Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2017, de 6 de juny, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria d'infància i adolescència. [2017/5167]

(DOGV núm. 8060 de 12.06.2017) Ref. Base de dades 005096/2017




ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Objecte i requisits de les beques

Article 1. Objecte de les beques

Article 2. Requisits per a l'obtenció de la beca i manera d'acreditar-los

Capítol II. Òrgans competents i procediment de concessió

Article 3. Convocatòria

Article 4. Instrucció del procediment

Article 5. Sol·licituds

Article 6. Acreditació dels mèrits

Article 7. Documents elaborats per administracions públiques

Article 8. Comissió avaluadora

Article 9. Barem per a l'avaluació dels mèrits

Article 10. Procés de selecció

Article 11. Resolució i notificació

Article 12. Concessió deserta

Article 13. Pluralitat de perfils professionals

Capítol III. Condicions de gaudi de les beques

Article 14. Duració de les beques

Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

Article 16. Incompatibilitats

Article 17. Quantia, comprovació, justificació i pagament de les beques

Article 18. Vacants i renúncies

Article 19. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Disposicions addicionals

Primera. No incidència econòmica

Segona. Protecció de dades

Tercera. Facultats d'interpretació

Disposició derogatòria.

Única. Derogació normativa

Disposició final

Única. Entrada en vigor.





PREÀMBUL



En el marc de la política de la Generalitat dirigida a l'especialització de totes aquelles persones que estan en possessió d'un títol d'educació superior i que hagen finalitzat els estudis en dates recents, la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva vol acostar a les joves i als joves valencians el coneixement pràctic de l'administració autonòmica valenciana, per a completar la seua formació per mitjà de la realització de pràctiques en la seua dependències, en concret, en el centre directiu que, dins de la seua estructura orgànica, assumisca les funcions en matèria d'infància i adolescència que corresponen de la Generalitat o en els seus centres dependents.



Amb aquest fi es preveu la concessió de beques de pràctiques professionals amb el règim jurídic contingut en la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, i en el seu reglament de desplegament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, així com en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

Les beques mencionades no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no necessiten notificació a la Comissió Europea per no posseir els requisits de l'article 107.1 del seu Tractat de Funcionament, ja que, quant a la qualitat del beneficiari i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.

Per això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental, i de subvencions, en relació amb l'article 3 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 10/2015, de 6 de juliol, una vegada evacuats els informes preceptius, concedida l'audiència pública, i de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Objecte i requisits de les beques



Article 1. Objecte de les beques

Les beques concedides a l'empara d'aquesta ordre tindran per objecte la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competència en matèria d'infància i adolescència o en els centres i unitats administratives que en depenguen funcionalment, amb la finalitat d'acostar el coneixement pràctic de l'activitat de l'Administració de la Generalitat, per mitjà de la realització de pràctiques que impliquen el compliment d'algunes tasques en les seues dependències.



Article 2. Requisits per a l'obtenció de la beca i manera d'acreditar-los

1. Per a obtindre la beca serà necessari complir els requisits següents en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds:



a) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió del títol oficial universitari o de formació professional o equivalent que s'especifique en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció de l'esmentat títol.

d) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la duració de les beques gaudides a partir del 9 de setembre de 2009, ja siga una o diverses, incloent-hi els períodes de pròrroga.

e) No estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

f) No patir malaltia o defecte físic que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les tasques pròpies de les pràctiques professionals.

g) Quan les tasques pròpies de les pràctiques impliquen el contacte habitual amb persones menors d'edat, la persona beneficiària haurà de complir el requisit de no haver sigut condemnada per sentència ferma per cap dels delictes especificats en l'article 13. 5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil.

2. No podran optar a les beques els que en el moment de publicar-se la convocatòria ja gaudisquen d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que falten menys de dos mesos per a la seua finalització.

3. El compliment dels requisits exigits en les lletres d i f de l'apartat anterior, així com l'exigit en la lletra e, quan no puguen ser justificats per mitjà de certificat expedit per l'autoritat competent, s'acreditarà per mitjà de declaració responsable. La resta de requisits hauran d'acreditar-se documentalment abans que es dicte la resolució de concessió, sense perjudici del que disposa l'article 7 d'aquesta ordre.





CAPÍTOL II

Òrgans competents i procediment de concessió



Article 3. Convocatòria

1. Les beques es convocaran per resolució de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'infància i adolescència, que recollirà, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Aquesta convocatòria es publicarà en la Base de Dades Nacionals de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 4. Instrucció del procediment

La instrucció del procediment correspondrà a la direcció general amb competència en matèria d'infància i adolescència que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució.



Article 5. Sol·licituds

1. Les persones aspirants han de presentar, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud per mitjà de model normalitzat i acompanyada de currículum, preferentment per via electrònica, en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es, sense perjudici de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació d'escrits davant de les administracions públiques. Per a la presentació per via telemàtica, el o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de firma electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen.

2. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà que la persona sol·licitant accepta les bases de la convocatòria, sense perjudici d'una possible impugnació.

3. Si la sol·licitud presentada en termini no té els requisits exigibles o no aporta la documentació exigida, es requerirà la persona interessada perquè esmene aquestes deficiències en un termini màxim de 10 dies hàbils, amb indicació expressa de considerar-la desistida, en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Article 6. Acreditació dels mèrits

1. Juntament amb la sol·licitud i el currículum no s'ha d'adjuntar cap documentació. Les persones seleccionades per a la fase d'entrevista a què fa referència l'article 10.2 d'aquesta ordre hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què acudisquen a realitzar-la, sense perjudici del que disposa l'article següent.

2. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. Si després de l'acreditació dels mèrits es desprén que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, la comissió avaluadora li requerirà que n'acredite el compliment. En el cas que no s'acredite en el termini que s'establisca en el requeriment, quedarà exclosa del procés, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.





Article 7. Documents elaborats per administracions públiques

Quan els documents acreditatius dels requisits o els mèrits s'hagen elaborat per qualsevol Administració, les persones sol·licitants no estaran obligades a aportar-los, sempre que hagen expressat el seu consentiment a què siguen consultats o demanats aquests documents. Es presumirà que la persona interessada autoritza la consulta o obtenció, llevat que conste en el procediment la seua oposició expressa o la llei especial aplicable requerisca consentiment exprés, de conformitat amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Excepcionalment, quan l'òrgan instructor no puga demanar directament els esmentats documents, podrà exigir-se a la persona interessada que els aporte.



Article 8. Comissió avaluadora

1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, que elevarà proposta motivada de resolució.

2. La comissió avaluadora estarà integrada per:

a) La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'infància, que exercirà la presidència. En cas d'absència vacant o malaltia, la substituirà la persona titular d'un dels serveis en què s'estructure la subdirecció. Per a determinar la persona suplent se seguirà l'ordre invers a què es mencionen els serveis en l'article del reglament orgànic i funcional que arreplega l'estructura de la subdirecció general.



b) Les persones que exercisquen les direccions de servei dependents de l'esmentada subdirecció general, que ocuparan els llocs de vocals. En cas d'absència vacant o malaltia, a cada una d'elles, seran substituïdes per la persona que ocupe la direcció de secció dependent del servei, i si en són diverses, la que dispose de més antiguitat en el lloc de treball.



3. Assumirà la secretària de la comissió, com a membre de l'òrgan col·legiat, el vocal o la vocal que exercisca la direcció del servei que tinga atribuïdes funcions en matèria de sensibilització i promoció dels drets de la infància. En cas d'absència, vacant o malaltia actuarà com a secretari o secretària el funcionari o la funcionària del grup A integrat en aquest servei que tinga més antiguitat en el lloc de treball, el qual no tindrà la condició de membre de la comissió.



4. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, al que disposa la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Article 9. Barem per a l'avaluació dels mèrits

1. Els mèrits de les persones candidates es valoraran d'acord amb els criteris següents, que permetran aconseguir un màxim de 30 punts:



A. Expedient acadèmic: en aquest apartat la valoració màxima serà de 13,50 punts, atorgats d'acord amb els criteris següents:

A.1. Expedient acadèmic: la puntuació assignada ha de coincidir amb la nota mitjana ponderada, que donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga feta amb una puntuació 0-4, s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, amb el qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

A.2. Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió, fins a un màxim de 3 punts, d'acord amb la puntuació següent:

– Doctor: 2 punts

– Llicenciat: 1 punt

– Diplomat o graduat: 0,50 punts

– Màster: 0,50 punts

A.3. En aquells casos en què la convocatòria estiga dirigida a graduats o diplomats i llicenciats indistintament, tindre la llicenciatura es valorarà amb 0,50 punts.

A.4. Si la convocatòria també es dirigeix a tècnics superiors de Formació Professional, la diplomatura o el grau es valorarà amb 0,25 i una llicenciatura amb 0,50 punts.

B. Coneixement del valencià: la puntuació màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 1,50 punts.

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent, o el seu equivalent d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües.

1. Es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat dels següents:

Oral: 0,25 punts

Elemental: 0,50 punts

Mitjà: 0,75 punts

Superior: 1,00 punt

2. Especialitat de correcció de textos: 0,50 punts

3. Especialitat en Llenguatge en Mitjans de Comunicació: 0,50 punts

4. Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts

C. Coneixements d'idiomes de la Unió Europea: la puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts.

Només de valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat, de conformitat amb el que estableix el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres.

En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià.

D. Coneixements addicionals. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 6 punts, d'acord amb els criteris de valoració següents:

D.1. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, i es computant 0,10 per cada mes complet treballat.

D.2. Cursos de formació: es valoraran els cursos de formació i perfeccionament relacionats amb l'objecte de la beca, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, fins a un màxim de 4 punts d'acord amb l'escala següent:



– De 200 o més hores, 3,00 punts.

– De 100 o més hores, 2,00 punts.

– De 75 o més hores, 1,50 punts.

– De 50 o més hores, 1,00 punt.

– De 25 o més hores, 0,50 punts.

– De 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat ni en l'apartat C els cursos de valencià i d'idiomes. Tampoc es puntuaran en aquest apartat els cursos conduents a l'obtenció d'algun dels títols al·legats com a mèrit en l'apartat A.2

E. Entrevista: per mitjà d'una entrevista, que versarà sobre la trajectòria formativa i professional de la persona sol·licitant, sobre la situació i les necessitats de la infància i l'adolescència a la Comunitat Valenciana, o en el sector a què es dirigisquen les activitats pròpies de la beca i sobre les actuacions públiques respecte d'això, es valoraran els aspectes següents: les aptituds per a les tasques a exercir, fins a un màxim de 2,5 punts; el coneixement de l'actualitat de l'Administració de la Comunitat Valenciana i de les polítiques desenvolupades per la Generalitat i altres administracions públiques en la matèria objecte de la beca, fins a 2,5 punts, i el coneixement de la realitat psicosocial de la infància i l'adolescència, o del sector d'aquesta, abordat en l'entrevista, fins a un màxim d'1,5 punts. La puntuació total atorgada en l'entrevista no podrà superar els 6,5 punts, la qual cosa suposa un 28 % de la puntuació màxima que pot obtindre's per mitjà de la suma de la resta d'apartats.



F. Altres mèrits. Es valoraran, fins a un màxim d'1,5 punts, els següents:

F.1. Amb un màxim d'1 punt, la publicació d'articles especialitzats en revistes d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats directament amb l'objecte de les beques convocades, computada de la manera següent:

Llibres: 0,50 punts.

Capítols de llibres: 0,25 punts

Articles: 0,10 punts

F.2. Amb un màxim de 0,50 punts, el coneixement d'idiomes no comunitaris, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües. Només es computaran els títols expedits per escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

2. En cas d'empat, aquest es resoldrà a favor de la persona que puga acreditar que en el moment de presentació de les sol·licituds complia alguna aquestes condicions: haver estat sota la guarda o la tutela d'alguna administració pública en algun moment durant els cinc anys anteriors a aconseguir la majoria d'edat, o haver complit durant aquest període, almenys una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de menors diferent de l'amonestació, de la realització de tasques socioeducatives o de les prestacions en benefici de la comunitat; tindre reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %; ser víctima de violència de gènere, o ser víctima d'accions terroristes. Si encara així persisteix l'empat, es resoldrà a favor de la persona que acredite una renda familiar més baixa. La renda familiar es determinarà aplicant els criteris continguts en els articles 6 i 7 de l'Ordre 21/2016, de 10 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de les beques per a la realització d'estudis universitaris en les universitats de la Comunitat Valenciana o en la normativa que la substituïsca.



Article 10. Procés de selecció

1. La comissió avaluadora es reunirà dins dels quinze dies següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, una vegada dispose de l'autobaremació que s'obté de forma automàtica en omplir el currículum. Comprovarà que els mèrits al·legats s'adeqüen al que estableix la convocatòria i publicarà la llista provisional, ordenada segons la puntuació obtinguda de conformitat amb el barem que s'arreplega en l'article 9 d'aquesta ordre. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies a partir de l'endemà de la data de publicació per a formular al·legacions. Tant aquesta com les successives publicacions s'efectuaran en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Conclòs el termini d'al·legacions, la comissió convocarà a l'entrevista les persones que hagen obtingut almenys 13,5 punts en aquesta fase.

3. La falta d'assistència a l'entrevista determinarà l'exclusió del procés selectiu.

4. Una vegada finalitzades les entrevistes, la comissió avaluadora sumarà els punts obtinguts en aquesta fase als atorgats per la resta de mèrits i publicarà la llista de les persones que han sigut convocades a l'entrevista, ordenada per la puntuació total obtinguda, en la qual s'indicarà quines seran proposades per a l'obtenció de la beca per obtindre la major puntuació. Les persones aspirants tindran un termini de 10 dies a partir de l'endemà de la data de publicació per a formular al·legacions.



5. Transcorregut el termini d'al·legacions i valorades aquestes, la comissió avaluadora elaborarà una proposta de resolució que contindrà les persones beneficiàries. La proposta inclourà també una borsa de reserva, que estarà constituïda per les o els aspirants convocats a la fase d'entrevista als quals no s'haja adjudicat beca. Aquesta borsa s'ordenarà de major a menor puntuació. Així mateix, s'inclourà una llista dels aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades, i s'hi indicaran les causes que han motivat la denegació.



Article 11. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió de les beques es dictarà, d'acord amb la proposta elevada per la comissió de valoració, per la persona titular de la conselleria amb competència en matèria d'infància i adolescència i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La resolució especificarà el termini en què la persona beneficiària ha d'incorporar-se al departament en què ha de realitzar les tasques pròpies de la beca.



2. La publicació de la resolució produirà efectes de notificació, d'acord amb el que disposa l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El termini màxim per a notificar la resolució serà de sis mesos. Si una vegada transcorregut aquest termini no s'haguera notificat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat.

4. La resolució de l'òrgan concedent esgota la via administrativa.



Article 12. Concessió deserta

L'òrgan concedent, a proposta de la comissió avaluadora, podrà declarar deserta la concessió d'aquelles beques convocades que, de conformitat amb el procediment de selecció, hagueren d'atorgar-se a una persona candidata que no arribe a una puntuació total mínima de 20 punts.



Article 13 Pluralitat de perfils professionals

1. La resolució de convocatòria podrà establir diverses modalitats de beques quan aquestes estiguen adreçades a distints perfils professionals. En aquest cas, el procés de selecció es durà a terme per separat per a cada modalitat, de manera que la competència s'establisca únicament entre les persones que concórreguen a les beques d'un mateix perfil.

2. Per a optar a beques de diverses modalitats, les persones interessades hauran de presentar, juntament amb la seua sol·licitud, un currículum distint per a cada una d'aquestes.

3. En una convocatòria no podrà concedir-se més d'una beca a la mateixa persona. Si una persona aspirant obté una puntuació que li permet ser seleccionada per a diverses beques, abans d'elevar proposta de resolució, se li concedirà un termini de 10 dies perquè opte per una d'aquestes i serà proposada només per a la triada, i serà exclosa de la selecció de les restants. Si no exerceix aquesta opció, la comissió de valoració la proposarà per a aquella beca per a la qual haja obtingut la major puntuació i, si la puntuació és la mateixa, per a aquella amb un menor nombre de candidats o candidates. Si amb aquests criteris no pot determinar-se quina beca se li ha de concedir, serà proposada per a aquella que figure primer en la convocatòria.





CAPÍTOL III

Condicions de gaudi de les beques



Article 14. Duració de les beques

El període de duració de les beques s'especificarà en la convocatòria i serà com a màxim de 12 mesos comptadors des de la data d'incorporació que s'indique en la resolució de concessió. La beca podrà ser prorrogada amb les condicions establides en l'article 5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb un informe previ favorable del tutor o la tutora.



Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. La persones adjudicatàries de les beques hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de la concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la documentació següent:

a) Model de domiciliació bancària, degudament emplenat, en el qual ha de constar el número de compte en què es rebran les transferències mensuals.

b) Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'indique en el model de domiciliació bancària.

c) Documentació acreditativa del compliment dels requisits arreplegats en l'article 2.

2. L'incompliment injustificat de l'obligació d'acreditació dels requisits o d'incorporació en termini es considerarà una renúncia a la beca i donarà lloc a la substitució de la persona adjudicatària pel procediment establit per a aquest cas.

3. Les persones beneficiàries de les beques hauran de complir les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també les restants previstes en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

4. Les persones beneficiàries estaran obligades a exercir les tasques pròpies de les pràctiques amb l'horari que s'especifique en la resolució de concessió, que serà com a màxim de 30 hores setmanals, durant tot el període de gaudi d'aquesta, d'acord amb les directrius que li proporcione la persona que exercisca la funció de tutor o tutora.

5. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits i la seua valoració.

6. Finalitzat el període de gaudi de la beca i entregada la memòria, amb un informe previ favorable del tutor o tutora, la persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'infància i adolescència expedirà un certificat d'aptitud i aprofitament.



Article 16. Incompatibilitats

Les beques estaran subjectes al règim d'incompatibilitats previst en l'article 22 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Article 17. Quantia, comprovació, justificació i pagament de les beques

1. La quantia de les beques serà la que determine la resolució a què fa referència l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que s'actualitzarà anualment d'acord amb el que disposa l'esmentat precepte. Sobre aquest import caldrà practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si escau, pogueren correspondre.

2. L'import serà pagat per mensualitats vençudes, amb certificat d'un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament. El certificat l'expedirà la persona titular de la direcció del servei a què corresponguen les funcions respecte de les quals la persona beneficiària realitze les pràctiques. Si les practiques versen sobre funcions de distints serveis, podrà emetre el certificat qualsevol de les persones que exercisca la seua direcció, indistintament.

3. La comprovació de la realització de l'activitat es durà a terme per mitjà de la supervisió del tutor o la tutora de les tasques exercides per la becària o el becari.

4. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique una meritació econòmica a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional a aquest període. En aquests casos es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.



Article 18. Vacants i renúncies

1. La renúncia a les beques comportarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

2. Si alguna beca queda vacant abans que concloga el seu període de duració, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra causa, es podrà concedir una nova beca, pel període de gaudi restant. La concessió s'efectuarà seguint l'ordre de la borsa de reserva a què fa referència l'article 10.5 d'aquesta ordre. Si la vacant es produeix una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.



Article 19. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la beca podrà donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial. En particular, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament, l'incompliment del règim d'incompatibilitats a què fa referència l'article 16 d'aquesta ordre.

2. Serà procedent, així mateix, la pèrdua del dret al cobrament de la beca i el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament per l'incompliment de les obligacions que s'estableixen en aquesta ordre, així com en els casos que recull l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb el que disposa l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. Les quantitats que s'hagen de reintegrar tindran la consideració d'ingrés de dret públic als efectes del procediment aplicable a la seua cobrança i meritaran interessos de demora des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament.

4. Prèviament a la resolució per la qual es revoque, minore o es deixe sense efecte la subvenció es garantirà el dret de la persona interessada a l'audiència.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. No incidència econòmica

L'aprovació d'aquestes bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat, sense perjudici de les possibles convocatòries que puguen resoldre's d'acord amb la consignació pressupostària que s'establisca en el corresponent exercici.





Segona. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, recollides durant el transcurs del procediment derivat de les convocatòries de les beques, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i les condicions que s'arrepleguen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i també en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter personal denominat Beques de Pràctiques Professionals de la Generalitat.



Tercera. Facultats d'interpretació

La direcció general competent en matèria d'infància i adolescència queda facultada per a resoldre els dubtes i els conflictes que pogueren plantejar els becaris o becàries en l'exercici de les seues funcions o la unitat administrativa que els tutele, després de vist l'expedient contradictori, i amb plena subjecció al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 de juny de 2017



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web