Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comercio i Treball, per la qual s'estableixen les bases i es convoca per a l'exercici 2022 el Programa «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat - emprenedoria i microempreses», en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència. [2021/12904]

(DOGV núm. 9244 de 28.12.2021) Ref. Base de dades 011857/2021






L'instrument financer Next Generation EU, aprovat pel Consell Europeu el passat 21 de juliol de 2020, inclou, com a element central, un «Mecanisme de Recuperació i Resiliència» (MRR) la finalitat del qual és donar suport a la inversió i les reformes en els Estats membres per a aconseguir una recuperació sostenible i resilient, al mateix temps que permetrà una sèrie de reformes basades en la justícia social tant a nivell nacional com en cogovernança amb les comunitats autònomes amb competències transferides.

L'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021 va aprovar el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per a Espanya, de conformitat amb el que s'estableix per la Decisió d'Execució del Consell (Council Implementing Decision–CID) de 13 de juliol de 2021 i d'acord amb el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.

El Pla contempla quatre eixos: la transició ecològica, la transformació digital, la cohesió social i territorial i la igualtat de gènere; i aquests eixos orienten les deu polítiques palanca destinades a determinar l'evolució futura del nostre país. Dins de l'eix de promoció de la cohesió social i territorial a Espanya, es recullen les mesures dirigides a impulsar l'ocupació de qualitat. En concret, la política palanca VIII engloba la «Nova economia de les cures i polítiques d'ocupació», dins de la qual s'enquadra el component 23 «Noves Polítiques Públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu». A través d'aquest component (que inclou 11 Reformes i 7 Inversions) es pretén corregir els desequilibris del mercat laboral, agreujats per la caiguda d'activitat derivada de l'emergència sanitària.

En concret, aquesta actuació se situa en la Inversió 4 «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat – emprenedoria i microempreses», i té per finalitat fomentar projectes d'emprenedoria que contribuïsquen a la fixació de població en territoris en situació o risc de despoblament i que afavorisquen l'economia verda i digital.



La dimensió local de la política d'ocupació (consagrada per l'article 4 del text refós de la Llei d'Ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre) contribueix a l'objectiu de política de cohesió econòmica, social i territorial de la Unió Europea, la finalitat de la qual és reduir les diferències entre els nivells de desenvolupament de les regions i aconseguir el desenvolupament harmoniós del conjunt de la Unió. De la mateixa manera, el desenvolupament de les polítiques d'ocupació en l'àmbit local, promovent el creixement equilibrat i sostenible de les diferents regions, compleix amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030, en particular, amb el huité i el desé: promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots, i reduir la desigualtat en i entre els països, respectivament.

Amb aquesta mesura es contribueix al compliment de l'objectiu 346 de l'annex de la Decisió d'Execució del Consell d'aconseguir 68 projectes en tot l'Estat, així com a la implementació de la línia estratègica econòmica (Programa 1. Establiment d'un marc econòmic i fiscal favorable per a la promoció d'activitats econòmiques en municipis en declivi demogràfic) recollida en el Pla Estratègic Valencià Antidespoblament 20-30, mitjançant el qual es concreta l'Agenda Valenciana antidespoblació (Agenda AVANT),

En aquesta actuació s'han inclòs instruments per a garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»), d'acord amb el que es disposa en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision–CID) i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desenvolupament.



LABORA, en la seua qualitat d'Entitat Executora per ser perceptora de fons del Pla de Recuperació Transformació i Resiliència (PRTR), elaborarà un Pla de Mesures Antifrau en compliment de l'article 6 de l'ordre ministerial HFP 1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, amb la finalitat de reforçar els mecanismes de prevenció, detecció, correcció i persecució del frau, la corrupció i els conflictes d'interessos.

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/paginas/denan.aspx,

i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del mencionat Servei, que pot localitzar-se en la següent adreça web:



http://www.labora.gva.es/va/comunicacio-del-servei-nacional-de-coordinacio-antifrau-de-la-intervencio-general-de-l-administracio-de-l-estat.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que es preveu en l'article 41 d'aquesta llei, podrà arribar-se al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, i haurà de constar en tots els tràmits que tal atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 figura en el capítol IV del subprograma 322.91 «Foment d'Ocupació» la línia de subvenció S8969 amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 23 del Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la covid-19, resolc



Primer. Objecte i àmbit

Aquesta resolució té per objecte establir les bases i convocar per a l'exercici 2022 el programa «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat – emprenedoria i microempreses», pel qual es fomenta l'emprenedoria en municipis en situació o risc de despoblament així com l'emprenedoria verda i digital en la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.





Segon. Finançament

1. Aquests subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S8969000 «Emprenedoria social i innovadora», del subprograma 322.91 (MRR Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència), per un import global màxim estimat de 14.482.000 euros, fons finançats en la seua integritat per el «Mecanisme de Recuperació i Resiliència». En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2022.



2. Per a facilitar la seua gestió, la dotació és objecte de territorialització de manera proporcional al nombre de persones registrades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de la qual resulta la següent distribució estimativa:

Alacant: 6.079.543,60 euros.

Castelló: 1.432.269,80 euros.

València: 6.970.186,60 euros.

A fi de complir les obligacions relatives a l'etiquetatge climàtic (camp d'intervenció «047 Suport a processos de producció respectuosos amb el medi ambient i eficiència en l'ús de recursos en les pimes» de l'annex VI del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12.02.2021) i a l'etiquetatge digital (camp d'intervenció «100 Suport al treball per compte propi i a la creació d'empreses» de l'annex VII del mateix Reglament), es reserva un 25 % de cadascun d'aquests imports per a projectes que contribuïsquen a la transició ecològica i un altre 25 % per a projectes que contribuïsquen a la transició digital.

3. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



4. En aplicació de l'article 11.6 del Decret 77/2019, els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles sol·licituds que, complint tots els requisits, hagueren sigut denegades per esgotament d'aquest.

5. L'alteració de la distribució estimativa de la dotació (incloent els percentatges de reserva) no requerirà de nova convocatòria. No obstant això, aquesta alteració serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6. La publicitat a què fan referència els apartats anteriors no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.



Tercer. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones que es constituïsquen en personal treballador autònom o per compte propi, inclosos els membres de societats civils i de comunitats de béns.



2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Queden excloses les persones sòcies de societats mercantils, cooperatives i societats laborals, el personal autònom col·laborador, i els qui operen en els sectors de la pesca i l'aqüicultura, regulats en el Reglament (CE) 104/2000 del Consell.



Quart. Condicions per a la concessió de la subvenció

La concessió de la subvenció requerirà:

a) Haver iniciat l'activitat autònoma a partir de l'1 de gener de 2022. A aquest efecte es considerarà com a data d'inici la que conste en el document de Declaració d'Alta en el Cens d'Obligats Tributaris (Models 036 o 037).

b) Mantindre la inscripció en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a l'inici de l'activitat. No s'entendrà complit aquest requisit si la inscripció es produeix el mateix dia en què s'inicia l'activitat autònoma.

c) Figurar d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris i en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o equivalent amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud.

d) El projecte ha de complir les condicions de viabilitat tècnica, econòmica i financera, la qual cosa requerirà l'informe de qualsevol de les entitats, públiques o privades, incloses en el Mapa d'Entitats de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana.

e) Complir almenys una de les següents condicions: 1) desenvolupar l'activitat en algun dels municipis destinataris en 2021 del Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana, descrits en l'annex; 2) desenvolupar una activitat que contribuïsca a la transició ecològica o a la transformació digital, la qual cosa requerirà informe de qualsevol de les entitats, públiques o privades, incloses en el Mapa d'Entitats de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana.

f) Garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»), d'acord amb el que es disposa en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision–CID) i en el Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i la seua normativa de desenvolupament.



Cinqué. Quantia de la subvenció

1. L'import de la subvenció ascendirà a 5.000 euros per persona beneficiària.

2. Aquesta quantitat té la consideració de mòdul a l'efecte de la determinació de l'import de la subvenció i de la seua justificació, que s'efectuarà pel règim de mòduls, d'acord amb el que s'estableix en els articles 76 a 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. El mòdul s'ha configurat considerant el cost unitari per persona participant en el programa segons l'informe de mòduls realitzat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal per al càlcul que ha fixat els costos unitaris.





Sisé. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en el punt seté) es presentarà preferentment de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat «EAUTOP 2022 subvencions destinades a fomentar nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat – emprenedoria i microempreses». En la pàgina web de LABORA (http://www.labora.gva.es/ciutadania/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio), estarà disponible la informació sobre la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud, sense perjudici de poder presentar-la davant la corresponent Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i restants llocs previstos en la normativa de procediment administratiu comú, utilitzant els impresos normalitzats localitzats en la dita adreça d'internet. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent als ací descrits serà inadmesa.

2. Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física) admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Si la sol·licitud es presenta telemàticament per representant, aquest haurà d'estar prèviament autoritzat a través del registre de representants: https://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia 25 de gener de 2022 i finalitzarà el 31 d'octubre de 2022.



Seté. Documentació que ha d'adjuntar-se a la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se amb la següent documentació:

a) Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica mitjançant representant, acreditació de la representació.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model normalitzat. Si la sol·licitud es presenta de forma no telemàtica, s'hi adjuntaran dos exemplars.

c) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionals o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits establits en la normativa sobre ajudes de minimis.

d) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat.

e) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat.

f) Informe de qualsevol de les entitats, públiques o privades, incloses en el Mapa d'Entitats de l'Ecosistema Emprenedor de la Comunitat Valenciana, relatiu al fet que el projecte reuneix condicions de viabilitat tècnica, econòmica i financera (que haurà d'incloure com a annex la fitxa resumeixen que estarà disponible en la web de LABORA) i, si escau, que contribuirà a la transició ecològica i digital, justificant qualsevol d'aquestes circumstàncies.

g) Declaració d'alta en el Cens d'Obligats Tributaris (models 036 o 037) o Document Únic Electrònic CIRCE amb Codi Segur de Verificació.

h) Resolució o certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social relativa a la inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms. En el cas de professionals col·legiats, alta en la Mutualitat del col·legi professional corresponent; la condició d'exercents s'acreditarà mitjançant certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària en el qual consten les altes i baixes en el Cens d'Obligats Tributaris.



i) Declaració responsable d'adequació al principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH»), d'acord amb l'article 2.6 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021, segons model normalitzat. Aquesta declaració se subjectarà a la «Guia tècnica sobre l'aplicació del principi de «no causar un perjudici significatiu», segons Comunicació de la Comissió Europea (2021/C 58/01).

j) Justificant de l'emplenament del formulari inicial d'indicadors, que haurà d'aportar-se signat per la persona sol·licitant.

2. Llevat que conste l'oposició expressa per la persona sol·licitant (i en aquest cas haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa), LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació recaptarà a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte la informació relativa al següent:

a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si escau, del seu representant.

b) Vida Laboral, certificada per la Tresoreria de la Seguretat Social.

c) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



d) Inscripció en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació fins a l'inici de l'activitat.

e) Si escau, certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona sol·licitant.

f) Qualsevol altra dada que puga resultar exigible, d'acord amb la normativa europea aplicable.

3. La sol·licitud, els formularis normalitzats per a la tramitació d'aquestes subvencions i l'enllaç per a emplenar el formulari inicial d'indicadors (una vegada emplenat es generarà un justificant, que haurà d'aportar-se signat per la persona sol·licitant) es troben disponibles en la web de LABORA (http://www.labora.gva.es/ciutadania/busque-ajudes-subvencions/ajudes-foment-de-l-ocupacio).



Huité. Instrucció del procediment

1. La instrucció correspondrà als serveis territorials competents en matèria d'Ocupació de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

3. En cada Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular del Servei Territorial competent en matèria d'Ocupació o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals, i una persona que exercirà la secretaria, amb veu però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria s'efectuarà per la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació entre funcionaris adscrits al Servei Territorial competent en matèria d'Ocupació. Es procurarà que la composició de l'òrgan col·legiat s'ajuste al principi d'equilibri per raó de sexe.

4. L'òrgan col·legiat emetrà periòdicament informes on es concrete el resultat de les avaluacions efectuades en relació amb els períodes de temps que considere.

5. Les persones que intervinguen en la instrucció manifestaran de manera expressa l'absència de conflicte d'interés o de causa d'abstenció.

6. Les propostes de concessió es formularan a l'òrgan concedent per l'òrgan col·legiat a través de l'òrgan instructor.



Nové. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri el moment en què s'haja presentat en qualsevol dels registres establits en la normativa de procediment administratiu comú la sol·licitud i la totalitat de la documentació exigida per la convocatòria.



2. En cas que diferents expedients tingueren la mateixa data de criteri i no resultara possible prioritzar-los per hora de presentació, es prioritzarien les sol·licituds presentades per persones amb diversitat funcional i, en defecte d'això, per dones. Si després d'aplicar aquests criteris l'empat persistira, es prioritzaria en funció de la data de sol·licitud més antiga i, si d'aquesta forma tampoc es resolguera l'empat, en funció del número d'expedient més baix.



Desé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació corresponent.



2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari.

3. La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament en el DOUE.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Onzé. Termini per a resoldre

El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.



Dotzé. Mitjà de notificació

1. En el cas que la persona sol·licitant haja optat per rebre comunicacions preferentment per mitjans electrònics, la notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicaran a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al que el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). A tal fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en la dita seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. En cas que la persona sol·licitant no haja optat per rebre comunicacions preferentment per mitjans electrònics, la notificació es practicarà per correu certificat.



Tretzé. Liquidació i pagament

La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada justificades amb la documentació presentada al costat de la sol·licitud les condicions establides, i es lliurarà d'una sola vegada l'import de l'ajuda després que es dicte la resolució de concessió.



Catorzé. Obligacions de les persones beneficiàries

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Mantindre l'activitat per compte propi i l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o equivalent fins a 6 mesos després de la data d'efectes de l'alta en aquest règim, podent integrar-se durant aquest període en les estructures a què fa referència l'apartat 3 del punt tercer.



b) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen aqueixa concessió.

c) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, li siga requerit per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

d) Comunicar a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació la sol·licitud o obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat; així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

e) Atés que aquests ajudes estan cofinançades per el «Mecanisme de Recuperació i Resiliència», documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un període de tres anys a partir del pagament del saldo, tal com es defineix en l'article 132 del Reglament Financer al qual es remet l'article 22.2.f del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.



f) A l'efecte de difusió pública, per estar les ajudes cofinançades per el «Mecanisme de Recuperació i Resilencia», el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació, comunicació i publicitat que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Entre aquests normes cal destacar que els perceptors d'aquests fons faran esment de l'origen d'aquest finançament i vetlaran per donar-li visibilitat, inclòs, quan siga procedent, mitjançant l'emblema de la Unió i una declaració de finançament adequat que indique «finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU».



g) Complir les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, en el cas que es perceba durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici de l'anterior, qualsevol beneficiari que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a la mateixa en la seua pàgina web durant tot el període d'execució de l'ajuda, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, haurà de comunicar aquesta circumstància a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació durant el període de justificació de l'ajuda concedida, perquè done publicitat a través del portal web corresponent

(http://www.gvaoberta.gva.es/va/subvenciones).

h) Aportar, en el termini d'un mes després de la finalització del període de manteniment de l'activitat per compte propi, una declaració en model normalitzat sobre el compliment de les obligacions de transparència a què fa referència la lletra anterior.



Quinzé. Resolució d'incidències

La persona titular de la Direcció General de LABORA o òrgan en què aquesta delegue tindrà la competència per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes.



Setzé. Reintegrament de les subvencions

1. Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta, els casos contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003. En particular, procedirà el reintegrament de l'ajuda per incompliment de l'obligació del període exigit de manteniment de l'activitat i l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms, així com per incompliment del principi de «no causar perjudici significatiu».

2. No obstant això, l'incompliment de l'obligació de manteniment de l'activitat per compte propi i l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms o equivalent determinarà el reintegrament de la subvenció concedida de manera proporcional al mateix temps que reste per a completar aquest període, sempre que l'activitat s'haja mantingut durant almenys 4 mesos (aquest període mínim no serà aplicable als casos de força major) i el beneficiari acredite una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos.

3. El que es disposa en els apartats anteriors serà aplicable sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei general de subvencions, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015.

4. De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, l'incompliment del que es disposa en la lletra f) del punt catorzé podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, amb el procediment sancionador que se sotmetrà al que es disposa en el títol III de la Llei 2/2015.



Disseté. Comprovació i pla de control

1. Correspondrà a les direccions territorials de LABORA dur a terme la funció de comprovació i control de les subvencions concedides. A aquest efecte, es consultaran a través de les aplicacions informàtiques corresponents les bases de dades que continguen la informació (relativa a vida laboral, discapacitat, identitat, inscripció en el servei públic d'ocupació, etc.) necessària per a resoldre la sol·licitud presentada.



2. A l'efecte del que es disposa en la lletra j) de l'article 165.2 de la Llei 1/2015 i de conformitat amb l'article 2.3 de la Llei 3/2000, de 17 d'abril, per la qual es crea el Servei Valencià d'Ocupació i Formació, les direccions territorials de LABORA:

a) accediran a la vida laboral del 100 % de les persones beneficiàries que s'han constituït com a personal treballador autònom a fi de comprovar el període de manteniment d'activitat per compte propi i en alta en el RETA exigit.

b) efectuaran verificacions in situ de, com a mínim, el 3 % de les persones beneficiàries per a comprovar la realitat material de l'activitat.

c) verificaran el compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» mitjançant la revisió de les declaracions responsables de les persones beneficiàries i, si escau, proposant mesures correctores que asseguren la seua adequada implementació.

3. La persona beneficiària estarà obligada a sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme les institucions europees.

4. En tot cas les entitats beneficiàries preveuran mecanismes de verificació del compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm–DNSH») i mesures correctores per a assegurar la seua implementació, del que deixaran constància en la sol·licitud de la subvenció.



Dihuité. Dret de la competència

1. En el cas d'activitats que s'emmarquen en la producció primària de productes agrícoles, resultarà aplicable el Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L352 de 24.12.2013), modificat pel Reglament (UE) 316/2019 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019 (DOUE L51 de 22.02.2019). Per a la resta d'activitats (excloses la pesca i l'aqüicultura), resultarà aplicable el Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352 de 24.12.2013), modificat pel Reglament (UE) 972/2020 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020 (DOUE L215 de 07.07.2020).



2. En aplicació de la normativa indicada en el punt anterior, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa dedicada a la producció primària de productes agrícoles no excedirà els 20.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. L'import acumulat de les ajudes de minimis concedides per Espanya a empreses actives en la producció primària de productes agrícoles durant un període qualsevol de tres exercicis fiscals no excedirà el límit nacional de 592.962.542 euros indicat en l'annex del Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió. En la resta de casos, l'import total de les ajudes de minimis concedides a una única empresa no excedirà els 200.000 euros; no obstant això, si l'activitat consisteix en operacions de transport de mercaderies, per carretera, aquest límit se situa en 100.000 euros.





Dinové. Incompatibilitat i acumulació d'ajudes

1. Amb independència de la seua subjecció al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió o al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, aquests ajudes són incompatibles amb qualsevol altra per al mateix fet subvencionable, excepte la bonificació de quotes a la Seguretat Social.

2. Atés que LABORA no pot garantir que en aquests ajudes la producció primària de productes agrícoles no es beneficiaria de les ajudes de minimis concedides conformement amb el Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, si l'empresa beneficiària opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en un o més sectors o desenvolupa altres activitats incloses en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, no resultarà possible acumular les ajudes subjectes al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió amb altres ajudes subjectes al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió.

3. Atés que LABORA no pot garantir que en aquests ajudes la producció primària de productes agrícoles no es beneficiaria de les ajudes de minimis concedides conformement amb el Reglament (CE) número 875/2007, de la Comissió, de 24 de juliol, si l'empresa beneficiària opera tant en el sector de la producció primària de productes agrícoles com en els sectors de la pesca i l'aqüicultura, no resultarà possible acumular les ajudes subjectes al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió amb altres ajudes subjectes al Reglament (CE) número 875/2007, de la Comissió.

4. En el cas de subjecció al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, les ajudes podran acumular-se amb les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) 360/2012 de la Comissió fins al límit màxim establit en aquest últim Reglament. Podran acumular-se amb ajudes de minimis concedides conformement amb altres reglaments de minimis (amb l'excepció del que s'indica en els apartats 2 i 3) fins al límit màxim pertinent que s'estableix en l'apartat 2 de l'article 3 del Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió.

5. Les ajudes de minimis concedides conformement al Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió no s'acumularan amb cap ajuda estatal en relació amb les mateixes despeses subvencionables o amb ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, si aquesta acumulació excedira de la intensitat d'ajuda o de l'import d'ajudes superior corresponent fixat en les circumstàncies concretes de cada cas per un reglament d'exempció per categories o una decisió adoptats per la Comissió. Les ajudes de minimis que no es concedisquen per a costos subvencionables específics, ni puguen atribuir-se a costos subvencionables específics podran acumular-se amb altres ajudes estatals concedides en virtut d'un reglament d'exempció per categories o d'una decisió adoptats per la Comissió. A aquest efecte, aquesta convocatòria requereix la presentació d'una declaració responsable sobre altres ajudes de minimis (subjectes a aquest o altres reglaments de minimis) concedides al beneficiari durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs. Així mateix requereix la presentació d'una altra declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o ajuda estatal per a la mateixa mesura de finançament de risc, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.



Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.



València, 20 de desembre de 2021.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.







ANNEX



Ademuz València

Aielo de Rugat València

Aín Castelló

Albocàsser Castelló

Alcocer de Planes Alacant

Alcoleja Alacant

Alcublas València

Alcúdia de Veo Castelló

Algimia de Almonacid Castelló

Almedíjar Castelló

Almiserà València

Almudaina Alacant

Alpuente València

Andilla València

Antella València

Arañuel Castelló

Aras de los Olmos València

Ares del Maestrat Castelló

Argelita Castelló

Atzeneta del Maestrat Castelló

Ayódar Castelló

Ayora València

Azuébar Castelló

Balones Alacant

Barracas Castelló

Bejís Castelló

Bellús València

Benafer Castelló

Benafigos Castelló

Benagéber València

Benasau Alacant

Benassal Castelló

Beniardà Alacant

Beniarrés Alacant

Beniatjar València

Benifallim Alacant

Benifato Alacant

Benilloba Alacant

Benillup Alacant

Benimassot Alacant

Benissuera València

Bicorp València

Bufali València

Bugarra València

Calles València

Camporrobles València

Canet lo Roig Castelló

Carrícola València

Casas Altas València

Casas Bajas València

Castell de Cabres Castelló

Castell de Castells Alacant

Castell de Guadalest Alacant

Castellfort Castelló

Castellnovo Castelló

Castellonet de la Conquesta València

Castielfabib València

Castillo de Villamalefa Castelló

Catí Castelló

Caudete de las Fuentes València

Caudiel Castelló

Cervera del Maestre Castelló

Chelva València

Chera València

Chóvar Castelló

Chulilla València

Cinctorres Castelló

Cirat Castelló

Cofrentes València

Confrides Alacant

Cortes de Arenoso Castelló

Cortes de Pallás València

Coves de Vinromà, les Castelló

Culla Castelló

Domeño València

Dos Aguas València

Espadilla Castelló

Estubeny València

Fageca Alacant

Famorca Alacant

Fanzara Castelló

Forcall Castelló

Fuente la Reina Castelló

Fuentes de Ayódar Castelló

Gaibiel Castelló

Gátova València

Geldo Castelló

Gestalgar València

Gorga Alacant

Granja de la Costera València

Herbés Castelló

Higueras Castelló

Higueruelas València

Jalance València

Jarafuel València

Llaurí València

Llocnou de la Corona València

Llucena Castelló

Losa del Obispo València

Ludiente Castelló

Mata de Morella, la Castelló

Matet Castelló

Millares València

Millena Alacant

Montán Castelló

Montanejos Castelló

Morella Castelló

Olocau del Rey Castelló

L'Orxa Alacant

Otos València

Palanques Castelló

Pavías Castelló

Pedralba València

Penàguila Alacant

Pina de Montalgrao Castelló

Pinet València

Planes Alacant

Pobla de Benifassà, la Castelló

Portell de Morella Castelló

Puebla de Arenoso Castelló

Puebla de San Miguel València

Quatretondeta Alacant

Quesa València

Rossell Castelló

Rugat València

Sacañet Castelló

Salzadella, la Castelló

Segart València

Sella Alacant

Sempere València

Serratella, la Castelló

Serra d'en Garceran Castelló

Sinarcas València

Sot de Chera València

Sot de Ferrer Castelló

Tàrbena Alacant

Teresa Castelló

Teresa de Cofrentes València

Terrateig València

Tírig Castelló

Titaguas València

Todolella Castelló

Toga Castelló

Tollos Alacant

Torás Castelló

Toro, El Castelló

Torralba del Pinar Castelló

Torre Manzanas Alacant

Torre d'en Besora, la Castelló

Torre d'en Doménec, la Castelló

Torrebaja València

Torrechiva Castelló

Torrella València

Tuéjar València

Useres, les Castelló

Vall d'Alcalà, la Alacant

Vall d'Almonacid Castelló

Vall de Gallinera Alacant

Vall d'Ebo, la Alacant

Vallanca València

Vallat Castelló

Vallés València

Vallibona Castelló

Venta del Moro València

Vilafranca Castelló

Vilanova d'Alcolea Castelló

Vilar de Canes Castelló

Villahermosa del Río Castelló

Villamalur Castelló

Villanueva de Viver Castelló

Villar del Arzobispo València

Villargordo del Cabriel València

Villores Castelló

Vistabella del Maestrat Castelló

Xert Castelló

Xodos Castelló

Yesa, La València

Zarra València

Sorita del Maestrat Castelló

Zucaina Castelló

Mapa web