Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de desembre de 2023, de la directora general de Personal, per la qual es convoca el concurs de trasllats per a la provisió de diverses places de personal estatutari sanitari de diferents categories professionals del subgrup de titulació A1 d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat. [2023/12637]

(DOGV núm. 9747 de 18.12.2023) Ref. Base de dades 012051/2023




Actualment, en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat hi ha places bàsiques de personal estatutari sanitari de diferents categories professionals del subgrup de titulació A1, la forma de provisió de les quals és el concurs de trasllats i que es troben vacants.



Les ofertes d'ocupació pública de 2017, 2018, estabilització de 2019 i 2022, per al personal gestionat per la Conselleria de Sanitat, inclouen l'oferta de places de personal estatutari sanitari de diferents categories professionals del subgrup de titulació A1 i en execució d'estes s'han convocat diferents processos selectius actualment en tramitació.



L'article 26.1 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut (DOGV 8193, 19.12.2017), disposa que, amb caràcter general, els concursos de trasllats es convocaran amb independència dels processos selectius i amb caràcter previ a estos.

D'altra banda, el resolc desé de la Resolució de 16 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, d'adopció de les mesures necessàries per a l'execució i el desplegament del capítol I del Decret 71/2022, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'adapten les ofertes d'ocupació pública aprovades i pendents de convocatòria, s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, i s'aprova l'oferta d'ocupació pública de l'any 2022 en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 9494, 21.12.2022), disposa que per a garantir el compliment de l'obligació de convocar concurs de trasllats amb caràcter previ als processos selectius, i permet, al seu torn, assolir els objectius marcats per l'esmentada Llei 20/2021, en els terminis que s'hi establixen, es convocarà un únic concurs de trasllats per categoria.



Així doncs, és procedent convocar el present concurs de trasllats, de conformitat amb el que disposa l'article 37 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut i la secció I del capítol I del títol II del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut (DOGV 8193, 19.12.2017).



Per tot això, en virtut de la competència atribuïda per l'article 17 del Decret 135/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat (DOGV 9661, 14.08.2023), resolc:

Convocar concurs de trasllats per a la provisió de diverses places de personal estatutari sanitari de diferents categories professionals del subgrup de titulació A1 d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat, d'acord amb les bases següents:



1. Normes generals

Es convoquen per a la provisió, per concurs de trasllats, les places bàsiques vacants de personal estatutari sanitari de les diferents categories professionals del subgrup de titulació A1 d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat que s'especifiquen en l'annex I.



El concurs es regirà per les presents bases, pels resolcs sisé i desé de la Resolució de 16 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, d'adopció de les mesures necessàries per a l'execució i el desplegament del capítol I del decret 71/2022, de 27 de maig, del Consell, pel qual s'adapten les ofertes d'ocupació pública aprovades i pendents de convocatòria, s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, i s'aprova l'oferta d'ocupació pública de l'any 2022 en l'àmbit de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i pel que disposa la secció I del capítol I del títol II, el capítol IV, la secció II del capítol II del títol preliminar, els articles 22 i 43, la disposició addicional quarta i la disposició transitòria setena del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut, en el que no contradiga l'esmentada Resolució de 16 de desembre de 2022.



La valoració de mèrits es realitzarà d'acord amb l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aproven els barems de mèrits d'aplicació a la fase de concurs dels processos selectius, a la provisió a través dels concursos de trasllats i als processos de mobilitat interna, de places de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut (DOGV 8832, 11.06.2020), el punt tercer de la Resolució de 15 de maig de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'adopció de mesures relatives al personal al servei de les institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la pandèmia provocada per la COVID-19 (DOGV 8813, 18.05.2020) i el resolc cinqué de la Resolució de 24 de novembre de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'adopció de mesures per a garantir la capacitat del Sistema Valencià de Salut de la Comunitat Valenciana en matèria de recursos humans, davant de la pandèmia provocada per la COVID-19 (DOGV 8962, 27.11.2020).





2. Participants

A) Participació obligatòria

El personal estatutari fix que haja obtingut el reingrés amb caràcter provisional a una plaça dependent de la Conselleria de Sanitat d'alguna de les categories i, si és el cas, especialitats objecte d'esta convocatòria està obligat a participar en este concurs de trasllats, així com a sol·licitar tots els centres oferits en el seu departament, sense perjudici de qualsevol altre al qual vulga optar i per l'ordre de la seua preferència.



B) Participació voluntària

Podrà participar voluntàriament en este concurs de trasllats el personal estatutari fix de les categories i, si és el cas, especialitats, objecte d'esta convocatòria, qualsevol que siga el servei de salut del qual depenga. Este personal haurà de reunir els requisits següents:

a) Si es concursa des de la situació d'actiu, o des d'una situació administrativa que porte aparellada la reserva de plaça, haver pres possessió amb destinació definitiva de la plaça des de la qual concursa, almenys un any abans de la data de publicació de la convocatòria. Este requisit no s'exigirà al personal afectat per un procediment de mobilitat forçosa per raó del servei, o mobilitat per violència de gènere, mobilitat per raons de salut pròpia o de familiars, mobilitat per protecció de la maternitat, o mobilitat per violència en el lloc de treball.

b) Si es concursa des d'una situació d'excedència sense reserva de plaça, haurà de reunir els requisits necessaris per al reingrés al servei actiu el dia de publicar-se la convocatòria.

Els requisits exigits per a participar en este concurs de trasllats s'hauran de mantindre fins al moment de la presa de possessió en la plaça de nova adjudicació.



3. Presentació de sol·licituds

Els models de sol·licitud de participació i petició de places seran els que indique la convocatòria, i seran els únics vàlids per a participar en el concurs.

a) Elaboració del document amb la relació de places sol·licitades

En la pàgina web de la Conselleria de Sanitat (www.san.gva.es), en l'apartat de Personal, la persona concursant trobarà l'aplicació informàtica amb tots els codis de centre existents, amb la qual elaborarà, seguint les instruccions de la plataforma, un document PDF en el qual figuren els centres sol·licitats per ordre de preferència.

Les persones que participen en este concurs podran sol·licitar, per ordre de preferència, els centres que consideren convenients d'entre els quals oferix l'annex I a esta resolució i també els centres no oferits que els interessen, per al cas que puguen ser adjudicats per resultes.

La sol·licitud d'un centre implica la sol·licitud de totes les places oferides en este. A este efecte, els centres denominats hospital i centre d'especialitats (hospital i el seu C. E.) en l'annex I de la present resolució es consideraran com una entitat única a l'efecte d'identificar el centre de treball sobre el qual ha de produir-se la incorporació de personal estatutari fix. El municipi consignat serà el municipi en el qual se situe l'hospital i es comprendran els dos centres en el codi de l'hospital. En conseqüència, qualssevol sol·licituds de centres d'especialitats no oferits amb el seu codi propi per al cas que puguen ser adjudicats per resultes es consideraran, en tot cas, realitzades en el centre denominat hospital i centre d'especialitats corresponent i amb el codi de l'hospital.



Les places corresponents a centres gestionats mitjançant concessió administrativa no són susceptibles d'adjudicació per resultes.

Qui estiga en situació de reingrés al servei actiu amb destinació provisional té l'obligació de participar en el primer concurs de trasllats de la seua categoria i, si és el cas, especialitat que es convoque després del reingrés, i el seu lloc serà inclòs obligatòriament, així com de sol·licitar tots els centres oferits en el seu departament, sense perjudici de qualsevol altre al qual vulga optar i per l'ordre de la seua preferència.



b) Registre telemàtic

Una vegada generat el document PDF definitiu, la persona interessada haurà d'accedir, mitjançant certificat electrònic o qualsevol altre sistema d'identificació electrònica previst en la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, al tràmit electrònic habilitat dins del mateix apartat de Personal, amb la finalitat de seguir els passos següents:

Primer: omplir telemàticament totes les seues dades en la sol·licitud de participació i resta de formularis.

Segon: pujar annexos tant el document PDF generat amb els codis dels centres sol·licitats, com els models PDF normalitzats de relació de documents i autobarem degudament omplits segons el següent apartat c d'este punt.

Tercer: registrar telemàticament la sol·licitud de participació i documents seguint els passos indicats en el tràmit electrònic.

Solament es podrà modificar la relació de centres sol·licitats durant el termini de presentació d'instàncies, i tornar a fer tots els passos descrits anteriorment i registrar telemàticament una nova sol·licitud, que anul·larà totalment l'anterior. Transcorregut el termini, ja no serà possible modificar els centres sol·licitats.

c) Lliurament de documentació en registre d'entrada

En la unitat de registre triada, i dins del termini de presentació de sol·licituds, la persona participant haurà de lliurar:

Primer: el model normalitzat de sol·licitud d'aportació de documents que figura en l'annex V signada, en la qual haurà d'omplir les seues dades i marcar la documentació que s'adjunta.

Segon: el model normalitzat de relació de documents que figura en l'annex III, en la qual haurà d'omplir les seues dades i fer una relació dels mèrits que acompanya en l'ordre dels apartats del barem.



Tercer: el model normalitzat d'autobarem que figura en l'annex IV degudament omplit.

Quart: la documentació original acreditativa del compliment dels requisits de participació i dels mèrits, per a digitalitzar-la i acarar-la, en el mateix ordre en què estiga relacionada en el model de relació de documents.

El mer fet de lliurar la documentació en el registre no implica participar en el concurs, i la persona concursant haurà d'inscriure's obligatòriament dins del termini segons especifica l'apartat b d'este punt.



d) Termini de presentació i desistiment

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si l'últim dia del termini és inhàbil, es considerarà prorrogat al primer dia hàbil següent.

Des de l'endemà de la publicació de la convocatòria i fins a l'últim dia del termini per a formular reclamacions contra la puntuació provisional del concurs, les persones concursants podran desistir de participar-hi, per a la qual cosa hauran de presentar un escrit de desistiment juntament amb la fotocòpia del document nacional d'identitat dirigit al mateix òrgan que la sol·licitud inicial. Una vegada presentat el desistiment, que serà irrevocable, no es podrà tornar a participar en este concurs.

La persona concursant en situació de reingrés provisional que desistisca de participar en el concurs de trasllats serà declarada d'ofici en la situació d'excedència voluntària, per la direcció/gerència del centre on presta serveis, des del moment en què s'efectue el cessament en la plaça, si este es produïx.



4. Documentació, valoració i fórmula de desempat

Es valoraran els mèrits obtinguts fins al dia de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, els quals hauran d'al·legar-se, en tot cas, en la sol·licitud de participació. En el cas de noves obertures de termini de sol·licituds, els mèrits seran valorats prenent com a referència el dia de la primera publicació.

L'administració valorarà d'ofici els mèrits al·legats corresponents als serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut gestionades directament per la Conselleria de Sanitat, el grau de carrera i desenvolupament professional reconegut que conste anotat en el registre de personal gestionat per la Conselleria de Sanitat, la permanència del personal gestionat per la Conselleria de Sanitat, la participació en els òrgans col·legiats de selecció i/o provisió nomenats per l'òrgan competent en matèria de personal de la conselleria competent en matèria de sanitat i la pertinença al col·legi de selecció i provisió, així com el coneixement de valencià expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, sense que els qui hi participen hagen d'acreditar documentalment estos mèrits, excepte, per al coneixement de valencià, els homologats o revalidats segons la normativa en vigor o en cas d'oposar-se expressament al fet que l'òrgan gestor obtinga directament esta informació a través de consulta interadministrativa, per a la qual cosa quedarà obligat a aportar els documents corresponents. Tot això, sense perjudici que els qui hi participen puguen aportar voluntàriament la documentació acreditativa d'estos mèrits al procés.



Respecte de la resta de mèrits al·legats i mentre l'administració no puga realitzar la seua valoració d'ofici, les persones participants hauran d'aportar la documentació justificativa segons el que disposa el capítol III de l'Ordre 2/2020, de 20 de juny, en els terminis establits per a això en la convocatòria.

Quan l'idioma original de la documentació aportada siga diferent del castellà o valencià, s'haurà d'adjuntar, juntament amb esta, la traducció literal del contingut d'esta documentació, realitzada mitjançant traductor/a jurat/ada. A més, la documentació pública d'un altre país haurà d'estar degudament legalitzada o postil·lada, segons el cas.

La comissió de valoració únicament valorarà la documentació degudament acreditada i aportada dins del termini i en la forma corresponent, i podrà requerir qualsevol aclariment sobre esta. Quan el requeriment no siga atés no es valorarà el mèrit corresponent. No seran valorats els documents que continguen alguna esmena, ratllada o raspadura, llevat que es troben salvats sota signatura de qui els va emetre.

Les persones aspirants seran responsables de les falsedats o inexactituds que figuren en la seua instància i documentació.

La consignació de dades falses en la sol·licitud, o en la documentació aportada durant el procés, comportarà l'exclusió del concurs de la persona aspirant, sense perjudici de les mesures legals que corresponga i del trasllat de l'expedient a la fiscalia als efectes penals que siguen procedents.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió de valoració la manca d'algun requisit o l'existència de dades inexactes en la documentació lliurada, n'haurà de requerir la correcció i acreditació fefaent. Si no s'acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la comissió de valoració realitzarà proposta d'exclusió a la Direcció General de Personal, que, amb les verificacions oportunes prèvies i l'audiència de la persona interessada, dictarà la resolució motivada que siga procedent.

Tant el domicili com el correu electrònic que figuren en la instància es consideren els únics vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de la persona concursant tant els errors en la consignació d'estos com la comunicació a esta Direcció General de Personal de qualsevol canvi d'este domicili o correu electrònic. Les notificacions que haja de realitzar l'administració en relació amb este procediment es faran preferentment a través del correu electrònic.

Davant del registre administratiu corresponent haurà de presentar-se la documentació original acreditativa del compliment de requisits de participació, així com la documentació original acreditativa dels mèrits que es pretenen valorar, per a digitalitzar-la i acarar-la.

A) Documentació obligatòria

A més dels tres models normalitzats especificats en la base 3.c, s'hauran d'aportar obligatòriament els documents següents:

a) Sempre que s'haja obtingut en un altre servei de salut, nomenament de personal estatutari fix en la categoria i, si és el cas, especialitat a la qual es concursa.

b) Sempre que haja tingut lloc en un altre servei de salut, diligència de presa de possessió de l'última plaça en propietat o en reingrés provisional exercida, per a les persones que es troben en situació de servei actiu o amb reserva de plaça.

c) Sempre que haja sigut concedida en un altre servei de salut, qui estiga en situació d'excedència haurà d'aportar la resolució d'excedència.

d) Qualsevol altre nomenament i presa de possessió que haja obtingut en un altre servei de salut del qual pretenga fer valdre els serveis prestats segons el barem.

e) En el cas de serveis prestats en centres diferents d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut gestionats directament per la Conselleria de Sanitat, certificat d'estos serveis amb expressió de la categoria i, si és el cas, especialitat, expedit per l'òrgan competent.

f) Diplomes o certificats de cursos i altres mèrits recollits en el barem, que no es valoren d'ofici per l'administració.

g) El personal gestionat per la Conselleria de Sanitat afectat per un procediment de mobilitat forçosa per raó del servei, o mobilitat per violència de gènere, mobilitat per raons de salut pròpia o de familiars, mobilitat per protecció de la maternitat, o mobilitat per violència en el lloc de treball, haurà d'aportar la resolució justificativa corresponent.



B) Desempats

De conformitat amb el que disposa el resolc desé de la Resolució de 16 de desembre de 2022, del conseller de Sanitat Universal i Salut Pública, els empats que es produïsquen entre el personal fix que participa en este concurs de trasllats es dirimiran atenent els criteris següents, amb caràcter successiu:

a) L'empat es resoldrà en favor de la persona que haja obtingut més puntuació en els mèrits inclosos en el barem, segons l'ordre establit en cadascun dels seus apartats i subapartats.

b) En cas de persistir l'empat, es resoldrà en favor de la persona de més edat.



5. Comissió de valoració

La comissió de valoració de cadascuna de les categories i, si és el cas, especialitats objecte de la present convocatòria és l'òrgan col·legiat que té com a missió avaluar els mèrits dels qui concursen i, en general, executar la convocatòria, així com resoldre segons el que disposa esta i altres normes aplicables.

Les comissions de valoració tindran la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració i, com a tal, estaran regulades per les normes que conté la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Les persones integrants estaran sotmeses a les causes d'abstenció i recusació que preveu la llei, i seran nomenades per la directora general de Personal.

Comptaran amb un mínim de cinc integrants i la seua composició inclourà, necessàriament, presidència i secretaria, la qual tindrà veu i vot, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones titulars que suplents. Sempre que siga possible, es garantirà la paritat entre dona i home. Les persones components hauran de tindre la condició de personal empleat públic fix, en un grup de titulació de nivell acadèmic igual o superior a la requerida per a les places oferides. Sempre que siga possible, almenys la meitat dels seus membres hauran de pertànyer a la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat de les places oferides.

El nomenament de les persones integrants de la comissió de valoració es realitzarà de conformitat amb el que disposa l'article 4 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.



6. Resolució del concurs

Una vegada avaluats els mèrits, la comissió de valoració aprovarà una llista provisional de puntuació del concurs, desglossada per apartats, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Es disposarà d'un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà d'esta publicació per a formular reclamacions contra la puntuació provisional.

Fins a l'últim dia d'este termini de reclamacions les persones concursants podran desistir de la participació en el procés. Este desistiment serà irrevocable.

Les reclamacions formulades contra la puntuació provisional seran estimades, totalment o parcialment, o desestimades, per mitjà de la resolució que aprova la relació definitiva de puntuació, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per la comissió de valoració, desglossada per apartats, i incorporarà l'adjudicació de destinacions als qui concursen, d'acord amb l'ordre de puntuació definitiva obtinguda en aplicació del barem de mèrits, i segons l'ordre de prioritat de destinacions sol·licitades.

Esta resolució concedirà un termini de deu dies hàbils a partir de la publicació per a l'al·legació de possibles errors en l'adjudicació de destinacions.

Transcorregut este termini, la Direcció General de Personal publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució definitiva del concurs amb indicació de les destinacions adjudicades. La publicació de la resolució definitiva servirà de notificació a les persones interessades.

Les destinacions adjudicades seran irrenunciables, llevat que esta renúncia estiga motivada per l'obtenció de plaça en virtut de la resolució d'un procediment de mobilitat voluntària concurrent convocat per una altra administració pública o, si és el cas, puga haver-hi un altre procés concurrent d'esta mateixa administració pública.



7. Cessament i presa de possessió

En realitzar-se l'adjudicació pel procediment de resultes, les persones concursants en servei actiu o amb reserva de lloc que exercisquen una plaça adscrita a institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat i obtinguen plaça hauran de cessar el dia que establisca la resolució definitiva del concurs.

En els centres en els quals hi haja diverses vacants que cal cobrir, l'assignació d'estes als qui prenguen possessió es realitzarà de conformitat amb el que establix l'article 22 del Decret 192/2017, d'1 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d'institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.

La presa de possessió de la nova plaça haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents al del cessament si la plaça adjudicada es troba en el mateix municipi que la que exercixen; en el termini de cinc dies hàbils si la plaça obtinguda es troba en diferent municipi que la que exercixen; en el termini de deu dies hàbils si la plaça obtinguda es troba en diferent província que la que exercixen, i en el termini d'un mes si pertany a diferent servei de salut.

Quan la destinació adjudicada radique en el mateix centre on està prestant serveis la persona interessada en el moment de l'adjudicació, encara que fora en una categoria diferent, la presa de possessió haurà d'efectuar-se l'endemà del cessament.

En el cas que la persona adjudicatària es trobe en situació d'incapacitat temporal en el moment en què s'inicie el termini possessori, els organismes intervinents faran el tràmit administratiu de canvi de destinació, i la persona afectada continuarà en situació d'incapacitat temporal en la nova destinació.

Per al personal en actiu, el termini per a la presa de possessió té, així mateix, la consideració de servei actiu, els havers corresponents es perceben amb càrrec a la plaça de destinació.

En el cas que l'adjudicació de plaça supose el reingrés al servei actiu, el termini per a la presa de possessió serà d'un mes, a comptar des del dia assenyalat en la resolució definitiva del concurs.

Qui no s'incorpore a la plaça obtinguda dins dels terminis establits, o de les pròrrogues d'estos que legalment o reglamentàriament siguen procedents, serà declarat d'ofici en la situació d'excedència voluntària per interés particular en la seua categoria i, si és el cas, especialitat. No obstant això, si hi ha causes prou justificades, així benvolgudes amb una audiència prèvia de la persona interessada, esta declaració es deixarà sense efecte. En tal cas, esta haurà d'incorporar-se a la seua nova destinació tan prompte com desapareguen les causes que llavors ho van impedir.

El personal concursant que no obtinga plaça es mantindrà en la situació i destinació que ocupara en el seu departament, nivell assistencial i centre de treball, sense perjudici del que s'establix per al personal en situació de reingrés provisional al servei actiu. El personal que estiga en situació de reingrés provisional i no obtinga plaça, sempre que haja sol·licitat en el concurs totes les places convocades en el seu departament de salut, podrà optar per obtindre nova destinació provisional en alguna de les places que queden vacants una vegada resolt el concurs, o per passar a la situació d'excedència voluntària. La no participació, el desistiment o el fet de no haver obtingut plaça, sempre que haja incomplit l'obligació de sol·licitar totes les places convocades en el seu departament de salut, ocasionarà ser declarat d'ofici en situació d'excedència voluntària amb efecte de l'endemà del cessament per efecte d'este concurs, sempre que este cessament es produïsca. En la situació d'excedència voluntària haurà de romandre almenys dos anys, abans de poder sol·licitar nou reingrés provisional o poder participar en un ulterior concurs de trasllats.



8. Comissions de serveis

No podrà concedir-se una comissió de serveis a qui haja obtingut plaça de la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat, en un concurs de trasllats, fins transcorregut un any des de la presa de possessió en esta plaça. No obstant això, la previsió anterior no serà aplicable quan el personal que ha obtingut plaça en l'últim concurs de trasllats de la conselleria competent en matèria de sanitat siga cridat a exercir en comissió de serveis una altra plaça en un servei de salut diferent.





9. Publicitat

Excepte en els casos que expressament determinen el contrari, les publicacions de les diferents actuacions relatives a la convocatòria es faran en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat (www.san.gva.es), i els corresponents terminis s'iniciaran a partir de l'endemà de la data de la diligència de publicació. La comissió de valoració podrà determinar la conveniència d'utilitzar altres mitjans als exclusius efectes d'informació.



10. Recursos

Esta convocatòria, les bases corresponents i tots els actes administratius que dicte en la seua execució la directora general de Personal els podran impugnar les persones interessades mitjançant la interposició del recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'acte contra el qual es recorre, de conformitat amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, podran interposar el recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que va dictar la resolució, de conformitat amb els articles 123 i 124 de l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 13 de desembre de 2023. La directora general de Personal: María Amparo Pinazo Gamir.









ANNEX II

Barem



Barem de mèrits per als processos de provisió de places bàsiques vacants mitjançant convocatòries de mobilitat voluntària de les categories professionals sanitàries corresponents als grups de titulació A1 i A2. Article 21 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 8832, d'11.06.2020), punt tercer de la Resolució, de 15 de maig de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'adopció de mesures relatives al personal al servei de les institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la pandèmia provocada per la COVID-19 (DOGV 8813, 18.05.2020), i el resolc cinqué de la Resolució, de 24 de novembre de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'acorda l'adopció de mesures per a garantir la capacitat del Sistema Valencià de Salut de la Comunitat Valenciana en matèria de recursos humans, davant de la pandèmia provocada per la COVID-19 (DOGV 8962, 27.11.2020).



La puntuació total que es pot aconseguir en els concursos de trasllats serà de 100 punts, distribuïts de la següent manera:

1. Serveis prestats: fins a un màxim de 50 punts.

a) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, conforme al que s'establix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, i en les fundacions públiques per a la investigació d'establiments del Sistema Nacional de Salut:



a.1) En la mateixa categoria professional i, si és el cas, especialitat: puntuació de 0,16 per mes.

a.2) Quan es tracte de l'acompliment de places declarades de difícil cobertura, es computaran els serveis prestats de manera continuada, amb la següent puntuació:

– Durant el primer any de duració del nomenament: 0,40 punts per mes.

– A partir del segon any de duració del nomenament: 0,60 punts per mes.

– El tercer any i successius: 0,16 per mes.

b) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, segons el que s'establix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, i en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, en diferent categoria professional i, si és el cas, especialitat: puntuació de 0,10 per mes.

2. Grau de carrera o desenvolupament professional: fins a un màxim de 8 punts.

El grau reconegut en la carrera professional o, si és el cas, en el desenvolupament professional, serà valorat, d'acord amb la següent escala, puntuant exclusivament el grau més alt reconegut en la categoria i especialitat a la qual es concursa:

a) Grau G-1: 2 punts.

b) Grau G-2: 4 punts.

c) Grau G-3: 6 punts.

d) Grau G-4: 8 punts.

3. Valoració del temps en la mateixa destinació definitiva en el centre i en la categoria i especialitat des de la qual es concursa: fins a un màxim de 10 punts.

De conformitat amb el que s'establix en l'article 8 de l'Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, la valoració d'este mèrit serà la següent:

a) Per cinc anys complets ininterromputs o tres anys en aquells declarats de difícil cobertura: 5 punts.

b) Per cada any addicional complet, 1 punt més.

4. Formació: fins a un màxim de 20 punts, distribuïts de la següent manera:

a) Titulacions acadèmiques oficials diferents, de la seua mateixa classificació de personal estatutari (sanitària) del mateix o superior nivell a aquella requerida per a l'accés a la categoria objecte de la convocatòria i/o altres especialitats sanitàries diferents del mateix o superior nivell a la requerida per a exercir la categoria i, si és el cas, especialitat a la qual s'opta: per cada una, 1,50 punts, amb un màxim de 3 punts.

b) Doctorat: 6 punts. Si este grau s'ha assolit amb la qualificació cum laude, se sumarà 1 punt més. Si s'han completat els plans de promoció de la investigació, desenvolupament experimental i la innovació a través dels contractes Río Hortega o Sara Borrell se sumaran 2 punts més, i si s'han completat els programes Juan Rodés o Miguel Servet, se sumaran 4 punts més, i en estos dos últims casos no seran computables els programes Río Hortega o Sara Borrell.

c) Màsters universitaris oficials: 1,50 punts per cada un amb un màxim de 3 punts.

d) Altres títols universitaris diferents dels oficials: per cada un, 1 punt, amb un màxim de 2.

e) Altres activitats formatives: màxim de 5 punts:

e.1) Per cada curs de formació rebut:

– De 100 hores de duració o més: 1 punt.

– De 75 hores de duració o més: 0,75 punts.

– De 50 hores de duració o més: 0,50 punts.

– De 40 hores de duració o més: 0,40 punts.

– De 25 hores de duració o més: 0,25 punts.

– De 15 hores de duració o més: 0,15 punts.

A més, si el curs realitzat és en matèria d'igualtat de gènere, se sumaran 0,15 punts més.

e.2) En el supòsit de cursos impartits, cada 10 hores lectives es valoraran amb 0,15 punts, fins a un màxim de 2 punts.

5. Altres activitats: fins a un màxim de 6 punts.

a) Activitats de docència: fins a un màxim de 5 punts.

a.1) Activitats de tutorització i docència relacionades amb la formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut mitjançant el sistema de residència: 0,80 punts per cada any d'activitat.

a.2) Activitats com a professor/a associat/ada i/o com a docent de pràctiques, en ciències de la salut en departaments de salut amb conveni específic amb la universitat i amb programa de docència pregraduada: 0,60 punts per cada any d'activitat.

b) Per cada dotze mesos formant part de comissions clíniques acreditades en institucions sanitàries públiques: 0,25 punts fins a un màxim d'1 punt.

c) Per la realització de treballs científics i/o tècnics, fins a un màxim de 2 punts:

– Per cada publicació: 0,25 punts.

– Per cada capítol de llibre: 0,25 punts.

– Per cada llibre: 1 punt.

d) Per la participació en els òrgans col·legiats de selecció i provisió i/o la pertinença al col·legi de selecció i provisió: 0,25 punts per nomenament o any de pertinença, fins a un màxim de 2,50 punts.



6. Valencià, fins a un màxim de 6 punts, segons l'escala següent:



– A1: 0,50 punts.

– A2: 1,50 punts.

– B1: 3 punts.

– B2: 4 punts.

– C1: 5 punts.

– C2: 6 punts.







ANNEX III

Relació de documents



Enllaç per a la descàrrega del model:

https://www.gva.es/descarregues/2023/12/47183-19454_REL_DOC.pdf







ANNEX IV

Autobarem

Enllaç per a la descàrrega del model:

https://www.gva.es/descarregues/2023/12/47179-19452_TRAS_SAN_A1_A2.pdf



ANNEX V

Sol·licitud d'aportació de documents en concursos de trasllats



Enllaç per a la descàrrega del model:

https://www.gva.es/descarregues/2023/12/47185-19821_SOLICITUD.pdf







Mapa web