Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de desembre de 2017, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació-formació tallers d'ocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018, en aplicació de l'Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes. [2018/3049]

(DOGV núm. 8263 de 28.03.2018) Ref. Base de dades 003146/2018








Amb l'objecte de concretar o desenvolupar en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, el que estableix la normativa estatal d'aplicació general, es publica en data 20 de juliol de 2016 l'Ordre  11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa mixt d'ocupació-formació Tallers d'Ocupació.



Estant prevista en el projecte de llei de pressupostos  de la Generalitat per a l'exercici 2018, dins del programa 322.52 «Formació i Qualificació Professional», la línia pressupostària S2946000  del capítol IV del subprograma 322.52, dirigida a subvencionar el programa mixt d'ocupació-formació esmentat en el paràgraf anterior, es considera oportuna la tramitació anticipada d'una resolució de convocatòria d'ajudes destinades a aquest programa per a l'exercici 2018.

Segons el que estableix l'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, s'estableix que pot arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, però ha de constar en tots els tràmits que el tal atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressuposts de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això.

En virtut del que s'hi exposa i d'acord amb el que estableix l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació dicta una resolució d'aprovació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2018 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es determina el programa mixt d'ocupació-formació Tallers d'Ocupació. Conformement amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:





Primer. Aprovació  de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de la concessió de subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2018 subvencions per a la realització del programa Tallers d'Ocupació, regulades en l'Ordre 11/2016, de 15 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores  i es determina el programa mixt d'ocupació-formació Tallers d'Ocupació, publicada en el DOGV de 20 de juliol de 2016.

 

Segon. Finançament i import de la convocatòria

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de concessió, en el pressupost del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF) per a l'exercici 2018, per la qual cosa la quantia total màxima que figura en el paràgraf següent té caràcter estimat, als efectes del que estableix l'article 56 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS i LGS respectivament).



Es destina per a atendre les subvencions per a la realització de tallers d'ocupació un import global màxim de 15.000.000 € amb càrrec a la línia pressupostària S2946000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost del SERVEF per a l'exercici 2018, amb el desglossament que figura a continuació, amb caràcter estimatiu (58.4 RLGS):        

 

Alacant 4.987.239 €

Castelló 3.019.305 €

València 6.993.456 €

  15.000.000 €



 

 

Atés que es contempla en el projecte de llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 que les ajudes regulades en la present resolució estiguen finançades amb fons la distribució de la qual es realitza a través de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, la concessió d'aquestes estarà condicionada al fet que l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat haja realitzat les actuacions o dictat els actes administratius que permeten assegurar l'efectivitat de la transferència de fons afectats.

En el cas que en l'exercici 2018 existira crèdit superior a la quantia prevista en aquest resolc, la seua aplicació a la concessió de subvencions no requeriria cap altra convocatòria. L'òrgan concedent ha de publicar la dotació i la distribució definitiva, amb caràcter previ a la resolució de concessió en els mateixos mitjans que la convocatòria, sense que tal publicitat implique l'obertura de terminis per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de cap altre còmput de termini per a resoldre.



Aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu.

Les ajudes a la formació, regulades en aquesta resolució, són compatibles amb el mercat comú, a tenor de l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat i de comunicar d''acord amb el que estableix l''article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'esmentat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten pas els intercanvis comercials entre els estats membres.

 

Tercer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

L'objecte de la present resolució és aprovar la convocatòria de subvencions en règim de concurrència competitiva, per al desenvolupament, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa de Tallers d'Ocupació per a l'exercici 2018.

El programa de Tallers d'Ocupació es configura com un programa mixt d'ocupació i formació que té per objecte millorar l'ocupabilitat de les persones desocupades a què va dirigit a la realització d'obres o serveis d'interés general i/o social que possibiliten a l'alumnat/treballador la realització d'un treball efectiu mitjançant el contracte per a la formació i l'aprenentatge, que juntament amb la formació professional per a l'ocupació rebuda, procure la qualificació professional i afavorisca la inserció laboral d'aquells.

Tenen la consideració d'especialitats prioritàries aquelles destinades a cobrir les deficiències estructurals detectades en matèria de qualificació-inserció en el si dels acords per l'ocupació d'entre les indicades en la llista de certificats de professionalitat en alta, publicat en la pàgina web del SERVEF, que han d'incloure, entre d'altres, les relacionades amb les competències assenyalades en la disposició transitòria segona de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.



D'acord amb el que estableixen les bases reguladores, els projectes han de tindre una duració de dotze mesos equivalents a 1920 hores de formació en alternança amb el treball o la pràctica professional, que també estarà dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i adquisició d'experiència professional, als efectes de la qual es dedicarà a formació teòrica un mínim del 25 % de la duració del projecte. Els projectes han de desenvolupar exclusivament especialitats dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat complets per a la qual cosa han de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.

Els projectes consten d'un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2, o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, d'aquesta família i àrea professional. En aquest cas, constitueix causa justa de finalització del contracte sense indemnització que l'alumnat no supere el certificat de professionalitat de menor nivell, i en tal cas pot ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés  al certificat de nivell superior, durant els primers 5 dies lectius d'impartició d'aquest.



Així mateix poden presentar-se projectes que incloguen un sol certificat de professionalitat de nivell 2 o de nivell 3.

En un mateix projecte no es pot sol·licitar més d'una vegada la impartició d'aquest certificat de professionalitat.

Excepcionalment, aquelles entitats que sol·liciten més d'un projecte i en un d'ells s'incloga un itinerari formatiu, en un altre projecte es pot repetir per una sola vegada la impartició d'un certificat de professionalitat de nivell 2 o de nivell 3, coincident amb algun dels inclosos en l'itinerari.

Es tindran en compte en tots els projectes les previsions arreplegades en els apartats 6 i 7 de l'article 5 de l'Ordre de bases relatives a la formació complementària i els programes específics per a l'alumnat que no haja aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria.

 



Quart. Lloc i  termini de presentació de sol·licituds

D'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, als efectes de presentació de sol·licituds, documentació de què s'ha d'acompanyar la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, els interessats estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.

Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes del SERVEF, o de la web del SERVEF (www.SERVEF.es) a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica». Per a això, el sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.

 

Cinqué. Documentació i informació que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats o  agrupacions d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació amb personalitat jurídica pròpia, la documentació relacionada en l'apartat següent l'ha d'aportar cada un dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licituds, que han de ser efectuades per la persona representant legal de l'entitat, s'han de presentar acompanyades per la següent documentació utilitzant, si és el cas, els models normalitzats disponibles en la pàgina web del SERVEF:

a) Autorització expressa al SERVEF perquè comprove les dades d'identitat del sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant si de la comprovació efectuada resultara cap tipus de discordança amb les dades facilitades pel propi interessat, l'òrgan instructor estaria facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si el sol·licitant no presta el seu consentiment, ha d'aportar una fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan es tracte d'una persona jurídica de naturalesa privada s'ha d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta, consistent en una fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el registre corresponent, i també, si és el cas, poders de representació. En el cas que aquesta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastaria el certificat del representant legal de l'entitat, acreditatiu de no haver-se produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament del president o de qui tinga la representació en la data de presentació de la sol·licitud.



Quan es tracte d'una mancomunitat o d'una agrupació d'entitats locals constituïdes en acords o pactes per l'ocupació amb personalitat jurídica pròpia, cada un dels membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer, han de presentar una certificació, emesa pel secretari respectiu, de l'acord adoptat per l'òrgan competent, amb detall dels compromís assumits i  autoritzant la concessió i pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.

b) Declaració responsable de l'entitat beneficiària de què compleix amb els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.

d) Autorització al SERVEF perquè obtinga de forma directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, en els termes que estableixen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

No obstant això, el sol·licitant pot denegar expressament aquesta autorització, però aleshores hauria d'aportar les certificacions que a continuació s'indiquen, i que tenen un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data d'expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials competents en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'impost d'Activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que estableix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Informació que s'ha d'aportar amb la sol·licitud.

a) Certificació acreditativa del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, entenent-se que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada. El seu incompliment serà tingut en compte com a causa de minoració.

b) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic a què el SERVEF transferirà els fons en el cas de ser aprovat el projecte, i també certificació de l'obertura d'aquest.

c) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei prevists. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor pot eximir d'aquest requisit substituint-lo per l'autorització dels titulars, a determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar, però les circumstàncies s'han d'acreditar com cal en l'expedient.

d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, amb un contingut mínim que consistisca en una memòria en què s'arrepleguen els aspectes següents:

– Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

– Descripció detallada de l'obra o servei que s'haja de realitzar. Depenent de l'obra a realitzar, haurà d'adjuntar-s'hi un projecte bàsic o un projecte tècnic complet firmat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, ha de contindre, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols.

e) Projecte de pla formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que s'haja de desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu ha d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la duració, l'objectiu general del mòdul i els continguts teoricopràctics.



Així mateix, en el projecte de pla formatiu s'han d'especificar també els aspectes següents:

– Descripció que l'equip didàctic i material fungible són els idonis per a la formació de l'alumnat i per a la realització del pla formatiu. Entre els mitjans prevists per a la formació de l'alumnat s'ha de disposar d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, i també l'equipament informàtic i de projecció audiovisual necessari per a la utilització d'aquest recurs en les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, l'alta pot ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació i funcionament.



– Data prevista per al començament del projecte.

– Pressupost de despeses que expressen els costs màxims totals derivats de la contractació del personal directiu, docent i auxiliar administratiu, del funcionament i gestió del projecte i de la contractació de l'alumnat.

– Pressupost d'ingressos que comprenga la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si és el cas, ingressos prevists com a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o per l'execució del projecte. S'han de consignar expressament les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

f) En relació amb el que estableix l'Ordre de bases, les entitats han d'aportar el pla d'orientació de les persones participants en què es detalle l'assessorament i la informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la busca d'ocupació per compte d'altre com per a l'establiment per compte propi, de forma individual o en projectes d'economia social, i també els recursos de què disposa l'entitat per a la seua implementació. 

4. Amb caràcter voluntari, pot aportar-se així mateix la documentació acreditativa dels punts arreplegats en l'annex I de la present convocatòria i en els termes que s'hi estableixen en relació amb:

a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o d'altres, tots en vigor.

b) Acreditació documental que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, inscrits com cal en el registre corresponent, figura com a objectiu d'aquesta el fet de treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, ha de presentar una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.

 

c) Declaració responsable del nombre de persones que en data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos, en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixts d'ocupació-formació) i acreditació documental de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que complisquen alguna de les condicions següents:

– Persones amb diversitat funcional reconeguda amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. Aquests extrems s'han d'acreditar amb la presentació de l'Informe de treballadors en alta (ITA) de la Seguretat Social que inclou el període comprés entre el 01.01.2017 i el 31.12.2017.

– Persones en situació o risc d'exclusió social, s'ha d'acreditar mitjançant certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió del qual estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

– Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'ha d'acreditar per qualsevol dels mitjans prevists en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un Pla d'igualtat.

 

Sisé. Termini de resolució, notificació i recursos

1.  Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació ha de dictar la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General del SERVEF.

2.  El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no pot excedir 6 mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta resolució.

3.  Després d'haver transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

4.  Les resolucions de concessió han de ser motivades i han de determinar, a més de l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció concedida, la duració, la quantia concedida i el compromís adquirit per cada un dels beneficiaris, si és el cas.

5.  A la resolució de concessió s'hi ha d'adjuntar la designació, per la Direcció del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, del personal tècnic de formació que actue d'enllaç entre l'entitat i el SERVEF.



6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes posen fi a la via administrativa i contra aquestes hom pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que estableix la normativa reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa vigent o, potestativament, un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan  en el termini d'un mes, computat en els termes ja mencionats, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels establerts en la legislació vigent.

 



Seté. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a emplenar en el procediment

1. Les notificacions s'han de practicar per mitjans electrònics i són vàlides sempre que permeten tindre constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'interessat o el seu representant, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna del remitent i destinatari d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complira els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requeriria a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmenara la falta o aportació els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució dictada en els termes que estableix la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

3. D'acord amb el que estableix la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no compleix els requisits necessaris, l'Administració ho posarà en el seu coneixement, i els concedirà un termini de 10 dies per a emplenar-lo.

Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls pot declarar decaiguts en el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'admetria l'actuació de l'interessat i tindria els seus efectes legals, si es produïra abans o durant el dia en què es notifique la resolució en què es considere transcorregut el termini.

 

Huité. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es proposarà la concessió d'aquelles sol·licituds que complisquen tots els requisits necessaris per a ser beneficiaris per ordre de puntuació.

 

Nové. Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. Segons el que estableix l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desplega la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que disposa la disposició addicional desena de l'esmentada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració general de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, i també a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració pública competent pot anticipar fins al 100 per cent de la subvenció concedida, amb la sol·licitud prèvia que ha de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que estableix el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es pot avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, a aquests efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que s'han de facilitar a aquest efecte, els quals comprendran les opcions següents:



a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional,  amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa.

b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i si és el cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de  la subvenció concedida.

3. En qualsevol dels casos prevists en els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'ha de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, ha de disposar d'un compte bancari específic al qual s'ha de transferir l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud serveix per a això.



El beneficiari ha de depositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria competent en matèria d'hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, ha de ser presentada pel beneficiari en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els casos següents:

– Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta.

– Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

4. Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, ha de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes de conformitat amb allò que disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.   

5.  Dins del termini de justificació establert en la convocatòria, l'entitat ha d'ingressar els romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispà) a favor del SERVEF, i acreditar-ho davant d'aquest òrgan identificant el número d'expedient.

 



Desé. Termini d'inici i finalització de les accions formatives

D'acord amb el que estableix l'ordre de bases, els tallers han de començar en el termini de dos mes des de la notificació de la resolució de concessió i en tot cas abans del 31 de desembre de 2018, i acabar-se d'acord amb la duració del projecte establida en el resolc tercer d'aquesta resolució.

 

Onzé. Actualització de mòduls econòmics

D'acord amb el que estableix l'article 8 de l'ordre de bases, per a l'exercici 2018 s'estableixen els següents mòduls econòmics:

Mòdul A. Costs salarials del personal directiu, docent i  auxiliar administratiu: 373 € per cada participant i hora.

Mòdul B. Costs de formació i manteniment: 104 € per cada participant i hora.

Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el Salari Mínim Interprofessional establit l'any en què es concedeixen les ajudes, en concepte de salaris de l'alumnat/persona treballadora.

 

Disposició final. Entrada en vigor

La present resolució entra en vigor l'endemà de publicar-se en el DOGV.

 

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, pot interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que estableixen l'article 8, apartat 3 i l'article 46, apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.





València, 29 de desembre de 2017.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.

  

 

ANNEX ÚNIC

Criteris objectius d'atorgament de la subvenció



Una vegada comprovat per la direcció territorial competent en matèria de formació per a l'ocupació que la sol·licitud i la documentació aportada compleixen tots els requisits per a ser beneficiari, s'han de valorar els projectes. Els projectes en què alguna de les especialitats no complisca els requisits establits poden valorar-se parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament.



En tot cas, s'han de prendre en consideració les condicions que l'entitat complisca en el moment de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, que han de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució.



D'acord amb el que s'estableix en l'annex I de l'ordre de bases s'estableixen els criteris de valoració següents:

 

A) Desenvolupament de projectes anteriors

Criteri 1. Valoració enquestes d'execució.

BE Baremació EFO i EFOTEC.

S'atorga un màxim de 75 punts per cada un dels apartats següents, tenint en compte les dades d'accions formatives subvencionades a l'entitat en convocatòries de programes mixts d'ocupació formació dels exercicis de 2015 i 2016 del SERVEF. Es puntua a les entitats en funció de la mitjana aritmètica resultant dels valors obtinguts en les enquestes EFO, corresponents a les dades disponibles de les accions formatives desenvolupades per l'entitat, segons la fórmula següent:

a) Puntuació EFO x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els mencionats exercicis cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO se li atorgarà una puntuació de 6,03 punts, corresponent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en l'exercici 2015 per 1,875 punts.

b) Puntuació EFOTEC x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els mencionats exercicis cap acció formativa o no es dispose de les dades EFOTEC se li atorgarà una puntuació de 6,37 punts, corresponent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en l'exercici 2015 per 1,875 punts.

La puntuació absoluta del criteri 1 serà la suma de les puntuacions obtingudes en les enquestes EFO i EFOTEC.

L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determina la denegació de l'acció formativa sol·licitada.





B) Aportacions al projecte per part de l'entitat sol·licitant.

Criteri 2. Aportacions.

Es valora l'esforç inversor de l'entitat promotora o d'altres entitats col·laboradores.

La puntuació obtinguda és proporcional a les aportacions realitzades respecte a la quantia de la subvenció sol·licitada, dins dels límits següents: Un màxim de 20 punts quan les aportacions siguen de quantia igual o superior a la subvenció sol·licitada i de zero punts quan no hi haja cap aportació econòmica.

 

S'aplica la següent fórmula per al càlcul de la puntuació:

 

Quantitat aportada per l'entitat

________________________________________________ x 20

Subvenció sol·licitada

 

C) Taxa de desocupació en l'àmbit territorial del projecte.

Criteri 3. Desocupació.

Es valora, segons la següent escala, la diferència percentual entre la taxa de desocupació de la comarca en què es desenvolupe el projecte respecte de la mitjana de la Comunitat Valenciana.  S'han de fer servir les dades relatives a l'últim trimestre publicades per l'Institut Valencià d'Estadística, a la data de publicació d'aquesta Ordre «Indicadors del mercat de treball a nivell subprovincial»

 

DIFERENCIA PERCENTUAL (% COMARCA – % CV) PUNTS

4 % o més 10

de 3 % a 3,99 % 9

de 2 % a 2,99 % 8

d'1 % a 1,99 % 7

de 0,01 % a 0,99 % 6

de 0 % a -0,99 % 5

de -1 % a -1,99 % 4

de -2 % a -2,99 % 3

de -3 % a -3,99 % 2

de -4 % a -4,99 % 1

– 5 % o menor 0



 



D) Perspectives d'ocupació del col·lectiu participant.

Criteri 4. Adequació formació-ocupació.

Adequació entre les especialitats proposades i les ocupacions més contractades en el mercat laboral de la província on es vol desenvolupar el projecte: entre 0 i 10 punts.

La puntuació ha de ser proporcional al nombre de participants per especialitats. Aquesta valoració s'efectua segons l'adequació de la família professional de les especialitats proposades amb la família professional de les  20 ocupacions més contractades en l'àmbit provincial segons les últimes estadístiques publicades en la pàgina web del SERVEF, d'acord amb l'escala següent:

 

De la posició A la posició Punts

1.ª 3.ª 10

4.ª 8ª 8

9ª 12ª 6

13ª 16ª 4

17ª 20ª 2



 

En cas que dues o més de les 20 ocupacions més contractades a nivell provincial pertanguen a la mateixa família professional es tindrà en compte per a aquesta valoració la posició de l'ocupació a què li corresponga major puntuació.

 

E) Itineraris formatius.

Criteri 5. Itineraris formatius.

Es valora que el pla formatiu contemple la realització d'itineraris formatius per a la impartició consecutiva de dos certificats de professionalitat d'aquesta família i àrea professional i diferent nivell de qualificació, d'acord amb l'escala següent:

 

Tipus Itinerari formatiu Punts

1 Dos Certificats Professionalitat (Nivell 1 + Nivell 2 o Nivell 2 + Nivell 3) 10

2 Un Certificat de Professionalitat  de Nivell 2 o un de Nivell 3 5



 

La puntuació anterior ha de ser proporcional al nombre de participants en cada tipus d'itinerari formatiu.

 

F) Àmbit territorial

Criteri 6. Àmbit territorial

Es puntuen amb 10 punts els projectes l'àmbit d'actuació dels quals es desenvolupe en uns quants municipis i almenys 2 d'aquests siguen municipis inclosos en el Sistema Rural, segons  l'estratègia  territorial de la Comunitat Valenciana.

Així mateix es puntuen amb 10 punts els projectes l'àmbit d'actuació dels quals se circumscriga a un sol municipi, sempre que estiga inclòs en el sistema.

 

G) Normes de qualitat

Criteri 7. Certificats de qualitat i de seguretat.

Es valoren en aquest apartat els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i el tractament de dades, amb la puntuació següent:

· Per estar en possessió d'un certificat de qualitat en vigor, ISO9001 l'abast del qual incloga l'activitat en matèria de formació per a l'ocupació o EFQM (certificat d'Excel·lència Europea 200 + o superior): 4 punts.

· Per estar en possessió de Certificat en vigor SGSI de seguretat de la informació (ISO 27001): 1 punts.

Els punts assignats per cadascú dels apartats anteriors seran acumulatius fins al màxim de 5 punts.

 

H) Aplicació de mesures de responsabilitat social.

S'han d'acreditar d'acord amb el que estableix el punt cinqué. 4).

Criteri 8. Inclusió social.

Es valorarà amb un màxim de 10 punts un percentatge igual o superior al 20 % de persones amb diversitat funcional (1), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere, incloses en les plantilles de les entitats sol·licitants, els percentatges inferiors al 20 % s'han de valorar proporcionalment d'acord amb la fórmula següent:



Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, pertanyents als citats col·lectius, que hagueren estat incloses en aquesta durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior.   

 X 50

Nombre de persones actualment en la plantilla de l'entitat, que hagueren estat incloses en aquesta durant un període igual o superior a 9 mesos durant l'exercici anterior.



 

(1) Grau igual o superior al 33 % o trastorn mental greu o molt greu.

 



Criteri 9. Igualtat entre dones i homes.

En aquest apartat s'han de valorar les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes fins a un màxim de 10  punts, d'acord amb la distribució que s'exposa a continuació, en cas contrari, es puntuaria amb 0 punts:

– En l'escriptura fundacional o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta el de treballar a favor de la igualtat d'homes i dones o en el cas que l'entitat no dispose d'escriptura fundacional o estatuts ha aportat declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal compleixen aquest requisit per prescripció legal (1 punts).

– L'entitat acredita disposar d'un pla d'igualtat, visat per l'òrgan competent, subscrit per les organitzacions sindicals d'acord amb el que estableix l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. D'acord amb el que estableix la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana, les empreses o organitzacions participades majoritàriament amb capital públic (empreses públiques autonòmiques, provincials i municipals) han d'elaborar un Pla d'Igualtat, així mateix visat per l'òrgan competent.



En el cas d'empreses en què no hi haja obligació legal, s'haurà d'aportar el Pla aprovat, amb la firma de les parts subscriptores, visat escaientment per l'òrgan competent. Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considerarà que compleixen aquest tràmit després de l'aportació del Pla (9 punts).

 

Valoració final del procés d'avaluació.

Les sol·licituds obtindran una valoració final d'acord al següent quadro resum:

 

Criteris de valoració Puntuació màxima

Criteri 1. EFO i EFOTEC 15

Criteri 2.  Aportacions.  20

Criteri 3.  Desocupació. 10

Criteri 4.  Adequació formació-ocupació 10

Criteri 5.  Itineraris formatius. 10

Criteri 6. Àmbit territorial 10

Criteri 7. Normes de qualitat   5

Criteri 8. Inclusió social 10

Criteri 9. Igualtat entre dones i homes 10

Valoració total màxima 100



 

El valor absolut de la puntuació final determina l'ordre de prioritat d'aprovació de les accions.

En cas d'empat entre dues o mes projectes, s'ha de resoldre en favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els criteris 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 6 i 7 i si, amb tot i amb això, persistira l'empat caldria ajustar-se al número d'ordre de l'expedient.

 

Mapa web