Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de juny 2024, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca un concurs per a l'accés a places de professorat permanent laboral. [2024/6109]

(DOGV núm. 9879 de 27.06.2024) Ref. Base de dades 006084/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Per Resolució del Rectorat d'aquesta universitat de data 26 d'abril de 2024, s'ha publicat l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador per a l'any 2024 (DOGV 14.05.2024). Sobre la base de l'anterior i, de conformitat amb el que es disposa en l'article 71 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari (LOSU) i una vegada obtinguda l'autorització de la Generalitat Valenciana per a efectuar les convocatòries de l'oferta d'ocupació pública referenciada, aquesta Universitat ha resolt convocar a concurs públic les places per a accés com a professorat permanent laboral que s'assenyalen en l'annex I, d'acord amb les següents:



Bases de la convocatòria



1. Normes generals

El present concurs es regirà pel que disposa la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari (LOSU); l'acord del Consell de Govern d'aquesta Universitat, de 25 d'abril de 2024, pel qual s'aproven els criteris d'adaptació a la LOSU dels processos de selecció del personal docent i investigador d'aquesta Universitat; la normativa de contractació i criteris d'avaluació per a la selecció del personal docent i investigador contractat, aprovada per l'acord de Consell de Govern de 24 de juliol de 2007, en la part aplicable; els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, aprovats pel Decret 182/2011, de 25 de novembre, de 2011 (DOGV 29.11.2011); el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de la universitats públiques valencianes; el conveni col·lectiu del personal laboral al servei de les universitats públiques valencianes; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la resta de legislació general que siga aplicable; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per la legislació general de funcionaris que siga aplicable i per les presents bases.





2. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té com a objecte cobrir necessitats de docència en aquesta Universitat mitjançant la contractació de professorat permanent laboral, amb les característiques que figuren en l'annex I.





3. Requisits

Per a ser admeses a aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits generals següents:

3.1. Ser espanyol/a. No obstant això, hi poden participar en idèntiques condicions que els espanyols els nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals concertats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També hi pot participar el cònjuge dels espanyols, dels nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea i dels nacionals d'algun estat al qual, en virtut dels tractats internacionals concertats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret, com també els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però que visquen a expenses seues.



Hi poden participar les persones estrangeres no incloses en els apartats anteriors que tinguen residència legal a Espanya.

3.2. Haver complit 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

3.3. Tenir el títol de doctor/a. En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres, caldrà acompanyar la sol·licitud amb una fotocòpia de la credencial que n'acredite l'homologació, o bé de la resolució d'equivalència corresponent.

3.4. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a llocs de treball o càrrecs públics per resolució judicial.

3.5. En el cas de les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, a més, no han d'estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu Estat, l'accés a la funció pública.

3.6. Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques corresponents a professor/a d'universitat.

3.7. Les persones que participen pel contingent de discapacitats, posat cas que s'haja previst en la convocatòria, han d'acreditar que tenen reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent.

3.8. Les persones aspirants estrangeres han de tenir un coneixement de la llengua castellana equivalent al nivell C1. Així mateix, posat cas que es requerisca la impartició d'assignatures en un altre idioma, segons indique la convocatòria, el nivell de coneixement de llengües requerit és l'equivalent al nivell C1 de l'idioma corresponent. A aquest efecte es podrà exigir si és el cas, la superació d'una prova específica que ho acredite, sent el resultat d'apte o no apte tenint els efectes, si és el cas, d'exclusió de les persones aspirants al procés selectiu.

3.9. Les persones aspirants que en el cas de l'anglés hagen obtingut un certificat de C1 amb menys de cinc anys d'antiguitat, se'ls reconeixerà com acreditat el coneixement suficient d'aquests idiomes. Els títols, diplomes i certificats vàlids a aquest efecte són els expedits per les escoles oficials d'idiomes o per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles), i també els esmentats en la normativa vigent en matèria lingüística; es pot accedir a aquesta informació a través de l'enllaç següent:

https://cdl.upv.es/el-centro/normativa/normativa-oficial-certificaciones-competencia-linguistica



Si no acrediten en el currículum la possessió del certificat corresponent, les persones aspirants han de superar, davant la Comissió de Selecció, una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma.

Les persones sol·licitants han de reunir els requisits específics assenyalats a continuació:

3.10. Haver sigut acreditat/a per a la categoria professional de Professor/a Contractat/a Doctor/a o Professor/a Permanent Laboral, per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.

3.11. La concurrència dels requisits generals i específics s'ha de referir sempre a una data anterior a l'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs, i ha de mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.



4. Presentació de sol·licituds

4.1. El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han d'emplenar i presentar exclusivament per via electrònica, accedint al formulari «Sol·licitud d'admissió a proves selectives a la Universitat Politècnica de València (personal docent i investigador)», que es troba disponible en la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, en l'adreça web següent:

https://sede.upv.es/oficina_tactica/#/login?idArbol=20&idPrehoja=18&idform=EINSTANCIA_PDI

Per a accedir al formulari es requereix la identificació electrònica de la persona interessada, i per a això cal disposar d'algun dels sistemes d'identificació electrònica descrits en l'annex III de la present convocatòria.

4.3. Haurà de presentar-se una sol·licitud per a cada oferta de contractació en el qual es desitge participar, en cas que l'oferta comprenga diverses places, s'haurà de presentar una única sol·licitud.

4.4. Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud, heu de portar a terme els passos següents dins del termini estipulat:

a) Identificar-vos en la seu electrònica.

b) Accedir al formulari electrònic de sol·licitud d'admissió i emplenar-lo.

c) Pagar la taxa corresponent, si s'escau, en funció de la vostra situació personal, exclusivament per mitjà d'aquesta aplicació, siga amb targeta bancària o en efectiu mitjançant el rebut que expedeix l'aplicació, dins del termini de presentació de sol·licituds, i no s'accepten pagaments per cap altre mitjà.

d) La sol·licitud queda registrada quan acabe el procés.

4.5. No s'admetran i, en conseqüència, restaran excloses del procés selectiu les persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

4.5.1. Excepcionalitat tècnica:

Quan, per motius tècnics excepcionals atribuïbles a l'administració, no siga possible completar els passos anteriors per mitjans electrònics durant un període prolongat dins del termini estipulat, les persones interessades podran presentar la sol·licitud per mitjans no electrònics (annex IV).

4.6. Els drets de participació seran de 30,57 euros per cada plaça a la qual es vulga concursar.

a) El pagament d'aquesta taxa es pot fer en efectiu, mitjançant un rebut bancari, o bé amb targeta de crèdit.

b) Si s'opta pel pagament en efectiu, l'ingrés cal fer-lo emprant el rebut emès per l'aplicació esmentada.

c) El pagament mitjançant targeta de crèdit es fa en el moment d'emplenar la instància, a través de l'aplicació esmentada.

4.7. La falta d'abonament, total o parcial, dins del termini de presentació de sol·licituds de la taxa d'admissió a aquestes proves selectives determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les circumstàncies d'exempció o bonificació i es faça constar en la sol·licitud de participació, per a la qual cosa s'ha d'aportar, juntament amb la documentació justificativa, fotocòpia acarada dels documents acreditatius d'aquest benefici; en cas contrari, seran exclosos, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

4.8. Seran causa d'exempció les següents:

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. En aquest cas, cal seleccionar Família nombrosa especial en l'apartat Exempcions de la sol·licitud.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. En aquest cas, cal seleccionar Altres en l'apartat Exempcions de la sol·licitud.

c) Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. En aquest cas, cal seleccionar Diversitat funcional en l'apartat Exempcions de la sol·licitud.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social, i aquesta situació l'acredite l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. En aquest cas, cal seleccionar Altres en l'apartat Exempcions de la sol·licitud.

4.9. Bonificacions.

4.9.1. Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. En aquest cas, cal seleccionar Família nombrosa general en l'apartat Exempcions de la sol·licitud.



4.9.2. La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics té una bonificació del 10 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat anterior, que s'aplicarà de forma automàtica.

4.10. El pagament a les oficines bancàries a què es fa referència del rebut emès no substitueix en cap cas el tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaients, de la sol·licitud.



4.11. De conformitat amb el que estableix l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Taxes, no pertocarà la devolució de les taxes per drets d'examen si el pagament indegut d'aquestes és per causes imputables exclusivament a la persona candidata.

4.12. Cada sol·licitud s'ha d'acompanyar amb la documentació següent, incorporada en un fitxer digital que cal incloure en cadascun dels apartats que hi ha en l'aplicació:

a) Titulació acadèmica i acreditació (bases 3.3 i 3.10)

Els documents redactats en un idioma diferent del valencià o castellà s'han d'aportar acompanyats de la traducció per intèrpret jurat a una d'aquestes llengües.



5. Llista de persones admeses

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció del Departament farà pública en el tauler d'anuncis del departament, i complementàriament i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV. notícies, grup de notícies UPV. administració, que es pot consultar a través del web de la UPV, en el menú Comunitat UPV/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c), la llista provisional de persones aspirants admesos i exclosos en cadascuna de les places convocades, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió.



5.1. Són motius d'exclusió els següents:

a) Presentar la sol·licitud fora del termini establit.

b) No presentar la sol·licitud segons el model establits amb caràcter obligatori.

c) La falta d'abonament dels drets de participació o bé o l'abonament incorrecte d'aquests drets, llevat que hom s'haja declarat exempt del pagament.

d) No acreditar el compliment dels requisits de titulació i els específics de les bases 3.3 3.10.

5.2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió o omissió, però no es considerarà corregible, entre d'altres, la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies. La sol·licitud d'esmena s'ha de presentar exclusivament davant el Departament que convoca la plaça. Per a això ha d'utilitzar-se la presentació telemàtica a través del Registre Electrònic Comú, l'adreça del qual és:

https://rec.redsara.es/

(Òrgan de destinació/ Nivell d'administració: Universitats/Comunitat Autònoma: Comunitat Valenciana/Buscar: «Nom del departament») Assegureu-vos que el departament correspon a la Universitat Politècnica de València.

Per a aquesta presentació no serà vàlid utilitzar el procediment electrònic «Sol·licitud Genèrica» existent en la Seu Electrònica de la UPV.

5.3. Quan haja transcorregut el termini d'esmena d'errors o omissions i havent-se resolt les reclamacions, es publicaran pel mateix procediment les llistes definitives de persones aspirants admeses i excloses. No obstant això, a l'anterior, si en qualsevol moment del procediment arriba a coneixement de la Universitat que alguna de les persones aspirants no reuneix els requisits legals per a l'admissió al concurs, el rector n'acordarà l'exclusió després de l'audiència prèvia de l'interessat, sense perjuí de les responsabilitats en què poguera haver incorregut.



5.4. En cas de no haver-hi causa d'exclusió de les persones aspirants a una mateixa plaça, la llista d'admesos s'elevarà a definitiva en el mateix acte.



6. Procediment de selecció

6.1. El procediment de selecció que regirà els concursos valorarà l'historial acadèmic, l'experiència docent i la investigadora, incloent-hi la transferència i intercanvi de coneixement. Es valorarà el domini de la matèria i el seu projecte docent i investigador, que permetrà contrastar-ne les capacitats per a l'exposició i el debat, que es realitzarà en sessió pública davant la Comissió.

6.2. En els concursos han de quedar garantides, en tot moment, la igualtat d'oportunitats de les persones aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat, i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. Cal garantir així mateix la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, i per tant cal adoptar les mesures oportunes d'adaptació a les seues necessitats.

6.3. En l'acte de constitució i abans de la presentació de les persones candidates, la comissió ha de fixar els criteris específics per a l'adjudicació de les places, que, en tot cas, han d'atribuir els valors següents als mèrits de les persones candidates:

Recerca 45 %

Docència universitària 45 %

Altres mèrits 10 %





6.4. La valoració de les persones candidates s'ha de fer tenint en compte l'adequació de l'activitat i els mèrits al perfil de la plaça que consta en l'annex I establint-se puntuació numèrica.

6.5. Els criteris de valoració es faran públics després de l'acte de constitució de la Comissió de Selecció, mitjançant l'exposició en el tauler d'anuncis del Departament a què correspon la plaça objecte de concurs, i complementàriament i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV. notícies, grup de notícies UPV. administració, que es pot consultar a través del web de la UPV, en el menú Comunitat UPV/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c).



7. Comissió de selecció

7.1. Composició

a) Els concursos d'accés els jutgen comissions la composició de les quals ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tot procurant que hi haja una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que això no siga possible per raons fonamentades i objectives.

b) Cada comissió estarà composta per cinc membres, nomenats pel rector, amb veu i vot, i els suplents, de les quals un màxim de dos, tant titulars com suplents, podran pertànyer al professorat de la Universitat Politècnica de València. La resta dels membres seran externs, elegits per sorteig públic, d'entre una llista qualificada de professorat i personal investigador, d'acord amb els requisits i condicions que estableixen l'acord de Consell de Govern de 25 d'abril de 2024» Criteris adaptació a la LOSU dels processos de selecció del personal docent i investigador de la UPV: https://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/U0958454.pdf



c) Les Comissions de Selecció es regeixen, quant al funcionament, pel que es disposa en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

d) La condició de membre d'una Comissió de Selecció és irrenunciable, llevat dels casos de concurrència dels supòsits legals d'abstenció o recusació o de causa justificada que impossibilite l'actuació del membre de la comissió, incloses les previstes en l'article 32.4 del Reial decret 678/2023, de 18 de juliol.

L'apreciació de la causa al·legada com a justificativa d'impossibilitat d'actuació d'algun membre de la comissió correspon al rector, que hi ha de resoldre dins del termini màxim de deu dies comptadors des de la recepció de la renúncia. Si s'escau, es nomena el suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

Posat cas que es produïsca algun dels motius d'abstenció als quals es refereix l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les persones interessades han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar al rector el motiu que es produeix.

Quan ocórrega la recusació a la qual es refereix l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que podrà tenir lloc en qualsevol moment del concurs, la persona recusada ha de manifestar si en ella es produeix o no la causa al·legada. En el primer cas, el rector pot acordar-ne la substitució pel suplent. Si la persona recusada nega la causa de recusació, el rector hi ha de resoldre dins del termini de tres dies, amb els informes i les comprovacions previs que considere oportuns.

En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, els han de substituir els suplents respectius, d'acord amb l'ordre de prioritat resultant del sorteig públic.

e) La composició de les comissions que jutjaran el concurs d'accés a la plaça o places incloses en aquesta convocatòria es detallen en l'annex II d'aquesta convocatòria.

A fi de garantir la transparència i objectivitat en el nomenament dels membres de les comissions que resoldran els concursos, es publicarà el contingut dels currículums dels membres de les comissions, i podran accedir-hi les persones aspirants a partir de la publicació de les llistes definitives en l'adreça: https://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579888normalv.html

7.2. Règim d'actuacions de la Comissió de Selecció.

a) Publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, la Comissió de Selecció es constituirà.

b) Els actes de constitució, reunions i acords de la Comissió de Selecció es podran realitzar de manera presencial, semipresencial o no presencial, havent de publicar-se l'acord que a aquest efecte s'adopte per a coneixement de totes les persones aspirants en el tauler d'anuncis del Departament i complementàriament i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV. notícies, grup de notícies UPV. administració que pot ser consultat a través del web de la UPV, en el menú Comunitat UPV/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c)

c) Així mateix, amb caràcter previ a la sessió de constitució, el president o la presidenta de la Comissió de Selecció acordarà amb la resta de membres el caràcter presencial o semipresencial de l'acte de presentació i de la prova, amb idèntiques garanties de publicitat.

d) Les diferents actuacions no presencials s'han de portar a terme seguint les instruccions que, a aquest efecte, dicte la Universitat, que seran publicades i posades en coneixement de totes les persones aspirants, concretament quan siguen convocades a la realització de l'acte de presentació i celebració de la prova davant la Comissió. Es pot accedir a aquestes instruccions a través de la pàgina web de la Vicegerència de Recursos Humans i Estructura Organitzativa/Personal docent i investigador.

http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/579825normalc.html

e) A fi que puga produir-se la interacció oportuna entre les persones aspirants i les persones integrants de la Comissió de Selecció que puguen assistir-hi de manera presencial, s'ha de fer ús d'eines que permeten una videoconferència grupal en la qual totes les persones assistents puguen interactuar.



8. Desenvolupament de procés selectiu

8.1. Acte de presentació

8.1.1. Amb una antelació mínima de deu dies naturals, el president o presidenta de la comissió, després de fer les consultes oportunes amb la resta de membres, convoca totes les persones candidates que han sigut admeses a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, l'hora i el lloc de celebració; el qual acte pot tenir lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, s'ha de fer dins del termini màxim de 72 hores.

8.1.2. L'acte de presentació és públic. En aquest acte, les persones candidates han de lliurar al president o presidenta de la comissió la documentació següent:

a) Currículum que permeta valorar l'historial acadèmic, docent i investigador, incloent la transferència i intercanvi de coneixement, i els documents acreditatius del consignat en aquest.



b) Projecte docent i investigador adequat al perfil de la plaça convocada. El projecte docent versarà sobre les assignatures del perfil de la plaça. En el cas que el perfil siga l'àrea de coneixement, el projecte docent versarà, almenys, sobre una assignatura troncal o obligatòria d'aquesta.

La documentació es presentarà en suport electrònic que en permeta la lectura en els dispositius electrònics convencionals i diferenciada en fitxers independents.

8.1.3. En l'acte de presentació la Comissió determinarà, mitjançant sorteig, l'ordre d'intervenció dels candidats presentats i fixarà el lloc, la data i l'hora de començament de les proves, circumstàncies que es faran públiques per la comissió en el tauler d'anuncis del Departament, i complementàriament i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV. notícies, grup de notícies UPV. administració, que pot ser consultat a través de la web de la UPV, en el menú en el menú Comunitat UPV/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c). Les proves han de començar dins d'un termini màxim de deu dies, comptadors des de l'acte de presentació.



8.1.4. El secretari de la comissió ha de garantir que la documentació lliurada per les persones candidates en l'acte de presentació estiga disponible perquè puguen examinar-la totes les persones candidates presentades abans de l'inici de les proves.

8.2. Celebració de la prova

8.2.1. Els concursos consten d'una única prova, que ha de ser pública i que es farà al lloc de la Universitat que establisca el president o presidenta la comissió.

La prova consistirà en l'exposició oral pels candidats, durant un temps màxim de dos hores dels mèrits i del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador, debatent a continuació amb el candidat o candidata durant un temps màxim de dues hores.

8.2.2. Quan acabe la prova, la comissió ha de dur a terme una valoració sobre cada persona candidat, valoració ajustada, en tot cas, als criteris generals i específics de valoració establits prèviament per la comissió, en la qual n'ha de valorar l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, transferència de coneixement, domini de la matèria, com també les capacitats de la persona candidata per a l'exposició i el debat que haja demostrat davant la comissió durant la prova.

8.2.3. La comissió encarregada de resoldre el concurs, en el transcurs de la prova, ha de valorar i apreciar si les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola posseeixen el coneixement adequat de l'idioma espanyol com recull la base 3.8, i amb aquesta finalitat pot establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.

8.2.4. Una vegada finalitzat el concurs, la Comissió farà públics els resultats de l'avaluació de cada candidat, desglossada per cadascun dels aspectes avaluats, mitjançant l'exposició en el tauler d'anuncis del Departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs, i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV notícies, grup de notícies UPV. administració, que pot ser consultat a través del web de la UPV, en el menú Perfils/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c), els resultats de l'avaluació de cada persona candidata, desglossada per cadascun dels aspectes avaluats.



9. Proposta de provisió

9.1. Finalitzat el procés de selecció, la duració de la qual no podrà ser superior a sis mesos, des de la publicació de la convocatòria, a la vista de les valoracions de la prova, i d'acord amb l'ordre determinat per la puntuació obtinguda, la comissió procedirà a realitzar una proposta, motivada i amb caràcter vinculant, dels candidats per a ocupar les places i no es podrà proposar un nombre de persones candidates superior al de places convocades.

9.2. Tots els concursos poden concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de places, tenint en compte el que disposa la normativa aplicable.

9.3. La proposta motivada de provisió de la plaça es farà pública al lloc de celebració del concurs i en el tauler d'anuncis del Departament, i complementàriament i sense caràcter oficial al microweb del Departament o al servidor UPV. notícies, grup de notícies UPV. administració, que pot ser consultat a través del web de la UPV, en el menú Comunitat UPV/ PAS i PDI/ Eines i Recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c), en el qual es convoca la plaça, en el termini màxim de cinc dies des de l'endemà de la finalització de les proves i indicarà els mitjans d'impugnació que es podran utilitzar pels interessats. Aquesta proposta ha de romandre exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar-hi recurs administratiu.



9.4. El president/a de la Comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, l'elevarà al rector, i traslladarà al Serve de Gestió de Personal Docent i Investigador l'expedient complet, actes i informes; així com el certificat d'aquesta.

9.5. A l'efecte del còmput del termini previst en l'apartat 9.1., s'exclourà el mes d'agost. En aquest mes no tindrà lloc les actuacions de la comissió de selecció ni s'efectuara la formalització de les contractacions del professorat seleccionat.



10. Característiques dels contractes

10.1. Tipus de contracte: contracte laboral fix i indefinit.

10.2. Jornada: dedicació a temps complet. La jornada setmanal és de 37,5 hores

10.3. La finalitat del contracte serà desenvolupar tasques docents, d'acord amb la Normativa d'Organització Acadèmica (NOA) de la UPV, d'investigació, de transferència i intercanvi del coneixement i, si és el cas, d'exercici de funcions de govern de la universitat.

10.4. Retribucions: les retribucions venen determinades pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre, modificat pel Decret 83/2023, de 2 de juny, del Consell; es prendran en consideració, si s'escau, les variacions que aproven les administracions competents, així com els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



11. Documentació

1. Les persones candidates proposades per a la contractació de les places han de presentar la documentació següent:

a) Si ostenta nacionalitat espanyola, còpia electrònica o fotocòpia del document nacional d'identitat, i original per a l'acarament.

b) Els nacionals d'altres estats de la Unió Europea, o les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores, còpia electrònica o fotocòpia compulsada del passaport o de document vàlid acreditatiu de la nacionalitat.

c) Els familiars dels anteriors, referits en l'article 57.2 de l'EBEP, a més, còpia electrònica o fotocòpia compulsada del document acreditatiu del vincle de parentiu i declaració jurada del ciutadà/a del país europeu al qual afecta aquest vincle fent constar que aquest vincle subsistix i no existix separació legal o, si és el cas, que la persona aspirant visca a les seues expenses o estiga al seu càrrec del DNI o passaport.



d) Original i fotocòpia per a l'acarament o còpia electrònica o fotocòpia compulsada de: títol de doctor/a En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres, caldrà acompanyar la sol·licitud amb una fotocòpia de la credencial que n'acredite l'homologació, o bé de la resolució d'equivalència corresponent.

e) Certificat mèdic oficial acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions corresponents.



f) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualssevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a llocs de treball o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les que corresponen a les places.

g) Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola hauran d'acreditar que no es troben inhabilitades o en una situació equivalent, ni estan tampoc sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu Estat, l'accés a la funció pública en els mateixos termes.

h) Declaració responsable jurada de no haver exhaurit el termini màxim de duració d'un contracte de la mateixa categoria en qualsevol universitat.

i) Permís de residència, segons detalla el requisit 3,1, «Requisits dels aspirants»

2. Les persones aspirants no han d'aportar de nou la documentació que ja es trobe en mans de la Universitat Politècnica de València.





12. Formalització i signatura dels contractes

El termini d'incorporació de la persona candidata proposada s'estableix en la resolució d'adjudicació, i no pot ser superior a un mes comptador des d'aquesta resolució, sense perjudici del no còmput del mes d'agost. Dins del termini d'incorporació, i amb anterioritat a l'inici de la prestació de serveis, la persona candidata ha de presentar la documentació indicada més amunt, la qual ha d'acreditar que compleix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, així com els establits en la normativa aplicable, i ha de formalitzar i signar el contracte i l'alta en el règim de seguretat social corresponents.

Posat cas que no es formalitze el contracte dins del termini indicat més amunt, la persona candidata proposada perd el dret, i es contracta la persona aspirant següent per ordre de puntuació.



Amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el Rectorat, a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de la firma del contracte quan, per motius acreditats, la incorporació a la Universitat dins dels terminis establits siga impossible per a la persona seleccionada.



13. Informació sobre protecció de dades de caràcter personal

La Universitat Politècnica de València (UPV), amb domicili al Camí de Vera, s/n, 46022 València, és la responsable del tractament de la informació i de les dades personals.

La finalitat del tractament, a través de les diferents unitats de gestió i òrgans col·legiats de la UPV, és la gestió dels processos selectius de concurrència competitiva i el compliment de les obligacions de transparència, accés a la informació i publicitat activa.

La conservació de les dades es prolongarà durant el temps necessari per a la finalitat, i el compliment de les previsions legals.

Les dades podran ser objecte de cessió a altres Administracions Públiques o transferències internacionals de dades, per al que la UPV ha adoptat les mesures de garantia i protecció d'un nivell adequat al que es preveu pel Reglament General de Protecció de Dades (UE/2016/679).



L'exercici del dret d'accés, rectificació, supressió, oposició o limitació al tractament o de portabilitat de les dades pot realitzar-se mitjançant comunicació a la Delegació de Protecció de Dades de la UPV pel correu electrònic: dpd@upv.es

Es pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la UPV a través del correu electrònic dpd@upv.es.

Si és el cas, pot presentar-se una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepad.es).



14. Recursos

Contra les resolucions del Departament i de les Comissions de Selecció es pot interposar un recurs d'alçada, dins del termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions; tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o bé davant del rector, com a òrgan competent per a resoldre'l.

Contra aquesta convocatòria i les bases corresponents, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, dins del termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això, sense perjudici que s'empre qualsevol altre recurs que es considere escaient.

La instrucció d'aquests recursos administratius, la resolució dels quals competeix al rector, la duu a terme la Comissió de Reclamacions de la Universitat Politècnica de València.



València, 20 de juny de 2024.– El rector: José Esteban Capilla Romá.









ANNEX III



Sistemes d'identificació i signatura

Per a omplir la sol·licitud heu d'identificar-vos electrònicament mitjançant qualsevol dels sistemes d'identificació i signatura acceptats en la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, que figuren detallats en l'adreça web següent:

https://sede.upv.es/oficina_tactica/?idioma=ca_ES#/tramita/19/186

A continuació, es detallen les característiques principals de cada un:

Cl@ve-Identificació (sistema recomanat): és la plataforma comuna del sector públic administratiu estatal per a la identificació i autenticació electròniques mitjançant l'ús de claus concertades, oberta per a usar-la totes les administracions públiques.

Proporciona diferents sistemes d'identificació electrònica, entre els quals: DNI electrònic, certificats electrònics d'autoritats de certificació reconegudes a Espanya, sistema de clau permanent promogut per la GISS, sistema de clau temporal PIN24H promogut per l'AEAT o node EIDAS (reconeixement de certificats transfronterers que emeten autoritats de certificació d'altres països en l'entorn de la UE).

A causa de la usabilitat més bona que té, es recomana com a sistema preferent l'ús del sistema basat en la clau permanent de la GISS. És un sistema que està orientat a accessos habituals a diferents organismes. Per a usar-lo, únicament fa falta haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a la qual cosa heu de registrar-vos en el sistema bé de manera presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, si ja disposeu d'un certificat electrònic reconegut vigent. Si sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre de Cl@ve.

Més informació: www.clave.gob.es

Certificats electrònics

Certificats electrònics per a persona física que emeten diferents autoritats de certificació reconegudes a Espanya. Tots requereixen un procés d'acreditació personal previ en algun dels punts de registre associats a l'autoritat de certificació que l'emet (FNMT, ACCV, Camerfirma, etc.).

Si sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre associat a l'ACCV (Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana).

Més informació: https://www.accv.es/vl/

DNI electrònic (DNIe):

Tal com inclou la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics es poden utilitzar:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el certificat d'autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

Com a mitjà de firma electrònica de documents, mitjançant l'ús del certificat de signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge firmat electrònicament pot verificar l'autenticitat de la signatura, i pot així demostrar la identitat del signant sense que puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no l'ha modificat cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Compte d'usuari UPVNet:

Sistema d'identificació personal basat en clau concertada (usuari i contrasenya) proporcionat a tots els membres de la comunitat universitària.

Més informació:

https://www.upv.es/entidades/ASIC/catalogo/346935normalv.html

ANNEX IV

EXCEPCIONALITAT TÈCNICA

Quan per motius tècnics excepcionals atribuïbles a l'Administració, no siga possible completar els passos dits per mitjans electrònics durant un període prolongat dins del termini estipulat, les persones interessades podran presentar la sol·licitud per mitjans no electrònics.

Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud en circumstàncies d'excepcionalitat tècnica, s'han de fer els passos següents dins del termini estipulat:

a) Descarregar i imprimir un model de sol·licitud en blanc, accessible en l'adreça web següent:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/U0781102.doc

b) Omplir-lo i incloure-hi una firma manuscrita.

c) Pagar la taxa corresponent (si escau, segons la situació personal), mitjançant ingrés, dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o transferència bancària, en el compte «Universitat Politècnica de València», número ES49 2100 7084 5113 0002 1698; s'ha d'especificar en el resguard el nom i cognoms i el número de la plaça o places que conformen el concurs en què es vol participar.

d) Registrar presencialment la sol·licitud i la documentació exigida, bé en el Registre General de la Universitat Politècnica de València, en el Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, en el Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, o per qualsevol dels sistemes que preveu l'article 16.4 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No s'admetran i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu, les persones que, no concorrent circumstàncies d'excepcionalitat tècnica demostrables, registren la sol·licitud presencialment mitjançant el procés descrit.



Mapa web