Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de març de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aprova el pla de control aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de subvencions atorgades a càrrec de les dotacions pressupostàries de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions. [2021/3222]

(DOGV núm. 9054 de 06.04.2021) Ref. Base de dades 002995/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública
    Grup temàtic: Ajudes
    Matèries: Sanitat



L'article 165.2.j de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions contindran, entre altres aspectes, un mètode de comprovació de la realització de l'activitat a través del pla de control corresponent.

D'altra banda, l'article 169.3 de la citada Llei 1/2015, de 6 de febrer, estableix que el pla de control haurà de ser elaborat per qualsevol òrgan que gestione una línia d'ajudes finançada amb fons públics, que haurà de ser aprovat per l'òrgan concedent amb caràcter previ a la seua execució, així com la informació que ha de constar com a mínim en el citat pla de control.

En virtut dels preceptes esmentats, en atenció a les competències atribuïdes a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i de conformitat amb l'article 28.ll de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, resolc:



Aprovar el pla de control que s'incorpora com a annex a aquesta resolució, elaborat per la Direcció General Salut Pública i Addiccions i aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de totes les línies de subvencions atorgades a càrrec de les dotacions pressupostàries d'aquest organisme, per a cada exercici.





València, 25 de març de 2021.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.





ANNEX

Pla de control aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de subvencions atorgades a càrrec de les dotacions pressupostàries de la Direcció General de Salut Pública i Addiccions



De conformitat amb les previsions establides en els articles 165.2.j i 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, durant el procediment de concessió i justificació de subvencions han d'adoptar-se les mesures necessàries a fi de comprovar i verificar l'efectiva realització de les activitats subvencionades, el compliment de la finalitat o les finalitats que motiven la concessió i l'adequada acreditació de la destinació donada a les quantitats atorgades.

En el cas de la Direcció General Salut Pública i Addiccions, les tasques de comprovació i verificació esmentades no poden dur-se a terme d'idèntica manera en tots els casos, perquè hi ha diferents línies dirigides a potencials entitats beneficiàries de molt diferent índole i pensades per a fomentar i impulsar la realització d'activitats de diversa naturalesa, amb finalitats també dispars.

Per tot això, sense perjudici de les previsions contingudes en les respectives bases reguladores i en les resolucions de convocatòria corresponents, o el que s'estableix en els convenis de col·laboració per als casos d'ajudes instrumentades a través de la concessió directa, amb les quals aquest pla haurà de ser interpretat de manera conjunta i sistemàtica, s'estableixen els paràmetres de control següents:

a) El tipus de control a realitzar serà preferentment administratiu, basat en la documentació aportada per cada entitat juntament amb la seua sol·licitud i, posteriorment, com a justificació de la subvenció que li haja sigut atorgada. A tal fi, se supervisarà tota la documentació exigida en les bases reguladores, en la resolució de les convocatòries i en els convenis de col·laboració, i es requerirà, si escau, l'aportació dels documents complementaris que siguen necessaris per a comprovar, verificar i aclarir tots els aspectes que així ho exigisquen. A més, si s'estima necessari, podran dur-se a terme comprovacions in situ de la realització de les activitats subvencionades, i podrà reclamar-se informació addicional que permeta contextualitzar la documentació aportada al principi i les activitats programades en funció del seu efectiu grau d'execució.



b) Dins del conjunt de sol·licituds presentades a una mateixa convocatòria, es podrà seleccionar una mostra aleatòria, però prou representativa de qualssevol documents i altres elements acreditatius de la realització de l'activitat o activitats programades.



Addicionalment, de forma degudament motivada, es podran aplicar criteris dirigits a la realització d'un mostreig específic per a la comprovació d'aspectes tècnics, econòmics o administratius determinats que s'estimen d'especial rellevància en el marc d'una convocatòria.



c) El percentatge mínim de subvenció a controlar sobre el total pagat a càrrec de cada línia pressupostària serà el 10 %.

Les actuacions que s'efectuen en desenvolupament d'aquest pla de control es realitzaran a través de mitjans propis, personals i materials. En relació amb els mitjans personals, es disposarà de personal de la Generalitat, tècnics de la matèria de què es tracte, amb les suficients garanties d'imparcialitat i independència, sense perjudici del suport tècnic extern que a tal fi puga sol·licitar-se.

Mapa web