Ficha docv

Ficha docv









ORDE 25/2024, de 14 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, B-07, cos especial, convocatòria 26/24, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/5984]

(DOGV núm. 9879 de 27.06.2024) Ref. Base de dades 006072/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Grup B. Títol de tècnic superior de Formació Professional







El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 (d'ara en avant, OOP 2024), per a l'Administració de la Generalitat, conté 6 llocs de treball que corresponen al cos tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, B-07, cos especial, promoció interna, que hauran de ser convocats mitjançant el sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions que conferix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, B-07, cos especial, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 6 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que establixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta de normes d'aplicació general i pertinent, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 6 llocs de treball que corresponen al cos tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, B-07, cos especial, promoció interna.

D'acord amb el que assenyala el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb diversitat funcional el nombre de llocs següent: 0

D'acord amb el que assenyala el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb malaltia mental el següent nombre de llocs: 0

1.2. Els llocs del torn de promoció interna que queden sense cobrir, s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir, incrementaran el contingent de promoció interna general.



1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'esta orde, es convoquen per torn lliure llocs idèntics als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, per la qual cosa s'haurà d'optar per un d'estos.

1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, quan hi haja places reservades a les quotes de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, s'acumularan a les quotes corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes de la quota de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan a la quota de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en esta última quota, s'acumularà al torn lliure.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, sobre la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, escala, agrupació professional funcionarial, agrupació de llocs de treball o grup professional objecte de la present convocatòria, no existix personal funcionari de carrera de l'esmentat cos en la data de publicació de la corresponent oferta.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, les persones aspirants han de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62, de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals fa referència el present apartat per a cada una de les modalitats i haver prestat servicis efectius durant almenys dos anys en el cos o l'escala des del qual s'accedix, tal com establix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional, en el cas que este no tinga subgrup, a un altre superior.

– Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol de tècnic o tècnica superiors de Formació Professional, o tindre complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.3. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que, a més, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.



Així mateix, si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que, a més, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, la valoració de la qual derive d'una malaltia mental, i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a què s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i que així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en este procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà sol·licitar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en eixe cas, aquella persona hi podrà participar condicionalment, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció del dictamen esmentat.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, estes han d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o malaltia mental. En cas que no s'indique res, se'ls assignarà d'ofici el torn de promoció interna.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a fer l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar l'opció procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren, que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessiten, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Atés que el segon exercici de la prova respon a la funció principal que ha de desenvolupar el personal tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, no es podrà sol·licitar com a mesura d'adaptació la necessitat d'intèrpret a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. S'haurà d'optar per esta mesura quan es done qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com, per exemple, casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si alguna persona aspirant, durant el transcurs d'este procés selectiu, és nomenada personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a què opta, l'OTS la substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.

4.7. El fet que les persones aspirants estiguen inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a la realització de l'exercici, d'acord amb el que disposa la base 7, no donarà lloc a la devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 20,38 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior. A este efecte, han d'assenyalar l'apartat de «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i la bonificació s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma corresponent, en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Correspondrà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. S'haurà de sol·licitar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrada o registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://atv.gva.es/va/dii-756-acces; desplaçar la pàgina cap avall, i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

S'haurà d'omplir una sol·licitud per cada taxa abonada (número d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que establix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació número «2. Ampliació del temps de duració de la prova», o la mesura d'adaptació 6, Altres», que implique l'ús d'audiòfon o adaptació especial de proves per casos, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses en este procediment selectiu s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, o únic exercici si és el cas, així com l'orde de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «H», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).





7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase de l'oposició

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, el desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

Els primers exercicis o únics exercicis, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos especials d'administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, detallats a continuació, se celebraran el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria.



– A1-07-01. Cos superior facultatiu d'acció social, administració de servicis socials i sociosanitaris. Escala acció social i administració de servicis socials.

– A1-07-02. Cos superior facultatiu d'acció social, administració de servicis socials i sociosanitaris. Escala psicologia

– C1-04-01. Cos especialistes d'atenció sociosanitària, educació especial i cures auxiliars d'infermeria. Escala atenció sociosanitària.



La fase d'oposició constarà de dos exercicis de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 60 preguntes que es formularan sobre el temari que consta en l'annex I.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularà amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Consistirà a realitzar dos interpretacions inverses, de la llengua oral a la llengua de signes espanyola, d'una duració de 2 minuts i 30 segons cada una.

El contingut de cada interpretació versarà sobre una classe de qualsevol de les matèries d'Educació Secundària Obligatòria regulades en el Decret 107/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual s'establix l'ordenació i el currículum d'Educació Secundària Obligatòria.



La llengua oral de la primera interpretació serà el valencià i la de la segona interpretació, el castellà.

L'OTS establirà el calendari i la ubicació de realització del segon exercici, així com l'orde de crida de les persones aspirants, que s'iniciarà en la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

Immediatament abans que la persona aspirant realitze les interpretacions davant de l'OTS, se li permetrà l'audició prèvia del contingut que ha d'interpretar. Durant esta audició i fins a la finalització de l'exercici no podrà utilitzar cap tipus de material.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima que podrà obtindre's en l'oposició serà de 60 punts.

7.3.1. Primer exercici

La qualificació del primer exercici serà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 10 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.

La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 40 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 20 punts per a superar-lo.

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar l'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats s'han d'haver sigut obtinguts abans de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i únicament es computaran fins a este moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dos fases.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys; s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en el segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs pel mateix orde en el qual figuren relacionats.

En cas que persistisca l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que este estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial objecte d'esta convocatòria en la data en què es publique.

Finalment, si encara persistix l'empat, es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; l'orde esmentat s'iniciarà per la lletra «H», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants de promoció interna, però no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a celebrar la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici, o l'exercici únic si és el cas, es realitzaran en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i caldrà que hi haja un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si és el cas, serà fet públic per l'OTS a través dels mitjans que establix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a realitzar la fase d'oposició



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o un part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de ser valorat per l'OTS; en tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'estes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i esta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i s'anul·laran tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb la indicació del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS, a través d'un anunci, publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de les persones que han superat la fase d'oposició per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el full d'autobaremació degudament omplit i tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Una vegada efectuada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, a les quals se'ls concedix un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en els processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits de les persones que, atesa la puntuació final de les dos fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la llista definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total a què es referix la base 7.6., d'acord amb els llocs oferits per cada quota.



L'OTS no podrà declarar en cap cas que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'esta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.2 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Una declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de l'LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que haja homologat la Generalitat, o per mitjà d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives ha d'acreditar els seus coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1, amb un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu per la quota de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada del certificat de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i les funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental, este certificat haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o bonificacions establides en la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'esta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels punts indicats, o quan de la documentació esmentada es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats, o, si és el cas, obtindre'ls electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, en especial els relatius a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocats, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que estes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS una llista complementària de les persones que vagen a continuació de les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per cinc persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament la prova selectiva.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre, i podran ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establixen la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres de competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per part de l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria).





14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte objecte de recurs, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el que establixen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això, sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre recurs que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent, tal com disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 14 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.





ANNEX I

Cos tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes, B-07



TEMARI PART ESPECIAL

(Temari específic)



1. Drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social (I). Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat. Llei 26/2011, d'1 d'agost, d'adaptació normativa a la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat.



2. Drets de les persones amb discapacitat i la seua inclusió social (II). Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.

3. La inclusió en el sistema educatiu valencià. Decret 104/2018, de 27 de juliol, del Consell, pel qual es desenvolupen els principis d'equitat i d'inclusió en el sistema educatiu valencià.

4. Resposta educativa per a la inclusió. Orde 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del Sistema Educatiu Valencià.

5. L'orientació educativa i professional a la Comunitat Valenciana. Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d'organització de l'orientació educativa i professional en el sistema educatiu valencià.

6. La discapacitat auditiva. concepte i classificació.

7. Implicacions de la discapacitat auditiva en el desenvolupament cognitiu, comunicatiu, sensorial, motor i afectivosocial de les persones sordes.

8. Necessitats educatives especials derivades de la discapacitat auditiva. Identificació de les necessitats educatives, barreres i fortaleses.



9. Mesures que afavorixen l'accessibilitat de l'alumnat amb discapacitat auditiva en els centres educatius.

10. Mesures de resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat amb discapacitat auditiva (I). Mesures de nivell I, II i III.

11. Mesures de resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat amb discapacitat auditiva (II). Mesures de nivell IV.

12. Història de la llengua de signes. Origen i evolució.

13. La llengua de signes. Definició, característiques, modalitats i dactilologia.

14. Evolució i situació actual de la llengua de signes espanyola.

15. La llengua de signes espanyola (I). Llei 27/2007, de 23 d'octubre, per la qual es reconeixen les llengües de signes espanyoles i es regulen els mitjans de suport a la comunicació oral de les persones sordes, amb discapacitat auditiva i sordcegues.

16. La llengua de signes espanyola (II). Reial decret 674/2023, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de les condicions d'utilització de la llengua de signes espanyola i dels mitjans de suport a la comunicació oral per a les persones sordes, amb discapacitat auditiva i sordcegues.

17. Gramàtica, sintaxi i semàntica de la llengua de signes espanyola. Paràmetres formacionales aplicats a la llengua de signes.

18. Ajudes tècniques per a l'alumnat amb discapacitat auditiva. Pròtesis auditives. Ús i cura.

19. Sistemes augmentatius i alternatius de la comunicació.

20. Accessibilitat en les tecnologies de la informació i la comunicació. Audiovisuals i subtitulat de vídeos.

21. Productes de suport per a l'alumnat amb discapacitat auditiva.

22. Teoria i mètodes d'interpretació.

23. Tècniques d'interpretació i la seua aplicació.

24. El treball del personal tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes (I). Coordinacions internes.

25. El treball del personal tècnic de gestió en interpretació de la llengua de signes (II). Coordinacions externes.

26. La família i el context social de l'alumnat sord i la seua influència en el desenvolupament de la seua identitat en la infància i l'adolescència.

27. El moviment associatiu de les persones sordes.





ANNEX II

Barem fase concurs promoció interna



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques, que siguen d'igual grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents als del cos i escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques, que siguen diferents als previstos en l'apartat a.1): 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat del mateix cos i escala o agrupació professional funcionarial que el convocat, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haja hagut almenys tres processos selectius d'esta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a un màxim de 3 punts.



Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que corresponguen. No és necessari al·legar-los ni l'acreditació.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria per a l'accés, exclòs est: 1 punts per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement orals o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

Per a valorar el coneixement del valencià es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per l'orde de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a este apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a este punt.

b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 hores o més: 0,50 punts

De 25 hores o més: 0,25 punts

De 15 hores o més: 0,15 punts

Mapa web