Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de desembre de 2023, de la presidenta de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual s'instrumenta la concessió de subvenció nominativa a la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL) per a la realització d'actuacions sobre àrees industrials. [2024/1939]

(DOGV núm. 9806 de 11.03.2024) Ref. Base de dades 002202/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià de Competitivitat Empresarial
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Indústria i energia



Primer. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, recull en l'article 168 la previsió de concessió directa d'aquelles subvencions previstes nominativament en la Llei de pressupostos de la Generalitat.



Segon. L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (d'ara en avant, IVACE), entitat de dret públic adscrita a la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, té a càrrec seu la gestió de la política industrial de la Generalitat i el suport a les empreses en matèria d'innovació per a la competitivitat i modernització de les mitjanes i petites empreses i àrees industrials, emprenedoria, internacionalització i captació d'inversió, disseny i desenvolupament de mesures de finançament del sector privat que no afecte el marc d'actuació atribuït a altres organismes, així com la seguretat industrial de productes i instal·lacions industrials, la metrologia, vehicles i empreses i el foment de l'estalvi, l'eficiència energètica i les fonts d'energies renovables, i la gestió de la política energètica de la Generalitat.



Dins d'este marc, és objectiu fonamental de l'Institut potenciar i estimular la competitivitat empresarial, la promoció de sòl industrial, la creació, la gestió i el manteniment del Mapa de sòl industrial de la Comunitat Valenciana, parant particular atenció tant a les ajudes per a la reindustrialització de les comarques com a la categorització de les àrees empresarials, segons indica la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, per a impulsar la creació i implantació de les entitats de gestió i modernització (EGM).

Tercer. La Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, FEPEVAL o la Federació) és una entitat sense ànim de lucre que inclou, entre els seus fins, els següents:

a) La representació, defensa i promoció dels interessos de caràcter general que siguen comuns a totes les entitats federades, davant qualsevol organisme.

b) La gestió dels interessos comuns a les entitats federades.

c) Formular propostes a l'Administració sobre accions, reformes o mesures per al desenvolupament i millora de les activitats empresarials.



d) La realització d'estudis, projectes, programes i altres activitats en benefici dels federats, promocionant la responsabilitat social corporativa i les bones pràctiques empresarials.

e) La prestació de serveis de tot tipus a les àrees industrials i a les empreses situades en aquestes, així com a les administracions i organismes públics.

Quart. Tant l'IVACE com FEPEVAL coincideixen en la importància de contribuir de manera significativa a millorar la gestió i facilitar la modernització i la promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, amb la fi última de millorar la qualitat d'aquestes, incrementar la competitivitat de les empreses i afavorir la creació d'ocupació.



Cinqué. En el pressupost de l'IVACE per a 2023, aprovat per Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, consta una línia nominativa a favor de FEPEVAL dins del crèdit consignat en el capítol IV, línia nominativa S0658000, amb un import de 70.000,00 euros, per a donar a conéixer la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, així com impulsar les accions presents en aquesta.

Sisé. Es donen els supòsits previs necessaris per a la signatura de la present resolució, atés que ha resultat acreditat que FEPEVAL es troba al corrent en les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social, que no és deutora de l'IVACE per reintegrament de subvencions, i no està incursa en la resta de prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 1 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013), modificat pel Reglament (UE) núm. 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013 pel que fa a la seua pròrroga, i el Reglament (UE) núm. 651/2014 pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DO L 215 de 07.07.2020), i el Reglament (UE) núm. 2023/2391 de la Comissió de 4 d'octubre de 2023, pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) núm. 717/2014, (UE) núm. 1407/2013, (UE) núm. 1408/2013 i (UE) núm. 360/2012, en el que concernix les ajudes de minimis per a la transformació i comercialització de productes de la pesca i de l'aqüicultura, i el Reglament (UE) núm. 717/2014, pel que fa a l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa, el seu període d'aplicació i altres assumptes (publicat en el DO L 05.10.2023), d'ara en avant Reglament (UE) núm. 1407/2013.



Així mateix, ha aportat a l'IVACE, amb caràcter previ a la signatura de la present resolució, una declaració responsable relativa a altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats obtinguts o sol·licitats per als mateixos costos subvencionables, i una declaració responsable referent a totes les altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o una altra administració durant l'exercici fiscal de la signatura de la present resolució i els dos exercicis fiscals anteriors subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 o a altres reglaments de minimis.

Prèviament a aquesta resolució s'ha aplicat, així mateix, el que es disposa en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Unió Europea dels projectes de la Generalitat, dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

Seté. En compliment del que es disposa en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de la subvenció atorgada en virtut d'aquesta resolució es disposaran, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Atés el que s'ha exposat més amunt, fent ús de les competències assignades en el Decret 4/2013, de 4 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i de conformitat amb el que es preveu en l'article 168.1.A) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, resolc:



1. Objecte

La present resolució té per objecte regular la concessió d'una ajuda per a finançar les activitats de la Federació per a realitzar actuacions sobre àrees industrials amb la finalitat de donar a conéixer la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, i impulsar les accions presents en aquesta, en concret: impartir un curs superior de direcció de parcs empresarials, assessorar els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la constitució d'entitats de gestió i modernització (EGM), organitzar una reunió en cada província de la Comunitat Valenciana amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local (COSITAL) per a donar a conéixer els avantatges i les característiques de la Llei 14/2018, i realitzar un esdeveniment per al lliurament d'un guardó o distintiu a les àrees industrials classificades conforme als criteris previstos en la Llei 14/2018.



Aquesta ajuda es troba inclosa en el Pla estratègic de subvencions 2022-2024 de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball aprovat per la Resolució de 29 d'abril de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

La concessió de l'ajuda constitueix una concessió de subvenció en els termes previstos en l'article 168.1.A) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. La subvenció es canalitzarà a través de la present resolució, que servirà de base reguladora de la concessió.

2. Entitat beneficiària

L'entitat beneficiària de la subvenció és la Federació de Polígons Empresarials de la Comunitat Valenciana (FEPEVAL) amb CIF G96884291.



3. Activitat subvencionada

1. El finançament màxim indicat en aquesta resolució per a l'execució de les activitats previstes s'estableix en termes generals amb la següent distribució genèrica i pels imports màxims a justificar, el detall del qual s'indica en annex a esta resolució:

– Impartir un curs superior de Direcció de Parcs Empresarials, fins a un màxim de 22.500,00 €.

– Assessorar la constitució d'entitats de gestió i modernització (EGM), fins a un màxim de 16.773,00 €.

– Organitzar una reunió en cada província de la Comunitat Valenciana amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local (COSITAL) per a donar a conéixer els avantatges i les característiques de la Llei 14/2018, fins a un màxim de 4.200,00 €.

– Realitzar un esdeveniment per al lliurament d'un guardó o distintiu a les àrees industrials classificades conforme als criteris contemplats en la Llei 14/2018, fins a un màxim de 9.727,00 €.

2. Per la seua subjecció al règim de minimis, l'ajuda total de minimis que pot concedir-se a FEPEVAL com a «única empresa» no pot ser superior a 200.000 euros durant l'exercici fiscal corresponent a la signatura de la present resolució i els dos exercicis fiscals anteriors. A l'efecte de la present resolució, s'entendrà per «única empresa» la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013.



4. Costos subvencionables

1. Les despeses que podran ser ateses amb càrrec a la present resolució seran les relatives a les activitats contemplades en l'apartat tercer d'aquesta resolució, sempre que hagen sigut generades en el període comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre 2023, responguen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries.

Així mateix, seran subvencionables les despeses d'auditoria, així com de personal propi de FEPEVAL, conformement al que es disposa en l'apartat seté de la present resolució.

2. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà superar el valor de mercat.

3. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per als contractes menors, la beneficiària haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors sense vinculació entre ells, amb caràcter previ a la contractació de la prestació del servei o lliurament del bé, llevat que, per les seues especials característiques, no existisca en el mercat un suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren.

L'elecció entre les ofertes presentades, que hauran d'aportar-se en la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. No serà subvencionable l'IVA satisfet per l'adquisició de béns o serveis, i en general, qualsevol impost pagat per l'entitat beneficiària, llevat que s'acredite documentalment que forma part del cost de l'activitat a desenvolupar per aquestes i que no és susceptible de recuperació o compensació, i en aquest cas hauran d'acreditar l'exempció o la no deducció de l'IVA suportat en l'adquisició de béns i serveis.



5. Les factures que estiguen obligades a expedir i entregar les empreses proveïdores s'atindran al que es disposa en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació, i s'hi consignarà, si és el cas, l'IVA repercutit.



5. Subcontractació de les activitats subvencionades

Sense perjudici del que es disposa en l'annex en relació amb la presentació de despeses incorregudes per les associacions integrades en la Federació, en cap cas podran subcontractar-se activitats que, augmentant el cost de l'activitat subvencionada, no aporten un valor afegit al contingut d'aquesta, ni podrà concertar-se per la persona beneficiària l'execució total o parcial de les activitats a realitzar amb:

a) Persones o entitats incurses en alguna de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



b) Persones o entitats que hagen percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

c) Intermediacions o assessories en les quals els pagaments es definisquen com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que aquest pagament estiga justificat amb referència al valor de mercat del treball realitzat o els serveis prestats.

d) Persones o entitats vinculades amb la beneficiària, en els termes que defineix l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Decret 887/2006, de 21 de juliol, llevat que concórreguen les següents circumstàncies:

1a. Que la contractació es realitze d'acord amb les condicions normals de mercat.

2a. Que s'obtinga la prèvia autorització de l'IVACE, sempre que aquesta subcontractació no arribe al 25 % de l'import de l'activitat a realitzar, sumant els preus de tots els subcontractes. A aquest efecte, s'entendran autoritzats els respectius contractes, una vegada transcorregut el termini de 15 dies des de la seua comunicació a l'IVACE sense que aquest haja manifestat la seua oposició a aquests.

L'Administració podrà comprovar, dins del període de prescripció, el cost així com el valor de mercat de les activitats subcontractades.





6. Justificació de la subvenció

1. La presentació de la justificació de les obligacions inherents a aquesta resolució podrà realitzar-se fins al 15 de gener de 2024. Les despeses incloses en la justificació hauran d'estar totalment pagades en aqueixa data, si bé la data de les respectives factures haurà d'estar compresa necessàriament entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023.

2. La justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels resultats previstos es realitzarà mitjançant la presentació d'un únic compte justificatiu subscrit per FEPEVAL, acompanyat d'un informe d'una auditora o auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que contindrà la següent documentació:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica abreujada justificativa del cost de les activitats realitzades, que inclourà: una relació detallada de les despeses incorregudes per a la realització de l'activitat subvencionada, degudament agrupades, amb identificació de l'empresa proveïdora i del document, el seu import (indicant l'import total IVA exclòs), l'import imputat a la subvenció IVA exclòs, l'IVA corresponent a la quantitat imputada a la subvenció i la suma total de l'import imputat més IVA i data d'emissió, així com la presentació de les factures i els justificants de pagament de les factures aportades; no es permetran pagaments en metàl·lic.

3. L'entitat beneficiària estarà obligada a posar a la disposició de la persona auditora els llibres, registres i documents que li siguen sol·licitats per a efectuar la revisió, així com a conservar-los a fi de les actuacions de comprovació i control previstes en la legislació vigent. Si és el cas, haurà de confeccionar i facilitar-li, a més de les declaracions ja esmentades, les següents:

– Declaració de les activitats contractades i subcontractades, amb indicació dels imports facturats. Aquesta declaració inclourà una manifestació de la beneficiària respecte de les situacions previstes en els apartats 4 i 7 de l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

– Declaració responsable referent a altres ajudes de minimis rebudes d'aquesta o d'una altra administració (independentment dels costos subvencionables) durant l'exercici fiscal corresponent a la signatura de la present resolució i dels dos exercicis fiscals anteriors subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 o a altres reglaments de minimis, així com a altres ajudes rebudes per les mateixes despeses subvencionables sotmeses a un reglament d'exempció o a una decisió adoptada per la Comissió.



7. Informe d'auditoria

La persona auditora de comptes que duga a terme la revisió del compte justificatiu s'ajustarà al que es disposa en l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas que l'entitat beneficiària estiga obligada a auditar els seus comptes anuals per una persona auditora sotmesa a la Llei 19/1988, de 12 de juliol, d'auditoria de comptes, la revisió del compte justificatiu es durà a terme per la mateixa auditora. En el cas que la beneficiària no estiga obligada a auditar els seus comptes anuals, la designació de la persona auditora de comptes serà realitzada per ella.

La persona auditora emetrà un informe en què detallarà les comprovacions realitzades i farà constar tots aquells fets o excepcions que pogueren suposar un incompliment per part de la beneficiària de la normativa aplicable o de les condicions imposades per a la percepció de la subvenció, havent de proporcionar la informació amb suficient detall i precisió perquè l'òrgan gestor puga concloure sobre aquest tema. Aquest informe contindrà els punts i l'estructura establits en l'article 7 de l'esmentada Ordre EHA/1434/2007.

Per a emetre l'informe, la persona auditora haurà de comprovar:

1. L'adequació del compte justificatiu de la subvenció presentada per la beneficiària i que aquesta haja sigut subscrit per una persona amb poders suficients per a això.

2. El contingut de la memòria d'actuació, estant alerta davant la possible falta de concordança entre la informació continguda en aquesta memòria i els documents que hagen servit de base per a realitzar la revisió de la justificació econòmica.

3. Que la informació econòmica continguda en la memòria està suportada per una relació classificada de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació de la creditora i del document -factures, nòmines i butlletins de cotització a la Seguretat Social-, el seu import total i l'imputat a la subvenció, data d'emissió i, si és el cas, data de pagament.

4. Que l'entitat disposa de documents originals acreditatius de les despeses justificades, conforme al que es preveu en l'article 30.3 de la Llei general de subvencions i que aquests documents han sigut reflectits en els registres comptables.

5. Que les despeses que integren la relació compleixen els requisits per a tindre la consideració de despesa subvencionable, conforme al que s'estableix en l'article 31 de la Llei general de subvencions; que s'han classificat correctament, d'acord amb el contingut de les bases reguladores recollides en aquesta resolució; i que es produeix la necessària coherència entre les despeses justificades i la naturalesa de les activitats subvencionades.

6. Que els costos indirectes s'imputen per la beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses. També es comprovarà que el seu import està desglossat adequadament en el compte justificatiu.

7. Que l'entitat beneficiària disposa d'ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre elles en els supòsits previstos en l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, i d'una memòria que justifique raonablement l'elecció d'una d'aquestes, en aquells casos en què no haja recaigut en la proposta econòmica més avantatjosa.



8. Que l'ajuda concedida en el marc d'aquesta resolució no s'ha acumulat amb altres ajudes d'estat procedents de qualsevol altra administració per als mateixos costos subvencionables.

Que les ajudes concedides en el marc d'aquesta resolució que s'hagen acumulat amb altres ajudes subjectes al règim de minimis per a costos subvencionables diferents als de la present resolució respecten els següents límits màxims:

– Si l'acumulació té lloc amb ajudes de minimis subjectes al Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió de 25 d'abril de 2012, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveis d'interés econòmic general (DO L 114 de 26.4.2012) es respecta el límit màxim establit en aquest.

– Si l'acumulació té lloc amb ajudes de minimis subjectes a altres reglaments de minimis, es respecta el límit màxim previst en article 3, apartat 2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013 i l'import màxim establit en l'apartat 3 de la present resolució.

9. Que en cap cas l'ajuda és de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats se supera el cost de l'activitat subvencionada.

En termes generals d'aplicació de la resolució, seran també elegibles les despeses d'auditoria per a la revisió del compte justificatiu d'aquesta resolució. L'import corresponent a aquesta partida de despeses no podrà superar el 4 % del total, i serà fins a un màxim total de 2.800,00 €.

Quant a les despeses de personal propi de FEPEVAL per a atendre el temps dedicat a l'objecte de la present resolució seran subvencionables les retribucions salarials i cost empresarial de Seguretat Social del personal vinculat a la realització directa de l'actuació proposada objecte de subvenció, fins a un màxim total de 14.000,00 euros. En la justificació de la despesa s'hauran d'aportar còpies de les nòmines, rebuts de liquidació de cotitzacions de Seguretat Social i TC2, i s'hi acompanyarà un escrit explicatiu del temps dedicat i el càlcul de quantitats. Haurà de figurar en el document una ‘Relació detallada de les despeses', el nom de la persona que ha originat la despesa i la data en què s'ha produït, indicant l'import de cada concepte de manera individualitzada. Les retribucions salarials finançades amb càrrec a la present resolució no superaran els imports màxims que per a cadascuna de les categories professionals estableix la Generalitat en aquest exercici pressupostari.





8. Òrgan instructor

Correspondrà al Servici de Promoció Industrial de l'IVACE la instrucció de la subvenció i, consegüentment, serà responsable de la tramitació i gestió d'esta, incloent-hi la justificació, la comprovació i el seguiment. A este efecte, es delega en el cap del Servici de Promoció Industrial de l'IVACE la resolució de les incidències que es produïsquen, excepte les resolucions relatives a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides, que es deleguen en la Direcció General de l'IVACE.



9. Comprovació i pagament de la subvenció

Els pagaments corresponents a les aportacions de l'IVACE es faran efectius a FEPEVAL després de la comprovació per l'òrgan instructor del compte justificatiu acompanyat de l'informe d'auditoria.

En el cas que l'import justificat fora inferior a la subvenció prevista en la present resolució, o es produïra la concurrència d'altres ajudes que pogueren superar el cost de les actuacions, l'aportació de l'IVACE es minorarà en la quantia corresponent, i FEPEVAL, si és el cas, haurà de reintegrar les quantitats corresponents i els interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció.





10. Altres obligacions de l'entitat beneficiària

FEPEVAL es compromet a:

a) La difusió dels resultats de les actuacions realitzades entre tots els sectors productius.

b) El compliment dels requisits per a obtindre la condició de beneficiària establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) Acreditar el compliment de les obligacions establides en la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, de conformitat amb l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

d) Facilitar les dades i informació relacionada amb la resolució que li siga requerida per l'IVACE, així com comunicar les incidències i variacions que es produïsquen.

e) Sotmetre's i prestar la seua col·laboració a les funcions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la present resolució.

f) Que el logotip de l'IVACE aparega en tota la publicitat, documentació i suports que es realitzen en les activitats objecte de la present resolució.

g) L'entitat beneficiària haurà de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep. Aquesta informació haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals; així mateix, estarà obligada a subministrar a l'entitat concedent, amb un requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.



h) Sufragar les diferències que pogueren produir-se, si és el cas, entre la despesa de realització de les actuacions objecte de la present resolució i l'aportació prevista en l'apartat 3.

I) Així mateix l'entitat haurà de complir amb la resta d'obligacions derivades de la normativa aplicable.



11. Compatibilitat de les ajudes

Sense perjudici de l'obligació de comunicar la sol·licitud o obtenció de qualsevol ajuda per als mateixos costos subvencionables, la mateixa finalitat i objecte, les ajudes contemplades en aquesta resolució no són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per als mateixos costos subvencionables, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



12. Compatibilitat amb la política de competència de la UE

Les ajudes previstes en la present resolució estan subjectes al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DO L 352 de 24.12.2013).





13. Verificació de les activitats subvencionades

Tant l'entitat beneficiària com aquelles altres persones o entitats relacionades amb l'objecte de la subvenció hauran de sotmetre's a les actuacions de comprovació, verificació i control financer de l'activitat subvencionada efectuades tant per l'IVACE com per qualsevol òrgan de la Generalitat, i facilitar en tot moment aquella informació que se sol·licite en l'exercici d'estes actuacions, i especialment posar a disposició la totalitat de documents necessaris per a una pista d'auditoria adequada.



Les verificacions abordaran els aspectes administratius, financers, tècnics i físics de les operacions, d'acord amb el pla de control aprovat a este efecte per la Direcció General de l'IVACE.

Pertocarà l'obertura d'expedient de revocació total o parcial de l'import concedit amb obligació de reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del lliurament de les quantitats a retornar fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els següents casos:

a) Obtenció de les quantitats falsejant les condicions requerides per a això o ocultant aquelles que ho hagueren impedit.

b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat del projecte o la no adopció del comportament que fonamenta aquesta resolució.

c) Incompliment de l'obligació de justificació o justificació insuficient.

d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió.

e) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer.

f) Incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents, quan d'això es derive la impossibilitat de verificar l'ús donat als fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i regularitat de les activitats o la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.

A més, particularment, les següents causes donaran lloc a l'obertura d'expedient de revocació total o parcial de les quantitats atorgades amb obligació de reintegrament:

– L'incompliment de les condicions i terminis establits, així com de les obligacions previstes en aquesta resolució.

– La falta de justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió amb posterioritat a la data de la present resolució d'altres ajudes públiques que en el seu conjunt excedisquen dels límits establits.



Per a determinar els efectes de l'incompliment, s'atendrà al caràcter essencial o no del requisit, condició o obligació incomplit.

El procediment de revocació total o parcial, porte o no implícit el reintegrament, s'iniciarà d'ofici en els termes de l'article 58 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



14. Règim jurídic aplicable

Aquestes subvencions es regiran, a més de pel que es disposa en aquesta resolució, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel reglament de l'esmentada llei, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com pel que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic empresarial i de subvencions, i per les altres normes de dret administratiu que siguen aplicables.



15. Tractament de dades de caràcter personal

1. L'acceptació de la present ajuda comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de l'IVACE, que serà el responsable del tractament, el qual es realitzarà amb l'exclusiva finalitat de gestionar l'ajuda conforme al que s'estableix en la present resolució, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desenvolupament i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Les dades personals recollides procediran de la documentació presentada per l'entitat interessada o pel seu representant, i es podrà accedir en la següent adreça web al Registre d'activitats de tractament: http://cindi.gva.es/documents/161328120/167503914/RATGEN004.pdf.



3. Les persones a què es refereix la present resolució tenen els següents drets:

a) Sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o l'oposició a aquest; per a exercir els drets hauran de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Hauran d'especificar quin d'aquests drets sol·liciten que siga satisfet i, si no autoritzen l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del o de la representant legal, hauran d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podran exercir els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970



b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/



c) Delegat/ada de protecció de dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat/ada de protecció de dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig Albereda, 16 – 46010 València

d) Més informació de protecció de dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



16. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



17. Efectes

La present resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la notificació a l'entitat beneficiària.



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidència de l'IVACE en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 28 de desembre de 2023.– La presidenta de l'IVACE: Nuria Montes de Diego.







ANNEX D'ACTIVITATS

Descripció de les actuacions



1. Actuació: curs superior de Direcció de Parcs Empresarials

Aquesta actuació consistirà en un programa superior de direcció de parcs empresarials, de 200 hores en modalitat semipresencial.

L'import aprovat per a les despeses d'execució aplicable a qualsevol de les despeses elegibles per a esta actuació serà de fins a un màxim total de 22.500,00 €.

Dels costos de l'organització del curs, se n'hauran de detallar, si és el cas, tant els assumits per l'organitzador com els ingressos rebuts d'altres fonts justificant que s'ha informat expressament als alumnes del curs sobre la part i/o el percentatge subvencionat per l'IVACE.

Així mateix, es farà constar de manera clara que l'activitat està subvencionada per l'IVACE en cartells, anuncis i similars (mesures de difusió previstes en l'art. 18.4 de l'LGS).



2. Actuació: assessorar els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a la constitució d'entitats de gestió i modernització (EGM)



Aquesta actuació tindrà com a objectiu l'estudi, impuls, assessorament i assistència per a la creació d'entitats de gestió i modernització (EGM) en àrees industrials de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, en un nombre mínim de 7 iniciatives.

En aquestes iniciatives es contemplarà:

2.a) Anàlisi i selecció entre municipis de la Comunitat Valenciana dotats amb àrees empresarials en les quals siguen més visibles la constitució d'una EGM. S'abordarà, especialment, en municipis les àrees industrials dels quals no compten ja amb entitats gestores d'àrees industrials.

2.b) Execució dels següents serveis enumerats a continuació, sense caràcter exclusiu i excloent, sobre els municipis i àrees geogràfiques seleccionades:

– Organització de jornades informatives entre els propietaris i empresaris de l'àrea empresarial i l'ajuntament de cada municipi.

– Elaboració de l'estudi i anàlisi de la situació jurídica i administrativa de l'ens de gestió, si n'hi ha, de cada àrea industrial a l'efecte de constituir-se en comissió promotora de les EGM. En cas contrari, impulsar la creació de la comissió promotora entre els propietaris i titulars de drets de cada àrea industrial.

– La producció d'un pla de treball per a la creació d'una EGM en cada àrea industrial.

Queden exclosos del servei les despeses i tributs necessaris per a la creació de les EGM que hauran de ser satisfets pels propietaris i titulars de drets de cada àrea industrial.

Tenint en compte que la constitució de les EGM depén en última instància de la voluntat dels propietaris i titulars de drets de cada àrea industrial i, finalment, de l'aprovació de cada ajuntament, FEPEVAL no pot assegurar el resultat de la constitució de les EGM, si bé, es compromet a observar la màxima diligència en el compliment de les accions tendents a aquest fi.

L'import aprovat per a les despeses d'execució aplicable a qualsevol de les despeses elegibles per a esta actuació serà de fins a un màxim total de 16.773,00 €.



3. Actuació: Organitzar una reunió en cada província de la Comunitat Valenciana amb el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers d'Administració Local (COSITAL).

Després de la posada en marxa de les primeres EGM, s'ha posat de manifest l'important rol que, en particular, juguen els secretaris/àries, interventors/ores i tresorers/eres de l'Administració local (COSITAL), interessats en la gestió dels parcs empresarials en les seues respectives demarcacions, per la qual cosa, davant la creixent necessitat d'este col·lectiu professional d'informació, bones pràctiques, consultes, etc., sobre la gestió dels parcs empresarials, es fa necessari desenvolupar actuacions per a compartir i difondre informació, orientar i aplicar casos pràctics per a la implementació de la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, així com per a la creació de les entitats de gestió i modernització (EGM) en àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Este col·lectiu professional és clau a l'hora d'impulsar la creació de les EGM i en la participació durant la tramitació de les EGM esmentades.

Esta actuació consistirà a organitzar una reunió en cada província de la Comunitat Valenciana a fi d'informar, assessorar i compartir bones pràctiques sobre la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana per a la creació d'entitats de gestió i modernització (EGM) en àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Així mateix, s'editarà un breu resum o guia pràctica orientativa sobre la constitució de les EGM des de la perspectiva de l'Administració local.



L'import aprovat per a les despeses d'execució aplicable a qualsevol de les despeses elegibles per a esta actuació serà de fins a un màxim total de 4.200,00 €.



4. Actuació: esdeveniment per al lliurament d'un guardó o distintiu a les àrees industrials de la Comunitat Valenciana classificades d'acord amb la Llei 14/2018.

Esta actuació tindrà com a objectiu fer un esdeveniment per al lliurament d'un guardó o distintiu amb la finalitat de donar un degut i rellevant reconeixement institucional a les àrees industrials de la Comunitat Valenciana que complisquen amb els requisits quant a la classificació de les àrees industrials previstes en la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Tots els treballs i la informació generats durant el desenvolupament d'esta actuació (en col·laboració amb un tercer o no), així com tots els drets de propietat intel·lectual i industrial associats a estos, que afecten o estiguen relacionats amb les activitats descrites o siguen susceptibles de ser utilitzats o adaptats per a usar-los en este esdeveniment, seran propietat d'IVACE sense cap restricció territorial i pel termini màxim previst legalment.

L'import aprovat per a les despeses d'execució aplicable a qualsevol de les despeses elegibles per a esta actuació serà de fins a un màxim total de 9.727,00 €.





Quadre resum del pressupost de la línia nominativa en 2023



Curs superior de Direcció de Parcs Empresarials (exempt IVA) 22.500,00 €

Assessorar els ajuntaments per a la constitució d'EGM 16.773,00 €

Organitzar jornades en cada província de la Comunitat Valenciana amb COSITAL. 4.200,00 €

Acte de reconeixement i classificació de les àrees industrials 9.727,00 €

Auditor 2.800,00 €

Despeses personal propi FEPEVAL 14.000,00 €

TOTAL pressupost (base imposable + IVA elegible) 70.000,00 €





Prorrata de l'IVA:

Com que FEPEVAL és una entitat sense ànim de lucre, segons l'Agència Tributària l'any 2023 el percentatge de prorrata de l'IVA previst és del 77 %. Per això, està previst que no siga susceptible de recuperació o compensació el 23 % de l'IVA suportat, incrementant, per tant, el cost del servei.

Mapa web