Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 29/2018, de 18 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les organitzacions professionals del sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura de la Comunitat Valenciana. [2018/12340]

(DOGV núm. 8463 de 14.01.2019) Ref. Base de dades 000332/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Caça i pesca
    Descriptors:
      Temàtics: aqüicultura, indústria pesquera



ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Òrgan gestor de les ajudes

Article 3. Beneficiaris

Article 4. Finançament de l'ajuda

Article 5. Requisits de notificació, comunicació o exempció

Article 6. Procediment de concessió i convocatòria

Article 7. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Article 8. Ordenació i instrucció

Article 9. Justificació de les subvencions

Article 10. Avaluació de les sol·licituds

Article 11. Comissió d'avaluació

Article 12. Resolució i pagament

Article 13. Notificació

Article 14. Actuacions de comprovació i control

Article 15. Durabilitat de les inversions

Article 16. Reintegrament

Article 17. Ordenació, instrucció i resolució del reintegrament

Article 18. Responsabilitats i règim sancionador

Article 19. Informació i publicitat

Capítol II. Plans de producció i comercialització

Article 20. Entitats beneficiàries i requisits

Article 21. Documentació a presentar amb la sol·licitud de l'ajuda

Article 22. Comprovacions a efectuar per l'òrgan gestor

Capítol III. Creació d'organitzacions professionals i reestructuració d'organitzacions de productors pesquers i d'associacions d'organitzacions de productors pesquers

Article 23. Entitats beneficiàries de les ajudes a la creació d'organitzacions professionals

Article 24. Requisits per a optar a l'ajuda de creació i reestructuració

Article 25. Documentació a presentar amb la sol·licitud d'ajuda

Article 26. Comprovacions a efectuar per l'òrgan gestor

Disposicions addicionals

Primera. Regla de no despesa

Segona. Caràcter supletori

Tercera. Revisió extraordinària de plans de producció i comercialització i dels informes anuals

Disposició transitòria única

Ajudes a les inversions efectuades a l'empara de les anualitats 2014, 2015, 2016 i 2017 dels Plans de producció i comercialització



Disposicions finals

Primera. Entrada en vigor

Segona. Vigència



PREÀMBUL



I. Les organitzacions professionals del sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura són les entitats constituïdes pels operadors del sector a l'empara de la Política Pesquera Comuna i de l'Organització Comuna del Mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.



L'Organització Comuna del Mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura confereix a les organitzacions professionals un important paper en la consecució dels objectius de la Política Pesquera Comuna i, per extensió, de l'Estratègia Europa 2020 de la Comissió Europea; en conseqüència, la Unió Europea ha previst reforçar les seues activitats mitjançant l'ajuda financera necessària que s'articula a través del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

Les organitzacions professionals estan sotmeses al reconeixement i control de les administracions competents en funció de l'àmbit geogràfic que abasten (autonòmic, nacional o transnacional) i han d'aplicar les mesures que l'Organització Comuna del Mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura els encomana per a aconseguir els objectius de la Política Pesquera Comuna; en aquest aspecte es converteixen en instruments d'aplicació de la Política Pesquera Comuna i, l'aprovació d'aquestes mesures, es conforma com un pas previ i necessari per a accedir a l'ajuda financera del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



II. Les ajudes regulades en aquesta ordre s'aplicaran, doncs, a les organitzacions professionals d'àmbit autonòmic reconegudes per la conselleria competent en pesca marítima, d'acord amb la normativa de la UE, la normativa de caràcter bàsic estatal i la normativa pròpia que els siga aplicable.

Les organitzacions professionals del sector poden ser organitzacions de productors pesquers, associacions d'organitzacions de productors pesquers i organitzacions interprofessionals del sector pesquer.



Les organitzacions de productors pesquers poden ser del sector de la pesca, incloent-hi el marisqueig, del sector de l'aqüicultura o conjuntes de pesca i d'aqüicultura.

El Fons Europeu Marítim i de la Pesca, inclòs en el Marc Comú Estratègic dels Fons Estructurals i d'Inversió Europeus, estableix, entre les seues prioritats, la de fomentar la comercialització i la transformació mitjançant la millora de l'Organització Comuna del Mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura i mitjançant la incentivació de les inversions en els sectors de la transformació i la comercialització; i estipula el suport a les mesures que poden dur a terme les organitzacions professionals. Aquestes mesures comprenen l'ajuda a la preparació i l'aplicació dels plans de producció i comercialització, l'ajuda a l'emmagatzematge i l'ajuda a la creació i a la reestructuració de les organitzacions professionals.

Aquestes mesures d'ajuda relacionades amb la comercialització i la transformació, entre altres, han sigut recollides en el Programa Operatiu per a Espanya de l'FEMP aprovat per la Comissió Europea, la qual cosa permet la implementació del finançament de l'FEMP al Regne d'Espanya. Aquest finançament es distribueix entre l'administració central i les administracions autonòmiques d'acord amb l'esquema constitucional i estatutari de distribució de competències vigent.

III. La Comunitat Valenciana té atribuïdes competències en ordenació del sector pesquer i correspon a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, la gestió de les ajudes comunitàries en aquesta matèria. Per tant, correspon a aquesta conselleria assumir les funcions de gestió de les mesures d'ajuda de competència autonòmica relacionades amb les organitzacions professionals erigint-se en Organisme Intermedi de Gestió d'aquestes mesures d'ajuda.

Cal, a més, respectar els criteris de selecció generals i específics que el Comité de Seguiment del Fons Europeu Marítim i de la Pesca ha establit per a aquestes mesures d'ajuda així com el Pla d'informació i publicitat.

La publicació del Reial decret 956/2017, de 3 de novembre, pel qual s'estableix el marc regulador d'ajudes a les organitzacions professionals del sector de la pesca i de l'aqüicultura, cofinançades pel Fons Europeu Marítim i de Pesca, i les seues bases reguladores d'àmbit estatal, i pel qual es modifiquen el Reial decret 418/2015, de 29 de maig, pel qual es regula la primera venda de productes pesquers, i el Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, suposa la regulació amb caràcter bàsic de les disposicions generals respecte a aquestes ajudes, així com els imports màxims de finançament i els requisits que han de complir les organitzacions per a l'obtenció de les ajudes previstes en els articles 66 a 68 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



La present ordre establirà, per tant, el procediment de concessió i pagament de les ajudes destinades a finançar els plans de producció i comercialització i la creació i la reestructuració de les organitzacions professionals d'àmbit autonòmic valencià; es deixa per a regulació estatal les ajudes al mecanisme d'emmagatzematge, atesa la doctrina constitucional existent.

La Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca d'aquesta conselleria, en el marc del Pla d'informació i publicitat, amb aquestes bases reguladores compleix els requisits d'informació a les entitats beneficiàries potencials d'aquestes ajudes.

Atés que l'obligatorietat de presentar un Pla de producció i comercialització ja s'establia des de l'any 2014 i que les organitzacions de productors pesquers i les associacions d'organitzacions de productors pesquers han hagut d'afrontar una sèrie d'inversions durant els anys 2014, 2015, 2016 i 2017, la Comissió Europea ha indicat que aquestes operacions seran subvencionables des de l'any 2014, ja que les considera una única operació durant tot el període de programació; per tant seran subvencionables els informes anuals aprovats dels plans de producció i comercialització amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, a l'empara de la convocatòria corresponent.



De la mateixa forma el suport a la creació de les organitzacions provisionals i a la re-estructuració de les organitzacions de productors pesquers i les associacions d'organitzacions de productors pesquers es fomentarà també des de 2014. La duració de l'operació començarà, en aquests casos, en la data de la resolució de l'administració competent que reflectisca el reconeixement o l'aprovació del pla de reestructuració i es mantindrà durant 5 anys o fins al 31 de desembre de 2023, si aquesta última data fora anterior.

La present ordre s'adapta als principis de bona regulació establits per l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per tot això, en haver-se demanat l'informe preceptiu pertinent de l'Advocacia General de la Generalitat, oït el dictamen del Consell Jurídic Consultiu, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb el que s'ha exposat en el Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i vista la proposta de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, en l'exercici de les funcions que tinc atribuïdes,







ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. La present ordre té com a objecte establir el procediment de concessió i pagament de les ajudes regulades pel Reial decret 956/2017, de 3 de novembre, pel qual s'estableix el marc regulador d'ajudes a les organitzacions professionals del sector de la pesca i de l'aqüicultura, cofinançades pel Fons Europeu Marítim i de Pesca, i les seues bases reguladores d'àmbit estatal, i pel qual es modifiquen el Reial decret 418/2015, de 29 de maig, pel qual es regula la primera venda de productes pesquers, i el Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, l'àmbit de les quals siga la Comunitat Valenciana.

2. Les subvencions a les organitzacions professionals aniran destinades a les mesures següents:

a) Preparació i aplicació dels plans de producció i comercialització de les organitzacions de productors pesquers i, si escau, de les associacions d'organitzacions de productors sempre que s'haja produït l'aprovació de l'informe anual de les activitats desenvolupades en el marc del Pla de producció i comercialització.

B) creació i reestructuració d'organitzacions professionals: organitzacions de productors pesquers i associacions d'organitzacions de productors l'àmbit dels quals siga la Comunitat Valenciana.

3. En el cas de modificació sobrevinguda del reconeixement d'una organització professional inicialment d'àmbit autonòmic a un altre àmbit, nacional o transnacional, s'haurà d'ajustar, respecte de les ajudes que l'organització professional puga sol·licitar o que li hagen sigut concedides, al que la normativa bàsica estatal determine.



Article 2. Òrgan gestor de les ajudes

Les ajudes derivades de l'apartat 1 de l'article anterior seran gestionades per la direcció general competent en pesca marítima a través de la Subdirecció General de Pesca Marítima.



Article 3. Beneficiaris

Podran ser beneficiaris de les ajudes regulades en aquesta ordre les organitzacions de productors pesquers i les associacions d'organitzacions de productors reconegudes per la conselleria competent en pesca i degudament inscrites en el Registre d'organitzacions de productors pesquers i associacions d'organitzacions de productors de l'Estat.





Article 4. Finançament de l'ajuda

1. El finançament de les ajudes previstes s'efectuarà a càrrec de l'aplicació pressupostària que es determine per a cada exercici en els pressupostos generals de la Generalitat Valenciana i que s'indicarà en cada convocatòria.

2. Les ajudes estan cofinançades pel Fons Europeu Marítim i de la Pesca i pels pressupostos de la Generalitat Valenciana, i la intensitat de les ajudes s'ajusta al que disposen els articles 94 i 95 del Fons Europeu Marítim i de la Pesca i al que s'estableix en la normativa bàsica estatal.



3. Les ajudes s'ajustaran al que s'estableix en l'article 6 de la Llei 38/2003, general de subvencions i l'article 7 del seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006.

4. Anualment es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana les convocatòries d'aquestes ajudes, i es fixaran les quanties totals màximes destinades a les subvencions convocades i els crèdits pressupostaris als quals s'imputen.

5. La despesa prevista per a les presents ajudes podrà imputar-se a exercicis posteriors a aquell en què recaiga la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article 57 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



6. Tant la concessió de l'ajuda com el seu pagament queden supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'aplicació pressupostària corresponent dels pressupostos generals de la Generalitat Valenciana.



Article 5. Requisits de notificació, comunicació o exempció

Tal com disposa l'article 8.2 del Reglament (UE) núm. 508/2014 relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca, els articles 107, 108 i 109 del TFUE no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i conformitat amb el present reglament dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE.



Article 6. Procediment de concessió i convocatòria

1. El procediment de concessió de les ajudes serà el de concurrència competitiva previst en l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, de conformitat amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics que assenyala l'article 8.3 de l'esmentada llei.

2. S'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de Dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



3. El contingut de la convocatòria recollirà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions de la Generalitat Valenciana.



Article 7. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds es dirigiran a la conselleria competent en pesca marítima mitjançant els models o formularis normalitzats que s'indicaran en la convocatòria. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent http://.gva.es

2. El termini de presentació de les sol·licituds serà el que s'establisca en les convocatòries corresponents. En tot cas, el termini esmentat començarà a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. La convocatòria indicarà la documentació necessària que cal aportar juntament amb la sol·licitud, sense perjudici de la documentació indicada en aquestes bases reguladores.

4. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es presumeix que els sol·licitants de l'ajuda presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè aquest obtinga directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



5. Es podrà admetre la substitució de la presentació de determinats documents, que s'especificaran en la convocatòria, per una declaració responsable de l'entitat sol·licitant, en els termes establits a l'article 23.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en els articles 21 i 25 de la present disposició.

6. Els requisits específics sobre les sol·licituds i la documentació que haurà d'acompanyar a la sol·licitud per a cada línia d'ajuda establida en el Reial decret 956/2017, de 3 de novembre, pel qual s'estableix el marc regulador d'ajudes a les organitzacions professionals del sector de la pesca i de l'aqüicultura, es troben recollits en el reial decret.



7. La presentació d'una sol·licitud no generarà cap dret a obtindre subvenció. Igualment l'inici de les inversions prèviament a la resolució no implica cap compromís per part de l'administració sobre la concessió de l'ajuda. Tampoc determinarà reconeixement de drets en el supòsit que no s'incorporen i doten les línies pressupostàries en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat.

8. Si les sol·licituds es presenten fora del termini establit en la convocatòria, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, es considerarà que el sol·licitant desisteix de la seua sol·licitud, i es dictarà la corresponent resolució declaratòria d'aquesta circumstància.

9. Mitjançant la presentació de la sol·licitud el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

10. D'acord amb el que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, podrà comportar la inadmissió de la sol·licitud o la seua exclusió del procediment administratiu, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.



Article 8. Ordenació i instrucció

1. La instrucció la durà a terme la direcció territorial corresponent o, si escau, el servei competent en matèria d'ordenació del sector pesquer; considerant l'àmbit geogràfic provincial o supraprovincial en què tinguen lloc, de manera exclusiva o principal, les actuacions de l'entitat sol·licitant per raó de les quals se sol·liciten les ajudes. En tot cas, l'òrgan instructor realitzarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals hagen de formular la proposta de resolució.

2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits documentals establits en aquesta ordre o en la convocatòria, l'òrgan instructor requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies, esmene la manca o aporte els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, d'acord amb el que es preveu a l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre o norma equivalent que el substituïsca.

3. L'òrgan instructor comprovarà d'ofici les condicions i requisits exigibles per a l'obtenció de l'ajuda i també, si escau, aquells requisits a justificar per l'entitat sol·licitant, que es preveuen expressament en aquestes bases reguladores i en la normativa bàsica aplicable.



4. Si no és acceptada la sol·licitud de l'entitat interessada, o hi ha incompliment d'algun requisit, l'òrgan instructor, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, i li concedirà un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre o norma equivalent que el substituïsca.

5. L'òrgan instructor remetrà l'expedient complet juntament amb la proposta formulada a la comissió d'avaluació creada, a aquest efecte, en l'article 11 d'aquesta ordre.

6. La proposta d'aprovació no crea cap dret a favor del beneficiari proposat enfront de l'administració.



Article 9. Justificació de les subvencions

1. Les despeses justificades o altres requisits establits hauran de ser concordes amb l'objectiu de l'ajuda, i s'hauran d'ajustar estrictament a l'objectiu i les activitats exposades d'acord amb la tipologia de despeses elegibles establida en l'annex del Reial decret 956/2017.

2. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com els sol·licitants, que no estant obligats a això opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent http://.gva.es.

3. Es considerarà despesa realitzada aquella que haja sigut efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació. El termini o terminis per a la justificació s'establiran en la convocatòria corresponent.

4. Les entitats beneficiàries hauran de disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents en els termes exigits per la legislació aplicable a l'entitat beneficiària, com també de les factures i resta de justificants de despesa de valor probatori equivalent amb els seus justificants de pagament corresponents. Aquest conjunt de documents constitueix el suport justificatiu de l'ajuda concedida i garanteix el reflex corresponent en la comptabilitat de l'entitat beneficiària.

5. El termini de justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix l'ajuda serà el que figura en la resolució de concessió.

6. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, es presumeix que els sol·licitants de l'ajuda presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè aquest obtinga directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



7. Els documents comuns a presentar al costat de la sol·licitud de cobrament són:

a) Factures, que contindran com a mínim les dades següents:

1r. Número i sèrie, si escau.

2n. Nom i cognoms o denominació social, número d'identificació fiscal i domicili de l'expedidor i dels destinataris.

3r. Descripció de l'operació i contraprestació total.

4t. Base imposable. Tipus tributari i quota repercutible.

5é. Lloc i data d'emissió.

6é. Quan siga procedent, número de sèrie de l'aparell adquirit.

b) Quan les subvencions financen obres o instal·lacions que exigisquen projecte tècnic, els pagaments parcials o el total de la subvenció concedida, s'efectuarà contra certificació de l'obra expedida per tècnic competent i les justificacions de pagament corresponent. Les certificacions de la inversió s'hauran d'ajustar a cadascun dels conceptes del projecte aprovat.

c) Certificació registral, en el cas de béns inscriptibles en un registre públic, de la constància en l'escriptura de l'obligació de no realitzar modificacions de les establides en l'article 71 del Reglament (UE) 1303/2013, durant un període de cinc anys següents a la data comptable de l'últim pagament de l'ajuda, i indicar l'import de la subvenció concedida.

d) Justificacions del pagament: document de pagament, carta de pagament del proveïdor i certificació bancària del pagament efectuat pel beneficiari, d'acord amb l'annex II.

e) Relació de justificants de pagaments efectuats, en imprés normalitzat que figura com a annex III.

f) En el cas de canvis estructurals que impliquen modificacions d'arqueig:

1r Certificat actualitzat de l'arqueig del vaixell expressat en unitats GT.

2n Full d'assentament actualitzat del vaixell.

8. Les factures originals les requerirà l'òrgan gestor per a validar-les i estampillar-les en la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural que corresponga.

L'estampillat indicarà la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentades i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest últim cas s'indicarà la quantia exacta que resulte afectada per la subvenció. Una vegada realitzat l'estampillat, les còpies compulsades s'integraran en l'expedient i els originals es tornaran al beneficiari.

9. Les operacions que no siguen susceptibles de comprovació material, hauran de justificar-se mitjançant un informe o memòria en què es detalle l'activitat subvencionada, la finalitat que es pretenia aconseguir amb l'ajuda, i on es demostre la consecució d'aquesta finalitat.



10. No s'admetran els pagaments en metàl·lic, ni rebuts d'aquests pagaments podran ser considerats vàlids per a la justificació de despeses elegibles.

11. No seran admeses com a justificants les despeses efectuades abans de la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, excepte les corresponents a honoraris de projecte o assistència tècnica, amb l'excepció del que es disposa en la disposició transitòria única, sobre les ajudes a les inversions efectuades a l'empara de les anualitats 2014 a 2017, a l'empara dels plans de producció i comercialització.

12. Els costos dels projectes tècnics les accions dels quals no es duguen a terme, no seran admesos per al pagament.

13. Únicament s'abonarà la totalitat de la subvenció concedida si la inversió ha sigut justificada íntegrament; en un altre cas, només s'abonarà la part de la subvenció proporcional als justificants de despesa aportats, sense perjudici del que s'estableix en el punt anterior i sempre que la inversió realitzada permeta aconseguir els objectius per als quals es va concedir la subvenció.

14. Els béns i elements constitutius de la inversió subvencionada no podran ser objecte de transmissió voluntària, ni l'activitat productiva podrà interrompre's voluntàriament, durant el període de cinc anys, comptats a partir de la data comptable de l'últim pagament. A més, si una operació comprén inversions en infraestructures o inversions productives i en els 10 anys següents al pagament final, l'activitat productiva se sotmet a una relocalització fora de la Unió, haurà de reembossar-se la contribució del Fons Europeu Marítim i de la Pesca, llevat que el beneficiari siga una PIME.

15. El Servei d'Ordenació del Sector Pesquer, o les seccions de Pesca Marítima de les direccions territorials de la Conselleria Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural podran, en qualsevol moment, efectuar les visites i comprovacions que consideren necessàries per a verificar la realització i normal funcionament de les actuacions subvencionades o requerir al beneficiari la presentació de qualsevol documentació encaminada a aquesta verificació.

16. Mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'hi adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estime oportuna.



Article 10. Avaluació de les sol·licituds

1. Els criteris d'avaluació dels diferents tipus d'actuacions que es convoquen a l'empara d'aquestes bases reguladores, així com el seu caràcter excloent o ponderació, seran els establits en els articles 24, 30 i 36 del Reial decret 956/2017.

2. En els casos de sol·licituds amb igualtat de puntuació i, en el cas de no aconseguir el pressupost consignat en la convocatòria, es permetrà excepcionalment el prorrateig entre les entitats beneficiàries de l'import màxim destinat a les subvencions, ateses les despeses elegibles en què hagen incorregut, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Article 11. Comissió d'avaluació

1. Les sol·licituds que complisquen els requisits exigits en aquesta ordre seran avaluades per una comissió d'avaluació, creada a aquest efecte, composta per la persona titular de la Subdirecció General de Pesca, que presidirà la comissió, la persona titular del Servei de Conservació de Recursos Pesquers, que exercirà la secretaria de la comissió, i la persona titular del lloc de cap de Secció d'Ordenació Pesquera, en qualitat de vocal.

2. En cas d'absència dels titulars, se substituiran aquests membres de la comissió d'avaluació per les persones adscrites a la conselleria competent en pesca marítima, que designe la persona que ocupe el càrrec de director o directora general competent en pesca marítima.

3. Aquesta comissió d'avaluació ajustarà el seu funcionament a les previsions establides per als òrgans col·legiats en la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

4. La comissió d'avaluació podrà demanar els informes, les dades i els documents que estime convenients, per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris.

5. Finalitzada l'avaluació de totes les sol·licituds presentades, la comissió elevarà un informe d'avaluació amb les propostes estimades al director general competent en pesca marítima, per a la concessió d'ajudes (amb indicació de les entitats beneficiàries i les quanties individuals i globals de les ajudes proposades, així com el coeficient de prorrateig aplicat quan corresponga) i les desestimades, d'acord amb el crèdit disponible establit en la convocatòria corresponent.





Article 12. Resolució i pagament

1. Es delega en la persona que ocupe el càrrec de director o directora general competent en pesca marítima la resolució, concessió i pagament de les ajudes.

2. El director general competent en pesca marítima resoldrà el procediment de concessió en el termini de quinze dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució per part de la comissió d'avaluació, i d'acord amb el que preveu la legislació de procediment administratiu comú vigent.

3. Mitjançant resolució s'acordarà tant l'atorgament de les ajudes, com la desestimació i la no concessió, per inadmissió, denegació, desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda. La resolució serà motivada d'acord amb el que es disposa en la convocatòria, al·ludint a les valoracions realitzades per la corresponent comissió d'avaluació, determinarà els beneficiaris, la quantia de l'ajuda i, si escau, de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds.



4. Amb caràcter general, el pagament de les ajudes es realitzarà mitjançant un pagament únic, amb posterioritat a la realització de l'activitat objecte d'ajuda o al venciment del període anual que corresponga.

5. Sense perjudici del que estableix el paràgraf anterior, en el cas dels plans de producció i comercialització, la convocatòria podrà disposar la possibilitat d'atorgar una bestreta del 50 %, després de l'aprovació dels plans de producció i comercialització. Serà necessària, en aquest cas, la constitució prèvia d'una fiança bancària per un import del 105 % de la quantitat avançada. Amb posterioritat a la concessió de la bestreta no s'acceptaran modificacions de la resolució que suposen una disminució de l'import de l'ajuda.

La utilització del pagament anticipat s'ajustarà al principi d'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics previst en la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat.

6. Cadascun dels pagaments estarà condicionat al fet que hi haja constància per part de l'òrgan gestor que l'entitat beneficiària compleix tots els requisits indicats en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

7. En el cas en què es concedisquen bestretes per als plans de producció i comercialització, el pagament restant quedarà condicionat a la justificació de la totalitat de les despeses, una vegada efectue totes les comprovacions necessàries l'òrgan concedent.

8. L'entitat sol·licitant indicarà en la sol·licitud el codi IBAN d'un compte bancari, en què figure com a titular, per al pagament de l'ajuda. L'Administració comprovarà d'ofici si es troba d'alta en la base de dades de domiciliació de pagaments del Sistema Comptable de la Generalitat (CONTAG) i si no és així, es requerirà a l'entitat interessada la presentació del model de domiciliació bancària establit per l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat.





Article 13. Notificació i recursos

1. La resolució serà notificada als interessats de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú vigent.



2. El termini màxim per a dictar i notificar aquesta resolució serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El transcurs d'aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució, legitima els interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la seua sol·licitud.

3. Contra la resolució expressa o presumpta de les ajudes, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar amb caràcter potestatiu i en el termini d'un mes, quan es tracte de resolució expressa o tres mesos en cas de desestimació per silenci administratiu, recurs de reposició davant la conselleria competent en pesca marítima, de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú vigent. El recurs contenciós administratiu es podrà interposar directament, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció. Tot això sense perjudici de la possibilitat d'interposar qualsevol altre recurs que s'estime procedent.





Article 14. Actuacions de comprovació i control

1. L'entitat beneficiària estarà sotmesa a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, com també les de control efectuades per la Intervenció de la Generalitat Valenciana, per la Intervenció General de l'Administració estatal, pel Tribunal de Comptes i, si escau, per la Comissió Europea en virtut de l'article 108.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, relatiu a les ajudes estatals i al que s'estableix en la normativa relativa a la gestió de les ajudes finançades amb els fons de la Unió Europea i a qualsevol altra normativa aplicable. L'entitat beneficiària haurà d'aportar tota la informació que li siga requerida pels òrgans de comprovació i control de les administracions públiques.

2. L'òrgan concedent podrà realitzar les accions de comprovació que establisca per a verificar el compliment de les condicions exigides a les entitats beneficiàries, així com la realització efectiva per part de les entitats beneficiàries de les actuacions objecte de l'ajuda.



3. Així mateix seran objecte de comprovació les condicions indicades en l'article 7 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.



Article 15. Durabilitat de les inversions

1. Durant els cinc anys següents al pagament final a l'entitat beneficiària, que serà la data comptable de l'últim pagament, aquesta no podrà:

a) Cessar l'activitat productiva o localitzar-la fora de la Unió Europea.

b) Canviar la propietat d'una infraestructura o d'un element d'una infraestructura de manera que proporcione un avantatge indegut a una empresa o a un organisme públic i sense l'autorització expressa de l'òrgan concedent.

c) Produir canvis substancials que afecten la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució de l'operació, de manera que no es menyscaben els seus objectius inicials.

2. En cas de produir-se alguna de les circumstàncies esmentades en l'apartat anterior, l'òrgan concedent sol·licitarà de l'entitat beneficiària el reintegrament que pertoque d'acord amb l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes.





Article 16. Reintegrament

1. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. També procedirà el reintegrament de l'ajuda si concorren un o més dels incompliments següents:

a) L'incompliment de les activitats per a les quals es va aprovar l'ajuda serà causa de reintegrament total de la subvenció. Especialment es consideraran incomplits els objectius quan no s'haja aconseguit el 50 % d'aquests objectius, activitats, despeses o inversions previstos en el projecte.

b) L'incompliment dels objectius parcials o activitats concretes de l'actuació suposarà la devolució d'aquella part de l'ajuda destinada a aquests objectius o activitats o, en cas que així s'establisca en la convocatòria, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial.



c) La realització de modificacions no autoritzades en el pressupost finançable suposarà la devolució de les quantitats desviades.

d) La no presentació, d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria corresponent, dels informes anuals regulats en l'article 15 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura donarà lloc, passats quinze dies hàbils després del requeriment de l'òrgan concedent, al reintegrament de la totalitat de l'ajuda no justificada.



e) La no aportació de les tres ofertes en els casos previstos en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, serà causa de reintegrament de l'ajuda corresponent a la despesa en qüestió, excepte si la convocatòria de les ajudes fora posterior a la despesa realitzada.

f) L'incompliment de l'obligació de donar publicitat a l'ajuda concedida, en els termes de l'article 31.3 del Reglament de desplegament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i del que s'estableix en l'article 119 del Fons Europeu Marítim i de la Pesca, serà causa del reintegrament parcial de l'import associat a l'incompliment esmentat. No obstant això i, sense perjudici del que disposa la normativa europea i de les sancions que, si escau, puguen imposar-se, si es produeix l'incompliment en els termes establits en aquesta lletra i encara fora possible el compliment o pogueren realitzar-se accions correctores de la manca de publicitat, l'òrgan concedent requerirà les entitats beneficiàries perquè adopten les mesures de difusió pertinents en un termini no superior a quinze dies hàbils, amb exprés advertiment de les conseqüències que de l'incompliment esmentat puguen derivar-se per aplicació de l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



3. En els casos previstos en l'apartat 1 de l'article anterior, pertocarà el reintegrament:

a) De forma proporcional al període de temps durant el qual s'hagen incomplit els requisits de durabilitat de les inversions.

b) Si la inversió és en infraestructures o en inversions productives, haurà de reembossar-se íntegrament l'ajuda si, en els deu anys següents al pagament final a l'entitat beneficiària, l'activitat productiva se sotmet a una relocalització fora de la Unió, excepte quan l'entitat beneficiària siga una pime.



Article 17. Ordenació, instrucció i resolució del reintegrament

1. Els procediments de reintegrament de subvencions es regiran pel que disposa l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat Valenciana.



2. L'òrgan gestor, dels competents esmentats en l'article 8.1 de la conselleria competent en pesca, iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció i instruirà un expedient, amb audiència prèvia de l'entitat interessada, de devolució d'ajudes.

3. Una vegada tramitat el procediment de reintegrament, l'òrgan gestor remetrà l'expedient juntament amb la proposta que corresponga, al director general competent en pesca marítima per a la seua resolució.



Article 18. Responsabilitats i règim sancionador

Les entitats beneficiàries de les ajudes que es regulen en aquesta ordre queden sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador previstos en el capítol I del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat Valenciana.



Article 19. Informació i publicitat

L'acceptació per part de les entitats beneficiàries del finançament de les ajudes regulades en aquesta ordre, implica l'acceptació de la seua inclusió en la llista d'operacions que serà publicada per l'Autoritat de Gestió de conformitat amb l'article 119, apartat 2 del Fons Europeu Marítim i de la Pesca i en el seu annex V.

A les ajudes convocades i concedides d'acord amb les presents bases reguladores, els serà aplicable el que preveuen els articles 18 i 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com la difusió de la informació referida en els articles 9 i 10 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.





Capítol II

Plans de producció i comercialització



Article 20. Entitats beneficiàries i requisits

1. Les entitats beneficiàries de les ajudes als plans de producció i comercialització podran ser organitzacions de productors pesquers i, si escau, associació d'organitzacions de productors d'àmbit autonòmic reconegudes per l'òrgan competent i donades d'alta en el Registre establit en l'article 8 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.

2. Les entitats beneficiàries han de tindre aprovats els seus plans de producció i comercialització en compliment dels objectius previstos en els articles 3 i 7 de l'organització comuna del mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura i d'acord amb l'article 14 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.



3. Les entitats beneficiàries també hauran de tindre aprovats els informes anuals corresponents a l'exercici dels plans de producció i comercialització indicats en l'apartat anterior, d'acord amb l'article 28.5 de l'organització comuna del mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura i l'article 15 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.



4. Les despeses subvencionables s'hauran d'haver realitzat durant el període d'execució de l'activitat subvencionada que s'indique en la resolució d'aprovació dels plans de producció i comercialització, a excepció de l'informe d'auditor esmentat en la lletra g) de l'apartat primer de l'article següent que serà subvencionable amb posterioritat al període d'execució esmentat.



Article 21. Documentació a aportar amb la sol·licitud d'ajuda

1. Sense perjudici del que estableix l'article 7, les sol·licituds s'hauran d'acompanyar de la documentació següent:

a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica:

i) Targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (NIF).

ii) Còpia acarada de l'escriptura de constitució i dels estatuts de l'entitat, com també de les modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent.

b) Dades del representant:

i) El representant autoritzarà l'òrgan gestor perquè aquest realitze la comprovació de les dades d'identitat mitjançant la consulta al Sistema de Verificació de Dades d'Identitat o als sistemes d'interoperabilitat que s'establisquen, marcant la casella que figurarà en l'imprés de sol·licitud de les ajudes. En cas de no concedir l'esmentada autorització haurà d'aportar la còpia acarada del DNI.

ii) La documentació acreditativa de la representació.

c) Factures pagades o documents comptables de valor probatori equivalent que acrediten les despeses subvencionables de la sol·licitud, d'acord amb l'article 131.2 del RDC. Si bé aquesta justificació es realitzarà mitjançant informe d'auditor, segons el que s'indica en la lletra g d'aquest apartat, els originals s'hauran d'aportar per a estampillar-los.



d) L'entitat sol·licitant indicarà en la sol·licitud el codi IBAN d'un compte bancari, en què figure com a titular, per al pagament de l'ajuda. L'òrgan de gestió comprovarà d'ofici si es troba d'alta en la base de dades de domiciliació de pagaments del Sistema Comptable de la Generalitat (CONTAG) i si no és així, es requerirà a l'entitat la presentació del model de domiciliació bancària establit per l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat.

e) Declaracions de l'entitat beneficiària:

i) Declaració responsable de no haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

ii) Declaració responsable de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament per les causes recollides en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

iii) Declaració responsable de no haver sigut sancionat amb la pèrdua de la possibilitat d'obtindre subvencions per incompliment de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

iv) Declaració responsable de compliment de la norma sobre integració de persones amb discapacitat, o si escau l'exempció i, així mateix, declaració del nombre de treballadors discapacitats sobre la plantilla total, tancada al 31 de desembre de l'any anterior al de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que disposa el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

v) Declaració responsable de no haver comés una infracció greu o delicte o frau, o haver participat en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells de la Unió que practiquen la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada (INDNR), en els termes i terminis establits en l'article 10 del Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

vi) Declaració responsable de no haver sigut sancionat amb la impossibilitat d'obtindre préstecs, subvencions o ajudes públiques d'acord amb el que es preveu en el títol V, article 105, lletra i, de la Llei 3/2001, de 26 de març i, si escau, per la normativa autonòmica aplicable.

vii) Declaració responsable de no estar sotmesa a cap de les prohibicions establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, necessàries per a obtindre la condició d'entitat beneficiària.

viii) Declaració responsable de l'acreditació del valor i volum de producció de les entitats sol·licitants per a un període determinat.

f) Acreditació de l'entitat sol·licitant d'estar al corrent del pagament de les obligacions fiscals i de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució i pagament de l'ajuda, d'acord amb els articles 14.1, lletra e i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat Valenciana, mitjançant alguna de les opcions següents:

i) Autorització expressa a l'òrgan instructor per a obtindre de forma directa l'acreditació esmentada assenyalant la casella que figurarà en l'imprés de sol·licitud d'ajuda.

ii) En cas contrari, presentació del certificat o certificats per l'entitat sol·licitant que acredite estar al corrent en el pagament de les obligacions esmentades.

No obstant això, en cas d'haver caducat la validesa de les certificacions esmentades, hauran de renovar-se amb anterioritat a dictar-se la «proposta de resolució» i el «pagament de l'ajuda».

Si en el moment de la comprovació telemàtica, l'entitat sol·licitant no està donada d'alta en la Seguretat Social, haurà de presentar un certificat justificatiu de no disposar de treballadors assalariats donats d'alta.



g) La justificació de les despeses subvencionables es realitzarà mitjançant un compte justificatiu amb l'aportació d'un informe d'un auditor independent o mitjançant la justificació telemàtica d'acord amb la secció 5a del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, la modalitat del qual es determinarà en la convocatòria. En tot cas, haurà d'acompanyar-se d'una memòria justificativa amb les despeses efectuades juntament amb còpia de transferències bancàries o rebuts corresponents, el model de les quals i manera d'emplenament es publicarà en la convocatòria corresponent. Tant el compte justificatiu amb informe d'auditor com la justificació telemàtica hauran d'incloure còpies de les factures pagades i els documents comptables de valor probatori equivalent definits en la lletra c) d'aquest paràgraf i hauran de verificar que la informació de la documentació justificativa ha sigut traslladada a l'aplicació informàtica indicada en l'article 6 del Reial decret 277/2016 de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, o en la qual puga establir la Generalitat Valenciana. Els documents justificatius esmentats hauran de demostrar amb claredat que les despeses s'han destinat a la preparació i/o execució de les mesures dels plans de producció i comercialització i especificar al fet que mesura o mesures s'han destinat, d'acord amb el que disposa l'annex II.

2. La resolució de convocatòria podrà requerir la presentació de documentació addicional a la prevista en l'apartat anterior.



Article 22. Comprovacions a efectuar per l'òrgan gestor

1. Sense perjudici de les comprovacions establides en el capítol I, l'òrgan gestor comprovarà les circumstàncies següents:

a) Que la figura del representant de l'entitat sol·licitant siga conforme al que s'estableix en els articles 5 i 6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en relació amb la representació i registres electrònics d'apoderaments.

b) Que l'entitat sol·licitant no ha comés infraccions greus de conformitat amb l'article 42 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 o amb l'article 90.1 del Reglament (CE) núm. 1224/2009.

c) Que l'entitat sol·licitant no ha estat involucrada en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llesta INDNR de la Unió segons l'article 40.3 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 o de vaixells que enarboren el pavelló de països considerats tercers països no cooperants segons l'article 33 del Reglament esmentat.



d) Que l'entitat sol·licitant no ha comés infraccions greus a la Política Pesquera Comuna definides de tal manera en altres actes legislatius.



2. No seran admissibles les sol·licituds presentades per les entitats a les quals l'autoritat competent haja considerat culpables d'haver comés frau durant un termini de temps determinat per la convocatòria o per la normativa europea aplicable.

3. Per a efectuar les comprovacions de l'apartat primer l'òrgan gestor consultarà, amb anterioritat a la concessió de l'ajuda, la informació del registre nacional d'infraccions (SANCIPES), la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i els altres mitjans de què es disposen.





Capítol III

Creació d'organitzacions professionals i reestructuració d'organitzacions de productors pesquers i d'associacions d'organitzacions de productors pesquers



Article 23. Entitats beneficiàries de les ajudes a la creació d'organitzacions professionals

1. Per a les ajudes a la creació, les entitats beneficiàries seran organitzacions professionals d'àmbit autonòmic reconegudes per l'òrgan competent i donades d'alta en el Registre establit en l'article 8 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, per a les organitzacions de productors pesquers i AOP.

2. Per a les ajudes a la reestructuració, les organitzacions de productors pesquers i les AOP reconegudes per l'òrgan competent i donades d'alta en el Registre establit en l'article 8 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, sempre que el seu àmbit d'actuació no supere el de la Comunitat Valenciana.

3. La reestructuració de les organitzacions de productors pesquers i AOP per fusió o escissió es considera, a l'efecte d'ajudes, com la creació d'organitzacions de productors pesquers i associacions d'organitzacions de productors pesquers, tal com estableix l'article 15 del Reglament (UE) núm. 1379/2013,del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013 pel qual s'estableix l'organització comuna del mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, i l'article 2.3.i del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.

La reestructuració dotarà les organitzacions de productors pesquers i AOP d'una nova organització més eficaç en el desenvolupament de la seua activitat i més rendible, adequant la seua producció a les exigències del mercat i contribuint al compliment dels objectius de la Política Pesquera Comuna. Ha d'implicar unes mesures de reorganització i reajustament que permeten a les organitzacions de productors pesquers o associacions d'organitzacions de productors pesquers, desenvolupar-se i adaptar-se a les condicions canviants del mercat, no es tractarà d'accions d'índole puntual sinó, més aviat, uns altres de caràcter més permanent que afecten la mateixa estructura interna de les organitzacions de productors pesquers o associacions d'organitzacions de productors pesquers.

La fusió es considerarà com la unió d'una o més organitzacions de productors pesquers o associacions d'organitzacions de productors per a conformar una sola organització de productors pesquers o associació d'organitzacions de productors així com, també, la incorporació de noves entitats productives d'àmbit autonòmic a organitzacions de productors pesquers o associacions d'organitzacions de productors, sempre que aquesta incorporació supose el compliment de les finalitats indicades en aquest apartat.

L'escissió es considerarà en els casos indicats en l'article 2.5 i en la disposició transitòria única del Reial decret 277/2016.

La reestructuració ha de realitzar-se en execució del Pla de reestructuració aprovat, prèviament, per l'administració competent, considerant l'organització comuna del mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura i el Reial decret 277/2016. Aquest Pla haurà d'exposar la situació inicial de partida, realitzant una descripció detallada dels socis i mitjans de producció i els objectius que es pretenen aconseguir amb la reestructuració que hauran de ser conformes al que es disposa en l'organització comuna del mercat dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.





Article 24. Requisits per a optar a l'ajuda de creació i reestructuració

Els establits en el Reial decret 956/2017, de 3 de novembre, pel qual s'estableix el marc regulador d'ajudes a les organitzacions professionals del sector de la pesca i de l'aqüicultura, cofinançades pel Fons Europeu Marítim i de Pesca, i les seues bases reguladores d'àmbit estatal, i pel qual es modifiquen el Reial decret 418/2015, de 29 de maig, pel qual es regula la primera venda de productes pesquers, i el Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura.



Article 25. Documentació a presentar amb la sol·licitud d'ajuda

1. Es presentarà la documentació especificada en l'article 21 d'aquesta ordre excepte la lletra g del punt primer.

2. En el cas de la reestructuració de les organitzacions de productors pesquers i les associacions d'organitzacions de productors aquestes hauran de presentar un Pla de reestructuració que haja sigut aprovat per l'autoritat competent amb anterioritat a la convocatòria d'acord amb l'article 32.5.



Article 26. Comprovacions a efectuar per l'òrgan gestor

1. Sense perjudici de les comprovacions establides en els articles 4, 6, 8, 10 i 32, l'òrgan gestor comprovarà les circumstàncies següents:

a) Que la figura del representant de l'entitat sol·licitant és conforme al que s'estableix en els articles 5 i 6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, en relació amb la representació i registres electrònics d'apoderaments.



b) Que l'entitat sol·licitant no ha comés infraccions greus de conformitat amb l'article 42 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 o amb l'article 90.1 del Reglament (CE) núm. 1224/2009.

c) Que l'entitat sol·licitant no ha estat involucrada en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llesta INDNR de la Unió segons l'article 40.3 del Reglament (CE) núm. 1005/2008 o de vaixells que enarboren el pavelló de països considerats tercers països no cooperants segons l'article 33 del Reglament esmentat.



d) Que l'entitat sol·licitant no ha comés infraccions greus a la PPC definides de tal manera en altres actes legislatius.

e) En el cas de les OIP se sol·licitarà de l'autoritat competent un certificat que acredite el compliment de les obligacions esmentades en l'article 31 que els afecten.

2. No seran admissibles les sol·licituds presentades per les entitats a les quals l'autoritat competent haja considerat culpables d'haver comés frau durant un termini de temps determinat per la convocatòria o per la normativa europea aplicable.

3. Per a efectuar les comprovacions de l'apartat primer l'òrgan gestor consultarà, amb anterioritat a la concessió de l'ajuda, la informació del registre nacional d'infraccions (SANCIPES), la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i els altres mitjans de què es disposen.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Regla de no despesa

L'aplicació i el desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria de pesca marítima i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials d'aquesta Conselleria.



Segona. Revisió extraordinària de plans de producció i comercialització i dels informes anuals

Sense perjudici del que estableix l'article 15 del Reial decret 277/2016, de 24 de juny, pel qual es regulen les organitzacions professionals en el sector dels productes de la pesca i de l'aqüicultura, de manera excepcional, en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana, i a l'empara de la present ordre es permet a aquelles organitzacions que el sol·liciten, per una sola vegada i amb el límit màxim de l'1 de gener de 2019, una revisió dels plans de producció i comercialització i dels informes anuals dels anys 2014, 2015 i 2016, de manera que puguen ajustar-se a aquesta ordre i especialment quant a les despeses subvencionables per als plans de producció i comercialització.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Ajudes a les inversions efectuades a l'empara de les anualitats 2014, 2015, 2016 i 2017 dels Plans de Producció i Comercialització

Les inversions efectuades a l'empara dels plans de producció i comercialització aprovats per l'autoritat competent i corresponents a les anualitats 2014, 2015, 2016 i 2017 seran subvencionables, amb convocatòria prèvia, i sempre que els informes anuals dels plans de producció i comercialització estiguen aprovats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta ordre i es complisquen tota la resta dels requisits establits en aquesta ordre.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que es disposa en la present ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 18 de desembre de 2018



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural,

ELENA CEBRIÁN CALVO

Mapa web