Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juny de 2024, del síndic major de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, per la qual s'anuncia la convocatòria del concurs oposició per a cobrir dues places de tècnic o tècnica d'auditoria, subgrup A1. Torn de promoció interna. Convocatòria 02/OPO2024. [2024/5958]

(DOGV núm. 9880 de 28.06.2024) Ref. Base de dades 006116/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Sindicatura de Comptes
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



De conformitat amb el que s'estableix en l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024, publicada en el DOGV núm. 9866 i en el BOCV núm. 69, tots dos de data 7 de juny de 2024, en exercici de la competència atribuïda per l'article 19.c de la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1985, d'11 de maig, el Consell de la Sindicatura de Comptes, en la seua reunió del dia 14 de juny de 2024, ha aprovat la convocatòria d'aquest concurs oposició.

En aplicació del que es preveu en l'article 18.k de la norma legal esmentada, resolc disposar la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 17 de juny de 2024.– El síndic major: Vicent Cucarella Tormo.





CONVOCATÒRIA DEL CONCURS OPOSICIÓ PER A COBRIR DUES PLACES DE TÈCNIC O TÈCNICA D'AUDITORIA, SUBGRUP A1. TORN DE PROMOCIÓ INTERNA. CONVOCATÒRIA 02/OPO2024



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria i normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir dues places de tècnic o tècnica d'auditoria, del subgrup A1.

1.2. Les dues places convocades es destinen al torn de promoció interna.

1.3. La convocatòria es regeix pel que es disposa en aquestes bases i, en allò que no s'haja previst, hi és aplicable la normativa que es preveu en l'article 33.2 de la Llei 6/1985, d'11 de maig, de Sindicatura de Comptes.

1.4. El personal que obtinga plaça a través d'aquesta convocatòria no pot compatibilitzar-la amb l'exercici d'un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic, ni tampoc amb activitats de caràcter privat, llevat dels supòsits d'excepció que s'estableixen en les disposicions vigents en matèria d'incompatibilitats.

1.5. A l'efecte del que disposa l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es considera efectuada la notificació oportuna a les persones interessades quan es realitze a través d'anunci publicat en els diaris oficials, en el cas que així es preveja en aquestes bases, o en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica de la Sindicatura de Comptes (https://sindicom.sedipualba.es). A més, tots els anuncis que s'efectuen s'inclouran en la pàgina web de la Sindicatura de Comptes, en el portal de transparència, apartat «Oposicions i concursos».





2. Condicions de les persones aspirants

2.1. Condicions generals

Per a l'admissió a aquestes proves selectives és necessari complir els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'un estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'algun dels estats membres de la Unió Europea i, quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en el qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi poden participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a càrrec d'ells.

b) Tindre fets els setze anys i no haver arribat a l'edat màxima de jubilació.

c) Estar en possessió del títol universitari de doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé del títol universitari oficial de grau, o haver complit les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que acredite l'homologació.



d) No trobar-se inhabilitada per a l'exercici de la funció pública per sentència ferma.

e) No haver sigut separada per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala funcionarial o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas de personal laboral, en el qual haja sigut separada o inhabilitada. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



f) Posseir la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.

g) Complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.

2.2. Condicions específiques per a l'admissió al torn de promoció interna

Per a l'admissió al torn de promoció interna, es té en compte el que es preveu en l'article 59 de l'Estatut de Personal de les Corts i s'exigeix ser personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes, pertànyer a un grup de places de qualsevol grup o subgrup de titulació inferior o igual al de les places convocades i comptar almenys amb dos anys de servei actiu en el grup de places des del qual s'accedisca.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de complir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. El tribunal establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud que presenten per a participar en aquest concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6, punt 6.4, lletra b.

3.2. Si, en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables en el tribunal quant a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, es pot sol·licitar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional. En aquest cas, la persona admesa inicialment pot participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els qui desitgen participar en aquestes proves selectives han d'omplir la sol·licitud d'alguna de les maneres següents:

a) Sol·licitud telemàtica, a través del corresponent tràmit electrònic disponible en la seu electrònica de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, que també inclou els tràmits telemàtics per al pagament dels drets d'examen.

b) Sol·licitud presencial, a través del model que figura en l'annex III.

5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen són 30,57 euros i s'ingressaran en el compte del Banc Sabadell, IBAN ES66 0081 0693 6000 0224 8428, del qual és titular la Sindicatura de Comptes.

5.2. La falta d'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i així es faça constar en la sol·licitud de participació:

a) Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això han de seleccionar l'opció «Grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %» de la sol·licitud presencial o telemàtica. Han de presentar el certificat de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.



b) Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això han de seleccionar l'opció «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica. Han de presentar el títol de família nombrosa en vigor, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, o òrgans competents d'altres administracions públiques.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això han de seleccionar l'opció «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i ho acredite l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Per a això han de seleccionar l'opció «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això han de seleccionar l'opció «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica. Han de presentar el títol de família nombrosa en vigor, expedit per l'òrgan competent de la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, o òrgans competents d'altres administracions públiques.

5.4. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació del punt 5.3, quan la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.

5.5. És procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 1, apartats 2 a 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han de dirigir al síndic major de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana.

6.2. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de l'última publicació d'aquesta convocatòria, que apareixerà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds s'han de presentar d'una de les maneres següents:

a) Sol·licitud telemàtica: la persona interessada pot presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Sindicatura de Comptes. En aquest cas, ho farà a través de signatura electrònica i del tràmit electrònic específic que s'ha establit a aquest efecte. En cas que es produïsca alguna incidència tècnica en la presentació telemàtica de sol·licituds, cal ajustar-se al que es disposa en l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Sol·licitud presencial: la persona interessada pot presentar la sol·licitud en el registre d'aquesta institució, que està obert al públic els dies laborables, de dilluns a divendres, de les 9 hores a les 14 hores, i té la seu en el número 4 del carrer de Sant Vicent Màrtir, de València, CP 46002, o de la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En qualsevol de les seues modalitats, en la sol·licitud es farà declaració expressa del torn pel qual s'opta (promoció interna) i es manifestarà de manera clara i expressa el compliment dels requisits establits en la base 2 d'aquesta convocatòria.

En cap cas el pagament de les taxes, en l'entitat de crèdit, significa la substitució del tràmit de presentació davant la Sindicatura de Comptes, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb les disposicions d'aquesta base.

6.3. Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud:

a) L'abonament dels drets d'examen i/o el document que acredite l'exempció o la bonificació previstes en la base 5, punts 5.2 i 5.3.

En el cas de sol·licitud telemàtica, el pagament i l'acreditació es realitzaran a través de la passarel·la de pagaments habilitada a aquest efecte en la seu electrònica. El pagament de la taxa s'acreditarà, si la sol·licitud és presencial, per mitjà del justificant oportú que l'entitat bancària emet.

b) Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi han d'adjuntar a la sol·licitud, segons siga procedent, els documents següents: fotocòpia compulsada del document d'identitat corresponent o passaport i de la targeta de resident comunitari o de familiar de resident comunitari en vigor o, si és el cas, de la targeta temporal de resident comunitari o de treballador comunitari en vigor. Així mateix, si és el cas, han de presentar una declaració jurada que no estan separades de dret del seu cònjuge.

c) Les persones aspirants que no tinguen nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7, punt 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, han de presentar juntament amb la sol·licitud una fotocòpia compulsada del diploma d'espanyol de nivell superior com a llengua estrangera establit en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes o fotocòpia d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



La consignació de dades falses en la instància o en la documentació aportada per les persones aspirants comportarà l'exclusió del concurs oposició o la nul·litat de la plaça adjudicada, si és el cas, sense perjudici de les mesures legals que hi corresponguen. No es valoraran els documents que continguen alguna esmena, ratllada o raspadura, llevat que es troben validats amb la signatura de qui els va emetre. Si en qualsevol moment del procés el tribunal té coneixement de la falta d'algun requisit o de l'existència de dades falses en la documentació entregada, aquest tribunal en requerirà la correcció i l'acreditació fefaent. Si no s'acredita en el termini dels deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal farà una proposta d'exclusió al Consell de la Sindicatura de Comptes, que, amb les verificacions prèvies oportunes i l'audiència a la persona interessada, dictarà la resolució motivada que siga procedent.

La presentació d'una sol·licitud per a participar en aquesta convocatòria suposa l'acceptació íntegra d'aquestes bases.

6.4. Les persones aspirants, en l'emplenament de la seua sol·licitud, observaran les instruccions següents:

a) En l'apartat número 29 de l'imprés de sol·licitud presencial, «Forma d'accés», les persones aspirants marcaran amb una ics (X) sobre les lletres «PI». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent de les que apareixen en el camp «Forma d'accés».

b) Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació assenyalaran amb una ics (X), en la casella número 30 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. Poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 31 i 32 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hi adjuntaran obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació sol·licitat.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

5. Altres mesures, especificant-ne quines en el tràmit que s'habilitarà a aquest efecte.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació han d'indicar-ho en el camp del formulari habilitat als efectes.

c) Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola han d'emplenar els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En el cas de la sol·licitud telemàtica, s'han d'emplenar els camps corresponents de l'apartat «Dades personals i de naixement».

d) Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7, punt 7.7, estiguen exemptes de realitzar la prova de castellà, ho faran constar amb una ics (X) en l'apartat 35 de la sol·licitud presencial o en el que s'habilite a l'efecte en la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i únicament poden demanar modificar-les a través d'un escrit motivat, en el termini establit en la base 6, punt 6.2, per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, el síndic major dictarà una resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, especificant el grup o subgrup de pertinença. En la llista esmentada s'especificarà, a l'efecte del que es preveu en la base 8, punt 8.2.2, el personal tècnic de gestió auditora que compta almenys amb dos anys de servei actiu en aquest grup de places, a partir de la data en què es va iniciar la seua pertinença a aquest.

7.3. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que es produïsquen, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants han de comprovar no sols que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les llistes pertinents de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és el cas, el síndic major dictarà una resolució que contindrà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes.

7.6. Per mitjà de resolució del síndic major, s'establirà, almenys amb 15 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament del primer exercici, així com l'ordre de crida a les persones admeses, que s'ajustarà al que dispose la resolució de la conselleria competent en matèria de funció pública que determine la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants a totes les proves selectives, que es trobe vigent en la data en què es dicte aquesta resolució. Així mateix, si resulta necessari per raons greus de salut pública, es dictaran les instruccions oportunes perquè es tinguen en compte en el desenvolupament de les proves selectives.



7.7. Es durà a terme una prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves de la fase d'oposició, les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i que de l'origen de les quals no es desprenga el coneixement del castellà, acreditaran el coneixement d'aquesta llengua per mitjà de la realització d'una prova, per la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual s'estableixen diplomes acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà d'apte o no apte; és necessari obtindre la valoració d'apte per a passar a realitzar els exercicis de la fase d'oposició.

El lloc i la data de realització d'aquesta prova es donarà a conéixer en la mateixa resolució per mitjà de la qual es fa pública la llista definitiva de persones aspirants admeses.

Queden eximits de realitzar aquesta prova els qui estiguen en possessió del diploma superior d'espanyol com a llengua estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició i d'una fase de concurs.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició.

La fase d'oposició consta de tres exercicis obligatoris i eliminatoris (el primer, el segon i el tercer), i d'un quart exercici obligatori i no eliminatori.

8.2.1. Primer exercici. Serà de caràcter pràctic i consistirà a resoldre per escrit, durant un temps mínim de 2 hores i màxim de 3 hores, a determinar pel tribunal, un supòsit pràctic, que es podrà dividir en les parts que establisca el tribunal i versarà sobre els temes del bloc IV, «Comptabilitat i auditoria», del temari que figura en l'annex I. Per a la realització d'aquest exercici, el personal opositor podrà servir-se dels textos legals de què vagen proveïts, excepte els plans comptables, dels quals només es permetrà consultar els quadres de comptes. En relació amb els textos legals admesos, s'utilitzaran les edicions d'ús comú, encara que incorporen notes a peu de pàgina o una breu referència de jurisprudència. També s'admeten màquines de calcular no programables.

8.2.2. Segon exercici. Serà de caràcter teòric i consistirà en la contestació per escrit, durant un temps màxim de 4 hores, d'un qüestionari de vint-i-sis preguntes seleccionat del contingut dels epígrafs del temari que figura en l'annex I: bloc I (6 preguntes) i blocs II, III, IV, V i VI (20 preguntes).

Les persones aspirants que pertanguen als subgrups A1 o A2 disposaran d'un temps màxim de 3 hores per a contestar un qüestionari de vint preguntes seleccionat del contingut dels epígrafs dels blocs II, III, IV, V i VI, del temari que figura en l'annex I. En el cas del personal tècnic de gestió auditora (subgrup A2), que complisca les condicions previstes en la base 7, punt 7.2, disposarà d'un temps màxim de 2 hores i 40 minuts per a contestar per escrit un qüestionari de dèsset preguntes seleccionat del contingut dels epígrafs dels blocs II, III, V i VI, més els temes 1 a 28 i 37 a 40 del bloc IV, del temari que figura en l'annex I.



El tribunal especificarà, en relació amb cada una de les preguntes que integren el qüestionari, l'epígraf o epígrafs concrets del temari del qual es pot deduir el contingut de la qüestió plantejada.

En aquest exercici es valoraran la formació i els coneixements generals, la claredat i ordre d'idees i la capacitat d'expressió, segons determine el tribunal d'acord amb el que es preveu en la base 9, punt 9.4.

8.2.3. Tercer exercici. Serà de caràcter pràctic i consistirà a resoldre per escrit, durant un temps mínim de 2 hores i màxim de 3 hores, a determinar pel tribunal, un supòsit pràctic, que es podrà dividir en les parts que establisca el tribunal i versarà sobre els temes dels blocs II, III, V i VI del temari que figura en l'annex I. Per a la realització d'aquest exercici, el personal opositor podrà servir-se dels textos legals de què vaja proveït, excepte els plans comptables, dels quals només es permetrà consultar els quadres de comptes. En relació amb els textos legals admesos, s'utilitzaran les edicions d'ús comú, encara que incorporen notes a peu de pàgina o una breu referència de jurisprudència. També s'admeten màquines de calcular no programables.



8.2.4. Quart exercici. Consistirà en una prova a determinar pel tribunal sobre coneixements de valencià, amb una duració de 30 minuts. Aquest exercici tindrà caràcter obligatori, però no eliminatori.

8.3. Correcció dels exercicis

El tribunal adoptarà les mesures necessàries per a garantir que en la correcció no es conega la identitat de les persones aspirants. El tribunal podrà excloure les persones opositores en els fulls d'examen de les quals figuren noms, trets, marques o signes que permeten conéixer la identitat dels autors.

8.4. Qualificació dels exercicis

Els exercicis es valoraran d'acord amb els criteris que fixe el tribunal i que es comunicaran al personal aspirant de conformitat amb el que es preveu en la base 9, punt 9.4.

La puntuació màxima que es pot obtindre en la fase d'oposició és de 70 punts, que es distribueixen de la manera següent:

8.4.1. Primer exercici: la qualificació màxima és de 20 punts. Per a superar aquest exercici és necessari obtindre la puntuació mínima de 10 punts.

8.4.2. Segon exercici: la qualificació màxima és de 26 punts i resulta necessari obtindre un mínim de 13 punts per a superar-lo. Cada pregunta es valora amb un màxim d'1 punt.

En el cas del qüestionari de vint preguntes corresponent al personal que pertanga als subgrups A1 o A2, cada pregunta es valora amb un màxim de 26/20 punts.

En el cas del qüestionari de dèsset preguntes corresponent al personal tècnic de gestió auditora (subgrup A2) que complisca les condicions previstes en la base 7, punt 7.2, cada pregunta es valora amb un màxim de 26/17 punts.

8.4.3. Tercer exercici: la qualificació màxima és de 20 punts. Per a superar aquest exercici és necessari obtindre la puntuació mínima de 10 punts.

8.4.4. Quart exercici: aquest exercici té caràcter obligatori, però no eliminatori, i es qualifica de 0 a 4 punts.

8.5. Qualificació final de la fase d'oposició

La qualificació de la fase d'oposició la determinarà la suma aritmètica de les puntuacions corresponents als quatre exercicis. A continuació, es configurarà una llista ordenada per puntuació de major a menor, que contindrà totes les persones admeses que han superat la fase d'oposició, després d'haver realitzat tots els exercicis i haver obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels que tenen caràcter eliminatori, segons el que es preveu en la base 8, punt 8.4.



8.6. Fase de concurs

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats pels participants s'han d'haver obtingut o computat fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i s'acreditaran amb els certificats, títols, justificants o qualsevol altre mitjà documental, degudament numerats i autenticats o compulsats.



La puntuació màxima en la fase de concurs és de 30 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

8.7. Puntuació final del concurs oposició

La qualificació del concurs oposició la determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en les fases de concurs i oposició.

A continuació, es configurarà una llista ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de places convocades. Aquesta constitueix la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició. En cas de persistir l'empat, s'atendrà la major puntuació obtinguda en els exercicis successius de l'oposició, seguint l'ordre de realització. En cas de persistir l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren detallats. Finalment, l'empat es dirimirà tenint en compte l'ordre d'intervenció de les persones aspirants que es preveu en la base 7, punt 7.6.



9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució prevista en la base 7, punt 7.6, i es publique en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes. La fase d'oposició no començarà abans de cinc mesos des de l'última publicació de la convocatòria. Des de la publicació de les notes de cada exercici fins al començament de l'exercici següent ha de transcórrer un termini mínim de dos dies hàbils.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a cada exercici en crida única. Observaran en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració dels exercicis, a fi que es desenvolupen adequadament. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal dels exercicis per part d'una persona aspirant es reflectirà en l'acta corresponent, i aquesta persona admesa podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que el tribunal resolga sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici, i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres del tribunal, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del document d'identitat o passaport, sense que a l'efecte siga vàlida la fotocòpia compulsada d'aquests documents.

Si en qualsevol moment del procés, arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no compleix la totalitat de requisits exigits, li requerirà l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no s'acrediten en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal realitzarà una proposta d'exclusió d'aquesta persona, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, que, amb les verificacions prèvies oportunes, dictarà una resolució motivada d'exclusió de la persona admesa del concurs oposició.



Les persones aspirants perdran el seu dret si es personen en els llocs de celebració quan ja s'hagen iniciat les proves o per no assistir, amb les excepcions següents:

a) En el supòsit de concórrer una causa de força major, el tribunal podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que no haja conclòs l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



b) Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a finalitzar-lo i a superar les fases que hagen quedat ajornades. Aquestes no poden demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants i es realitzaran abans de publicar la llista de les persones aspirants que hagen superat el procés selectiu. La resolució del procés s'ajustarà a un temps raonable, la qual cosa valorarà i acordarà el tribunal de manera motivada. És aplicable a les víctimes de violència de gènere exactament la mateixa previsió, quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

Les persones admeses poden utilitzar, en el desenvolupament de les proves selectives, qualsevol de les llengües oficials a la Comunitat Valenciana.

Per a realitzar les proves previstes en aquesta convocatòria està totalment prohibit, per part de les persones aspirants, l'ús de dispositius electrònics com ara telèfons mòbils, tauletes, telèfons i rellotges intel·ligents o qualssevol altres elements tecnològics de característiques similars que puguen interferir en el seu desenvolupament. El tribunal pot verificar en tot moment aquesta circumstància i resoldre en conseqüència, de manera motivada en cada cas, per a garantir aquest compliment.

9.3. Una vegada iniciades les proves, el tribunal anunciarà la celebració dels exercicis restants en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, amb una antelació mínima de dos dies hàbils.

9.4. El tribunal publicarà en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, amb una antelació mínima de dos dies hàbils a la realització dels exercicis, els criteris de valoració d'aquests.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En acabar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, el tribunal publicarà, en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, la llista de persones que han superat l'exercici, amb expressió del seu nom, cognoms i la puntuació obtinguda.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, el tribunal, per mitjà d'anunci, publicarà, en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, la llista amb la qualificació final de persones admeses que han superat la fase d'oposició, per ordre de puntuació, i que passaran a la fase de concurs.

A les persones incloses en aquesta llista se'ls concedirà un termini de deu dies hàbils perquè presenten un currículum acompanyat dels documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex II. Si els mèrits al·legats ja consten en el registre de personal de la Sindicatura de Comptes, únicament és necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, el tribunal exposarà, en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, la llista de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i els concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents en relació amb la baremació.

10.4. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal, per mitjà d'anunci, publicarà, en el tauler d'anuncis electrònic de la seu electrònica i en el web de la Sindicatura de Comptes, la llista definitiva de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 8, punt 8.7.

En cap cas el tribunal pot declarar que ha aprovat el procés selectiu un nombre superior de persones aspirants al de llocs convocats.





11. Llista definitiva i presentació de documents

11.1. El tribunal de selecció elevarà al Consell de la Sindicatura de Comptes la llista definitiva de persones aspirants aprovades, per ordre de puntuació total, a fi que l'aprove i que la publique en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes, perquè en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació aporten davant la Secretaria General de la Sindicatura de Comptes els documents següents:



a) Certificat de naixement, expedit pel registre civil corresponent, o fotocòpia compulsada del DNI o document equivalent per a les persones nacionals d'altres estats a què fa referència la base 2, punt 2.1, lletra a.



b) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions del lloc de treball oferit.



c) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2, punt 2.1, lletra c, d'aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

d) Declaració jurada de no haver sigut separada del servei públic per mitjà d'expedient disciplinari ni trobar-se inhabilitada penalment per a l'exercici de la funció pública.

Les persones aspirants que obtinguen en el quart exercici de valencià, de caràcter no eliminatori, una nota inferior als 2 punts, presentaran un compromís per escrit de realitzar la formació que siga necessària per a adquirir el nivell B2, per mitjà de certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola presentaran una declaració jurada de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.

11.2. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa, o si se'n dedueix que els falta algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

11.3. A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones aspirants seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, quan alguna de les persones proposades per al nomenament no presente la documentació acreditativa del compliment dels requisits per a participar en el concurs oposició, o quan se'n deduïsca que no compleix algun dels requisits exigits, el Consell de la Sindicatura de Comptes podrà requerir al tribunal de selecció una llista complementària per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera, en el cas que hi haja persones aspirants que hagen realitzat tots els exercicis i fases del procediment selectiu i haver aprovat els exercicis eliminatoris i que seguisquen per ordre de puntuació final en la llista d'aprovats inicialment proposada pel tribunal.





12. Nomenament i adscripció de personal funcionari

12.1. Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, el Consell de la Sindicatura de Comptes dictarà un acord, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes, i procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes.

12.2. L'adscripció del personal funcionari que supere les proves selectives als llocs de treball vacants de tècnic o tècnica d'auditoria (llocs números 38 i 46) s'efectuarà atenent l'elecció que realitzen, per ordre de qualificació, les persones aspirants que ingressen.

En el cas que el nombre de persones aprovades en les proves selectives fora inferior al de vacants, a l'efecte de determinar els llocs concrets que podran ser objecte d'elecció per aquelles, s'aplicaran els criteris següents:

En primer lloc, s'inclouran els llocs que no estiguen coberts temporalment.

En segon lloc, s'incorporaran els llocs coberts temporalment per personal que no s'haja presentat a aquestes proves selectives. Els possibles empats es desfaran seguint l'ordre de menor a major temps de permanència en el lloc des que va tindre lloc l'última cobertura temporal d'aquest.

Finalment, s'oferiran els llocs coberts temporalment per personal que sí que s'haja presentat a aquestes proves selectives, seguint l'ordre de menor a major nombre d'exercicis aprovats i, en cas d'igualtat, de menor a major puntuació obtinguda en aquests exercicis. Els possibles empats es desfaran aplicant el criteri de desempat previst en l'apartat anterior.

12.3. En atenció a les característiques de les funcions i tasques que comporten les places objecte de la convocatòria, que requereixen l'ús d'eines informàtiques i tecnològiques, principalment fulls de càlcul, bases de dades i ofimàtica, les persones aspirants, una vegada nomenats personal funcionari de carrera, hauran de realitzar els cursos que a aquest efecte es programen per la Sindicatura en el seu pla anual de formació, per a garantir-ne l'adequat acompliment, llevat que acrediten degudament el seu maneig.



13. Tribunal de selecció

13.1. El tribunal de selecció d'aquesta convocatòria el designarà el Consell de la Sindicatura de Comptes, tenint en compte el que es preveu en l'article 75.2 del seu Reglament de Règim Interior (DOGV 8308, d'1.06.2018), estarà compost per cinc membres i tindrà la composició següent: president, vocal secretari i tres vocals. A més, pot assistir a les sessions del tribunal, amb veu, però sense vot, un representant del Consell de Personal. El tribunal quedarà constituït, a més, per les persones suplents respectives que, simultàniament amb les titulars, es designen.



13.2. La composició del tribunal tendirà a la paritat entre dones i homes.

13.3. La llista nominal dels membres del tribunal es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes.

13.4. El tribunal, per a realitzar les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.

13.5. Les persones integrants del tribunal, així com el personal assessor, s'abstindran i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'abstindran els qui hagen fet labors de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. S'entendrà que el tribunal està vàlidament constituït quan hi assistisca la majoria dels seus membres, entre els quals han de figurar en tot cas el president i el vocal secretari o els seus suplents respectius. El president disposarà del vot de qualitat en cas d'empat. D'altra banda, el funcionament del tribunal s'ha s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per als òrgans col·legiats.

13.7. Correspon al tribunal determinar el contingut dels exercicis i la seua qualificació, tant en la fase de concurs com en la d'oposició, com també, en general, adoptar totes les mesures necessàries perquè el desenvolupament de les proves selectives siga el correcte, per a la qual cosa disposa de la facultat d'interpretació d'aquestes bases.

13.8. El tribunal, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regirà per les disposicions del Decret 7/2023, de 27 de gener, del Consell, que modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer (DOGV 9524, d'1.02.2023).

13.9. Als efectes de comunicacions i de qualsevol altra incidència, el tribunal té la seu en la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, en el número 4 del carrer de Sant Vicent, 46002 València.





14. Borsa de treball

En acabar el procés selectiu, el Consell de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana constituirà la borsa de treball d'acord amb les previsions que conté el reglament que regula la cobertura temporal de llocs de treball de la Sindicatura de Comptes (DOGV 8094, 28.07.2017), modificat per l'Acord del Consell de la Sindicatura de Comptes de 18 d'octubre de 2023 (DOGV 9715, 31.10.2023).





15. Base jurídica i fins del tractament de dades personals

15.1. Per a la participació en el procés selectiu que s'inicia per part de la Sindicatura de Comptes, la persona interessada ha d'atorgar el seu consentiment exprés i la seua autorització per al tractament de les seues dades personals per la Sindicatura de Comptes, atés que sense aquest tractament no és possible que es tinga en compte la seua participació en aquests processos, en incomplir-se els requisits d'admissió i participació establits. L'atorgament del consentiment per part del participant es realitzarà per mitjà de la signatura de la instància de sol·licitud de participació en el procés. La mateixa acció de signar la sol·licitud implica aquest atorgament.

Seran objecte de tractament les dades personals següents:

a) Dades identificatives i de contacte com ara nom i cognoms, DNI/NIE/passaport, adreça postal i electrònica, telèfon fix i mòbil.



b) Dades de característiques personals com ara edat, sexe, data i lloc de naixement, dades de família/estat civil.

c) Dades acadèmiques i professionals com ara nivell d'estudis, CV, titulacions, dades obtingudes de proves selectives, entrevistes.

d) Dades necessàries per a tramitar el cobrament dels drets d'inscripció.

15.2. Amb base jurídica en el compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament o en el consentiment de l'interessat, la Sindicatura de Comptes tractarà les dades de la persona interessada amb els fins següents:

a) Verificar el compliment dels requisits d'admissió.

b) Dur a terme l'admissió de les persones aspirants.

c) Desenvolupar i executar el procés selectiu i seleccionar les persones aspirants que superen les proves.

d) Aprovar i publicar la llista provisional i, si és el cas, la llista definitiva de persones admeses i excloses.

e) Constitució de les borses de treball on s'incorporaran les llistes de reserva per a l'ocupació de places segons les necessitats del servei i disponibilitat del personal.

f) Exposar, en els llocs determinats per a cada cas per aquesta convocatòria, les llistes provisionals i les llistes definitives de persones admeses i excloses, i les dels resultats de cada prova, amb indicació dels cognoms, el nom i els quatre dígits del DNI o, si és el cas, del document acreditatiu de la identitat de les persones estrangeres residents en territori espanyol, com també, si és el cas, la causa d'exclusió.



g) Atendre i gestionar les reclamacions a les llistes provisionals, així com les esmenes realitzades per les persones interessades i, si és el cas, els recursos contra les llistes definitives.

h) Si és el cas, dur a terme les adaptacions que corresponga per a les persones aspirants amb diversitat funcional.

15.3. Destinataris de les dades. Les dades personals de la persona interessada es comunicaran, si és el cas, amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals, a l'òrgan de selecció i, si és el cas, als òrgans de l'Administració pública (de l'àmbit autonòmic, local, estatal o, si és el cas, europeu), autoritats de control en matèria de protecció de dades, òrgans judicials, Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Agència Valenciana Antifrau, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana i tercers subjectes de dret privat quan, si és el cas, s'aprecie un interés legítim d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, Llei 19/2013, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, i Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

En compliment del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Sindicatura de Comptes pot comunicar les dades personals de la persona interessada a les plataformes d'intermediació de l'Administració pública per a la consulta i verificació de dades.



Així mateix, la Sindicatura de Comptes pot permetre l'accés de terceres empreses (també denominades encarregats del tractament) a les dades de la persona interessada per a la prestació de serveis de suport als fins indicats, com també per a la prestació de serveis auxiliars a la Sindicatura de Comptes, amb la signatura prèvia del contracte legalment previst a aquest efecte que obliga els encarregats del tractament a seguir les instruccions de la Sindicatura de Comptes en el tractament de les dades personals, com també a adoptar mesures de seguretat i confidencialitat i a tornar i destruir les dades personals a la finalització del servei. La Sindicatura de Comptes no té previst dur a terme transferències internacionals de les dades personals de la persona interessada ni a països ni a organitzacions internacionals. En el cas d'efectuar-se, aquest tipus de transferències es realitzaran de conformitat amb el Reglament Europeu de Protecció de Dades i la Llei Orgànica de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals.

15.4. Termini de conservació de les dades. Les dades personals proporcionades per la persona interessada es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es recullen, i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, a més dels períodes establits en la normativa d'arxius i documentació.

15.5. Drets. La persona interessada pot exercitar davant la Sindicatura de Comptes, en relació amb les seues dades personals, els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició, portabilitat i dret a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de dades personals, enviant una comunicació al delegat de protecció de dades (DPD) a través de qualsevol de les vies següents:



a) A l'adreça postal del carrer de Sant Vicent Màrtir, núm. 4, de València, CP 46002, o de manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

b) Al compte de correu electrònic del DPD: dpd@sindicom.es

c) A través de comunicació escrita presentada directament en la seu electrònica de la Sindicatura de Comptes (presentació d'instància general).

L'exercici dels drets és personalíssim i requereix la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se per mitjà de fotocòpia o instrument electrònic equivalent del seu document nacional d'identitat o passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si és el cas, de la persona que exercisca la representació, així com el document o instrument electrònic acreditatiu d'aquesta representació.



15.6. Dret a interposar una reclamació. A més, la persona interessada queda informada que té dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), a través de www.aepd.es o en l'adreça següent: c/ Jorge Juan, 6. 28001 Madrid, i/o telèfon de contacte 900 293 183, en particular quan la persona interessada considere que no ha obtingut satisfacció per part de la Sindicatura de Comptes en l'exercici dels seus drets. No obstant això, amb caràcter voluntari i prèviament a la presentació d'aquesta reclamació en l'AEPD, la persona interessada pot dirigir-se i contactar amb el DPD de la Sindicatura de Comptes a través de l'adreça electrònica següent: dpd@sindicom.es

15.7. La Sindicatura de Comptes pot demanar a altres administracions els documents requerits en la convocatòria que siguen accessibles a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (PAI), d'acord amb el que es preveu en l'article 28 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i no serà necessària la seua aportació per l'interessat. En cas de no autoritzar aquesta consulta, o que la documentació no estiga a l'abast en la PAI, el sol·licitant aportarà la documentació requerida en la convocatòria.

16. Recursos

16.1. Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es dicten per a desenvolupar-la, excepte les actuacions del tribunal, poden ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. No obstant això, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que s'estime procedent. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

16.2. Contra els actes del tribunal es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell de la Sindicatura de Comptes, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació o publicació.

16.3. D'acord amb les disposicions de l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la falta de resolució expressa de les sol·licituds o reclamacions regulades en aquest acord té efectes desestimatoris de la sol·licitud o reclamació, sense perjudici de l'obligació de resoldre.







ANNEX I

Temari



Bloc I. Part general

1. La Constitució espanyola de 1978: característiques generals i estructura. Els principis constitucionals i els valors superiors. Els drets fonamentals i les seues garanties. La Corona en la Constitució de 1978. Les Corts Generals. El Congrés dels Diputats i el Senat. Composició i funcions.

2. El Govern en la Constitució. El control parlamentari del Govern. El poder judicial en la Constitució. El Consell General del Poder Judicial. El Ministeri Fiscal. El Tribunal Constitucional: naturalesa, organització i atribucions. La reforma constitucional.

3. L'organització territorial de l'Estat en la Constitució. La distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes. Relacions i mecanismes de coordinació, col·laboració i control entre les administracions públiques.

4. L'Administració local. Marc jurídic. L'autonomia local. Organització política i administrativa.

5. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: les Corts Valencianes. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències. Institucions comissionades per les Corts Valencianes i institucions consultives i normatives: règim jurídic.



6. Govern i Administració: el president, el Consell i els consellers. Iniciativa legislativa i potestat reglamentària del Consell. Relacions entre el Consell i les Corts Valencianes. L'Administració pública de la Generalitat. L'Administració institucional.

7. El control extern de l'activitat financera: concepte, classes i competències. Els òrgans institucionals de control extern a escala autonòmica, estatal i europea. El Tribunal de Comptes: organització i funcions. La responsabilitat comptable. La coordinació dels òrgans autonòmics de control extern amb el Tribunal de Comptes. Organitzacions internacionals d'entitats fiscalitzadores: INTOSAI, EUROSAI i EURORAI.



8. La Sindicatura de Comptes: organització i funcionament. Competències, funcions, composició i atribucions. Membres de la Sindicatura de Comptes i personal al seu servei. Informes anuals. Informes especials. Relacions entre la Sindicatura de Comptes i les Corts Valencianes.



9. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat Valenciana, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació, el sector públic de la Generalitat, estructura i règim econòmic bàsic.

10. El sector públic instrumental de la Generalitat. Els organismes públics: organismes autònoms i entitats de dret públic. Societats mercantils de la Generalitat. Fundacions del sector públic de la Generalitat. Consorcis de la Generalitat.

11. El compte general de la Generalitat: contingut, formació, remissió a la Sindicatura per a efectuar-ne l'examen i comprovació. Els comptes anuals del sector públic de la Generalitat: contingut i principis aplicables, informació periòdica i rendició de comptes.

12. El patrimoni de la Generalitat. El domini públic. Concepte i característiques. Prerrogatives de l'Administració sobre els béns de domini públic. La utilització del domini públic. Els béns patrimonials i el seu règim de protecció.

13. La Unió Europea: principis generals, polítiques i accions. L'ordenament jurídic comunitari. Les institucions de la Unió Europea. El Consell de la Unió Europea. La Comissió Europea. El Parlament Europeu. El Tribunal de Justícia. El Tribunal de Comptes.

14. L'Administració pública: principis constitucionals. Tipus d'òrgans de l'Administració pública. Creació i supressió d'òrgans i unitats administratives. Òrgans col·legiats

15. La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana. El personal al servei de la Generalitat: ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional. Situacions administratives. Drets, deures i incompatibilitats. Règim de retribucions i indemnitzacions.

16. La Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana. Principis i contingut. Dret d'accés a la informació pública.

17. L'administració electrònica i normativa de desenvolupament. La gestió electrònica dels procediments administratius. El document electrònic i el seu cicle de vida. Metadades. Instruments per a l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Transparència, dades obertes i participació.

18. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. Els actes administratius. Concepte, elements i classes. Eficàcia i executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa. Nul·litat i anul·labilitat. Revisió dels actes en via administrativa. Recursos administratius.

19. La posició del ciutadà en el procediment: capacitat d'obrar. Interessat: concepte, identificació i signatura. Drets i deures del ciutadà i de l'interessat, amb especial referència a l'ús de mitjans electrònics.



20. El procediment administratiu comú: normes generals de l'actuació de l'Administració en el procediment, amb especial referència a l'actuació per mitjans electrònics. Termes i terminis. Fases del procediment administratiu comú.

21. La Llei Orgànica d'Estabilitat Pressupostària. Àmbit d'aplicació. Principis generals. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Mesures preventives, correctives i coercitives. Transparència. Gestió pressupostària.

22. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals i el Reglament General de Protecció de Dades. Principis i drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Delegat de protecció de dades. Garantia dels drets digitals.



Bloc II. Pressupostos i comptabilitat pública. Generalitat Valenciana

1. Els pressupostos de la Generalitat: principis i regles de programació i de gestió pressupostària, objectiu d'estabilitat, contingut, elaboració i estructura.

2. El compte general de la Generalitat: contingut, formació, remissió a la Sindicatura per a efectuar-ne l'examen i comprovació. Els comptes anuals del sector públic de la Generalitat: contingut i principis aplicables, informació periòdica i rendició de comptes.

3. Els crèdits pressupostaris. Compromisos de despesa de caràcter plurianual. Despeses de tramitació anticipada. Modificacions de crèdits.

4. La Instrucció d'Operatòria Comptable de la Generalitat Valenciana en l'àmbit del sistema NEFIS (Ordre 18/2023 de la CHEAP) I: regles de la comptabilitat. Contingut del sistema NEFIS. Òrgans intervinents en el sistema.

5. La Instrucció d'Operatòria Comptable de la Generalitat Valenciana en l'àmbit del sistema NEFIS (Ordre 18/2023 de la CHEAP) II: justificació de les operacions i dades a incorporar al sistema. Procés d'execució de la despesa pública. La gestió del pressupost d'ingressos.

6. Estat de liquidació del pressupost: liquidació del pressupost de despeses, liquidació del pressupost d'ingressos, resultat pressupostari. Memòria: contingut. Especial referència a la informació pressupostària: despeses amb finançament afectat i romanent de tresoreria.



7. La comptabilitat del sector públic de la Generalitat. Principis generals i fins. Aplicació dels principis comptables. Destinataris de la informació comptable. Competències en matèria comptable.

8. El Pla General de Comptabilitat Pública de 2010 (PGCP): característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat pública en el PGCP: imatge fidel dels comptes anuals, requisits de la informació a incloure en els comptes anuals.

9. Principis comptables, elements dels comptes anuals, criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals i criteris de valoració.

10. Operacions de fi d'exercici. Normes d'elaboració dels comptes anuals. Balanç. Compte de resultat economicopatrimonial. Estat de canvis en el patrimoni net. Estat de fluxos d'efectiu.

11. El control intern de la gestió economicofinancera en la Generalitat: competències. Objectius del control. Principis d'actuació i prerrogatives. Deures i facultats del personal controlador. La funció interventora: definició, àmbit d'aplicació, modalitats, omissió de la fiscalització.



12. El control financer permanent en la Generalitat. L'auditoria pública realitzada per la IGG: definició, àmbit, formes d'exercici, informes. Auditoria de comptes anuals i auditories públiques específiques.



Bloc III. Pressupostos i comptabilitat pública. Hisendes locals

1. Les hisendes locals: principis generals. Classificació dels recursos econòmics de les entitats locals. Els ingressos tributaris locals: naturalesa i fet imposable.

2. Els pressupostos de les entitats locals: definició. Principis pressupostaris. Contingut dels pressupostos: estats, annexos i bases d'execució. Elaboració i aprovació. El pressupost prorrogat.

3. Les modificacions pressupostàries en l'àmbit local: concepte, classes, finançament i tramitació.

4. L'execució del pressupost de despeses i d'ingressos en l'àmbit local: les seues fases. Els pagaments a justificar. Les bestretes de caixa fixa. Les despeses de caràcter plurianual. La tramitació anticipada de despeses.

5. Els projectes de despesa en l'àmbit local. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

6. Tancament i liquidació del pressupost local. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria.

7. Formació, rendició, tramitació, estructura i contingut dels comptes anuals de les entitats locals.

8. El sistema comptable de l'Administració local. La instrucció del model normal de comptabilitat local. Principis generals. Competències i funcions. Normes generals del sistema d'informació comptable per a l'Administració local. Romanents de crèdit. Projectes de despesa. Despeses amb finançament afectat. Regulació de les dades a incorporar al sistema i de la informació a obtindre.

9. El compte general de l'entitat local: contingut, formació, aprovació i rendició. Altra informació comptable: per al Ple, avanç de la liquidació del pressupost corrent, informació per als òrgans de gestió i de control intern, i per a altres administracions públiques.

10. Normes per a la formulació de comptes anuals consolidats en l'àmbit del sector públic local: normes generals, grup d'entitats, entitat dominant i entitats dependents, altres entitats que intervenen en la consolidació, obligació de consolidar i excepcions.

11. Règim jurídic del control intern en les entitats del sector públic local (I). El Reial decret 424/2017, de 28 d'abril. Àmbit d'aplicació, formes d'exercici i principis de l'exercici del control intern. Exercici de la funció interventora. La fiscalització prèvia.

12. Règim jurídic del control intern en les entitats del sector públic local (II). La funció de control financer. El control permanent. L'auditoria pública. Els informes.









Bloc IV. Comptabilitat i auditoria

Aspectes generals

1. El Pla General de Comptabilitat (PGC): característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat en el PGC: imatge fidel, requisits de la informació a incloure en els comptes anuals, principis comptables, elements dels comptes anuals, criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals i criteris de valoració.

2. Normes de registre i valoració del PGC.

3. Principis fonamentals de la fiscalització del sector públic. La ISSAI-ES 100. Tipus de fiscalització. Elements de la fiscalització del sector públic.

4. La NIA-ES-SP 1200. Objectius globals de l'auditor independent i realització de l'auditoria de conformitat amb les Normes Internacionals d'Auditoria.

5. El document d'inici de l'auditoria (MFSC-1212). Concepte, finalitat, estructura i contingut. Incidència en la planificació i execució de l'auditoria.

6. Planificació d'una fiscalització (NIA-ES-SP 1300 i GPF-OCEX 1301). Funció i moment de realització de la planificació. Activitats de planificació. Estratègia global d'auditoria. El pla d'auditoria. Canvis en la planificació. Direcció, supervisió i revisió del treball de l'auditor. La memòria de planificació. Programes de treball.



7. La importància relativa en les auditories financeres (NIA-ES-SP 1321 i GPF-OCEX 1321). Finalitat, judici professional, importància relativa i risc d'auditoria. La importància relativa en la planificació i execució del treball d'auditoria financera. Avaluació de les incorreccions identificades durant la realització de l'auditoria. La importància relativa en l'informe d'auditoria financera.

8. El control de qualitat en les fiscalitzacions (MFSC-1220). El sistema de control de qualitat i la funció dels equips d'auditoria. Requeriments generals. Revisió de control de qualitat de la fiscalització. Revisió de control de qualitat en l'emissió dels informes.

9. La documentació d'una fiscalització (NIA-ES-SP 1230 i GPF-OCEX 1231). Objectiu, concepte i requisits. Característiques, estructura i contingut de la documentació d'auditoria. Compilació de l'arxiu final d'auditoria. Confidencialitat dels papers de treball. Arxius d'auditoria: general, corrent i permanent.

Valoració de riscos i control intern

10. L'enfocament d'auditoria basat en l'anàlisi dels riscos (GPF-OCEX 1315R/1316R). Risc d'auditoria: concepte i components. Procediments de valoració del risc.

11. El coneixement requerit de l'entitat i del seu entorn, i del marc d'informació financera aplicable. Els factors de risc inherent.



12. Coneixement del sistema de control intern de l'entitat auditada. Concepte i components. Especial referència al coneixement del sistema d'informació i de l'entorn TI.

13. Els controls generals de tecnologies de la informació (CGTI) (GPF-OCEX 5330). Concepte i finalitat dels CGTI. Identificació de les aplicacions de TI i altres aspectes de l'entorn de TI que estan subjectes a riscos derivats de la utilització de TI. Identificació dels riscos derivats de la utilització de TI i dels CGTI que responen a aquests riscos.



14. Principals tipus de CGTI i les seues característiques. Auditoria dels CGTI. Objectius de l'auditor. Principals procediments. Avaluació de les deficiències de control detectades.

15. Els controls de processament de la informació (CPI) (GPF-OCEX 5340). Què són els CPI: definició, objectius dels CPI i la seua finalitat. Les afirmacions. Identificació i valoració dels riscos d'incorrecció material en les afirmacions. L'espectre de risc inherent. Riscos significatius.

16. Coneixement del component d'activitats de control i identificació dels CPI. Avaluació del disseny i implementació dels CPI rellevants. Valoració del risc de control. Interrelació dels CGTI i CPI.



17. Comunicació de les deficiències en el control intern (GPF-OCEX 1265). Avaluació de les deficiències en el control intern i la seua importància relativa. Definició. Com comunicar-les i incloure-les en l'informe de fiscalització.

Evidència d'auditoria i la seua obtenció

18. Respostes de l'auditor als riscos valorats. Respostes globals. Procediments d'auditoria que responen als riscos d'incorrecció material en les afirmacions (NIA-ES 330).

19. Proves de controls i proves substantives (NIA-ES 330). Les proves pas a pas: com realitzar-les i documentar-les (GPF-OCEX 1511).



20. L'evidència d'auditoria (NIA-ES-SP 1500). Evidència d'auditoria suficient i adequada. Tipus d'evidència. Mètodes de selecció dels elements sobre els quals es realitzaran proves per a obtindre evidència d'auditoria. Procediments d'auditoria per a obtindre evidència d'auditoria.

21. L'evidència electrònica d'auditoria (GPF-OCEX 1503). Tipus d'evidència electrònica. Consideracions generals sobre l'evidència electrònica d'auditoria. Característiques de l'evidència electrònica d'auditoria. Suficiència i fiabilitat de l'evidència electrònica. Procediments d'auditoria aplicables per a la seua obtenció. Diligència i escepticisme professionals. El risc d'excés de confiança en la tecnologia.

22. Procediments analítics. Procediments analítics substantius, idoneïtat dels procediments i fiabilitat de les dades. Anàlisi dels resultats obtinguts. Classes de procediments (NIA-ES-SP 1520).



23. Mostreig en auditoria. La NIA-ES-SP 1530.

24. Consideracions d'auditoria relatives a una entitat que utilitza una organització de serveis. El cas particular d'utilització d'una organització de serveis de computació en el núvol. Models de desplegament i tipus dels serveis en el núvol. Riscos significatius de l'ús de la computació en el núvol. Responsabilitats del proveïdor del servei i del client en relació amb la seguretat. Consideracions en fiscalitzar la contractació d'un servei de computació en el núvol. Consideracions que han de realitzar-se en una auditoria financera. Les NIA-ES-SP 1402 i la GPF-OCEX 1403. Informes tipus 1 i tipus 2.

25. Auditoria de fets posteriors. Tipus de fets posteriors. Procediments d'auditoria aplicables (GPF-OCEX 1560).

26. L'aplicació del principi comptable d'empresa en funcionament o de gestió continuada segons la comptabilitat privada i pública. Procediments d'auditoria. Implicacions per a l'informe d'auditoria (GPF-OCEX 1570).

27. Què són les manifestacions escrites. A qui se sol·liciten. Què han de recollir. Les manifestacions escrites com a evidència d'auditoria. Dubtes sobre la fiabilitat de les manifestacions escrites i manifestacions escrites sol·licitades i no proporcionades (NIA-ES-SP 1580).

28. Les proves de dades (GPF-OCEX 5370). Què són. Etapes o fases d'una prova de dades. Avantatges i inconvenients. Planificació i disseny. Anàlisi de resultats. Documentació de la prova.

Principals àrees de treball

29. L'immobilitzat, inversions immobiliàries i actius no corrents mantinguts per a la venda i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció dels elements que componen aquesta àrea. Anàlisi de les principals problemàtiques. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

30. La tresoreria i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció i principals problemàtiques relacionades amb la tresoreria. Objectius d'auditoria de l'àrea. Control intern de l'àrea. Procediments i proves d'auditoria.

31. El patrimoni net i la seua comptabilització segons el PGC. Legislació relativa al patrimoni net. Descripció de les principals problemàtiques relacionades amb l'àrea. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

32. Els actius i passius financers i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció de les principals problemàtiques relacionades amb l'àrea. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

33. Les despeses de personal i la seua comptabilització segons el PGC. La GPF-OCEX 1961. Objectius d'auditoria de l'àrea. Riscos i controls. Segregació de funcions. Avaluació dels controls generals. Principals procediments i proves d'auditoria.

34. Les despeses de compres, despeses i proveïdors i la seua comptabilització segons el PGC. La GPF-OCEX 1962. Objectius d'auditoria de l'àrea. Riscos i controls. Segregació de funcions. Avaluació dels controls generals. Principals procediments i proves d'auditoria.

35. Fiscalització de l'àrea d'ingressos per tributs i recaptació. Objectius de l'auditoria de l'àrea. Coneixement dels procediments de gestió. Identificació dels riscos i dels controls existents. Segregació de funcions. Principals procediments d'auditoria.

36. Els ingressos i les vendes, la seua comptabilització segons el PGC. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

Els informes d'auditoria financera

37. Els informes en la Llei de Sindicatura de Comptes. Procediments de tramitació, discussió i emissió dels informes en la Sindicatura de Comptes. Resums.

38. Els informes d'auditoria. La NIA-ES-SP 1700 Formació de l'opinió i emissió de l'informe d'auditoria sobre els estats financers.



39. Comunicació de les qüestions clau de l'auditoria en l'informe d'auditoria. La NIA-ES-SP 1701 i la GPF-OCEX 1730.

40. Opinió modificada en l'informe d'auditoria emés per un auditor independent. Tipus de modificacions. La NIA-ES-SP 1705 i la GPF-OCEX 1730.



Bloc V. Auditories de compliment

1. Principis fonamentals de la fiscalització de compliment (ISSAI-ES 400). Les fiscalitzacions de compliment de la legalitat (GPF-OCEX 4000). Tipus d'auditories de compliment. Característiques d'un encàrrec de seguretat: diferències entre seguretat raonable i seguretat limitada. Encàrrecs d'elaboració d'un informe directe i encàrrec d'atestació, diferències. Determinació del nivell de seguretat.



2. Característiques dels criteris d'auditoria utilitzats. Comunicació del nivell de seguretat. Els informes d'una fiscalització de compliment. Exigències de l'informe segons la GPF-OCEX 4000: tipus d'informes. Principis aplicables en l'elaboració dels informes. Estructura dels informes.

3. La importància relativa en les fiscalitzacions de compliment de la legalitat (GPF-OCEX 4320). Tipus i incompliment segons la seua importància relativa i efectes en els informes de fiscalització.

4. Contractació del sector públic (I). Àmbit subjectiu. Àmbit objectiu. Negocis i contractes exclosos, especial referència als encàrrecs de gestió. Delimitació dels tipus contractuals i contractes subjectes a una regulació harmonitzada. Òrgans competents en matèria de contractació. El contractista: capacitat, solvència i prohibicions per a contractar. Garanties.

5. Contractació del sector públic (II). L'expedient de contractació i la seua tramitació. El preu. La revisió de preus. L'adjudicació del contracte: procediments i criteris d'adjudicació. La plataforma de contractació i el perfil del contractant a la Comunitat Valenciana. Normes especials per a la preparació dels contractes típics.

6. Contractació del sector públic (III). Efectes, execució, modificació i extinció dels contractes del sector públic. Especialitats per a contractes d'obres, de concessió d'obra pública, de gestió de serveis públics, de subministrament, de serveis i de col·laboració entre el sector públic i el sector privat. La racionalització tècnica de la contractació. La contractació privada de l'Administració. Normativa de la Comunitat Valenciana en matèria de contractació.

7. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (I): actuacions administratives prèvies (MFSC-4821), els criteris d'adjudicació (MFSC-4823), les variants i millores (MFSC-4825).

8. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (II): criteris d'adjudicació econòmics (MFSC-4824), les baixes temeràries i llindars de sacietat (MFSC-4826).

9. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (III): els encàrrecs a entitats que tenen la consideració de mitjans propis (MFSC-4815).

10. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (IV): el fraccionament dels contractes (MFSC-4813) i els contractes menors (MFSC-4810).

11. L'activitat subvencionadora de l'Administració. Concepte, naturalesa i classificació de les subvencions. Àmbit objectiu i subjectiu d'aplicació de la Llei 38/2003, General de Subvencions (LGS): entitats atorgants de les subvencions, beneficiaris, entitats col·laboradores. Requisits per a obtindre la condició de beneficiari o entitat col·laboradora.

12. El procediment de concessió i pagament de les subvencions. Justificació. Reintegrament. Control financer de les subvencions. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions.

13. El títol X, «Subvencions», de la Llei 1/2015: àmbit d'aplicació de la norma, competències dels òrgans de la Generalitat, tipus de procediments de concessió. El control financer de les subvencions.



14. Fiscalització de l'àrea de subvencions concedides. L'MFSC 4900. Objectius d'auditoria. Coneixement dels procediments de concessió de subvencions. Identificació dels riscos i dels controls existents. Segregació de funcions. Procediments d'auditoria per a revisar el compliment legal.

15. Principals comprovacions a realitzar segons l'MFSC 4900: a) prèvies a l'atorgament de la subvenció, b) en relació amb la concessió de subvencions i execució de l'activitat subvencionada, c) en relació amb la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, d) en el cas de subvencions concedides per mitjà del procediment de concessió directa, i e) en relació amb el procediment de gestió i justificació de subvencions. Principals incompliments significatius en matèria de subvencions segons l'MFSC 4900.



Bloc VI. Auditories operatives i especials

1. La governança de la ciberseguretat i la seua auditoria (GPF-OCEX 5314).

2. La governança corporativa i la seua auditoria (GPF-OCEX 5331).

3. La governança sobre les TI i la seua auditoria (GPF-OCEX 5331).

4. Les auditories focalitzades immediates. Característiques i metodologia.

5. Les auditories de sistemes d'informació. La GPF-OCEX 5300. Definició. Requisits generals específicament relacionats amb les auditories de sistemes d'informació: enfocament d'auditoria basada en riscos, materialitat, documentació i competència.

6. Ciberseguretat, seguretat de la informació i auditoria externa: la GPF-OCEX 5311. Ciberresiliència. Tipus d'auditories de seguretat de la informació.

7. Principis fonamentals de la fiscalització operativa. La ISSAI-ES 300. Marc per a la fiscalització operativa: definició de fiscalització operativa, economia-eficiència-eficàcia, objectius de la fiscalització operativa, aplicabilitat de la ISSAI-ES-300. Elements de la fiscalització operativa: les tres parts de la fiscalització operativa, matèria i criteris de la fiscalització operativa, confiança i seguretat en la fiscalització operativa.

8. Auditoria operativa. La GPF-OCEX 3910. Introducció i definició. Conceptes fonamentals de l'auditoria operativa: independència i ètica. Usuaris previstos i parts responsables. Confiança i seguretat en l'auditoria operativa. Maneres de proporcionar seguretat.

9. Auditoria operativa. La GPF-OCEX 3910. Conceptes fonamentals de l'auditoria operativa: objectiu(s) de l'auditoria. Enfocament d'auditoria. Criteris d'auditoria. Risc d'auditoria. Competències. Supervisió. Judici i escepticisme professional. Materialitat.







ANNEX II

Barem de la fase de concurs



En la fase de concurs a què es refereix la base 8, punt 8.6, d'aquesta convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional.

1. Aquest concepte es valora fins a un màxim de 17 punts, d'acord amb els criteris següents:

1.1. Per cada mes complet de servei en actiu en òrgans de control extern de les administracions públiques, exercint llocs de treball del subgrup A1 directament relacionats amb la fiscalització i auditoria externes del sector públic: 0,14 punts.

1.2. Per cada mes complet de servei actiu en òrgans de control extern i en administracions i institucions públiques, exercint llocs de treball no inclosos en l'apartat anterior, amb funcions directament relacionades amb la fiscalització i auditoria del sector públic (control intern i extern): 0,11 punts.

1.3. Per cada mes complet de servei en actiu en les administracions i institucions públiques o òrgans de control extern, exercint llocs de treball no inclosos en els dos subapartats anteriors: 0,09 punts.



En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservats a personal eventual.

2. Els treballs per a administracions i institucions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificat oficial de l'òrgan competent.



B) Formació. Aquest concepte es valora fins a un màxim de 13 punts, d'acord amb els criteris següents:

1. Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 2,50 punts per títol, fins a un màxim de 5 punts.

2. Formació complementària: màxim 7 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, així com els màsters propis de cada universitat, que estiguen relacionats directament amb les funcions pròpies de la plaça convocada, segons la relació de llocs de treball de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 1,30 punts

De 75 o més hores: 1,10 punts

De 50 o més hores: 0,90 punts

De 25 o més hores: 0,65 punts

De 15 o més hores: 0,45 punts

Només es valoraran per aquest concepte les accions formatives que hagen sigut convocades, organitzades o homologades pels òrgans de control extern, universitats, fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, o qualsevol centre o organisme públic de formació. En cap cas s'adjudicarà cap puntuació per activitats de naturalesa diferent de les assenyalades, com per exemple seminaris, jornades, trobades, taules redones, debats o altres anàlogues.

En cap cas es puntuaran en aquest subapartat, ni en el subapartat anterior de titulació acadèmica oficial, els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

3. Valencià: màxim 5 punts.

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

3.1. Coneixement de valencià:

A2 (grau oral): 0,75 punts

B1 (grau elemental): 1,50 punts

B2: 3,00 punts

C1 (grau mitjà); 4,00 punts

C2 (grau superior): 5,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

3.2. Capacitació tècnica en valencià:

Llenguatge en mitjans de comunicació: 0,25 punts

Llenguatge administratiu: 0,50 punts

4. Llengües de la Unió Europea: màxim 3 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

La valoració del coneixement de la llengua europea s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada una de les llengües oficials de la Unió Europea.

El coneixement de cada llengua oficial de la Unió Europea es valorarà fins a un màxim d'1,50 punts, i es puntuarà per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala següent:

Mapa web