Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2017, de 31 de maig, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual es regulen les condicions de la designació de personal inspector amb caràcter extraordinari adscrit a la Inspecció General de Serveis. [2017/4811]

(DOGV núm. 8053 de 01.06.2017) Ref. Base de dades 004803/2017




Preàmbul



L'aprovació del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels serveis, va suposar el reflex normatiu de l'evolució funcional experimentada per la Inspecció General de Serveis des de la seua creació en 1985. L'existència d'un departament únic i centralitzat a què correspon la supervisió del conjunt de l'administració de la Generalitat comporta la necessitat de disposar de noves fórmules que permeten disposar de recursos adequats i flexibles per a l'exercici de les funcions assignades. En aquest sentit, l'article 5.3 del decret preveu la possibilitat que, amb caràcter excepcional, quan el volum de treball ho aconselle o resulte convenient per l'especialitat de les àrees objecte d'inspecció o control, l'òrgan directiu que exercisca les competències en matèria d'inspecció general de serveis podrà sol·licitar l'oportuna col·laboració d'altres departaments perquè personal d'aquests puga prestar els seus serveis sota la direcció del personal d'inspecció de serveis.



En desplegament de la previsió exposada i a fi de dotar de majors mitjans a la Inspecció General de Serveis, tant des del punt de vista qualitatiu, com des del punt de vista quantitatiu sense necessitat de crear necessàriament estructures amb caràcter permanent, s'aprova la present ordre en què es concreten les condicions i el procediment per a la designació de personal funcionari per a l'exercici extraordinari de la funció inspectora.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.

En virtut del que s'ha exposat i de l'habilitació prevista en la disposició final primera de l'esmentat decret, complits els tràmits de l'article 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell i amb els informes previs preceptius de l'Advocacia de la Generalitat i de l'òrgan competent en matèria de funció pública,





Ordene



Article 1. Objecte

Aquesta ordre té com a finalitat regular les condicions i termes per a la designació de personal inspector amb caràcter extraordinari de conformitat amb el que preveu l'article 5.3 del Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions de la Inspecció General de Serveis de l'Administració de la Generalitat.



Article 2. Supòsits

La col·laboració de personal per a l'exercici temporal i extraordinari de la funció d'inspecció de serveis podrà sol·licitar-se per l'òrgan directiu que exercisca la competència d'inspecció general de serveis per a satisfer necessitats derivades dels supòsits següents:

a) Quan el volum de treball de la Inspecció General de Serveis ho aconselle.

b) Quan resulte convenient per l'especialitat de la matèria objecte d'inspecció.



Article 3. Condicions

1. La designació com a personal inspector amb caràcter extraordinari haurà de recaure en funcionaris o funcionàries de carrera que reunisquen els requisits del perfil aprovat en la relació dels llocs treball de personal inspector/a de serveis.

2. Les persones designades exerciran les mateixes funcions que el personal inspector amb caràcter ordinari i durant el seu exercici disposaran de les mateixes atribucions que aquell, si bé la seua actuació s'exercirà sota la direcció de la subdirecció competent en matèria d'inspecció de serveis.

3. L'exercici de la funció del personal d'inspecció amb caràcter extraordinari es realitzarà amb ple sotmetiment al que disposa el Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels serveis de l'Administració de la Generalitat, en especial als principis d'actuació establits en l'article 6 i a les atribucions que s'arrepleguen en l'article 7.



4. El personal que s'incorpore a la Inspecció General de Serveis a l'empara de la fórmula regulada en la present ordre rebrà, si és el cas, la formació específica necessària per a l'adequat exercici del lloc. De la mateixa manera li serà assignat un tutor o una tutora que donarà suport a la seua labor durant la duració de la col·laboració.



Article 4. Procediment

1. L'òrgan directiu que exercisca la competència d'inspecció general de serveis traslladarà a la Sotssecretaria de la conselleria corresponent una sol·licitud motivada en què s'expose la necessitat de disposar de la col·laboració d'un perfil professional determinat per a la realització de l'activitat inspectora, amb una estimació del període de duració de la col·laboració i del nombre de persones necessàries, si fóra el cas. Quan la sol·licitud es realitze a entitats del sector públic instrumental es dirigirà a l'òrgan directiu competent de l'entitat en matèria de recursos humans.

2. La conselleria o entitat objecte de sol·licitud emetrà resposta en el termini màxim d'un mes des de la sol·licitud formal de col·laboració. Aquesta sol·licitud de col·laboració podrà ser objecte de denegació o de proposta de modificació dels seus termes, i en aquest cas l'òrgan competent haurà de motivar degudament les raons del servei que fonamenten la decisió de desestimació o modificació.

3. Una vegada aprovada la col·laboració, s'iniciaran els tràmits oportuns d'acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de funció pública, amb vista a la seua incorporació a la unitat administrativa de la Inspecció General de Serveis per mitjà de qualsevol dels sistemes de provisió de llocs de treball previstos per la normativa vigent que permeta l'assignació temporal de funcions al personal funcionari.

4. Correspondrà a l'òrgan directiu que exercisca la competència d'inspecció general de serveis reconèixer formalment la condició de personal inspector amb caràcter extraordinari mitjançant lŽentrega de la corresponent acreditació. Tot això després de la tramitació del procediment específic per lŽòrgan competent en matèria de funció pública d'acord amb el procediment establit.



Article 5. Duració de la col·laboració

1. El període de duració de la designació com a personal inspector amb caràcter extraordinari, l'estimació del qual es determinarà en la petició inicial, s'ajustarà al que preveu la normativa vigent en matèria de funció pública i en cap cas podrà superar el termini de dos anys. Després de la finalització d'aquest termini no podrà sol·licitar-se la col·laboració d'aquesta persona fins transcorreguts sis mesos des de l'última designació com a personal inspector amb caràcter extraordinari.

2. La col·laboració com a personal inspector amb caràcter extraordinari podrà finalitzar pel transcurs del termini inicialment previst, per petició motivada de l'òrgan directiu que exercisca la competència d'inspecció general de serveis o per renúncia del personal designat. En qualsevol cas, serà necessària una resolució que deixe sense efecte la resolució inicial, dictada per lŽòrgan competent.



Article 6. Reconeixement de serveis prestats

L'òrgan competent en matèria d'inspecció de serveis proposarà a la conselleria competent en matèria de funció pública que l'exercici de funcions d'inspecció, d'acord amb el que preveu aquesta ordre, siga valorat als efectes de la carrera professional del personal designat, de conformitat amb el que estableix el Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat o norma que el substituïsca.





Disposicions addicionals



Primera. Formació específica

Amb independència del que disposa l'apartat quart de l'article tercer, la Inspecció General de Serveis sol·licitarà a lŽIVAP que, dins dels plans anuals de formació dels empleats públics, es programe formació específica per al personal que en el futur puga exercir la funció d'inspecció de serveis amb caràcter extraordinari.



Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació i el desplegament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a aquesta conselleria i no suposa un increment de cost econòmic en els pressupostos de les altres conselleries.





Disposició final



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 31 de maig de 2017



El conseller de Transparència, Responsabilitat Social,

Participació i Cooperació

MANUEL ALCARAZ RAMOS

Mapa web