Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de març de 2018, del director territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de València, per la qual s'estableixen el calendari i el procediment d'admissió de l'alumnat als ensenyaments d'Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en centres públics i centres privats concertats, no universitaris, per al curs 2018-2019, en l'àmbit competencial de la província de València. [2018/3153]

(DOGV núm. 8263 de 28.03.2018) Ref. Base de dades 003163/2018






El Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat.

El procediment per a l'admissió d'aquest alumnat ha sigut desenvolupat per l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat.

En l'article 11 de l'esmentada ordre s'estableix que, en el primer trimestre de l'any natural, la direcció territorial dictarà una resolució en què es determine el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres públics i privats concertats del seu àmbit competencial.

La Llei 6/2017, de 24 de març, de la Generalitat derogà en la seua totalitat la Llei 6/2009, de 30 de juny, de la Generalitat, de protecció de la maternitat, deixant per tant sense efecte, l'apartat 2 de l'article 36 del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell. Amb aquesta derogació els fills no nascuts de les mares gestants no es computaran com a membres de la unitat familiar a l'efecte de valorar el criteri de renda, família nombrosa o família monoparental.

D'acord amb aquest marc normatiu, és necessari i oportú establir, per al curs 2018-2019, en l'àmbit competencial de la província de València, el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats en què s'imparteixen els ensenyaments no universitaris mencionats.

Per tot això, i en virtut de les facultats conferides per l'article 34 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, resolc:



Primer. Normativa aplicable

L'admissió de l'alumnat, per al curs 2018-2019, en els centres públics i centres privats concertats de la província de València s'ajustarà al que estableix el Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, que regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, que el desenvolupa i al que disposa aquesta resolució.



Segon. Calendari d'admissió

1. L'admissió de l'alumnat en els centres que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil o Educació Primària es realitzarà d'acord amb el calendari que apareix en els annexos I i III d'aquesta resolució.

2. L'admissió de l'alumnat en els centres que imparteixen ensenyaments d'ESO o ensenyaments postobligatoris de Batxillerat, es realitzarà d'acord amb el calendari que apareix en els annexos II i III d'aquesta resolució.



Tercer. Participació en el procés d'admissió

1. La participació en el procés d'admissió es realitzarà en les dates i terminis establits en els annexos I, II i III d'aquesta resolució.

2. La participació en el procés d'admissió es realitzarà per mitjà de la presentació, en el centre educatiu de primera opció, dels annexos III o IV de l'Ordre 7/2016, que es reprodueixen actualitzats com annex IV d'aquesta resolució, segons l'ensenyament que corresponga, juntament amb la resta de la documentació que es descriu en aquesta resolució.

3. Els sol·licitants i els centres poden obtindre per mitjans telemàtics la normativa aplicable en aquest procés d'admissió, els models oficials de sol·licitud, així com els annexos i programes necessaris per a la gestió del procediment, en la pàgina web http://www.ceice.gva.es/, en la icona «Admissió d'alumnat», establida amb aquesta finalitat.

4. Els participants podran omplir també la seua sol·licitud de forma telemàtica, en aquest cas rebran, en l'adreça de correu electrònic que faciliten, la informació relativa al resultat del procediment d'admissió. Igualment s'haurà de lliurar la sol·licitud i la documentació en el centre educatiu de primera opció segons allò establert a l'apartat 2.



5. No es podrà emetre cap model de sol·licitud en què se sol·liciten dades diferents de les que figuren en els models oficials, sense l'expressa autorització d'aquesta direcció territorial.

6. No es requerirà procés d'admissió en els supòsits particulars i excepcionals previstos en l'article 3.1 de l'Ordre 7/2016.

7. Tampoc requerirà procés d'admissió l'accés al nivell d'Educació Infantil de tres anys per a l'alumnat que participa durant el curs 2017/2018 en el programa experimental regulat per l'Ordre 7/2015, de 17 de setembre, per la qual es regulen les bases que han de regir la implantació d'un projecte experimental d'incorporació del nivell educatiu de 2 a 3 anys en determinats col·legis d'Educació Infantil i Educació Primària de titularitat de la Generalitat.



Quart. Educació Infantil i Educació Primària

1. Els nascuts l'any 2016 podran participar en el procés d'admissió en el tercer nivell del primer cicle de l'Educació Infantil.

2. Els nascuts l'any 2015 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell del segon cicle de l'Educació Infantil.

3. Únicament els nascuts l'any 2012 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell d'Educació Primària.

4. D'allò que s'ha establit amb caràcter general en els punts anteriors s'exceptuen els supòsits en què hi haja una resolució expressa de l'òrgan competent.



Cinqué. Batxillerat

En els centres que imparteixen Educació Secundària, l'accés a una modalitat de Batxillerat requerirà la participació en el procés d'admissió, amb independència que l'alumne estiga cursant altres ensenyaments, inclús no obligatoris, en el mateix centre.



Sisé. Vacants

1. A banda de la publicació de vacants que ha de realitzar cada centre educatiu, es podrà obtindre informació de les vacants existents en cada centre en l'adreça electrònica http://www.ceice.gva.es/, en la icona «Admissió d'alumnat».

2. Les vacants que s'oferisquen quedaran condicionades a les possibles baixes en els centres i als resultats de l'avaluació, moment en què es coneixerà el nombre exacte d'alumnat que promociona.

3. Els centres de titularitat de la Generalitat d'Educació Infantil de segon cicle i d'Educació Infantil i Primària que impartisquen el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per NESE/compensatòria, d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016, que regulen l'admissió.

4. Els centres de titularitat de la Generalitat que impartisquen el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per al seu alumnat que haja promocionat des del tercer nivell del primer cicle i les reservades per NESE/compensatòria, d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016, que regulen l'admissió.



5. Segons el que preveu l'article 41 del Decret 40/2016, es consideraran places vacants per renúncia, les assignades a aquells alumnes admesos en els processos d'admissió que no hagen formalitzat la matrícula en els terminis fixats en aquesta resolució.

6. Les places vacants produïdes per abandonament, renúncia o altres causes s'oferiran als que seguisquen en lrdreo de puntuació de la llista d'admesos en altres centres o aquells que estiguen pendents d'assignació de centre per la comissió d'escolarització, segons el llistat que es publicarà seguint el model de l'annex XIV de l'Ordre 7/2016, que es publica actualitzat com annex V d'aquesta resolució. Aquest alumnat haurà de formalitzar la matrícula en el termini que se li assigne abans de la finalització del procés d'admissió.

7. No obstant allò indicat en el paràgraf anterior, les vacants detectades fins a l'últim dia del mes de setembre s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació del llistat que figura en el mencionat annex XIV.



Seté. Aplicació informàtica

1. Per a la gestió del procediment d'admissió de l'alumnat, els centres docents utilitzaran el sistema d'informació ITACA, complementat, si és el cas, amb aquells altres suports que siguen necessaris.

2. Aquesta ferramenta ha de ser utilitzada per tots els centres públics i privats concertats que, en aplicació de la normativa vigent, estiguen obligats a dur a terme el procés reglat per a admetre l'alumnat en els seus centres.

3. La gravació en el sistema ITACA de les dades que figuren en cada una de les sol·licituds d'admissió és imprescindible i obligatòria. Aquesta actuació ha de ser realitzada imperativament per tots els centres, encara que tinguen menys sol·licituds que places vacants disponibles.

4. La comprovació de la gravació de les dades i la validació de la documentació aportada, així com la introducció de dades i la baremació de les sol·licituds es realitzarà per part dels centres docents d'acord amb el que disposen els articles 45 i 46 de lrdreO 7/2016.



Huité. Determinació de la renda de la unitat familiar

1. La informació de caràcter tributari necessària per a obtindre les condicions econòmiques de la unitat familiar serà subministrada directament a l'administració educativa per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, d'acord amb el que estableix l'article 84.10 de la Llei orgànica 2/2006, d'Educació.

2. Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte renda anual de la unitat familiar, serà requisit imprescindible omplir les dades que figuren en l'annex VI de l'Ordre 7/2016 i l'autorització que hi figura perquè l'Administració educativa obtinga confirmació de les dades a través de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

A aquest efecte tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran la comprovació amb la seua firma en el document que figura com a annex VI de l'Ordre 7/2016.

3. Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran segons superen, o no, dos vegades el valor de l'IPREM, indicador públic de renda a efectes múltiples que farà referència a l'exercici fiscal anterior en dos anys a l'any natural en què se sol·licita plaça escolar, d'acord amb el que disposa l'article 32 del Decret 40/2016 i l'article 37.3 de l'Ordre 7/2016.

4. Per a aquest procés d'admissió el mencionat indicador queda fixat en 7.455,14 euros anuals, segons el que disposa la Llei 48/2015, de 29 d'octubre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2016.



5. S'entendrà per renda familiar anual, la suma de les rendes de l'exercici 2016, dels membres que integren la unitat familiar calculada segons la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

6. Quan l'interessat presente reclamació contra la llista provisional fundada en la disconformitat amb la puntuació assignada per aquest criteri, el centre verificarà les dades i, si s'escau, tornarà a introduir novament totes les dades que figuren en l'annex VI de l'Ordre 7/2016.



7. En el cas de recurs contra la llista definitiva, des de la Direcció Territorial es comprovaran les dades fiscals.



Nové. Desempats

1. Els empats es dirimiran aplicant els criteris establits en l'article 38 del Decret 40/2016.

2. En aplicació de l'article anterior, s'ha realitzat un sorteig en acte públic el 14 de març de 2018 en la seu de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per obtindre la lletra del primer cognom a partir de la qual s'assignaran les places.

3. La lletra que ha resultat insaculada ha sigut la U.

4. Quan el primer cognom estiga encapçalat per preposició o per preposició més article, aquests elements no es tindran en compte per a l'ordenació alfabètica.



Desé. Resultat acadèmic

1. L'alumnat que procedisca d'un centre de la Comunitat Valenciana sostingut amb fons públics, podrà sol·licitar l'enviament per via telemàtica del requisit acadèmic. En aquest cas, i per a l'accés al Batxillerat, no serà necessària la presentació de l'annex XVII de l'Ordre 7/2016.



2. Quan l'alumnat sol·licitant procedisca d'un centre que no estiga sostingut amb fons públics de la Comunitat Valenciana, haurà de presentar, en el termini indicat en l'annex II d'aquesta resolució, la documentació que acredite que compleix els requisits acadèmics exigits per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs a què pretén accedir. Aquest certificat serà expedit pel centre d'origen i hi constarà, segon siga el cas, la superació de l'ESO i la nota mitjana obtinguda, o els estudis que realitza o ha realitzat l'alumne en eixe any acadèmic.



3. En el cas que l'alumnat no poguera accedir al curs sol·licitat per no disposar de l'acreditació del compliment del requisit acadèmic, s'entendrà que la seua sol·licitud es realitza per al mateix centre però per al curs anterior a què inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l'accés a aquest curs.

4. No s'aplicarà el que es preveu en l'apartat anterior en els casos en què el canvi de curs també supose canvi d'etapa educativa. En aquests casos es podran presentar dues sol·licituds, una per a cada etapa, sense que això es considere duplicitat.



Onzé. Formalització de la matrícula

1. L'alumnat admés en el procediment d'admissió regulat a aquest efecte haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides en aquesta resolució.

2. La matrícula de l'alumnat que no requereix procés d'admissió per canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre i fins a la finalització de l'educació bàsica, serà organitzada de forma pròpia per cadascun dels centres docents, d'acord amb el principi d'autonomia en la gestió.

3. Quan l'alumnat procedisca d'un centre no sostingut amb fons públics, presentarà, en el moment de matricular-se, un certificat de baixa del centre anterior, amb efectes del curs 2018-2019, que arreplegarà la seua situació acadèmica.

4. Per a la formalització de la matrícula, tant els espanyols com els estrangers residents, hauran d'aportar la documentació a què es referix l'article 54 de l'Ordre 7/2016.

5. En el cas que en el moment de la matrícula no es puga aportar tota la documentació requerida, l'alumnat que curse ensenyaments obligatoris, podrà efectuar la matrícula condicionada a la posterior entrega de la mencionada documentació, excepte la documentació que faça referència a la seua situació acadèmica.

6. En els ensenyaments postobligatoris, a més, haurà de fer efectiu en el moment de la matrícula el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari.



7. Les dades relatives a l'alumnat matriculat hauran d'estar introduïdes, per part dels centres educatius, abans del 30 de setembre de 2018, d'acord amb l'article 55.2 de l'Ordre 7/2016. Per a això utilitzaran l'aplicació informàtica ITACA.



Dotzé. Informe de salut escolar

1. En el moment d'efectuar la matrícula, o abans de l'inici del curs escolar, en l'accés a les etapes d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO o Batxillerat, l'alumnat o els seus representants legals hauran de presentar l'informe de salut escolar regulat en l'article 59.3 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana.

2. Aquest document es facilitarà en els centres sanitaris i serà omplit gratuïtament pel facultatiu que tinga a càrrec seu el control sanitari de l'alumne/a, sense perjuí del lliure exercici professional.

3. L'alumnat major d'edat estarà exempt de presentar aquest document.



Tretzé. Assegurança escolar

1. A partir del tercer curs d'ESO, l'alumnat és beneficiari de l'assegurança escolar obligatòria, segons la Llei de 17 de juliol de 1953, de la Direcció de l'Estat, sobre l'establiment de l'assegurança escolar a Espanya.

2. La direcció dels centres educatius tramitarà per a l'alumnat del tercer curs d'ESO l'assignació del número de la Seguretat Social (NUSS) a la Tresoreria de la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix la disposició addicional tercera del Reial decret 84/1996, de 26 de gener, pel qual s'aprova el Reglament general sobre inscripció d'empreses i afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors en la Seguretat Social.

3. Els centres podran sol·licitar a la Tresoreria General de la Seguretat Social el model TA.1 (sol·licitud d'afiliació a la Seguretat Social, assignació de NUSS i variació de dades).

4. Aquest model, una vegada omplit per l'alumne o alumna, serà remés novament a la Tresoreria General de la Seguretat Social, per a l'assignació del NUSS corresponent i ser així beneficiari de l'assegurança escolar obligatòria.



Catorzé. Actualització d'annexos.

Com a conseqüència de l'entrada en vigor de la Llei 4/2018, de 21 de febrer, per la qual es regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià, s'actualitzen els annexos de l'Ordre 7/2016 i, a més s'afegeix un annex IIIbis. Aquesta actualització es publica en els annexos IV, V i VI d'aquesta resolució.



València, 26 de març de 2018.– El director territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de València: Luis Santiago Estañan Vanacloig.

Mapa web