Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 10/2023, de 16 de juny, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos de gestió, A2-01, cos general, convocatòria 8/23, turno libre general i persones amb diversitat funcional, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2023/6952]

(DOGV núm. 9623 de 22.06.2023) Ref. Base de dades 006749/2023








El Decret 44/2023, de 31 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2023 per a l'Administració de la Generalitat, conté 23 llocs de treball que corresponen al cos de gestió, A2-01, cos general, turno libre general i persones amb diversitat funcional que hauran de ser convocats mitjançant el sistema d'oposició.



De conformitat amb el que estableix el Decret 44/2023, i en exercici de les atribucions que confereix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,



ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos de gestió, A2-01, cos general, torn lliure general i persones amb diversitat funcional pel sistema d'oposició, per a cobrir 23 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta normes d'aplicació general i pertinent, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir 23 llocs de treball que corresponen al cos de gestió, A2-01, cos general, torn lliure general i persones amb diversitat funcional.

D'acord amb el que assenyala el Decret 44/2023, es reserva per a persones amb diversitat funcional el següent nombre de llocs: 2.

D'acord amb el que assenyala el Decret 44/2023, es reserva per a persones amb malaltia mental el següent nombre de llocs: 0.

1.2. Els llocs de torn lliure general que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir, incrementaran el de torn lliure general.

1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'aquesta ordre, es convoquen pel torn de promoció interna llocs idèntics als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats; serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds dels dos torns, ja que només es pot optar per un dels dos.



1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del procés selectiu corresponent, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, en el cas les places reservades a les quotes de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, s'acumularan a les quotes corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes de la quota de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan a la quota de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en aquesta última quota, s'acumularà al torn lliure general.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'aquesta convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és de 75 % de dones i 25 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els descendents i els del cònjuge, de menys de 21 anys o de més que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica, o complir les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari, d'alguna administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en una situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, aspecte que han de formular expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.



Així mateix, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, la valoració de la qual derive d'una malaltia mental, i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que estableix la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a la prova s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en aquest procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà recaptar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què aquesta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció d'aquest dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a usar el sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) La formalització del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en aquest procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquestes han d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. En cas que no s'indique, s'assignarà d'ofici al torn lliure general.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a realitzar de l'exercici, en la formalització de la sol·licitud, han d'observar les prescripcions següents:



4.4.1. Han d'indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Han de concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a aplicar aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona perquè és invident.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'aquest procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS el substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'ordre de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 22,93 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior. A aquest efecte, han d'assenyalar l'apartat de «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica i aquesta s'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma procedent en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que estableix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb una verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a realitzar les proves.



El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades del fet que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o les exempcions corresponents, tot això efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 2, «Ampliació de temps de duració de la prova», o la mesura d'adaptació 6, «Altres», que implique l'ús d'audiòfons, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en el mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a aquest procediment selectiu s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'ordre de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i aquelles de l'origen de les quals es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, a través d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'«apta» o «no apta», i és necessari obtindre la valoració d'«apta» per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer aquesta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, els certificats o els títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels 6 nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el nivell corresponent A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats anteriorment.

7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció constarà d'una única fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

L'oposició constarà de de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1 Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 100 preguntes, sobre la totalitat del temari recollit en l'annex, de les quals 40 versaran sobre les matèries comunes recollides en la «part general» i altres 60 es formularan sobre el temari específic denominat «part especial».

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen el determinarà prèviament l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes teoricopràctiques sobre el temari específic, amb 4 respostes alternatives, de les que només una serà la correcta. El temps de realització, en cap cas, serà inferior a 60 segons per pregunta.



– Segona part: consistirà a respondre per escrit 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic. El temps de realització del segon exercici serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 100 minuts.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima que podrà obtindre's en l'oposició serà de 60 punts.

7.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.

La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. D'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:La qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts.

El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts serà contestar el 100 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen, i s'hi aplicarà la fórmula de correcció i el mètode de conversió per a determinar la puntuació d'aquesta part de l'exercici, segons el que s'assenyala en l'apartat 7.3.1.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.4. Puntuació final

Per a superar l'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persisteix l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del segon exercici.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte de la present convocatòria en la data que es publique.

Finalment, si persisteix l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, ordre que començarà en la lletra «Y», d'acord amb el resultat del sorteig del 2 de juny de 2023 (DOGV 9615, 12.06.2023).

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn lliure general, però no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu ordre de puntuació en el torn lliure general.



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a celebrar la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici o exercici únic es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a realitzar les proves, i hi haurà d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si és el cas, el farà públic l'OTS a través dels mitjans que estableix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu realitzar els exercicis successius que siguen procedents, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a realitzar la fase d'oposició



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a fer els exercicis en crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assisteixen, encara que siga per causes justificades.

No obstant això, en el cas que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de la prova que haja quedat ajornada, la qual no es podrà demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de valorar l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.



La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta persona aspirant podrà continuar desenvolupant l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i s'anul·laran tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la llista de persones que han superat la prova amb la indicació de nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada l'oposició, mitjançant un anunci l'OTS publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.4, atenent els llocs oferits per cada quota.

En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'aquesta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Una còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o un certificat acadèmic que acredite haver cursat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Una declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se'n revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitada o inhabilitat per una sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitat, per una sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en una situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Un certificat mèdic acreditatiu de tindre la capacitat física i psíquica necessària per a acomplir les funcions dels llocs de treball oferits.



e) Qui supere les proves selectives, acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que haja homologat la Generalitat, o per mitjà d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Les persones que en la data de presentació de la documentació requerida, estiguen en actiu i inscrites en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública, només hauran de justificar els apartats 10.1.b i 10.1.e, llevat que ja els tinguen acreditats i inscrits en el Registre de personal de la Direcció General de Funció Pública, cas en què únicament hauran de manifestar-ho per escrit davant de la Direcció General de Funció Pública, sense aportar la documentació corresponent.



10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu per la quota de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental, hauran de presentar, a més, dels documents anteriors, la còpia autenticada del certificat de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a acomplir les tasques i les funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental aquest certificat haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3 Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o les bonificacions que estableix la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'aquesta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació que acredite els punts indicats, o si se'n dedueix que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats, o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocat, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent entre aquestes les possibles acumulacions del torn de promoció interna, si és el cas, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o la presa de possessió, o en el cas que aquestes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS la llista complementària de les persones que seguisquen les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a aquesta convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de la manera que preveu la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en l'oposició i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista a desenvolupar correctament la prova selectiva.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, els OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, ajuntant-se, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o les notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/stkCwJjpyZ (seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte contra el qual s'ha recorregut, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i els actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'Honorable consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 16 de juny de 2023



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO







ANNEX

Cos de gestió, A2-01



TEMARI PART GENERAL

(Matèries comunes)



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució Espanyola de 1978: títol preliminar; títol primer, dels drets i deures fonamentals.

2. La Constitució Espanyola de 1978: títol II, la Corona; títol III, de les Corts Generals: capítol I, de les cambres i capítol II, de l'elaboració de les lleis.

3. La Constitució Espanyola de 1978: títol IV, del Govern i l'Administració; títol V, de les relacions entre el Govern i les Corts Generals.



4. La Constitució Espanyola de 1978: títol VI, del poder judicial.

5. La Constitució Espanyola de 1978: títol VII, economia i hisenda.



6. La Constitució Espanyola de 1978: títol VIII, de l'organització territorial de l'Estat: capítol I, principis generals; capítol III, de les comunitats autònomes.

7. La Constitució Espanyola de 1978: títol VIII, de l'organització territorial de l'Estat: capítol II. De l'Administració local.

8. La Constitució Espanyola de 1978: títol IX, del Tribunal Constitucional.



II. DRET AUTONÒMIC

9. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: preàmbul; títol primer, la Comunitat Valenciana; títol II, dels drets dels valencians i valencianes; títol III, la Generalitat: capítol I; capítol VII, règim jurídic; títol X, reforma de l'Estatut.

10. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol III, la Generalitat: capítol II, les Corts Valencianes o les Corts. Llei 1/1987, de 31 de març, electoral valenciana: títol preliminar; títol I, dret de sufragi; títol II, sistema electoral; títol III, convocatòria d'eleccions.



11. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol III, la Generalitat: capítol III, el President de la Generalitat; capítol IV, el Consell. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: títol I, el President de la Generalitat; títol II, del Consell: capítol I, del Consell i la seua composició; capítol II, de les atribucions del Consell; capítol III, del funcionament del Consell; capítol VI, de la iniciativa legislativa, dels decrets legislatius i de la potestat reglamentària del Consell; títol III, de les relacions entre el Consell i les Corts.

12. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: títol II, del Consell: capítol IV, de la conselleria i dels consellers; capítol V, de l'Estatut personal dels consellers; títol IV, de l'Administració pública de la Generalitat; títol V, de la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

13. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol III, la Generalitat: capítol VI, de les altres institucions de la Generalitat: secció primera, de les institucions comissionades per les Corts: el Síndic de Greuges i la Sindicatura de Comptes; secció segona, de les institucions consultives i normatives de la Generalitat: el Consell Valencià de Cultura, l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Comité Econòmic i Social i el Consell Jurídic Consultiu. Lleis que regulen aquestes institucions: objecte, funcions i competències.

14. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol IV, les competències; títol V, relacions amb l'Estat i altres comunitats autònomes; títol VI. Relacions amb la Unió Europea; títol VII. Acció exterior.





III. INSTITUCIONS DE LA UNIÓ EUROPEA

15. La Unió Europea: fundació i evolució. El Tractat de Lisboa (el Tractat de la UE i el Tractat de funcionament de la UE): valors i drets fonamentals de la Unió Europea. La ciutadania europea.

16. Dret de la Unió Europea. El dret primari i el dret derivat, especialment els reglaments i les directives. La relació entre el dret de la Unió Europea i l'ordenament jurídic dels estats membres.



17. Institucions de la Unió Europea: el Consell de la Unió Europea. La Comissió Europea. El Parlament Europeu. Composició i funcions.





IV. TEMES TRANSVERSALS

18. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar, objecte de la llei; títol I, el principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; títol II, polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

19. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: títol preliminar; títol I, mesures de sensibilització, prevenció i detecció; títol II, drets de les dones víctimes de violència de gènere.

20. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: títol preliminar; títol I, transparència de l'activitat pública. Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.





TEMARI PART ESPECIAL

(Temari específic)



I. DRET ADMINISTRATIU

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol preliminar, disposicions generals; títol I, els interessats en el procediment; títol II, l'activitat de les administracions públiques.

2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol III, els actes administratius: capítol I, requisits; capítol II, eficàcia; títol IV, capítol VII, execució.



3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol III, els actes administratius: capítol III, nul·litat i anul·labilitat.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol IV, disposicions sobre el procediment administratiu comú: capítol I, garanties del procediment; capítol II, iniciació; capítol III, ordenació; capítol IV, instrucció; capítol V, finalització; capítol VI, tramitació simplificada.



5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: títol V, la revisió dels actes en via administrativa: capítol I, revisió d'ofici; capítol II, els recursos administratius.

6. L'Administració pública com a persona jurídica. Les potestats administratives. L'activitat discrecional: els seus límits i control. Les relacions entre l'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals de justícia i l'Administració.

7. Principis d'organització administrativa. Els òrgans de l'Administració pública. Potestat organitzatòria. Classes d'òrgans. La competència. La jerarquia.

8. La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Principis i pressupostos de la responsabilitat patrimonial. Responsabilitat de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.

9. La potestat sancionadora de l'Administració. Principis generals. Especialitats del procediment en matèria sancionadora.

10. Expropiació forçosa: fonament i naturalesa. Subjectes, objecte i causa de l'expropiació. Procediment general. Peculiaritats del procediment d'urgència. Les expropiacions especials.

11. El patrimoni de les administracions públiques: concepte i classificació. La Llei de patrimoni de la Generalitat. Els béns de domini públic de la Generalitat: règim jurídic. Protecció i defensa dels béns. L'afectació, adscripció i mutació demanial. Els béns patrimonials: adquisició, utilització i alienació.

12. Activitat de limitació, arbitral i de foment. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, títol X, subvencions.

13. El servei públic. Concepte. Formes de gestió dels serveis públics. Els convenis en l'àmbit de la Generalitat.

14. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Parts del contracte.

15. Els contractes del sector públic (II). Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.

16. Els contractes del sector públic (III). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius: normes generals. Òrgans de contractació.

17. Els contractes del sector públic (IV). Dels tipus de contractes de les administracions públiques.



II. GESTIÓ PÚBLICA, ORGANITZACIÓ I RÈGIM DELS EMPLEATS PÚBLICS

18. L'Administració electrònica a la Comunitat Valenciana. Protecció de dades de caràcter personal.

19. Principis constitucionals en matèria de funció pública. Les bases del règim estatutari dels funcionaris públics: marc jurídic. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic: Objecte i àmbit d'aplicació. La Llei 4/ 2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana: Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de funció pública.

20. Personal al servei de les administracions públiques: concepte i classes de personal empleat públic; direcció pública professional. Estructura i ordenació de l'ocupació pública: estructuració de l'ocupació pública.

21. Estructura i ordenació de l'ocupació pública: ordenació dels llocs de treball; instruments de planificació i ordenació de l'ocupació pública; registres de personal.

22. Naixement i extinció de la relació de servei: selecció de personal; adquisició i pèrdua de la condició de personal empleat públic.



23. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció professional.

24. Situacions administratives del personal funcionari de carrera. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i administrativa del personal funcionari.

25. Drets, deures, condicions de treball del personal empleat públic de la Generalitat i incompatibilitats del personal empleat públic. Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

26. La representació, negociació col·lectiva i participació institucional dels empleats públics.



III. GESTIÓ FINANCERA

27. El finançament de la Comunitat Valenciana. La política tributària de la Generalitat; especial referència a la gestió de tributs propis i cedits.

28. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. Normativa bàsica estatal en matèria pressupostària. Els principis i regles de programació i gestió pressupostària en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions.

29. El pressupost de la Generalitat: regulació jurídica. L'estructura pressupostària. L'elaboració del pressupost: procediment i remissió a les Corts. Tramitació i aprovació. Execució i liquidació. La pròrroga del pressupost.

30. Els crèdits pressupostaris en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions. Modificacions dels crèdits inicials: requisits, procediment i competències. Despeses pluriennals: concepte i funcionament.



31. El control pressupostari en l'àmbit de la Generalitat. Control intern i control extern.

32. La gestió del pressupost en l'àmbit de la Generalitat (I): les fases d'execució i documents comptables de l'estat d'ingressos. Ordenació de la despesa. Operatòria comptable de l'estat de despeses del pressupost. Despeses d'exercici corrent, d'exercicis tancats i despeses pluriennals. El marc jurídic de gestió de la despesa pública. Restriccions i seguiment de l'execució pressupostària.

33. La gestió del pressupost en l'àmbit de la Generalitat (II): gestió i comptabilització de despeses de funcionament i d'inversió. Gestió i comptabilització de despeses per transferències corrents i de capital. La gestió de les despeses en matèria de personal en la Generalitat.





IV. UNIÓ EUROPEA

34. Polítiques sectorials de la Unió Europea (I): el mercat interior: la lliure circulació de mercaderies, lliure circulació de treballadors, lliure circulació de persones, serveis i capitals. Les competències i garanties sobre l'espai de llibertat, seguretat i justícia.

35. Polítiques sectorials de la Unió Europea (II): la cohesió econòmica, social i territorial. La política agrària i pesquera comuna. La política comercial comuna. Normes sobre competència i ajudes d'Estat.

Mapa web