Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 d'abril de 2021, de la Direcció General d'Esport, per la qual es convoquen quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport durant els exercicis 2021 i 2022. [2021/3797]

(DOGV núm. 9064 de 19.04.2021) Ref. Base de dades 003450/2021




Segons el que disposa l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport (DOGV 7919, 17.11.2016), la Conselleria, en el marc de la política adreçada a la integració i formació dels joves que finalitzen els estudis en dates recents, pretén convocar beques a fi de facilitar la formació complementària, l'adquisició de noves aptituds i l'especialització i el perfeccionament d'aquests joves en l'àmbit de l'Administració valenciana.

Després de diferents edicions de beques de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport s'ha demostrat que aquestes ofereixen una oportunitat formativa per a les persones graduades quan finalitzen els seus estudis. Facilita a les persones que hi participen un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits durant la seua formació acadèmica i enriquir-los mitjançant la col·laboració amb els professionals de l'Administració, dels quals poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també la manera de portar-los a terme mitjançant la participació en les tasques que realitzen. Al mateix temps, també és una oportunitat per als empleats i empleades públics, que tenen l'oportunitat de treballar amb aquests joves.



A aquest efecte, la present resolució convoca quatre beques per a la realització de pràctiques formatives en l'àmbit de l'Administració esportiva de la Comunitat Valenciana, adreçades a joves amb titulacions en matèria d'activitat física i esport, el dret, l'arquitectura, la informació i la documentació. L'àmbit funcional de les tasques a desenvolupar es descriu en l'apartat segon d'aquesta resolució.

Les beques convocades per mitjà d'aquesta resolució no han de ser notificades a la Comissió Europea, ja que no recullen els requisits de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, segons disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, perquè, pel que fa a la qualitat del beneficiari i l'objecte d'aquestes, no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionat amb l'oferta de béns i serveis, per la qual cosa no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions.



Per això, i per raó de l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell pel qual es regula la concessió de beques, i la disposició addicional primera de l'esmentada Ordre 70/2016, resolc:



Primer. Objecte de la convocatòria

Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport, amb l'objecte de completar i desenvolupar la formació acadèmica de joves amb titulacions universitàries en dret, l'activitat física i l'esport, arquitectura i informació i documentació, segons l'apartat següent.

La convocatòria s'ha d'ajustar al que disposen l'Ordre 70/2016 i el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Segon. Modalitats, titulacions, nombre i substitucions per vacants

Es convoquen quatre beques per a la realització de pràctiques professionals de les modalitats següents:

– Una beca per a persones amb titulació de grau en Dret, o equivalent. Les activitats en què es desenvoluparà la beca serà en l'àmbit de la tramitació de convenis i disposicions de la Direcció General d'Esport, l'organització i la gestió del Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana i la tramitació dels procediments sancionadors, d'inspecció i d'arbitratge en l'esport.

– Una beca per a persones amb titulació de grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, o equivalent. Les activitats de la beca s'organitzaran en l'àmbit de les activitats de promoció i suport de la pilota valenciana que es desenvolupen des de la Direcció General d'Esport.



– Una beca per a persones amb titulació de grau en Arquitectura, o equivalent. Les activitats en què es desenvoluparà la beca seran en l'àmbit de la gestió del mapa de l'esport de la Comunitat Valenciana, l'elaboració del Pla director d'instal·lacions esportives, les ajudes en matèria d'infraestructures esportives, la supervisió de l'actual xarxa d'infraestructures a la Comunitat Valenciana i la gestió de les inversions als centres i instal·lacions esportius adscrits a la Direcció General d'Esport.

– Una beca per a persones amb titulació de grau en Informació i Documentació, o equivalent. Les activitats en què es desenvoluparà la beca seran en l'àmbit del tractament documental, l'edició i la publicació de la pàgina web de la Direcció General d'Esport, l'organització i l'arxivament dels expedients del Registre d'entitats esportives de la Comunitat Valenciana i els expedients administratius de la Direcció General d'Esport.

En cas que, assignades les beques, es produïsca una vacant, s'acudirà a la borsa de reserva de la modalitat corresponent d'acord amb l'Ordre 70/2016.



Tercer. Duració de les beques

La realització de les beques començarà en la data que s'indique en la resolució de concessió; en tot cas, no pot ser anterior a l'1 de desembre de 2021, i tindran una duració de dotze mesos.

El període de duració de les beques pot prorrogar-se, sense necessitat d'una nova convocatòria, fins a un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària, l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle i informe positivament sobre això la persona que haja tutoritzat cada beca.



Quart. Finançament i dotació econòmica

1. La dotació econòmica destinada a finançar les beques ascendeix a la quantia global màxima de 54.568,32 euros, que es finançarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 09.03.02.457.10 del capítol IV, línia S8139000, amb la distribució següent:

Anualitat 2021: 4.547,36 euros.

Anualitat 2022: 50.020,96 euros.

L'anualitat 2022 queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2022.



2. Aquestes beques tindran una dotació inicial per l'exercici 2021 de 1.088,43 euros mensuals bruts cadascuna, de conformitat amb el que disposa l'article 17 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, quant a la fixació de la quantia d'aquestes beques, així com de l'increment anual d'aquesta quantia, en aplicació dels increments global previst cada any per a la despesa del sector públic valencià en la llei de pressupostos. Sobre aquest import caldrà fer la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la cotització corresponent a la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix la base segona de l'Ordre 70/2016, que va aprovar les bases reguladores.



Les quantitats pagades no tenen, en cap cas, el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

En cas de pròrroga de les beques, la quantia procedent serà l'aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.2 del Decret 132/2009, que estiga vigent en aquest període.

L'import de la beca es pagarà mensualment, amb el certificat previ del tutor o tutora de les pràctiques del becari o becària, en el qual es faça constar que s'han realitzat les activitats encarregades d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.

3. D'acord amb l'apartat sisé de l'article 17 del Decret 132/2009, durant el període de vigència de les beques, i amb la finalitat que la quantia de les ajudes concedides no siga indirectament minvada, es poden pagar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració dels tutors i tutores responsables de la formació, es consideren necessàries o convenients en funció dels propòsits d'aquelles. En aquests casos, les despeses els seran rescabalades en els termes que, per al personal de la Generalitat, estableix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, modificat pel Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell.



Cinqué. Requisits de les persones beneficiàries

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria han de complir els requisits següents, establits en la base quarta de l'Ordre 70/2016, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar, segons la modalitat sol·licitada, en possessió del títol oficial universitari de grau en Ciències de l'Activitat Física i Esport, Dret, Arquitectura, Informació i Documentació. Aquest títol ha d'estar expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i cal que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització d'aquest.



c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtenir la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. La justificació del fet de no estar incurs en les prohibicions contingudes en els apartats 2 i 3 de l'esmentat article s'acreditarà mitjançant una declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es.

2. No poden optar a la beca les persones que en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que falten menys de dos mesos perquè aquesta acabe.



Sisé. Termini, lloc i manera de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les persones que aspiren a obtindre les beques han de presentar, exclusivament per via electrònica, la sol·licitud, que inclou un currículum, en model normalitzat.

Es presentarà una sol·licitud per cada una de les beques que se sol·licite.

Per a això han d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través de l'apartat de serveis en línia, i han de buscar el tràmit de sol·licitud de la beca dissenyat a aquest efecte, o accedir-hi directament a través de l'adreça d'internet https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=21618. Per a presentar-la, cal disposar de la signatura electrònica mitjançant algun dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat (https//sede.gva.es) que s'indiquen.

En aquest tràmit hauran d'emplenar el currículum que forma part de la sol·licitud de forma completa, per tal d'indicar tots i cada un dels mèrits que els aspirants entenguen que puguen ser avaluables segons l'Ordre 70/2016 i aquesta convocatòria, a fi d'obtindre una suma total que serà l'autobaremació inicial automàtica dels mèrits al·legats.

En cas que una mateixa persona presente més d'una sol·licitud per a la mateixa modalitat, només es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors.

3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable mitjançant la qual la persona que el presenta manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, que posseeix la documentació que així ho acredita i que queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció oportuns. Respecte de la declaració responsable, cal ajustar-se al que disposa l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



4. Igualment, l'esmentat formulari de sol·licitud inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.

5. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es pot acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en un dia inhàbil s'entén efectuada en la primera hora del primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els inclosos en el calendari de dies inhàbils de la seu electrònica de la Generalitat.



6. La persona que sol·licita la beca pot fer el seguiment de la tramitació de la beca accedint a la sol·licitud electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca que s'ha creat amb aquesta finalitat.

7. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implica l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases de la convocatòria.



Seté. Presentació de documentació acreditativa dels requisits i mèrits



1. Juntament amb la sol·licitud i el currículum presentats no s'ha d'adjuntar cap documentació, amb la finalitat de reduir càrregues administratives a les persones interessades

2. Sols aportaran la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits al·legats en el currículum les persones que siguen convocades a la realització de l'entrevista o quan els ho requerisca la comissió de valoració corresponent.

La documentació acreditativa ha de ser:

a) Títols oficials exigits per a la beca que se sol·licita, mencionats en l'article segon d'aquesta resolució. En el supòsit que estiga tramitant-se l'expedició del títol, pot presentar-se un certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent, juntament amb el rebut del pagament de les taxes corresponents.

b) Expedient acadèmic compulsat, amb la nota mitjana oficial.

c) Qualsevol altre document que acredite els mèrits al·legats en el currículum.

d) Documentació, si és el cas, que acredite estar en algun dels supòsits de la base deu, apartat 5, de l'Ordre 70/2016, per la qual es van aprovar les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Direcció General d'Esport.

En cas que la comissió avaluadora requerisca l'acreditació d'algun dels requisits, i no siguen acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment efectuat, quedarà exclòs del procés selectiu, després de la indicació de les inexactituds observades.

Els mèrits no prou acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.





Huité. Barem aplicable

Es valoraran exclusivament els mèrits recollits en la sol·licitud i aquests seran valorats d'acord amb els criteris establits en la base novena de l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que s'indiquen a continuació:



a) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 15 punts.

1. Nota mitjana ponderada de l'expedient acadèmic. Es valorarà entre 5 i 10 punts: quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació entre 0 i 4 s'ha d'aplicar el que disposa l'article primer, apartats 13.4 i 5, del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius comunes dels plans d'estudi dels títols universitaris de caràcter oficial. No obstant això, es recomana aportar un certificat en què conste la nota mitjana ponderada entre 5 i 10 punts.



2. Especialització acadèmica en matèries relacionades amb la convocatòria. Es valorarà entre 0 i 5 punts. Per especialització acadèmica s'entenen les assignatures relacionades amb la beca. Es valorarà amb un màxim de 0,2 per assignatura.

b) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,5 punts.

1. Es valoraran els títols o certificats oficials de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o homologats i equivalents, d'acord amb els nivells establits en el Marc europeu comú de referència per a les llengües, d'acord amb l'escala següent, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



Oral (o A2): 0,25 punts

Elemental (o B1): 0,5 punts.

Mitjà (o C1): 0,75 punts.

Superior (o C2): 1 punt

2. Especialitat de correcció de textos: 0,5 punts

3. Especialitat en llenguatge administratiu: 0,5 punts

4. Especialitat en llenguatge als mitjans de comunicació: 0,5 punts.



c) Coneixements addicionals: fins a un màxim de 6 punts.

1. Experiència professional o laboral relacionada directament amb l'objecte de la beca. Es valorarà fins a 2 punts. Es computa 0,1 per cada mes completat acreditat.

2. Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca. Es valorarà fins a un màxim de 4 punts. S'han de valorar els cursos de formació i perfeccionament, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

a) de 200 o més hores: 3 punts

b) de 100 o més hores: 2 punts

c) de 75 o més hores: 1,5 punts

d) de 50 o més hores: 1 punt

e) de 25 o més hores: 0,5 punts

f) de 15 o més hores: 0,2 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts. En cap cas es puntuaran en aquest subapartat els cursos de valencià i els d'idiomes.

d) Entrevista: fins a un màxim de 7,5 punts.

S'avaluaran, amb caràcter general, aspectes relacionats amb les tasques que calga exercir, com també el coneixement de l'actualitat de l'Administració de la Comunitat Valenciana i de les polítiques desenvolupades per la Generalitat i altres administracions públiques en la matèria objecte de la beca.

e) Altres mèrits: fins a un màxim de 2 punts.

Articles o publicacions realitzats relacionats amb l'objecte de la beca.

Cursos impartits relacionats amb l'objecte de la beca.



Nové. Règim d'incompatibilitats de les beques

1. Les beques objecte d'aquesta convocatòria, són incompatibles amb l'exercici de qualsevol beca o ajuda, i també amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.

2. La persona beneficiària està obligada a renunciar a qualsevol altra beca coetània que puga gaudir.



Deu. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds de les beques i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora, regulada en la base setena de l'Ordre 70/2016, la qual estarà integrada per la persona que ocupe la Subdirecció General d'Esport, que n'exercirà la presidència, i quatre persones al servei de la Direcció General d'Esport, designades per la persona que la dirigisca, una de les quals realitzarà les funcions de la secretaria. En qualsevol cas, pel que fa al funcionament d'òrgans col·legiats caldrà aplicar el que estableixen els articles 15 a 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



2. Quan es faça públic el resultat de l'autobaremació inicial dels mèrits detallats en el currículum, una vegada comprovada l'adequació dels mèrits al·legats al que estableix la convocatòria, i resoltes les al·legacions, la comissió convocarà a la realització de l'entrevista a les 10 persones candidates amb millor puntuació.

La falta d'assistència a l'entrevista és causa d'exclusió del procés selectiu.

En tot cas, la comissió avaluadora s'ha d'ajustar al procés de selecció que es detalla en la base deu de l'Ordre 70/2016.



Onze. Termini per a resoldre

El termini màxim per a resoldre i notificar aquesta convocatòria és de tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb la base onze de l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, que regula aquesta convocatòria; això sense perjudici de l'ampliació del termini en els termes que preveu la legislació sobre el procediment administratiu comú.

La publicació d'aquesta resolució produirà efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb els articles 40 i 43 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la informació corresponent s'inserirà en la seu electrònica de la Generalitat i en el web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Dotze. Drets i obligacions de les persones beneficiàries. Pèrdua del dret de pagament i reintegrament

Són els que estableixen el Decret 132/2009 i l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, especialment en les bases segona, dotzena, tretzena, catorzena i setzena.

Les persones beneficiàries de la beca han de fer les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, distribuïdes segons organitze qui exercisca de tutor o tutora en la Direcció General d'Esport.



La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la beca pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Es produirà la pèrdua del dret a cobrament i reintegrament segons disposa la base quinzena de l'Ordre 70/2016, i de conformitat amb la Llei 38/2003, general de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer.



Tretze. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria, segons el que s'estableix en base tretzena de l'Ordre 70/2016, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.





Catorze. Mitjans de publicació dels diferents tràmits

Les publicacions de relacions i llistes que determina el procés de selecció s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet (https://sede.gva.es) i en el web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es/va/web/deporte/deporte).



Quinze. Tractament de dades personals

La gestió de les beques objecte de la convocatòria requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de la beca i representants, així com dels membres de la comissió d'avaluació i de tercers, en els termes següents:

a) Responsable del tractament: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

b) Categoria i origen de les dades a tractar: dades personals identificatives, de contacte, econòmiques, acadèmiques i professionals, i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides bé a través de formularis o de consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) o a altres administracions públiques, bé a través de documentació que entreguen les persones sol·licitants i representants legals. Així mateix, d'acord amb l'apartat desé de les bases reguladores de les beques, la comissió avaluadora també podrà tractar, en cas d'empat, i si ha sigut efectivament acreditada la circumstància per la persona interessada, dades de salut (discapacitat) i condició de víctima de violència de gènere.

Si la documentació presentada conté dades de terceres persones, prèviament a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, les persones sol·licitants o els seus representants han d'informar aquestes persones del tractament de les seues dades per part de la Conselleria, en els termes previstos en aquest apartat.

c) Finalitats del tractament i base jurídica: amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics i en el compliment de les obligacions legals segons les bases reguladores d'aquesta convocatòria i altres normes aplicables (arts. 6.1.e i 6.1.c del RGPD), incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic, les dades personals es tractaran per a tramitar la sol·licitud, concessió i justificació de la beca.

d) Destinataris de les dades: les dades personals podran ser comunicades tant a la PAI, per a comprovar les dades de sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegació de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.

En compliment dels principis de publicitat i transparència, els llistats d'aspirants admesos, exclosos i beneficiaris es publicaran al llarg del procediment en la seu electrònica de la Generalitat i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, mentre que la resolució de concessió de les beques també serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana a l'efecte de notificació, així com en el portal de transparència de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS). En tot cas, en ser les beneficiàries persones físiques, la informació sobre concessió de les beques que es publique en el portal de transparència i en la BDNS romandrà publicada al llarg de l'any natural següent al de la concessió de la beca.



No obstant això, no es publicaran les dades de les persones aspirants o beneficiàries de les beques quan es troben en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siguen víctima de violència de gènere o altres formes de violència contra la dona. En aquests casos, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

e) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

f) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

g) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que es preveu en la normativa d'arxius i documentació.



h) Drets: la persona interessada pot exercitar els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

• Tràmit electrònic accessible en la següent adreça:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970

• Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València.

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

• De manera presencial a través del registre.

L'exercici dels drets requereix la identificació inequívoca de la persona interessada o del seu representant.

i) Dret a reclamar: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en l'adreça https://www.aepd.es, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Prèviament pot contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat a través de dpd@gva.es o dirigint-se al passeig de l'Albereda, 16, 46010 València.

Per a més informació, consulte el registre d'activitats de tractament denominat «Ajudes, beques i subvencions», accessible en www.ceice.gva.es/va/registre-de-tractament-de-dades.



Setze. Recursos

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació.

a) El recurs potestatiu de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 8 d'abril de 2021.– El director general d'Esport: Josep Miquel Moya Torres.

Mapa web