Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2018 del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aprova un model d'estatuts d'entitats de gestió i modernització d'àrees industrials. [2018/12288]

(DOGV núm. 8456 de 03.01.2019) Ref. Base de dades 000044/2019


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: 000



Tenint en compte que la disposició final segona de la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, estableix que la conselleria competent en matèria d'indústria aprovarà, en el termini màxim de dotze mesos des de l'entrada en vigor d'aquesta llei, uns estatuts tipus per a les entitats de gestió i modernització i prestarà als seus òrgans de govern, com també a les comissions promotores i a les persones titulars dels béns immobles situats en l'àrea industrial delimitada, l'assistència i el suport necessaris per a desenvolupar aquestes fórmules de participació.

Havent elaborat aquesta conselleria un model d'estatut, que ha sigut sotmés a consulta de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), a la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL), i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local amb habilitació de caràcter estatal de la província de València (COSITAL), resolc:



Primer

Aprovar com a annex a aquesta resolució, el model d'estatuts de les entitats de gestió i modernització d'àrea industrial regulades en la Llei 14/2018 de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana.

Aquest model té un caràcter merament auxiliar i orientatiu, el seu ús és potestatiu per les comissions promotores i/o les entitats de gestió i modernització que es constituïsquen, i en cap cas pressuposa la validesa de l'avaluació del contingut dels estatuts que conforme els articles 7.1.c, 8 i 9 de la llei referenciada, correspon a l'ajuntament competent.





Segon

Acordar la publicació d'aquest model en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com en format editable, en l'apartat d'indústria i I+D+i, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual es pot accedir través del següent enllaç: http://www.indi.gva.es/es/web/industria-e-i-d-i.



València, 27 de desembre de 2018.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent Gonzalez.







ESTATUTS DE L'ENTITAT DE GESTIÓ

I MODERNITZACIÓ DE L'ÀREA INDUSTRIAL DE __________________________



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Constitució i denominació

A l'empara de la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, es constitueix com a agrupació sense ànim de lucre, de base privada, però amb finalitat pública per les funcions públiques municipals que li poden ser encomanades, l'entitat de Gestió i Modernització ____________ (si és procedent, poseu ací el nom identificatiu de l'entitat) de l'àrea industrial __________________. (és fonamental identificar adequadament l'àrea industrial que es gestiona)



Article 2. Règim jurídic

L'entitat es regirà pels presents estatuts, per la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, per les normes reglamentàries que la desenvolupen, i subsidiàriament per qualsevol altra legislació que s'aplique.



Article 3. Personalitat jurídica

L'entitat tindrà plena capacitat d'obrar i personalitat jurídica pròpia, diferent de les persones integrants d'aquestes, a partir de l'autorització de la seua constitució pel ple de l'Ajuntament de _______________. En conseqüència, podrà comparéixer davant qualsevol autoritat, organisme o jurisdicció, exercint les corresponents accions, drets i excepcions, promovent, oposant-se, seguint o desistint de qualsevol classe de procediments. Podrà també posseir, adquirir, gravar i alienar tota classe de béns i drets i realitzar actes de disposició i domini sobre aquests.





Article 4. Integrants de l'entitat

1. Des de l'adquisició de la seua personalitat pròpia, l'entitat estarà integrada de manera universal, obligatòria i automàtica, per totes les persones, físiques i jurídiques, així com per les entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que siguen titulars del dret de propietat de les parcel·les i i de les construccions que s'hi troben situades, així com per les titulars d'una concessió administrativa, un dret real d'usdefruit o un dret de superfície sobre els citats immobles, sempre que estiguen situats en l'àrea industrial delimitada.

2. També estarà integrada per les entitats públiques que siguen titulars dels béns immobles patrimonials situats en l'àrea industrial. No es consideraran integrants de l'entitat aquelles entitats públiques que siguen només titulars dels immobles dotacionals o de domini i ús públic situats dins de l'àrea industrial, i no disposen de béns patrimonials en aquesta.



Article 5. Ampliació o reducció dels integrants de l'entitat



L'ampliació o reducció de l'àrea industrial i de les persones integrants de l'entitat es realitzarà d'acord amb el procediment i requisits descrits en la disposició addicional setena de la Llei 14/2018, i en les seues normes de desplegament.



Article 6. Domicili i àmbit d'actuació

L'entitat de Gestió i Modernització té el domicili a _______________ (indiqueu adreça exacta, amb almenys número i nom del carrer), terme municipal d _____________________, de la província d ______________________, codi postal ___________ .

L'àmbit d'actuació de l'entitat abastarà la totalitat de l'àrea compresa en l'actuació denominada “_______________”, de conformitat amb el que determina el planejament urbanístic corresponent (o indiqueu alguna referència geogràfica o adjunteu un pla als estatuts).





Article 7. Objecte social

L'objecte social de l'entitat serà la gestió, modernització i promoció dels serveis, infraestructures i dotacions de l'àrea industrial gestionada, així com l'eventual assumpció indirecta, mitjançant el corresponent contracte, de serveis públics referits a la citada àrea industrial.



Article 8. Funcions de l'entitat

L'entitat tindrà les funcions que s'assenyalen a continuació: (no cal assumir en els estatuts totes les recollides en l'article 6 de la Llei 14/2018)

1. Col·laborar amb l'ajuntament per a facilitar l'adequat compliment de les seues obligacions de conservació, manteniment, vigilància, neteja i prestació de serveis bàsics relacionats amb l'àrea industrial.



2. Assumir la gestió dels serveis municipals, previ acord de les persones integrants de l'entitat i la corresponent atribució per part de l'ajuntament de conformitat amb la legislació aplicable.

3. Impulsar la posada en marxa d'infraestructures, dotacions i serveis que milloren i modernitzen l'àrea industrial. En el cas de les dotacions o serveis complementaris que siguen assumits per l'entitat amb els seus propis recursos, seran addicionals als prestats per l'ajuntament i, per tant, concurrents amb aquests, però en cap cas substitutius.

4. Vetlar per l'ús adequat dels elements de la urbanització i pel compliment dels drets i obligacions de les persones titulars i ocupants dels béns immobles i drets adscrits a l'àrea industrial.



5. Representar i defensar els interessos comuns de les persones titulars dels béns i drets integrants de l'àrea industrial davant qualsevol subjecte, organisme o autoritat pública, així com davant els jutjats i tribunals de qualsevol jurisdicció, segons els acords adoptats vàlidament conforme a aquests estatuts i altres disposicions aplicables.



6. Traslladar a l'ajuntament les propostes o queixes de les persones titulars dels béns o drets adscrits a l'àrea industrial, per a un millor funcionament dels seus serveis i infraestructures, dins de l'àmbit de competències que la Llei 14/2018 estableix per a les entitats de Gestió i Modernització.

7. Recopilar i facilitar a l'ajuntament i a la Generalitat tota la informació que se sol·licite respecte de l'àrea industrial, amb ple respecte als límits establits per la legislació sobre protecció de dades i qualsevol altres normes pertinents, així com informar periòdicament l'ajuntament de les eventuals deficiències que s'observen en relació amb el compliment dels serveis municipals.

8. Facilitar periòdicament a l'ajuntament i a la Generalitat la informació detallada sobre la disponibilitat de sòl, les fórmules d'accés al seu ús o propietat, així com l'estat dels serveis i dotacions disponibles en l'àrea industrial, especialment dels que han determinat que siguen classificats en alguna de les categories previstes en la Llei 14/2018 i les normes que la despleguen.

9. Col·laborar amb l'ajuntament en l'elaboració dels plans de mobilitat en relació amb els desplaçaments de les persones treballadores, visitants i usuàries de l'àrea industrial, així com el trànsit de mercaderies i comercial, d'acord amb l'article 14 de la Llei 6/2011, de mobilitat de la Comunitat Valenciana.

10. Col·laborar amb les administracions públiques en general respecte de les funcions públiques que afecten l'àrea industrial, especialment en les actuacions de promoció exterior i en l'atracció d'inversions nacionals o estrangeres.

11. Qualsevol altra, dins dels límits de la Llei 14/2018 i que siga aprovada pels òrgans de govern de l'entitat, d'acord amb aquests estatuts.



Article 9. Drets de les persones integrants de l'entitat

Les persones integrants de l'entitat tindran els següents drets:



1. Participar en les activitats de l'entitat, per contribuir al millor desenvolupament de les seues funcions.

2. Ser convocades a les reunions de l'assemblea general, assistir-hi amb veu i vot, sempre conforme a l'ordre del dia establit i ajustant-se a la direcció dels debats i votacions per la persona que ostente la Presidència de l'entitat.

3. Triar les persones integrants de la junta directiva i a ser proposades i triades com a integrant d'aquesta.

4. Ser informades, a través de la gerència, sobre la composició, actuacions i acords dels òrgans de govern i administració de l'entitat, així com del desenvolupament de la seua activitat. En particular podran examinar personalment, en el domicili social de l'entitat, i prèvia sol·licitud per escrit a la junta directiva, els llibres d'actes, el cens de les persones integrants i l'estat dels comptes. També tindrà dret que la gerència li lliure testimoniatge dels particulars de les actes que els afecten directament.



5. Utilitzar els serveis oferits per l'entitat en els termes previstos per a cadascun d'ells.

6. Impugnar els actes i acords dels òrgans de l'entitat que estime contraris a la llei o als estatuts.

7. Vigilar i exigir el fidel compliment de totes i cadascuna de les funcions de l'entitat .

8. Formular propostes, suggeriments, peticions, queixes o reclamacions als òrgans de govern i administració de l'entitat.

9.- Qualssevol altres drets reconeguts en aquests estatuts o que s'establiren en forma legal o reglamentària.



Article 10. Obligacions de les persones integrants de l'entitat



Són obligacions de les persones integrants de l'entitat:

1. Respectar les instal·lacions de l'àrea industrial, ja siguen d'ús general o privatiu de qualsevol de les persones titulars, fent-ne un ús adequat i evitant en tot moment que se'ls puguen causar danys o desperfectes o a tercers.

2. Mantindre en bon estat de conservació els seus immobles, en termes que no perjudiquen l'entitat o a altres persones titulars, ocupants o usuàries de l'àrea industrial.

3. Contribuir al pressupost anual de l'entitat, en proporció al seu coeficient de participació i segons el que haja acordat l'assemblea general.

4. Quan s'acorde per l'assemblea general (o s'haja establit en aquests estatuts), contribuir en proporció als seus coeficients de participació a la dotació d'un fons de reserva per a atendre possibles contingències extraordinàries. El fons de reserva de l'entitat en cap cas podrà ser superior al 10 % del seu últim pressupost ordinari.

5. Comunicar a la junta directiva a través de la gerència, per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció, el domicili a Espanya per a notificacions relacionades amb l'entitat. Es podrà fer aquesta comunicació per mitjans electrònics sempre que s'haja acordat aquesta forma de notificació. A falta d'aquesta comunicació o acord, es tindrà per domicili per a notificacions el de l'immoble situat en l'àrea industrial, i tindrà plens efectes jurídics les entregades a l'ocupant d'aquest. Si, intentada una notificació en el domicili comunicat o en el de l'immoble, fóra impossible dur-la a terme, es realitzarà mitjançant la col·locació de la comunicació corresponent en lloc visible d'ús general habilitat per a això, així com en la web corporativa de l'entitat, amb diligència expressiva de la data i motius pels quals es procedeix a aquesta forma de notificació. La notificació practicada d'aquesta forma produirà plens efectes jurídics en el termini de tres dies naturals.



6. Comunicar a la junta directiva a través de la gerència, i per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció, els canvis de titularitat i de les persones ocupants dels immobles. Es podrà realitzar aquesta comunicació per mitjans electrònics sempre que s'haja acordat aquesta forma de notificació. La persona integrant de l'entitat que incomplira aquesta obligació respondrà juntament amb la nova persona titular dels deutes contrets amb l'entitat amb posterioritat a la transmissió, sense perjudici del dret d'aquell a repetir sobre aquest.

7. Entregar a la persona adquirent d'un immoble comprés en l'àrea gestionada, en el moment de la compravenda, el document expedit per la gerència de l'entitat, mitjançant el qual s'acredite que la persona transmitent està al corrent de pagament de totes les quotes corresponents al seu immoble.



Article 11. Durada

1. L'entitat tindrà una durada de __ anys (màxim 20 anys), llevat que concórrega alguna de les causes de dissolució prevista en aquests Estatuts, en la Llei 14/2018 o en els restants preceptes legals que siguen de pertinent aplicació.

2. No obstant això, la durada de l'entitat podrà renovar-se per nous períodes consecutius de __ anys (màxim 20 anys) cadascun, prèvia sol·licitud de renovació per part de la junta directiva davant l'ajuntament, amb sis mesos d'antelació a l'expiració del corresponent termini de vint anys.





CAPÍTOL II

Composició, estructura i funcionament de l'entitat



Article 12. Òrgans de l'entitat

L'entitat de Gestió i Modernització tindrà els òrgans següents:



1. De govern: l'assemblea general, la junta directiva i la presidència.



2. D'administració: la gerència.

3. De participació: el fòrum consultiu de participació.





Article 13. Composició de l'assemblea general

1. L'assemblea general estarà composta per totes les persones titulars integrants de l'entitat. No obstant això anterior, las referides titulars podran ser substituïdes, segons l'apartat 4 de l'article 5 la Llei 14/2018, per les persones arrendatàries o ocupants dels immobles per qualsevol títol legítim, sempre que les titulars comuniquen fefaentment aquesta substitució a la secretaria de la junta directiva i la persona substituta l'accepte formalment davant aquesta secretaria o mitjançant un document notarial.

2. Les entitats públiques que siguen només titularés d'immobles dotacionals o de domini o ús públic situats dins de l'àrea industrial, i, per tant no es consideran integrants de l'entitat, tenen dret a un representant, amb veu però sense vot en l'assemblea general.



Article 14. Convocatòria de l'assemblea general

1. L'assemblea general es reunirà, almenys, una vegada a l'any per a aprovar els pressupostos i els comptes anuals, així com en les altres ocasions que ho considere convenient la presidència o ho demane almenys la quarta part de les persones titulars que al seu torn representen el vint-i-cinc per cent dels coeficients de participació de l'àrea industrial, sempre que totes elles es troben al corrent del pagament de les seues obligacions amb l'entitat.

2. La convocatòria de l'assemblea general la farà la presidència amb indicació dels assumptes a tractar, el lloc, el dia i l'hora en què se celebrarà, i es faran les citacions per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció, a més de mitjançant anunci en la web de l'entitat.

3. Per a la reunió en primera convocatòria de l'assemblea general es requerirà l'assistència, directa o per representació, de la majoria de les persones titulars dels terrenys corresponents a l'àrea industrial que al seu torn impliquen la majoria dels coeficients de participació de la mateixa àrea industrial. No obstant això, es podrà celebrar en segona convocatòria, almenys trenta minuts després, sense necessitat de cap quòrum mínim perquè quede constituïda l'assemblea general vàlidament.



4. La citació per a l'assemblea general ordinària anual així com per a qualsevol altra d'extraordinària es farà almenys amb quinze dies naturals d'anticipació; no obstant això, l'assemblea podrà quedar vàlidament constituïda, fins i tot sense prèvia convocatòria per part de la presidència, quan concórrega la totalitat de les persones integrants i així ho decidisca unànimement.



Article 15. Funcions de l'assemblea general

En tot cas, correspondran a l'assemblea general les següents funcions (podran afegir-se'n més en els estatuts):

1. Exercir la direcció superior i el control de l'entitat, vetlant pel compliment de les funcions d'aquesta, per a això serà degudament informada dels acords i les mesures adoptades per la junta directiva.



2. Nomenar i remoure les persones que inegren la junta directiva, segons el procediment legalment establit.

3. Ratificar la proposta de la junta directiva sobre la persona responsable de la gerència.

4. Aprovar els pressupostos anuals de l'entitat.

5. Aprovar la memòria anual d'activitats i el balanç, així com la liquidació i els comptes de l'exercici econòmic.

6. Aprovar el programa anual de totes les actuacions i inversions que hagen de realitzar-se.

7. Aprovar la petició de dotacions, infraestructures o serveis addicionals, quan així ho sol·liciten almenys dos terços de les persones titulars de l'àrea industrial que representen, al seu torn, dos terços dels coeficients de participació. (es podrà establir una majoria superior).



8. Aprovar o reformar els estatuts i determinar les normes de règim intern, d'acord amb el procediment establit.

9. Abordar els altres assumptes d'interés general per a l'entitat , acordant les mesures necessàries o convenients per al millor servei comú.









Article 16. Acords de l'assemblea general

1. Els acords de l'assemblea general s'adoptaran per majoria simple dels coeficients de participació de les persones assistents presents o representades en el moment de celebrar-se la votació, llevat que en aquests estatuts o en la llei es disposen altres majories diferents per a acords específics. (es poden afegir ací majories reforçades per a acords concrets).

2. Els acords de l'assemblea general vàlidament adoptats obligaran a les persones absents i les dissidents, i en qualsevol cas es reflectiran en un llibre d'actes diligenciat pel registre de la propietat competent.



3. Els acords de l'assemblea general seran impugnables dins del termini de quaranta dies, a partir de la data d'adopció d'aquests, especialment en els supòsits següents:

a) Quan siguen contraris a la llei, al seu desplegament reglamentari o a aquests estatuts.

b) Quan resulten greument lesius per als interessos de la mateixa entitat.

c) Quan suposen un greu perjudici per a alguna persona titular o s'hagen adoptat amb abús de dret.

4. Estaran legitimades per a la impugnació les persones titulars o substitutes que hagueren salvat el seu vot en l'assemblea general i les que indegudament hagueren sigut privades del dret a vot.



Article 17. Elecció de la junta directiva

1. Les persones integrants de la junta directiva seran triades entre les integrants de l'entitat, en una assemblea general convocada expressament per a això.

2. Per a poder ser triades i nomenades, hauran d'obtindre el vot favorable de la majoria simple de les persones presents o representades en l'assemblea, excepte el que es preveu en l'apartat 5 de l'article 11 de la Llei 14/2018, respecte del nomenament de la junta directiva inicial.

3. Les candidatures que opten a cada elecció hauran d'expressar nominalment almenys les persones que hagen d'ocupar els càrrecs de presidència, la secretaria, la tresoreria i, almenys, dues vocalies.



4. La junta directiva tindrà un mínim de cinc integrants i un màxim d'onze, i el nombre ha de ser, en qualsevol cas, imparell (es pot establir en els estatuts un mínim i un màxim diferent); a les seues reunions haurà de ser convocada la persona representant de l'ajuntament designada per aquest, que a més de l'assistència tindrà dret a ser oïda en aquesta.



5. El mandat de les persones integrants de la junta directiva tindrà una durada de quatre anys, i podran exercir el càrrec com a màxim durant huit anys. (pot establir-se en els estatuts una durada diferent).



6. En cas de no presentar-se una candidatura per a la renovació de la junta directiva es considerarà prorrogat el mandat de la junta existent fins que es produïsca l'elecció d'una nova junta.

7. Les persones integrants de la junta directiva podran ser remogudes del càrrec abans de l'expiració del seu mandat, per acord de l'assemblea general, mitjançant el vot de la majoria simple de les persones presents o representades, en una assemblea extraordinària convocada segons l'apartat 4 de l'article 23 de la Llei 14/2018.

8. Les baixes que pogueren produir-se en la junta directiva, per qualsevol motiu, seran cobertes provisionalment per les persones designades per les restants integrants de la junta directiva, mitjançant el corresponent acord, entre les persones integrants de l'assemblea general, la qual haurà de ratificar-les o nomenar-ne unes altres, que es postulen com a candidates, en la primera assemblea ordinària que se celebre després de la baixa, mitjançant la inclusió d'aquest punt en el seu ordre del dia.



Article 18. Funcions de la junta directiva

1. La junta directiva és l'òrgan executiu i de seguiment de l'entitat i tindrà, almenys, les funcions següents: (es poden afegir altres funcions en els estatuts)

a) Supervisar l'activitat general de l'entitat i acordar totes les mesures que siguen necessàries per al desplegament del programa anual d'actuacions i inversions.

b) Elaborar i presentar a l'assemblea general, per a l'aprovació, els pressupostos anuals de despeses i ingressos previsibles, que necessàriament hauran de detallar la liquidació de les contribucions econòmiques de cada integrant de l'entitat i la fórmula d'exigència d'aquestes.

c) Elaborar i presentar a l'assemblea general, per a l'aprovació, la memòria anual d'activitats i el balanç, així com la liquidació dels comptes dels exercicis econòmics.

d) Elaborar i presentar a l'assemblea general, per a l'aprovació, el programa anual de totes les actuacions i inversions que hagen de fer-se.



e) Elaborar i presentar a l'assemblea general, per a l'aprovació, la petició de dotacions, infraestructures o serveis addicionals.

f) Proposar a l'assemblea general, per a la ratificació, la persona que haja d'ocupar la gerència de l'entitat.

2. L'assemblea general podrà delegar o encomanar a la junta directiva totes les funcions que estime convenient, sempre que no siguen contràries a la llei o als presents estatuts.



Article 19. Funcionament de la junta directiva

1. La junta directiva es reunirà amb la periodicitat que ella mateixa establisca. A les seues reunions podran assistir amb veu però sense vot, a més de les persones integrants, la persona representant designada per l'ajuntament d ………………………., així com la persona que n'ostente la gerència.

2. La junta directiva es convocarà per la presidència i els seus acords seran col·legiats. Es consideraran aprovats amb el vot favorable de la majoria simple de les persones assistents, i en cap cas el vot serà delegable.

3. Els acords de la junta directiva es reflectiran en el llibre d'actes diligenciat pel registre de la propietat competent i obligaran des del moment de l'adopció també les persones dissidents i absents.

4. Els acords de la junta directiva podran ser impugnats, conforme a dret, en el termini de trenta dies naturals comptats des del dia de l'adopció, en el cas de les persones dissidents, i des de la constància de la notificació, en el cas de les absents.



Article 20. La presidència i la vicepresidència de l'entitat

1. La persona que ostente la presidència de l'entitat serà la seua representant legal, per a tots els assumptes que l'afecten, tant en judici com fora.

2. Tindrà vot de qualitat i serà diriment en els acords que adopte la junta directiva.

3. Dirigir els debats i l'ordre del dia de les reunions de l'assemblea general i de la junta directiva.

4. En el cas que s'opte pel nomenament d'una o diverses vicepresidències, l'elecció haurà de fer-se en la mateixa votació en la qual es trien les altres persones que componen la junta directiva.

5. Si és procedent, correspondrà a les persones que ocupen la vicepresidència o vicepresidències, pel seu ordre, substituir la persona que ostente la presidència en els casos de cessament, absència, vacant o malaltia, així com assistir-la en l'exercici de les seues funcions en els termes que establisca la junta directiva.



Article 21. La gerència de l'entitat

1. Correspondrà a la gerència de l'entitat l'execució dels acords adoptats tant per l'assemblea general com de la junta directiva.



2. El seu nomenament es produirà en la forma que es determina en els presents estatuts i en la Llei 14/2018.

3. A més de les que li encomane la junta directiva o l'assemblea general, les funcions de la persona que ostente la gerència de l'entitat seran les següents: (es podran afegir altres funcions en els estatuts)

a) Formular propostes de planificació i de direcció de les activitats de l'entitat.

b) Coordinar i controlar les activitats necessàries per al compliment de les funcions i de les finalitats de l'entitat, i inspeccionar tots els treballs i instal·lacions en les quals es desenvolupen.

c) Exercir la prefectura del personal a càrrec de l'entitat.

d) Informar i donar compte davant la junta directiva i l'assemblea general de les actuacions realitzades.

e) Exercir la secretaria de la junta directiva.







Article 22. El fòrum consultiu de participació

1. Una vegada constituïda vàlidament l'entitat, la junta directiva constituirà un fòrum consultiu de participació, a través del qual consultarà amb els usuaris i usuàries de l'àrea industrial, aquelles qüestions competència de l'assemblea general o de la junta directiva que puguen afectar-los directament.

2. Sense perjudici de la composició i funcions que es determinen reglamentàriament, el fòrum de participació inclourà com a mínim les persones integrants de la junta directiva, la gerència i les persones representants dels treballadors i de les treballadores de l'àrea gestionada.







CAPÍTOL III

Recursos econòmics i pressupost de l'entitat



Article 23.- Recursos econòmics de l'entitat

1. Els recursos econòmics de l'entitat estaran integrats, almenys, per les partides següents: (els estatuts podran afegir altres fonts de finançament, així com establir la constitució d'un fons de reserva per a atendre possibles contingències extraordinàries, que en cap cas podrà ser superior al 10 % del seu últim pressupost ordinari)



a) Les contribucions obligatòries que hagen de realitzar les persones integrants de l'entitat, que es determinaran en relació amb el seu coeficient de participació, si bé l'assemblea general podrà acordar reduccions de la contribució obligatòria per als propietaris de solars sense edificar o naus sense ús.

b) Les aportacions voluntàries que realitzen les persones integrants de l'entitat.

c) Les subvencions i qualssevol altres ajudes rebudes amb càrrec als pressupostos de qualsevol de les administracions públiques.

d) Donacions, indemnitzacions i qualsevol altre tipus d'ingressos de caràcter dinerari o no dinerari que siga realitzat per una tercera persona, en qualsevol de les formes previstes per l'ordenament vigent.





Article 24.- El pressupost de l'entitat i cobrament de les apor-tacions

1. Els pressupostos anuals de l'entitat seran aprovats per l'assemblea general, els exercicis s'iniciaran el dia 1 de gener i es tancaran el dia 31 de desembre de cada any, excepte el primer que començarà una vegada siga aprovada l'entitat.

2. El cobrament de les contribucions obligatòries l'efectuarà l'entitat en la quantia que resulte procedent en cada cas; el règim de terminis i notificacions per al cobrament de les contribucions s'establirà per l'assemblea general i serà publicat en la web corporativa de l'entitat. (En els estatuts es podrà ja establir un règim de terminis i notificacions, per exemple establint el cobrament domiciliat, el termini màxim per al pagament, els recàrrecs per demora, el nombre de quotes impagades per a procedir a la reclamació judicial, l'establiment o no d'un procediment previ arbitral o conciliació, etc.)

3. Les persones integrants que en el moment de la transmissió del seu immoble foren deutors de l'entitat per qualsevol causa respondran del deute juntament amb la nova persona titular de l'immoble, i l'entitat podrà dirigir-se contra qualsevol d'elles la reclamació d'aquest deute, sense perjudici que aquestes puguen repetir la reclamació contra la persona que, al seu judici, creguen responsable directa de l'incompliment..







CAPÍTOL IV

Dissolució de l'entitat de gestió i modernització



Article 25. Causes de dissolució de l'entitat

1. L'entitat es dissoldrà automàticament per les causes següents:



a) Per acord de l'assemblea general, adoptat amb el vot favorable el 51 % de les persones integrants de l'entitat que, al seu torn, representen el 51 % dels coeficients de participació.

b) Per l'obertura de la fase de liquidació, quan l'entitat es trobe declarada en concurs de creditors.

2. L'ajuntament declararà la dissolució de l'entitat, prèvia audiència a la mateixa entitat i per acord del ple, pels motius següents:



a) Per conclusió del pla d'actuació aprovat, o per la impossibilitat manifesta de realitzar-ho.

b) Per finalització del termini de durada sense haver-se iniciat el procés de renovació de l'entitat, o haver transcorregut més de sis mesos des que es va iniciar sense haver-se conclòs.

c) Per incompliment greu i reiterat, degudament justificat, dels compromisos o de les finalitats establides en l'acord d'autorització i en el conveni de col·laboració.

(En els estatuts també es podran afegir altres causes de dissolució)



Article 26. Execució de la dissolució

1. En cas de concórrer algunes de les causes anteriors de dissolució, l'última junta directiva nomenada haurà de comunicar-ho a l'ajuntament en el termini màxim de 15 dies hàbils.

2. Llevat que l'assemblea general o un jutjat acorde (o els estatuts establisquen ací) un òrgan liquidador diferent, l'última junta directiva actuarà com a òrgan liquidador.

3. L'òrgan liquidador procedirà al cobrament dels crèdits i deutes que estigueren pendents de ser satisfets a l'entitat, així com a satisfer els deutes pendents i no satisfets per aquesta, d'acord amb la legislació.



4. El romanent de l'entitat, si n'hi haguera, una vegada liquidats els béns, drets i deutes de l'entitat, es distribuirà entre les persones integrants, en proporció a les seues respectives aportacions.





CAPÍTOL V

Modificació dels estatuts



Article 27

La modificació dels presents estatuts podrà ser proposada a l'assemblea general per la junta directiva o per un nombre de persones integrants que representen, com a mínim el 25 % de les persones integrants de l'entitat o les seues persones substitutes, que representen més del 25 % dels coeficients de participació.



Article 28

L'assemblea general, vàlidament constituïda per a això, podrà acordar la modificació dels estatuts amb el vot favorable d'almenys el 51 % de les persones integrants de l'entitat o les seues persones substitutes, que a més representen almenys el 51 % dels coeficients de participació.





Article 29

Es permetrà la delegació de vot, tant per a la proposta com per a aprovació de la modificació, sempre que estiga ben acreditada i no excedisca del 10 % del total de les persones integrants de l'entitat.





Article opcional



Article 30. Resolució extrajudicial de conflictes

Les qüestions litigioses que puguen sorgir entre l'entitat i les persones titulars integrants, o entre aquestes per raó de la seua pertinença a l'entitat o les activitats desenvolupades en l'àrea industrial, es resoldran mitjançant mediació o arbitratge, d'acord amb el que estableixen la Llei 24/2018, de 5 de desembre, de la Generalitat, de mediació de la Comunitat Valenciana, o la Llei 60/2003, de 23 de desembre d'Arbitratge, i amb subjecció, en tot cas, als principis essencials de voluntarietat, audiència, contradicció i igualtat entre les parts. La mediació o l'arbitratge serà exercit per _____________ . (indicar ací l'entitat o persona que farà la mediació o l'arbitratge)

Mapa web