Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de desembre de 2017, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes dirigides a potenciar l'activitat i la capacitat per a desenvolupar excel·lència en matèria d'R+D dels centres tecnològics de la Comunitat Valenciana a càrrec del pressupost de l'exercici 2017. [2017/11165]

(DOGV núm. 8184 de 05.12.2017) Ref. Base de dades 010804/2017




La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en l'article 23 estableix que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Per això i en virtut del que disposen l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar la concessió per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a plans d'actuació de caràcter no econòmic desenvolupats pels centres tecnològics de la Comunitat Valenciana, dirigits a potenciar l'activitat i la capacitat per a desenvolupar excel·lència en matèria d'R+D, a càrrec del pressupost de l'exercici 2017.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes dirigides als centres tecnològics de la Comunitat Valenciana en matèria d'R+D per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 7927, de 29 de novembre de 2016, modificada per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8180, de 29 de novembre de 2017; en les dites bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò no previst en aquesta convocatòria.



Article 2. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes ajudes els centres tecnològics de la Comunitat Valenciana que reunisquen els requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport. Requisits generals dels plans d'actuació

1. L'IVACE subvencionarà els plans d'actuació anual que incloguen el desenvolupament d'una sèrie d'activitats seleccionables d'entre les que s'indiquen a continuació:

a) Activitats primàries dels centres tecnològics, en particular:

· Activitats d'identificació, anàlisi i definició de línies d'R+D.



· Activitats de generació de coneixement i tecnologia.

· Activitats de difusió de resultats de les investigacions de forma no discriminatòria i no exclusiva.

b) Activitats de transferència de coneixements, sempre que els beneficis que pogueren generar-se per les dites activitats tornen a invertir-se en activitats primàries del centre tecnològic.

c) Activitats de millora de les infraestructures d'investigació: adquisició de béns d'equip o instrumental de caràcter científic que siguen necessaris per al desenvolupament de les activitats previstes en els apartats a i b.

2. Una mateixa entitat no podrà presentar més d'una sol·licitud o pla d'actuació.

3. Els plans d'actuació hauran d'emmarcar-se, necessàriament, en els àmbits de desenvolupament regional identificats en l'Estratègia d'Especialització Intel·ligent per a la Investigació i Innovació a la Comunitat Valenciana (RIS3-CV).

4. Així mateix, els plans d'actuació no hauran de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb discapacitat. També hauran d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient, i comptar amb un certificat que declare la no-afecció dels plans d'actuació a la denominada Xarxa Natura, espai físic d'especial protecció mediambiental configurat així per la Unió Europea.





Article 4. Costos subvencionables

1. D'acord amb el que estableix l'article 20 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, es consideren subvencionables els costos següents, amb les limitacions que a continuació s'estableixen:

a) Despeses del personal en plantilla que estiga directament involucrat en les activitats objecte d'ajuda. Aquestes despeses podran ser imputades en la totalitat quan es dediquen íntegrament al pla d'actuació, o bé parcialment, segons la dedicació horària efectiva al dit pla respecte del total d'hores treballades. S'estableix un cost/hora de 40 euros com a màxim, imputable pel personal propi justificat.



b) Despeses en serveis externs necessaris per al desenvolupament del pla d'actuació, imputades en exclusiva a aquest i que s'hi vinculen inequívocament. Així mateix, s'inclou en aquest concepte el cost de la realització d'informes d'auditoria sobre els comptes justificatius de la despesa.

c) Inversions en equipament d'experimentació i per al desenvolupament de prototips precompetitius associats al pla d'actuació, així com adaptacions necessàries per a la seua instal·lació.

d) Despeses indirectes consistents en despeses generals de funcionament i de personal propi de gestió i administració que estiguen basats en costos mitjans reals imputables a la realització del pla d'actuació mitjançant un procediment d'imputació de despeses generals a un tant alçat, d'acord amb els principis i les normes de comptabilitat generalment admeses. S'estableix un cost hora de 40 euros com a màxim, imputable per al personal que es considera per al càlcul dels costos indirectes.



El càlcul es documentarà adequadament sobre la base d'un informe tècnic motivat sobre el mètode d'imputació utilitzat. El dit informe es presentarà en l'IVACE abans de la primera declaració de despeses en què s'incloguen despeses corrents. En tot cas, la suma d'aquestes no superarà el 25% dels costos directament imputables al pla d'actuació, exceptuant-ne les inversions en equipament.

e) Altres despeses directament relacionades amb el pla d'actuació, imputades en exclusiva a aquest i que s'hi vinculen inequívocament. Se n'exclouen les despeses de manutenció i serveis de restauració.

2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos sobre la renda.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció de fins al 100% dels costos del pla d'actuació considerats com a subvencionables.

2. Queda exclosa de l'objecte de la subvenció l'activitat econòmica, entenent-se com a tal, a més de la investigació duta a terme sota contracte amb qualsevol agent, el lloguer de les infraestructures d'investigació i qualssevol altres activitats de naturalesa econòmica que impliquen l'oferta de béns o serveis en el mercat.



Article 6. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que estableix l'article 5 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, modificat per l'Ordre 21/2017, de 24 de novembre. El termini per a la presentació de les sol·licituds començarà el dia de l'entrada en vigor d'aquesta resolució i finalitzarà el 18 de desembre de 2017 a les 24.00 hores.

2. Tant la sol·licitud com la memòria i la documentació annexa es presentaran davant del Registre electrònic de la Generalitat, i aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la seua presentació, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat interessada en els termes que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

3. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que disposa aquesta convocatòria.

4. L'acreditació de la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant es realitzarà per mitjà de la presentació de la documentació següent:

– Estatuts vigents.

– Poder de representació de qui subscriga la sol·licitud, o acta de nomenament o apoderament.



Article 7. Criteris d'avaluació

1. Sempre que el pla d'actuació presentat complisca els requisits previstos en l'article 3 d'aquesta resolució, l'import de l'ajuda s'establirà d'acord amb l'impacte dels resultats obtinguts pels centres tecnològics sol·licitants a favor de les empreses de la Comunitat Valenciana i del seu grau d'èxit a escala nacional i europea com a organismes al servei d'una economia de la innovació valenciana.



2. El mesurament de l'impacte es farà mitjançant els indicadors següents, i es valorarà per a cada un d'aquests el resultat aconseguit l'any 2016 (últim exercici tancat) i la seua evolució, entesa aquesta com la variació del període 2015-2016 enfront del període 2014-2015:

a) Impuls a la cooperació entre centres d'investigació i empreses de la Comunitat Valenciana. Efecte tractor d'R+D+I per a les empreses de la Comunitat Valenciana (puntuació màxima: 23 punts).

b) Demanda tecnològica i d'R+D+I de valor afegit a la Comunitat Valenciana (puntuació màxima: 47 punts).

c) Excel·lència investigadora. Complementarietat amb altres iniciatives nacionals i internacionals (puntuació màxima: 30 punts).

3. Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la qualitat de l'ocupació i les condicions de treball, la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, la sostenibilitat mediambiental i la integració social i laboral de les persones amb discapacitat, séstablix com a valoració addicional la que resulte de l'aplicació dels següents criteris socials:



a) Qualitat de l'ocupació i de les condicions de treball. Puntuació màxima 5 punts.

b) Perspectiva de gènere. Puntuació màxima 3 punts.

c) Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits. Puntuació màxima 2 punts.

d) Medi ambient. Puntuació màxima 2 punts.

En l'annex es detallen el desglossament de cada indicador i la seua puntuació específica.



Article 8. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les obligacions de les entitats beneficiàries estan especificades en l'article 10 de l'Ordre 26/2016, de 25 de novembre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Altres obligacions:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del pla d'actuació el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es.



b) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per l'IVACE en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



c) Conservar els documents justificatius de les despeses corresponents al pla d'actuació subvencionat durant un període mínim de cinc anys, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

d) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables.

En l'execució dels plans d'actuació s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquest, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció una llista en què consten totes les despeses, pagaments, ingressos o cobraments relacionats amb la subvenció concedida, així com el número d'apunt, l'import i l'assentament en el llibre diari de comptabilitat ajustat al Pla general comptable (PGC), el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida; queden exempts de compliment d'aquesta obligació els centres tecnològics beneficiaris que ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat referida ací.

e) Es comptarà amb un sistema de control que arreplegue les hores dedicades al pla d'actuació en funció del temps real del personal en plantilla vinculat a aquell, incloent-hi qualsevol projecte o activitat exercida, amb el contingut mínim indicat en les instruccions de justificació.

f) Comunicar a l'IVACE les ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

En cap cas l'ajuda podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats, supere el cost de l'activitat subvencionada.

g) Comptar amb un pla de difusió que haurà de materialitzar-se necessàriament, i s'haurà de fer coneixedor i partícip l'IVACE de totes les accions de promoció i de comunicació previstes tant en la fase prèvia de sol·licitud com, amb la suficient antelació, al llarg del desenvolupament d'aquestes, inclosa la difusió dels resultats en suports físics o electrònics.

Dins del pla de difusió dels resultats del pla d'actuació s'haurà de crear un accés públic a través de la web del centre tecnològic beneficiari on es puga accedir als resultats del pla. El dit accés ha de ser obert i lliure de barreres econòmiques, encara que serà possible establir una restricció raonable d'accés a la informació -així, el registre de persones usuàries i propòsit d'aquestes– sempre que es garantisca que el coneixement obtingut a partir de les activitats finançades amb fons públics és considerat bé públic.





Article 9. Justificació de les ajudes

1. La justificació de l'ajuda es realitzarà per mitjà de l'aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma definida en les instruccions de justificació d'ajudes que s'aprove mitjançant resolució de la Direcció General de l'IVACE.

a) En tot cas, comprendrà la documentació següent:

– Memòria que arreplegue de manera detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica justificacion.exe, descarregable des de http://www.ivace.es.



– Justificants de despesa i pagament.

– Informe de persona auditora o empresa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC), d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions en l'àmbit del sector públic estatal (BOE 125, 25.05.2007).

b) Es consideren justificants de despesa les factures i els documents de valor probatori equivalent. La justificació de les despeses de personal es durà a terme mitjançant les nòmines del personal dedicat al desenvolupament del pla d'actuació, els documents de cotització a la Seguretat Social a càrrec de l'empresa i els certificats de retencions on s'acredite l'ingrés de les retencions a favor de la hisenda pública.

Als efectes de justificació es considerarà que la despesa subvencionada s'ha realitzat sempre que haja sigut totalment pagada en la data límit de justificació.

c) Els pagaments només s'admetran si estan realitzats a través d'entitat financera, i la seua justificació es realitzarà mitjançant la presentació de còpia de l'extracte bancari que acredite l'eixida efectiva dels fons juntament amb còpia de la transferència o del xec nominatiu. En queden exclosos els pagaments realitzats en efectiu o per caixa.

En el cas que l'ordre de transferència i/o l'apunt de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el pla d'actuació, caldrà acompanyar-ne una relació detallada en què aparega la persona o entitat destinatària, la identificació del justificant de la despesa (el número de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.

2. Terminis d'execució, de justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

Només seran subvencionables:

– Les despeses realitzades des de l'1 de gener de 2017 fins al 31 de desembre de 2017, ambdós inclosos.

– Els pagaments realitzats des de l'1 de gener de 2017 fins al 12 de febrer de 2018, ambdós inclosos.

La data límit per a la justificació dels plans d'actuació serà la de 12 de febrer de 2018.

3. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, els 17.999 euros en el supòsit de subministrament de béns d'equip o prestació de serveis per tercers, l'entitat beneficiària haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, abans de la contracció de la despesa, com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores, sense vinculació entre elles.

A més dels justificants de despesa i pagament del servei executat, s'haurà d'incloure en la documentació a aportar una còpia de cada una de les ofertes presentades amb anterioritat a la realització de cada despesa.

Les ofertes hauran de complir els requisits següents:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar suficientment detallades, especificant-hi els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades i contindre les dades que en permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, l'entitat beneficiària haurà de presentar un informe que justifique per què no s'ha triat la més econòmica.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses en què almenys dues no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i integrants de la seua junta directiva o del seu consell d'administració, ni tinguen drets de vot superiors al 50%.

En el cas excepcional que per les especials característiques del servei no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores per:

– Un informe explicatiu sobre les especials característiques del servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores. No serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes, si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «empresa proveïdora habitual», «empresa subministradora única», sense que en aquest últim cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.)

· Les característiques genèriques del servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.)

· Les característiques genèriques de l'entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.)

– Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la busca d'empreses proveïdores del bé o servei.

Com a continuació d'això anterior, les motivacions hauran de ser convincents, incloent-hi com a annexos a l'informe, per exemple, un certificat de l'empresa proveïdora en què s'aporte una llicència d'una patent o d'un model d'utilitat que tinga indubtable relació amb les despeses subvencionables del pla d'actuació, un certificat de contracte de distribució exclusiva d'un producte que no tinga substitutiu o un contracte amb l'empresa proveïdora per al subministrament de matèries primeres, l'ús de les quals és imprescindible i insubstituïble per altres per a determinats equipaments d'altes prestacions i en el qual quede patent la pèrdua de garantia d'aquests, si no s'utilitzen.

S'entén per empreses o entitats vinculades, aquelles en què una persona sòcia, o grup d'elles, puga exercir, directament o indirectament, una influència dominant, o aquelles que puguen exercir-la sobre aquesta o que estiguen sotmeses a la influència dominant d'una altra empresa o entitat per raó de propietat, participació financera o normes que la regulen. Es presumirà que hi ha influència dominant quan una empresa, entitat, persona física o grup d'aquestes, directament o indirectament, en relació amb una altra, estiga en possessió de com a mínim un 25% del capital subscrit, d'un 25% dels vots inherents a les participacions emeses per l'empresa o entitat, o puga designar almenys el 25% de les persones integrants de l'òrgan d'administració, direcció o control de l'empresa, i, en tot cas, en els supòsits previstos en l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juny.

En cap cas s'acceptarà el fraccionament d'una mateixa despesa en diverses factures a fi d'eludir el que s'ha establit més amunt.

En aquest sentit, per a una mateixa empresa proveïdora tampoc es podrà fraccionar la prestació d'un servei atenent-ne, per exemple, les fases; en aquest cas, serà considerat com a un únic servei prestat i haurà de complir els requisits anteriorment indicats.



La no-presentació dels informes esmentats anteriorment o la seua insuficiència donarà lloc a la no-consideració de l'import que excedisca els 17.999 euros del cost del qual no es van aportar tres ofertes, o no es va optar per la més econòmica o no es va presentar informe justificatiu de qualsevol dels incompliments anteriors, sense perjudici de la facultat de l'IVACE de demanar, a càrrec de l'entitat beneficiària, una taxació pericial del bé subvencionat i recalcular d'acord amb aquesta la subvenció concedida.

L'entitat beneficiària haurà d'utilitzar l'opció prevista en el supòsit excepcional amb les màximes cauteles, atés que l'IVACE, atenent aquest caràcter, està obligat a verificar que la decisió respon a la realitat del mercat, i per a això podrà contrastar la veracitat de les dades amb les empreses proveïdores, si és el cas, consultades.

Els informes seran firmats per qui represente legalment l'entitat beneficiària.



Article 10. Modificació del projecte i reintegrament de la subvenció concedida

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el pla d'actuació objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que en aquesta s'especifiquen.

2. Les modificacions en el pla d'actuació hauran de sol·licitar-se per escrit en data anterior que aquestes es produïsquen, per a la seua avaluació i aprovació o denegació per part de l'IVACE.

Les modificacions que requereixen la presentació d'una sol·licitud de modificació són les següents:

– Modificació en l'import a justificar per concepte de despesa que signifique una variació que supere el 30% de la quantitat a justificar del dit concepte indicada en la comunicació de concessió de l'ajuda.

– Modificacions que impliquen una variació dels continguts del pla d'actuació.

– Altes i baixes del personal propi de l'entitat beneficiària que participa en el pla d'actuació.

– Modificacions en els serveis externs, en altres despeses i en les inversions no productives del pla d'actuació en els casos següents:

· Inclusió d'un nou servei, despesa o inversió no previst inicialment.



· Canvi de la naturalesa del servei, despesa o inversió previst inicialment.

Les modificacions sol·licitades hauran de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària.

3. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, podrà donar lloc a la minoració de les subvencions concedides o al desistiment sense efectes, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que se n'acorde la procedència del reintegrament.

4. La no-presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.3, o la seua insuficiència, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació de la despesa.

5. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60% de la quantitat total a justificar, donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el pla d'actuació ha sigut efectivament desenvolupat i no se'n declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en qui tinga la direcció d'àrea de l'IVACE, o, si és el cas, departament o servei – competent per a la gestió de les ajudes establides en aquesta convocatòria, la resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió, sense que en cap cas puguen implicar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en especial les referides a modificacions del pla d'actuació que no afecten la naturalesa, l'abast i els objectius plantejats inicialment i les possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

1. L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada que s'haja executat el pla d'actuació a què estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.



2. De conformitat amb el que preveu l'article 44.5 i 44.8.i) de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a 2017, es podrà anticipar fins al 100% de l'ajuda sense necessitat de presentar garantia, en atenció a la condició de l'entitat beneficiària com a centre d'innovació i tecnologia inscrit en el registre regulat pel Reial decret 2093/2008, de 19 de desembre.



Article 12. Dotació pressupostària

1. L'import global màxim que es destinarà per a la concessió de les ajudes previstes en la present resolució pujarà a 5.500.000,00 euros.



2. El pressupost indicat anirà a càrrec de les línies pressupostàries S8021000, «Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana. Suport per objectius», i S3282000, «Ajudes a infraestructures i equipament dels centres tecnològics». Els dits imports estaran supeditats a la liquidació dels compromisos degudament adquirits procedents de convocatòries anteriors.

3. En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible com a conseqüència d'altres convocatòries en què s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista o de les quals deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida al seu dia, o bé quan el dit augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit i a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i en els butlletins que corresponga, amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits, s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i en els butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Habilitació normativa

Es delega la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, l'eficàcia i l'execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





Ottawa (Canadà), 1 de desembre de 2017.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.





ANNEX

Desglossament dels indicadors que componen els criteris d'avaluació



a) Impuls a la cooperació entre centres tecnològics i empreses de la Comunitat Valenciana. Efecte tractor d'R+D+I per a les empreses de la Comunitat Valenciana (puntuació màxima: 23 punts)



Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana que col·laboren per primera vegada amb el centre tecnològic

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

272 3,60 10% 2,40

233 3,15 5% 2,10

195 2,70 0% 1,80

157 2,25 – 5% 1,50

119 1,80 -10% 1,20

93 1,35 -15% 0,90

68 0,90 -20% 0,60

42 0,45 -25% 0,30









Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana la col·laboració de les quals amb el centre tecnològic supera els 5.000 euros

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

118 3,60 10% 2,40

103 3,15 5% 2,10

89 2,70 0% 1,80

74 2,25 – 5% 1,50

59 1,80 -10% 1,20

49 1,35 -15% 0,90

39 0,90 -20% 0,60

29 0,45 -25% 0,30









Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana amb contractes d'R+D+I superiors a 10.000 euros/any

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

33 3,60 10% 2,40

29 3,15 5% 2,10

26 2,70 0% 1,80

22 2,25 – 5% 1,50

18 1,80 -10% 1,20

16 1,35 -15% 0,90

14 0,90 -20% 0,60

11 0,45 -25% 0,30









Nombre d'empreses de la Comunitat Valenciana que han

cooperat amb el centre tecnològic en projectes nacionals i europeus d'R+D+I

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

54 3,00 10% 2,00

47 2,63 5% 1,75

40 2,25 0% 1,50

33 1,88 – 5% 1,25

26 1,50 -10% 1,00

22 1,13 -15% 0,75

17 0,75 -20% 0,50

13 0,38 -25% 0,25







b) Demanda tecnològica i d'R+D+I de valor afegit a la Comunitat Valenciana (puntuació màxima: 47 punts)



Demanda d'activitats d'R+D+I per part de les empreses de la Comunitat Valenciana

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

1.413.657 15,00 10% 10,00

1.263.762 13,13 5% 8,75

1.113.866 11,25 0% 7,50

963.970 9,38 – 5% 6,25

814.075 7,50 -10% 5,00

715.144 5,63 -15% 3,75

616.212 3,75 -20% 2,50

514.283 1,88 -25% 1,25







Volum de l'activitat d'R+D+I realitzada amb empreses de la Comunitat Valenciana que col·laboren per primera vegada amb el centre tecnològic

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

437.847 7,20 10% 4,80

385.809 6,30 5% 4,20

333.771 5,40 0% 3,60

281.732 4,50 – 5% 3,00

229.694 3,60 -10% 2,40

195.349 2,70 -15% 1,80

161.004 1,80 -20% 1,20

125.618 0,90 -25% 0,60







Volum de l'activitat d'R+D+I amb empreses de la Comunitat Valenciana quan l'activitat objecte de col·laboració supera els 10.000 euros

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

1.087.828 6,00 10% 4,00

975.198 5,25 5% 3,50

862.569 4,50 0% 3,00

749.939 3,75 – 5% 2,50

637.310 3,00 -10% 2,00

562.974 2,25 -15% 1,50

488.639 1,50 -20% 1,00

412.051 0,75 -25% 0,50







c) Excel·lència investigadora. Complementarietat amb altres iniciatives nacionals i internacionals (puntuació màxima: 30 punts)



Ingressos aconseguits per mitjà de projectes nacionals i europeus d'R+D+I

Valor absolut Valor relatiu

Intervals Punts Intervals Punts

3.386.639 18,00 10% 12,00

2.909.048 15,75 5% 10,50

2.431.456 13,50 0% 9,00

1.953.865 11,25 – 5% 7,50

1.476.274 9,00 -10% 6,00

1.161.063 6,75 -15% 4,50

845.853 4,50 -20% 3,00

521.091 2,25 -25% 1,50







d) Qualitat de l'ocupació i de les condicions de treball (puntuació màxima 5 punts)



Percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla Punts

El percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla és igual o superior al 80%. 3

El percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla és igual o superior al 60%. 2

El percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla és igual o superior al 40%. 1

El percentatge de personal amb contractes indefinits sobre el total de la plantilla és inferior al 40%. 0







Implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i

familiar Punts

S'acredita l'existència i la implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i familiar. 2

No s'acredita l'existència i la implantació d'un pla de conciliació de la vida laboral i familiar. 0







e) Perspectiva de gènere (puntuació màxima 3 punts)



Punts

S'acredita l'existència i la implantació d'un pla d'igualtat d'oportunitats. 3

No s'acredita l'existència i la implantació d'un pla d'igualtat d'oportunitats. 0





f) Diversitat funcional i altres col·lectius desfavorits (puntuació màxima 2 punts)



Punts

El percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat sobre el total en plantilla està per damunt del mínim legal exigible. 2

El percentatge de persones amb diversitat funcional o discapacitat sobre el total en plantilla no està per damunt del mínim legal exigible. 0







g) Medi ambient (puntuació màxima 2 punts)



Punts

S'acredita l'existència i la implantació d'un sistema de gestió mediambiental. 2

No s'acredita l'existència i la implantació d'un sistema de gestió mediambiental. 0

Mapa web