Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 13/2017, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT). [2017/6589]

(DOGV núm. 8087 de 19.07.2017) Ref. Base de dades 006457/2017




ÍNDEX



Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Requisits que han de tindre les persones sol·licitants

Article 3. Duració de la beca i pròrroga

Article 4. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

Títol II. Procediment

Article 5. Sol·licituds i documentació

Article 6. Comissió avaluadora

Article 7. Procés de selecció

Article 8. Barem per a avaluar els mèrits personals

Article 9. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

Article 10. Resolució, notificació i publicitat

Títol III. Acompliment de les beques i obligacions

Article 11. Obligacions de la persona beneficiària

Article 12. Obligacions de l'entitat que atorga la beca

Títol IV. Disposicions de règim econòmic i sancionador

Article 13. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

Article 14. Facultats d'interpretació i incidències

Article 15. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 16. Pla de control

Disposicions finals

Primera. Instruccions

Segona. Regla de no gasto públic

Tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 51.1.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, i assumeix les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i a nivell d'execució té l'Estat pel que fa a les relacions laborals, sense perjudici de l'alta inspecció d'aquest, i el foment actiu de l'ocupació.

El tractament de la informació cientificotècnica i els productes de difusió que aquesta activitat genera i els serveis prestats a les persones usuàries requereixen, a més de coneixements tècnics especialitzats, una pràctica que només es pot adquirir mitjançant el coneixement de les activitats que es realitzen en aquests centres, els quals ajuden a completar la formació del personal tècnic en l'àmbit de la documentació.



Els productes que es generen en el Centre de documentació en matèria de prevenció de riscos laborals, es posen a disposició de la societat de forma general a través de la seua pàgina web i de les seues xarxes de difusió, per la qual cosa cal considerar-los d'interés general.

De conformitat amb el principi de proporcionalitat la present ordre és l'instrument adequat per a establir el marc regulador de concessió beques per a documentalistes, no existint altres mesures menys restrictives de drets.

A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la present ordre s'ha sotmés a tots els informes preceptius establits legalment i reglamentàriament, sotmetent-se al tràmit d'informació pública preceptiu a fi de fer complir el principi de transparència.



Per això, l'INVASSAT té el propòsit de dur a terme la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en l'àmbit de la documentació tècnica produïda i gestionada per aquest organisme, i elabora aquesta ordre que s'ajusta al que estableix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desenvolupat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, i acompleix el que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladors de la concessió de subvencions.



Les beques a concedir d'acord amb les bases reguladores d'aquesta ordre no necessiten notificació a la Comissió Europea, d'acord amb l'article 3.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes publiques, per no complir el requisit de l'avantatge econòmic per a una empresa ni el del falsejament de la competència, i no afectar els intercanvis comercials entre els estats membres de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



Finalment, hem d'assenyalar que la tramitació del present projecte es va iniciar el passat exercici 2016, si bé, per defectes procedimentals va haver d'iniciar-se novament en data 31 de març de 2017, açò és, després de l'aprovació pel Consell del Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat 2017, motiu pel qual no es troba inclòs en citat Pla.



En conseqüència, fent ús de les facultats que em confereixen els articles 160.2, 165 de la Llei 1/2015, basant-se en l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, que atorga facultats al conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per ser competent en matèria de treball per a dictar disposicions reglamentàries en les matèries pròpies del seu departament; vistos els informes preceptius de l'Advocacia de la Generalitat i de la Intervenció Delegada, i d'acord amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquesta ordre és aprovar les bases reguladores que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals de documentalista en l'INVASSAT.

El nombre de beques i el lloc de destinació s'especificarà en la convocatòria corresponent.



Article 2. Requisits que han de tindre les persones sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de reunir els requisits que s'esmenten a continuació en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió del títol de grau en Informació i Documentació més màster oficial, o de diplomatura en Biblioteconomia i Documentació més màster oficial, o llicenciatura en Documentació, o del títol universitari oficial de grau equivalent, d'acord amb els plans d'estudi vigents o titulació equivalent, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, i que no hagen passat més de cinc anys des de l'obtenció.

c) No haver sigut beneficiaria de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, el mencionat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor de la dita norma (09.09.2009).

d) No estar sotmessa a les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de Subvencions, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud.

e) Disposar de cobertura sanitària.

f) Complir les obligacions que se li apliquen previstes en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. No podran optar a aquestes beques les persones que en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen disfrutant d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està disfrutant o que queden menys de dos mesos per a la seua finalització.



Article 3. Duració de la beca i pròrroga

1. El període de duració de les beques serà el que es determine en la convocatòria.

2. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja la disponibilitat pressupostària en els següents pressupostos anuals de la Generalitat i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Article 4. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, tenint en compte la resolució a què és refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el dit període.

Sobre l'import caldrà efectuar la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social, en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i tots altres que, si és el cas, puguen aplicar-se.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què és refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques que estiga vigent en el dit període.

3. Les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. L'import de les beques es pagarà amb la periodicitat que es determine en la convocatòria, després del certificat expedit per les persones titulars de la direcció del servei o la direcció del centre on les persones becaries realitzen les pràctiques, en què es faça constar que s'ha realitzat el treball d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



5. Si la persona beneficiària renuncia a la beca abans de la finalització, se li pagarà la part proporcional de la beca d'acord amb l'activitat realitzada.





TÍTOL II

Procediment



Article 5. Sol·licituds i documentació

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran, exclusivament per via electrònica, la sol·licitud i el currículum de manera completa, tal com estableix l'article 3 de l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, segons models normalitzats, en el termini assenyalat en les corresponents convocatòries, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques. En cas d'incompliment d'aquesta obligació es requerirà a la persona interessada perquè esmene.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases que s'estableixen en aquesta ordre.

2. En la dita sol·licitud s'especificarà l'especialitat o la classe de beca a què s'opta i es presentarà el currículum de manera completa segons els models normalitzats, que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es/ o en l'adreça d'internet que es determine a aquest efecte, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de manera automàtica a partir de la informació aportada en aquest.

En el cas de la presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada classe de beca, únicament es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors.

El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona sol·licitant ha de manifestar, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta son verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la direcció de l'INVASSAT per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

D'acord amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació de la dita declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

Igualment, ha d'incloure una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003.

Així mateix, el formulari ha de contindre una indicació que les dades de caràcter personal que hi conté podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament per la persona titular responsable del fitxer, fent ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

Al seu torn, s'informa a les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.



3. Per a poder fer la presentació electrònicament, la persona sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu de la Generalitat

https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/inicio.

4. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar mitjançant el rebut expedit per aquest de manera automàtica als efectes del còmput de terminis; serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic.

La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana, així com els dissabtes i diumenges.



Article 6. Comissió avaluadora

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora, que estarà formada per:

Presidència: persona titular del servei a què estiga adscrit el Centre de Documentació de l'INVASSAT o persona que designe la direcció de l'INVASSAT.

Vocals: tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració Pública, adscrites a l'INVASSAT i nomenades per la persona titular de la direcció de l'INVASSAT.

Secretaria (amb veu i vot): persona titular de la direcció del Centre de Documentació de l'INVASSAT o persona en qui delegue la direcció de l'INVASSAT.

2. En la composició de la comissió avaluadora, es tindrà en compte l'equilibri per raó de sexe, basant-se en les lleis 9/2003 i Llei orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.

3. Les persones membres de la Comissió podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.



Article 7. Procés de selecció

1. La Comissió adaptarà el seu funcionament al que establisquen aquestes bases i la legislació del procediment administratiu comú pel que fa a la composició i el funcionament dels òrgans col·legiats, prendrà els seus acords per majoria simple i estendrà actes de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

2. La Comissió Avaluadora es reunirà dins dels 15 dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. La relació de totes les persones aspirants s'ordenarà provisionalment d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació inicial, que s'obtindrà automàticament en omplir el currículum.

3. Aquesta llista provisional es publicarà durant 10 dies hàbils en la seu electrònica o portal institucional de l'INVASSAT www.invassat.gva.es, termini en què podran efectuar-se les al·legacions pertinents, que es dirigiran a la comissió avaluadora.

Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en el mitjà mencionat.

4. En la llista provisional publicada, la comissió avaluadora indicarà entre les persones candidates que obtinguen la millor puntuació, el nombre d'aquelles que hauran de presentar la documentació requerida per a la comprovació i baremació definitiva, i les indicarà que si no ho fan es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud. Aquestes persones candidates podran ser convocades per a la realització d'una entrevista o prova, quan així es determine en la corresponent convocatòria.

5. Finalitzat el procés de selecció, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació les persones aspirants beneficiàries, així com una borsa de reserva per a l'especialitat de la beca a què s'opte, constituïda per aquelles que hagen superat totes les fases de la convocatòria i no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per ordre de puntuació, per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.



Així mateix, s'inclourà, si és el cas, una relació de les persones aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, amb indicació de les causes que n'han motivat la denegació.



Article 8. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. En la convocatòria regulada per aquestes bases seran tinguts en compte els criteris de valoració següents amb la ponderació que s'estableix:

a) Expedient acadèmic: en aquest apartat, la valoració màxima serà de 13 punts. S'hi inclouen els aspectes de valoració següents:

1r. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb el qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

2n. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts:

Doctorat: 2 punts.

Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

Altres diplomatures: 0,50 punts.

b) Coneixements de valencià. La puntuació màxima serà d'1 punt.



Només es valoraran els certificats expedits o validats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb el que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneiximent de valencià de la Junta Qualificadora de Coneiximents de Valenciá, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats, amb l'escala següent, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



Certificat de nivell C2: 1,00 punt.

Certificat de nivell C1: 0,75 punts.

Certificat de nivell B2: 0,50 punts

Certificat de nivell B1: 0,25 punts

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat d'acord amb el marc comú europeu de referència per a les llengües, amb 0,20 punts.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que estableix el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià.

d) Coneixements addicionals.

1r. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, i es computarà 0,10 per cada mes complet treballat.

2n. Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

De 200 o més hores, 3,00 punts.

De 100 o més hores, 2,00 punts.

De 75 o més hores, 1,50 punts.

De 50 o més hores, 1,00 punt.

De 25 o més hores, 0,50 punts.

De 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes.

e) Entrevista/prova:

En el cas de convocar-se les persones candidates per a fer una entrevista o prova pràctica, si així ho determina la corresponent convocatòria, la valoració que s'atorgue en aquest apartat no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre mitjançant la suma dels restants apartats que s'incloguen en la convocatòria, tal com determina l'annex II del Decret 132/2009.

f) Altres mèrits.

En aquest apartat la puntuació màxima serà d'1 punt.

Un altre títol de màster universitari, directament relacionat amb l'objecte de la beca que no siga requisit per a presentar-se a la convocatòria, que complisca els requisits de l'article 15 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials: 1 punt.

2. En cas d'empat entre dues persones aspirants a una beca, primarà en la llista d'atorgament de beques o en la llista d'espera aquella que haja obtingut més punts en l'expedient acadèmic personal (apartat A del barem); en cas que persistisca l'empat, es primarà qui obtinga més puntuació en l'apartat D del barem; si així i tot persisteix l'empat, es primarà aquella amb més puntuació en l'apartat B del barem.





Article 9. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives a les persones interessades, juntament amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista o superen les proves previstes, o puguen tindre possibilitat d'obtindre una beca, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què s'establisca en les ordres de convocatòria o bé quan així els ho requerisca la comissió de valoració corresponent.

3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés s'assabenta la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no té la totalitat dels requisits exigits, li ha de requerir l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no s'acreditaren en el termini de 10 dies, quedarà exclòssa del procés, després de la indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.



Article 10. Resolució, notificació i publicitat

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per la comissió avaluadora, la persona titular de la direcció de l'INVASSAT dictarà la resolució de concessió, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La resolució contindrà la relació de persones aspirants beneficiàries, així com una borsa de reserva per a l'especialitat de la beca a què s'opte, constituïda per aquelles que hagen superat totes les fases de la convocatòria i no resulten adjudicataries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació, per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi.

Així mateix, s'inclourà, si és el cas, una relació de persones aspirants les sol·licituds de les quals hagen sigut desestimades, amb indicació de les causes que n'han motivat la denegació.

2. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

3. En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

4. La publicació d'aquesta resolució produirà l'efecte de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de l'INVASSAT en internet, www.invassat.gva.es.

5. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de les beques, i en tot cas l'obtenció concurrent de beques atorgades per altres administracions o ens públics o privats, donaran lloc a la revocació de la resolució de concessió.

6. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.





TÍTOL III

Acompliment de les beques i obligacions



Article 11. Obligacions de la persona beneficiària

1. El becari o becària deu d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Tot això, amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003.



2. La persona beneficiària de la beca està obligada a incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que n'ha motivat la concessió durant el període de gaudi, i a guardar el secret degut i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga, i també a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei 38/2003 com en la mateixa convocatòria.

3. La persona beneficiària està obligada a acceptar la concessió de la beca i a renunciar a qualsevol altra beca coetània de què gaudisca.

4. Mitjançant l'acceptació d'aquestes bases, les persones beneficiaries cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final, si és el cas, a l'entitat que concedeix la beca, que es reserva el dret de publicació i utilització, llevat que les bases de la convocatòria, raonadament, o la normativa aplicable en determinades matèries disposen una altra cosa.

5. Durant el període de gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà d'exercir els pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la manera en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela.

6. Després de la finalització del gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà de presentar una memòria de les activitats de formació realitzades pel becari o becària. Aquesta memòria, que tindrà un mínim de 5 folis i un màxim de 10, s'haurà de presentar en l'INVASSAT en el termini de 10 dies comptats a partir de l'endemà de finalització de la beca.



Article 12. Obligacions de l'entitat que atorga la beca

Són obligacions de l'INVASSAT en relació amb les beques concedides d'acord amb aquestes bases:

1. Proporcionar a la persona beneficiària el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per a l'exercici normal de l'activitat objecte d'aquesta beca.

2. Designar un tutor o tutora per a la coordinació i orientació de l'activitat que s'haja d'exercir. La persona tutora designada haurà de ser empleada al servei de la Generalitat, amb adscripció al departament en què es desenvoluparan les pràctiques, i assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir i n'avaluarà l'aprofitament.



3. Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

4. Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor de la persona becària, després de la finalització del termini de la beca i després de l'informe favorable del tutor o tutora.





TÍTOL IV

Disposicions de règim econòmic i sancionador



Article 13. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan la persona beneficiària de la beca siga empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que siga procedent, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

2. Quan la persona beneficiària no mantinga cap relació amb la Generalitat, la concessió i l'aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o l'entitat de la Generalitat que l'atorgue.

3. Les beques objecte d'aquesta ordre són incompatibles amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, i també amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada, tant en un cas com en un altre (beques, ajudes o activitat remunerada), que implique concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal desenvolupament d'aquesta.



Article 14. Facultats d'interpretació i incidències

1. La persona titular que ocupe la direcció de l'INVASSAT, resoldrà tant els conflictes que puguen plantejar les persones beneficiàries en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques amb audiència prèvia de la persona interesada.

2. La renúncia a la beca comportarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

3. En cas de produir-se alguna renúncia a la beca concedida, la persona titular que ocupe la direcció de l'INVASSAT procedirà a cobrir les vacants que puguen produir-se, i per a això haurà de servir-se de la borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.

4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acollida s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat (mes del 20 % del temps de duració de la beca) es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.





Article 15. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003.

2. Serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en l'article dotzé d'aquestes bases.

3. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.



Article 16. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquestes bases, mitjançant la comprovació i el control de la documentació acreditativa dels mèrits, i després de la finalització del gaudi de la beca, de la memòria de les activitats de formació realitzades per la persona beneficiària que a aquest efecte s'ha establit en les presents bases, de conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015. Es constatarà que la dita memòria compleix les característiques especificades en l'article 10 d'aquestes bases. Així mateix, les persones titulars de la direcció del servei o la direcció del centre on les persones becàries realitzen les pràctiques expediran un certificat amb la periodicitat que s'indique en la convocatòria, en el qual es faça constar que s'ha realitzat l'activitat d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Instruccions

S'autoritza la direcció de l'INVASSAT a dictar totes les instruccions que siguen necessàries perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquesta Ordre i de les corresponents convocatòries.



Segona. Regla de no gasto públic

L'aplicació i posterior desenrotllament d'esta Orde no podrà tindre incidència pressupostària, sense perjuí de les possibles convocatòries que puguen resoldre's acord amb a la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 de juliol de 2017



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web