Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 d'abril de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen per al 2021 les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a la intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana. [2021/3577]

(DOGV núm. 9059 de 12.04.2021) Ref. Base de dades 003222/2021




La Constitució Espanyola en el seu article 46 estableix que els poders públics garantiran la conservació i promouran l'enriquiment del patrimoni històric, cultural i artístic dels pobles d'Espanya i dels béns que l'integren i, que correspon a aquests facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida cultural, segons el seu article 9.2.



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, estableix en l'article 49.1.4t la competència exclusiva de la Generalitat en matèria de cultura.

L'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), va aprovar les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de cofinançar treballs que tinguen com a objectiu la protecció, recuperació i rehabilitació d'espais amb interés patrimonial. Les subvencions s'emmarquen en el Pla estratègic de subvencions 2020-2023 de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat per Resolució de 23 de març de 2020, del seu titular, i publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 7 d'abril de 2020 (DOGV 8783, 07.04.2020).



Per tot això, segons els preceptes dels articles 2.1 i 2.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS); del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament general de subvencions (RGS); de l'article 41 la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, d'acord amb el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, d'acord amb la disposició final tercera de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, que aprova les bases reguladores d'aquesta convocatòria, en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, resolc:





Primer. Convocatòria

Es convoquen, per a 2021, subvencions per a cofinançar treballs d'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions, de plans especials de protecció i de plans directors que tinguen com a objectiu la protecció, recuperació i rehabilitació d'espais amb interés patrimonial.

S'estableixen per a això tres programes:

Programa 1: subvencions per a l'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions.

Programa 2: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans especials de protecció.

Programa 3: subvencions per a l'elaboració i redacció de plans directors.

Aquesta convocatòria es regula mitjançant l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.



Segon. Sol·licitud, terminis i tramitació

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si en el termini de sis mesos, a partir de la finalització de la presentació de sol·licituds, no hi ha hagut resolució i notificació expressa sobre la sol·licitud, es considerarà que ha sigut desestimada.

2. Les sol·licituds les emplenarà la persona que represente l'entitat sol·licitant, exclusivament mitjançant l'accés a l'apartat de serveis en línia, de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de les següents adreces: https://cutt.ly/krMgjzu.Per això, haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos i que figuren en la seu electrònica de la Generalitat a nom de l'entitat sol·licitant, https://sede.gva.es.

La presentació de sol·licituds a través d'altres mitjans, o mitjançant l'accés a un URL diferent de les anteriors, serà motiu d'exclusió.

3. Les notificacions i comunicacions es realitzaran únicament a través de mitjans electrònics, de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015.

4. La sol·licitud s'enviarà a través de la seu electrònica de la Generalitat en els termes de l'apartat dos. Si algun dels subjectes previstos en aquesta convocatòria presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà perquè rectifique a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada la rectificació. En tot cas, no es consideraran presentades les sol·licituds realitzades per via diferent de la indicada, en virtut dels articles 14.2 i 16.8 de la Llei 39/2015.

5. La sol·licitud s'atindrà al que s'indica en l'article 6 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.

6. S'aproven el model de sol·licitud i els documents que s'hi adjunten com a annexos.

7. Documentació a aportar:

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria i caldrà aportar els següents documents:

7.1. Documentació comuna als tres programes

a) Sol·licitud general de subvenció, a emplenar en el moment de sol·licitar la subvenció a través del formulari electrònic, on es farà constar, a través dels diferents apartats del formulari, les dades relacionades amb la subvenció sol·licitada, el sol·licitant, el representant, les notificacions, el lloc de l'activitat, les dades bancàries, la declaració d'ajudes sol·licitades o rebudes i la consulta de serveis interactius.



b) Instància emplenada d'acord amb l'annex d'aquesta ordre (annex I) https://cutt.ly/ekAzucm disponible a través de la Guia Prop electrònica accessible a través del portal de la Generalitat Valenciana www.gva.es.

c) Certificat de l'acord per a la sol·licitud de l'ajuda i compromís de finançament del 100 % de les actuacions sol·licitades. Els ajuntaments i altres entitats sol·licitants ho acreditaran amb certificat de l'acord adoptat sobre aquest tema, annex II, https://cutt.ly/xkAcYYE

d) Certificació de domiciliació bancària, segons model https://cutt.ly/1kEo5Bm, degudament segellat i signat per l'entitat bancària, en cas que el sol·licitant siga un nou perceptor, desitge rebre l'import de la subvenció en un compte no donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana o hi haja hagut variació en les dades identificatives. Si el compte ja està donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana, no serà necessària la presentació de la certificació de la domiciliació bancària i n'hi haurà prou amb emplenar el número de compte en l'apartat F, de la sol·licitud general de subvencions.

e) Declaració responsable de no estar incursos en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre, general de subvencions. Els sol·licitants marcaran la casella corresponent en l'apartat E de l'annex I.

f) Declaració responsable de no figurar com a beneficiaris d'una subvenció nominativa per a la mateixa finalitat, segons la Llei de pressupostos de la Generalitat vigent en cada exercici. Els sol·licitants marcaran la casella corresponent en l'apartat E de l'annex I.

g) Declaració responsable que la documentació la redacció de la qual és objecte d'aquesta subvenció no s'ha presentat davant l'Administració de la Generalitat Valenciana per al començament de la seua tramitació. Els sol·licitants marcaran la casella corresponent en l'apartat E de l'annex I.

h) Si escau, declaració responsable de les ajudes de minimis concedides per qualsevol projecte al sol·licitant, incloent-hi els costos per als quals se sol·licita suport durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, amb indicació d'import, organisme, data de concessió i règim d'ajuda en què s'empara; o si escau, declaració de no haver-ne rebut cap. Els sol·licitants marcaran la casella corresponent en l'apartat E de l'annex I.

i) D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, en l'annex de sol·licitud de l'ajuda s'inclou la possibilitat que el sol·licitant no autoritze expressament la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas de denegar l'autorització en l'apartat C de l'annex I, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.



7.2. Documentació específica del programa 1

a) Certificat que acredite l'existència o no en el municipi d'instruments de protecció patrimonial previs vigents, diferents del pla general d'ordenació urbana o de les normes subsidiàries si escau, en què s'especifique la seua data d'aprovació.

b) Currículum de l'equip redactor, en què pose en relleu l'experiència en la redacció de catàlegs de proteccions i de projectes d'intervenció o investigació relacionats amb el patrimoni cultural. Si escau, acreditació de títols de màster oficials relacionats directament amb el patrimoni cultural.

c) Document en el qual es descriguen les línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes per a l'elaboració del catàleg. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació i descripció dels estudis complementaris previstos.

d) Model de fitxa de catàleg.

e) Anàlisi preliminar del territori i la seua història, en què es valoren les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llistat i plànol d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció.

f) Compromís per part de l'ajuntament de començar la tramitació urbanística de la documentació redactada en el termini màxim de dos anys a partir de la concessió de la subvenció, així com de dur a terme les modificacions i correccions necessàries que es puguen sol·licitar en el transcurs d'aquesta tramitació.

7.3. Documentació específica del programa 2

a) Estudi comparatiu que acredite el nivell d'excepcionalitat de l'immoble.

b) Certificat que acredite l'existència o no en el municipi d'instruments de protecció patrimonial previs vigents, diferents del pla general d'ordenació urbana o de les normes subsidiàries si escau, especificant la seua data d'aprovació.

c) Currículum de l'equip redactor, en què es ressalte l'experiència en la redacció de plans especials de protecció i de projectes d'intervenció o investigació relacionats amb el patrimoni cultural. Si escau, acreditació de títols de màster oficials relacionats directament amb el patrimoni cultural.

d) Document en el qual es descriguen les línies d'investigació històrica i anàlisi documental previstes per a l'elaboració pla especial. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació i descripció dels estudis complementaris previstos.

e) Model de fitxa de catàleg.

f) Anàlisi preliminar de l'entorn. Establiment de criteris per a la delimitació o redelimitació, si és el cas, de l'entorn de protecció. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció.



g) Compromís per part de l'ajuntament de començar la tramitació urbanística de la documentació redactada en el termini màxim de dos anys a partir de la concessió de la subvenció, així com de dur a terme les modificacions i correccions necessàries que es puguen sol·licitar en el transcurs d'aquesta tramitació.

7.4. Documentació específica del programa 3

a) Document descriptiu de l'estat de conservació i possibles danys existents en l'immoble.

b) Certificat que acredite l'existència en el municipi d'instruments de protecció patrimonial previs vigents, diferents del pla general d'ordenació urbana o de les normes subsidiàries si escau, en què s'especifique la seua data d'aprovació.

c) Currículum de l'equip redactor, en què es ressalte l'experiència en la redacció de plans directors i de projectes d'intervenció o investigació relacionats amb el patrimoni cultural. Si escau, acreditació de títols de màster oficials relacionats directament amb el patrimoni cultural o amb la planificació territorial.

d) Document explicatiu de les línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes per a la redacció del pla director. Enumeració i succinta descripció dels estudis que es preveuen realitzar en l'immoble. Descripció de l'immoble, del seu estat actual i de les patologies principals. Anàlisi urbanística i normativa que afecta el bé d'interés cultural.

e) Avanç del marc temporal, del marc pressupostari i dels mitjans tècnics i humans per a la realització de les actuacions programades en el pla director.

f) Avanç de les intervencions previstes, proposades gestió, promoció i usos.

g) Compromís per part de l'ajuntament d'elevar a acord del ple de la corporació el compliment de les previsions del pla director.



8. Les sol·licituds les hauran de subscriure els que exercisquen la representació legal en cada cas d'acord amb la normativa d'aplicació.



9. Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual caldrà tindre en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual, que regularitza, aclareix i harmonitza les disposicions legals vigents sobre la matèria. A aquest efecte, els autors dels projectes i memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada, amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-la per qualsevol mitjà.

10. L'entitat sol·licitant només podrà presentar una única sol·licitud, referida a un dels tres programes.

11. Segons el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits i documents que s'assenyalen en aquesta base, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o perquè adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 d'aquesta llei.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran obtindre la condició de beneficiaris del programa 1, els ajuntaments que en el moment de publicació d'aquesta resolució no hagen presentat davant l'Administració de la Generalitat Valenciana per a començar la seua tramitació urbanística un catàleg de proteccions.

2. També podran presentar-se els ajuntaments que vulguen realitzar una modificació dels seus catàlegs, sempre que aquestes modificacions no s'hagen presentat davant l'Administració de la Generalitat Valenciana per a la seua tramitació.

3. Podran obtindre la condició de beneficiaris dels programes 2 i 3, els ajuntaments que presenten un pla especial de protecció o un pla director d'intervenció sobre un bé d'interés cultural immoble que es trobe en el seu terme municipal, que forme part d'alguna de les tipologies enumerades en l'article 26.1.a de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià. Aquests documents no han d'haver-se presentat davant l'Administració per a la seua tramitació i aprovació.



4. Els beneficiaris hauran de complir, en el seu cas, les mesures previstes en els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Quart. Dotació econòmica

L'import previst per a la dotació d'aquestes ajudes és de 900.000,00 euros, a càrrec del programa pressupostari 454.10, aplicació 09.03.01.454.10.7, línia S8228000, del pressupost de la Generalitat per a 2021, sempre que hi haja crèdit suficient i adequat en el mateix programa pressupostari i la mateixa línia.



Cinqué. Objecte i condicions de la concessió

1. Es finançaran amb aquests fons els treballs d'elaboració i redacció de la secció de patrimoni cultural dels catàlegs de proteccions, plans especials de protecció i de plans directors, incloent-hi els treballs previs d'investigació documental i de prospecció arqueològica. Es finançaran les actuacions realitzades des del 7 de desembre de 2020 fins a la finalització del termini de justificació de l'execució dels treballs.



2. A l'efecte d'aquesta convocatòria solament seran tinguts en compte els plans especials de protecció i/o plans directors que tinguen com a objecte prioritari un bé d'interés cultural immoble que es trobe inscrit en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià.



3. Respecte als continguts mínims que hauran d'incloure els catàlegs, secció patrimoni cultural, plans especials i els plans directors, així com respecte a les condicions que hauran de complir els equips redactors, s'atindrà al que es disposa en l'article 2 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.

4. Únicament serà subvencionable el treball elaborat per equips externs al personal del mateix ajuntament. Per a acreditar aquest requisit, els sol·licitants hauran de presentar la documentació que confirme l'efectiva contractació de l'equip d'acord amb els mecanismes establits en el marc de l'Administració local.

5. Se subvencionarà fins a un màxim del 95 % del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 9.4 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, i la quantia màxima de la subvenció no podrà ser superior als 25.000,00 euros ni inferior a 5.000,00 euros. L'import de cofinançament s'establirà en funció de la grandària del municipi segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró prèvia a la data de presentació de la sol·licitud i serà:

Municipis de més de 50.000 habitants: 50 %.

Municipis entre 20.001 i 50.000 habitants: 60 %.

Municipis entre 5.001 i 20.000 habitants: 70 %.

Municipis entre 1.001 i 5.000 habitants: 80 %.

Municipis de menys de 1.000 habitants: 95 %.

6. Segons el que es disposa en l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. L'impost sobre el valor afegit solament podrà ser subvencionable quan el beneficiari acredite que no realitza la compensació d'aquest impost.

7. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Sisé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Segons el que es disposa en l'article 9 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana, les sol·licituds que complisquen els requisits establits en l'ordre de bases i aquesta convocatòria seran valorades i puntuades d'acord amb els criteris que a continuació s'indiquen, amb una puntuació màxima de 30 punts:

a) Programa 1. Catàlegs de proteccions, secció patrimoni cultural.



a.1. Patrimoni cultural, fins a un màxim de 10 punts:

Per patrimoni reconegut en el municipi:

– Per cada bé d'interés cultural: 1 punt amb un màxim de 5 punts



– Per cada bé de rellevància local: 0,75 punts amb un màxim de 4 punts

– Existència d'instruments de protecció previs: Per l'existència d'instruments municipals de protecció del patrimoni vigents, previs al document que es redactarà o elaborats amb una normativa anterior a l'actual, diferents del pla general d'ordenació urbana: 1 punt.



S'entendrà que tenen la consideració de béns d'interés cultural i béns de rellevància local aquells que es troben inscrits en l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià en la data en què s'òbriga el termini de presentació de sol·licituds per a aquesta subvenció. Així mateix, són baremables aquells immobles reconeguts com a béns de rellevància local en documents urbanístics municipals definitivament aprovats, però pendents d'inscripció en l'esmentat Inventari general, així com aquells béns de rellevància local i béns d'interés cultural declarats per ministeri de la llei (disposició addicional primera de la Llei de patrimoni cultural valencià i disposició addicional cinquena de la Llei 5/2007, de 9 de febrer, de modificació de la Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià).

a.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:



Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de catàlegs de proteccions: fins a 5 punts.



– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de catàlegs): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

a.3. Documentació tècnica a aportar amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts



– Model de fitxa de catàleg que complisca continguts d'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

– Anàlisi preliminar del territori i la seua història, valorant les zones conegudes amb potencial de patrimoni cultural. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts

b) Programa 2: Plans especials de protecció.

b.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural) i del seu entorn, fins a un màxim de 10 punts:

– Per l'excepcionalitat de l'immoble: fins a 5 punts.

– Per l'existència de béns de rellevància local en l'entorn del BIC: fins a 3 punts

– Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

b.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:



Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de plans especials de protecció: fins a 5 punts.

– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans especials de protecció): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural: fins a 1 punt.

b.3. Documentació tècnica a aportar amb la sol·licitud, fins a un màxim de 10 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Memòria descriptiva del procés d'obtenció d'informació. Determinació i descripció d'estudis complementaris previstos: fins a 4 punts.

– Model de fitxa de catàleg que complisca continguts d'annex VI de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge i la normativa patrimonial: fins a 3 punts.

– Anàlisi preliminar de l'entorn. Establiment de criteris per a la delimitació o redelimitació, en el seu cas, de l'entorn de protecció. Llistat i pla d'elements susceptibles, en fase preliminar, de protecció: fins a 3 punts

c) Programa 3. Plans directors.

c.1. Característiques del BIC (bé d'interés cultural), fins a un màxim de 5 punts:

– Per l'existència de danys estructurals que facen perillar l'immoble: fins a 3 punts.

– Per l'existència de normatives de protecció patrimonial vigents prèvies en l'immoble sobre el qual actua el pla: fins a 2 punts.

c.2. Qualificació de l'equip redactor, fins a un màxim de 10 punts:



Trajectòria de l'equip redactor:

– Experiència en redacció de plans directors: fins a 5 punts.

– Experiència en la redacció de projectes d'intervenció o en treballs de recerca relacionats amb el patrimoni cultural (excepte redacció de plans directors): fins a 4 punts

– Títols de màster oficials directament relacionats amb el patrimoni cultural o amb la planificació territorial: fins a 1 punt.

c.3. Documentació tècnica a aportar a la sol·licitud, fins a un màxim de 15 punts:

Es valorarà la qualitat i rigor de:

– Línies d'investigació històriques i anàlisi documental previstes. Enumeració i succinta descripció dels estudis que es preveuen realitzar en l'immoble. Descripció de l'immoble, del seu estat actual i de les patologies principals. Anàlisi urbanística i normativa que afecta el BIC: fins a 5 punts

– Avanç del marc temporal, del marc pressupostari i dels mitjans tècnics i humans per a la realització de les actuacions programades en el pla director: fins a 5 punts

– Avanç de les intervencions previstes, propostes gestió, promoció i usos. Criteris de priorització: fins a 5 punts.



Seté. Procediment per a l'atorgament de la subvenció

En aplicació dels criteris de valoració establits en l'ordre de bases i amb la valoració corresponent de totes les sol·licituds que hagen complit els requisits de la convocatòria, s'elaborarà una llista ordenada per la puntuació obtinguda segons els criteris establits en l'article sisé d'aquesta convocatòria.

Obtindran la condició de beneficiari seguint l'ordre descendent en l'esmentada relació per la puntuació obtinguda fins a l'esgotament de la dotació econòmica. La quantia econòmica a percebre es determinarà d'acord amb l'establit en l'art. 9 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018).

En cas d'empat en la puntuació entre dues o més sol·licituds, tindran prioritat els qui hagen obtingut major puntuació en els apartats a.2, b.2 o c.2 de l'article anterior.



Huité. Resolució de la subvenció

El termini per a la resolució i notificació serà de sis mesos a partir de la publicació d'aquesta convocatòria.

1. Atesos els criteris indicats, la comissió tècnica elaborarà l'informe i la proposta pertinent que l'òrgan instructor presentarà a la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

2. Vista la proposta, la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni resoldrà la concessió i la quantitat de la subvenció que s'haurà de comunicar en el termini màxim de deu dies a partir del moment de la resolució de concessió.

La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tal com disposa l'article 18 de la Llei general de subvencions, l'article 8.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.



Nové. Obligacions

Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques, Llei 4/1998, d'11 de juny, del patrimoni cultural valencià i, en particular, a les que fan referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en el seu article 165.2.i, i les relacionades en l'article 13 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8300, 22.05.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions per a l'elaboració de la secció de patrimoni cultural de catàlegs de proteccions i la redacció de plans especials de protecció i de plans directors per a intervenció en béns d'interés cultural de la Comunitat Valenciana.



Desé. Justificació i pagament de la subvenció

La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada complirà el que s'estableix en l'article 15 de les bases de la convocatòria. Annex III https://cutt.ly/dkAmcI2.

El termini de presentació de la documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada serà fins al 15 de novembre de 2021. En el cas que se sol·licite i es justifique, el termini podrà ser ampliat per 10 dies més, d'acord amb el que s'estableix en l'article 15 de l'Ordre 21/2018, de 16 de maig, de les bases reguladores (DOGV 8300, 22.05.2018).

Les administracions locals hauran d'acreditar el compliment de l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que obliga els beneficiaris, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties del contracte menor establides a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, a sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte aquelles prestacions que, per les especials característiques de les despeses subvencionables, no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o el presten, excepte la despesa que s'haja realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.



És requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que estableix l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana.



Onzé. Protecció de dades

El responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, si escau, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili av. de Campanar, 32, 46015 València i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

La persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les següents adreces de contacte:

Electrònica dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de:

– Els formularis que acompanyen a aquesta convocatòria.

– Les que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.

– I documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar aquestes persones interessades, de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, en els termes previstos en aquest article.

Les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, incloent-hi l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa previstes en aquesta convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions) i en la resta normes aplicables, incloent-hi les que regulen el tràmit electrònic.



Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir al compliment dels principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el mateix objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatius a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament general de protecció de dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada. La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

Amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa recollida en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la plataforma autonòmica d'interoperabilitat (d'ara en avant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



Tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.

No existeixen transferències internacionals de dades.

Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.

La persona interessada pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les següents vies:

a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades»

b) Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b i c mitjançant aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que l'identifique i, en el seu cas, de la persona que exercisca la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu d'aquesta representació.

La persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el Delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les següents adreces de contacte:

Electrònica dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de tractament de dades en www.cece.gva.es





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Delegació

Es delega en la persona titular de la Direcció General de Cultura i Patrimoni la facultat de resoldre la concessió i la denegació d'aquestes ajudes i se l'autoritza perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les resolucions pertinents per a l'execució d'aquesta resolució.



Segona. Règim de recursos

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació.

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu s'haurà de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercera. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 6 d'abril de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web