Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de gener de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual s'aprova la Carta de Serveis de l'Institut. [2018/1143]

(DOGV núm. 8230 de 08.02.2018) Ref. Base de dades 001369/2018




El Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental té per objecte regular els instruments generals del sistema per a la millora de la qualitat de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, a fi de garantir a la ciutadania la prestació d'uns serveis públics de qualitat, i també l'establiment de directrius per a l'avaluació del compliment i dels resultats dels seus plans i programes i la publicitat corresponent.



En el capítol III de l'esmentat decret es defineix el sistema de gestió de les cartes de serveis com un instrument de millora contínua dels serveis, per mitjà del qual les organitzacions públiques informen sobre els compromisos de qualitat dels serveis que gestionen i presten, en resposta a les necessitats i expectatives de la ciutadania, i a la demanda de transparència en l'activitat pública.

Per la seua condició d'instrument de millora, les cartes de serveis es configuren com un autèntic sistema de gestió i, en aquest sentit, tota la informació bàsica de les cartes de serveis s'ha de gestionar de manera uniforme i centralitzada per part de l'òrgan directiu responsable en matèria de gestió i millora de la qualitat dels serveis públics i estarà suportada en una aplicació informàtica corporativa, en la qual s'aniran introduint totes les dades corresponents a l'evolució dels objectius i indicadors associats als compromisos de qualitat, de manera que s'efectuarà tant el seu control i seguiment, com la gestió completa dels aspectes essencials de les cartes.

En exercici de les competències establides en l'article 17.2 del Decret 41/2016, de 15 d'abril, la Subsecretaria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació ha emés amb data 22 de desembre de 2017 un informe favorable sobre la proposta de la Carta de Serveis presentada davant d'aqueix òrgan per l'IVACE. Així mateix el document ha sigut presentat al Consell de Direcció de l'IVACE amb data 27 de desembre de 2017 per a la seua presa de raó.

Per tot allò que s'ha exposat, fent ús de la facultat que em confereix l'article 17 del citat Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, quant a l'autoritat competent per a procedir a la seua aprovació, resolc:





Primer

Aprovar la Carta de Serveis de l'IVACE que s'incorpora com a annex d'aquesta resolució.



Segon

La Carta de Serveis de l'IVACE estarà a disposició de la ciutadania a través la pàgina institucional de la Generalitat Valenciana http://www.gva.es/carta, sense perjudici d'altres accions de comunicació que pogueren realitzar-se.



Tercer

La present resolució s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 16 de gener de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





Carta de Serveis del Institut Valencià

de Competitivitat Empresarial (IVACE)



MISSATGE GENERAL

L'Administració pública valenciana ha d'adaptar-se als nous reptes i a les necessitats de la societat i per això ha de modernitzar i millorar de forma contínua els serveis públics que presta. La Generalitat assumeix aquest repte i amb aquesta finalitat incorpora, dins de la seua política de modernització, el projecte Cartes de Serveis com un instrument de millora a través del qual la ciutadania pot exigir la prestació d'uns serveis públics amb les màximes garanties de qualitat, i també conéixer-ne en tot moment el grau de compliment.

La Generalitat contribueix així a donar resposta a l'exigència continguda en l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana que estableix i proclama, en l'article 9, el dret general que tenen tots els ciutadans i totes les ciutadanes a gaudir d'uns serveis públics de qualitat.



«Una Administració Excel·lent»



COMPROMÍS INSTITUCIONAL

La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), té com a objectiu impulsar un nou model productiu que contribuïsca al progrés econòmic i social de la Comunitat Valenciana. Per a això desenvolupa una oferta especialitzada de serveis dirigida a la millora competitiva del teixit empresarial, consistent en actuacions orientades a l'impuls i al foment de l'R+D, la innovació, la internacionalització, el desenvolupament energètic sostenible i la millora de les infraestructures i del serveis industrials. En aquest àmbit d'actuació, l'IVACE actua com a agència de desenvolupament regional de referència, plenament involucrada a prestar servei a les empreses de la Comunitat amb eficàcia i eficiència.



SERVEIS

L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) és l'agència de desenvolupament regional encarregada d'impulsar un nou model econòmic, sostenible i integrador, a la Comunitat Valenciana,

– fomentant la competitivitat de les empreses a través de l'R+D i la innovació, la internacionalització i l'emprenedoria,

– potenciant un desenvolupament energètic sostenible i

– promovent infraestructures, serveis industrials i la captació d'inversions.

Els principals serveis que es presten són:

– Assessorament tècnic i administratiu sobre energia sostenible, R+D i innovació, internacionalització, sòl industrial, atracció d'inversions, seguretat industrial, vehicles i metrologia legal.

– Accions de promoció i de difusió en matèria d'internacionalització, R+D i innovació, energia sostenible, indústria 4.0, sòl industrial i atracció d'inversions.

– Informació general sobre els serveis i les ajudes de l'IVACE.

– Informes, publicacions i plans sobre sectors i sobre mercats internacionals.

– Ajudes en matèria d'R+D i innovació, indústria 4.0, estalvi i eficiència energètica i energies renovables, internacionalització i modernització de parcs empresarials

– Beques d'especialització en internacionalització i plataforma ExportJobs per a la formació i l'ocupació.

– Serveis de la xarxa exterior en destinació i assessorament especialitzat per a la internacionalització de les empreses.

– Promoció exterior dels productes i serveis de la Comunitat Valenciana.

– Certificació d'instal·lacions d'energies renovables per a deduccions fiscals en l'IRPF.

– Certificació d'eficiència energètica d'edificis.

– Certificació de projectes d'R+D+I per a la deducció fiscal, l'activitat del personal investigador per a bonificacions de la Seguretat Social, i de Pime i Jove Empresa Innovadora.

– Consultes i assessorament sobre tràmits de registre de patents, models d'utilitat, marques i dissenys industrials.

– Serveis europeus per a les empreses. Enterprise Europe Network-SEIMED (informació i assessorament per a la participació en programes europeus / suport en la recerca de socis comercials, tecnològics i per a projectes europeus). #Innovacció-CV (diagnòstic de la capacitat d'innovació en les empreses).

– Emprenedoria innovadora (serveis a través dels Centres Europeus d'Empreses i Innovació CEEI, entitats d'emprenedoria i Estratègia Focus).

– Generació i transferència de tecnologia (serveis a través dels Centres Tecnològics de la Comunitat Valenciana). Gestió i difusió del Mapa de sòl industrial de la Comunitat Valenciana.

– Promoció i comercialització de sòl industrial propietat de la Generalitat.





COMPROMISOS I INDICADORS



1. Publiquem en 3 dies hàbils la informació general sobre les nostres convocatòries d'ajudes en la web de l'IVACE

% de publicacions en 3 dies hàbils Valor objectiu

80 %





2. Promocionem i difonem els serveis de l'IVACE mitjançant jornades celebrades en totes les comarques de la Comunitat

% de comarques compreses l'any Valor objectiu

100 %





3. Oferim un servei de qualitat per a la certificació de projectes

d'R+D+I

Mitjana del resultat de l'enquesta de satisfacció de l'usuari Valor objectiu

4 sobre 5





4. Promovem anualment la participació d'un mínim de 700 empreses i entitats en jornades sobre transferència de tecnologia i accés a programes europeus

% de participants en les jornades Valor objectiu

100 %





5. Facilitem anualment assessorament personalitzat a 350 empreses per a la participació en projectes europeus i suport en la recerca de socis

% d'empreses que reben assessorament Valor objectiu

90 %





6. Responem en un termini màxim de 3 dies hàbils les consultes rebudes sobre certificació d'eficiència energètica d'edificis i sobre deduccions

fiscals d'energies renovables a través de les bústies electròniques

habilitades

% de consultes a la bústia amb temps de resposta màxim de 3 dies hàbils Valor objectiu

90 %





7. Emetem el certificat d'instal·lacions d'energies renovables i autoconsum per a deduccions fiscals en l'IRPF, en un termini màxim de 20 dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud completa i correcta

% de certificats emesos en un termini màxim de 20 dies hàbils Valor objectiu

90 %





8. Garantim un bon nivell de satisfacció en el desenvolupament de la beca d'internacionalització, i també un acompanyament personalitzat a la persona becada i a l'empresa de destinació

Mitjana del resultat de l'enquesta de satisfacció de la persona becada Valor objectiu

4 sobre 5

Mitjana del resultat de l'enquesta de satisfacció de l'empresa de destinació 4 sobre 5









9. Oferim serveis de qualitat per a la internacionalització adaptats a les necessitats de les empreses a través de la xarxa exterior de l'IVACE

Mitjana del resultat de l'enquesta de satisfacció Valor objectiu

4 sobre 5





10. Oferim acompanyament i assessorament de qualitat a les empreses durant el procés d'adquisició de la parcel·la fins a la instal·lació definitiva en els parcs Empresarials de la Generalitat

Mitjana del resultat de l'enquesta de satisfacció de l'empresa Valor objectiu

4 sobre 5





11. Escripturem la parcel·la en el termini màxim de 20 dies hàbils des de l'adjudicació

% d'escriptures formalitzades en un termini màxim de 20 dies hàbils Valor objectiu

80 %







Ajude'ns a prestar un servei MILLOR

Si té qualsevol dubte sobre els nostres serveis, pot posar-se en contacte amb nosaltres a través del portal web de l'IVACE (www.ivace.es) o telefonant al número 961 209 600.

Així mateix, si vol presentar cap queixa, suggeriment o agraïment sobre el servei rebut o sobre els compromisos de qualitat explicitats en la carta, li demanem que faça servir els impresos normalitzats que a aquest efecte pot trobar en el Registre de l'IVACE o en qualsevol de les oficines de registre de la Generalitat, en els portals de l'IVACE / contacte o de la GVA / atenció al ciutadà, o bé a través del telèfon 012.



Si detecta cap error, li demanem que ens ho comunique com més prompte millor per a poder corregir-lo.



On estem

Vosté pot contactar amb l'IVACE telefonant, enviant un correu electrònic a info.ivace@gva.es o acudint en persona a l'oficina que s'especifica:



IVACE VALÈNCIA

Ciutat administrativa 9 d'Octubre, torre 2

C/ de la Democràcia 77, València

Tel. 961 209 600



Xarxes socials:

Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter



Horari d'atenció presencial:

De dilluns a dijous: de 09.00 h a 15.00 h

Divendres: de 09.00 h a 14.30 h



Web:

www.ivace.es



Estàndard AA del protocol de pautes d'accessibilitat establides pel W3C.

Especificacions tècniques d'ús: servei d'accés lliure a través d'internet Explorer i Firefox (no es requereix certificat digital).

Mapa web