Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 d'abril de 2024, de la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística, per la qual es convoquen les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià i es nomena la Comissió Coordinadora i les comissions examinadores. [2024/3728]

(DOGV núm. 9840 de 02.05.2024) Ref. Base de dades 003854/2024




En 2001, es va publicar el document del Consell d'Europa Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, (MECRL), que té per objectiu proporcionar «unes bases comunes per a l'elaboració de programes de llengua, orientacions curriculars, exàmens, llibres de text, etc. a tot Europa», i també descriu «el que han d'aprendre a fer els aprenents de llengua per a utilitzar una llengua per a la comunicació, i els coneixements i habilitats que han d'adquirir per a ser capaços d'actuar de manera efectiva». Partix d'un enfocament centrat en l'acció, perquè considera els aprenents de llengües principalment com a membres d'una societat que tenen unes tasques a acomplir en unes circumstàncies i en un context social determinats. Els aprenents, per tant, són considerats usuaris de la llengua. En este enfocament es recorre a l'acció lingüística que implica l'ús real de la llengua, en què es proposen tasques que tenen sentit per a l'aprenent. En el MECRL, doncs, la llengua s'aborda no com a objecte abstracte que cal estudiar, ni com una llista d'actes de parla que s'han d'aprendre, sinó com un instrument de socialització que permet dur a terme un conjunt variat de tasques en tots els contextos possibles en què els aprenents es vegen immersos.



El MECRL establix uns nivells de domini de la llengua per a ajudar, des d'una perspectiva comuna europea, a mesurar cada etapa de l'aprenentatge d'una llengua. D'esta manera, el document establix sis nivells de referència de domini lingüístic, que van des de l'aprenentatge inicial fins al domini dels usuaris més competents i que són denominats A1, A2, B1, B2, C1 i C2.

Així mateix, la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià va iniciar un procés d'adaptació i renovació de les proves per a adequar-les a este document europeu, un procés que s'inicià en la convocatòria de 2009 i que es va completar en la convocatòria de l'any 2018, amb la convocatòria de proves de certificació dels sis nivells de coneixement de valencià, totalment adaptades al MECRL.

El Decret 128/2016, de 7 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià assenyala en l'article 1 que la conselleria competent en matèria de política lingüística i gestió del multilingüisme té com a funció registrar, expedir, homologar i validar els certificats oficials administratius de coneixements de valencià, com també organitzar les proves per a obtindre'ls.

L'Orde 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, regula els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats. L'article quatre establix la convocatòria de les proves per mitjà d'una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

D'acord amb l'article adés esmentat, el dia 10 d'abril de 2024 es va reunir el Ple de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i va adoptar l'acord d'aprovar el calendari de celebració de les proves per a l'any 2024 i la resta d'apartats d'esta resolució.



Vist l'acord precedent, i de conformitat amb les competències que té atribuïdes la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística per l'article 2 de l'Orde 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats, a proposta del Ple de la JQCV, resolc:



Primer. Convocatòria

Convocar les proves per a l'obtenció dels certificats oficials administratius de coneixements de valencià següents:

– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià.

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià.

– Certificat de capacitació tècnica, llenguatge administratiu.

– Certificat de capacitació tècnica, correcció de textos.

– Certificat de capacitació tècnica, llenguatge als mitjans de comunicació.



Segon. Organització de les proves

1. Les proves tindran lloc en els dies, l'horari, les localitats i els centres que s'indiquen en l'annex I.

2. La Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística pot, mitjançant resolució, modificar les dates, horaris, torns o llocs de convocatòria de les proves, introduir protocols nous d'actuació o suspendre la convocatòria quan les mesures sanitàries així ho aconsellen.





Tercer. Requisits d'inscripció

1. Poden prendre part en les proves per a l'obtenció dels certificats les persones majors de 16 anys en el moment de realitzar-les que vullguen acreditar el seu coneixement de valencià al marge dels estudis reglats.

2. Les persones aspirants als certificats de capacitació tècnica de llenguatge administratiu i de llenguatge als mitjans de comunicació han d'estar en possessió del certificat de nivell C1 de coneixements de valencià o equivalent d'acord amb l'annex II de l'Orde 7/2017.



3. Les persones aspirants al certificat de capacitació tècnica de correcció de textos han d'estar en possessió del certificat de nivell C2 de coneixements de valencià o equivalent d'acord amb l'annex II de l'Orde 7/2017.



Quart. Termini de matrícula i petició de torn

1. El període de matriculació telemàtica dels llenguatges específics: llenguatge administratiu, mitjans de comunicació i correcció de textos serà des de les 9:00 h del dia 6 de maig a les 23:59 h del 10 de maig de 2024, sense necessitat de petició prèvia de torn de matrícula.

2. El període de matriculació telemàtica dels nivells A2, B1 i B2 serà del 25 de juny a les 9:00 h al dia 1 de juliol a les 23:59 h, ambdós inclosos, sense necessitat de petició prèvia de torn.

3. En el cas dels nivells C1 i C2 caldrà fer una sol·licitud de torn de matrícula com a requisit previ a la matriculació dels aspirants. Els enllaços a les diferents sol·licituds de torn es trobaran en la pàgina web https://provesjqcv.gva.es.

La sol·licitud de torn de matrícula dels nivells C1 i C2 estarà disponible en els dies i horari següents:

• Nivell C1: Des de les 9 hores del dia 3 de juliol a les 9 hores del dia 8 de juliol de 2024 o fins que s'esgoten els torns.

• Nivell C2: Des de les 10 hores del dia 3 de juliol a les 10 hores del dia 8 de juliol de 2024 o fins que s'esgoten els torns.

Els aspirants amb torn assignat del nivell C1 i nivell C2 hauran de realitzar la matrícula telemàtica necessàriament en la data i en la franja horària que se'ls haja assignat. Atés que el nombre de places disponibles en estos nivells és limitat, l'obtenció de torn no garantirà l'obtenció de plaça.





Quint. Procediment de matrícula

1. La matrícula i el pagament de la taxa es realitzarà per via telemàtica a través del web següent: https://provesjqcv.gva.es. Esta tramitació es pot realitzar amb la firma electrònica o sense esta.

2. Per a poder participar en les proves cal haver completat fins al final el procediment d'inscripció: l'ompliment de la sol·licitud amb les dades personals, el nivell i la localitat desitjada, el pagament de les taxes corresponents i el registre electrònic de la sol·licitud.



3. La sol·licitud de matrícula i el pagament de la taxa es considerarà presentada i registrada davant de l'administració en el moment que siga completat tot el procés telemàtic i les persones aspirants hauran d'imprimir el justificant generat de registre i pagament com a confirmació de la presentació telemàtica i dur-lo el dia de la prova.

4. Les persones interessades podran matricular-se en tots els nivells de coneixements de llengua que desitgen sense necessitat de tindre el certificat de nivell anterior al nivell de la matrícula, sempre que les proves no coincidisquen en el mateix dia i a la mateixa hora.

5. La matrícula i el pagament en les diferents proves de certificació haurà de fer-se individualment per a cada nivell.

6. En cas que es presente més d'una sol·licitud de matrícula per al mateix nivell, serà vàlida l'última registrada.

7. Les places de matrícula de cada nivell estan limitades per la capacitat de les seus, per això, no s'admetran canvis de seu una vegada formalitzada la matrícula.

8. Una vegada finalitzada la matrícula i el pagament de la taxa, les persones matriculades podran consultar en el lloc web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, www.jqcv.gva.es, les dades de la seua matrícula; amb especificació de nom, cognoms, document d'identitat, nivell i localitat de realització de la prova.

9. Si en la consulta anterior els aspirants detecten errades o no hi apareixen, la JQCV habilitarà un període per a presentar esmenes.

10. Les persones que vullguen acollir-se a l'exempció o bonificació de les taxes d'inscripció o a l'adaptació de la prova per motius de diversitat funcional, ho han de fer constar en la formalització de la sol·licitud de matrícula de les proves i caldrà indicar si s'autoritza o no esta Conselleria a consultar per mitjans telemàtics el grau de discapacitat o diversitat funcional, certificat de família nombrosa o certificat de família monoparental.





Sext. Abonament de les taxes

1. Per a formalitzar la matrícula en les proves, cal abonar la taxa corresponent:



Certificat de nivell Taxa

A2 13,94 €

B1 18,71 €

B2 18,71 €

C1 23,39 €

C2 23,39 €

Llenguatge administratiu 25,26 €

Llenguatge als mitjans de comunicació 25,26 €

Correcció de textos 25,26 €





2. L'abonament de les taxes d'examen es farà per via electrònica exclusivament i tindrà una bonificació del 10 % de la taxa.

3. L'ingrés de l'import es realitzarà mitjançant targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de matrícula mitjançant la passarel·la de pagament.

4. La falta de pagament de la taxa per la via indicada en esta resolució o el pagament fora de termini implicarà considerar que la sol·licitud no ha estat registrada i, per tant, sense dret a examinar-se.

5. Segons l'article 14.4.7 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, podrà reintegrar-se l'import de les taxes d'inscripció en proves, a instància de la persona interessada, quan es produïsca la renúncia a participar-hi durant el període d'inscripció i, en tot cas, abans de la publicació dels llistats definitius d'admesos. En este cas, serà requisit imprescindible que la persona interessada haja presentat la sol·licitud de renúncia a participar en la convocatòria davant la JQCV a través d'un registre d'entrada presencial o del registre electrònic de l'administració a què es dirigix.

6. Els errors d'inscripció i pagament de taxes imputables a les persones interessades no donaran lloc a la devolució de les taxes.

7. En els casos en què les persones interessades s'inscriguen simultàniament en diverses proves no donarà lloc a la devolució de taxes, llevat de casos de força major suficientment acreditada.

8. La presentació telemàtica de la sol·licitud de devolució de taxes comportarà l'autorització perquè l'administració competent notifique la resolució d'esta sol·licitud per mitjans electrònics.

9. Les persones interessades que tinguen dret a alguna de les exempcions arreplegades en l'article 14.4-2 d'esta llei, per a ser-ne beneficiàries hauran d'acreditar-ho en el moment de sol·licitar el servici, a fi de quantificar la quota líquida que cal abonar, i no donaran dret a devolució de taxes aquelles circumstàncies que no s'hagueren acreditat en el moment de sol·licitar el servici.

10. En aplicació de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'establix que tots els tràmits relacionats amb les sol·licituds de devolució d'ingressos indeguts generats per les taxes educatives de nivells no universitaris es realitzaran utilitzant els mitjans telemàtics i electrònics.



11. La devolució de la taxa per ingressos indeguts es realitzarà a través de la informació facilitada en l'apartat de la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià www.jqcv.gva.es/val/taxes.





Sèptim. Exempcions i bonificacions de les taxes

1. Estan exempts del pagament de les taxes de matrícula segons l'article 14.4-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, els membres de famílies nombroses de categoria especial, els membres de famílies monoparentals de categoria especial i les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



2. A més, tenen una bonificació del 50 % de les taxes d'inscripció atés l'article 14.4-6 de la Llei de taxes esmentada anteriorment les persones que tinguen una discapacitat acreditada igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general.

3. Els participants que, en formalitzar la matrícula, s'acullguen a l'exempció o bonificació de les taxes hauran d'acreditar-ho de la forma següent:

3.1. Bonificació del 50 % de la taxa. Les situacions que donen dret a la bonificació són les següents:

a) Discapacitat acreditada igual o superior al 33 %.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia de la targeta acreditativa de persona amb discapacitat o del certificat que acredite la discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Membre de família nombrosa de categoria general.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia del carnet de família nombrosa de categoria general o del títol de família nombrosa de categoria general.

c) Membre de família monoparental de categoria general.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia del carnet de família monoparental de categoria general o del títol de família monoparental de categoria general.

3.2. Exempció. Les situacions que donen dret a la bonificació són les següents:

a) Víctima de violència sobre la dona.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia confrontada de la resolució judicial que reconega, encara que només siga de forma indiciària o incidental, l'existència d'un acte de violència sobre la dona o còpia confrontada de l'informe del Ministeri Fiscal del contingut del qual es desprenga que hi ha indicis que la demandant és víctima d'esta violència, com preveu la Llei 7/2012.

b) Membre de família nombrosa de categoria especial.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia del carnet de família nombrosa de categoria especial o del títol de família nombrosa de categoria especial.

c) Membre de família monoparental de categoria especial.

L'acreditació d'esta situació es farà amb una còpia del carnet de família monoparental de categoria especial o del títol de família monoparental de categoria especial.

4. No caldrà presentar els documents acreditatius de les situacions que donen dret a l'exempció o la bonificació quan els documents hagen sigut expedits per l'Administració de la Generalitat, si expressen la seua autorització en la sol·licitud d'inscripció, perquè estes dades siguen consultades de manera telemàtica per part de l'Administració. Si la documentació s'ha expedit fora de la Comunitat Valenciana o l'aspirant s'oposa a la consulta telemàtica, serà necessari que aporte la documentació acreditativa de la situació que dona dret a l'exempció o la bonificació de la taxa en el mateix tràmit d'inscripció, per registre d'entrada adreçat a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. Qualsevol dels tràmits anteriors cal fer-lo en el termini de matrícula corresponent al certificat del nivell per al qual sol·liciten l'exempció o la bonificació de la taxa d'inscripció.



Octau. Atenció a la diversitat de creences religioses

1. Les persones matriculades, que per motius de creença religiosa i a l'empara de les lleis 24/1992 i 25/1992, de 10 de novembre, vullguen participar en les proves en un règim d'horari alternatiu, ho han de comunicar a la JQCV en el termini de matrícula i pagament de les taxes.



2. La sol·licitud d'horari alternatiu per motiu de creença religiosa i la documentació acreditativa de la situació que dona dret a la participació en un horari alternatiu haurà de ser presentada per registre a la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià en el termini de matriculació corresponent al certificat del nivell per al qual sol·liciten la participació en un horari alternatiu, o mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. Els participants que s'acullguen a esta opció han de presentar el certificat signat per la persona física que tinga la responsabilitat de la comunitat religiosa corresponent, la qual haurà d'estar registrada en el Registre d'Entitats Religioses. En el certificat s'especificarà la pertinença de la persona sol·licitant a la congregació.

4. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià comunicarà a la persona interessada el procediment per a la realització de la prova, que inclourà mesures per garantir el principi d'unitat d'acte i d'igualtat d'oportunitats entre tots els aspirants.

5. El lloc de realització d'esta prova pot no ser el mateix que el lloc de realització de la prova general.

6. El model de sol·licitud d'horari alternatiu d'examen és el model de l'annex IV d'esta resolució que estarà disponible en la pàgina web de la JQCV en https://jqcv.gva.es/es/matricula.

7. Les persones que no sol·liciten l'horari alternatiu d'examen en la forma i terminis especificats en els punts 1, 2 i 3 d'este resolc no tindran dret a cap horari alternatiu.



Nové. Atenció als aspirants amb diversitat funcional

1. Les persones amb diversitat funcional acreditada i que vullguen una atenció especial el dia de la prova han d'indicar-ho en la sol·licitud de matrícula i pagament de taxes.

2. Les comissions examinadores adoptaran les mesures necessàries per tal que les persones inscrites amb diversitat funcional tinguen les mateixes oportunitats per a la realització de la prova que la resta dels participants.

3. Els participants amb diversitat funcional certificada que necessiten adaptacions de temps i mitjans per a fer els exercicis, han d'adjuntar en el moment de formalitzar la matrícula o fer-ho arribar a la JQCV mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'informe mèdic o l'informe sobre l'adaptació requerida (de temps i/o mitjans) expedit pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat (Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge / Direcció General de les Persones amb Discapacitat), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes.



4. Les adaptacions que la JQCV pot arbitrar, per a les persones que ho sol·liciten i ho justifiquen adequadament en el moment de matricular-se, són les següents:

a) Taula adaptada a una cadira de rodes

b) Ampliació de temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants han de presentar un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.



c) Augment de la grandària de la lletra de la prova per dificultats de visió.

d) Intèrpret de llengua de signes

e) Adaptació de la prova al sistema Braille d'escriptura

f) Persona de suport per a la realització de la prova

g) Possibilitat d'ús d'aparells tècnics de suport

h) Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent.



5. Els criteris d'avaluació, continguts i estructura de la prova seran els mateixos que s'aplicaran a la resta d'aspirants segons l'Orde 7/2017. En cap cas l'adaptació de la prova comporta una modificació dels objectius, de les habilitats i competències lingüístiques que s'hi avaluen ni dels continguts de la prova. Totes les proves que es facen en estes condicions especials es qualificaran d'acord amb els mateixos criteris d'avaluació que per a al resta d'examinands.

6. La Comissió Coordinadora podrà establir l'exempció d'avaluació d'alguna àrea de la prova amb l'informe de valoració previ de l'òrgan competent.

7. Les persones que no sol·liciten l'adaptació de la prova en la forma i terminis especificats en este article de la resolució, no tindran dret a cap adaptació.



Deu. Identificació de les persones inscrites en la prova

1. Per a poder participar en qualsevol de les proves en les quals l'aspirant ha estat admés, serà obligatori identificar-se quan així ho requerisca l'organització.

2. Els documents vàlids per a identificar-se en el moment de la prova són:

· DNI.

· Permís de conduir, expedit per la Direcció General de Trànsit.

· Passaport.

· NIE.

3. La comissió examinadora o el personal examinador, en qualsevol moment de la prova, podran requerir la identificació de les persones que participen en la prova, que hauran d'acreditar la seua identitat mitjançant l'exhibició d'un dels documents oficials d'identitat abans indicats, sense que siguen vàlides les còpies d'estos documents.

4. L'aspirant indocumentat o amb una documentació diferent de la del punt 2 no podrà accedir a l'aula d'examen i perdrà el dret a examinar-se.





Onze. Comissions examinadores

1. Les comissions examinadores, nomenades per la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, després que el Ple haja sigut oït, són les que apareixen en l'annex II d'esta resolució.



2. La Comissió Coordinadora actuarà com a comissió principal de la convocatòria. La funció fonamental serà determinar les actuacions a dur a terme en cas d'incidències durant la celebració de les proves.



3. Les comissions examinadores són òrgans col·legiats i actuen com a tribunal qualificador.

4. El funcionament de les comissions examinadores s'ajustarà en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, de règim jurídic de les administracions públiques per als òrgans col·legiats.

5. Les comissions examinadores seran responsables de:

a) Administrar i qualificar les proves.

b) Proposar a la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, una vegada que es conega la xifra de persones inscrites, el nomenament del personal examinador i del personal col·laborador necessaris per a l'execució de les funcions avaluadores i l'administració de les proves.



Dotze. Personal examinador

1. El personal examinador convocat per les comissions examinadores haurà de complir els requisits, l'acreditació i la formació arreplegats en el Capítol IV de l'Orde 7/2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. Les comissions examinadores garantiran que l'assignació del personal examinador a les aules es faça de manera aleatòria.

3. El personal examinador tindrà assignat un codi identificador.



Tretze. Personal col·laborador

El personal col·laborador convocat per a les proves ha de ser empleat públic.



Catorze. Realització de les proves

1. Les persones matriculades quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a alguna de les àrees de les proves encara que es dega a causes justificades.

No obstant, la comissió examinadora de la seu corresponent podrà tindre en compte les causes al·legades i admetre l'aspirant sempre que les proves no hagen finalitzat i l'admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar o iniciar les proves a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, podrà presentar-se a la convocatòria següent sense necessitat de tornar a abonar les taxes corresponents. La mateixa previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

2. El resultat obtingut en alguna de les àrees de què consta la prova no es guardarà per a la convocatòria de l'any posterior.

3. Les proves dels certificats de capacitació tècnica es realitzaran cada una en una única jornada.

4. Les proves dels certificats de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 es realitzaran en dos jornades diferents.

En la primera jornada s'avaluaran les àrees de comprensió escrita, comprensió oral, d'estructures lingüístiques i d'expressió i interacció escrites. En la segona jornada s'avaluarà l'àrea d'expressió i interacció orals.

Els aspirants podran consultar l'hora de convocatòria per a realitzar l'àrea d'expressió i interacció orals dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 en el web https://www.jqcv.gva.es/ que podrà tindre tant horari de matí com de vesprada.

5. No s'admetran sol·licituds de canvis de data del dia de realització de la prova.

6. Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'organització o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament de les proves. Qualsevol alteració o conducta il·lícita en el normal desenvolupament de les proves per part d'algun aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i esta persona no podrà continuar la prova.



Quinze. Abandonament de la prova

1. Es considerarà abandonament de la prova les actuacions següents:

a) Firmar la diligència d'abandonament en qualsevol moment de la prova.

b) No presentar-se a l'hora indicada a la crida de l'inici de la prova.



c) No presentar-se a l'hora indicada a la crida de qualsevol àrea de què consta la prova.

2. L'abandonament de la prova comportarà:

a) La qualificació de no presentat.

b) La pèrdua del dret a continuar fent-la.

c) La pèrdua del dret a l'avaluació de cap àrea.

d) La pèrdua del dret a sol·licitar la revisió o la reclamació de la qualificació de la prova.



Setze. Conductes il·lícites

1. Es consideren conductes il·lícites durant la realització de la prova:

· Tota comunicació verbal o no verbal entre els aspirants.

· L'ús de documents no autoritzats.

· L'ús de mitjans de comunicació i tecnològics no autoritzats.

· La suplantació de personalitat.

2. Qualsevol conducta il·lícita durant la prova serà motiu de pèrdua del dret a continuar-la i del dret a l'avaluació de cap àrea.

3. Qualsevol conducta il·lícita durant la prova serà sancionada amb la qualificació de no apte, sense perjudici de l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



Dèsset. Programa de les proves

1. Els objectius i continguts exigits per a la superació de les proves de certificat de coneixements de valencià dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 que es convoquen en esta resolució són els que arreplega l'Orde 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. L'estructura i la duració de les proves s'establixen en l'annex III d'esta resolució.



Díhuit. Comissió Coordinadora

1. El Ple de la JQCV nomenarà la Comissió Coordinadora.

2. La funció de la Comissió Coordinadora és garantir el compliment del punt dèsset d'esta resolució, establir els criteris de correcció de les proves i resoldre les reclamacions de les qualificacions.



3. Les proves que serviran per a avaluar les persones inscrites en els diferents nivells estaran validades per la Comissió Coordinadora.



Dènou. Avaluació de les proves

1. La captura òptica de les respostes de les àrees de comprensió oral, comprensió escrita i estructures lingüístiques es realitzarà per mitjans mecànics.

2. L'avaluació de les àrees d'expressió escrita es realitzarà per personal examinador nomenat amb esta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

3. L'avaluació de l'àrea d'expressió i interacció orals es realitzarà pel personal examinador que indica el resolc dotze d'esta resolució.



4. L'avaluació de les àrees d'expressió escrita de les proves de nivells A2, B1 i B2 es realitzarà només si després de l'avaluació de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral, estructures lingüístiques i d'expressió i interacció orals, tenen una nota igual o superior a 40 punts en la prova d'A2, a 37,5 punts en la prova de B1 i a 34,50 punts en la prova de B2. Estes puntuacions només es consideraran si les diferents àrees arriben a la puntuació mínima exigida

5. L'avaluació de les àrees d'expressió escrita de les proves de nivells C1 i C2 es realitzarà només si després de l'avaluació de les àrees de comprensió escrita, estructures lingüístiques i d'expressió i interacció orals tenen una nota igual o superior a 27,50 punts en la prova de C1, o tinguen una nota igual o superior a 22,50 punts en la prova de C2. Estes puntuacions només es consideraran si les diferents àrees arriben a la puntuació mínima exigida

6. Estes puntuacions dels apartats 4 i 5 només es consideraran si les diferents àrees arriben a la puntuació mínima exigida.

7. L'avaluació de les proves de llenguatges específics es realitzarà per les comissions examinadores nomenades amb esta finalitat pel titular de la presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

8. Per a l'avaluació de les proves, tant el personal examinador de les àrees d'expressió i interacció orals com els avaluadors de l'àrea d'expressió escrita aplicaran els criteris d'avaluació establits per a les àrees que avaluen, i no intervindran ni en l'avaluació de la resta d'àrees ni en la qualificació final dels exercicis.

9. L'avaluació de l'àrea d'expressió i interacció orals quedarà reflectida i justificada en les plantilles d'avaluació de la prova. Els avaluadors d'esta àrea s'identificaran mitjançant el codi d'avaluador assignat.



Vint. Criteris d'avaluació

1. L'article 12 del Decret 128/2016, de 7 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, indica que la Comissió Coordinadora és la responsable d'establir els criteris d'avaluació de les proves.

2. Els criteris generals d'avaluació de les proves dels certificats de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 d'esta convocatòria estaran disponibles en el lloc web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'inici de les proves.

3. Per als certificats de llenguatges específics, els criteris de correcció i barems d'avaluació seran establits per les respectives comissions examinadores.



Vint-i-un. Superació de la prova

Nivells A2, B1, B2, C1 i C2

1. Per a superar la prova i aconseguir la qualificació d'apte cal obtindre una puntuació mínima global de seixanta punts sobre cent.

a) La puntuació global s'obté de la suma de la puntuació de totes les àrees de la prova.

b) Cada àrea de les proves té una puntuació mínima exigida.

c) La puntuació inferior a la mínima exigida en cada àrea comportarà el no apte en la prova.

d) Les puntuacions mínimes exigides són les següents: les àrees que constituïxen un 25 % o més del global de la prova: 50 %; àrees que constituïxen un 20 % o un 15 % del global de la prova: 40 %; i àrees que constituïxen un 10 % del global de la prova: 20 %.

2. La prova tindrà la consideració de no apta quan alguna de les àrees tinga una puntuació inferior a la puntuació mínima exigida o la suma global de la prova no arribe a seixanta punts sobre cent.

3. En els certificats de capacitació tècnica Llenguatge administratiu, Correcció de textos i Llenguatge als mitjans de comunicació:

a) Per a superar la prova i aconseguir la qualificació d'apte cal obtindre una puntuació mínima global de seixanta punts sobre cent.

b) La puntuació global s'obté de la suma de la puntuació de totes les àrees de la prova.



Vint-i-dos. Informació de resultats

1. Els aspirants de les proves dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 podran consultar les notes de les proves respectives en dos fases diferents.

2. La nota de les àrees de comprensió escrita, comprensió oral i estructures lingüístiques, avaluades en la primera jornada, es podran conéixer abans de la segona jornada de les proves.



Vint-i-tres. Resultats de la prova

1. La presidència de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià farà públics els resultats provisionals obtinguts pels aspirants, per mitjà d'una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La qualificació obtinguda en les proves, en termes d'apte o no apte, podrà ser consultada per les persones aspirants en la pàgina web de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià: www.jqcv.gva.es.





Vint-i-quatre. Revisió de la prova i procediment

1. L'aspirant podrà sol·licitar la revisió de la prova només en el cas de tindre un resultat no apte en la resolució de publicació dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Per a sol·licitar la revisió o vista de la prova s'hauran de seguir les instruccions del tràmit habilitat a l'efecte en www.jqcv.gva.es i en la seu electrònica de la Generalitat.

3. La revisió de la prova es podrà sol·licitar en el termini de 10 dies, a comptar des del sendemà de la publicació en el DOGV de la resolució dels resultats. Les sol·licituds presentades abans o després del termini establit es consideraran fora de termini per extemporànies.

4. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià enviarà per correu electrònic el conjunt de les respostes de totes les àrees realitzades per l'aspirant en format digital a la persona interessada com a revisió de la prova. Esta actuació posarà fi al procediment de revisió de la prova.



5. La revisió de la prova no comportarà en cap cas una revaloració de la nota determinada per les persones responsables de l'avaluació de les diferents àrees.

6. El tràmit de revisió de la prova es pot sol·licitar al mateix temps que el tràmit de reclamació de la qualificació.



Vint-i-cinc. Reclamació de la qualificació i procediment

1. L'aspirant podrà presentar una reclamació per la qualificació obtinguda només en el cas de tindre un resultat no apte en la resolució de publicitat dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Per a sol·licitar la reclamació de la prova s'hauran de seguir les instruccions del tràmit habilitat a l'efecte en www.jqcv.gva.es i en la seu electrònica de la Generalitat.

3. La reclamació de la qualificació es podrà interposar en el termini de 10 dies, a comptar des del sendemà de la publicació de la resolució de publicitat dels resultats publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les sol·licituds presentades abans o després del termini establit es consideraran fora de termini per extemporànies.

4. El tràmit de reclamació de la qualificació es pot sol·licitar al mateix temps que el tràmit de revisió de la prova.

5. El Servei de Formació i Acreditació emetrà un informe, a petició de la Comissió Coordinadora, amb proposta de resolució, sobre la ratificació o la rectificació de la qualificació contra la qual es presenta la reclamació.

6. Les reclamacions seran resoltes per la Comissió Coordinadora en el termini de tres mesos des de la finalització del termini per a interposar la reclamació, transcorregut el qual es consideraran desestimades les reclamacions no resoltes i es consideraran definitius els resultats no esmenats amb efecte de la data de la resolució per la qual es feia pública la llista provisional. La JQCV contestarà totes les reclamacions, per a la qual cosa notificarà la resolució corresponent a través de notificació telemàtica (en cas que s'haja utilitzat el tràmit electrònic) o de carta certificada al domicili de la persona interessada. La presentació telemàtica de la sol·licitud de reclamació comportarà l'autorització perquè la JQCV notifique la resolució corresponent per mitjans electrònics.



7. Contra la resolució de la Comissió Coordinadora, que no posa fi a la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant de la Direcció General d'Ordenació Educativa i Política Lingüística, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Vint-i-sis. Motivació de la reclamació de la qualificació

1. La sol·licitud de reclamació de la qualificació ha de ser motivada suficientment, en cas contrari no es prendrà en consideració.

2. Poden ser objecte de reclamació de la qualificació:

a) Els errors materials, de fet o aritmètics en el càlcul de la nota final.

b) Les irregularitats en el procediment avaluador.

c) La vulneració de la convocatòria de proves.

d) L'incompliment dels criteris d'avaluació.

3. El desacord amb la qualificació obtinguda no és un motiu de reclamació de la qualificació.



Vint-i-set. Custòdia i destrucció de la documentació

1. El període de conservació i custòdia dels instruments d'avaluació i de tota la documentació relacionada amb les proves serà, almenys, de quatre mesos després de la realització de la prova.

2. La Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià incorporarà els mecanismes i procediments que permeten garantir el control sobre el procés d'emmagatzematge, recollida, transport i destrucció final de la documentació relativa a les proves. Els protocols escrits tindran caràcter de documentació confidencial i s'eliminaran una vegada finalitzat el període de conservació i custòdia.



Vint-i-huit. Certificats

Els certificats que s'expediran portaran indicat el nivell de referència corresponent al Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar, amb l'excepció dels certificats de llenguatges específics. La referència serà la següent:

– Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià

– Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià



Vint-i-nou. Consulta interactiva de dades

D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament per mitjans telemàtics les dades dels documents elaborats per qualsevol administració que, per a este procediment, són les següents: dades d'identitat de la persona interessada, i si és el cas, del representant legal, grau de discapacitat o diversitat funcional, certificat de família nombrosa o certificat de família monoparental. En cas de no autoritzar-ho, caldrà marcar-ho en la casella corresponent en el formulari d'inscripció, indicar les dades que no autoritza i aportar els documents corresponents, en els termes que exigixen les normes reguladores del procediment. (Art. 16.4 de la Llei 39/ 2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.)







DISPOSICIONS FINALS



Primera i única

Esta resolució produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra esta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació, en el termini d'un mes comptat des del sendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 25 d'abril de 2024.– El director general d'Ordenació Educativa i Política Lingüística: Ignacio Martínez Arrúe.





ANNEX I



Cronograma dels tràmits del procés

de matriculació a les proves



De les 09.00 hores del 6 de maig

a les 23.59 hores del dia 10 de maig

de 2024 Matrícula i pagament de la taxa dels llenguatges específics: llenguatge administratiu, mitjans de comunicació i correcció de textos. Sense necessitat prèvia de torn de matrícula.

De les 09.00 hores del 25 de juny a les 23.59 hores del dia 1 de juliol de 2024 Matrícula i pagament de la taxa dels nivells A2, B1 i B2. Sense necessitat prèvia de torn de matrícula.

Des de les 09.00 hores del dia 3 de juliol a les 09.00 hores del dia 8 de juliol de 2024 o fins que s'esgoten els torns Sol·licitud de torn de matrícula per al nivell C1

Des de les 10.00 hores del dia 3 de juliol a les 10.00 hores del dia 8 de juliol de 2024 o fins que s'esgoten els torns Sol·licitud de torn de matrícula per al nivell C2







Calendari de les proves



Certificat de capacitació tècnica Data i hora

Llenguatge administratiu 15.06.2024 a les 9:00 h

Correcció de textos 15.06.2024 a les 9:00 h

Mitjans de comunicació 15.06.2024 a les 16:00 h







Nivell Data i hora Àrees

B1 19.10.2024 a les 9:00 h CO, CE, EE

C1 19.10.2024 a les 9:00 h CE, EL, EE



A2 19.10.2024 a les 16:00 h CO, CE, EE

B2 19.10.2024 a les 16:00 h CO, CE, EE, EL

C2 19.10.2024 a les 16:00 h CE, EL, EE





CO: Àrea de Comprensió Oral EE: Àrea d'Expressió Escrita

CE: Àrea de Comprensió Escrita EL: Àrea d'Estructures Lingüístiques





Les àrees de comprensió oral, comprensió escrita, estructures lingüístiques i expressió i interacció escrites de tots els nivells tindran lloc el dia 19 d'octubre de 2024.

L'àrea d'expressió i interacció orals (EIO) dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 tindrà lloc els dies següents i es podrà consultar el dia i l'hora concreta en el web de la JQCV que podrà tindre tant horari de matí com de vesprada segons la localitat. No s'admetran canvis de localitat, ni de dates i ni horaris.

Àrea d'expressió i interacció orals del Nivell C1: 26 d'octubre,

Àrea d'Expressió i interacció orals dels Nivells A2, B1 i B2: 9 de novembre

Àrea d'Expressió i interacció orals del Nivell C2: 16 de novembre





Localitats de realització de les proves



Certificat de nivell A2, B1, B2, C1 i C2 de coneixements de valencià:



· Alacant, Alcoi, Alzira, Benidorm, Buñol, Borriana, Castelló de la Plana, Dénia, Elda, Elx, Gandia, Llíria, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Sagunt, Segorbe, Sueca, Torrent, València, la Vall d'Uixó, Villena, Vinaròs i Xàtiva.



Certificats de capacitació tècnica (llenguatge als mitjans de comunicació, llenguatge administratiu i correcció de textos):

· València.





Centres de realització de les proves



Localitat Centre de realització de les proves

Alacant Universitat d'Alacant. Aulari 2. Ctra. Sant Vicent, s/n. Sant Vicent del Raspeig.

Alcoi IES Cotes Baixes. Polígon Industrial Cotes Baixes. Carrer C.

Alzira IES La Murta. C/ Professor Bernat Montagud, 7.

Benidorm IES Bernat de Sarrià. Partida Salt de l'Aigua, s/n.

Borriana IES Jaume I. Camí Llombai s/n

Buñol IES La Hoya de Buñol. Av. Rafael Ridaura, s/n.

Castelló de la Plana Universitat Jaume I. Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. Av. Vicent Sos Baynat, s/n.

Dénia IES Historiador Chabàs. C/ Manuel Vallalta, 3.

Elda IES La Torreta. Av. Ronda, 77.

Elx IES Misteri d'Elx. Av. de la Universitat d'Elx, 1.

Gandia Campus de Gandia. Universitat Politècnica de València. C/ Paranimf, 1. El Grau de Gandia.

Llíria IES Camp de Túria. C/ Alcalde M. Garcia, s/n.

Ontinyent IES Jaume I. Av. Albaida, 23.

Orihuela IES Gabriel Miró. C/ Catedràtic José Guillén García, 1.

Paterna IES Henri Matisse. C/ Enric Valor, s/n.

Sagunt IES Camp de Morvedre. C/ Advocat F. Caruana, s/n.

Segorbe IES Nuestra Señora de la Cueva Santa. Av. Fray Luis Amigó, núm. 19.

Sueca IES Joan Fuster. Camí dels Dos Pontets, s/n.

Torrent IES Veles e Vents. Camí dels Cànters, s/n.

València Fira de Mostres. Av. de les Fires, s/n.

Vall d'Uixó, la IES Benigasló. Av. Arcadi Garcia i Sanz, 1.

Villena IES A. Navarro Santafé. Paraje San Benito, s/n.

Vinaròs IES Leopold Querol. C/ Gil d'Atrosillo, s/n.

Xàtiva IES Dr. Lluís Simarro. Av. Corts Valencianes, s/n.







ANNEX II



COMISSIÓ COORDINADORA

President: Vicent Satorres Calabuig

Secretària: Adelina Rubio Fenollosa

Vocal 1: Beatriu Espuig i Navarro

Vocal 2: Francisco Javier Toledo i Melero

Vocal 3: Luis Gaspar Miret i Pastor





COMISSIONS EXAMINADORES



Alacant

– President: Leandre Ivorra i Carrillos

– Secretari: Felip Vidal i Nadal

– Vocal 1: Jaume Pons i Conca

– Vocal 2: Milagros del Carmen Espinosa i Irles

– Vocal 3: M. Mercedes Guio i Tello



Alcoi

– President: Vicent Josep Santamaria i Picó

– Secretària: Lídia Maria Jordà i Sánchez

– Vocal 1: Paloma Ferrer i Talens

– Vocal 2: Anna M. Pellicer i Herrero

– Vocal 3: Joan Jordi Coderch i Peidró



Alzira

– President: Joaquim Martínez i Ortiz

– Secretària: Empar Selfa i Bosch

– Vocal 1: Carme Navarro i Campos

– Vocal 2: Marisa Belda de la Torre

– Vocal 3: Raül Ibiza i Pujades



Benidorm

– Presidenta: Maria Enriqueta Barber i Llinares

– Secretària: M. Consuelo Cortés i González

– Vocal 1: Maria Teresa Herrero i Lloret

– Vocal 2:Vicent Garcia i Gómez

– Vocal 3: Sergi Castillo i Prats



Borriana

– Presidenta: Anna Asensio i Andrés

– Secretari: Elies Segarra i Leganés

- Vocal 1: Vicent Francesc Roselló i Rodríguez

– Vocal 2: Dolors Albero i Peris

– Vocal 3: M. Josep Arnau i Lara



Buñol

– Presidenta: Vicenta Rubio i Camarasa

– Secretari: Francisco Vidal i Fernández

– Vocal 1: Marcos Sevilla i Torres

– Vocal 2: Emília Aguado i Cruz

– Vocal 3: Maria Rubio i Esteban



Castelló de la Plana

– Presidenta: Maria Josep Soldevila i Blasco

– Secretària: Laura Cardona i Chaler

– Vocal 1: Raquel Doñate Calpe

– Vocal 2: Mònica Soler i Beltran

– Vocal 3: Joan Agut i Colomer



Dénia

– Presidenta: Magdalena Mengual i Morata

– Secretari: Francesc Mulet i Escrivà

– Vocal 1: M. Gloria Gilabert i Sellés

– Vocal 2: Immaculada Llobell i Buigues

– Vocal 3: Susanna Gilabert Marqués



Elda

– Presidenta: Ana Manchón i Pellín

– Secretari: Víctor Ortega i Iñesta

– Vocal 1: Norbert Josep Miralles i Romero

– Vocal 2: M. de la Paz Martínez i Pérez

– Vocal 3: Marina Moliner i Timoneda



Elx

– President: Hèctor Càmara i Sempere

– Secretari: Robert Escolano i López

– Vocal 1: Anna Francés i Díez

– Vocal 2: M. Carme Alonso i Anton

– Vocal 3: Josep-Enric Escribano i Hellín



Gandia

– Presidenta: Josepa Costa i Múrcia

– Secretari: Miquel Lleches i Colomar

– Vocal 1: Núria Martínez i Xandri

– Vocal 2: Víctor Alemany i Camps

– Vocal 3: Guillermina Delgado i Artes



Llíria

– Presidenta: Dolors Valero i Varea

– Secretària: M. Ascensió Estellés i Valls

– Vocal 1: Alexandre Josep Navarro i Tomàs

– Vocal 2: Ivan Carbonell i Iglesias

– Vocal 3:Teresa Fuster i Muñoz



Ontinyent

– President: Ferran Lliso i Bartual

– Secretari: Ramon Mora i Galbis

– Vocal 1: Ester Juan i Doménech

– Vocal 2: Josep Cerdà i Doménech

– Vocal 3: Àngela Alcaraz González



Orihuela

– Presidenta: Lurdes Mas i Penalva

– Secretària: Maria Àngels Sempere i Linares

– Vocal 1: Miquel Àngel Fuster i Candela

– Vocal 2: Anna Francés i Mira

– Vocal 3: Carles Penalva i Alonso



Paterna

– Presidenta: Susanna Pardines i López

– Secretària: Anna Maria Monzó i Martínez

– Vocal 1: Albert Ninyerola i Medina

– Vocal 2: Benjamí Giménez i Milan

– Vocal 3: Anna Garcia i Escrivà



Sagunt

– President: Francesc Llopis i Rodrigo

– Secretari: Francesc Josep Català i Arnau

– Vocal 1: Vicent Sebastian i Fabuel

– Vocal 2: Pilar Ferriol i Bruixola

– Vocal 3: Lorena Alba i Torres



Segorbe

– President: Joan Corchado i Badia

– Secretària: Assutzena Badenes i Negre

– Vocal 1: Maria Lluïsa Melià i Mestre

– Vocal 2: Manuela Rodríguez i Carrascosa

– Vocal 3: Lamberto Fandós i Vilalta

Sueca

– President: Josep Lluís Ribes i Ros

– Secretari: Rafael Fresquet i Fayos

– Vocal 1: Vicent Josep Girbés i Roig

– Vocal 2: Anna Maria Melià i Granell

– Vocal 3: Eva M. Rebull i Lledó



Torrent

– Presidenta: Anna Marí i Martínez

– Secretari: Nicolàs Manzano i Sendra

– Vocal 1: Jordi Millan i Pérez

– Vocal 2: Sílvia Ortega i Gadea

– Vocal 3: Vicente Ángel Martínez i Font



València

– Presidenta: Carmen Rams i Gallart

– Secretària: Rosa M. Clavijo i Pérez

– Vocal 1: Xavier Gállego i Huguet

– Vocal 2: Marta Murciano i Hernández

– Vocal 3: M. Teresa Baldrés i Martínez



Vall d'Uixó, la

– Presidenta: Elsa Vilalta i Fonfria

– Secretària: M. Elena Oliver i Chordà

– Vocal 1: Núria Romero i Valls

– Vocal 2: Manela Vilalta i Vilalta

– Vocal 3: Vicent M. Garcés i Ventura



Villena

– President: Josep Peiró i Ferre

– Secretari: Carles Durà i Amado

– Vocal 1: Francesca Picó i Gisbert

– Vocal 2: Vicent Belda i Sanchis

– Vocal 3: Amparo Roque i Cerdà



Vinaròs

– Presidenta: Maria Josep Arayo i Solà

– Secretària: Marta Bueno i Palau

– Vocal 1: Carles Lluch i Fernández

– Vocal 2: Alejandro Marzà i Herrera

– Vocal 3: Núria Gómez i Juan



Xàtiva

– President: Vicent Benavent i Vidal

– Secretària: Sílvia Muntadas i Pla

– Vocal 1: Vicenta Sanchis i Galea

– Vocal 2: Josep Tomàs i Estrela

– Vocal 3: Esther Barber i Domènech



Llenguatge administratiu

– Presidenta: Vicenta Tasa i Fuster

– Secretari: Cèsar Mateu i Beltran

– Vocal 1: Josep Aleixandre i Becerra

– Vocal 2: M. Asunción Bondia i Faus

– Vocal 3: Alfons Esteve i Gómez



Correcció de textos

– President: Joan Antoni Lluch i Hervàs

– Secretari: Emili Sáez i Aranda

– Vocal 1: Marina Mayor i Signes

– Vocal 2: Àngels Jericó i Dindinger

– Vocal 3: Enric Bosch i Espert



Llenguatge als mitjans de comunicació

– Presidenta: Agnés Talaya i Sánchez

– Secretari: Adrià Castells i Ferrando

– Vocal 1: Maria Sanchis i Marco

– Vocal 2: Josep M. Agustí i Campos

– Vocal 3: Vicent Ferran Garcia i Perales







ANNEX III

Estructura i duració de les proves



1. Certificat de nivell A2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURACIÓ

Àrea de Comprensió Oral 25 % ± 15 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 25 % 1 hora i 35 minuts

Àrea d'Expressió Escrita 20 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 30 % ± 25 minuts





La duració de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.





2. Certificat de nivell B1 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURACIÓ

Àrea de Comprensió Oral 25 % ± 20 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 25 % 1 hora i 50 minuts

Àrea d'Expressió Escrita 25 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ± 25 minuts





La duració de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.





3. Certificat de nivell B2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURACIÓ

Àrea de Comprensió Oral 20 % ± 20 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 20 % 2 hores i 10 minuts

Àrea d'Estructures Lingüístiques 15 %

Àrea d'Expressió Escrita 20 %

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ± 25 minuts





La duració de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.





4. Certificat de nivell C1 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURACIÓ

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 35 % ± 25 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 10 % 3 hores i 30 minuts

Àrea d'Estructures Lingüístiques 20 %

Àrea d'Expressió Escrita 35 %





La duració de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.





5. Certificat de nivell C2 de coneixements de valencià



ÀREA VALOR DURACIÓ

Àrea d'Expressió i Interacció Orals 25 % ± 25 minuts

Àrea de Comprensió Escrita 10 % 3 hores i 30 minuts

Àrea d'Estructures Lingüístiques 20 %

Àrea d'Expressió Escrita 45 %





La duració de l'Àrea d'Expressió i Interacció Orals inclou el temps de preparació.





6. Llenguatge als mitjans de comunicació



Àrea 1. La llengua i els mitjans de comunicació 10 %

Àrea 2. Normativa gramatical i llengua estàndard 40 %

Àrea 3. Normativa gramatical i registre periodístic 20 %

Àrea 4. Elocució, ortologia i puntuació 30 %





Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les quatre àrees d'un mínim del 60 %.

La duració d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.





7. Llenguatge administratiu



Àrea 1. Comprensió lectora 10 %

Àrea 2. Expressió escrita 45 %

Àrea 3. Coneixements pràctics de llenguatge administratiu 45 %





Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La duració d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.





8. Correcció de textos



Àrea 1. Correcció de textos escrits (originals) 70 %

Àrea 2. Normativa lingüística i registres 10 %

Àrea 3. Correcció tipogràfica (galerades) 20 %





Per a superar la prova cal obtindre una puntuació en la mitjana ponderada de les tres àrees d'un mínim del 60 %.

La duració d'esta prova serà de 2 hores i 30 minuts.

Mapa web