Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 21 d'octubre de 2020. del lletrat major - secretari general, per la qual s'aproven les bases de la convocatòria de tres beques pera a la formació professional arxivística relacionada amb l'activitat parlamentària i administrativa i els fons documentals de les Corts Valencianes. [2021/1290]

(DOGV núm. 9020 de 15.02.2021) Ref. Base de dades 001313/2021




En els últims anys, les Corts Valencianes han convocat beques de formació professional adreçades a persones amb titulació universitària en matèria d'arxiu i gestió de fons documentals amb la finalitat de completar-ne la formació des d'una perspectiva pràctica i especialitzada en l'activitat parlamentària i administrativa.

Aquest programa de beques de formació professional ha estat valorat de manera molt positiva per l'Associació d'Arxivers i Gestors de Documents Valencians en la mesura que les persones que han gaudit de les beques esmentades han tingut un plus de qualificació arxivística sòlida i considerada que ha permés a les persones beneficiàries encarar amb solvència projectes professionals en l'àmbit dels arxius. En conseqüència, l'associació va sol·licitar la continuïtat del programa en escrit de 19 de gener de 2018.

L'aprovació de les bases de la convocatòria i la convocatòria corresponent s'emmarca en la legislació vigent en matèria de beques i subvencions, en especial, el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques; el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament d'allò que es preveu en la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, que regula les subvencions, entre d'altres. També és d'aplicació a aquestes beques el protocol de criteris i actuacions a tenir en compte per a la creació i convocatòria per les Corts Valencianes de beques de formació professional de caràcter pràctic, aprovat per Acord de la Mesa número 1.361/IX, de 31 de gener de 2017.

Considerant la sol·licitud de continuïtat de les beques de l'Associació d'Arxivers i Gestors de Documents Valencians com també l'escrit del lletrat director d'arxiu, considerant la disponibilitat i la capacitat del Departament d'Arxiu d'assumir l'activitat de formació que comporta el desenvolupament, la supervisió i la tutorització d'aquestes beques de formació professional, atesos els informes de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció de les Corts Valencianes, en virtut del que disposa l'Acord 3.173/IX, de 12 de febrer de 2019, de la Mesa de les Corts Valencianes (BOCV número 344, de 15 de febrer de 2019), sobre qui delega és en el lletrat major-secretari general la competència per a dictar les resolucions que a la Mesa li corresponga adoptar en els afers i expedients de convocatòria, adjudicació, acceptació de renúncies i, si escau, revocació de beques de formació, la qual cosa comporta, així mateix, les facultats referides a l'autorització, la disposició, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament de les despeses que hi siguen imputables, resolc:



Primer

Aprovar les bases de la convocatòria de tres beques per a la formació professional arxivística, relacionada amb l'activitat parlamentària i administrativa i els fons documentals de les Corts Valencianes, que s'adjunten en l'annex I.



Segon

Convocar, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis d'objectivitat i publicitat, tres beques destinades a persones amb titulació universitària en matèria d'arxiu i gestió de fons documentals, amb la finalitat de formar-se i dur a terme tasques de suport relacionades amb l'activitat parlamentària i administrativa i els fons documentals de les Corts Valencianes.



Tercer

Autoritzar la despesa relativa a les beques convocades per un import de trenta-sis mil euros (36.000 euros), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 111.112.48001 del pressupost de les Corts Valencianes i amb la periodificació següent:



Any Import

2020 3.000 €

2021 33.000 €

Total: 36.000 €





Quart

Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Aquesta es pot recórrer en el termini d'un mes mitjançant un recurs potestatiu de reposició davant la Mesa de les Corts Valencianes, en els termes previstos en l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o directament davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en aplicació de la Llei 39/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Palau de les Corts Valencianes



València, 21 d'octubre de 2020.– El lletrat major-secretari general: Francisco J. Visiedo Mazón







ANNEX I

Bases de la convocatòria de tres beques de formació professional arxivística, relacionada amb l'activitat parlamentària i administrativa i els fons documentals de les Corts Valencianes



Primera. Objecte

Aquestes bases regulen la convocatòria de beques de formació professional arxivística, relacionada amb l'activitat parlamentària i administrativa i els fons documentals de les Corts Valencianes, adreçades a facilitar a persones joves postgraduades la integració en el mercat laboral mitjançant l'adquisició de pràctica i especialització professional que complete la seua formació acadèmica, com també facilitar el contacte amb el món laboral del sector públic.



Segona. Requisits de les persones beneficiàries

Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria han de reunir els requisits següents en la data en què acabe el termini de presentació de sol·licituds:

1) Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats a què, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de persones. Les persones aspirants que no tinguen nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es podrà verificar, si escau, en el procés de selecció.



2) Estar en possessió d'alguna d'aquestes titulacions:

a) Grau en informació i documentació

b) Diplomatura en biblioteconomia i documentació

c) Llicenciatura en documentació

d) Qualsevol titulació superior sempre que s'acredite haver cursat estudis en matèria arxivística iguals o superiors a 200 hores lectives o 8 crèdits ECTS.

La titulació ha d'estar expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen passat més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció del títol que s'al·legue com a requisit en aquest apartat.

3) No trobar-se incursa en les prohibicions per a obtenir la condició de beneficiària, establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el tràmit de sol·licitud.

4) No haver complit 35 anys.

5) No podran ser beneficiàries aquelles persones que anteriorment hagen gaudit d'una beca de formació professional en el Departament d'Arxiu de les Corts Valencianes, durant un període superior a un semestre.

6) Complir les obligacions que siguen aplicables segons la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

7) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat, com també amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà segons es disposa en la base tercera o cinquena.





Tercera. Sol·licituds

1. Les persones sol·licitants de les beques hauran de presentar una instància adreçada al lletrat major-secretari general de les Corts Valencianes en el Registre General de les Corts Valencianes, c/ de la Llibertat, s/n, de València, o en la forma establida en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons el model de l'annex II.

1. També pot presentar-se la sol·licitud per via electrònica. Per a això, cal accedir a la seu electrònica de les Corts Valencianes (https://seu.cortsvalencianes.es/) i obrir l'apartat «ciutadania» on hi ha el tràmit específic, anomenat «0100 beques de formació professional arxivística», per obtenir el model d'instància. Després, en el mateix apartat, cal accedir al tràmit «0010 presentació d'escrits genèrics» en el qual s'ha de presentar la instància esmentada en format pdf.



2. En cas que una mateixa persona presente més d'una sol·licitud, només es tindrà en compte l'última presentada.

3. En el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, caldrà adjuntar còpia de la documentació suficient que acredite que l'aspirant és nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats als quals, en virtut de tractats celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de les persones.



4. El formulari de sol·licitud ha d'incorporar una declaració responsable per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades contingudes en la sol·licitud i en els mèrits al·legats són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, la qual queda a disposició de les Corts Valencianes per a la comprovació, control i inspecció que es consideren oportuns. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació en l'esmentada declaració responsable, com també la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria, mitjançant l'adopció de la resolució que en cada cas corresponga.

5. Igualment, el formulari de sol·licitud ha d'incorporar una declaració responsable per mitjà de la qual, si escau, la persona sol·licitant manifesta que es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat i de les obligacions amb la Seguretat Social en els termes previstos en l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



6. La indicació dels mèrits la valoració dels quals se sol·licita, haurà d'ajustar-se al model d'organització que figura en la instància annexa.



7. La instància conté una indicació que les dades de caràcter personal podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.

8. Per a poder efectuar la presentació electrònica la persona sol·licitant ha de disposar de qualsevol de les certificacions digitals de persona física admeses en la seu electrònica de les Corts Valencianes i emeses per una entitat certificadora reconeguda, de les que hi ha indicades en la seu electrònica.

9. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es pot acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. A l'efecte del còmput de terminis, és vàlida i produeix efectes jurídics la data d'entrada consignada en el rebut que expedeix el registre electrònic. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent.

10. Si la sol·licitud presentada en termini no reuneix els requisits indicats en la convocatòria o no és aportada alguna documentació de la que s'hi exigeix, les Corts Valencianes requerirà la persona interessada perquè l'esmene en el termini màxim de deu dies hàbils, i advertir-li que si no ho fa, es considerarà que ha desistit en la seua sol·licitud.

11. La presentació de la sol·licitud per a optar a les beques, sense perjudici d'una possible impugnació, implica que la persona sol·licitant accepta aquestes bases.



Quarta. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà del dia de la publicació de la resolució de convocatòria en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinquena. Documentació acreditativa dels mèrits i dels requisits per a l'obtenció de la beca

1. Les persones aspirants no hauran d'acompanyar la sol·licitud amb la documentació acreditativa dels mèrits, tret del requisit a què fa referència l'apartat 4 de la base tercera.

1. Únicament les persones seleccionades per a la fase d'entrevista han de presentar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats. Si aquesta documentació es troba ja en poder de les Corts Valencianes, es pot indicar el procediment en el qual es va facilitar per tal d'incorporar-la d'ofici.

2. Les persones que no hagen subscrit la declaració responsable a què fa referència l'apartat 6 de la base tercera hauran d'aportar, si són seleccionades per a la fase d'entrevista, les certificacions expedides per les corresponents administracions públiques del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.



3. La presentació de la documentació acreditativa dels mèrits al·legats i del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a què es fa referència en l'apartat anterior, es podrà fer per via electrònica en la seu del Registre Electrònic de les Corts Valencianes i presencialment, en el Registre de les Corts Valencianes per qualsevol de les vies previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presentació, en tot cas, haurà de realitzar-se en el període de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista amb les puntuacions de la primera fase del procediment de selecció a què fa referència l'apartat 6 de la base setena.



4. En tot cas, la documentació dels mèrits s'acreditarà per qualsevol mitjà acceptat en dret i, especialment, de la manera següent:



a) Per a títols acadèmics, original o fotocòpia compulsada.

b) Per als idiomes, títols i certificacions (originals o fotocòpia compulsada) del corresponent centre docent o administratiu, sense perjudici que els aspirants puguen ser sotmesos a les proves que la comissió estime pertinents.

c) Per a la resta de cursos, únicament certificats oficials (original o fotocòpia compulsada).

d) Per a les publicacions, una còpia.

No es tindrà en compte cap mèrit al·legat que no estiga degudament acreditat documentalment.



Sisena. Comissió avaluadora

Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de la proposta d'adjudicació, la comissió avaluadora està formada per:

a) Juan Antonio Martínez Corral, lletrat de les Corts Valencianes, que exercirà la presidència de la comissió.

b) Joaquín José Marco Marco, lletrat de les Corts Valencianes director d'Arxiu.

c) Asunción Cabedo Llorens, cap del Departament de Recursos Humans, que exercirà la secretaria de la comissió, amb veu i vot.

d) María José Cubells Puertes, tècnica superior en informació i documentació del Departament d'Arxiu.



Setena. Procediment

1. En els vint dies hàbils següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora examinarà les sol·licituds formulades.

1. La selecció constarà de dues fases.

2. La primera fase consistirà en la baremació dels mèrits al·legats per les persones sol·licitants, segons la puntuació següent:

a) Expedient acadèmic, fins a 4 punts. El càlcul es realitzarà proporcionalment, de conformitat amb la nota mitjana global de l'expedient acadèmic obtinguda d'acord amb allò que es preveu en l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre.

b) Cursos sobre la matèria objecte de la convocatòria, impartits per institucions públiques i entitats oficialment homologades per a impartir cursos, fins a 7 punts, segons els criteris següents:

1. Cursos postgrau universitari: títols propis universitaris o formació equivalent de més de 200 hores lectives, fins a 2 punts.

2. Altres cursos, fins a 5 punts. Es valoraran, acumuladament, els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

– de 200 o més hores: 2,00 punts

– de 100 a 199 hores: 1,50 punts

– de 75 a 99 hores: 1,00 punts

– de 50 a 74 hores: 0,75 punts

– de 25 a 49 hores: 0,50 punts

– de 15 a 24 hores: 0,20 punts

En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos d'idiomes o informàtica.

c) Coneixements del valencià, fins a 2 punts.

– nivell A1: 0,25

– nivell A2: 0,50

– nivell B1: 1,00

– nivell B2: 1,25

– nivell C1: 1,50

– nivell C2: 2,00

La valoració d'aquest apartat s'ajustarà al que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats. Només es valorarà el nivell més alt acreditat.

d) Coneixement d'altres idiomes, fins a 2 punts.

Es valoraran tots aquells coneixements d'idiomes oficials distints del castellà i valencià, acreditats documentalment, de conformitat amb els sis nivells segons es defineixen en el marc comú europeu de referència per a les llengües, en aplicació del Reial decret 1041/2017, de 22 de desembre, i decrets del Consell 155/2007, de 21 de setembre; 119/2008, de 5 de setembre, com també el Decret 61/2013, de 17 de maig, modificat per l'Ordre 93/2013, d'11 de novembre, aplicant la llista de valors següent:

– Nivell A1: 0,10 punts

– Nivell A2: 0,20 punts

– Nivell B1: 0,40 punts

– Nivell B2: 0,60 punts

– Nivell C1: 0,80 punts

– Nivell C2: 1,00 punts

Només es valorarà el nivell més alt acreditat de cada idioma, sense que en cap cas es puga superar amb la suma dels distints idiomes la puntuació màxima.

En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat 2.a, no es podrà computar també en aquest apartat.

e) Coneixements d'informàtica aplicats a l'arxivística, la gestió documental o l'activitat parlamentària, fins a 2 punts:

– De 30 a 50 hores lectives acumulades: 0,50 punts

– De 51 a 100 hores lectives acumulades: 1,00 punts

– De 101 a 200 hores lectives acumulades: 2,00 punts

Aquests coneixements s'acreditaran mitjançant certificats i títols expedits per centres oficials o homologats.

f) Altres mèrits:

1. Títols acadèmics no valorats en la resta d'apartats:

– Doctorat: 2,00 punts

– Màster universitari: 1,50 punts

– Títol universitari superior o equivalent: 1,00 punts

– Títol universitari mitjà o equivalent: 0,50 punts

– Diploma d'estudis avançats o suficiència investigadora: 0,50 punts

El diploma d'estudis avançats o la suficiència investigadora no es valoraran quan s'haja valorat el doctorat, tret que la seua obtenció no haja sigut un requisit per a accedir al doctorat. Igualment, no es valoraran els màsters universitaris cursats com a requisit d'accés al doctorat, segons preveu el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, i la resta de la normativa d'aplicació en cada cas.

2. Publicacions relacionades amb la matèria objecte de la convocatòria, fins a 1 punt.

La comissió valorarà les publicacions en funció de criteris de qualitat generalment admesos, i en tot cas, atenent el reconeixement científic de la revista o l'editorial en l'àmbit de l'arxivística i la documentació, i al rigor i objectivitat del procés de selecció d'articles.



3. Realitzada la baremació de les sol·licituds admeses, la comissió farà pública la llista amb les puntuacions de les persones aspirants amb especificació de les que han obtingut una puntuació igual i superior a 5 punts, a l'efecte que puguen aportar la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

Aquesta comissió també ha de fer pública la relació de sol·licituds que no són admeses, per tal que les persones interessades puguen esmenar allò que consideren oportú en els termes previstos en la legislació bàsica del procediment administratiu i la base tercera, punt 11, d'aquesta convocatòria. En tot cas, és causa d'inadmissió la presentació fora del termini o sense usar els formularis previstos.

4. Segona fase: les persones que hagen superat la qualificació de 5 punts seran convocades a la segona fase del procés, que consistirà en una entrevista personal que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. Aquesta fase es puntuarà fins a un màxim de 5 punts.



Vuitena. Finalització del procediment de selecció

1. Finalitzada la segona fase, la comissió avaluadora, en el termini de deu dies hàbils, ha d'elaborar una proposta de resolució, que elevarà a la Secretaria General, en la qual figuren la relació ordenada de les persones que han participat en aquesta segona fase, segons la puntuació obtinguda. En la proposta es farà constar expressament les persones a les quals es proposa per a l'obtenció de les beques, també ordenadament, segons la puntuació obtinguda de major a menor.

1. La convocatòria podrà declarar-se deserta, a proposta de la comissió avaluadora.

2. En cas d'empat, l'ordre s'establirà successivament atesa la major puntuació obtinguda en l'expedient acadèmic i, si persisteix, prevaldrà la condició de víctima de violència de gènere acreditada segons preveu l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.





Novena. Concessió, notificació i publicitat

1. El termini màxim per a aprovar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades és de tres mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria de les beques en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici de l'ampliació de terminis en els termes que preveu l'article 32 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

1. En cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades han d'entendre desestimades les sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. La publicació de les llistes, relacions, propostes de resolució i resolucions previstes en aquestes bases es farà en el portal web de les Corts Valencianes (www.cortsvalencianes.es).

3. El lletrat major-secretari general resoldrà la concessió a la vista de la proposta de la comissió avaluadora. En aquesta resolució s'indicarà expressament el dia d'inici del gaudi de la beca, que no podrà ser inferior a deu dies hàbils des de la data de publicació de la resolució ni superior a un mes.

4. La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i es notificarà a les persones beneficiàries. En tot cas, la publicació de la resolució produeix els efectes de notificació a les persones interessades.

5. Les persones beneficiàries hauran d'acceptar expressament la beca amb anterioritat a l'inici del període de gaudi. Una vegada acceptada la beca, i en el termini d'un mes des de l'acceptació de la beca, la persona adjudicatària haurà de presentar davant la Secretaria General de les Corts Valencianes la documentació que tot seguit s'indica.

a. Certificació que acredite que no pateix malaltia o defecte físic que impedesca la prestació dels estudis i activitats que comporta l'acceptació de la beca.

b. Declaració jurada de no tenir cap compromís o obligació que impedisca la realització de les activitats de formació o tenir adjudicada altra beca, contracte laboral o un altre de naturalesa anàloga.

6. Si no es presentara aquesta documentació en el dit termini, es considerarà que la persona interessada renuncia a la beca i s'oferirà a la primera persona de la borsa de reserva. En aquest cas no es meritarà cap dret al cobrament.



Desena. Borsa de reserva

1. Les persones que hagen superat en el procés selectiu la puntuació mínima a què fa referència l'apartat 6 de la base setena, conformaran una borsa de reserva per a cobrir les vacants que es puguen produir durant el període de gaudi per renúncia de la persona adjudicatària o suspensió o revocació. La crida per a la substitució serà automàtica.



1. La borsa serà aprovada per resolució del lletrat major-secretari general, i contindrà la relació ordenada per puntuació total del procés selectiu, de major a menor, de les persones que reunisquen les condicions indicades en el punt anterior.

2. La resolució aprovatòria de la borsa de reserva es publicarà segons preveu la base anterior.

3. La borsa de reserva es mantindrà fins a la finalització de les beques.



Onzena. Exercici de les beques

1. La formació es desenvoluparà en el Departament d'Arxiu de les Corts Valencianes. És fonamentalment en aquesta unitat administrativa, per les competències que li atribueix l'article 8.5 dels Estatuts de govern i règim Interior (BOCV número 40, de 20 de novembre de 2019), on es podran posar en pràctica els coneixements adquirits en la formació acadèmica i adquirir-ne de nous, amb relació al tractament tècnic del patrimoni documental de la cambra.



Dotzena. Durada de les beques

1. El període de gaudi de cada beca serà de dotze mesos, des de la incorporació de la persona beneficiària.

1. Les pràctiques es realitzaran amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la persona que tinga assignada la tutoria. Cada trimestre natural, les persones beneficiàries d'una beca podran gaudir d'una setmana natural de descans, que podrà acumular-se amb l'autorització de la persona que tinga atribuïda la tutoria.

2. Les beques són improrrogables.

3. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acollida s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.





Tretzena. Finançament, dotació econòmica i cobertures de les persones beneficiàries

1. Les beques es finançaran a càrrec de la partida pressupostària 111.112.48001 dels pressupostos de les Corts Valencianes per a l'exercici 2020 i el seu equivalent per a l'exercici 2021.

1. La quantia màxima global destinada a aquestes beques no podrà superar les quantitats següents:

Anualitat 2020: 3.000 euros.

Anualitat 2021: 33.000 euros.

2. Cada persona beneficiària rebrà una ajuda econòmica per les despeses que comporta la beca per una quantia total de 12.000 euros anuals, que es percebran a la finalització del mes a raó de 1.000 euros, prèvia certificació del lletrat major-secretari general, a la vista de la certificació que es menciona en el segon paràgraf de la base huitena.

3. Sobre aquest import es practicaran les retencions a compte corresponents a l'impost de la renda sobre les persones físiques i les altres que, si escau, pogueren correspondre.

4. Les Corts Valencianes incorporaran al règim general de la Seguretat Social les persones participants en el programa de formació esmentat, de conformitat amb el que disposa el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desenvolupament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social.



5. Les quantitats abonades no tindran en cap cas el caràcter de salari o retribució.

6. Les Corts Valencianes contractaran una assegurança d'accidents per a cadascun dels becaris i becàries pel temps de duració de la beca, en el cas que no tingueren cobertes aquestes contingències.



Catorzena. Incompatibilitats i indivisibilitats

1. Les beques són indivisibles.

1. Són incompatibles amb qualsevol altra beca o ajuda de naturalesa similar, com també amb la realització de qualsevol activitat laboral remunerada.

2. La concessió i el gaudi de la beca no suposarà vinculació laboral o funcionarial entre la persona beneficiària i les Corts Valencianes.



3. No és aplicable a aquesta beca l'Estatut del personal investigador en formació.



Quinzena. Obligacions de la persona beneficiària

1. Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

1. Incorporar-se al Departament d'Arxiu en el termini establert, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi i a guardar el secret degut i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga. La indisponiblitat de la documentació o la informació a què tingueren accés subsistirà una vegada finalitzada la beca.



2. Dur a terme les activitats de formació teoricopràctica segons un pla específic de formació que establirà la persona de nivell tècnic de l'Arxiu de les Corts Valencianes que tinga atribuïda la tutoria, i que serà lliurat a la persona beneficiària en iniciar la beca.

3. Cedir, gratuïtament, a les Corts Valencianes i de forma indefinida els resultats documentals que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de la beca, com també la memòria final que elabore, sense perjudici de poder sol·licitar una còpia dels documents acreditatius de les activitats realitzades, conforme a allò que dispose la normativa que siga aplicable en cada cas.

4. Complir les bases de la convocatòria i la resta de normes que siguen d'aplicació com a conseqüència de la beca.

5. En finalitzar el gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà de presentar una memòria de les activitats de formació realitzades pel becari o becària.





Setzena. Obligacions de les Corts Valencianes

1. Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per al normal desenvolupament de l'activitat objecte de la beca.

2. Designar un tutor o una tutora per a la formació, coordinació i orientació de l'activitat que s'haja de realitzar. Aquesta persona designada haurà de ser personal tècnic adscrit al Departament d'Arxiu, i assignarà les activitats a realitzar en el curs de les pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari i resoldrà els dubtes que puguen sorgir, i n'avaluarà l'aprofitament.

3. Programar un pla de formació anual per a les persones beneficiàries de la beca, on constaran detalladament els objectius formatius, les matèries sobre les quals es realitzarà l'acció formativa i les activitats en les quals es concretarà la formació que s'impartirà. Aquest pla serà lliurat a les persones adjudicatàries de la beca en iniciar el gaudi de la beca, com també després de cada actualització, en cas d'haver-n'hi.



4. Facilitar a les persones adjudicatàries informació documental sobre els cursos que es desenvolupen en les Corts Valencianes, perquè puguen assistir a aquells que redunden en benefici de la formació que han d'adquirir durant el període de duració de la beca. L'assistència a aquests cursos quedarà documentada en el seu expedient, i el temps d'assistència serà considerat dins de l'horari d'activitats de la beca, sense que el temps que es dedique al conjunt de les activitats formatives puga excedir de les trenta hores setmanals.

5. Vetlar pel desenvolupament adequat d'aquest programa formatiu.

6. Elaborar informes mensuals d'avaluació, i informe final sobre les activitats de formació teòrica i pràctica impartida, els coneixements adquirits i les habilitats i competències pràctiques desenvolupades per les persones que han gaudit de la beca.

7. Expedir el certificat d'aptitud i aprofitament corresponent a favor de qui haja gaudit de la beca, després de la finalització del termini de la beca, o en cas de renúncia, en el moment de presentar-la, a la vista de la memòria presentada i després de l'informe favorable de la persona que ha exercit la tutoria.

8. Abonar a les persones beneficiàries l'ajuda econòmica prevista en l'apartat 3 de la base tretzena i incorporar-les al règim general de la Seguretat Social de conformitat amb el que disposa el Reial decret 1.493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social i l'apartat 5 de la base esmentada.

9. Contractar l'assegurança d'accidents prevista en l'apartat 7 de la base tretzena.



Dessetena. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. El lletrat major-secretari general, a proposta de la direcció del Departament d'Arxiu, amb l'informe previ de la persona responsable de la tutoria, si s'escau, podrà acordar la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca si s'hi dona algun dels supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



1. Serà procedent el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base catorzena.



2. En tot cas, determinarà la pèrdua de la condició de persona beneficiària i, en conseqüència, la pèrdua del dret al cobrament, la concurrència d'algun dels supòsits següents:

a) No realització de les activitats per a la formació pràctica en condicions satisfactòries i adequades a la finalitat de la beca.

b) Pèrdua sobrevinguda dels requisits per a la concessió de la beca.



c) Incompliment greu de les obligacions.

3. En la tramitació dels procediments a què es fa referència en aquesta base es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.

4. La pèrdua de la beca i el reintegrament s'acordarà sense perjudici de les responsabilitats que resulten exigibles.

5. La pèrdua de la condició de persona beneficiària no eximirà de l'obligació de presentar la memòria mencionada en l'apartat 6 de la base quinzena.



Dihuitena. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquestes bases, per mitjà de la comprovació i control de la documentació acreditativa dels mèrits, i després de la finalització del gaudi de la beca, de la memòria de les activitats de formació realitzades per les persones que hagen resultat beneficiàries, que a aquest efecte s'ha establit en aquestes bases, de conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Es constatarà que la memòria compleix les característiques especificades en la base quinzena. Així mateix, la persona responsable de la tutoria expedirà una certificació mensual, en la qual es faça constar que s'ha realitzat l'activitat d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca.



Denovena. Interpretació

El lletrat major-secretari general dictarà les instruccions que siguen necessàries, en l'àmbit de les seues competències, per a l'aplicació d'aquestes bases i convocatòria.

També resoldrà tant els dubtes com els conflictes que puguen plantejar les persones beneficiàries de les beques en l'exercici de la seua funció, així mateix les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques, amb audiència prèvia de la persona interessada.



Vintena. Protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb la legislació, europea i espanyola, en protecció de dades de caràcter personal, les dades facilitades per les persones aspirants a una de les beques per a la formació professional arxivística seran tractats, en qualitat de responsable, per les Corts Valencianes.

Aquestes dades seran tractades amb l'única finalitat de gestionar les sol·licituds i posterior participació en el procés selectiu organitzat per les Corts Valencianes. Així mateix, seran utilitzades per a la gestió de les llistes de selecció.

El nom i els cognoms; quatre xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat, número d'identitat d'estranger, passaport o document equivalent; l'admissió o no a aquest procés selectiu; el motiu de l'exclusió; els resultats de les diferents fases del procés selectiu; la valoració dels mèrits; la puntuació final; l'ordre en el resultat; com també la inclusió en la llista d'espera resultant del procés selectiu podran ser publicats en:

• El «tauler d'anuncis» de les Corts Valencianes, segons estableix l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

• En el lloc web institucional, de conformitat amb el que s'estableix per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

• En el diari o butlletí oficial.

La base legal per al tractament de les dades de caràcter personal de les persones aspirants, amb les finalitats anteriorment esmentades, és la signatura de la sol·licitud d'admissió a processos selectius i amb això l'acceptació de les bases de la convocatòria. Així mateix, les Corts Valencianes estan legitimades a tractar les dades personals dels candidats sobre la base del compliment de les obligacions legals que regeixen els processos de selecció en el sector públic.

Les dades de caràcter personal aportades per les persones aspirants seran conservades, com a mínim, el temps necessari per a atendre possibles reclamacions i recursos del procés selectiu i, més enllà, durant el temps necessari per a complir les obligacions legals pertinents que se'n deriven. Aquestes no seran cedides o comunicades a tercers, excepte en els supòsits legalment previstos.

Les persones aspirants a una de les beques per a la formació professional arxivística podran exercitar els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades, de limitació i oposició al seu tractament, com també a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seues dades, quan procedisquen. A aquest efecte, haurà de presentar un escrit en el Registre d'entrada de les Corts Valencianes Pl. Sant Llorenç 4, 46003 València.

En l'escrit haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, alhora, haurà de mostrar o, en cas d'enviament postal, acompanyar fotocòpia del DNI o document identificatiu equivalent. En cas que actuara mitjançant representant, legal o voluntari, haurà d'aportar també document que acredite la representació i document identificatiu d'aquest. Així mateix, en cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació davant del delegat de protecció de dades de les Corts Valencianes (dpdcortsvalencianes@corts.es) o, si escau, davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.aepd.es).



Vint-i-unena. Règim jurídic

A més de les presents bases i de la normativa específica de les Corts Valencianes, hi seran aplicables en allò que pertoque a les beques regulades per aquestes bases, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, com també la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la seua normativa de desplegament.

Mapa web