Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 29 de setembre de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions per a projectes de Creació d'Empreses de Base Tecnològica (CREATEC-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017. [2017/9058]

(DOGV núm. 8150 de 17.10.2017) Ref. Base de dades 008977/2017




La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de l'IVACE, conscient de la necessitat del suport que, pel seu major risc i potencial impacte econòmic, tenen els nous projectes empresarials de caràcter innovador i de base tecnològica, posa en marxa la present convocatòria d'ajudes per a projectes de Creació d'Empreses de Base Tecnològica. Com a conseqüència, les noves empreses de Base Tecnològica de la Comunitat Valenciana podran comptar amb facilitats per a la seua posada en marxa i desenvolupament inicial per mitjà del suport a la seua activitat de R+D+I i a la realització de les inversions requerides per a això.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici, per mitjà d'una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a projectes de Creació d'Empreses de Base Tecnològica (CREATEC-CV) amb càrrec al pressupost de l'exercici 2017.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7927, de 29 de novembre de 2016; en les dites bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Empreses beneficiàries

1. Poden sol·licitar aquestes ajudes les xicotetes empreses innovadores i de base tecnològica amb seu social o establiment de producció ubicat a la Comunitat Valenciana en el moment de la presentació de la justificació, que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i que complisquen amb la resta de requisits establits en els articles 4 i 49 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. Als efectes de la present convocatòria, es considera xicoteta empresa l'entitat les característiques del qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014).



Article 3. Actuacions a què donar suport. Requisits generals dels projectes

1. L'IVACE ha de subvencionar els projectes de Creació d'Empreses de Base Tecnològica concretats en la Memòria presentada per les empreses sol·licitants sempre que complisquen els requisits establerts en l'article 50 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.

2. El pressupost subvencionable del projecte, calculat com a suma dels imports susceptibles de subvenció, haurà d'estar comprés entre 30.000 euros i 175.000 euros i per al seu còmput ha de considerar-se la suma d'imports susceptibles de subvenció.

Quan l'empresa sol·licitant no acredite comptar amb almenys dos treballadors consignats en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al mes de desembre de 2016 – són computables a aquests efectes els treballadors cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives– o haver obtingut ingressos per facturació durant l'exercici 2016, el pressupost subvencionable del projecte ha d'estar comprés entre 30.000 euros i 100.000 euros.

No han de ser presos en consideració els projectes el pressupost subvencionable dels quals no estiga comprés entre els límits anteriors.

3. Les inversions subvencionades han de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents al pagament de la subvenció. Aquest requisit s'incompleix si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

a) El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització de l'activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

b) El canvi en la titularitat de la inversió que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.

c) Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució, del projecte de manera que es menyscaben els seus objectius originals.

4. Només poden presentar projectes les empreses que ho sol·liciten en la present convocatòria.

5. El projecte ha d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i comptar amb un certificat que declare la no afectació del projecte a la denominada 'Xarxa Natura', espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea. La tramitació per a obtindre el mencionat certificat la realitza l'IVACE basant-se en la informació del projecte aportada per l'empresa sol·licitant.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 51 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els següents costos amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Recursos humans:

Despeses (cost salarial brut i cost de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa) de personal investigador i personal tècnic o auxiliar sempre que estiguen empleats en centres de treball de la Comunitat Valenciana i durant el temps en què estiguen dedicats a les activitats d'R+D del projecte.

Als efectes del càlcul de l'ajuda, s'ha de considerar un màxim de 125.000 euros per a aquests cost subvencionable.

Quan l'empresa sol·licitant no acredite comptar amb almenys dos treballadors consignats en el rebut de liquidació de cotitzacions (TC1) corresponent al mes de desembre de 2016 – i són computables a aquests efectes els treballadors cooperativistes en el cas de les sol·licituds presentades per cooperatives– o haver obtingut ingressos per facturació durant l'exercici 2016, el cost subvencionable màxim per a aquests concepte serà de 70.000 euros.

En tots els casos es limita el cost horari per persona a 40 euros/hora com a màxim.

b) Inversions materials:

Béns d'equip (maquinària, equips de laboratori i equips informàtics) instal·lats en centres de treball de la Comunitat Valenciana i relacionats amb els projectes d'R+D+I de l'empresa. Quan la inversió consistisca en el desenvolupament de plantes pilot i prototips, es podran incloure els costos de materials i components que passen a formar-ne part.



Els costos d'adquisició de béns d'equip de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen els requisits següents:

– Que conste una declaració del venedor sobre l'origen dels béns i que aquests no han sigut objecte de cap subvenció nacional o comunitària, i

– El preu no pot ser superior al valor de mercat, i ha de ser inferior al cost dels béns nous semblants. S'han d'acreditar tot això per mitjà de certificació de taxador independent.

c) Inversions immaterials

Adquisició de drets de patents, llicències, «saber fer», o coneixements tècnics no patentats. En el cas de les llicències de programari només es consideraran subvencionables les destinades en exclusiva a activitats d'R+D.

d) Serveis externs:

– Contractació de servei d'R+D. Contractació amb centres o organismes d'investigació: costos d'investigació i de consultoria o serveis equivalents destinats a l'activitat d'investigació.

– Contractació de serveis d'innovació. Altres serveis de suport a la innovació vinculats al projecte empresarial, incloent-hi: plans d'empresa, màrqueting, mercats, comercialització, internacionalització i estratègics; auditories tecnològiques; registre de propietat industrial o intel·lectual; serveis destinats a l'homologació i certificació; disseny; estudis d'impacte ambiental i de cicle de vida de productes; assessorament per a presentació de projectes a convocatòries nacionals o internacionals, o per a la consecució d'informes motivats per a deducció fiscal.



e) Despeses generals i altres despeses d'explotació.

S'inclouen davall aquests concepte consums, subministraments, materials i altres despeses d'explotació, derivades directament del projecte sempre que s'enquadren en tipologies diferents de les arreplegades en aquests article. S'han de calcular com un tipus fix, per un import màxim d'un 15 % dels costos de personal subvencionables que hagen sigut adequadament justificats, sense que es requerisca cap tipus de càlcul o justificació.

2. No es consideren subvencionables els béns i serveis adquirits o prestats per persones, entitats o empreses vinculades amb l'empresa beneficiària, entenent com a tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consisteix en una subvenció de fins al 50 % dels costos considerats com a subvencionables.

2. La quantia de subvenció no podrà superar l'import de 0,4 milions d'euros, de conformitat amb el que estableix l'apartat c de l'article 22 del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, per a les ajudes destinades a nous projectes empresarials.





Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ha d'ajustar al que estableix l'article 5 de les bases reguladores.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'inicia el dia 19 d'octubre de 2017 i finalitza el 30 de novembre de 2017 a les 24 hores.

3. La tramitació del procediment serà telemàtica. La presentació telemàtica requereix que l'empresa sol·licitant dispose de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre, i també els certificats reconeguts en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. La sol·licitud s'ha de presentar en el registre telemàtic d'IVACE a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud ha de portar implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

5. En el cas que per qualsevol circumstància una mateixa empresa sol·licitant presentara diferents sol·licituds, es consideraria vàlida l'última registrada en termini.

6. A més de la documentació prevista en l'article 5.5 de de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, l'empresa ha de presentar, juntament amb l'imprés de sol·licitud, la memòria i els seus annexos, la següent documentació de caràcter tècnic:

a) Pla d'empresa, segons el guió incorporat en la memòria tècnica.

b) Acreditació de propietat de la tecnologia utilitzada en el projecte (patents i models d'utilitat, i també qualsevol forma de coneixement protegit), si és procedent.

c) Contracte o acord de col·laboració subscrit amb centres o organismes d'investigació, en el cas que dispose d'aquells. En el cas que els contractes o acords continguen obligacions anteriors a la data de sol·licitud que comprometen l'inici del projecte o algun aspecte essencial d'aquest, la sol·licitud s'ha de denegar perquè contravé el principi de l'efecte incentivador conformement amb l'article 50.3 de les bases reguladores.

d) Quan el projecte incloga el cost de contractació de serveis externs per a activitats d'R+D+I l'import individual del qual supere la quantitat de 17.999,99 euros (IVA exclòs) s'hauran d'aportar, juntament amb la sol·licitud, tres ofertes o un informe justificatiu segons s'estableix en l'article 9.4 de la present resolució. En el cas que no es presenten les tres ofertes o no es considere vàlid l'informe, s'ha d'aplicar el que estableix l'article 5.7 de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre.



7. Documentació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant:

a) Quan siga una societat la inscripció de la qual en el Registre Mercantil siga obligatòria, l'IVACE haurà d'obtindre la informació relativa a la personalitat jurídica de l'empresa sol·licitant, si bé podrà requerir directament a aquesta la presentació d'algun document concret.

b) En el cas d'empreses sol·licitants la inscripció de les quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria (empresaris individuals, cooperatives), s'haurà d'aportar una fotocòpia dels documents següents:

– Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– Poder de representació del firmant de la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals.

– DNI si és empresari individual i no ha autoritzat a l'IVACE per a la seua obtenció en l'imprés de sol·licitud.

8. Documentació relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

Documentació acreditativa de l'instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les que executa el projecte, en els supòsits i en els termes indicats en les instruccions previstes en el portal de l'IVACE/zona descàrregues/ carpeta «Instruments Mediambientals».

9. Documentació relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: Només caldrà presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en el cas que no haja autoritzat l'IVACE a l'obtenció per mitjans telemàtics.

10. No serà necessari aportar la documentació anterior que ja estiga en poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aportació declaració de vigència a aquests efecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

11. Quan la sol·licitud no complisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'aporte conjuntament amb la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà a l'empresa sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb l'advertència que si no feia es consideraria ha desistit de la sol·licitud, tot això en acabant de la resolució dictada en els termes que determina la legislació administrativa.

Els requeriments s'han de fer per mitjans electrònics i es consideren practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquests sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació.



12. Es delega en la persona que exercisca la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, en especial les referides a desistiments, canvi d'empresa sol·licitant i canvi de projecte.



Article 7. Criteris d'avaluació

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, ha de tindre una puntuació mínima de 50 punts.

2. Els projectes s'han de prioritzar atenent als criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts:

a) Qualitat del projecte. Màxim: 38 punts – Llindar mínim: 15 punts.

– Grau d'innovació del projecte, considerant l'exclusivitat de la tecnologia, així com previsible desenvolupament futur, derivat del projecte aprovat, de productes, serveis o processos nous o millorats substancialment en comparació amb l'existent en el mercat: 0-14 punts.



– Rellevància del paper de la tecnologia i aportació de coneixement en el projecte empresarial, valorant la propietat i ús exclusiu de la mateixa, la seua correlació amb les activitats a realitzar i l'objectiu final de l'empresa, la capacitat de l'empresa per a fer-la evolucionar i, si fóra necessària, la participació d'organismes d'investigació: 0-14.

– Coherència del pla de treball per mitjà de la valoració d'objectius, actuacions, calendari, pressupost i recursos necessaris: 0-10 punts.



b) Viabilitat del projecte. Màxim: 32 punts – Llindar mínim: 14 punts.

– Viabilitat financera que assegure la provisió de fons i recursos necessaris per al projecte empresarial, i rendibilitat d'aquest: 0-16 punts.



– Capacitat de l'equip promotor, amb valoració de la seua capacitat científica – tecnològica i empresarial, sempre que tinga una vinculació significativa en la gestió de l'empresa: 0-16.

c) Resultats/Impacte esperable del projecte. Màxim: 20 punts – Llindar mínim: 8 punts.

– Repercussió econòmica del projecte valorada a través de la creació d'ocupació prevista pel projecte empresarial: 0-10 punts.

– Repercussió social positiva de l'aplicació dels resultats del projecte, valorant l'impacte dels resultats del projecte en la salut i millora de qualitat de vida, resultats del projecte destinats a col·lectius desfavorits o acostament de tecnologies a sectors socials amb dificultats per a accedir a aquelles. 0– 10 punts.

d) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim: 10 punts.

– Iniciativa empresarial femenina valorant la proporció del capital propietat de dones. 0 – 3 punts.

– Mesures en matèria mediambiental, tot considerant en aquests apartat l'alineació del projecte empresarial amb les prioritats temàtiques de la Comunitat per al Coneixement i la Innovació del Clima, Climate KIC (Knowledge and Innovation Community of the European Institute of Innovation and Technology for the Climate disponible en http://www.climate-kic.org/), i amb valoració dels projectes amb impacte favorable en simbiosi industrial, control de gasos d'efecte d'hivernacle, sistemes de transport eficients, tècniques de construcció conduents a la reducció d'emissions, gestió de l'aigua, bioeconomia: 0 – 4 punts.

– Percentatge de persones amb diversitat funcional, sobre el total de la plantilla, per damunt del mínim legal exigible. 0 – 3 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos a comptar de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Una volta haja transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, es consideraran desestimades les sol·licituds de les empreses sol·licitants per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de l'Administració de resoldre expressament sobre l'afer.

3. La resolució motivada del procediment s'ha de notificar als interessats per via telemàtica i les ajudes concedides s'han de publicar en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS) en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i del crèdit pressupostari imputat; l'empresa beneficiària, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i o denegació posa fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries s'especifiquen en l'article 10 de les bases reguladores de la present convocatòria, sense perjudici de les establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La justificació de l'ajuda s'ha de fer per mitjà d'un compte justificatiu amb aportació de justificants de despeses i pagament i en la forma exigida en el Manual d'Instruccions de Justificació de l'Ajuda aprovat per resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas ha de comprendre la documentació següent:

– Memòria que arreplegue de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificacion.exe, descarregable des de http://www.ivace.es.



– Justificants de despeses i pagament.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007), i també d'una llista de comprovació del compliment dels requisits del Manual d'Instruccions de Justificació d'Ajudes, firmat per l'auditor i visat per la representació legal de l'empresa beneficiària.



b) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació s'ha de fer per mitjà de la presentació d'una còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb la còpia de la transferència o del xec nominatiu. Queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

c) En el cas que l'Ordre de transferència o bé l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despeses, relacionats o no amb el projecte, serà necessari adjuntar una relació detallada d'aquests en què apareguen el destinatari, la identificació del justificant de les despeses (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat. Aquesta relació ha de ser segellada per l'entitat financera.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despeses i pagament.

a) El projecte ha de desenvolupar-se després de la data de sol·licitud i fins al 31 de desembre de 2018, i s'entén que s'ha iniciat quan s'ha produït el primer compromís de despesa ferm i irreversible.



b) Es poden subvencionar les despeses fetes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despeses es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admeten els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte ha de presentar-se amb la data límit del 5 de febrer de 2019.

4. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 17.999,99 euros, l'empresa beneficiària haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud, en el cas de prestació de serveis externs per a activitats d'R+D+I, o en el moment de la justificació, en la resta de casos, una acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de les despeses– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre aquelles ni amb l'empresa beneficiària. Es considera vinculació el que estableix l'article 4.2 de la present resolució.



Les ofertes han de seleccionar-se entre empreses amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents:

a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar prou detallades, s'han d'especificar els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i han de ser comparables en el contingut.

b) Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contindre les dades que permeten la identificació correcta de la persona o de l'empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, ha de presentar un informe justificant del motiu pel qual no s'ha triat l'oferta esmentada.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, s'haurà de substituir la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, firmat per la representació legal, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres proveïdors d'aquest. No es pot admetre com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en aquests cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la recerca de proveïdors del bé o servei.

5. Altres obligacions:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.

c) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat han de conservar-se durant el període mínim establit en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.

En aquest sentit, els documents s'han de conservar o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptats, en especial versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents s'han de conservar en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per als fins per als quals es van arreplegar les dades o per als que es tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats han de complir normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables als efectes d'auditoria.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents auditats com cal en els termes exigits per la legislació mercantil, i també els estats comptables.

En l'execució dels projectes s'ha de mantindre a més un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb el projecte, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquests sentit han de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què cada apunt que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla General Comptable (PGC), es reflectisca la quantia d'aquest apunt que té relació amb la subvenció concedida, amb el número d'apunt i assentament del llibre diari i el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat referida ací.

e) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'empresa beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

f) Les empreses beneficiàries hauran d'acreditar l'efecte incentivador de l'ajuda concedida. S'entendrà que hi ha efecte incentivador si abans de començar a treballar en el projecte o activitat l'empresa beneficiària ha presentat per escrit a l'IVACE la sol·licitud de l'ajuda. De conformitat amb allò que disposa l'article 2.23 del Reglament núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, s'entén que s'han iniciat els treballs si hi ha un compromís en ferm irreversible anterior a la data de sol·licitud; les despeses en què pogueren incórrer en la realització d'estudis de viabilitat, la compra de terrenys o l'obtenció de permisos no suposen l'incompliment de l'efecte incentivador, si bé poden ser objecte d'anàlisi individualitzada per l'IVACE als efectes de la seua verificació.

g) Haurà d'aportar-se instrument de control ambiental al qual estan sotmeses les activitats i instal·lacions en què el sol·licitant de la subvenció realitza la seua activitat i en les que executa el projecte, llevat que ja estiga en poder de l'IVACE.

h) Complir amb les prescripcions de l'article 8 del Reglament núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'empresa beneficiària ha de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que en modifiquen el desenvolupament previst, l'empresa beneficiària ha de procedir de la manera següent d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest o que van ser rellevants en la seua avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports objecte de suport per concepte de despeses superiors al 20 %.

No es requereix cap autorització prèvia de l'IVACE. S'han de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació, incloent-hi la redistribució entre els imports objecte de suport per concepte de despeses superiors al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Pot autoritzar-se sempre que, segons el parer de l'IVACE, la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que, segons el parer de l'IVACE, siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 2 mesos abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. L'autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.





Les sol·licituds de modificació han de ser justificades adequadament per l'empresa beneficiària i en cap cas poden suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de les despeses poden acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en les altres, si bé únicament en les circumstàncies següents:

– En els costos amb justificació superior al 80 % del que estableix la notificació, la disminució de despeses es pot compensar fins a aconseguir el 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en què s'haja justificat per damunt del que preveu.

– Únicament pot aplicar-se el 20 % d'excés d'un cost a compensar la menor justificació en altres.

– Els excessos en les partides de despeses de recursos humans no poden utilitzar-se per a compensar altres costos.

– Els costos amb unes despeses justificades inferiors al 80 % del que preveu la notificació d'ajuda, no admeten compensació.

– En tot cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost ha de quedar amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

– La compensació entre costos no ha d'alterar en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requereix l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE d'acord amb el que estableix l'article 9.2.

En tot cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovats per l'IVACE, no han d'estar en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte.



3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'empresa beneficiària, pot donar lloc a la minoració de les ajudes concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats percebudes indegudament i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

4. La no presentació de les ofertes o dels informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, dona lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.3, si es produeix en el moment de la justificació, o a la no consideració del cost si és en la sol·licitud.

5. La presentació per part de l'empresa beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total a justificar, dona lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que encara així el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en la direcció de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a renúncies, canvi de l'empresa beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE ha de pagar l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'empresa beneficiària.



Article 12. Dotació pressupostària

1. La convocatòria compta amb finançament al 50 % del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020, dins de l'Eix Prioritari 3 «Millorar la competitivitat de les pime», Objectiu Específic 3.1.2 «Creació de noves empreses i vivers d'empreses, en particular millorant l'accés al finançament i a serveis de suport avançats».



2. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució és de 1.513.760 euros amb càrrec a la línia S6907000 Emprenedoria Innovador i Diversificació Empresarial, amb càrrec a l'exercici 2017.

3. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a les despeses previstes inicialment, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per un import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu moment, o bé quan l'augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que escaiga, i a la publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS)i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'han d'aprovar les corresponents modificacions de la convocatòria que s'han de publicar en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 13. Marc normatiu comunitari

A més del que disposa el preàmbul de l'Ordre 27/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes en matèria de R+D i innovació empresarial per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), a les subvencions previstes en la present convocatòria –registrada per la Comissió Europea amb número d'identificació d'ajuda d'estatal SA.47077– s'hi apliquen les disposicions següents:



– Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga al Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

– Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.



– Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).

– Qualsevol altra normativa que, per la matèria, s'hi puga aplicar.



Article 14. Publicitat comunitària. Obligacions

1. L'empresa beneficiària s'ha d'assegurar que les parts que intervenen en el projecte han rebut informació sobre el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i ha d'anunciar clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb el projecte que duga a terme l'empresa beneficiària han d'incloure:

a) L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en l'acte d'execució que adopte la Comissió d'acord amb l'article 115, apartat 4 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, i una referència a la Unió Europea;

b) Una referència al Fons FEDER.

Durant l'execució del projecte:

a) Ha de publicar en el seu lloc d'internet, en el cas que en tinga, una descripció del projecte indicant els seus objectius i resultats, i destacant el suport financer de la Unió Europea.

b) Ha de disposar d'un cartell informatiu sobre el projecte d'una grandària mínima d'A3, en el qual es faça esment de l'ajuda financera de la Unió Europea, col·locat en lloc ben visible per al públic, com per exemple l'entrada de l'edifici que siga la seu social de l'empresa beneficiària o el lloc on haja de desenvolupar-se el projecte objecte de l'ajuda.



2. Sobre els seus resultats, l'empresa beneficiària ha d'incloure el logotip FEDER i la declaració «Projecte cofinançat pels Fons FEDER, dins del Programa Operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020», en qualsevol document relacionat amb el servei, per exemple, portades de documents, pantalles de presentació de pàgines web, informes de resultats i conclusions, comunicacions, fotografies d'esdeveniments i certàmens, etc.

3. L'empresa beneficiària ha d'acceptar ser inclosa en una llista d'operacions de les especificades en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell de 17 de desembre de 2013.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desplegament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE perquè dicte les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.

Segona. Entrada en vigor

La present resolució entra en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 29 de setembre de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web