Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 de desembre de 2021, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoca per a l'exercici 2022 el Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana. Programa EMPUJU 2022. [2022/1713]

(DOGV núm. 9291 de 04.03.2022) Ref. Base de dades 001792/2022




Per a donar resposta a la crisi ocasionada per la covid-19, la Unió Europea ha posat en marxa el programa d'Ajuda a la Recuperació per a la Cohesió i els Territoris d'Europa (REACT-UE), dotat amb 55.000 milions d'euros de fons addicionals llocs a la disposició del Fons Social Europeu (FSE), dels quals 10.000 milions corresponen a Espanya i que han sigut repartits entre les diferents administracions per a la seua execució a través dels programes operatius estatals i autonòmics.



El Programa Operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana per al període 2014-2020 (amb un període d'elegibilitat que s'estén fins al 31.12.2023) inclou un nou eix prioritari denominat REACT-UE amb un únic Objectiu Temàtic i Prioritat d'Inversió: «Afavorir la reparació de la crisi en el context de la pandèmia de covid-19 i les seues conseqüències socials, i preparar una recuperació verda, digital i resilient de l'economia».

Sota aquesta prioritat d'inversió es defineixen tres Objectius Específics, entre els quals figura l'OE REACT-UE 1: «Donar suport a l'accés al mercat de treball, la creació de llocs de treball i l'ocupació de qualitat, així com el manteniment de l'ocupació, inclosa l'ocupació juvenil, i el suport als treballadors per compte propi i als emprenedors», en el qual s'inclou aquesta actuació.

En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 2 de maig de 2019, es va publicar l'Ordre 7/2019, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana.

En el marc dels fons estructurals com a resposta de la Unió Europea a la pandèmia, aquesta actuació pretén incrementar l'ocupabilitat de les persones joves a través de pràctica professional al mateix temps que es dota les entitats locals amb mitjans humans addicionals que els permeten realitzar actuacions específiques en l'àmbit de les seues competències.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es disposa en l'article 41 de la present llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i haurà de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 figura en el capítol IV del subprograma 322.51 «Foment d'Ocupació» la línia de subvenció S7954 amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

Aquesta convocatòria se sotmet al que es disposa en l'Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre, per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web

http://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/paginas/denan.aspx,

i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del dit Servei, que pot localitzar-se en la següent adreça web:



De conformitat amb el que es disposa en l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Convocatòria 2022

1. Convocar per a l'exercici 2022 el programa d'incentius a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals, regulat en l'Ordre 7/2019, de 25 d'abril, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del Programa d'incentius a la contractació de persones desocupades per entitats locals de la Comunitat Valenciana, en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 2 de maig de 2019 (d'ara en avant Ordre 7/2019).



2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S7954000, del subprograma 322.51, Foment d'Ocupació, per un import global màxim estimat de 22.045.000 euros, fons susceptibles de finançar-se en un 100 %, amb càrrec al Programa Operatiu FSE 2014-2020 de la Comunitat Valenciana, a través de l'Objectiu Específic 1 de l'Eix REACT-UE: «Donar suport a l'accés al mercat de treball, la creació de llocs de treball i l'ocupació de qualitat, així com el manteniment de l'ocupació, inclòs l'ocupació juvenil, i el suport als treballadors per compte propi i als emprenedors», amb la següent distribució, que té caràcter estimatiu:

a) Ajuntaments: 20.745.000 euros.

b) Mancomunitats: 1.300.000 euros.

En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2022.



3. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits disposats en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Ni aquesta publicitat ni l'alteració de la distribució estimativa implicaran l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió d'incentius a la contractació de les persones menors de 30 anys, que figuren inscrites com a aturades en els Espais Labora de la Generalitat i que tinguen la condició de beneficiàries en la Garantia Juvenil (d'ara en avant, GJ).





Tercer. Beneficiaris

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 10.3 de l'Ordre 7/2019, podran ser beneficiaris d'aquestes ajudes els ajuntaments i les mancomunitats de la Comunitat Valenciana, o els seus organismes autònoms.

2. En cap cas podran obtenir la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.





Quart. Persones destinatàries finals

Són destinatàries finals d'aquestes ajudes les persones desocupades menors de 30 anys, que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els Espais Labora de la Generalitat, i com a beneficiàries en el fitxer del Sistema Nacional de GJ, condicions que hauran de complir-se en el moment de la contractació.



Cinqué. Fet subvencionable i quantia de la subvenció

1. Resultarà objecte de subvenció la contractació temporal (exceptuats els contractes formatius) a jornada completa, durant un període de dotze mesos, de les persones a què fa referència el punt quart.

2. L'import de la subvenció per cada contractació es determinarà en funció del grup de cotització que corresponga a cada treballador, segons es detalla en l'annex.

3. L'import de la subvenció concedida no determinarà el cost salarial i de Seguretat Social de les persones contractades, les retribucions de les quals es fixaran d'acord amb la normativa que legalment o convencionalment resulte aplicable en cada entitat beneficiària.



Sisé. Selecció i contractació de les persones destinatàries

1. Per a la selecció de les persones destinatàries, l'entitat beneficiària seguirà el procediment establit en aquest punt i en les instruccions que dicte sobre aquest tema el director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. Les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació davant l'Espai Labora, que efectuarà una preselecció entre persones desocupades menors de 30 anys.

3. Rebuda l'oferta d'ocupació, l'Espai Labora realitzarà un sondeig d'acord amb les instruccions indicades en el punt 1.

4. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que tenen la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

5. Després de puntuar a les persones candidates aplicant els criteris que indiquen les instruccions indicades en el punt 1, la comissió de baremació estendrà acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

6. El resultat de la baremació podrà ser recorreguda davant l'entitat beneficiària, que resoldrà el que procedisca amb informe previ de la comissió de baremació.

7. L'entitat local beneficiària contractarà aquelles persones que hagen obtingut més puntuació en el procés de selecció. En cas d'empat tindrà preferència la persona de major edat i, si persisteix l'empat, la persona amb major permanència en desocupació.

8. La contractació i alta en la Seguretat Social de les persones seleccionades podrà tindre lloc a partir de la comunicació de la proposta de l'òrgan col·legiat recollit en el punt deu de la resolució, i, en tot cas, fins a complir-se el termini de presentació de la justificació de la subvenció. Les entitats beneficiàries efectuaran el nombre de contractacions (amb una duració de dotze mesos) que els permeta l'import global de la subvenció concedida.



Seté. Exclusions

Queden exclosos d'aquest programa els següents supòsits:

a) Persones que hagueren finalitzat la seua relació laboral amb l'entitat ocupadora en els sis mesos previs a la contractació.

b) Persones que hagueren sigut contractades a l'empara dels programes EMPUJU i EMCUJU precedents, en qualsevol entitat.

c) Contractacions a jornada parcial, excepte aquelles derivades de reduccions legals de jornada a petició de la persona treballadora.

d) Contractacions realitzades per entitats que hagueren sigut excloses com a beneficiàries de programes d'ocupació.

e) Contractacions realitzades per entitats sancionades en els dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud per la comissió d'infraccions greus o molt greus en matèria de prevenció de riscos laborals, Seguretat Social o matèria laboral.

f) Qualsevol contractació que s'emmarque en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el punt nové) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat «EMPUJU 2022– Programa de subvencions d'ocupació per a la contractació de persones desocupades menors de 30 anys per entitats locals, en el marc del Programa Operatiu del Fons Social Europeu 2014-2020 de la Comunitat Valenciana». En la pàgina web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació (www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC ací descrit.



2. Solament podrà presentar-se una sol·licitud per entitat local, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms si les entitats locals a les quals estan vinculades o de les quals depenen presenten igualment la sol·licitud. Si l'entitat local no presentara sol·licitud, només s'admetrà la sol·licitud de l'organisme autònom que es presente en primer lloc.

3. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Documentació que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud

Les sol·licituds hauran de presentar-se juntament amb la següent documentació:

a) Formulari annex a la sol·licitud, en el qual es prioritzarà un únic grup de cotització únicament als efectes que l'import del barem estàndard de costos unitaris associat a aquest (i recollit en l'annex), siga pres com a import mínim de subvenció garantit a concedir, segons s'estableix en el procediment de repartiment recollit en el punt onzé i sense que la tal priorització supose cap compromís de contractar alguna persona en tal grup de cotització.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. En el cas que no haguera variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar la corresponent versió.

c) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiari ni per a ser receptor del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

d) Declaració sobre les obligacions de publicitat de les ajudes del Fons Social Europeu.



Dècim. Instrucció del procediment

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà recaptar dels interessats l'aportació addicional dels documents i dades aclaridores que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la subdirecció general competent en matèria d'ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dues vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onzé. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els següents criteris:

a) Es proposarà per a tots els sol·licitants l'import del barem estàndard de costos unitaris que corresponga a la contractació prioritzada pel sol·licitant en el formulari annex a la sol·licitud.

b) En el cas que la dotació no s'haguera esgotat després de procedir segons el que es disposa en el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat en l'àmbit territorial de la corresponent entitat local.

c) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en l'apartat a, es prioritzaran els sol·licitants segons l'atur més gran registrat.

2. A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat.

4. En cap cas l'import assignat podrà superar la quantia de l'ajuda sol·licitada.



Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'hi haja dictat i notificat la resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

3. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, computat en els termes ja esmentats, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretzé. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). A aquest efecte, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat.

2. Es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la dita seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada vàlida plenament.



Catorzé. Justificació i liquidació de la subvenció

1. La justificació de la subvenció concedida s'efectuarà en el termini de 2 mesos des de la notificació de la resolució de concessió, mitjançant l'aportació de la següent documentació:

a) Relació de persones treballadores contractades, segons model normalitzat.

b) Contractes de treball i la seua comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

c) Declaració responsable de la persona contractada indicant que en el moment de la contractació manté els requisits per a tindre la condició de beneficiari del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, autoritzant la comprovació d'aquesta situació i fent constar que entén que, en el cas que no es mantingueren aquests requisits, es produiria la seua exclusió com a destinatari final de les ajudes, segons model normalitzat.

d) Alta en la Seguretat Social de les persones treballadores i Informe de dades per a la cotització (Idc).

e) Acta de selecció de les persones contractades i llistat de persones desocupades remés per l'Espai Labora.

f) Imprés normalitzat on figurarà el codi comptable identificable en relació amb la subvenció concedida.

g) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament, mitjançant la declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions.

h) Acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, per al que l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



i) Declaració del representant de l'entitat relativa al fet que les contractacions no incorren en causa d'exclusió.

j) Comunicació a la persona treballadora contractada que la seua contractació és susceptible de ser finançada amb càrrec al Programa Operatiu del Fons Social Europeu de la Comunitat Valenciana 2014-2020, a través de l'Objectiu Específic 1 de l'Eix REACT-UE: «Donar suport a l'accés al mercat de treball, la creació de llocs de treball i l'ocupació de qualitat, així com el manteniment de l'ocupació, inclosa l'ocupació juvenil, i el suport als treballadors per compte propi i als emprenedors«, segons model normalitzat.

k) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors per la persona contractada.

l) Certificat del secretari de l'entitat relatiu al fet que les contractacions no s'emmarquen en l'àmbit de les ofertes públiques d'ocupació, regulades en el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.



m) Justificació de les accions de publicitat sobre el finançament de les ajudes per part del Fons Social Europeu. Referent a això hauran d'adjuntar-se fotografies, captures de pantalla de pàgines web, cartells informatius, notes de premsa o qualsevol altra acreditació.

2. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada aportada per l'entitat beneficiària la documentació descrita en l'apartat anterior.



Quinzé. Obligacions de les entitats beneficiàries

A més de les establides en l'article 14 de la Llei General de Subvencions són obligacions del as entitats beneficiàries:

a) Facilitar quantes dades i informació relacionats amb la subvenció concedida els siguen requerits per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

b) Comunicar la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Iniciar els contractes i donar d'alta en la Seguretat Social a les persones contractades en el període comprés entre la comunicació de la proposta de l'òrgan de col·legiat recollit en el punt onzé i la finalització del termini de presentació de la justificació de la subvenció. Excepte en el cas de les substitucions, la contractació haurà de tindre lloc l'any de concessió de la subvenció.

d) Mantindre l'ocupació creada durant almenys dotze mesos, excepte els casos de substitució establits en el resolc disseté.

e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, mentre pogueren ser objecte de control, i han de ser aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests.

f) Les entitats beneficiàries hauran de comptabilitzar la concessió i el cobrament de la subvenció a través d'un codi comptable específic.

g) Ja que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen inclosos les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (cosa que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2025).

h) A l'efecte de difusió pública, per estar les ajudes finançades pel Fons Social Europeu, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu. Així mateix el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat, recollides en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. En concret, les actuacions d'informació i publicitat que execute el beneficiari hauran de reflectir l'origen del finançament, amb esment exprés al Fons Social Europeu i a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



i) Conservar tota la documentació associada a la selecció final de les persones treballadores.

j) L'entitat beneficiària haurà de concedir a la persona treballadora el permís necessari en horari laboral per a permetre, si escau, les labors d'acompanyament i orientació durant el període de manteniment a què fa referència la disposició addicional tercera de l'Ordre 7/2019.





Setzé. Dret de la competència

Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea, ja que no resulta aplicable el que s'estableix en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.



Disseté. Règim de substitució

1. Si durant el període de manteniment la persona treballadora fora baixa pels motius relacionats en l'article 16.d de l'Ordre 7/2019, podrà ser substituïda en el termini d'un mes, a fi de completar el període de manteniment que quedara pendent de complir, sempre que la persona substituta siga contractada per a la mateixa ocupació, categoria i grup de cotització. No serà admissible la substitució en el cas que la persona haja sigut baixa per no superar el període de prova recollit en el seu contracte.

2. Les substitucions es realitzaran segons la seua ordre de puntuació en el procés de selecció. Si cap de les persones candidates en situació de reserva reunira els requisits per a ser contractada, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que es disposa en aquesta convocatòria.

3. No s'admetrà la substitució de la persona contractada o de les seues eventuals substitutes si el període de manteniment pendent de complir és inferior als 6 mesés.

4. El termini establit per a la substitució no computarà a l'efecte de l'obligació de manteniment.

5. L'entitat beneficiària comunicarà la substitució en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de l'inici del contracte de la persona substituta, aportant per a això el model normalitzat corresponent i la documentació de la persona substituta relativa als punts b), c), d) (només en el cas que procedira d'un nou procés selectiu), i), j) i k) del punt catorzé.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposares un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 27 de desembre de 2021.– El director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu i Biosca.







ANNEX

Import del Barem Estàndard de Costos Unitaris segons el grup de cotització



Grup de cotització BECU 12 mesos

1 30.702,96 €

2 26.582,28 €

3 20.980,32 €

4 19.504,44 €

5 20.519,40 €

6 17.000,16 €

7 17.839,44 €

8 18.771,48 €

9 17.169,00 €

10 15.192,00 €

11 15.399,96 €

Mapa web