Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de novembre de 2017, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment de provisió de places en els cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. [2017/10110]

(DOGV núm. 8167 de 10.11.2017) Ref. Base de dades 009697/2017






La Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, en la seua disposició addicional sisena, apartat 4, determina que durant els cursos escolars en els quals no se celebren els concursos d'àmbit estatal als quals es refereix aquesta disposició, les diferents administracions educatives podran organitzar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió del qual els corresponga i destinats a la cobertura de les seues places, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació dels seus efectius.



En el seu desenvolupament l'article 2 del Reial decret 1364/2010, estableix que «de conformitat amb l'apartat 4 de la disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, durant els cursos escolars en els quals no se celebren els concursos d'àmbit estatal, les administracions educatives podran desenvolupar procediments de provisió referits a l'àmbit territorial la gestió del qual els corresponga, destinats a la cobertura de les seues places o llocs, tot això sense perjudici que en qualsevol moment puguen realitzar processos de redistribució o de recol·locació del professorat dependent d'aquestes».

Celebrat durant el curs 2016/2017 el concurs de trasllats d'àmbit estatal, es considera convenient, a fi d'assegurar la cobertura dels llocs vacants que es determinen, així com per a garantir el dret a la mobilitat del personal funcionari dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny, convocar procediment de provisió per a cobrir les places vacants de les plantilles orgàniques dels centres previstes d'acord amb la planificació general educativa per al curs 2017/2018, conforme al que es disposa en el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places a cobrir per aquests.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el previst en l'article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'estatut bàsic de l'empleat públic i articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



D'acord amb el que es preveu en la legislació esmentada i en virtut de les atribucions reconegudes en l'article 10.1.n del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport resolc convocar procediment de provisió, d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte i normativa aplicable

1.1. Es convoca procediment, d'acord amb les especificacions que s'indiquen en aquesta resolució, per a la provisió de llocs de treball en l'àmbit territorial de gestió de la Generalitat Valenciana, entre funcionaris i funcionàries de carrera i en pràctiques pertanyents als cossos següents:



Cos Codi

Catedràtics d'Ensenyament Secundari 511

Professors d'Ensenyament Secundari 590

Professors tècnics de Formació Professional 591

Catedràtics d'escoles oficials d'idiomes 512

Professors d'escoles oficials d'idiomes 592

Catedràtics de Música i Arts Escèniques 593

Professors de Música i Arts Escèniques 594

Catedràtics d'Arts Plàstiques i Disseny 513

Professors d'Arts Plàstiques i Disseny 595

Mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny 596

1.2. Aquest procediment es regirà per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'estatut bàsic de l'empleat públic, així com la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i els reials decrets 276/2007 i 1364/2010.



Segona. Places oferides i determinació d'aquestes

2.1. S'oferiran les places o els llocs vacants que es determinen, entre els quals s'inclouran, almenys, les que es produïsquen fins al 31 de desembre de 2017, així com aquells que resulten del propi procediment, sempre que, en qualsevol dels casos, la continuïtat del seu funcionament estiga prevista en la planificació educativa i en funció dels criteris d'estabilitat del professorat en un mateix centre que s'establisquen.



2.2. Les vacants o resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica no s'adjudicaran de manera forçosa.



Pel que fa a les vacants o resultes dels centres penitenciaris i dels centres de reeducació, les persones participants, les hauran de sol·licitar expressament. Aquest tipus de llocs, no s'adjudicaran per localitat.





Tercera. Cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari

El professorat pertanyent als cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari podrà sol·licitar les places següents:

a) Places corresponents a les especialitats de les quals siguen titulars, per als centres i per als tipus de places, annex II i annex VII-a-1, respectivament, que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) Places de Cultura Clàssica: tenen aquesta denominació aquelles places les persones titulars de les quals se'ls confereix, a l'empara del que es disposa en la disposició addicional deu del Reial decret 1635/1995, de 6 d'octubre, en relació amb el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, modificat pel Reial decret 1146/2011, de 29 de juliol, l'atribució docent corresponent a les especialitats de Llatí i Grec. Només podrà sol·licitar aquestes places el professorat que tinga l'atribució docent esmentada. Aquestes places apareixeran convenientment diferenciades en la plantilla del centre, i podran ser sol·licitades, indistintament, pels catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les dues especialitats esmentades. El professorat que accedisca a aquestes estarà obligat a impartir tant les matèries atribuïdes a l'especialitat de Grec com a la de Llatí.

c) Places de centres de formació de persones adultes. Tenen aquesta denominació aquelles places que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex VII-a-2,i que poden ser sol·licitades indistintament pels catedràtics i per les catedràtiques i professors i professores d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les especialitats d'origen que s'indiquen a continuació:



FPA: Científic / Tecnològic. Especialitats d'origen:

– Matemàtiques.

– Física i Química.

– Biologia i Geologia.

– Tecnologia.

– Anàlisi i Química Industrial.

FPA: Ciències Socials. Especialitats d'origen:

– Filosofia.

– Geografia i Història.

– Orientació educativa.

– Formació i Orientació Laboral.

– Intervenció Sociocomunitaria.

– Economia.

FPA: Comunicació (Anglés). Especialitat d'origen:

– Anglés.

FPA: Comunicació (Valencià). Especialitat d'origen:

– Llengua i Literatura Valenciana.

FPA: Comunicació (Valencià / Anglés). Especialitats d'origen:

– Llengua Castellana i Literatura.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent i Llicenciatura de Filologia Anglesa o haver superat 3 cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'Escola Oficial d'Idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; Diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació o pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Processos i mitjans de comunicació.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent. I Llicenciatura de Filologia Anglesa o haver superat 3 cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'Escola Oficial d'Idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; Diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Llengua i Literatura Valenciana.

Requisits:

Llicenciatura de Filologia Anglesa o haver superat 3 cursos complets d'aquesta llicenciatura; Certificat d'Aptitud en Anglés de l'Escola Oficial d'Idiomes o títol estranger equivalent convalidat pel Ministeri d'Educació; Diplomatura en Anglés per les escoles universitàries d'idiomes (traductors i intèrprets); o haver superat els cursos d'especialització d'anglés convocats pel Ministeri d'Educació o pels òrgans o institucions corresponents de les comunitats autònomes.



– Anglés.

Requisits:

Diploma de Mestre de Valencià o ser Llicenciat en Filologia Hispànica, Secció Lingüística Valenciana o equivalent.

Respecte a la documentació acreditativa dels requisits per a poder ocupar els llocs de FPA Comunicació (Valencià-Anglés) hauran de presentar-los necessàriament juntament amb la documentació acreditativa dels mèrits del concurs, i s'exceptua el Diploma de Mestre de Valencià ja que consta en el Registre de Personal Docent.

Caldrà haver presentat la documentació amb la instància per a poder sol·licitar aquest tipus de llocs en la petició telemàtica.

FPA: Comunicació (Francés). Especialitats d'origen: Francés.

d) Llocs de treball d'àmbit. Tenen aquesta denominació aquelles places que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex VII-a-1 i que poden ser sol·licitades indistintament pels catedràtics i catedràtiques i professors i professores d'Ensenyament Secundari titulars d'alguna de les especialitats d'origen que s'indiquen a continuació:

– Àmbit: Científic. Especialitats d'origen:

Matemàtiques.

Física i Química.

Biologia i Geologia.

Tecnologia.

Informàtica.

– Àmbit Sociolingüístic. Especialitats d'origen:

Filosofia.

Geografia i Història.

Grec.

Llatí.

Llengua Castellana i Literatura.

Llengua i Literatura Valenciana.

Francés.

Anglés.

Alemany.

Italià.

Per a sol·licitar llocs de treball de les especialitats d'aquests cossos cal acreditar, estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte per al personal que concursa en l'especialitat de Llengua i Literatura Valenciana, d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria única 1 de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit que, tots aquells que no reunisquen el requisit lingüístic podran romandre en les seues destinacions definitives i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



Quarta. Cos de professors tècnics de Formació Professional

El professorat pertanyent al cos de professors tècnics de Formació Professional podrà sol·licitar les places corresponents a les especialitats de les quals siga titular, per als centres i tipus de plaça que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex II i annex VII-b respectivament.



Per a sol·licitar llocs de treball de les especialitats d'aquests cossos cal acreditar, estar en possessió del Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte per al personal que concursa en l'especialitat de Llengua i Literatura Valenciana, d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria única 1 de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat, en el sentit que, tots aquells que no reunisquen el requisit lingüístic podran romandre en les seues destinacions definitives i el seu dret de mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



Cinquena. Cossos de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes

El professorat corresponent als cossos de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, d'acord amb les especialitats de les quals siga titular podrà sol·licitar les places dels centres i especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex III i annex VII-c.





Sisena. Cossos de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques

El professorat pertanyent als cossos de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, d'acord amb les especialitats de les quals siguen titulars, podran sol·licitar les places dels centres i especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex IV i annex VII-d, VII-e respectivament.



Setena. Cossos de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny

7.1. El professorat pertanyent als Cossos de Catedràtics i Professors d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb les especialitats de les quals siga titular, podrà sol·licitar les places dels centres i per a les especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex V i annex VII-f.



7.2. El professorat pertanyent al cos de mestres de Taller d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb les especialitats de les quals siga titular, podrà sol·licitar les places dels centres i per a les especialitats que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex V i annex VII-g.





Huitena. Participació voluntària

8.1. Podrà participar voluntàriament i sol·licitar les places oferides en aquesta convocatòria, el personal funcionari de carrera, que depenga de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, i que es trobe en alguna de les situacions següents:

a) En situació de servei actiu o en serveis especials declarada des de centres que depenen de la Generalitat Valenciana, amb destinació definitiva en centres que depenen d'aquesta, sempre que de conformitat amb la disposició addicional sisena, apartat 6, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d'educació, en finalitzar aquest curs escolar hagen transcorregut, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació que exercisquen amb caràcter definitiu.

b) En situació d'excedència voluntària, en els seus diferents tipus, declarada des de centres dependents de la Generalitat Valenciana.

Si es tractara dels supòsits d'excedència voluntària per interés particular o per agrupació familiar previstos en els articles 127 i 128, de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, respectivament, només podran participar, si en finalitzar aquest curs escolar han transcorregut dos anys des que van passar a aquesta situació.

c) En situació de suspensió de funcions declarada des de centres dependents de la Generalitat Valenciana, sempre que en finalitzar aquest curs escolar haja conclòs el temps de durada de la sanció disciplinària de suspensió i, almenys, dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació definitiva.

8.2. Als efectes previstos en l'apartat anterior s'entendrà com a data de finalització del curs escolar la de 31 d'agost de 2018.

8.3. Els qui desitgen exercitar un dret preferent per a l'obtenció de destinació caldrà que s'ajusten al que es determina en la base deu d'aquesta resolució.



Novena. Participació obligatòria

9.1. Està obligat en aquest procediment, de conformitat amb el que es disposa en l'article 12 del Reial decret 1364/2010, a participar el personal funcionari que depén de la Generalitat Valenciana que es trobe en alguna de les situacions que s'indiquen a continuació:

a) El personal funcionari que procedisca de la situació d'excedència o suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva, haja reingressat al servei actiu i obtingut, en virtut d'aquest reingrés, una destinació amb caràcter provisional en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana, amb anterioritat a la data de publicació d'aquesta convocatòria.

Al personal funcionari inclòs en el paràgraf anterior, en cas que no participe en aquesta convocatòria, o si hi participa no sol·licita suficient nombre de llocs, se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en places que puga ocupar, segons les especialitats de què siga titular, en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana. Les vacants o resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica no s'adjudicaran de manera forçosa. En el supòsit que no se li adjudique destinació definitiva, romandrà en situació de destinació provisional en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana.



L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en el qual apareixen publicats els centres en els annexos, que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) El personal funcionari que es trobe en la situació d'excedència forçosa o suspensió de funcions amb pèrdua del lloc de destinació i que, complida la sanció no haja obtingut un reingrés provisional, i haja sigut declarat en aquestes situacions des d'un centre que depenga en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

En el supòsit que no sol·licitara el suficient nombre de places, se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en un lloc que puga ocupar segons les especialitats de les quals siguen titulars, en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana. Les vacants o resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica no s'adjudicaran de manera forçosa.

L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en el qual apareixen publicats els centres en els annexos, que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En el supòsit que aquests no participaren en aquest procediment, quedaran en la situació d'excedència voluntària per interés particular contemplada en l'article 127 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



c) El personal funcionari que havent estat adscrit a places en l'exterior s'haja de reincorporar en l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana en el curs 2017/2018, o que havent-se reincorporat en cursos anteriors no haguera obtingut destinació definitiva.

Aquells que desitgen exercitar el dret preferent a la localitat al fet que es refereixen els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, hauran de sol·licitar, de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria, totes les places a les quals puguen optar en virtut de les especialitats de les quals siguen titulars corresponents als centres de la localitat en la qual van tindre la seua última destinació definitiva.

El professorat que havent de participar no participe se li adjudicarà d'ofici una destinació definitiva en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. Aquesta adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareixen publicats els centres en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les vacants o resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica no s'adjudicaran de manera forçosa.

En cas de no obtindre destinació aquest professorat quedarà en situació de destinació provisional en un centre que depenga de la Generalitat Valenciana.

d) El personal funcionari que haguera perdut la destinació definitiva:

– en compliment de sentència,

– en compliment de resolució de recurs,

– o per haver-se-li suprimit o modificat expressament el lloc que exercia amb caràcter definitiu. Hauran de participar el personal funcionari al qual s'ha suprimit la seua primera destinació definitiva abans d'haver transcorregut dos anys des de la presa de possessió d'aquest.

Aquest professorat podrà exercitar el dret preferent en les condicions que es regulen en la base deu de la present resolució.

Al professorat que, havent de participar-hi, no hi participe, o que, fent-ho, no exercisca el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això derive la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta li serà adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. Aquesta adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareguen els centres en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les vacants o les resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica, no s'adjudicaran de manera forçosa.

En cas de no obtindre destinació, aquest professorat quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

A l'efecte d'aquesta convocatòria, només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta no haja donat lloc a la creació d'un altre centre; a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per d'altres d'equivalents o anàlegs, i a la supressió de llocs de treball que, per una resolució expressa, supose la pèrdua de la destinació definitiva que s'exercisca.

e) El personal funcionari que, amb pèrdua de la plaça docent que exercia amb caràcter definitiu, haja passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració pública mantenint la seua situació de servei actiu en el seu cos docent, sempre que haja cessat i obtingut una destinació docent provisional en centres dependents en l'actualitat de la Generalitat Valenciana.

Aquest professorat podrà exercitar el dret preferent en les condicions que es regulen en la base deu de la present resolució.

Al professorat que, havent de participar-hi, no hi participe, o que, fent-ho, no exercisca el dret preferent a què es refereix el paràgraf anterior i d'això derive la no-obtenció de destinació definitiva, aquesta li serà adjudicarà d'ofici en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular. Aquesta adjudicació d'ofici es realitzarà segons l'ordre en què apareguen els centres en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les vacants o les resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica, no s'adjudicaran de manera forçosa.

En cas de no obtindre destinació, aquest professorat quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana.

f) El personal funcionari amb destinació provisional que durant el curs 2016/2017 estiga prestant serveis en centres dependents de la Generalitat Valenciana, o en comissió de serveis en una altra administració educativa, i no haja obtingut mai destinació definitiva.

Al professorat inclòs en aquest apartat que no hi participe, o que, en cas de participar-hi, no sol·licite un nombre suficient de places, se li adjudicarà d'ofici destinació definitiva en llocs als quals puga optar per les especialitats de les quals siga titular.

En cas de no obtindre destinació definitiva, quedarà en situació de destinació provisional en un centre dependent de la Generalitat Valenciana. Aquesta adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareguen els centres en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les vacants o les resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica, no s'adjudicaran de manera forçosa.



g) Aspirants seleccionats en els últims procediments selectius convocats per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que durant el present curs escolar 2017/2018 estiguen realitzant la fase de pràctiques.

Aquests i aquestes participants, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, estan obligats a obtindre la seua primera destinació definitiva en centres dependents de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana, i per l'especialitat per la qual han sigut seleccionats. A aquest efecte, hauran de sol·licitar destinació en aquests centres.

A aquells funcionaris i funcionàries en pràctiques que, havent de participar-hi, no ho facen, o que, participant-hi, no sol·liciten un nombre suficient de places, se'ls adjudicarà d'ofici destinació definitiva en places corresponents a l'especialitat per la qual hi participen o hi hagen de participar en centres de l'àmbit de gestió de la Generalitat Valenciana. Les vacants o les resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, o dels centres de formació de persones adultes, així com les places d'àmbit i de cultura clàssica, no s'adjudicaran de manera forçosa.



L'adjudicació d'ofici es realitzarà d'acord amb l'ordre en què apareguen els centres en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

El professorat en pràctiques participarà sense puntuació, i se li adjudicarà destinació segons el seu ordre en el procediment selectiu.

En el cas de no obtindre destinació definitiva, quedaran en situació de destinació provisional per l'especialitat en la qual els va correspondre prestar serveis en el curs escolar 2017/2018 com a funcionaris en pràctiques. La destinació que puga correspondre'ls estarà condicionada, en qualsevol cas, d'acord amb el que es disposa en l'article 13.2 del Reial decret 1364/2010, a la superació de la fase de pràctiques i al seu nomenament com a funcionaris i funcionàries de carrera.

9.2. Queda exceptuat de l'obligatorietat de concursar el professorat que es trobe en alguna de les següents situacions:

a) El personal funcionari del cos de mestres que haja accedit al cos de professors d'Ensenyament Secundari a través del procediment d'accés a cossos docents de subgrup superior i es trobe prestant serveis en la mateixa especialitat amb caràcter definitiu, en primer i segon curs de l'Educació Secundària Obligatòria, en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



b) Els funcionaris i les funcionàries de carrera del cos de mestres que, tenint destinació definitiva en els actuals serveis psicopedagògics escolars, hagen accedit al cos de professors d'Ensenyament Secundari pel procediment d'accés a cossos de subgrup superior a la Comunitat Valenciana per l'especialitat d'orientació educativa, i opten per quedar-se en el seu lloc de treball actual, en virtut de la disposició addicional primera del Decret del Govern Valencià 131/1994.

c) El personal funcionari del cos de professors tècnics de Formació Professional que, en virtut del que s'estableix en les disposicions transitòria primera del Reial decret 1701/1991, de 29 de novembre, transitòries segona i cinquena del Reial decret 1635/1995, de 6 d'octubre, i transitòria tercera del Reial decret 777/1998, de 30 d'abril, a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, tinga una destinació definitiva en places o llocs corresponents a especialitats del cos de professors d'Ensenyament Secundari, en el cas que, a través dels procediments selectius d'accés convocats per les diferents administracions educatives, accedisca a aquest cos, podrà quedar-se en la seua mateixa destinació sempre que l'especialitat d'accés es corresponga amb la de la plaça o lloc que exerceix amb caràcter definitiu.



El professorat al qual es refereixen els subapartats anteriors podrà ser confirmat en les destinacions que estiga ocupant una vegada que, aprovat l'expedient dels procediments, selectius, els aspirants seleccionats en aquests siguen nomenats funcionaris i funcionàries de carrera, sempre que, mitjançant una resolució i atenent criteris de planificació educativa, així ho determine la Direcció general de Centres i Personal Docent.

Aquestes opcions a què s'al·ludeix en els subapartats anteriors hauran de ser manifestades per escrit segons el model que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport com a annex, dirigit a la Direcció General de Centres i Personal Docent, dins del termini de presentació d'instàncies establit en aquesta convocatòria.

9.3. En cap cas s'adjudicaran amb caràcter forçós les vacants o les resultes dels centres penitenciaris, dels centres de reeducació, dels centres de formació de persones adultes ni les places d'àmbit i de cultura clàssica.

9.4. En tot cas, no serà procedent l'adjudicació d'ofici quan els funcionaris i les funcionàries hagen obtingut destinació en concursos o en procediments de provisió de llocs no compresos en l'àmbit del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre.

9.5. Els qui vulguen exercitar un dret preferent per a l'obtenció de destinació hauran d'ajustar-se al que es determina en la base següent d'aquesta resolució.



Deu. Drets preferents

10.1. El personal funcionari de carrera que es trobe en algun dels supòsits previstos en els articles 16 i 17 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, podrà acollir-se al dret preferent que es regula en aquests preceptes, i hauran de fer-ho constar en la sol·licitud de participació i indicar-hi la causa en què fonamenten la seua petició.

10.2. Dret preferent a centre.

En ocasió de vacant, tindrà dret preferent per a obtindre un lloc nou al mateix centre on tinga o haja tingut destinació definitiva el personal docent que, trobant-se en alguns dels supòsits que s'indiquen a continuació, complisca les condicions que així mateix s'hi estableixen i per l'ordre de prelació que s'hi indica:

1) Per supressió de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre després que hagen transcorregut dos o més anys des de la presa de possessió, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que reunisquen els requisits exigits per a ocupar-la.



2) Per modificació de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que reunisquen els requisits exigits per a ocupar-la.

3) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que els i les titulars dels llocs suprimits.



Es considerarà desplaçat de la seua plaça per insuficiència total d'horari el personal funcionari que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi el present curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què tinga la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

4) Per al professorat dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari i professors tècnics de Formació Professional per adquisició de noves especialitats, a l'empara del Reial decret 850/1993, de 4 de juny, el Reial decret 334/2004, de 27 de febrer, i el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, per a obtindre un lloc de la nova especialitat adquirida, en el centre on tinguen destinació definitiva. Una vegada obtingut el lloc nou, només es podrà exercir aquest dret en ocasió de l'adquisició d'una altra nova especialitat.

5) Per supressió de la plaça o lloc que exercien amb caràcter definitiu en un centre abans que hagen transcorregut dos anys des de la presa de possessió, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, sempre que complisquen els requisits exigits per a ocupar-la.

Només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta no haja donat lloc a la creació d'un altre centre; a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per d'altres d'equivalents o anàlegs, i a la supressió de llocs de treball que, per una resolució expressa, supose la pèrdua de la destinació definitiva que s'exercira.

Queden exclosos i excloses de la participació en aquesta modalitat aquells professors i professores que, amb posterioritat a la pèrdua del lloc de treball, hagen obtingut destinació definitiva per qualsevol dels sistemes de provisió establits.

Quan concórreguen dos o més participants en els quals es donen les circumstàncies assenyalades en cadascun dels subapartats anteriors, s'adjudicarà la plaça a qui compte amb més puntuació en l'aplicació del barem de mèrits. En el cas que es produïsquen empats en les puntuacions, s'utilitzarà com a primer criteri de desempat el major temps de serveis efectius com a funcionari o funcionària de carrera en el centre, i, si cal, els altres criteris previstos en el barem de mèrits en l'ordre en què hi figuren.



El personal docent que en els supòsits indicats vulga exercitar el dret preferent a centre, haurà d'indicar en la sol·licitud de participació, en el full que conté l'epígraf «dret preferent a centre», el supòsit pel qual l'exerceixen, tenint en compte que hi consignaran totes o alguna de les especialitats de les quals siguen titulars prioritzant-les. En el moment de la petició telemàtica, podran incloure a continuació, en l'apartat corresponent, altres peticions de places d'altres centres a les quals puguen optar en virtut de les especialitats de què siguen titulars, si volen participar-hi per aquestes fora del dret preferent.



Aquest dret preferent implica una prelació per a obtindre destinació enfront dels qui exerciten el dret preferent a localitat o zona.

10.3. Drets preferents a la localitat o zona.

Tindrà aquest dret preferent, en ocasió de vacant, el personal docent que es trobe en algun dels supòsits que s'indiquen a continuació, i per l'ordre de prelació en què aquests hi figuren:

1) Per supressió o modificació de la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu en un centre, tindran, fins que obtinguen una altra destinació definitiva, dret preferent per a obtindre una altra plaça o lloc en un altre centre de la mateixa localitat on estiga situat el centre on se'ls va suprimir la plaça o lloc, o, si escau, en un altre de la seua zona. Només tindran caràcter de places suprimides les corresponents a la supressió de centres, sempre que aquesta no haja donat lloc a la creació d'un altre centre; a la supressió d'ensenyaments la impartició dels quals s'haja extingit en el centre sense que hagen sigut substituïts per altres equivalents o anàlegs, i a la supressió de llocs de treball que, per una resolució expressa, supose la pèrdua de la destinació definitiva que s'exercira.

2) Per desplaçament dels seus centres per insuficiència total d'horari, en les mateixes condicions que els i les titulars dels llocs suprimits.



Es considerarà desplaçat de la seua plaça per falta d'horari el personal funcionari que durant tres cursos acadèmics continuats, incloent-hi el present curs, haja impartit tot el seu horari en un altre centre diferent d'aquell en què tinga la seua destinació definitiva o en àrees, matèries o mòduls no atribuïts a la seua especialitat.

3) Per haver passat a exercir un altre lloc en l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça docent que exercien amb caràcter definitiu, i sempre que hagen cessat en l'últim lloc.

4) Per haver perdut la plaça o lloc de treball que exercien amb caràcter definitiu, després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per a atendre familiars i fills prevista en l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, pel fet que haja transcorregut el període de tres anys de reserva del lloc a què tenen dret, i vulguen reingressar al servei actiu o hagen reingressat amb caràcter provisional.

5) Per reincorporació a la docència a Espanya, de conformitat amb els articles 10.6 i 14.4 del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació en l'exterior, pel fet que ha finalitzat l'adscripció en llocs o places en l'exterior, o per alguna altra de les causes legalment establides.

6) En virtut de l'execució d'una sentència o de la resolució d'un recurs administratiu.

7) Aquells i aquelles que després d'haver sigut declarats jubilats per incapacitat permanent hagen sigut rehabilitats per al servei actiu.



D'acord amb el que es disposa en l'article 12.c del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, el professorat que vulga fer ús d'aquest dret preferent fins que aconseguisca la corresponent destinació definitiva, haurà de participar en totes les convocatòries que, a aquests efectes, realitze la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, sol·licitant totes les places de totes les especialitats de les quals siga titular. Si no hi participa, es considerarà que ha perdut el dret preferent.



Quan hi haja diferents participants dins d'un mateix grup, la prioritat es determinarà per la major puntuació derivada de l'aplicació del barem.

Els i les participants que es troben compresos en qualsevol dels apartats anteriors hauran d'exercir aquest dret obligatòriament a la localitat de la qual els dimana el dret, i opcionalment en qualsevol altra o altres localitats de la zona.

Perquè aquest dret preferent tinga efectivitat, els i les sol·licitants estan obligats a consignar en la sol·licitud de participació, en el full que conté l'epígraf «dret preferent a localitat o zona», el codi de la localitat i el supòsit pel qual s'exerceix el dret. En tot cas, els funcionaris i les funcionàries que exercisquen aquest dret hauran de consignar per ordre de preferència els codis de totes les especialitats de les quals siguen titulars.

En el cas que en la localitat on s'exerceix aquest dret no hi haja prou places vacants per a tots els participants que la sol·liciten, independentment de la puntuació de cadascun, es garantirà una de les places vacants al participant amb dret preferent, que podrà, per tant, obtindre destinació amb preferència sobre un o una participant amb més puntuació. No obstant això, sense perjudici del que s'ha indicat anteriorment, garantida la localitat i el tipus de plaça (especialitat/lloc), per a l'adjudicació de centre concret el o la participant que exerceix aquest dret concorrerà amb la resta de participants del seu mateix cos i especialitat atenent la puntuació atorgada segons el barem de mèrits.



En el moment de les peticions telemàtiques, el dret preferent haurà d'exercir-se necessàriament a la localitat de la qual dimana el dret, i, si escau, a una altra o altres localitats de la zona de la qual dimana el dret, per totes les especialitats. No obstant això, podran exercir-lo, amb caràcter voluntari, per a aquelles vacants que tinguen la condició d'adjudicació voluntària de la mateixa localitat o localitats.



Per a fer-ho, s'haurà de consignar, en el lloc corresponent, el codi de la localitat de la qual dimana el dret, i en cas de demanar una altra o altres localitats també s'hi haurà de consignar que sol·licita exercir el dret a zona. Així mateix, s'emplenaran, per ordre de preferència, totes les especialitats de les quals siga titular. Aquesta preferència serà tinguda en compte a l'efecte de reserva de localitat i especialitat. En el supòsit de sol·licitar reserva de plaça per a llocs que tinguen el requisit d'itinerant, es farà constar en les caselles que a aquest efecte figuren al costat de les especialitats.

Així mateix, per a l'obtenció de centre concret s'hauran de sol·licitar, per ordre de preferència, tots els centres de la localitat de la qual dimana el dret, i, si escau, tots els centres de les localitats que es vulguen de la zona. En el supòsit de sol·licitar localitat, serà destinat a qualsevol centre de la localitat en què hi haja una vacant. En el cas de sol·licitar centres concrets, aquests hauran d'anar agrupats per blocs homogenis de localitats. En cas contrari, l'Administració els adscriurà d'ofici a un centre de la localitat. El mateix tractament es donarà en el supòsit en què voluntàriament s'haja obtingut reserva de plaça en l'especialitat que tinga la condició d'itinerant.

En el cas que s'ometen alguns dels centres de la localitat o localitats de la zona on es vulga exercitar el dret preferent, l'Administració emplenarà d'ofici els centres restants corresponents a la localitat o localitats de la zona sol·licitada.

El personal funcionari que exercisca aquest dret podrà, igualment, incloure a continuació altres peticions corresponents a places/llocs als quals puga optar, si vol concursar a aquests fora del dret preferent.





Onze. Dret de concurrència

11.1. S'entén per dret de concurrència la possibilitat que diversos funcionaris i funcionàries de carrera d'un mateix cos docent amb destinació definitiva condicionen la seua participació voluntària en el procediment a l'obtenció de destinació en un o diversos centres d'una província determinada.

11.2. L'exercici d'aquest dret s'ajustarà a les regles següents:

a) Les persones participants inclouran en les seues peticions centres d'una sola província, que haurà de ser la mateixa per a cada grup de concurrència.

b) El nombre de persones participants en cada grup serà, com a màxim, de quatre.

c) L'adjudicació de destinació estarà determinada per l'aplicació del barem de mèrits que s'indica en l'annex I.

d) En el cas que alguna o algun dels participants no puga obtindre una plaça, es consideraran desestimades per aquesta via les sol·licituds de tots els funcionaris i les funcionàries integrants del grup.



11.3. El personal docent que faça ús del dret de concurrència haurà d'emplenar en la sol·licitud les dades identificatives dels funcionaris i funcionàries que l'exerciten conjuntament amb la persona sol·licitant i la província en què exerciten el dret de concurrència. L'omissió o la consignació incorrecta d'aquestes dades comportaran l'anul·lació de totes les sol·licituds del conjunt de concurrents.



Dotze. Sol·licitud de participació i instància d'aportació de mèrits



Sol·licitud de participació

12.1 Tot i que es concurse per més d'una especialitat, les persones participants presentaran una única sol·licitud per cada cos pel qual participen. La sol·licitud de participació en aquest procediment de provisió es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport http://www.ceice.gva.es. No serà necessària la presentació de la instància en cap registre físic. No obstant això, els participants i les participants de la Generalitat Valenciana que pretenguen reingressar per aquest procediment i les dades dels quals no es troben incorporades en els sistemes informàtics emplenaran la sol·licitud que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i la presentaran en els registres de les direccions territorials.

12.2 La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà per mitjà de l'usuari i contrasenya utilitzat en ITACA.

L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en el procés comporta el consentiment del sol·licitant al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent.

A l'hora d'emplenar la sol·licitud haurà de tindre's en compte les instruccions que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es.

Instància d'aportació de mèrits

12.3 Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que van participar en el concurs de trasllats convocat en el curs 2016/2017, que no desitgen aportar cap nou mèrit i desitgen fer valdre la baremació que van obtindre, en el que coincidisca amb el barem del present procediment, no hauran de presentar cap document. Tampoc hauran de presentar documentació els que hi participen des de la situació de funcionaris en pràctiques.



12.4. Hauran de presentar la instància d'aportació de mèrits i la documentació acreditativa d'aquests dins del termini de presentació de sol·licituds:

12.4.1. Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2016/2017 que a més de fer valdre, en el que coincidisca amb el barem del present procediment, la baremació que van obtindre desitgen aportar nous mèrits. Això ho manifestaran expressament en l'imprés de la instància que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el qual únicament detallaran els mèrits ara al·legats i aportats, sempre que hagen sigut perfeccionats amb posterioritat a la data de terminació del termini de presentació d'instàncies de l'esmentat concurs.



No obstant això, en cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

12.4.2. Els funcionaris i funcionàries dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que hagen participat en el concurs de trasllats convocat durant el curs 2016/2017 que no realitzen l'opció anterior podran optar per la nova valoració de tot o part dels seus mèrits i hauran de manifestar-ho expressament en l'imprés de la instància d'aportació de mèrits. A aquests participants se'ls avaluarà de nou els mèrits dels apartats o subapartats que trien quan emplenen la instància, sempre que presenten de nou la documentació acreditativa d'aquests, i es mantindrà la puntuació de la resta en el que coincidisca amb el barem del present procediment.

No obstant això, en cas que es detecten errors en la baremació realitzada en procediments anteriors, podran ser corregits en qualsevol moment del procediment.

12.4.3. Les persones sol·licitants que no van participar en el concurs esmentat hauran d'aportar tota la documentació justificativa per a la valoració de mèrits a què es fa referència en l'annex I de la present resolució, excepte el full de serveis, que serà aportat per l'Administració.



Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment, no seran tinguts en compte.

12.5. A fi de simplificar els tràmits administratius que es veuen obligades a realitzar les persones participants en els concursos de trasllats, la baremació que els corresponga serà registrada informàticament amb la finalitat de no presentar-la en futures convocatòries.

12.6. De l'1 al 15 d'octubre de 2018, els interessats que manifesten no haver interposat cap recurs, o les seues representacions legals, podran sol·licitar a la direcció territorial per la qual van participar la devolució de la documentació original aportada. Transcorregut aquest termini es considerarà que renuncien a la devolució.

12.7. L'annex d'aportació de mèrits, juntament amb els documents assenyalats en el barem, es presentaran preferentment en el registre de la direcció territorial on estiguen destinats, excepte les sol·licituds dels que, adscrits provisionalment o en comissió de servei, procedisquen o tinguen destinació definitiva en una altra direcció territorial; en aquest cas, es presentaran en la direcció territorial d'origen. Així mateix, el personal participant podran presentar la documentació en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en sobre obert, perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada.

12.8. L'Administració podrà requerir les persones interessades en qualsevol moment perquè justifiquen aquells mèrits sobre els quals es plantegen dubtes o reclamacions.

Aquells mèrits al·legats i no justificats documentalment o aquells documents que manquen de les dades assenyalades anteriorment no seran tinguts en compte.

12.9. Totes les fotocòpies que es remeten hauran d'anar acompanyades de les diligències de compulsa o acarament, d'acord amb el que estableix la Circular 5/99, de 14 de juny, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Investigació, Educació i Ciència, sobre compulsa o acarament de documents en els centres docents, i la Circular 3/99, de 25 de maig, de la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre compulsa o acarament de documents.



Tretze. Termini de presentació de sol·licituds i documentació

13.1. El termini de presentació d'instàncies i documents serà de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i durant aquest termini podrà desistir-se de la sol·licitud presentada.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud ni cap modificació d'aquesta, ni documentació referida als mèrits aportats.

Durant el mes de febrer de 2018, s'obrirà un termini de set dies naturals perquè els participants i les participants sol·liciten via telemàtica les seues peticions.

13.2. Tots els requisits de participació, així com els mèrits assenyalats en l'annex I que al·leguen els participants i les participants, han de tindre's complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, amb les excepcions del requisit de permanència d'almenys dos anys des de la presa de possessió de la destinació definitiva, que per a la participació voluntària haurà de tindre's a la finalització del present curs escolar.

13.3. Solament es prendran en consideració aquells mèrits que degudament justificats en la forma indicada en el barem de mèrits s'al·leguen durant el termini de presentació de sol·licituds.

13.4. L'Administració educativa incorporarà d'ofici els mèrits que consten en el registre de personal docent.

13.5. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per l'interessat o la interessada no podrà ser invocada per aquest o aquesta als efectes de futures reclamacions, ni es podran considerar lesionats els seus interessos i drets per aquest motiu



Catorze. Avaluació de mèrits

14.1. Per a l'avaluació dels mèrits al·legats i degudament justificats pels participants i les participants, pel que fa als apartats 3 i 5 i subapartats 6.1 a, b i c, 6.2 i 6.3 del barem de mèrits contingut en l'annex I, es designaran una o diverses comissions de valoració segons el nombre de participants en cadascuna de les direccions territorials.



Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades pel director o la directora territorial corresponent, estaran integrades per un president o una presidenta, que formarà part del cos d'inspectors o del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i per quatre vocals funcionaris i funcionàries de carrera en actiu dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, i actuarà com a secretari o secretària el vocal o la vocal de menor edat.

La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 28 i 29 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

14.2 L'assignació de la puntuació que correspon als participants i les participants pels restants apartats del barem de mèrits serà realitzada per les unitats de personal de la direcció territorial corresponent, que actuaran per delegació de les comissions de valoració.



14.3 El personal funcionari dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, d'escoles oficials d'idiomes i d'Arts Plàstiques i Disseny, d'acord amb el que estableix l'article 10.3 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, participarà, conjuntament amb el personal funcionari dels cossos de professors dels nivells corresponents, en les mateixes vacants, sense perjudici dels mèrits específics que els siguen aplicables per la seua pertinença als esmentats cossos de catedràtics.



Als efectes del còmput del termini mínim de permanència de dos anys des de la presa de possessió de l'última destinació exercida amb caràcter definitiu, al personal funcionari de carrera dels cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari, d'escoles oficials d'idiomes i d'arts plàstiques i disseny, se li tindrà en compte el temps que anteriorment haja romàs en la mateixa plaça o lloc com a funcionari o funcionària de carrera del respectiu cos de professors.



Quinze. Relació provisional i definitiva d'admesos amb les seues puntuacions i exclosos

15.1. Una vegada baremades les instàncies presentades, les direccions territorials publicaran les relacions següents:

a) Relació provisional de participants que exerceixen dret preferent, amb expressió de la puntuació que els correspon segons els apartats del barem.

b) Relació provisional de participants en el concurs, amb expressió de la puntuació que li correspon per cadascun dels apartats i subapartats del barem de mèrits.

c) Relació provisional de participants exclosos i excloses.

Aquestes relacions podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

15.2. Contra aquestes relacions provisionals es donarà un termini de dos dies hàbils per a presentar reclamacions. Acabat l'esmentat termini, les direccions territorials exposaran en el tauler d'anuncis les relacions definitives amb les rectificacions que pertoquen, les quals podran ser consultades en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/ tenint en compte que la seua publicació serà anterior a l'inici del termini de sol·licitud telemàtica de places. Contra aquesta exposició no es pot fer cap reclamació. Sense perjudici d'això, una vegada que la Subdirecció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport faça pública la resolució provisional de destinacions, podrà interposar una reclamació contra la puntuació i/o destinació obtinguda.

15.3. Les direccions territorials elaboraran una relació dels professors i les professores que estant obligats a participar en el procediment no hagen presentat cap sol·licitud, en què especificaran la situació, la causa i qualsevol altre aspecte pertinent.



Setze. Sol·licitud telemàtica de places

16.1. El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir 300. Als efectes d'obtenció d'un lloc, els participants i les participants consignaran els codis de centres o localitats i tipus de places que sol·liciten per ordre de preferència i que figuren en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Les peticions poden fer-se a un centre concret o localitat, i seran compatibles ambdues modalitats. En aquest últim cas s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb vacant o resulta en el mateix ordre en què apareixen en els annexos que es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat és necessari repetir el centre o localitat tantes vegades com llocs sol·licitats. No obstant això, a fi de simplificar i facilitar als participants i les participants la realització de les seues peticions, els interessats i les interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat podran, en lloc de realitzar la petició consignant els codis de tots i cadascun dels centres per ordre de preferència, anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat, i en aquest cas es considerarà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en el mateix ordre de preferència amb el que apareixen publicats en l'annex corresponent que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i sempre referits als centres que apareixen en els annexos. Si respecte a tots els centres d'una localitat desitja sol·licitar-se'n algun o alguns prioritàriament, aquests centres podran consignar-se com a peticions individualitzades per ordre de preferència i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat, i es consideraran incorporats a les seues peticions els restants centres en el mateix ordre en què apareixen publicats en l'annex que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Pel que fa a les vacants o resultes dels centres penitenciaris o dels centres de reeducació, no es consideraran sol·licitades en la petició de localitat i hauran de ser sol·licitades expressament si es desitja optar a aquestes.

16.2. En el cas d'accedir al programa informàtic i no realitzar peticions telemàtiques, tractant-se de participants voluntaris i voluntàries, perdran el seu dret de continuar en el procediment i figuraran com a no adjudicats i no adjudicades per falta de peticions. En el supòsit de no accedir al programa informàtic perdran el seu dret de continuar en el procediment i figuraran com a exclosos o excloses.

16.3. En cas que es presente dins del termini i en la forma escaient més d'una sol·licitud de places, només es tindrà en compte l'última presentada. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de places, per cap concepte, es podrà alterar la petició, ni quan es tracte de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.

16.4. Amb la finalitat que els participants i les participants en aquestes convocatòries puguen realitzar les seues peticions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport els annexos corresponents a localitats, centres i especialitats.





Dèsset. Prioritats

17.1. En la resolució d'aquests procediments, existirà una prelació en l'adjudicació de vacants i, si és el cas, de resultes, de la manera següent:

1r. Adjudicació derivada del dret preferent a centre.

2n. Adjudicació relativa al dret preferent a localitat o zona.

3r. Adjudicació resultant del procés de provisió.

17.2. L'ordre anterior implica una prelació en l'adjudicació de vacants i resultes a favor dels participants i les participants en cadascuna d'aquestes. Així, no podrà adjudicar-se lloc a un professor o una professora que participe en una de les prelacions si existeix sol·licitant en l'anterior amb millor dret. No obstant això, pel que fa a l'adjudicació de lloc concret dels quals facen efectiu el seu dret preferent a una localitat o zona determinada, es tindrà en compte el que es disposa en el punt 3 de la base deu.

17.3. Serà compatible la concurrència simultània si es té dret a més d'una prelació. Les peticions s'atendran amb la prelació indicada en el punt anterior i, una vegada que s'haja obtingut destinació, no es tindran en compte les peticions restants.

17.4. L'ordre de prioritat en el procés de provisió per a l'adjudicació dels llocs de treball el donarà la puntuació obtinguda segons el barem que figura com a annex I.

17.5. Sense perjudici del que es disposa respecte als drets preferents recollits en la base deu d'aquesta convocatòria, en cas que es produïsquen empats en el total de les puntuacions, aquests es resoldran atenent successivament la major puntuació en cadascun dels apartats del barem segons l'ordre en què hi apareixen. Si persisteix l'empat, s'atendrà la puntuació obtinguda en els diferents subapartats per l'ordre, igualment, en què apareixen en el barem.



En tots dos casos, la puntuació que es prenga en consideració en cada apartat no podrà excedir la puntuació màxima establida per a cadascun d'aquests en el barem, ni, en el supòsit dels subapartats, la que corresponga com a màxim a l'apartat en què es troben inclosos. Quan en aplicar aquests criteris algun o alguns dels subapartats aconseguisca la màxima puntuació atorgada a l'apartat al qual pertany, no es prendran en consideració les puntuacions de la resta de subapartats. Si és necessari, s'utilitzarà com a criteri de desempat l'any en el qual es va convocar el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el respectiu cos i la puntuació per la qual va resultar seleccionat.



17.6. És requisit imprescindible per a obtindre un lloc determinat posseir l'especialitat per a l'acompliment d'aquest i en el cas dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari i de professors tècnics de Formació Professional, el requisit lingüístic del lloc, d'acord amb el que preveu la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres docents públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat. Pel que fa als funcionaris que no reunisquen el requisit lingüístic, el seu dret a la mobilitat quedarà circumscrit a llocs de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.





Díhuit. Adjudicació provisional i definitiva de destinacions

18.1. Vistes les reclamacions presentades contra la relació provisional de participants i una vegada aprovada la relació provisional de vacants, es procedirà a la publicació provisional de destinacions, així com les puntuacions definitives corresponents al barem. En aquesta resolució s'indicaran els llocs en què es troben exposades al públic les esmentades adjudicacions, que a més es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es.

18.2. Les persones participants podran presentar reclamacions contra la resolució provisional de destinacions en el termini de dos dies hàbils a partir de la publicació d'aquesta, davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

18.3. Considerades les reclamacions, la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport procedirà a dictar la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives del present procediment de trasllats, i es declararan desestimades les al·legacions que no s'hi recullen. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es.

18.4. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables, llevat que havent participat i obtingut destinació en els procediments que puguen ser convocats per altres administracions educatives en l'exercici de competències plenes en matèria d'educació es consigne la renúncia a la destinació obtinguda amb anterioritat al 31 de juliol de 2018. Solament podrà obtindre's una única destinació en cada cos, tot i que es concórreguen a diferents tipus de places, sense perjudici del que estableix la base vint d'aquesta resolució.



Dènou. Desistiments i renúncies

19.1 Les persones participants que concursen amb caràcter voluntari podran desistir de la seua participació en el concurs, entenent que aquest afecta totes les peticions consignades en la seua instància de participació, en el termini de dos dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la llista provisional de destinacions.

19.2. No s'admetran renúncies a l'adjudicació provisional i/o definitiva de destinacions, excepte en el supòsit previst per la base díhuit, apartat 4, d'aquesta norma. No obstant això, una vegada publicada la puntuació definitiva del barem, si el participant voluntari o la participant voluntària no accedeix al programa informàtic en el termini establit a aquest efecte, perdrà el dret de continuar en el procediment, i figurarà com a exclòs o exclosa.



Vint. Irrenunciabilitat de destinacions i presa de possessió

20.1. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva són irrenunciables. No obstant això, quan es participe simultàniament per diferents cossos docents i s'obtinga destinació en més d'un, s'haurà d'optar per un d'aquests en el termini de 10 dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva mitjançant un escrit dirigit a l'Administració educativa a què pertanga la plaça a la qual el concursant no s'ha d'incorporar. Si no es realitza aquesta opció en el termini indicat, s'haurà de prendre possessió de la plaça obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu.

20.2. La presa de possessió en les noves destinacions que s'obtinguen d'acord amb el que es disposa en la present resolució tindrà lloc l'1 de setembre de 2018 i se cessarà en el de procedència el 31 d'agost de 2018. No obstant això, els professors i les professores que hagen obtingut destinació en aquest procediment de provisió hauran de romandre en els seus centres d'origen, quan així ho establisca la direcció territorial de la qual depenguen, fins que concloguen les activitats imprescindibles previstes per a la finalització del curs escolar.



Vint-i-u. Reingrés del personal excedent al servei actiu

El personal funcionari excedent que reingresse al servei actiu, com a conseqüència d'aquest procediment de provisió, presentarà davant de la direcció territorial de la qual depenga el centre obtingut, abans de la presa de possessió de la plaça, una còpia compulsada de la resolució per la qual se'l va declarar en excedència, així com una declaració jurada o promesa de no trobar-se separat o separada mitjançant expedient disciplinari de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de la local, ni d'estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.



Vint-i-dos. Altres normes

22.1. Amb caràcter general cada petició es compon del codi de centre o de localitat i del codi d'especialitat.

22.2. Els funcionaris i les funcionàries que participen en aquest procediment, sol·liciten i obtinguen l'excedència en el transcurs de la seua resolució, o cessen en el servei actiu per qualsevol altra causa, es consideraran excedents o cessants en la plaça que els corresponga en la resolució definitiva.

22.3. Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria o no coincidisca amb les característiques declarades en la sol·licitud i la documentació corresponent.

22.4. Els professors i les professores que obtinguen plaça en aquestes convocatòries i durant la seua tramitació hagen permutat les seues destinacions, estaran obligats a prendre possessió del lloc per al qual han sigut nomenats, i s'anul·larà la permuta que se'ls haja concedit.

22.5. Els professors i les professores titulars de les especialitats de Llengua i Literatura Catalana (Balear), Llengua i Literatura Catalana i Llengua i Literatura Valenciana, podran concursar a les places vacants corresponents al cos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari existents a la Comunitat Valenciana, en les mateixes condicions establides en les base tercera de la present convocatòria.



Vint-i-tres. Procediment especial de mobilitat per raó de violència de gènere

Al marge del present procediment de trasllats, en qualsevol moment i en compliment del que estableix l'article 4.1 del Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, les funcionàries víctimes de violència de gènere que per a fer efectiva la seua protecció o el dret a l'assistència social integral es vegen obligades a abandonar la plaça o lloc on prestaven els seus serveis tindran dret al trasllat a una altra plaça o lloc propi del seu cos, d'anàlogues característiques, sense necessitat que siga vacant de necessària cobertura. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport estarà obligada a comunicar-los les vacants situades en la mateixa localitat o en les localitats que les interessades expressament sol·liciten.



Podran sol·licitar aquest trasllat per escrit a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en què indicaran la localitat o localitats on desitgen ser destinades, i adjuntaran una còpia de la documentació que acredite la condició de víctima de violència de gènere, d'acord amb la legislació vigent. En aquesta actuació es protegirà la intimitat de la víctima, especialment les seues dades personals, les dels seus descendents i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia.

Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà interposar-se davant del director general de Centres i de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de publicar-se.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de publicar-se.



València, 8 de novembre de 2017.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web