Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 9/2018, de 16 de febrer, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases de les ajudes a la innovació i al desenvolupament tecnològic del sector de la pesca i de l'aqüicultura a la Comunitat Valenciana. [2018/1814]

(DOGV núm. 8243 de 27.02.2018) Ref. Base de dades 002049/2018


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Caça i pesca Ciència i investigació



PREÀMBUL



El Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca, i pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 2328/2003, (CE) núm. 861/2006, (CE) núm. 1198/2006 i (CE) núm. 791/2007 del Consell, i el Reglament (UE) núm. 1255/2011 del Parlament Europeu i del Consell, estableix, en l'article 6, les prioritats del Fons entre les quals es troben el suport a la innovació i desenvolupament tecnològic en el sector de la pesca i l'aqüicultura.

Per a aconseguir la millora de les condicions en què es realitza l'activitat pesquera i el nivell de vida dels pescadors, la potenciació del desenvolupament d'empreses competitives i econòmicament viables, facilitant la seua adaptació als mercats, i el foment de les estructures productives dels sectors extractiu, comercialitzador i transformador, és necessari impulsar determinades mesures d'innovació i desenvolupament tecnològic pesquer i aqüícola, per mitjà de subvencions com les previstes en la present ordre.

Amb aquestes ajudes es podran finançar mesures d'interès públic de major abast que les mesures que emprenguen normalment les empreses privades i sense cap benefici comercial directe, que contribuïsquen a la consecució dels objectius de la política pesquera comuna.

Els possibles beneficiaris de les subvencions seran els operadors del sector extractiu o de l'aqüicultura de la Comunitat Valenciana, directament involucrats en la innovació i el desenvolupament tecnològic del sector pesquer i aqüícola, concretament pescadors, aqüicultors o organitzacions dels anteriors que desenvolupen projectes d'investigació o desenvolupament tecnològic en col·laboració amb organismes científics o tècnics reconeguts per l'Estat o la Comunitat Valenciana.

D'altra banda, el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix les disposicions comunes per als fons estructurals i d'inversió europeus, entre els quals es troba el FEMP.

El Programa Operatiu per a Espanya del Fons Europeu Marítim i de la Pesca 2014-2020 ha sigut aprovat per decisió d'execució de la Comissió, de data 13 de novembre de 2015.

La Generalitat té atribuïdes competències en ordenació del sector pesquer i de l'aqüicultura en virtut del que disposa l'article 50.7 de l'Estatut, sent la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural la competent per a la tramitació de les ajudes comunitàries en aquesta matèria, establint aquesta disposició les bases reguladores a la innovació i al desenvolupament tecnològic en els articles 26, 39 i 47 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, per a la concessió i pagament de les ajudes per a les mesures de salut i benestar animal en empreses de l'aqüicultura.



La present ordre s'adapta als principis de bona regulació establits per l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per això, a la vista de la proposta de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, que és l'òrgan directiu que té atribuïdes entre altres, les funcions relatives a l'execució de la política pesquera comunitària, així com la gestió del Fons Europeu Marítim Pesquer, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, del Consell, i l'article 47.3 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, havent sigut demanats els informes preceptius pertinents de l'Advocacia General de la Generalitat, oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana





ORDENE



Article 1. Objecte i àmbit

La present disposició estableix les bases reguladores de les ajudes que estableix el Reglament (UE) 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca a la innovació i al desenvolupament tecnològic del sector de la pesca i de l'aqüicultura a la Comunitat Valenciana.



Article 2. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes regulades en la present Ordre estaran finançades pel Fons Europeu Marítim i de la Pesca (d'ara endavant FEMP) i la Generalitat, en els percentatges que es determinen en el Programa Operatiu per a Espanya del Fons Europeu Marítim i de la Pesca 2014-2020. En cap cas la contribució pública nacional i europea no podrà superar els límits que estableix el Reglament del FEMP.

2. Les ajudes s'ajustaran al que estableix l'article 6 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, i l'article 7 del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, i al que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Les subvencions aprovades es finançaran amb càrrec al programa 714.10 d'Ordenació i millora de la Producció Pesquera.

4. Anualment es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana les convocatòries d'aquestes ajudes en què s'establiran els imports globals màxims.



Article 3. Bases

La concessió de les ajudes previstes en l'article 1 es regularà per les bases que figuren en l'annex I d'aquesta ordre.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Condicionalitat de les ajudes

Tots els actes dictats en els expedients de subvenció s'entendran condicionats al fet que, en el moment de la seua resolució de concessió, subsistisquen les circumstàncies de dret i fet existents en el moment en què es van produir aquells actes.



Segona. Normativa bàsica de les ajudes

Les ajudes atorgades es regiran, sense perjuí de les previsions contingudes en la present Ordre pel que disposa el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes, i en el Reglament (UE) núm. 508/2014 i resta de disposicions comunitàries aplicables, així com en el Programa Operatiu del Fons Europeu Marítim i de la Pesca per a Espanya 2014-2020, i en els Criteris de Selecció per a la concessió de les ajudes en el marc del Programa Operatiu del FEMP, així com per les disposicions bàsiques que l'estat dicte en el seu desenvolupament o transposició.



Tercera. Compatibilitat de les ajudes

1. Una operació podrà rebre ajuda d'un o més Fons Estructurals i d'Inversió Europeus (EIE) o d'un o més programes i d'altres instruments de la Unió, a condició que la partida de despesa inclosa en una sol·licitud de pagament per al reemborsament per un dels Fons EIE no estiga subvencionada per un altre Fons o Instrument de la Unió, ni pel mateix fons d'acord amb un programa distint.

2. Les despeses que hagen sigut o siguen objecte de cofinançament pel FEMP no podran acollir-se a ajudes provinents de cap altre instrument financer comunitari, ni pel mateix fons d'acord amb una mesura o gestor distints.

3. L'import de l'ajuda concedida no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Quarta. Requisits de notificació, comunicació o exempció

Tal com disposa l'article 8.2 del Reglament (UE) núm. 508/2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca, els articles 107, 108 i 109 del TFUE no seran aplicables als pagaments efectuats pels Estats membres en virtut i conformitat amb el present Reglament dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.

Les ajudes que es deriven del desplegament normatiu d'aquesta ordre, compliran l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, en allò que s'ha referit a requisits de notificació, comunicació o exempció a la Comissió Europea.



Cinquena. Absència de repercussió econòmica

L'aprovació de les presents bases no comporta obligació econòmica o cap despesa per al pressupost de la Generalitat. Seran les successives resolucions per les quals s'efectuen les convocatòries periòdiques específiques de les ajudes les que comportaran les obligacions econòmiques esmentades.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació de normativa.

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa la present ordre.



DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desenvolupament

Es faculta la direcció general competent en pesca, perquè emeta els actes, resolucions i instruccions que siguen necessaris per a l'aplicació d'aquesta ordre.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de febrer de 2018



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO







ANNEX I

Bases de les ajudes a la innovació i al desenvolupament tecnològic del sector de la pesca i de l'aqüicultura a la Comunitat Valenciana



Primera. Objecte

1. És objecte de les presents bases establir el procediment per a la concessió i pagament de les ajudes que contempla el Reglament (UE) 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, destinades a la innovació i al desenvolupament tecnològic del sector de la pesca i de l'aqüicultura a la Comunitat Valenciana, previstes en els articles 26, 39 i 47 del Reglament 508/2014:

– Potenciar la innovació en el sector pesquer desenvolupant o introduint nous productes i equips nous o substancialment perfeccionats, processos i tècniques nous o perfeccionats o sistemes de gestió i organització nous o perfeccionats, també en la transformació i la comercialització.

– Contribuir a l'eliminació gradual dels descarts i les captures accessòries i facilitar la transició a una explotació dels recursos biològics marins vius en consonància amb l'article 2 del Reglament (UE) 1380/2013, i reduir els efectes de la pesca sobre el medi ambient marí i l'impacte dels predadors protegits, per mitjà d'operacions que tinguen com a objectiu desenvolupar o introduir nous coneixements tècnics o organitzatius que reduïsquen els efectes de les activitats pesqueres en el medi ambient, en particular per mitjà de tècniques de pesca perfeccionades i la selectivitat dels arts, o que tinguen per objecte aconseguir un ús mes sostenible dels recursos biològics marins i la coexistència amb els predadors protegits.

– Innovació en aqüicultura, dirigida a desenvolupar coneixements tècnics, científics o organitzatius en les explotacions aqüícoles, que en particular reduïsquen l'impacte en el medi ambient, reduïsquen la dependència de la farina i oli de peix, impulsen l'ús sostenible dels recursos en l'aqüicultura, milloren el benestar dels animals o faciliten nous mètodes de producció sostenible.



Segona. Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions que es regulen en la present ordre els operadors del sector extractiu o de l'aqüicultura, pescadors, aqüicultors o organitzacions dels anteriors, que desenvolupen projectes d'investigació o desenvolupament tecnològic, per mitjà de conveni de col·laboració o contracte amb organismes científics o tècnics reconeguts per l'Estat o la Comunitat Valenciana.

2. Requisits:

a) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

b) Les organitzacions de pescadors o aqüicultors han de tindre àmbit d'actuació autonòmic i han d'estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent, si és el cas.

c) Aportar declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat, o si és el cas l'exempció i, així mateix, declaració de nombre de treballadors discapacitats sobre plantilla total, tancada al 31 de desembre de l'any anterior al de la presentació de la sol·licitud d'ajudes, d'acord amb el que disposa el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per a el foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

d) Els altres establits en els criteris de selecció per a la concessió de les ajudes en el marc del Programa operatiu del FEMP.

3. Els beneficiaris hauran de presentar-se en col·laboració amb organismes científics o centres tecnològics reconeguts per l'Estat o la Comunitat Valenciana, per mitjà de contracte o conveni de R+D+I, en els termes que preveu aquesta ordre. La col·laboració esmentada no atorgarà, en cap cas, la condició de beneficiari de la subvenció a l'organisme citat.

4. Les organitzacions integrades en altres, del mateix rang o d'un rang superior, no tindran dret a concórrer a la present convocatòria d'ajudes, en el cas que aquelles més àmplies en les quals estiguen integrades hagen presentat la seua pròpia sol·licitud a un projecte de semblants característiques.

5. No podran ser beneficiaris de les ajudes:

a) Les empreses en situació de crisi, d'acord amb les directrius sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C 249/01, de la Comissió, 31.07.2014).



b) Les persones o entitats en què concórreguen qualsevol dels supòsits de l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

c) Els qui estiguen subjectes a una ordre de recuperació d'ajudes com a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que les declare il·legals i incompatibles amb el mercat comú.

d) Els qui hagen comés una infracció greu d'acord amb l'article 42 del Reglament (CE) núm. 1005/2008, o a l'article 90 apartat 1 del Reglament (CE) núm. 1224/2009, o que hagen comés infraccions greus de la política pesquera comuna.

e) Els qui hagen estat involucrats en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells INDR de la Unió prevista en l'article 40, apartat 3 del Reglament (CE) núm. 1005/2008, o de vaixells que enarboren el pavelló de països considerats tercers països no cooperants, segons s'estableix en l'article 33.



f) Els qui han comés infraccions greus de la PPC definides com a tals en altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i el Consell.

g) Els qui hagen comés algun dels delictes establits en els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE, quan es presente una sol·licitud d'ajuda d'acord amb el títol V, capítol II del Reglament (UE) núm. 508/2014.

h) Els qui hagen sigut considerats culpables de cometre frau en el marc del FEP (Fons Europeu de Pesca) o del FEMP, d'acord amb el que estableix l'article 10.3 del Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



Tercera. Requisits dels projectes subvencionables

1. Els projectes subvencionables hauran de reunir les condicions establides en la norma UNE 166001, i hauran d'estar acompanyats d'un informe d'una entitat certificadora que indique que es compleixen els requisits esmentats.

2. Seran projectes subvencionables els referits en els articles 26, 39 i 47 del Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, en concordança amb les prioritats establides en l'article 6, apartats 1.a, 1.b, 1.e, 2.a i 5.

3. Els projectes subvencionables no sobrepassaran l'àmbit autonòmic.

4. Els projectes hauran de ser desenvolupats per organismes científics o centres tecnològics reconeguts per l'Estat o la Comunitat Valenciana, i estaran orientats a desenvolupar o introduir nous productes, processos o sistemes d'organització o perfeccionats.

5. Perquè un projecte siga objecte de subvenció haurà de tindre una durada màxima de 24 mesos.

6. Els altres establits en els criteris de selecció per a la concessió de les ajudes en el marc del Programa operatiu del FEMP.



Quarta. Actuacions objecte d'ajuda

Perquè un projecte siga objecte de subvenció haurà d'orientar-se a alguna de les àrees de les següents línies d'actuació. i per al compliment d'algun(s) dels següents objectius:

1) Projectes referits als recursos marins vius.

Línia 1. Millora de l'avaluació de recursos pesquers:

Objectiu 1. Procediments, tecnologies, equips i campanyes de mesura de poblacions.

Objectiu 2. Avaluació científica i gestió alternativa per a estocs pobres en dades i pesqueries artesanals. Avaluació de l'esforç pesquer i caracterització de pesqueries artesanals i costaneres.

Línia 2. Optimització i seguiment d'una correcta gestió pesquera:



Objectiu 1. Captura i esforç de pesca, optimització dels caladors, productivitat marina i pesqueries.

Objectiu 2. Gestió pesquera i quantificació socioeconòmica de l'explotació de pesqueries.

Objectiu 3. Zones de Gestió Regulades de Recursos Marins (ZGRRM): zones marines protegides.

Objectiu 4. Gestió i/o aprofitament de descarts.

Línia 3. Sanitat animal.

Objectiu 1. Disminució del parasitisme, incloent-hi la millora de la vigilància epidemiològica. Disminució de les malalties infeccioses.



Línia 4. Sostenibilitat i impacte ambiental.

Objectiu 1. Conservació d'ecosistemes marins i litorals, optimització de les interaccions entre activitats terrestres i marines.

Objectiu 2. Reducció de tòxics, metalls pesants, PCB, hidrocarburs, etc., en l'aigua del mar.

Objectiu 3. Repoblació com a eina de la conservació i/o recuperació d'ecosistemes marins i litorals.

Línia 5. Reducció dels efectes de les activitats pesqueres en el medi ambient

Objectiu 1. Tècniques de pesca perfeccionades i millora de la selectivitat dels arts.

Objectiu 2. Coexistència amb predadors protegits.

Objectiu 3. Usos més sostenibles dels recursos biològics marins.



2) Projectes referits al desenvolupament tecnològic i la innovació pesquera.

Línia 1. Impacte ambiental.

Objectiu 1. Captura d'espècies no objectiva.

Objectiu 2. Detecció, gestió i seguiment d'abocaments i residus.

Objectiu 3. Alternatives energètiques per a la reducció de l'impacte ambiental (incloent impacte acústic).

Línia 2. Tecnologies del parc de pesca.

Objectiu 1. Tècniques de conservació, emmagatzematge i automatització de processos de pesca.

Objectiu 2. Adaptació dels vaixells per a l'aprofitament de descarts.



Línia 3. Energia.

Objectiu 1. Estalvi i eficiència energètica. Desenvolupament d'arts de pesca eficients energèticament i més selectius.

Línia 4. Sistemes de pesca.

Objectiu 1. Millora de la selectivitat i automatització de processos (aparells, enceballs, maniobres).

Línia 5. Electrònica i TIC.

Objectiu 1. Teledetecció per a predicció pesquera.



3) Projectes referits a aqüicultura.

Línia 1. Alimentació i nutrició.

Objectiu 1. Nous ingredients per a pinsos (Substitució de proteïnes i olis de peix per altres ingredients, aprofitament de subproductes industrials com a matèria primera, protocols de maneig de les matèries primeres alternatives).

Objectiu 2. Optimització de pinsos i processos d'alimentació (valor nutricional, millora de pinsos, sistemes de control, estudis de la relació dieta/salut animal).

Línia 2. Aspectes d'enginyeria i maneig.

Objectiu 1. Estalvi energètic i energies alternatives.

Objectiu 2. Millora de les tècniques d'estimació de biomassa i pes mitjà.

Objectiu 3. Tècniques d'aïllament de cultius (fugues, depredadors, evitació de contaminants). Optimització de circuits tancats d'aigua.



Objectiu 4. Enginyeria de granges mar obert i promoció de la maricultura offshore.

Línia 3. Aspectes econòmics i socials.

Objectiu 1. Revaloració, innovació en productes transformats i promoció del producte. Estratègies per a millorar el posicionament i la imatge dels productes aqüícoles.

Objectiu 2. Noves espècies d'interès per a consumidor i empresari (estudis de mercat previs a la proposta de producció de noves espècies candidates per a aqüicultura).

Objectiu 3. Optimització de costos de producció i beneficis

Objectiu 4. Intel·ligència de mercat. Analítica de les estructures dels mercats i obertura de nous mercats.

Línia 4. Qualitat, traçabilitat i seguretat alimentària.

Objectiu 1. Verificació d'origen, data de sacrifici, espècie, etiquetatge, condicions de cria (estrès, mètodes de sacrifici, etc.).

Objectiu 2. Seguretat alimentària.

Línia 5. Genètica i fisiologia.

Objectiu 1. Millora genètica i selecció de reproductors.

Objectiu 2. Criopreservació de recursos genètics i línies seleccionades.

Objectiu 3. Optimització del procés i requeriments de cria larvària (qualitat de la llavor) i preengreixament de noves espècies.

Objectiu 4. Control de reproducció de noves espècies. Estudis en espècies amb limitacions reproductives.

Línia 6. Medi ambient.

Objectiu 1. Tractaments i reutilització (per a acuaponia o producció de biomassa) d'efluents de piscifactories i millora i manteniment de la qualitat de l'aigua.

Objectiu 2. Aqüicultura multitròfica (associació d'espècies, disseny de sistemes).

Objectiu 3. Estudi de la capacitat de càrrega d'emplaçaments aqüícoles.

Objectiu 4. Estudi dels impactes, vulnerabilitat i opcions d'adaptació al canvi climàtic en l'aqüicultura, així com la repoblació amb espècies d'interès comercial i el seu seguiment.



4) Projectes referits a tecnologies de la transformació.

Línia 1. Seguretat alimentària.

Objectiu 1. Millora dels sistemes de detecció (desenvolupament de protocols, envasos intel·ligents).

Objectiu 2. Desenvolupament de metodologies d'identificació d'espècies en producte final i en matèria primera, segons necessitats de la indústria.

Objectiu 3. Allargament de la vida útil dels productes.

Objectiu 4. Desenvolupament d'estratègies per a prevenció i detecció de contaminants.

Línia 2. Qualitat.

Objectiu 1. Optimització dels processos per a millora del producte.

Objectiu 2. Alineament amb les exigències del consumidor.

Línia 3. Traçabilitat.

Objectiu 1. Nous sistemes de transmissió de la informació.

Línia 4. Medi ambient i sostenibilitat.

Objectiu 1. Optimització de recursos i eficiència energètica.

Objectiu 2. Sistemes de reducció, recuperació i valorització de residus i subproductes. Tractament d'efluents.

Línia 5. Nous productes.

Objectiu 1. Gestió, aprofitament i valoració de descarts.

Objectiu 2. Aprofitament de noves espècies i matèries primeres.

Objectiu 3. Aprofitament de subproductes.

Línia 6. Tecnologia del procés i conservació.

Objectiu 1. Millora i obtenció de nous productes reestructurats.

Objectiu 2. Optimització de mecanismes i tècniques de conservació, tractaments tèrmics i desenvolupament de noves tecnologies alternatives a aquests.



5) Projectes referits a comercialització de productes pesquers.

Línia 1. Innovació comercial.

Objectiu 1. Promoció del producte: Distintius de qualitat i denominació d'origen, informació al consumidor sobre la cadena de valor, aspectes nutricionals i culinaris; Diversificació de mercats i clients.



Objectiu 2. Nous productes i espècies: Busca de nous productes de la mateixa espècie i/o de noves espècies comercials.

Objectiu 3. Noves estratègies de comercialització i comunicació amb el consumidor. Estudi de signes distintius que afavorisquen la decisió de compra.

Línia 2. Traçabilitat.

Objectiu 1. Noves tecnologies per a gestió de la traçabilitat.

Línia 3. Medi ambient.

Objectiu 1. Promoció de l'eficiència energètica.

Objectiu 2. Gestió, reciclatge i valorització de residus.

Objectiu 3. Aprofitament de subproductes.

Objectiu 4. Reciclatge i optimització de la gestió d'envasos.

Línia 4. Seguretat alimentària i higiene.

Objectiu 1. Automatització de processos.

Objectiu 2. Noves tècniques per a la millora de la manipulació del producte i categorització dels productes.

Línia 5. Logística i distribució.

Objectiu 1. Nous envasos i embalatges.

Objectiu 2. Sostenibilitat de la cadena logística: transport verd, logística inversa, optimització de rutes (ITS: Sistemes Intel·ligents de Transport, SIG: Sistemes d'Informació Geogràfica), etc.

Línia 6. Sistemes per a millorar la conservació del peix fresc i augmentar la seua vida útil.

Objectiu 1. Nous sistemes de conservació i manteniment de cadena de fred i de prolongació vida útil productes.



Cinquena. Despeses subvencionables

a) Es consideren despeses subvencionables, les següents:

1r. Despeses de material inventariable. Únicament es consideraren subvencionables els costos d'amortització corresponents a la durada del projecte, calculats segons bones pràctiques de comptabilitat.

2n. Despeses de material no inventariable i fungible.

3r. Despeses derivades de l'obtenció de l'informe que es referix la base vint-i-huitena. 9, fins a un màxim 1.300 euros per projecte

4t. Costos de personal directament vinculat amb el projecte.

5è. Costos de contractació de serveis externs amb Organismes Públics d'Investigació (OPIS) Universitats o Centres Tecnològics adscrits al registre CIT, entre un mínim del 60 % i un màxim del 80 % de l'import total de l'ajuda.

6è. Els costos de manutenció i desplaçament derivats del desenvolupament de les accions projectades estaran quantitativament limitats pel que estableix el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

7è. Costos indirectes, que no podran superar el 15 % de l'import total dels costos de personal.

8è. De conformitat amb el que estableix l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, seran subvencionables aquells tributs que s'imposen i s'hagen efectivament abonat per la realització de les activitats subvencionables. En cap cas, no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personals sobre la renda.



b) L'import de la subvenció no podrà superar, en cap cas, el 100 % de la inversió, aplicant-se les intensitats d'ajuda aprovades dins dels criteris de selecció generals.



Sisena. Obligacions dels beneficiaris de les ajudes

1. Els beneficiaris de les ajudes hauran de complir amb les obligacions específiques que vinguen exigides per la present ordre, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, pel Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes per als fons estructurals, pel Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, en les disposicions bàsiques estatals del seu desenvolupament.

2. En particular hauran de complir el següent:

a) Acreditar la realització de les activitats que hagen sigut objecte de subvenció.

b) Comunicar a l'òrgan que va resoldre de forma immediata la concessió d'altres ajudes per a la mateixa finalitat, en cas de la seua obtenció després de la resolució de concessió.

En aquests casos es podrà acordar la modificació de la resolució de concessió de l'ajuda, d'acord amb el que preveu l'article 19.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

c) Facilitar quanta informació els siga requerida per el Tribunal de Comptes.

d) Adoptar les mesures necessàries per a fer arribar al públic informació sobre les operacions finançades per un programa operatiu d'acord amb el que disposa el número 2 de l'annex XII del Reglament (UE) núm. 1303/2013.

e) En cas d'organitzacions, difondre de forma fefaent, entre la totalitat dels seus associats, els resultats obtinguts en l'activitat subvencionada per mitjà de la present ordre, en els 3 mesos següents a conclusió de l'activitat.

f) Als efectes de comprovació i control haurà de conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts durant un mínim de cinc anys des de la percepció de l'últim pagament, segons el que disposa l'article 10.2 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014.



g) Justificar la subvenció concedida en els termes que preveu la normativa reguladora de les ajudes, així com el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



h) Assumir les responsabilitats que pogueren derivar-se de la realització de l'activitat.

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i seguiment a efectuar per l'òrgan instructor, així com a qualssevol altres actuacions de comprovació o control financer a efectuar pels òrgans de control competents, tant autonòmics com nacionals o comunitaris.

j) Comunicar a la conselleria competent en pesca marítima, la modificació de qualsevol circumstància, tant objectiva com subjectiva, que afecte algun dels requisits exigits per a la concessió de l'ajuda.



k) Adoptar les mesures necessàries per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'actuació objecte de subvenció, en els termes que preveu el Reglament d'Execució (UE) núm. 763/2014, de la Comissió, d'11 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 508/2014, pel que fa a les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat.



l) Mantindre, ben un sistema de comptabilitat separat o bé un codi comptable adequat que permeta identificar clarament totes les transaccions de l'operació objecte de la subvenció.

m) Disposar i conservar els llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits en la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen exigits per la normativa reguladora de les ajudes, mentre puguen ser objecte de comprovació i control, a fi de garantir l'adequat exercici de les facultats esmentades.

n) Reintegrar les quantitats percebudes així com, si és el cas, l'interès de demora corresponent en els termes que preveu els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

o) Ompliment i actualització d'indicadors relatius al projecte.



p) L'acceptació del finançament suposa la seua inclusió en la publicació en la llista dels beneficiaris, els noms de les operacions i l'import del finançament públic assignat, d'acord amb el que disposa l'article 119.2 i annex V del Reglament 508/2014 del FEMP. Així mateix, també suposa la publicació de l'import de la subvenció concedida en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposa l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



q) Presentació d'una declaració responsable del sol·licitant de no haver comés una infracció greu o delicte o frau, o haver participat en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells de la Unió que practiquen la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada (INDR), en els termes i terminis establits en l'article 10 del Reglament (UE) núm. 508/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.



r) Manteniment de la condició de beneficiari i el compliment dels criteris de selecció que han donat lloc a l'atorgament de l'ajuda durant tot el període d'execució de l'operació i durant un període de cinc anys després de l'últim pagament. En cas d'incompliment d'aquesta condició haurà de recuperar-se la totalitat de l'import de l'ajuda.



s) Qualsevol altra que legalment li corresponga com a beneficiari de subvencions públiques.



Setena. Quantia de l'ajuda

1. El finançament de les actuacions previstes en la present ordre s'efectuarà amb càrrec al pressupost de la conselleria competent en pesca marítima i aqüicultura, programa 714.10. La concessió de les subvencions estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

2. La quantia individualitzada de la subvenció per projecte serà establida d'acord amb el que preveuen les presents bases, així com amb allò que s'ha indicat en l'article 95 i annex I del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell.

3. La subvenció màxima per beneficiari es limitarà a cent mil euros i, en tot cas, al compliment del que disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. No seran subvencionables les despeses de funcionament de l'entitat beneficiària. A més de les despeses no subvencionables mencionades en el present article, són aplicables les limitacions contingudes en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en particular les derivades dels seus apartats 7 i 8.



Huitena. Procediment de concessió i convocatòries

1. El procediment de concessió de les ajudes per a fomentar una pesca i una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana es tramitarà dins dels crèdits destinats a aquelles.

2. S'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacionals de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. El contingut de la convocatòria arreplegarà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions de la Generalitat Valenciana.

4. Les convocatòries es realitzaran amb caràcter anual condicionat a les disponibilitats pressupostàries.



Novena. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Sense perjuí del que disposa el paràgraf següent, les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres de la Direcció Territorial de la Conselleria competent en pesca marítima, en l'àmbit territorial de la qual es vaja a realitzar l'acció, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.



2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants, que no estant-hi obligats opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es

3. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es presumeix que els sol·licitants de l'ajuda presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè per aquest s'obtinguen directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, i d'estar al corrent amb el compliment dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, quedant obligat d'aportar els documents acreditatius corresponents.



4. La presentació de la sol·licitud d'ajuda serà sempre posterior a l'obtenció dels permisos, llicències, autoritzacions i concessions que requerisca l'activitat.

5. No seran admeses les sol·licituds d'ajuda referents a accions que hagen sigut iniciades abans de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, extrem que serà objecte de comprovació per mitjà d'acta de no inici funcionarial o notarial.

6. La presentació d'una sol·licitud no generarà cap dret a obtindre subvenció. Igualment l'inici de les inversions prèviament a la resolució no implica cap compromís per part de l'administració sobre la concessió de l'ajuda. Tampoc no determinarà reconeixement de drets en el supòsit que no s'aproven les ajudes en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat.

7. Les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, no seran admeses, de conformitat amb el que estableix l'article 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, resolent la seua inadmissió, d'acord amb el que preveu la base setze, apartat tercer.

8. Per a preservar l'efecte incentivador d'aquestes ajudes es comprovarà, per mitjà d'acta de no inici funcionarial o notarial, que l'execució de la inversió l'ajuda de la qual se sol·licita no s'ha iniciat amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud d'ajuda esmentada.

9. Per mitjà de la presentació de la sol·licitud el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en aquella i en la documentació que s'adjunta són verídiques, i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

10. En cada convocatòria anual de les distintes mesures del FEMP regulades per aquesta ordre, només s'admetrà una sol·licitud d'ajuda dins de cada mesura referida a un vaixell, establiment d'aqüicultura, industrial o comercial o organització.

11. Així mateix, no podrà admetre's una sol·licitud d'ajuda, en una convocatòria, quan dins d'aqueixa mesura del FEMP, estiga pendent de finalitzar una altra acció subvencionada en una convocatòria anterior, referida al mateix beneficiari.



Deu. Documentació a presentar

1. Documentació comuna:

a) En el cas que l'actuació es realitze per diversos promotors associats a l'efecte, es presentarà el document que reflectisca la formalització d'acord o contracte subscrit entre aquests, en el qual s'assenyale un representant, que actuarà d'interlocutor amb l'Administració i el qual serà designat com a perceptor de l'ajuda.

b) Còpia del conveni o contracte de R+D+I, a què es refereix la base tercera, d'aquesta ordre.

c) Declaració expedida pel representant legal de l'entitat, en la que es faça constar si aquesta integrada o associada a altres entitats o organitzacions d'àmbit nacional, així com relació de persones físiques i/o d'associacions de qualsevol àmbit integrades o associades a ella.



d) Còpia del DNI, NIE o NIF del sol·licitant i del representant, si n'hi haguera, així com, en el cas de tractar-se d'entitats sense personalitat jurídica, el de cada un dels seus membres, quan s'oposen que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació.

e) En el cas de representants, documentació acreditativa de la representació que ostente la persona que compareix en lloc del sol·licitant.



f) En el cas d'entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa del nomenament d'un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'entitat. Així mateix, es faran constar els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'entitat i la quota de participació en l'entitat de cadascun.

g) En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa de la vàlida constitució i inscripció registral, si és el cas.

h) Acreditació del compliment de les obligacions econòmiques amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, en el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació. Quan el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, presentaran també l'acreditació esmentada cada un dels seus membres.

i) Acreditació del compliment de les obligacions fiscals amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, en el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació. Quan el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, presentarà també l'acreditació esmentada cada un dels seus membres.

j) Acreditació del compliment de les obligacions fiscals amb la Conselleria amb competències en matèria d'Hisenda, en el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació. Quan el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, presentarà també l'acreditació esmentada cada un dels seus membres.

k) Declaració responsable del sol·licitant de no estar incurs en cap de les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre, General de Subvencions. En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.

l) Declaració responsable del sol·licitant de no haver comés una infracció greu o delicte o frau, o haver participat en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells de la Unió que practiquen la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada (INDNR), en els termes i terminis establits en l'article 10 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca. En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.



m) En el cas d'actuacions en l'àmbit de l'aqüicultura, declaració responsable de no haver comés algun dels delictes establits en els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i del Consell. En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.



n) Declaració responsable del sol·licitant de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals. En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.



o) Declaració responsable del sol·licitant de compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat, o si és el cas l'exempció i, així mateix, declaració del nombre de treballadors discapacitats sobre la plantilla total, tancada al 31 de desembre de l'any anterior al de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que disposa el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per a el foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, la declaració responsable serà presentada per cada un dels membres.

p) El sol·licitant indicarà en la sol·licitud el codi IBAN d'un compte bancari en què figure com a titular per al pagament de l'ajuda. L'Administració comprovarà d'ofici si es troba d'alta en la base de dades de domiciliació de pagaments del Sistema Comptable de la Generalitat (CONTAG) i si no és així, es requerirà l'interessat la presentació del Model de Domiciliació Bancària establit per l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat.

q) Documentació acreditativa de la titularitat del bé sobre el qual se sol·licita l'ajuda, si és el cas (certificació actualitzada del Registre Mercantil o de la Propietat).

r) Documentació acreditativa de la concessió per a l'explotació del bé, si és el cas.

s) Quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic o norma que el substituïsca, per al contracte menor, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la instal·lació, la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció.

t) Llicències o autoritzacions exigibles en funció de l'activitat de l'empresa.

u) Declaració sobre la grandària d'empresa i documentació per a acreditar la condició de PIME. Quan el beneficiari siga una confraria de pescadors o administració pública no serà necessari presentar aquesta documentació.

v) Documentació que acredite les dades requerides per al càlcul dels criteris generals i els criteris específics.

w) Certificat de penals en què conste la inexistència d'antecedents penals o, si és el cas, que els antecedents no estiguen referits als delictes mencionats en l'article 10 del Reglament FEMP. Les persones físiques podran prestar el seu consentiment per a consultar les dades que es troben en el Registre Central de Penats.



2. Documentació específica:

a) Projecte d'inversió en innovació i desenvolupament tecnològic a què es refereixen les bases 3 i 4 de la present norma.

b) Memòria relativa a les actuacions a realitzar, que incloga:

1r. Resum de les accions a realitzar, dels pressupostos presentats i del calendari de realització, segons model que arreplegarà l'Ordre de la convocatòria de les subvencions.

2n. Calendari previst de realització.

3r. Pla de finançament, amb indicació de l'aportació de recursos propis i aliens; acreditant procedència i aplicació dels fons destinats a l'activitat objecte de subvenció.



Onze. Instrucció del procediment

1. La Instrucció del procediment, tant per al procediment de concessió com per al del pagament de les ajudes correspondrà a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial de la Conselleria competent en pesca marítima en l'àmbit territorial de la qual es realitze l'acció, qui podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estime necessàries amb vista a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-la proposta de resolució. En el cas que l'àmbit territorial de l'acció afecte més d'una província, es tramitarà a la província on el beneficiari tinga la major part de la seua activitat productiva. En cas de dubte, ho decidirà la Direcció general competent en matèria de pesca marítima.

2. La Secció de Pesca Marítima realitzarà les verificacions necessàries per a comprovar que és correcta la documentació presentada i que el beneficiari compleix amb els requisits establits en les presents bases reguladores per a la concessió de l'ajuda econòmica que li puga correspondre.

3. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'article 21 apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Si no és acceptada la sol·licitud de l'interessat, o existeix incompliment d'algun requisit, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, concedint-li un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

5. El director territorial de la Conselleria competent en matèria de pesca marítima, vist l'informe de la Secció de Pesca Marítima, remetrà l'expedient complet junt amb la proposta corresponent, l'informe d'idoneïtat i la valoració obtinguda en els indicadors específics a la direcció general competent en pesca marítima, als efectes d'emetre la resolució que procedisca.

6. La proposta d'aprovació no crea cap dret a favor del beneficiari proposat enfront de l'administració.



Dotze. Avaluació de les sol·licituds

1. Les operacions que es financen hauran d'haver acreditat la seua adequació al Programa Operatiu del FEMP.

2. Per a valorar l'adequació del projecte al Programa Operatiu del FEMP es valorarà:

a) L'adequació del projecte a l'anàlisi DAFO del Programa Operatiu del FEMP, així com a l'estratègia i, en particular, al compliment dels fins de l'Objectiu Específic (mesures i indicadors d'oportunitat)



Mesures pertinents: 0-2 punts

Estratègia: 0-2 punts

DAFO: 0-2 punts

Valoració global:

Alta: 6 punts

Mitjana: 4-5 punts

Baixa: 2-3 punts

b) Aportació del projecte a la consecució dels indicadors de resultat



1. Aportació d'un o més indicadors:

1. Si intervenen en més del 75 % dels indicadors, 2 punts

2. Si intervenen entre el 35 % i el 75 % dels indicadors, 1 punt

3. Si intervenen en menys del 35 % dels indicadors, 0 punts

2. Aportació en intensitat:

Si l'operació està directament relacionada amb algun indicador, en el sentit d'aportar-hi valor, 2 punts per cada indicador amb què existisca una relació directa.

Valoració global:

Alta: 5 o més punts

Mitjana: 3-4 punts

Baixa: 0-2 punts

Hi ha mesures que no tenen cap relació amb els indicadors proposats. En aquest cas, aquest criteri no s'utilitzarà per a valorar les mesures esmentades.

c) Implicació del projecte en altres prioritats, objectius específics o indicadors de resultat, així com altres plans estratègics.

1. Si està implicada en una altra prioritat, 3 punts per prioritat.

2. Si està implicada en un altre objectiu específic de la mateixa prioritat, 2 punts per objectiu específic.

3. Si està implicada en algun pla estratègic, 1 punt per pla

Valoració global:

Alta: 5 o més punts

Mitjana: 3-4 punts

Baixa: 1-2 punts

d) Valoració conjunta:

Ponderació d'indicadors

Indicador a) tindrà el 50 % del pes total

Indicador b) tindrà el 25 % del pes total

Indicador c) tindrà el 25 % del pes total

Excepte quan no s'empre l'indicador b). En aqueix cas, tant el a) com el c) tindran el 50 %, la xifra obtinguda es multiplicarà per 2.



3. Càlcul d'indicadors:

Per al càlcul dels indicadors, s'aplicaran les fórmules següents:



a) Indicador a







b) Indicador b







c) Indicador c







On

Va, b, c= Valor de l'indicador a, b o c

Po a, b,c = Puntuació de l'operació en l'indicador a, b o c

Pmax a, b, c = Puntuació màxima de l'indicador a, b o c

Pmax= Puntuació major entre Pmaxa, Pmaxb o Pmaxc



4. La secció de pesca marítima emetrà un informe d'idoneïtat per a cada sol·licitud que abaste aquesta fase, en què es qualificarà el projecte d'alt, mitjà, baix o exclòs, segons la valoració següent:

Alta: >= 75 % de la puntuació màxim possible

Mitjana: >=25 % <75 %

Baixa: >= 10 % < 25 %

Exclòs: <10 %



5. Els projectes que siguen qualificats com exclosos no podran continuar tramitant-se. En eixe cas, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta de denegació, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, concedint-los un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.





Tretze. Fase de valoració de sol·licituds

1. Les ajudes per a fomentar una pesca i una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana es concediran per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. La valoració de les sol·licituds es farà per mitjà dels indicadors específics que figuren en la base següent.



Catorze. Indicadors específics

Indicador específic: en el qual es valorarà que la viabilitat del projecte garantisca la seua realització, a través de:

A) Aspectes ambientals.

– Contribució del projecte a la Xarxa natura 2000. Grau de vinculació amb el Pla de gestió i contribució al manteniment de l'estat de conservació favorable. 2 pts.

– Innovacions en l'àmbit de la millora d'eficiència energètica i ocupació de les energies renovables en les empreses aqüícoles. 2 pts.

– Justificació de la necessitat ambiental del projecte. 2 pts.

– Existència de resultats ambientals quantificables. 2 pts.

B) Aspectes socials.

– Interès col·lectiu en les innovacions proposades. 2 pts per confraria, OPP o associació.

– Nombre de pescadors o aqüicultors beneficiaris dels resultats obtinguts en el projecte.

D'1 a 10, 1 pt.

D'11 a 20, 2 pts.

Més de 20, 3 pts.

En el cas d'empreses d'aqüicultura:

1 empresa, 1 pt.

2 empreses, 2 pts,

Més de 2, 3 pts.

Una vegada obtinguda la puntuació esmentada, final s'ordenaran les sol·licituds de major a menor puntuació final obtinguda, atorgant-se la subvenció en rigorós ordre de prelació fins a esgotar el crèdit existent, no podent superar el límit màxim que es fixe en la convocatòria de les subvencions per beneficiari. En cas de produir-se un empat en la puntuació final, tindrà prioritat el sol·licitant que haja obtingut major puntuació en l'apartat 1.



Quinze. Comissió d'avaluació

1. Les sol·licituds que complisquen amb els requisits exigits en aquesta ordre i en les corresponents convocatòries, i que superen la valoració de l'adequació al programa operatiu del FEMP, seran avaluades per una Comissió d'Avaluació, creada a l'efecte, composta pel subdirector general de Pesca que la presidirà, i el cap de Servei d'Ordenació del Sector Pesquer i el cap de Secció d'Ordenació Pesquera en qualitat de vocals, actuant, a més, un d'ells com a secretari.

2. En cas d'absència se substituiran aquests membres pels tècnics adscrits a la Conselleria competent en pesca marítima, que seran designats pel director general competent en matèria de pesca marítima i aqüicultura.

3. La Comissió d'Avaluació esmentada ajustarà el seu funcionament a les previsions establides per als òrgans col·legiats en el capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

4. La Comissió d'Avaluació podrà demanar quants informes, dades i documents estime convenients per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris.

5. Finalitzada la valoració de totes les sol·licituds presentades, d'acord amb el crèdit disponible establit en la corresponent convocatòria, la Comissió elevarà una proposta al director general competent en pesca marítima, amb la relació de sol·licituds estimades per a la concessió d'ajudes i les desestimades.



Setze. Resolució

1. Es delega en el director general competent en pesca marítima la resolució i concessió de les ajudes.

2. El director general competent en pesca marítima, resoldrà el procediment de concessió en el termini de quinze dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució per part de la Comissió d'Avaluació, i d'acord amb el que preveu l'article 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

3. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les ajudes, com la desestimació i la no concessió per inadmissió, denegació, desistiment, renúncia al dret o la impossibilitat material sobrevinguda.



4. La resolució de concessió de l'ajuda concretarà la data límit de finalització de l'acció d'acord amb criteris objectius de gestió de tals ajudes, podent-se dividir en diverses anualitats.



Dèsset. Notificació

1. La resolució serà notificada als interessats de conformitat amb el que disposen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini màxim per a dictar i notificar la dita resolució serà de 6 mesos a comptar des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El transcurs del termini esmentat, sense que s'haja dictat i notificat la resolució legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la seua sol·licitud.



Dihuit. Justificació de l'acció i sol·licitud de cobrament

1. Sense perjuí del que disposa el paràgraf següent, les sol·licituds de pagament i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres de la direcció territorial de la conselleria competent en pesca marítima, en l'àmbit territorial dels quals es vaja a realitzar l'acció, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants, que no estant obligats a això opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es

3. El termini de justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix l'ajuda serà el 31 d'octubre de l'exercici pressupostari en què s'haja concedit l'ajuda.

4. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es presumeix que els sol·licitants de l'ajuda presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè per aquest s'obtinguen directament les dades d'identitat del sol·licitant, o si és el cas, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment dels seus obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, quedant obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



5. La subvenció corresponent al primer any es podrà abonar en un pagament únic amb caràcter de bestreta, que s'entregarà previ a la justificació i que serà del 40 per cent del total de la subvenció concedida.



6. Per a l'obtenció del pagament anticipat del primer any de l'import de l'ajuda, es requerirà de l'interessat una garantia del 110 per cent del dit import. La constitució de la garantia esmentada, s'efectuarà d'acord amb el que disposa l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda, de 7 de gener de 2000, que desenvolupa el Reglament de la Caixa General de Depòsits, aprovat per Reial decret 161/1997, de 7 de febrer, i amb els requisits establits en les dites disposicions. L'esmentada garantia serà tornada una vegada executada i justificada la realització de l'activitat objecte d'ajuda.

7. La justificació de les ajudes es realitzarà per mitjà de l'aportació d'informe emès per empresa auditora, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes del Ministeri d'Economia i Competitivitat, d'acord amb el que preveu l'article 74 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat per mitjà de RD 887/2006, de 21 de juliol, en el qual, a més es faça constar expressament que el cost de les activitats esmentades, relatiu a les despeses realitzades durant el període previst en la convocatòria, supera l'import de les ajudes concedides, que la comptabilitat de l'entitat beneficiària s'ajusta al disposat en el Pla general de Comptabilitat vigent, així com el compliment de la resta de disposicions previstes en aquesta ordre. Així mateix, i en virtut del que disposa el referit article 74, s'haurà d'aportar un compte justificatiu, format per una memòria d'actuacions i una memòria econòmica abreujada.



8. Els beneficiaris aportaran una certificació en què s'expressen les subvencions o ajudes percebudes per a les activitats subvencionades.



9. La justificació científica tècnica es realitzarà per mitjà de la presentació d'un informe tècnic de seguiment emès per una entitat de certificació acreditada a l'efecte per ENAC per a la certificació de projecte de R+D+I, d'acord amb la norma UNE 166001:2006, on siga possible avaluar totes les activitats i fites realitzades, verificar el compliment dels objectius plantejats, així com les despeses imputades a aqueixes activitats durant la corresponent anualitat. La convocatòria anual podrà determinar altres mètodes addicionals de seguiment científic tècnic.



10. La direcció general competent en pesca marítima i la secció de pesca de la direcció territorial podrà, en qualsevol moment, efectuar les visites i comprovacions que considere oportunes.



Dènou. Pagament de l'ajuda

1. La secció de pesca marítima de la direcció territorial de la conselleria competent en pesca marítima analitzarà i verificarà la documentació presentada amb la sol·licitud de cobrament.

2. Si la documentació fóra incompleta o tinguera errors esmenables, es requerirà els sol·licitants perquè, en el termini de 10 dies hàbils, i d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb l'advertència que, si no ho feren, els tindrà per desistits de la seua sol·licitud de cobrament d'acord amb el mencionat article i els efectes previstos en l'article 21.



3. Si no és acceptada la sol·licitud de cobrament de l'interessat o existeix incompliment de requisits, o en el cas que el cost acceptat per al pagament siga inferior a l'aprovat, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, concedint-li un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

4. El director territorial de la Conselleria competent en pesca marítima, vist l'informe de la Secció de Pesca Marítima, remetrà la sol·licitud de cobrament i la documentació corresponent, junt amb la proposta de resolució a la direcció general competent en pesca marítima, als efectes d'emetre la resolució que escaiga.

5. Les propostes de pagament no creguen cap dret a favor del beneficiari proposat enfront de l'administració.

6. Es delega en la direcció general competent en pesca marítima la resolució sobre el pagament de l'ajuda.



Vint. Reintegrament

Escaurà el reemborsament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, en els casos previstos en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Vint-i-una. Procediment de reintegrament

1. Els procediments de reintegrament de subvencions es regiran pel que disposa l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. El director territorial de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció i s'instruirà un expedient, amb audiència prèvia de l'interessat, de devolució d'ajudes.

3. Una vegada tramitat el procediment de reintegrament, el director territorial enviarà l'expedient amb la proposta que corresponga, al director general competent en matèria de pesca marítima i aqüicultura, per a la seua resolució.



Vint-i-dos. Pèrdua o minoració de l'ajuda

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda i, en tot cas, la obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Vint-i-tres. Responsabilitats i règim sancionador

El règim de responsabilitats, infraccions i sancions aplicable és el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Vint-i-quatre. Informació i publicitat

1. Les persones beneficiàries adoptaran les mesures necessàries per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'actuació objecte de subvenció, en els termes que preveu el Reglament d'Execució (UE) núm. 763/2014, de la Comissió, d'11 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 508/2014, pel que fa a les característiques tècniques de les mesures d'informació i publicitat.

Per a això, en les inversions realitzades figurarà, en lloc visible, la participació de les administracions públiques.

2. L'acceptació per part de les persones beneficiàries del finançament de les ajudes regulades en la present ordre, implica l'acceptació de la seua inclusió en la llista d'operacions que serà publicada per l'Autoritat de Gestió de conformitat amb l'article 119, apartat 2 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca.

3. A les ajudes convocades i concedides d'acord amb les presents bases reguladores, els serà aplicable el que preveuen els articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com la difusió de la informació referida en els articles 9 i 10 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

Mapa web