Ficha docv

Ficha docv









ACORD de 5 de maig de 2023, del Consell, de regulació del Programa especial de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç, en 2023. [2023/5360]

(DOGV núm. 9598 de 18.05.2023) Ref. Base de dades 005243/2023




La Comunitat Valenciana ha crescut en població quasi un milió d'habitants en les últimes tres dècades. El saldo migratori també ha augmentat en els últims anys, sense incloure la població flotant que per motius d'oci o uns altres semblants romanen durant llargs períodes de temps, provocant que la Comunitat tinga amb una població estable no censada que requereix atenció sanitària.

Paral·lelament, s'observa un envelliment progressiu de la població, passant d'una proporció d'habitants de més de 64 anys d'un 16,4 % l'any 2002 a un 20,14 % en el 2021, i una proporció de 80 o més anys de 3,5 % i 5.76 % respectivament. La problemàtica dels i les pacients amb malalties cròniques i polimedicats, amb una elevada freqüentació en el sistema sanitari, i majoritàriament majors, s'agreuja amb el fenomen de la soledat. Segons l'enquesta nacional de llars, en la Comunitat Valenciana l'any 2020, 231.900 persones majors de 64 anys vivien soles (un 22,7 % del total d'aqueixa edat). Es calcula que les malalties cròniques són la causa del 80 % de les consultes d'Atenció Primària (AP) i segons les dades de l'Enquesta europea de salut a Espanya-2020, les persones majors de 65 anys van acudir a una consulta mèdica en AP i en consultes d'altres especialistes les quatre setmanes prèvies a l'enquesta un 32,0 % i un 12,2 % respectivament. Encara que aquesta proporció haja disminuït enfront dels resultats de 2014, la freqüentació absoluta ha augmentat.

Actualment, el patró de demanda d'atenció sanitària ha canviat després de la pandèmia provocada per la Covid-19, per la qual cosa és necessària una adaptació del sistema sanitari per a donar resposta a les necessitats expressades per la ciutadania, a l'estratègia de control de malalties transmissibles i a les noves formes d'atenció telemàtica. L'Acord de 21 de gener de 2022, del Consell, d'aprovació del Programa especial de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els equips d'Atenció Primària en 2022 va pretendre alleujar aquesta situació.

Durant l'estat de pandèmia es va veure la necessitat de potenciar l'activitat assistencial, vigilància epidemiològica, programes de vacunacions, i uns altres de salut pública, del personal sanitari tant de salut pública com de la Inspecció, tant per l'increment de la demanda intrínseca, com per a alleujar la demanda sobre altres estructures sanitàries, atenció primària o de seguiment sanitari de centres de majors.



En el cas de Salut Pública es va aplicar la compensació horària, d'acord amb el Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat. Durant el període entre el 14 de març i el 21 de juny de 2020, es va oferir compensació econòmica per l'aprovació del Decret llei 17/2020, de 16 de novembre, d'aprovació de mesures per l'esforç realitzat pel personal del Sistema Valencià de Salut i del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials durant l'estat d'alarma per la covid-19 declarat pel Reial decret 463/2020.



D'una altra part, la recent extensió de la població objectiu del programa de prevenció de càncer de mama dirigit a dones d'edats compreses entre 45 i 74 anys, i les millores aconseguides en termes d'adherència i participació fan necessari garantir la cobertura dels serveis prestats.



Referent a la incapacitat temporal i la demanda sanitària derivada d'aquesta es detecta un estrés en totes les estructures sanitàries, inclosa la Inspecció de serveis sanitaris. Les dades mostren que dels 319.658 processos que es van iniciar en 2011 van passar a 402.934 en 2019, a 553.928 en 2020 primer any de pandèmia, 664.959 en 2021 segon any de pandèmia i 834.063 en els primers 10 mesos de 2022, any en què la pandèmia només va tindre una incidència destacable en els tres primers mesos. L'increment del nombre de treballadors, unit al retard de l'edat de la jubilació efectiva i els estats pandèmics i postpandèmics estan augmentant les necessitats assistencials i altres actuacions sanitàries derivades d'aquestes, en totes les estructures sanitàries. Durant aquesta etapa postpandèmica la incapacitat temporal està requerint un 300 % més d'activitat del personal sanitari.



D'altra banda, en l'atenció hospitalària, durant l'aplicació del Programa especial de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en els centres hospitalaris amb motiu de la sobrecàrrega assistencial produïda per la pandèmia de covid 19, s'ha pogut evidenciar la necessitat d'un sistema que agilite el reforç puntual d'unitats específiques per motius menys previsibles, ja siga un increment en el nombre d'ingressos urgents que permeta la possibilitat de desplegar la capacitat total de llits tant d'hospitalització convencional com de cures crítiques, o donar resposta a la sobrecàrrega de treball causada per absències sobrevingudes, especialment quan la necessitat de reforç és immediata o en èpoques d'impossibilitat de contractació per absència de professionals en les borses d'ocupació temporal. L'Acord de 21 de gener de 2022, del Consell, d'aprovació del Programa especial de productivitat per a la prestació de mòduls addicionals de reforç en centres hospitalaris en 2022 va servir per a contenir aquesta demanda.



Tal com succeeix en la resta de les estructures assistencials, també la Inspecció de serveis sanitaris, com a salut pública estan tensades per la demanda sanitària especialment per la dificultat de la cobertura de places per escassetat de professionals.

Per tot això és necessari un programa específic per a contenir l'excés de càrrega assistencial, atenció als programes de cribratge poblacional, inspecció o vigilància en salut pública allí on es produïsca quan siga necessari i de manera específica, de manera que permeta mantenir la dotació necessària de personal davant eventualitats i oferir una atenció adequada i de qualitat a les persones usuàries, tant en Atenció Primària com en els centres hospitalaris, la inspecció sanitària i salut pública.



La dedicació del personal participant en aquest programa requereix l'oportuna compensació econòmica. En el cas del personal estatutari, aquest tipus d'activitat addicional pot integrar en el complement de productivitat, que tal com estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut en l'article 43.2.c està destinat a retribuir, entre altres coses, la participació del personal en programes o activitats concretes, tal com succeeix en el present cas. Es tracta d'activitats dutes a terme fora de la seua jornada ordinària i d'atenció continuada, la qual cosa justifica la necessitat d'establir unes retribucions específiques directament vinculades a la realització efectiva de les activitats previstes.

En el cas del personal funcionari, d'una manera equivalent, la Llei 4/2021, de la funció pública valenciana, contempla el concepte retributiu d'activitat professional en l'article 87.2.c, mentre que el Decret 91/2021, de 2 de juliol, del Consell, que precisament té el propòsit de regular la incentivació en tot el personal de gestió sanitària, estableix que en parlar del concepte «productivitat» s'entén també comprés el d'activitat professional del personal funcionari, per al cas que aquest puga participar, com és el cas, en el programa concret.



L'exigència de desenvolupament aplicatiu concret mitjançant acord del Consell es conté en l'article 32.5 de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, el qual exigeix així mateix la prèvia existència de dotació pressupostària, així com en l'article 22 del citat Decret 91/2021, de 2 de juliol, del Consell.



El personal laboral gestionat directament per la conselleria competent en matèria de sanitat podrà accedir a aquest programa després de negociació en el fòrum corresponent.

Encara que, en tot cas, la millora que ofereix aquest programa proporciona un instrument adequat per al maneig de la càrrega assistencial en Atenció Primària i en la resta de centres assistencials, tendint a fer efectiva la igualtat de drets en l'accés a la sanitat pública entre la ciutadania de la Comunitat Valenciana, no ha de perdre la perspectiva de què es tracta d'un instrument addicional, flexible i conjuntural que s'usarà en la mesura que resulte necessari amb aqueixa finalitat, la qual cosa no ha de fer passar a segon pla la persecució de mesures estructurals i organitzatives orientades al fet que aqueixa demora assistencial excessiva no arribe a produir, a través d'una millor dotació general de la sanitat pública mitjançant un finançament suficient i una més eficient utilització dels recursos disponibles.

En virtut de tot això, després dels tràmits pertinents, havent sigut negociat en la Mesa Sectorial de Sanitat el el 13 de gener de 2023, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, el Consell, amb deliberació prèvia en la reunió de 5 de maig de 2023,





ACORDA



Primer. Objecte

Aquest acord regula la participació voluntària del personal, fora de la seua jornada ordinària habitual i d'atenció continuada, en el programa específic de substitució i reforç, i estableix el complement retributiu de productivitat que la remunera.



Segon. Àmbit d'aplicació

Aquest acord podrà ser aplicable a la totalitat del personal tant de l'equip d'Atenció Primària com de les unitats de suport d'Atenció Primària, així com al personal de qualsevol categoria dependent dels centres hospitalaris, inclosos HACLES i altres dispositius sanitaris: centres d'especialitats, centres sanitaris integrats, centre de transfusió, així com els serveis d'inspecció sanitària i de salut pública incloses les unitats de prevenció de càncer de mama (UPCM). Així mateix, també podrà ser aplicable al personal dependent del Servei d'Emergències Sanitàries no inclòs en l'Acord del Consell, pel qual es modifiquen les retribucions dels llocs de metge/essa coordinador/a CICU i s'estableix una nova regulació per al programa específic de productivitat per activitat addicional fora de la jornada ordinària habitual de treball del personal mèdic i d'infermeria SAMU, aprovat per Acord del Consell de 5 de maig de 2017. Podran participar així mateix les persones que tinguen formalitzats contractes d'atenció continuada.





Tercer. Requisits

Per a la participació en el programa i cobrament del complement, s'hauran de complir tots els requisits següents:

1. Necessitat de substitució o reforç. El programa de substitució i reforç s'aplicarà en els supòsits en els quals es requerisca suplir l'absència de personal o reforçar els efectius disponibles per a atendre adequadament la demanda assistencial.

2. No disponibilitat de candidats. Quan, d'acord amb el que es disposa en l'apartat anterior, siga necessària la contractació de personal, s'utilitzaran els sistemes de selecció de personal temporal establits reglamentàriament. Només en el cas que resulte impossible la contractació s'assumirà la demanda assistencial addicional, siga per part de personal del mateix centre, d'altres centres o fins i tot d'altres departaments de salut.

3. Realització fora de la jornada habitual. La tasca assistencial addicional prevista en aquest acord haurà de dur fora de la jornada ordinària i d'atenció continuada del professional, i es desenvoluparà mitjançant la realització de mòduls de la duració equivalent al torn substituït o proporcional a la necessitat de reforç.

4. En cap cas podrà percebre el complement previst en aquest acord quan els pacients inicialment assignats al personal absent puguen ser atesos per un altre o uns altres membres de l'equip dins del seu horari habitual. En Atenció Primària, aquest repartiment en jornada ordinària es podrà realitzar fins a completar el màxim de consultes en total per agenda que s'establisca, que no ha de ser inferior a 30.



Quart. Procediment

1. Mòduls per a substitucions o per a sobrecàrrega d'activitat en places no cobertes.

La direcció corresponent sol·licitarà a la Gerència del departament (o a la direcció del centre) l'autorització de quants mòduls considere necessaris per a la cobertura de la necessitat assistencial detectada, fins que la substitució resulte efectiva. En el cas dels serveis d'inspecció, l'autorització es realitzarà per part de la Subdirecció General d'Inspecció Sanitària. En el cas dels centres de Salut Pública, l'autorització es realitzarà per part de la Direcció del Centre de Salut Pública o la Direcció General de Salut Pública i Addiccions. En cas d'urgència en la substitució, aquesta podrà ser autoritzada de manera retrospectiva.

Es podran oferir mòduls de reforç de duració equivalent al torn substituït o a la part proporcional del treball assistencial de la jornada i la participació serà voluntària. En el cas de personal facultatiu en Atenció Primària, l'agenda contemplarà un mínim de 5 i un màxim de 6 consultes per hora. La prestació de mòduls de substitució no inclourà la realització d'avisos domiciliaris, que seran realitzats durant la jornada ordinària pels membres de l'equip del centre. En el cas de personal facultatiu especialista en radiologia o metge adscrit a la unitat de prevenció de càncer de mama, l'agenda de lectures mamogràfiques dependents del programa de prevenció de càncer de mama, l'agenda contemplarà un mínim de 7 lectures per hora, i de 14 en cas que es tracte d'una segona lectura. Per a la resta d'activitat substituïda, inclosa la inspecció de serveis sanitaris i salut pública, el contingut de la prestació s'ajustarà a la naturalesa de l'activitat a realitzar, tenint en consideració la duració del mòdul.



L'oferta es realitzarà inicialment al personal membre del mateix equip (centre, servei, unitat, planta, grup). Quan no existisquen professionals voluntaris dins del mateix equip, i seguint la mateixa lògica d'ordenació, s'oferirà la cobertura dels mòduls a professionals de la resta del centre o d'altres centres i si, així i tot, no es trobara personal suficient, es podria oferir a professionals d'altres àmbits assistencials i departaments.

En el cas que el nombre de personal voluntari excedira les necessitats de reforç, correspondrà al director competent repartir la càrrega addicional de treball entre els diferents professionals de manera que assegure l'equitat.

En el cas en què aparega personal candidat a la cobertura de contractes existents una vegada haja sigut autoritzada la realització de mòduls, es prioritzarà la contractació i l'autorització dels mòduls deixarà de tindre efecte.



2. Mòduls de reforç davant sobrecàrrega de treball conjuntural.

La direcció corresponent del departament o centre (o la Subdirecció General d'Inspecció Sanitària) sol·licitarà a la direcció general competent, d'acord amb el punt nové, l'autorització per a la cobertura de mòduls de reforç aportant un informe justificatiu del compliment dels requisits previstos en aquest acord davant determinades circumstàncies:



a) Demora:

Es podran sol·licitar mòduls en el número necessari per a resoldre una demora prospectiva puntual que excedisca de 5 dies en AP. Aquesta oferta es realitzarà a la resta de membres de l'equip d'AP si el titular del contingent amb demora té un índex de càrrega de malaltia menor a 10 (pacients equivalents / població real assignada) i podrà oferir al mateix titular del contingent quan siga superior. En qualsevol cas, es crearà una agenda específica per a la realització d'aquests mòduls en els quals se citaran un mínim de 5 i un màxim de 6 consultes per hora, exclusivament per a motius de consulta aguts i en pacients no complexos, per a preservar la longitudinalitat de l'atenció i la relació professional-pacient en l'acompanyament dels pacients crònics complexos durant la jornada ordinària. Les consultes podran ser presencials o telefòniques i no s'inclouran avisos domiciliaris.

De la mateixa manera, es podran sol·licitar mòduls en el nombre necessari per a resoldre situacions de major espera en l'àmbit hospitalari i en les UPCM. La duració del mòdul de reforç i el contingut de la prestació s'ajustarà a la naturalesa de l'activitat a realitzar, i s'haurà de justificar un rendiment adequat durant la jornada ordinària.

Es podran sol·licitar mòduls en el nombre necessari per a resoldre una demora puntual del visat de la prescripció farmacèutica, que excedisca els 5 dies. Aquesta oferta es realitzarà a un inspector del mateix departament, sempre que aqueix departament supere en la jornada ordinària la mitjana setmanal de sol·licituds de visat. Oferir, en cas de no cobrir l'activitat mínima, a inspectors de departaments sanitaris diferents. Igualment, es podran sol·licitar mòduls en el nombre necessari per a actuacions de la Inspecció de serveis sanitaris quan es considere que existeix demora d'un trimestre, una vegada aconseguits els límits establits en els acords de gestió de la inspecció del departament fins al trimestre anterior relatius a aquestes activitats. No podrà assignar aquests mòduls a aquells inspectors que no hagen aconseguit els nivells establits pels acords de gestió per a activitats que es cobrisquen mitjançant mòduls.

b) Sobrecàrrega d'activitat per programes específics:

Es podran sol·licitar mòduls en el nombre necessari per a resoldre la sobrecàrrega assistencial sobrevinguda per programes específics establits per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a cadascun dels quals s'establirà el nombre de consultes o d'activitat concreta per hora de mòdul, i s'informarà als departaments i a la part social.



En particular, s'estableixen en aquest acord els següents programes específics:

– Reforç per a la vacunació de COVID o grip: per a tots els àmbits, es podran sol·licitar mòduls per a la vacunació. El reforç per a infermeria contemplarà la vacunació d'un mínim de 15 pacients per hora de mòdul i si és necessària la revisió d'història clínica per a la seua indicació (immunodeprimits o altres grups de risc) se citaran un mínim de 6 pacients per hora de mòdul en l'agenda.

– Gestió de la incapacitat temporal (IT): per a tots els àmbits, inclosos els serveis d'inspecció, es podran sol·licitar mòduls per a la gestió d'IT, específicament, per a aconseguir el compliment dels objectius subscrits en el conveni entre l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i la Comunitat Valenciana. En particular es pretén disminuir la duració dels processos d'incapacitat temporal deguda a problemes administratius o a demora en la prestació assistencial. En aquest sentit, la justificació de la sol·licitud inclourà una valoració de la duració de l'activitat a realitzar, ja siga la realització de consultes per a l'emissió de comunicats d'alta o la realització de proves o consultes pendents necessàries per a la gestió de la baixa o l'assistència sobre els processos que pogueren donar lloc a recaigudes, assistència als processos amb alta probabilitat de reincorporació laboral, la col·laboració per a l'assistència de pacients amb demora assistencial o demora en les actuacions sanitàries administratives o la gestió de les eines d'assistència sanitària tendents al compliment dels objectius subscrits.

– Realització de mamografies (almenys 7 per hora) i lectura d'aquestes (almenys 7 per hora, i de 14 en cas que es tracte d'una segona lectura) per a garantir l'atenció a les dones amb criteris d'equitat.



– Realització d'ecografies (almenys 3 per hora), lectura de retinografies (almenys 12 per hora) o cirurgia menor (almenys 2 pacients). Es podran sol·licitar mòduls en l'àmbit de l'AP per a la realització d'aquests procediments. Es pretén que aquesta activitat assistencial s'estenga per tot el territori evitant l'impacte en l'atenció de consulta durant la seua implantació.

– Reforç per a la dispensació i lliurament en proximitat de medicaments de l'àmbit hospitalari destinats a pacients no ingressats, en el context de la Xarxa Assistencial de les unitats d'Atenció Farmacèutica a Pacients Externs (UFPE) dels centres hospitalaris de titularitat pública. En concret, es pretén que la programació dels pacients per a la seua dispensació amb lliurament en proximitat al domicili dels pacients, així com la gestió logística, que comprén almenys la consolidació dels manifestos d'enviament, la preparació de la medicació individualitzada per pacient i la consolidació dels paquets a entregar, no repercutisca sobre l'atenció presencial de les UFPE. En aquest sentit, la justificació de la sol·licitud inclourà la valoració de l'activitat a realitzar, en termes absoluts i relatius respecte al total de pacients i visites ateses presencialment en les UFPE, així com els recursos destinats a això. Excepcionalment, els mòduls sol·licitats per als serveis de farmàcia es dirigiran a la Direcció General de Farmàcia.



– Reforç de la vigilància en salut pública. Es podran sol·licitar mòduls per a la gestió de la vigilància en salut pública, específicament, per a aconseguir el compliment dels objectius de l'estratègia de vigilància en salut pública i la normativa estatal de la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica. En particular es pretén disposar d'informació oportuna a fi de fonamentar les accions en salut pública. De la mateixa manera, podrà contemplar sol·licitar mòduls per a la gestió dels programes de cribratge poblacional per a afrontar situacions de sobrecàrrega per a la consecució dels seus objectius. En aquest sentit, la justificació de la sol·licitud inclourà una valoració de la duració de l'activitat a realitzar, ja siga per a la realització d'enquestes epidemiològiques, gestió de les eines tendents al compliment dels objectius o anàlisi epidemiològica de la càrrega de malaltia.

– Es podran sol·licitar mòduls per a inspectors veterinaris en el nombre necessari davant sol·licitud dels operadors econòmics per increment provisional d'activitat. En la planificació dels mòduls es valorarà les condicions derivades de les circumstàncies del treball en escorxador.



c) Activitat sobrevinguda:

Es podran sol·licitar mòduls en el nombre necessari per a resoldre la sobrecàrrega assistencial sobrevinguda per un increment en el nombre de pacients hospitalitzats, de freqüentació en urgències o en el nombre de pacients no demorables en atenció primària, així com les activitats de suport relacionades, inclosos els centres de salut pública i les UPCM. La sol·licitud haurà d'incloure l'increment observat i una previsió de l'activitat necessària a reforçar. Es podran oferir mòduls de duració necessària tant per al reforç del servei, centre o equip com per a la realització de l'activitat fora de la jornada ordinària per al mateix equip. El reforç per a activitat no demorable que no es puga planificar amb antelació serà sol·licitat telefònicament i podrà ser autoritzat de manera retrospectiva.



Excepcionalment, també es podran reforçar els serveis centrals davant esdeveniments crítics. L'autorització d'aquests reforços es valorarà en una comissió composta per les diferents direccions generals implicades i serà autoritzada per la secretaria autonòmica corresponent.





Cinqué. Dotació pressupostària

Aquest programa tindrà una dotació pressupostària anual màxima de 32.000.000 €, d'acord amb el que es preveu a aquest efecte en els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023.



Sisé. Retribucions

1. La retribució per participació en aquest programa té la naturalesa de complement de productivitat al qual es refereix l'article 43.2.c de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, o d'activitat professional de l'article 87.2.c de la Llei 4/2021, de la funció pública valenciana, en el cas del personal funcionari.

2. Les retribucions corresponents a aquest programa seran de 41,87 € per hora per a personal del grup A1, 27,21 € per a A2, 16,75 € per a C1, 12,56 € per a C2 i 9,20 € per a AP. Quan es preste mitja hora, la retribució serà la meitat de les anteriors.

3. La meritació del complement tindrà caràcter mensual, i es farà efectiu en el mes següent al de la seua realització.



Seté. Tipificació del temps de treball prestat en les jornades addicionals

El temps de treball prestat inclòs en el present programa tindrà el caràcter de prolongació voluntària de la jornada ordinària general establida. En conseqüència, haurà de respectar la duració màxima del temps de treball setmanal en el còmput que corresponga, així com s'aplicaran les regles generals de descans entre jornades de treball i les seues excepcions, tot això d'acord amb el que es disposa en la directiva 2003/88/CE, de 4 de novembre, sobre ordenació del temps de treball.





Huité. Comissió de seguiment

Amb una periodicitat anual se celebrarà una sessió d'avaluació de caràcter paritari conformada per les direccions generals de recursos humans i la resta de les competents d'acord amb el punt nové, de la conselleria amb competències en matèria de sanitat i les organitzacions sindicals de la Mesa Sectorial de Sanitat que hagueren votat favorablement el present acord, l'objectiu del qual serà analitzar l'efectivitat del programa i les possibles causes de desviació en la seua eficiència, establint els indicadors pertinents.



Nové. Competència d'autorització

El procediment per a mòduls de substitució haurà de ser autoritzat per la Gerència dels departaments de salut, els directors de centre (incloent els centres de Salut Pública) o la Subdirecció General d'Inspecció Sanitària.

El procediment per a mòduls de reforç tant per a AP com per a centres hospitalaris, així com els programes específics de tots dos àmbits excepte la demora en l'àmbit hospitalari haurà de ser expressament autoritzat per la Direcció General d'Assistència Sanitària prèvia sol·licitud de la gerència dels departaments de salut.

La realització de mòduls per demora en l'àmbit hospitalari haurà de ser expressament autoritzada per la Direcció General de Planificació, Eficiència Tecnològica i Atenció al Pacient.

La realització de mòduls de reforç pels serveis d'inspecció sanitària haurà de ser expressament autoritzada per la Direcció General d'Investigació i Alta Inspecció Sanitària.

La realització de mòduls de reforç pels serveis de farmàcia hospitalària haurà de ser expressament autoritzada per la Direcció General de Farmàcia.

La realització de mòduls de reforç pels centres de salut pública, incloent les UPCM, haurà de ser expressament autoritzada per la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.



Desé. Desenvolupament i execució

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria de sanitat per a l'adopció de les mesures necessàries per al desenvolupament i execució del que s'estableix en el present acord.



Onzé. Efectes

1. Aquest acord tindrà efectes des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2023.

2. Queda sense efecte l'Acord de 9 de maig de 2008 (DOGV 13.05.2008), del Consell, i l'Acord de 25 de març de 2003 (DOGV 31.3.2003) pel que fa al programa de prevenció de càncer de mama.





Dotzé. Publicació

Aquest acord es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Alacant, 5 de maig de 2023



La consellera secretària,

AITANA MAS MAS

Mapa web