Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'abril de 2023, de la directora general de Relacions amb Les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica el conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el Departament de Sanitat del Govern d'Aragó per a la prestació de l'assistència sanitària en zones limítrofes. [2023/3717]

(DOGV núm. 9576 de 17.04.2023) Ref. Base de dades 003994/2023


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat



La Generalitat, a través de Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el Departament de Sanitat del Govern d'Aragó han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 16 de març de 2023, el conveni per a la prestació de l'assistència sanitària en zones limítrofes, i d'acord amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 3 d'abril de 2023 i número 309/2023, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.





València, 3 d'abril de 2023.– La directora general de Relacions amb Les Corts: Ana Belén Domínguez Cana.





Conveni de col·laboració entre la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el Departament de Sanitat del Govern d'Aragó per a la prestació de l'assistència sanitària en zones limítrofes



València, 16 de març de 2023



Intervinents

D'una part, Miguel Mínguez Pérez, conseller de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana, en representació d'aquesta, nomenat pel Decret 13/2022, de 14 de maig, del president de la Generalitat, segon es disposa en els articles 17.f i 28.g de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, en l'article 6.3 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, en relació amb l'article 4.2 del Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i facultat per a la signatura del present conveni per l'Acord del Consell en data 13 de gener de 2023.



I d'una altra, Sira Repollés Lasheras, consellera de Sanitat del Govern d'Aragó, nomenada pel Decret de 13 de maig de 2020, del president del Govern d'Aragó, i amb l'autorització prèvia del Consell de Govern en la seua reunió de 22 de febrer de 2023, de conformitat amb el que es disposa en l'article 12.24 del text refós de la Llei del president o presidenta i del Govern d'Aragó aprovat pel Decret legislatiu 1/2022, de 6 d'abril, del Govern d'Aragó, i l'article 150.2 de la Llei 5/2021, de 29 de juny, d'organització i règim jurídic del sector públic autonòmic d'Aragó.

Totes dues parts, en la representació que exerceixen, es reconeixen mútua capacitat legal suficient per a la signatura del present conveni i amb aquesta finalitat



Manifesten

I. Que el 14 de novembre de 2016 es va signar un conveni de col·laboració entre la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana i el Departament de Salut i Consum del Govern d'Aragó. El dit conveni tenia una duració de cinc anys, i finalitzava el dia 14 de novembre de 2021.

Els resultats d'aquest han sigut satisfactoris per a totes dues parts i sobretot per a la població afectada per la seua aplicació.

II. El bon resultat de l'aplicació del conveni i el desenvolupament de l'ampli sentit de col·laboració entre totes dues administracions comporta que tant la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana com el Departament de Sanitat del Govern d'Aragó coincidisquen en la importància d'articular la col·laboració per a l'atenció sanitària de les zones limítrofes de manera que els ciutadans de totes dues comunitats autònomes puguen continuar beneficiant-se de l'assistència sanitària integral en els centres més pròxims i accessibles des del seu domicili, amb independència de la comunitat autònoma en la qual residisquen.

III. Aquesta col·laboració s'emmarca en l'àmbit de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que preveu en els seus articles 140 i següents la col·laboració entre les administracions públiques, en l'exercici de les seues competències, més encara quan aquesta col·laboració és especialment beneficiosa per als ciutadans protegits per totes dues administracions. I conformement amb el que s'estableix en la Llei 5/2021, de 29 de juny, d'organització i règim jurídic del sector públic autonòmic d'Aragó i en el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat Valenciana i el seu registre.

IV. Que el sistema sanitari públic s'inspira en els principis bàsics de solidaritat, igualtat, universalitat, equitat, qualitat, coordinació i cooperació de les Administracions sanitàries públiques per a la superació de les desigualtats en salut, a fi d'aconseguir una major justícia distributiva que permeta al ciutadà rebre un servei sanitari públic de qualitat i en condicions d'igualtat efectiva en l'accés.



Tots aquests principis han de contribuir a una major cohesió social entre totes dues comunitats de manera que s'utilitzen els recursos sanitaris de la forma més eficient, per la qual cosa es fa necessari establir un canal de coordinació per a mantindre la garantia del dret a la protecció de la salut de tots els ciutadans de totes dues comunitats autònomes, amb independència del lloc de residència d'aquests o del lloc en què es demanden les prestacions de l'assistència sanitària.

V. Que hem de ressaltar les característiques orogràfiques, demogràfiques i socials de les poblacions limítrofes, destacant la dispersió de la població, amb problemes de comunicació per la seua complexa orografia, carreteres en mal estat i climatologia adversa, així com, l'envelliment de la seua població que implica dependència de la cura dels familiars, molts d'ells veïns de totes dues comunitats autònomes i, per tant, la necessitat de ser atesos en centres pròxims a les poblacions de residència d'aquests, sense oblidar les relacions de veïnatge entre zones o municipis de totes dues administracions sanitàries.



VI. Que per a aconseguir aquests objectius i els que permetran consolidar un nou escenari de coordinació en matèria sanitària que redunde en interés de totes dues comunitats autònomes i dels ciutadans que hi residisquen, s'han iniciat una sèrie de negociacions que finalment han conclòs en el present conveni.

A aquest efecte totes dues parts acorden subscriure aquest conveni sobre la base de les següents



Clàusules



Primera. Objecte del conveni

El present conveni regula l'àmbit de coordinació en matèria sanitària entre el Govern d'Aragó i la Generalitat Valenciana a través dels seus respectius departaments competents en matèria de salut, a fi de:



a) Facilitar l'accessibilitat de l'atenció sanitària primària i especialitzada més pròxima per als pacients, així com el transport sanitari i les prestacions farmacèutiques, de zones limítrofes de totes dues comunitats.

b) Promoure la garantia efectiva dels drets dels ciutadans d'acord amb el que es disposa en la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat i en la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del sistema nacional de salut.

c) Assegurar la coordinació dels dispositius sanitaris amb la finalitat d'aconseguir un benefici recíproc per a les actuacions dels sistemes sanitaris de totes dues comunitats autònomes.

d) Compartir l'experiència i el coneixement en qüestions que afecten la viabilitat, consolidació i millora de tots dos Serveis de Salut.



e) Promoure el marc per a la implicació conjunta dels professionals sanitaris de totes dues Comunitats, així com facilitar l'intercanvi de coneixements científics i tècnics.

Segona. Àmbit d'aplicació

Aquest conveni és aplicable en les zones geogràfiques limítrofes de totes dues comunitats corresponents a les zones bàsiques de salut de Cantavieja, Mosqueruela, Mora de Rubielos, Sarrión i Valderrobres del sector sanitari de Teruel i Alcañiz del Servicio Aragonés de Salud (SALUD) i en les zones bàsiques de salut d'Ademuz, Titaguas, Forcall i Morella de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Les zones incloses en l'àmbit del present conveni, així com els seus municipis i població s'exposen en els annexos I i II.



Tercera. Matèries objecte del conveni

Són objecte del present conveni les següents matèries:

1. Assegurament sanitari.

2. Atenció primària.

3. Atenció especialitzada

4. Transport sanitari no urgent.

5. Assistència farmacèutica

6. Atenció sanitària en urgències, emergències i transport sanitari urgent.

Aquestes matèries es concreten en les següents actuacions:



1. Assegurament sanitari.

L'atenció sanitària de les poblacions objecte del conveni es realitzarà sota l'empara de l'assegurament sanitari per part de la comunitat autònoma que realitza la prestació dels serveis. L'assegurament sanitari implica el dret a rebre l'assistència objecte d'aquest conveni. Aquells usuaris que siguen beneficiaris d'aquest conveni, i sense perjudici del que s'estableix en el Reial decret 183/2004, de 30 de gener pel qual es regula la targeta sanitària individual, posseiran la targeta sanitària d'aquell servei de salut del qual reben atenció.

La comissió de seguiment, vigilància i control vetlarà pel compliment de les emissions de targetes sanitàries i per realitzar un seguiment de les incidències que aquestes puguen ocasionar.



2. Atenció primària

Seguint els principis de l'atenció primària, entre altres els d'accessibilitat, atenció integral, contínua o essencial, i com a gestor i coordinador de casos i regulador de fluxos, s'estableix per aquest conveni que els ciutadans de les zones geogràfiques limítrofes de les dues comunitats que el signen puguen ser atesos per professionals sanitaris pertanyents als serveis de salut de totes dues comunitats segons s'establisca funcionalment en aquest conveni. En aquests casos, l'atenció sanitària i totes les conseqüències que d'ella deriven seran considerades, amb caràcter general, com a activitats pròpies dels serveis de salut respectius.

En concret, es delimiten diferents possibilitats d'actuació pròpies de l'atenció primària com són l'assistència sanitària a demanda, programada i urgent tant en la consulta com en el domicili del malalt, així com l'atenció continuada i la rehabilitació, quan aquesta es preste en centres de salut, i s'exposen en l'annex III.

Els usuaris dels municipis relacionats en l'annex III, i sense perjudici del que s'estableix en el Reial decret 183/2004, de 30 de gener pel qual es regula la targeta sanitària individual, disposaran de la targeta sanitària del servei de salut prestador de serveis sanitaris d'atenció primària.

Qualsevol canvi en l'organització de l'atenció primària serà supervisat i si escau aprovat, per la comissió de seguiment, vigilància i control.



3. Atenció especialitzada (ambulatòria, hospitalària, programada o d'urgències).

L'atenció tant de primer nivell o de segon nivell (quan aquesta atenció requerisca una major complexitat assistencial o es vegen superades les capacitats tècniques del centre) serà realitzada pels centres hospitalaris de referència més pròxims de la Comunitat Valenciana o de la Comunitat d'Aragó indistintament i sempre d'acord amb l'acceptació del pacient.

Per a no interrompre la continuïtat assistencial, es facilitarà el flux d'informació de cada pacient, corresponent a la història clínica o una altra informació d'interés per a la gestió del cas.

L'atenció es prestarà d'acord amb el que s'exposa en l'annex III del present conveni.

Qualsevol canvi en l'organització de l'atenció especialitzada serà supervisat per la comissió de seguiment, vigilància i control.

4. Transport sanitari no urgent.

El transport sanitari no urgent serà garantit preferentment per la comunitat autònoma origen del pacient. No obstant això, en casos de dificultat derivats de l'organització dels serveis, circumstàncies meteorològiques o altres, la prestació del servei quedarà garantida per qualsevol de les comunitats signants del conveni, bé directament o a través de les empreses proveïdores del servei quan estiga externalitzat. En aquest sentit, es garantirà amb les empreses adjudicatàries corresponents l'eliminació de limitacions territorials, de manera que puguen efectuar el seu servei en territori de les dues comunitats autònomes sota l'empara d'aquest conveni.

Qualsevol canvi en l'organització del transport sanitari no urgent serà supervisat per la comissió de seguiment, vigilància i control.



5. Assistència farmacèutica

Es dispensaran les receptes en el centre sanitari on siga atés el pacient.

Els fàrmacs de dispensació hospitalària podran facilitar-se tant a l'hospital de referència de la Comunitat del pacient com a l'hospital origen de la prescripció, d'acord amb les preferències del pacient. En el cas que la dispensació es realitze a l'hospital d'origen de la prescripció, el cost d'aquesta es facturarà a la comunitat origen del pacient, o bé, preferentment, es compensarà per reposició.



6. Atenció sanitària en urgències, emergències i transport sanitari urgent.

La Generalitat Valenciana i el Govern d'Aragó col·laboraran en la resolució de les urgències i emergències sanitàries de les poblacions objecte del conveni amb els recursos d'atenció urgent més adequats al tipus d'incident i disponibles a cada moment.

Davant una situació d'urgència o emergència sanitària en les poblacions de totes dues zones limítrofes serà necessari contactar amb els telèfons habilitats en totes dues províncies per a l'atenció a les urgències i emergències. En la Comunitat Valenciana el telèfon de contacte serà el 112 que és el número de capçalera del Centre d'Emergències Comunitat Valenciana. En la Comunitat d'Aragó el telèfon de contacte serà el 112 o 061 que és el número de capçalera del Centre de Coordinació d'Urgència Sanitària.

La comunicació i col·laboració entre els centres de coordinació d'urgències i emergències sanitàries de totes dues comunitats autònomes, 061 a Aragó i Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU) a la Comunitat Valenciana, serà estreta en tots aquells incidents que així ho requerisquen.

Qualsevol incidència serà tractada en la comissió de seguiment, vigilància i control amb la urgència que calga en cada cas.



Quarta. Compensació de despeses

Les prestacions sanitàries que es faciliten en aplicació del present conveni i que siguen susceptibles de poder ser compensades amb càrrec al Fons de Cohesió Sanitària a què es refereix la disposició addicional setanta-unena de Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressupostos generales de l'Estat per a l'any 2023, hauran de compensar-se amb càrrec a aquest Fons, i s'ha d'aplicar a aquest efecte la normativa estatal reguladora d'aquest.

A aquest efecte, les parts signants es comprometen a realitzar totes aquelles actuacions exigides per la normativa que regula la gestió del dit Fons per a possibilitar aquesta compensació, especialment la formulació de la corresponent sol·licitud d'assistència sanitària programada, i la seua derivació i assistència seran registrades i validades mitjançant el Sistema d'Informació del Fons de Cohesió Sanitària (SIFCO).

Les prestacions sanitàries, farmacèutiques i altres contemplades en la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut que es presten en aplicació del present conveni, no susceptibles de ser compensades amb càrrec al Fons de Cohesió Sanitària, es compensaran amb càrrec al Fons de Garantia Assistencial previst en l'article 3 del Reial decret llei 16/2012, de 20 d'abril, de mesures urgents per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seues prestacions, en els termes que es contemplen en la seua normativa de desplegament.

Aquells processos, procediments, patologies, tècniques i tecnologies no recollides en SIFCO o que no estiguen contemplats en la cartera de serveis de l'hospital receptor i que s'hagen de realitzar en un centre privat, hauran de ser autoritzats prèviament per la comunitat autònoma de residència del pacient, i aquesta comunitat autònoma assumiria la despesa corresponent.

En virtut del que s'estableix en l'article 26.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es fa constar que el cost del present conveni per a la Generalitat Valenciana és nul.





Cinquena. Comissió mixta de seguiment, vigilància i control

1. A l'efecte de vetlar pel compliment general de les clàusules expressades en el present conveni, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 49.f de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic es crea una comissió mixta seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni.

2. Aquesta comissió mixta de seguiment, vigilància i control estarà integrada per tres persones representants de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, designades per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària i tres persones representants del Departament de Sanitat del Govern d'Aragó, designades per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària. En la designació dels representants en aquest òrgan, es procurarà la presència equilibrada de dones i homes, en aplicació del previngut en l'III Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per l'Acord de 8 d'agost de 2022 del Consell.

3. Correspon a aquesta comissió supervisar el compliment d'aquest conveni, resoldre tots els problemes d'interpretació que puguen plantejar-se en la seua aplicació, definir els àmbits i programes de salut específics de col·laboració entre tots dos serveis de salut, formular proposta d'acords addicionals per a noves actuacions conjuntes no contemplades en aquest, avaluar i, si és el cas, proposar la renovació d'aquest conveni o la seua rescissió, així com assessorar respecte de les qüestions que siguen sotmeses a la comissió per qualsevol de les parts. Així com informar a les parts dels retards i incidències que es puguen presentar durant l'execució del conveni.

4. La presidència i la secretaria de la comissió de la comissió seguiment, vigilància i control correspondrà als representants dels titulars dels departaments competents de cada comunitat per períodes rotatius d'un any de duració, començant aleatòriament o de mutu acord.



5. Aquesta comissió haurà de reunir-se una vegada a l'any i quan les circumstàncies ordinàries o excepcionals així ho aconsellen, sense perjudici que els directius dels dispositius assistencials implicats mantinguen les reunions de treball que corresponguen.

Els acords en la comissió s'establiran per consens entre els components de totes dues representacions, que signaran una acta de cada reunió en la qual figuraran els acords o desacords de les parts, que seran remeses a les direccions generales amb competència en assistència sanitària de tots dos governs.

6. Aquesta comissió serà assessorada, així mateix, pels membres dels serveis de salut de cada comunitat per ells designats i, en tot cas, per les persones que exercisquen la direcció d'equip, coordinació mèdica i adjunta, responsables d'infermeria dels equips d'atenció primària inclosos en l'àmbit d'aquest conveni.



Sisena. Efectes i vigència

El present conveni farà efecte a partir dels trenta dies, comptats des de l'última publicació, en els butlletins oficials de totes dues administracions, i tindrà una vigència de quatre anys.



Setena. Causes de resolució

El present conveni es podrà resoldre abans de la finalització del seu terme, per les causes següents:

a) Mutu acord de les parts.

b) Denúncia expressa d'una de les parts amb un preavís de tres mesos d'antelació a la data de la seua finalització.

c) Incompliment de les clàusules d'aquest.

d) Causes d'interés públic que així ho aconsellen.

Qualsevol altra causa que concórrega en els termes de l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

En el cas de l'extinció anticipada del conveni, les actuacions en curs d'execució es donaran per acabades i resoltes amb la finalització de les actuacions que aquest moment s'estiguen realitzant. Així les parts signants garantiran la continuïtat en els mecanismes ordinaris ja existents en les qüestions administratives i s'atindran en tot cas als principis que donen forma al present document.



Huitena. Accés a històries clíniques i protecció de dades

Per a garantir la qualitat de l'assistència sanitària que es compromet a través del present conveni, el Servei Aragonés de Salut i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la Generalitat Valenciana facilitaran l'accés a les corresponents històries clíniques de les persones objecte de l'assistència sanitària conjunta.

Per a la posada en marxa dels accessos mutus a les històries clíniques es constituirà un grup tècnic de treball, que actuarà sota la dependència de la Comissió de seguiment, vigilància i control, i estarà integrat almenys per dos membres en representació de cadascuna de les institucions signants.

En l'accés a les històries clíniques es respectarà la normativa vigent tant en l'àmbit estatal com la de totes dues comunitats autònomes.

En particular, totes dues parts, en l'accés a les històries clíniques i a la resta de la informació de caràcter personal que tracten en l'exercici de les actuacions objecte del conveni, es comprometen a complir el que es disposa en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, així com la seua normativa de desplegament.

En virtut del tractament recíproc de dades personals i la naturalesa de la finalitat del tractament, totes dues parts es reconeixen com a corresponsables de tractament de les dades personals dels pacients beneficiats per aquest conveni.

Per aquesta raó, a l'efecte de complir amb l'article 26 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el Departament de Sanitat del Govern d'Aragó totes dues parts signaran el corresponent Acord de Corresponsables de Tractament quan es donaren les circumstàncies de tractament de dades personals en el desenvolupament del conveni.



Novena. Publicitat

El present conveni serà objecte de publicitat activa en totes dues comunitats autònomes, de conformitat les obligacions de publicitat derivades del que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Així mateix, una vegada subscrit el Conveni haurà de publicar-se en el Portal de Transparència de la Generalitat GVA-Oberta de conformitat amb l'en Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i la Llei 8/2015, de 25 de març, de transparència de l'activitat pública i participació ciutadana d'Aragó.

Així mateix, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i en el Boletín Oficial de Aragón (BOA) d'acord amb el que es disposa en l'article 151.5 de la Llei 5/2021, de 29 de juny, d'organització i règim jurídic del sector públic autonòmic d'Aragó.

Una vegada publicat, haurà de comunicar-se al Parlament autonòmic en la manera prevista en els respectius Estatuts d'Autonomia i a les Corts Generals, de conformitat amb l'article 59.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.



Desena. Naturalesa i règim jurídic

El present conveni té naturalesa administrativa, en conseqüència, totes les qüestions litigioses que sorgisquen entre les parts durant el desenvolupament i execució del present conveni se sotmetran a la jurisdicció contenciosa administrativa, conformement amb el que es disposa en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

I en prova de conformitat amb el que s'ha exposat i convingut, signen el present conveni de col·laboració en triplicat exemplar, en el lloc i data assenyalats en l'encapçalament.



El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública: Miguel Mínguez Pérez.

La consellera de Sanitat del Govern d'Aragó: Sira Repollés Lasheras.



ANNEX I

ZONES DE SALUT I MUNICIPIS D'ARAGÓ OBJECTE DEL CONVENI:

POBLACIÓ I TARGETES SANITÀRIES



ZONA DE SALUT MUNICIPI HABITANTS

CANTAVIEJA LA CUBA 42

CANTAVIEJA 734

CAÑADA DE BENATANDUZ 34

FORTANETE 200

IGLESUELA DEL CID, LA 407

MIRAMBEL 111

PITARQUE 90

TRONCHÓN 69

VILLARLUENGO 169

MOSQUERUELA LINARES DE MORA 226

MOSQUERUELA 531

PUERTOMINGALVO 125

VALDELINARES 82

MORA DE RUBIELOS MORA DE RUBIELOS 1.539

ALCALA DE LA SELVA 352

CABRA DE MORA 68

FUENTES DE RUBIELOS 154

GUDAR 79

NOGUERUELAS 207

RUBIELOS DE MORA 632

VALBONA 184

SARRIÓN SARRIÓN 1.194

ABEJUELA 57

ALBENTOSA 294

ARCOS DE LAS SALINAS 112

MANZANERA 527

OLBA 264

LA PUEBLA 445

SAN AGUSTIN 138

TORRIJAS 38

TOTAL 9.079







ANNEX II

ZONES DE SALUT I MUNICIPIS DE LA COMUNITAT VALENCIANA OBJECTE DEL CONVENI: POBLACIÓ I TARGETES SANITÀRIES



ZONES DE SALUT I MUNICIPI HABITANTS TARGETES SANITÀRIES

ADEMUZ 1.046 995

CASAS ALTAS 147 146

CASAS BAJAS 162 156

CASTIELFABIB 309 300

TORREBAJA 399 369

VALLANCA 152 148

PUEBLA DE SAN MIGUEL 21 21

HERBERS 28 28

Total 2.264 2.163



ANNEX III



ASSISTÈNCIA SANITÀRIA PACTADA EN EL CONVENI



1. Poblacions pertanyents a Castelló i València tributàries d'assistència sanitària en dispositius assistencials d'Aragó

1.1. Zona de Salut d'Ademús:

– L'Atenció Especialitzada dels pacients de la Zona de Salut del Racó d'Ademús serà assumida per l'Hospital Obispo Polanco, en tots els Serveis i Especialitats inclosos en la seua Cartera de Servei, tant en Urgències com en Hospitalització, Consultes externes i Proves Complementàries.

– En el cas de requerir Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat, com radioteràpia, o altres no inclosos en la Cartera de Serveis de l'Hospital Obispo Polanco, l'Atenció Especialitzada es dispensarà en els Centres de Referència de València (Hospital Arnau de Vilanova).

– L'Hospital San José de Teruel serà el centre de referència per a atenció geriàtrica, convalescència i Hospital de dia Geriàtric.

– Per a atenció psiquiàtrica tindran com a referents els dispositius de Salut Mental següents:

I. Atenció i seguiment ambulatori es realitzarà en les Unitats de Salut Mental situades en el Centro de Salud Ensanche, de Teruel.

II. Atenció urgent a l'Hospital Obispo Polanco i de requerir ingrés urgent, en la seua Unitat de Curta Estada o Unitat d'Aguts.

III. Si es requereix continuar amb tractament de rehabilitació intensiu, es realitzarà en la Unitat de Mitja Estada o en el Centre de Dia Psiquiàtric del Centre de Rehabilitació Psicosocial San Juan de Dios de Teruel.

S'exclou la rehabilitació en règim residencial (Llarga Estada)

– Odontologia: Unitat de Suport del Centro de Salud Ensanche de Teruel

1.2. Municipi d'Herbers

– L'Atenció Primària es prestarà en el Centre de Salut de Valderrobres i serà atés directament pel facultatiu de Monroyo

– L'Atenció Especialitzada es prestarà a l'Hospital d'Alcañiz

– En cas de requerir Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat, com radioteràpia, o altres no inclosos en la Cartera de Serveis de l'Hospital d'Alcañiz, l'Atenció Especialitzada es dispensarà a l'Hospital Provincial de Castelló o HUMS de Zaragoza.



2. Poblacions de la província de Teruel tributaris d'assistència sanitària en dispositius assistencials de la Conselleria de Sanitat de la Generalitat

2.3. Municipi de La Cuba

– L'Atenció Primària es prestarà en el Centre de Salut de Forcall (tant en Demanda, Programada, com en Atenció Continuada)

– L'Atenció Especialitzada es dispensarà a l'Hospital de Vinaròs o a l'Hospital d'Alcañiz, indistintament, i inclourà Urgències, Hospitalització, Consultes Externes i Proves Complementàries.

– En cas de requerir Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat, com radioteràpia, o altres no inclosos en la Cartera de Serveis dels hospitals de Vinaròs i Alcañiz, l'Atenció Especialitzada es dispensarà en l'Hospital General de Castelló o en aquell que corresponga a València.

– La rehabilitació es realitzarà en el Centre de Salut de Morella



2.4. Municipi d'Abejuela.

– L'Atenció Primària es prestarà des de Centre de Salut de Titaguas (tant en Demanda, Programada, com a Atenció continuada) i serà atés directament pel facultatiu de la Yesa.

– L'Atenció Especialitzada es prestarà a l'Hospital de Llíria (Urgències, Hospitalització, Consultes Externes i Proves Complementàries).



– De requerir Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat, com radioteràpia, o altres no inclosos en la Cartera de Serveis de l'Hospital de Llíria, l'Atenció Especialitzada es dispensarà a l'Hospital d'Arnau de Vilanova.

– Rehabilitació, es realitzarà a l'Hospital de Llíria.



2.5. Zona de Salut de Cantavieja

– Atenció Especialitzada, podrà ser prestada tant a l'Hospital de Vinaròs o a l'Hospital Provincial de Castelló com a l'Hospital d'Alcañiz o en Hospital Obispo Polanco de Teruel (Urgències, Hospitalització, Consultes Externes i Proves Complementàries), depenent de la proximitat del municipi de què es tracte.

– De requerir Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat, com a radioteràpia, o altres no inclosos en la Cartera de Serveis dels hospitals de Vinaròs, Alcañiz o Teruel, l'Atenció Especialitzada es dispensarà en l'Hospital General de Castelló o en aquell que corresponga a València.

– Atenció continuada per a la Iglesuela del Cid podrà ser dispensada tant en el Centre de Salut de Cantavieja com en el Centre de Vilafranca.



– Per a l'Atenció a Urgències i Emergències que requerisquen transport urgent medicalitzat s'utilitzarà el SAMU de Vilafranca. En cas de no estar disponible s'atendran amb el dispositiu de transport més pròxim a la població que dispose d'atenció mèdica.

– Rehabilitació, es realitzarà en el Centre de Salut de Morella



2.6. Zona de Salut de Mosqueruela

– Els pacients de la Zona de Salut de Mosqueruela que requerisquen Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat com radioteràpia, o aquells no inclosos en la s carteres de servei de l'Hospital Obispo Polanco hauran de ser atesos en l'Hospital General de Castelló o en aquell que corresponga a València.

– Per a l'Atenció a Urgències i Emergències que requerisquen transport urgent medicalitzat s'utilitzarà el SAMU de Vilafranca En cas de no estar disponible s'atendran amb el dispositiu de transport més pròxim a la població que dispose d'atenció mèdica.



2.7. Zona de Salut de Mora de Rubielos

– Els pacients de la Zona de Salut de Mora de Rubielos que requerisquen Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat com radioteràpia, o aquells no inclosos en la cartera de servei de l'Hospital Obispo Polanco seran atesos en l'Hospital Arnau de Vilanova o en aquell que corresponga a València.



2.8. Zona de Salut de Sarrión

– Els pacients de la Zona de Salut de Sarrión que requerisquen Serveis Especialitzats de 2n nivell o Alta Especialitat com radioteràpia, o aquells no inclosos en les carteres de servei de l'Hospital Obispo Polanco hauran de ser atesos en l'Hospital Arnau de Vilanova o en aquell que corresponga a València.

Mapa web