Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 d'abril de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen, en l'exercici 2021, subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el sistema universitari valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública. [2021/4404]

(DOGV núm. 9074 de 03.05.2021) Ref. Base de dades 003976/2021




Índex

Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

Segon. Finançament i crèdits de la convocatòria

Tercer. Sol·licitants i entitats beneficiàries

Quart. Àrees d'interés prioritàries

Cinqué. Quantia de la subvenció, activitat finançable i duració

Sisé. Personal investigador predoctoral

Seté. Criteris de valoració

Huité. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

Dècim. Resolució

Onzé. Convenis de col·laboració

Dotzé. Justificació de les subvencions

Tretzé. Pagament de la subvenció

Catorzé. Ordenació i instrucció

Quinzé. Mitjans de publicació i notificació dels diferents tràmits



Setzé. Òrgan competent per a la resolució i recursos

Disseté. Efectes

Dihuité. Recursos contra la convocatòria



Mitjançant l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració Pública Valenciana en l'àmbit de l'economia pública (DOGV 9021, 16.02.2021).

L'apartat 2 de l'article 12 de la citada ordre estableix que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà d'ofici i es realitzarà mitjançant convocatòries que desenvoluparan la tramitació necessària per a la concessió d'aquestes subvencions.

En virtut de l'exposat i de conformitat amb el que es preveu en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com el que es disposa en el Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, resolc:





Primer. Objecte i condicions de la concessió de la subvenció

1. L'objecte de la present resolució és realitzar la convocatòria de 2021 de les subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el Sistema Universitari Valencià i l'Administració Pública Valenciana en l'àmbit de l'economia pública, regulades en l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (DOGV 9021, 16.02.2021) i en el marc del Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic 2021-2023, aprovat per Resolució d'11 de febrer de 2021, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic (DOGV 9033, 03.03.2021).



2. Aquestes subvencions tenen caràcter pluriennal i una duració màxima de quatre anys.

3. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les esmentades bases reguladores i en la present convocatòria.





Segon. Finançament i crèdits de la convocatòria

1. Les subvencions que es convoquen es finançaran amb càrrec a la línia S1254000 del programa pressupostari 611.40, Finançament autonòmic, del pressupost de despeses de la Generalitat, recollida en els annexos de transferències i subvencions de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, o el seu equivalent en els exercicis successius, pels imports màxims següents (xifres en euros):



2021 2022 2023 2024 2025

24.500,00 73.500,00 74.700,00 82.700,00 62.600,00





2. Les anualitats corresponents a exercicis futurs quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat. La modificació de la distribució inicialment aprovada requerirà la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats.



Tercer. Sol·licitants i entitats beneficiàries

1. Les persones sol·licitants i entitats beneficiàries seran, de conformitat amb l'article 5 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, les universitats del Sistema Universitari Valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, que impartisquen estudis oficials de doctorat i que complisquen amb els requisits establits en les bases reguladores.

2. Les subvencions es percebran directament per les universitats, que les destinaran al finançament de projectes d'investigació articulats entorn al desenvolupament d'una tesi doctoral en les àrees d'economia pública prioritàries establides en la present convocatòria.

3. Les entitats beneficiàries (universitats) estaran subjectes a les obligacions derivades de la normativa general de subvencions, de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer i d'aquesta convocatòria i subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, en els termes previstos en l'esmentat article 5 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer.



Quart. Àrees d'interés prioritàries

D'acord amb el que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 2 de les bases reguladores, per a la present convocatòria s'estableixen les següents àrees d'interés prioritàries:

1. Governança fiscal, creixement econòmic i equitat en el marc autonòmic

2. Sistemes Fiscals i transformació digital

3. Determinants de les necessitats de despesa pública dels nivells de govern subestatals en el marc d'un estat descentralitzat.



Cinqué. Quantia de la subvenció, activitat finançable i duració

1. El nombre màxim d'universitats beneficiàries en aquesta convocatòria serà de dos. Així mateix, es finançaran un número màxim de tres projectes d'investigació de tesi doctoral, d'acord amb el següent quadre:



2. L'import màxim per projecte i la seua distribució per anualitats serà la següent:

3. Les subvencions podran finançar els següents conceptes:

a) Despeses de personal investigador de caràcter predoctoral. La subvenció per a finançar els contractes predoctorals cobrirà la totalitat de les retribucions mínimes establides en l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del Personal Investigador en Formació, tenint en compte que:

– En cada any es reportaran dotze mensualitats i dues pagues extraordinàries

– Es finançaran també els costos de la quota patronal de la Seguretat Social, conforme a les ordres anuals que desenvolupen les normes legals de cotització a la Seguretat Social, desocupació, protecció per cessament d'activitat, Fons de Garantia Salarial i formació professional, dictades pel ministeri competent en matèria de Seguretat Social.

b) Altres despeses directament relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquestes despeses podran finançar únicament els següents conceptes:

– Material fungible i bibliogràfic fins a un màxim de 1.000 euros per anualitat.

– Béns d'equip (ordinador portàtil) per a ús de l'investigador o investigadora predoctoral en el desenvolupament de la tesi fins a un màxim de 1.500 euros per a la primera anualitat del projecte i per a la compra d'una unitat. L'ordinador portàtil serà propietat de l'entitat beneficiària, per la qual cosa hauran d'estar donats d'alta en l'inventari (físic i comptable) de l'entitat, i haurà de quedar constància de la seua adquisició amb càrrec a fons de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

– Despeses de difusió del projecte de tesi doctoral fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat, com ara els costos de publicació en revistes especialitzades, sempre que el treball presentat per a la publicació estiga signat per la persona que realitza el projecte d'investigació de tesi subvencionat.

– Despeses derivades de l'organització i participació de la persona investigadora predoctoral i del tutor o tutora designat per l'entitat beneficiària, en jornades, seminaris i activitats de formació específiques relacionades amb el tema de la tesi doctoral o l'adquisició de capacitats i habilitats investigadores, fins a un màxim de 3.500 euros per anualitat. Aquest apartat inclou les despeses d'inscripció, viatge, manutenció i allotjament.

4. El límit conjunt per any dels conceptes subvencionables (despeses de personal i altres despeses relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorant) serà la quantia individual màxima de la subvenció establida en l'apartat 2 del present article.

5. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a la seua execució.



Sisé. Personal investigador predoctoral

El personal investigador predoctoral serà seleccionat i desenvoluparà la seua tesi doctoral en els termes establits en l'article 6 i resta d'articulat de les bases reguladores, la resolució de concessió i el conveni de col·laboració que se subscriga.



Seté. Criteris de valoració

1. Els criteris que s'empraran per a seleccionar a les universitats beneficiàries són els establits en l'article 17 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer:

a) Professorat amb doctorat per cada cent alumnes: Professorat Permanent Doctor equivalent a temps complet per cada 100 alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 25 punts.



b) Nombre de tesis doctorals llegides en el programa de Doctorat d'Economia per cada cent alumnes. Màxim: 20 punts.

c) Factor d'impacte mitjà: Factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha un autor o autora afiliat a la institució. Màxim: 20 punts.

d) Fons d'investigació per professorat doctor: Recursos per a projectes d'investigació sobre el total de professorat permanent doctor equivalent a temps complet. Màxim: 20 punts.

e) Percentatge de professorat permanent amb doctorat a l'estranger sobre el total de professorat permanent doctor. Màxim: 15 punts.



2. Les universitats sol·licitants hauran de presentar una certificació del representant legal, en la qual es recullen els mèrits que seran objecte de valoració per a la concessió de les subvencions, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació d'aquests.



3. Els criteris de concessió relacionats, sobre els quals les universitats sol·licitants hauran de proporcionar informació, estaran referits a les dades del curs acadèmic finalitzat en 2020 i únicament als departaments en matèries relatives a Economia. En el cas del criteri establit en la lletra c de l'apartat 1 del present article, es tindrà en compte el factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha una autoria o autor afiliat a la institució d'acord amb Journal Citation Reports referenciat a les àrees d'Economy, Finance i Business.



4. Per a cadascun d'aquests criteris, les universitats seran classificades, per ordre decreixent (de major a menor), en funció dels seus respectius registres (dades declarades). Les que tinguen el registre més elevat obtindran el màxim de punts del criteri, i la puntuació anirà reduint-se de manera proporcional a les dades aportades per la resta d'universitats conforme a la següent fórmula (regla de tres inversa):



Puntuació de la universitat en el criteri X = (Puntuació màxima del criteri X * Dada declarada per la universitat en el criteri X) / Dada declarada per la universitat amb la puntuació més alta en el criteri X.



5. En cas de no presentar-se informació relativa a un criteri o el càlcul i detall de les xifres utilitzades per a la determinació de les ràtios o ser considerada aquesta informació per la comissió avaluadora com a inadequada o insuficient, es valorarà amb 0 punts.

6. La puntuació final de cada universitat serà la suma dels punts obtinguts en tots els criteris.

7. En cas d'empat en la puntuació final, per a desfer-ho s'utilitzarà la puntuació en el primer criteri; si l'empat persistira, s'empraria el segon criteri i, així, successivament.



Huité. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds d'aquestes subvencions hauran de presentar-se per les universitats del Sistema Universitari Valencià que impartisquen estudis oficials de doctorat, en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

2. Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran telemàticament per part del representant legal de la universitat mitjançant signatura electrònica o certificat digital, en el termini establit en l'apartat anterior, a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça web https://sede.gva.es/

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per universitat. En el cas que una universitat present més d'una sol·licitud només es considerarà vàlida l'última sol·licitud presentada en termini.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

1. La sol·licitud s'acompanyarà de la certificació del representant legal a què fa referència l'apartat 2 de l'article seté de la present convocatòria.

2. En el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, l'imprés de sol·licitud haurà d'anar acompanyat d'una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. No obstant això, si la representació legal de qui actua en nom de la universitat resulta de les seues normes d'organització i funcionament, no serà necessari aportar el document acreditatiu de la representació legal. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.



Desé. Resolució

La resolució de la convocatòria es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en els articles 18 i 19 de les bases reguladores.



Onzé. Convenis de col·laboració

1. En la resolució de concessió s'establirà un termini de 15 dies naturals perquè les universitats beneficiàries realitzen una proposta de projectes d'investigació de tesis doctorals a finançar i que hauran d'ajustar-se a les àrees prioritàries establides en la present convocatòria. A aquest efecte, la universitat que quede en la primera posició en el procés de baremació haurà de presentar una proposta ordenada amb almenys 4 projectes d'investigació de tesis doctorals, mentre que la universitat que quede en segona posició haurà de presentar una proposta ordenada amb un mínim de 2 projectes d'investigació de tesis doctorals.



2. Sobre la base d'aquesta proposta, l'òrgan instructor establirà els projectes d'investigació de tesi a finançar en funció de la viabilitat dels mateixos i de l'existència de tutors disponibles en els diferents departaments o organismes autònoms de la Generalitat Valenciana. Per a això, podrà recaptar l'assessorament d'experts o expertes independents.



3. Una vegada definits els projectes d'investigació de tesi a finançar, i amb caràcter previ a la subscripció del conveni, les universitats podran iniciar el procés de selecció del personal investigador predoctoral, que s'ajustarà al que s'estableix en les bases reguladores i en la present convocatòria. En els convenis de col·laboració que se signen haurà de reflectir-se el procés de selecció del personal investigador predoctoral establit en les bases reguladores i en la present convocatòria.



4. En un termini màxim de 3 mesos des de la notificació de la resolució de concessió de les subvencions, se subscriurà amb cada entitat beneficiària el corresponent conveni de col·laboració en el qual es recollirà el títol i objectius de les tesis finançades, doctorant, tutor i director de tesi, tutor-enllaç en l'administració, programació i pressupost respecte al que es disposa en la resolució de concessió, mecanismes de seguiment científic i col·laboració previstos en aquestes bases i tots aquells extrems necessaris per al compliment dels fins de la subvenció en tots els seus termes i condicions.

5. Si a la signatura del conveni no haguera finalitzat el procés de selecció de la persona investigadora predoctoral, les dades de la persona candidata seleccionada s'incorporaran com a addenda al conveni.

6. En el termini màxim de 10 dies des de la signatura del conveni o, en el seu cas l'addenda, haurà de formalitzar-se el contracte laboral previst en l'article sis de les bases reguladores. La data d'inici del contracte o, si escau, el termini de 3 mesos i 10 dies des de la resolució de la concessió determina l'inici de l'execució del projecte i de la subvenció.

7. Si en el termini indicat no s'haguera subscrit el precitat conveni per causes imputables a l'entitat beneficiària, s'entendrà que renuncia a la subvenció concedida.



Dotzé. Justificació de les subvencions

La justificació de les subvencions es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de les bases reguladores.



Tretzé. Pagament de les subvencions

1. Per a cada anualitat pressupostària, es realitzarà el pagament anticipat del cent per cent de l'import de les subvencions que es convoquen mitjançant la present resolució, si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableixen, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió i aquesta resolució de convocatòria.

2. En un altre cas, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'entitat beneficiària de la realització del projecte d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes establits en la resolució de concessió i aquesta resolució de convocatòria.



Catorzé. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment per a la concessió de les subvencions convocades correspondrà a persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic.

2. La selecció de les universitats es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una Comissió avaluadora integrada pels següents membres:

– President: persona titular de la Subdirecció General de Finançament Autonòmic i Política Financera o persona en qui delegue

– Vocal: persona titular de la prefectura del Servei de Finançament Autonòmic o persona en qui delegue.

– Vocal amb funcions de secretari: persona titular de la Unitat d'Anàlisi i Estudis o persona en qui delegue.

3. En aplicació del que es preveu en el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell i el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en la comissió avaluadora.

4. Per a l'avaluació de les sol·licituds, en el cas que d'acord amb l'article 18 de les bases reguladores calga establir una relació prioritzada d'aquestes, la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic podrà recaptar l'assessorament d'experts o expertes independents, a través de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o l'Agència Estatal d'Investigació (AEI).





Quinzé. Mitjans de publicació i notificació dels diferents tràmits



1. La publicació de les llistes previstes en el procés de selecció, es farà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es i en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic http://www.hisenda.gva.es.

2. La resolució de concessió es publicarà en la seu electrònica esmentada en l'apartat 1 i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'impute la subvenció atorgada, així com l'exprés esment dels grups d'investigació i entitats beneficiàries.



3. La publicació de la resolució de concessió en la seu electrònica de la Generalitat produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Setzé. Òrgan competent per a la resolució i recursos

1. La resolució de concessió de les subvencions convocades serà dictada per delegació, per la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic. I això de conformitat amb l'article 19 de l'Ordre 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. La resolució que es dicte conforme amb el que es disposa en l'article anterior posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

3. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'estableixen en la present convocatòria serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que es requerisca a l'interessat l'esmena de la sol·licitud, el còmput d'aquest termini s'interromprà pel temps que medie entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per part del destinatari o, en defecte d'això, pel termini concedit, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Disseté. Efectes

La present resolució produirà efectes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Dihuité. Recursos contra la convocatòria

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, conforme a l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques– es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que disposen els articles 46 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



A més, abans d'acudir a la via judicial, podrà recórrer potestativament en reposició la resolució, davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes comptat també des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 23 d'abril de 2021. – El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.

Mapa web