Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 de febrer de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'any 2021 i es publiquen les línies pressupostàries i els imports globals màxims de les ajudes a les organitzacions professionals agràries. [2021/1639]

(DOGV núm. 9028 de 25.02.2021) Ref. Base de dades 001701/2021




L'Ordre 24/2010, de 13 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, aprova les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les organitzacions professionals agràries amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (DOGV 6315, 21.07.2010).

Aquest règim d'ajuda ha sigut modificat per l'Ordre 2/2016, de 22 de febrer, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 7730, 29.02.2016).

Als efectes del que disposa el Decret 147/ 2017, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'indica que aquest règim d'ajuda no necessita notificació a la Comissió Europea perquè no compleixen els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que són beneficiaris exclusius de les ajudes les organitzacions professionals agràries, entitats sense ànim de lucre que no exercixen activitats econòmiques en què puguen oferir béns o serveis en el mercat i no hi ha la possibilitat de falsejament de la competència.

Amb l'objecte que s'inicie per a l'exercici 2021 el procediment de sol·licitud i tramitació de les ajudes mencionades, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit

1. Convocar per a l'exercici 2021 les ajudes a les organitzacions professionals agràries, regulades per l'Ordre 24/2010, de 13 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes a les organitzacions professionals agràries (DOGV 6315, 21.07.2010), modificada per l'Ordre 2/2016, de 22 de febrer, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 7730, 29.02.2016).



2. Les ajudes s'estableixen per a les accions que s'hagen desenvolupat o s'hagen de desenvolupar entre el 15 de novembre de 2020 i el 15 de novembre de 2021.

3. La data límit de presentació de la sol·licitud de pagament de les subvencions concedides, serà el 15 de novembre de 2021.



Segon. Sol·licitud i documentació a presentar

1. Les entitats interessades que tinguen les condicions previstes en les bases reguladores citades en el punt anterior presentaran la sol·licitud telemàticament per mitjà del model normalitzat accessible en la guia PROP de la Generalitat.

2. La sol·licitud anirà acompanyada de la documentació i declaracions responsables establides en les bases reguladores i en la legislació vigent.

3. Per mitjà de la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades que s'arrepleguen en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

4. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació o la no-presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar l'exercici del dret afectat des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertocaren.

5. En cas que la sol·licitud no tinga els requisits exigits o no s'adjunten els documents preceptius, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que estableix l'article 21 apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Tercer. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Com que les persones sol·licitants són persones jurídiques, obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament. Per a això, la Generalitat disposa de seu electrònica, a la qual pot accedir-se des de les següents URL

Ajudes a les organitzacions professionals agràries

http://www.gva.es/va/proc561

3. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic s'hauran d'aportar firmats per les persones que corresponga i en el cas que els documents hagen de ser firmats per la persona sol·licitant o qui la represente legalment, la firma haurà de ser electrònica.

4. El certificat digital de persona jurídica que identifique l'entitat sol·licitant permetrà accedir a l'assistent de tramitació de la Seu Elèctrònica de la Generalitat, sempre que pertanga a un sistema de firma electrònica admés per aquesta.

En cas que la tramitació de la sol·licitud es realitze amb el certificat personal de la persona representant de l'entitat, i aquesta persona representant no conste en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, s'haurà d'acreditar aquesta condició. En cas de falta o insuficient acreditació de la representació, caldrà ajustar-se al que disposa l'article 5.6 de la Llei 39/2015.

5. Si alguna de les entitats presenta la sol·licitud presencialment, es requerirà que la persona interessada l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.



Quart. Finançament de les ajudes

La dotació pressupostària per a les ajudes, finançades amb fons propis de la Generalitat, es farà a càrrec de la secció 12 Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, programa 714.20 d'Ordenació i Millora de la Producció Agrària, del pressupost de la Generalitat per a 2021, amb les línies i imports globals màxims següents:

Ajudes a les organitzacions professionals agràries.



Codi línia: S0196000

Import global màxim: 170.000,00 €

Codi línia: S0204000

Import global màxim: 64.000,00 €



Cinqué. Sobre transparència i protecció de dades de caràcter personal:

1. En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:



* 1.1. En el cas d'entitats que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar la dita publicitat, podran complir la dita obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè li done publicitat en la web corresponent.



* 1.2. Sense perjuí de les obligacions previstes en els anteriors apartats, tots els beneficiaris de la subvenció hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

2. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

3. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura

Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural

Exercici de dret: Pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent:

http://www.gva.es/va/proc19970

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

4. Quan al llarg del procediment administratiu la persona sol·licitant o, qui la represente legalment, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents punts:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o qui la represente legalment haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.

5. L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar dades d'estar al corrent d'obligacions tributàries. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la identitat, així com d'estar al corrent d'obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquestes.

La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la base de dades nacional de subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, en el seu cas, consulta de concessions i ajudes per la regla MINIMIS.

La present resolució posa fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-se un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, o bé directament, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seua publicació un recurs contenciós administratiu davant de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 22 de febrer de 2021.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web