Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de maig de 2023, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoca el Curs de Diplomat en Salut Pública. [2023/5570]

(DOGV núm. 9601 de 23.05.2023) Ref. Base de dades 005414/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



Per la present resolució, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública convoca la realització del curs de Diplomat en Salut Pública, a través de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES).



L'objectiu d'aquest curs és proporcionar al professional de la salut un coneixement més profund de les diverses disciplines de l'àrea de la salut pública i donar a conéixer els instruments imprescindibles que s'utilitzen per a la interpretació, el control i l'avaluació dels problemes de salut. Preferentment es dirigeix a aquelles persones amb interés en la salut pública, que presten serveis en el Sistema Públic de Salut de la Comunitat Valenciana o pretenen acceder-hi.



Bases de la convocatoria



1. Normes generals

1.1. Estructura del curs: El curs constarà de 275 hores lectives, distribuïdes en: 200 teòriques i 75 pràctiques dedicades a l'elaboració d'un treball sobre casos i problemes pròxims a l'àmbit professional i de l'entorn dels participants, que es defensarà davant un tribunal al final del curs. (30 ECTS).

1.2. Metodologia docent: Les hores de contingut teòric, així com les proves d'avaluació de coneixements es realitzaran en modalitat en línia a través de la plataforma de formació de l'EVES.

L'elaboració del treball pràctic serà de caràcter individual o, excepcionalment, en grups d'un màxim de dos alumnes, sempre que les característiques d'aquest ho requerisquen. En aquest últim cas, haurà de ser autoritzat per l'EVES, l'elaboració dels treballs en grup en funció del contingut i càrrega de treball d'aquests.

El treball pràctic podrà tindre un dels següents formats:

1. Revisió bibliográfica

2. Disseny d'un projecte d'investigació

3. Estudi especial

1.3. Oferta de places: Es convoquen 100 places per a la Comunitat Valenciana. D'aquestes 100 places es reserven 17 per a residents de primer any de l'especialitat de Medicina Preventiva i Salut Pública en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Les places que no es cobrisquen per aquests professionals passaran al torn general.

L'oferta es distribueix de conformitat amb el que es disposa en els apartats següents:

A) Torn per a persones amb discapacitat

Segons el que s'estableix en la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat, el 3 %, de les places es reservaran per a persones amb discapacitat en un grau igual o superior al 33 per cent. Corresponen 3 places.

Les que no es cobrisquen per aquest torn passaran al torn general.

B) Torn general

Si el nombre de sol·licituds excedeix de les places oferides en cadascun dels torns citats, la selecció de les persones que podran realitzar aquest curs es farà sobre la base de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem que figura en l'annex I d'aquesta resolució.

A fi de facilitar la promoció professional de les empleades públiques (article 60.2 de la Llei 3/2007, d'igualtat efectiva entre dones i homes), es reservarà almenys el 40 % de les places a aquelles dones que sol·liciten el curs, sempre que tinguen els requisits establits.



Podran sol·licitar la realització d'aquest curs els qui complisquen els requisits generals, incloent-hi els qui estiguen gaudint dels permisos de maternitat, paternitat, adopció o acolliment, durant la situació d'excedència per cura de familiars i les treballadores en situació de llicència per risc d'embaràs.



2. Requisits

2.1. Estar en possessió de llicenciatura, diplomatura o grau universitari d'alguna professió sanitària, segons el que s'estableix en la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries, que de manera preferent desenvolupen la seua activitat en l'àmbit de la Salut Pública o Atenció Primària.

2.2. La titulació per a complir aquest requisit, així com la resta dels mèrits al·legats s'hauran d'haver obtingut fins a la data de publicació d'aquesta resolució.



3. Sol·licituds

3.1. Les sol·licituds aniran dirigides a la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut i es presentaran de manera telemàtica, a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (accessible des de la pàgina web de l'EVES).

Serà necessari disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada. S'admeten: DNIe (DNI electrònic), certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana), així com el sistema Clau-signatura de l'Estat.

3.2. A la sol·licitud caldrà adjuntar la documentació acreditativa següent:

– Titulació per la qual sol·licita l'admissió al curs.

– Certificat de discapacitat, en el seu cas.

No serà necessari aportar aquesta documentació si la persona sol·licitant no s'oposa a la consulta directa per part de l'Administració.

3.3. L'autovaloració de mèrits es realitzarà emplenant el formulari annex II-sol·licitud, sobre la base del barem de selecció de l'annex I d'aquesta resolució.

S'hauran de presentar els documents acreditatius dels mèrits no valorables d'ofici per part de l'Administració que siguen al·legats en l'autobarem.

3.4. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. Comissió de selecció

4.1. La comissió de selecció d'aspirants estarà composta per:

a) Presidència: la persona titular de la Subdirecció General de l'EVES o persona en qui delegue.

b) Secretaria: la persona que coordina el curs.

c) La persona titular del Servei de Docència de l'EVES o persona en qui delegue.

d) Dues persones entre l'equip tècnic de l'EVES.

En tots els casos les persones titulars d'aquesta comissió tindran suplents.

4.2. Els qui componen la comissió de selecció estaran sotmesos al que es preveu en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres de la comissió quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 24 d'aquest text legal.

4.3. La comissió es constituirà per convocatòria de la presidència, i es requereix la presència de la meitat més una de les persones que la formen, i sempre de les persones que exercisquen la presidència i la secretaria o, en el seu cas, dels seus suplents.



5. Procés de selecció

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la comissió procedirà a la valoració de la documentació presentada i publicarà la llista provisional de sol·licituds admeses, admeses condicionals i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió, així com de la puntuació provisional obtinguda.

Aquesta llista serà publicada en la pàgina web de l'EVES.

5.2. En la publicació de la llista provisional s'informarà del termini de correcció, esmena o al·legació, que serà de 10 dies hàbils, perquè es puguen esmenar deficiències o s'aporten documents acreditatius dels mèrits que s'hagueren al·legat, sense poder afegir nous mèrits, amb l'advertiment que si no ho feren, es consideraria que han desistits de la seua sol·licitud, de conformitat amb el que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i posteriors modificacions.

5.3. Transcorregut el termini d'esmena, es publicarà la relació definitiva d'aspirants per ordre de puntuació, que serà publicada en la pàgina web de l'EVES. En aquesta publicació s'informarà del termini per a formalitzar la matrícula i de la data de començament del curs.

Quan es produïsca empat en la puntuació obtinguda, prevaldrà la sol·licitud que obtinga major puntuació seguint l'ordre dels apartats que figuren en l'autobarem. Si persisteix l'empat es tindrà en compte la data i hora d'entrada de la sol·licitud en el registre.

Sobre la llista definitiva de persones admeses, podrà interposar-se recurs d'alçada davant la directora general de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 112 i 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. Formalització matrícula

6.1. Les persones seleccionades formalitzaran la seua inscripció dins del termini que aparega en la publicació de la llista definitiva de persones admeses.

Els qui no complisquen els criteris per a l'exempció del pagament de la matrícula hauran de procedir al pagament de les taxes que corresponguen, seguint les indicacions del tràmit telemàtic que es publicaran a aquest efecte.

6.2. Exempció del pagament de taxes.

Queden exemptes del pagament de les taxes les persones que es troben en alguna de les següents situacions, acreditades de conformitat amb la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes:

– El personal que preste els seus serveis en els centres i serveis gestionats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salud Pública.

– Persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 per 100.

– Els membres d'una família nombrosa de categoria especial.

– Els membres d'una família monoparental de categoria especial.

– Persones víctimes d'actes de violència sobre la dona.

– Persones en risc d'exclusió social.

Els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 per 100 de la quota íntegra.

6.3. La no-formalització de la inscripció en el termini concedit per a això suposarà la renúncia i l'admissió de la persona sol·licitant que corresponga per ordre de puntuació.



7. Data de començament

La data de començament del curs s'anunciarà amb un mínim de 15 dies d'antelació en la pàgina web de l'EVES. La previsió és que la part teòrica del curs s'inicie el mes de setembre de 2023 i finalitze al desembre de 2023. La part pràctica (treball) es preveu finalitze al juny de 2024.



8. Programa

8.1. El curs de Diplomat en Salut Pública comprén el programa següent:

Mòdul 1. Introducció a la salut pública.

Mòdul 2. Metodologia en salut pública

Mòdul 3. Vigilància i resposta a alertes i emergències.

Mòdul 4. Investigació i comunicació científica.

Mòdul 5. Protecció de la salut.

Mòdul 6. Promoció de la salut i prevenció de la malaltia.

Mòdul 7. Treball pràctic.

Abans de l'inici del curs es publicarà en la pàgina web de l'EVES el programa complet, així com el personal docent que impartirà cada matèria.



9. Obtenció del diploma

Per a accedir al títol de Diplomat en Salut Pública és imprescindible haver superat tant la part teòrica com pràctica del curs. Per a això serà necessari complir els requisits següents:

9.1. Part teòrica

– Lectura d'almenys el 85 % dels continguts de la part en línia.

– Superar les proves o tasques plantejades dels continguts en línia.

– Superar les proves d'avaluació de cadascun dels mòduls del curs. Seran exàmens de tipus test realitzats a través de la plataforma virtual. L'alumnat que no supere algun dels mòduls del curs podrà presentar-se a una segona convocatòria d'examen per a recuperar les parts que no haguera superat, en la data que es determine per a això.

L'incompliment d'algun dels requisits citats en els apartats anteriors suposarà la no-obtenció del títol corresponent, així com la pèrdua de l'import de la matrícula.

9.2. Part pràctica

L'avaluació de la part pràctica consistirà en l'elaboració d'un treball que l'alumnat haurà de defensar públicament, davant el tribunal constituït a aquest efecte.

El tribunal qualificador del treball pràctic estarà format per:

– Presidència: la persona titular de la Subdirecció General de l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut o persona en qui delegue.

– Secretaria: la persona que coordine el curs en l'EVES.

– Dos vocals: una persona en representació de l'Escola Nacional de Sanitat i una persona designada per l'EVES.

En tots els casos les persones titulars del tribunal tindran suplents.



En la nota final del curs, la part teòrica tindrà un valor del 70 % i la part pràctica del 30 %.

9.3. Diplomes: una vegada superat el curs, l'Escola Nacional de Sanitat expedirà el corresponent diploma a l'alumnat que haguera sigut declarat apte.



10. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra acció que es considere oportuna.





València, 16 de maig de 2023.– El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Mínguez Pérez.







ANNEX I

Barem de selecció del curs de Diplomat en Salut Pública



La puntuació màxima serà de 50 punts.

1. Serveis professionals prestats després de l'obtenció de llicenciatura, diplomatura o titulació de grau universitari de professions sanitàries. La puntuació màxima en aquest apartat serà de 25 punts.

1.1. Per serveis prestats en els serveis públics de salut o l'Administració pública, en l'àmbit d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,1 punts per mes complet.

1.2. Per serveis prestats fora dels serveis públics de salut o l'Administració pública directament relacionats amb els àmbits d'Atenció Primària i/o Salut Pública, en jornada laboral completa: 0,025 punts per mes complet.

El mateix període de temps treballat no podrà ser valorat més d'una vegada.

Per a acreditar els mèrits que s'inclouen en aquest apartat del barem s'haurà d'aportar:

– Certificat de serveis prestats en l'àmbit de l'Atenció Primària i/o Salut Pública on conste: temps treballat, característiques i funcions dels llocs de treball exercits. No es consideraran vàlids els certificats que no expressen clarament aquesta informació.

– Informe de la vida laboral, emés per l'INSS, que acredite el temps treballat i empresa o entitat per a la qual es va prestar el servei.

No s'haurà d'aportar la documentació justificativa dels serveis prestats en l'administració de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, atés que l'Administració els valorarà d'ofici.



2. Formació rebuda en l'àmbit de l'Atenció Primària i/o Salut Pública, impartida i expedida per centres de formació oficials o suficientment acreditats, com són universitats, EVES, altres escoles de formació en l'àmbit de salut pública, Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), o equivalents d'altres comunitats autònomes. Fins a un màxim de 15 punts.

– Per cada hora de curs 0,1 punts.

– Si el curs està acreditat per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries, es comptabilitzaran tants punts com crèdits tinga assignats (1 crèdit=1 punt).

– Si l'activitat formativa disposa de crèdits ECTS es valorarà a raó de 2,5 punts per cada crèdit (1 crèdit=2,5 punts).

Només es podran considerar els cursos en els quals se certifique correctament el nombre d'hores lectives i/o crèdits.



3. Formació impartida en relació amb l'Atenció Primària i/o Salut Pública, certificada per Universitats, EVES, altres escoles de formació en l'àmbit de salut pública, Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), o equivalents d'altres comunitats autònomes (No es valorarà com a docència les tutories). Fins a un màxim de 10 punts.



– Per cada 10 hores de docència: 0,1 punts.

Només es consideraran aquells certificats en els quals s'expresse clarament el nombre d'hores de docència i els continguts impartits.



El tribunal, amb la finalitat de comprovar la veracitat dels documents aportats i la seua adequació als requisits que s'estableixen en aquest barem, podrà utilitzar tots els mitjans de prova que considere procedents.



Mapa web