Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 23 d'abril de 2024, de la Direcció General de Patrimoni, d'incoació del procediment per a la declaració administrativa d'herència intestada a favor de la Generalitat i adjudicació dels béns i drets d'una herència. [2024/4466]

(DOGV núm. 9851 de 17.05.2024) Ref. Base de dades 004681/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: 000



Acord de 23 d'abril de 2024, de la Direcció General de Patrimoni, d'incoació del procediment per a la declaració administrativa d'herència intestada a favor de la Generalitat i l'adjudicació dels béns i drets de l'herència de Rosa María Felisa de Miguel Cristóbal.



Número d'expedient: ABI 905/2023.

Causant: Rosa María Felisa de Miguel Cristóbal

DNI: ****479**

Lloc i data de la defunció: València, 4 d'abril de 2018

Últim domicili: València



Antecedents de fet



La Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública ha tingut coneixement, mitjançant una comunicació del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública de data 27 de novembre de 2023, registre d'entrada número 179 d'1 de desembre de 2023, de la defunció de Rosa María Felisa de Miguel Cristóbal, sense constància del seu estat civil.

En la documentació aportada figuren: el certificat de defunció de Rosa María Felisa de Miguel Cristóbal; i el certificat d'actes d'últimes voluntats de la causant, en el qual consta que no va atorgar testament.

De les actuacions dutes a terme per esta direcció general, es desprén que la causant va estar empadronada a l'Ajuntament de València.

Com que, en principi, no consta l'existència de persones amb dret a heretar, és procedent iniciar el procediment administratiu dirigit a efectuar la declaració de la Generalitat com a hereua abintestada.



Fonaments de dret



En compliment del que establixen l'article 71.1.c de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana; l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat; el Decret 20/2019, de 15 de febrer, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat, i atés el que establixen els articles 20 i següents de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques, és procedent incoar l'expedient per a la declaració d'herència intestada a favor de la Generalitat.



Així, en l'exercici de les competències que m'atribuïx l'article 13 del Decret 133/2023, de 10 d'agost, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, i basant-me en el que disposa l'article 58 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dispose:



Primer

Incoar el procediment de declaració de la Generalitat com a hereua abintestada de Rosa María Felisa de Miguel Cristóbal, d'acord amb el que establixen l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de patrimoni de la Generalitat; el Decret 20/2019, de 15 de febrer, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat, i els articles 20 i següents de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.



Segon

Realitzar els actes i les comprovacions que siguen necessaris per a determinar la procedència dels drets successoris de l'Administració de la Generalitat i incloure en l'expedient totes les dades que es puguen obtindre sobre la persona causant i els seus béns i drets.



A estos efectes, si esta documentació no ha sigut remesa per l'òrgan judicial o persona titular de la notaria, se sol·licitarà a les autoritats i el personal funcionari públic, als registres i la resta d'arxius públics, la informació sobre la persona causant i sobre els béns i drets dels quals és titular que s'estime necessària per a una millor instrucció de l'expedient.





Tercer

Publicar este acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la pàgina web d'esta conselleria i, durant el termini d'un mes, als taulers d'anuncis dels ajuntaments corresponents a l'últim domicili de la persona causant, al del lloc de la defunció i on estiga la major part dels seus béns.



Quart

Obrir el termini per a presentar al·legacions o qualsevol informació en relació amb els béns de la persona causant o l'eventual existència de persones amb dret a heretar. Qualsevol persona podrà presentar estes al·legacions o aportar documents o altres elements de juí en qualsevol moment anterior a la resolució del procediment.



València, 23 d'abril de 2024.– El director general de Patrimoni: Antonio Joaquín Woodward Poch.

Mapa web