Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 2/2021, de 5 de febrer, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per al foment de la formació, la investigació i la transferència de coneixement entre el sistema universitari valencià i l'Administració pública valenciana en l'àmbit de l'economia pública. [2021/1150]

(DOGV núm. 9021 de 16.02.2021) Ref. Base de dades 001379/2021




Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Finalitat de les subvencions

Article 3. Resultats esperats, indicadors i objectius

Article 4. Finançament

Article 5. Entitats beneficiàries, requisits, manera d'acreditar-los i obligacions

Article 6. Personal investigador predoctoral

Article 7. Duració de les subvencions

Article 8. Conceptes subvencionables i criteris per a la determinació de l'import de les subvencions

Article 9. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Article 10. Perspectiva de gènere i inclusió social

Article 11. Cessió de dades

Capítol II. Tramitació i resolució de les subvencions

Article 12. Procediment de concessió

Article 13. Òrgans competents

Article 14. Presentació de sol·licituds

Article 15. Instrucció del procediment

Article 16. Comissió avaluadora

Article 17. Criteris de valoració de les sol·licituds

Article 18. Proposta de resolució

Article 19. Resolució

Article 20. Convenis de col·laboració

Article 21. Modificació de la resolució

Capítol III. Pagament, justificació i control de les subvencions

Article 22. Justificació de les subvencions

Article 23. Pagament de les subvencions

Article 24. Seguiment econòmic de les subvencions

Article 25. Seguiment científic de les subvencions

Article 26. Publicitat i resultats

Article 27. Compatibilitat amb altres subvencions

Disposicions addicionals

Primera. Abast pluriennal de les subvencions

Segona. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Facultats de la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



Mitjançant el Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic assumeix entre altres funcions, a través de la Secretaria Autonòmica de Model Econòmic i Finançament, l'impuls de la reforma del sector públic de la Generalitat i del model econòmic, així com de la millora del finançament de la Comunitat.

En aquest marc, una de les línies d'actuació de la Direcció General de Model Econòmic, Finançament Autonòmic i Política Financera és la de coordinar, elaborar i difondre estudis en l'àmbit de l'economia pública, el finançament d'hisendes territorials, de la despesa pública i els diferents models de descentralització fiscal, en col·laboració amb universitats, centres d'investigació i altres organismes.



A aquests efectes, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic considera necessària una nova línia de subvencions destinada a les universitats del Sistema Universitari Valencià amb la finalitat de fomentar la formació i la investigació acadèmica, així com la transferència d'informació, coneixements i la col·laboració entre l'àmbit acadèmic i l'administració pública en l'àmbit de l'economia pública.



Aquesta iniciativa ve a completar altres actuacions de la Direcció General de Model Econòmic, Finançament Autonòmic i Política Financera enfocades a la Universitat en els àmbits del finançament autonòmic i estudis en economia pública – subvencions destinades al suport de grups d'investigació en economia pública dels centres d'investigació de la Comunitat Valenciana-, així com l'impuls del model econòmic -Xarxa de Càtedres per a la Transformació del Model Econòmic-.



En primer lloc, es pretén fomentar la investigació en les àrees d'interés gestionades per la Generalitat, perquè, en el futur, poder millorar la presa de decisions en les polítiques públiques desenvolupades per la Generalitat.

En segon lloc, amb aquesta nova línia de subvencions es pretén contribuir a la formació especialitzada de professionals en matèria d'economia pública que, en el futur, puguen continuar desenvolupant la seua activitat en alguna universitat valenciana, en la Generalitat o en altres institucions públiques o privades.

Finalment, es pretén contribuir a la futura formació de grups d'investigació emergents en economia pública en les universitats del Sistema Universitari Valencià o a la consolidació dels grups d'investigació ja existents.

En definitiva, aquesta línia de subvencions aspira, en última instància, a contribuir a la generació de les condicions que faciliten l'orientació, l'actualització i l'avaluació de les polítiques públiques realitzades des de l'administració autonòmica.

Les àrees d'investigació d'interés prioritari per a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic es concretaran en cada convocatòria en el marc del que es disposa en aquestes bases reguladores.

En la redacció de les presents bases reguladores s'han tingut en compte les recomanacions i conclusions de l'AIReF en el marc del projecte d'anàlisi de despesa pública (conegut com Spending Review) referit a l'estratègia i procediments en la concessió de subvencions. Referent a això, aquestes bases reguladores incorporen un sistema d'indicadors i objectius concrets, que permeten un seguiment continu i una avaluació transparent dels resultats esperats.

En l'ordre jurídic, la principal normativa d'aplicació a les subvencions regulades en la present ordre està constituïda pels articles 159 a 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i els preceptes bàsics de la normativa general en matèria de subvencions, dictada per l'Estat en l'exercici de les competències previstes en l'article 149.1.13a, 14a i 18a de la Constitució, concretament la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. Així mateix, també són aplicable la normativa bàsica de procediment administratiu, del sector públic, de competència i de transparència.

En tant que les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat també serà aplicable respecte a la seua formalització i seguiment el que es disposa en el Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

En l'elaboració de la present ordre, s'han seguit els principis de bona regulació de necessitat i eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, enumerats en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quant a la necessitat i eficàcia, les finalitats establides en l'article 3 de la Llei 2/2009, de 14 d'abril, de coordinació del Sistema Valencià d'Investigació Científica i Desenvolupament Tecnològic, ho justifiquen.



Pel que respecta a la seguretat jurídica, s'ha tingut present la necessitat d'una constant adequació dels criteris de concessió de fons públics a les directrius de la citada Llei 38/2003 i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Des del punt de vista de l'eficiència, s'ha buscat la racionalització del procediment de concessió de les subvencions, seguint el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

Pel que fa a l'aplicació del principi de transparència, la tramitació es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat, on estaran disponibles, tant les bases reguladores i els impresos associats, com una informació àmplia i detallada del tràmit administratiu, que han de seguir les possibles entitats beneficiàries de les subvencions contemplades.



En aplicació del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les subvencions que es regulen en la present ordre no estan subjectes a l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, en tractar-se del foment d'activitats de formació i especialització dels recursos humans en investigació, desenvolupament i innovació, així com la promoció de la incorporació de professionals de la I+D+i a les entitats, tant públiques com privades; i la realització d'I+D+i independent per a millorar els coneixements i la comprensió, inclosa la investigació col·laborativa i el desenvolupament i difusió dels resultats de les investigacions.



De conformitat amb el Dictamen 606/2020 del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en la tramitació d'aquestes bases reguladores, s'ha realitzat la consulta prèvia a la qual es refereix l'article 133.1 de la Llei 39/2015.

Per tot això, d'acord amb el que s'estableix en els articles 160.2.b i 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; de conformitat amb la proposta de la Secretària Autonòmica de Model Econòmic i Finançament de data 22 de maig de 2020 i emés informe per l'Advocacia de la Generalitat i per la Intervenció Delegada; en virtut de les facultats que em confereix l'article 160.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, una vegada evacuats els informes preceptius, concedida audiència pública, i oïda/conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases reguladores per a la concessió, en règim de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, de subvencions destinades al foment de la formació, la investigació acadèmica i la transferència d'informació i coneixements en matèria d'economia pública entre les universitats del Sistema Universitari Valencià i l'administració pública valenciana.

2. La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant la selecció de les universitats beneficiàries en funció de la seua activitat i capacitat investigadora en l'àmbit de l'economia, de manera que es garantisquen els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

3. Les universitats beneficiàries hauran de destinar les subvencions al finançament de projectes d'investigació articulats entorn del desenvolupament d'una tesi doctoral, en àrees d'interés gestionades per la Generalitat i considerades prioritàries en la corresponent convocatòria, d'acord amb el que s'estableix en l'article 2 de les presents bases.

4. El seguiment de l'activitat finançada s'articularà i concretarà mitjançant la subscripció d'un conveni de col·laboració de conformitat amb el que es disposa en la resolució de concessió, en la convocatòria, en aquestes bases reguladores i en la normativa reguladora de convenis.

5. Els convenis de col·laboració amb les universitats esmentats en l'apartat anterior podran ser subscrits per un o diversos dels departaments del Consell, tenint en compte l'àmbit competencial de cadascuna de les conselleries.



Article 2. Finalitat de les subvencions

1. La finalitat d'aquestes subvencions és fomentar la formació i la investigació acadèmica, així com la transferència de coneixement i la col·laboració entre l'àmbit acadèmic i l'administració pública en l'àmbit de l'economia pública en àrees d'interés gestionades per la Generalitat i considerades prioritàries.

2. Les àrees d'interés, considerades prioritàries, s'establiran en les respectives convocatòries i estaran englobades dins d'alguna de les següents:

a) Errors del mercat i béns públics

b) Economia del benestar

c) Despesa pública, eficiència i equitat

d) Finançament de polítiques de despesa

e) Imposició i elecció pública

f) Sistemes fiscals

g) Hisenda autonòmica i local

h) Federalisme fiscal

i) Anàlisi econòmica i avaluació de polítiques públiques

j) Dèficits fiscals i deute públic. Sostenibilitat de les finances públiques

k) Pressupost i regles fiscals

l) Economia pública internacional

m) Regulació pública



Article 3. Resultats esperats, indicadors i objectius

1. Els resultats esperats amb aquestes subvencions són els següents:



a) Millorar la investigació acadèmica en les àrees d'interés gestionades per la Generalitat, perquè, en el futur, permeta millorar la presa de decisions en les polítiques públiques desenvolupades per la Generalitat.

b) Contribuir a la formació especialitzada d'investigadors en matèria d'economia pública que, en el futur, puguen continuar desenvolupant la seua activitat en alguna universitat valenciana, o bé incorporar-se a l'activitat professional en la Generalitat o en altres institucions públiques o privades.

c) Contribuir a la futura formació de grups d'investigació emergents en economia pública en les universitats del Sistema Universitari Valencià o a la consolidació dels grups d'investigació ja existents.



2. Per al seguiment i avaluació d'aquests resultats esperats s'estableixen els següents indicadors i objectius:

a) Indicador 1. Excel·lència investigadora: tesis doctorals llegides i qualificació obtinguda i nombre d'articles acadèmics publicats.

Objectius. En funció del grau de compliment es plantegen els següents objectius:

a.1) Tesi doctoral:

Màxim. Totes les tesis doctorals llegides i cum laude i el 50 % Premi Extraordinari.

Mitjà. Totes les tesis doctorals llegides i cum laude i el 25 % Premi Extraordinari.

Mínim. Totes les tesis doctorals llegides i cum laude.

a.2) Articles acadèmics publicats amb referència JCR o Scopus:

Màxim: 3 articles per tesis.

Mitjà: 2 articles per tesis.

Mínim: 1 article per tesi.

b) Indicador 2. Incorporació mercat de treball. Percentatge de personal investigador predoctoral finançat que, o bé accedeix a un lloc de treball en la universitat, institucions públiques o empreses privades relacionades amb alguna de les matèries d'interés vinculades a l'activitat de la Generalitat o bé oposita i accedeix a algun cos de personal funcionari del grup A1 de la Generalitat.

Objectius. En funció del grau de compliment es plantegen 3 objectius:

b.1) Objectiu màxim. El 80 % dels investigadors o investigadores predoctorals finançats accedisca a un lloc de treball en la universitat institucions públiques o empreses privades relacionades amb alguna de les matèries d'interés vinculades a l'activitat de la Generalitat, o a algun cos de personal funcionari del grup A1 de la Generalitat.

b.2) Objectiu mitjà. El percentatge d'accés al mercat de treball és del 40 %.

b.3) Objectiu mínim. El percentatge d'accés al mercat de treball és del 20 %.

c) Indicador 3. Grups d'investigació. Nombre de nous grups d'investigació en economia pública creats, amb independència que els mateixos hagen sigut inscrits en els registres de les Universitats.



Objectius. Que almenys es cree un nou grup d'investigació en economia pública cada 4 anys, ja siga per part dels investigadors o investigadores predoctorals finançats o per part dels seus tutors o tutores.



d) Indicador 4. Aplicació dels resultats. Grau d'aplicació dels resultats de la investigació en la Generalitat en un horitzó temporal de 6 anys des de la lectura de la tesi.

Objectius. Es plantegen els següents objectius:

d.1) Màxim. Utilitzat de manera rellevant almenys el 50 % del publicat.

d.2) Mitjà. Utilitzat de manera rellevant entre el 50 % i el 25 %.

d.3) Mínim. Utilitzat menys del 25 %.

3. El seguiment dels indicadors i objectius haurà de dur-se a terme durant els sis anys següents a la finalització de la tesi doctoral, i es concretarà en un informe que les entitats beneficiàries hauran de remetre a la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic durant el mes de desembre de cada any.

4. La direcció general competent en matèria de finançament autonòmic podrà realitzar periòdicament enquestes de satisfacció tant a les persones investigadores contractades com als seus tutors o tutores, amb l'objectiu d'incorporar en el futur els suggeriments de millores que s'estimen adequades.

5. A més del seguiment dels indicadors i objectius aconseguits, l'òrgan instructor d'aquestes subvencions realitzarà anualment un seguiment econòmic de les subvencions concedides, així com un seguiment científic sobre el treball desenvolupat per les persones investigadores contractades, en els termes establits en els articles 24 i 25 de les presents bases reguladores.

6. En els convenis de col·laboració que se subscriguen amb cadascuna de les universitats beneficiàries, es crearà un comité, format per representants de la Generalitat i de la universitat, que s'encarregarà de la planificació, amb especial atenció als requeriments d'informació i disponibilitat de dades i evidències, seguiment científic i avaluació de les tesis doctorals. Els representants de la Generalitat en el comité seran nomenats per la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic.



Article 4. Finançament

1. Les subvencions es finançaran amb càrrec a les corresponents línies pressupostàries incloses en cada llei de Pressupostos que per a cada exercici s'aprove.

2. Amb caràcter previ a l'aprovació de cada convocatòria s'haurà d'acreditar l'existència de crèdit adequat i suficient en l'anualitat corresponent.



Article 5. Entitats beneficiàries, requisits, manera d'acreditar-los i obligacions

1. Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions les universitats del Sistema Universitari Valencià, d'acord amb l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, que impartisquen estudis oficials de doctorat i que actuaran com a sol·licitants de les subvencions.

2. Les subvencions es percebran directament per les universitats, que les destinaran al finançament de tesis doctorals en les àrees d'economia pública establides en la convocatòria.

3. Les entitats beneficiàries (universitats) subscriuran un conveni de col·laboració amb la Generalitat, el contingut de la qual s'ajustarà al que es disposa en l'article 11 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual regula els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, i en el qual es concretaran els següents aspectes:

a) El projecte de tesi doctoral, dins de les àrees prioritàries establides en la convocatòria.

b) Els conceptes subvencionables, dins dels enumerats en cada convocatòria, i entre els quals s'inclourà el finançament d'un contracte d'investigador predoctoral, que durà a terme la realització de la tesi doctoral, que es desenvoluparà tant en la universitat com en la seu d'algun dels departaments de la Generalitat o els seus organismes autònoms.

c) El procés de selecció del personal investigador predoctoral, que serà responsabilitat de la universitat i, en tot cas, respectarà els principis de publicitat, concurrència competitiva, objectivitat, igualtat i no discriminació, sent obligatòria la publicació de les ofertes públiques de places del personal investigador predoctorals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), així com la difusió de les mateixes a tota la comunitat universitària a través del lloc web de la universitat, de taulers d'anuncis o d'altres mitjans de publicitat (llistes de subscriptors de correu electrònic, premsa, ràdio, televisió o qualsevol altre mitjà de difusió).

d) El règim de treball en les dependències de la Generalitat i de la Universitat, així com els tutors o tutores de la tesi doctoral i, en el cas que siga necessari per al desenvolupament de la tesi, les hores i el període temporal en les quals el personal investigador predoctoral en formació haurà de desenvolupar la seua activitat en la seu de la Generalitat o els seus organismes autònoms. En tot cas, el temps de treball desenvolupat pel personal investigador predoctoral en la seu de la Generalitat es destinarà exclusivament a l'elaboració de la seua tesi doctoral i tindrà per objecte recaptar la informació necessària (dades, context institucional, marc normatiu, etc.,) per al desenvolupament de la tesi doctoral.

e) La quantia total de les obligacions econòmiques que assumeix la hisenda de la Generalitat, detallant, per imports i exercicis, la manera de realitzar els pagaments i l'aplicació pressupostària a la qual s'imputen.



f) L'establiment d'un comité de seguiment, format per representants de la Generalitat i de la universitat, que s'encarregarà del seguiment i avaluació dels projectes d'investigació. En aplicació del que es preveu en el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell i el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en el comité de seguiment. Els representants de la Generalitat en el comité seran nomenats per la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic.



g) L'obligació de les universitats de realitzar, una vegada finalitzada la tesi doctoral, el seguiment dels indicadors i objectius, als efectes previstos en les presents bases reguladores.

h) Els termes de la col·laboració entre les parts, que en tot cas respectaran el que es disposa en aquestes bases reguladores i en la convocatòria corresponent.

4. D'acord amb la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes, les entitats beneficiàries, hauran de disposar d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, els siga exigible.

5. Les entitats beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A més, les entitats beneficiàries estaran obligades a:

a) Fer constar en les memòries que es redacten, així com en els treballs i activitats realitzats, el finançament de la conselleria concedent de la subvenció, d'acord amb el que es disposa en l'apartat h de l'article 14 de la Llei general de subvencions i de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, així com el que s'estableix en Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat.

b) Difondre els resultats de les investigacions objecte de subvenció. A aquest efecte el personal d'investigació l'activitat investigadora de la qual siga finançada majoritàriament amb fons públics, farà pública una versió digital de la versió final dels continguts del projecte en reposa toris d'accés obert reconeguts en el camp de coneixement en el qual s'ha desenvolupat la investigació, o en repositoris institucionals d'accés obert, sense perjudici dels acords en virtut dels quals s'hagen pogut atribuir o transferir a tercers els drets sobre les publicacions, i no serà aplicable quan els drets sobre els resultats de l'activitat d'investigació, desenvolupament i innovació siguen susceptibles de protecció.



6. Així mateix, per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries, les mateixes no hauran d'incórrer en cap de les circumstàncies de privació de subvencions públiques contemplades en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

7. Les entitats beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i del conveni subscrit i a justificar la seua realització en els terminis establits.



Article 6. Personal investigador predoctoral

1. El personal investigador predoctoral desenvoluparà la seua tesi doctoral, tant en la universitat com en la seu d'algun dels departaments de la Generalitat o els seus organismes autònoms en els termes establits en l'article cinc d'aquesta ordre, la resolució de concessió i el conveni de col·laboració.

2. L'entitat beneficiària designarà la direcció de tesi i la tutoria de l'investigador o investigadora predoctoral, que recaurà en personal que pertanga a la plantilla de l'entitat i que hauran de tindre el grau de doctor o doctora. La direcció de tesi i la tutoria podrà ser coincident o no en la mateixa persona, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.

3. Així mateix, la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic nomenarà un tutor o tutora, que haurà de ser personal empleat públic de la Generalitat i que assessorarà i actuarà com a guia i enllaç en l'àmbit de la Generalitat.

4. El contracte laboral a formalitzar serà l'establit en l'article 21 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.



5. Quan el personal investigador predoctoral obtinga el títol de doctor o finalitze la permanència en el programa de doctorat, d'acord amb l'objecte de la subvenció, finalitzarà el període d'execució de la subvenció. A aquest efecte, es considera que s'ha obtingut l'esmentat títol en la data de l'acte de defensa i aprovació de la tesi doctoral.



6. No obstant això, el que es disposa en l'apartat anterior, si la defensa i aprovació de la tesi doctoral es produeix amb antelació a l'última anualitat de la subvenció, es podrà autoritzar una subvenció per a la contractació, durant el període d'orientació postdoctoral (POP), dels investigadors o investigadores recentment doctorats. Aquest contracte serà subvencionable en el termini pendent d'execució de la subvenció amb una duració màxima d'un any.

7. Les persones candidates hauran de complir amb els requisits que s'establisquen en la convocatòria específica de cada contracte predoctoral realitzat per la universitat beneficiària. En tot cas, en les convocatòries de selecció que realitzen les universitats, haurà d'establir-se que els candidats reunisquen els següents requisits:

a) Estar en possessió d'un títol expedit per una universitat espanyola o estrangera de llicenciatura, arquitectura, enginyeria, grau, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o diplomatura, en els tres anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

b) Admissió o preadmissió en un programa de doctorat relacionat amb algun tema d'economia, en una universitat del Sistema Universitari Valencià.

c) No estar en possessió del títol de doctor o doctora en economia amb anterioritat a la data d'inici del gaudi de la subvenció.

d) No haver gaudit amb anterioritat d'una subvenció o beca predoctoral per un període de temps superior un any.

e) No trobar-se en cap dels supòsits contemplats en l'article 13.2 de la citada Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Article 7. Duració de les subvencions

Les subvencions cobriran el finançament de les tesi doctorals durant un període màxim de 4 anys i hauran de contemplar necessàriament la contractació de personal investigador predoctoral.



Article 8. Conceptes subvencionables i criteris per a la determinació de l'import de les subvencions

1. La subvenció per a finançar els contractes predoctorals cobrirà la totalitat de les retribucions mínimes establides en l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del Personal Investigador en Formació, tenint en compte que:

a) En cada any es reportaran dotze mensualitats i dues pagues extraordinàries

b) Es finançaran també els costos de la quota patronal de la Seguretat Social, conforme a les ordres anuals que desenvolupen les normes legals de cotització a la Seguretat Social, desocupació, protecció per cessament d'activitat, Fons de Garantia Salarial i formació professional, dictades pel ministeri competent en matèria de Seguretat Social.

2. A més del finançament dels contractes predoctorals, es podran subvencionar altres despeses directament relacionades amb el desenvolupament de la tesi i la formació del doctorand, fins a un màxim del 25 % del cost del contracte predoctoral establit en l'apartat anterior. Aquestes despeses, que es concretaran en les convocatòries i en els convenis de col·laboració que se subscriguen, podran finançar únicament conceptes com ara:

a) Material fungible i bibliogràfic fins a un màxim per anualitat que vindrà determinat en la corresponent convocatòria.

b) Béns d'equip per a ús de l'investigador o investigadora predoctoral (portàtil) fins a un màxim que vindrà determinat en la corresponent convocatòria.

c) Despeses de difusió del projecte de tesi doctoral.

d) Despeses derivades de l'organització i participació de la persona investigadora predoctoral i del tutor o tutora designat per l'entitat beneficiària, en jornades, seminaris i activitats de formació específiques relacionades amb el tema de la tesi doctoral o l'adquisició de capacitats i habilitats investigadores. Aquest apartat inclou les despeses d'inscripció, viatge, manutenció i allotjament.

3. El nombre màxim d'universitats beneficiàries en cada convocatòria serà de tres. Així mateix, per a la totalitat de les universitats beneficiàries es podran finançar un número màxim de sis projectes d'investigació de tesi doctoral. La distribució de projectes a finançar en cada convocatòria es realitzarà d'acord amb el següent quadre:



4. Dins dels límits establits en l'apartat anterior, la convocatòria establirà el nombre d'universitats que podran ser beneficiàries i el nombre de projectes d'investigació de tesi doctoral que podran finançar en funció de la seua posició en el barem, així com l'import màxim per projecte, l'import màxim total de les subvencions i la seua distribució per anualitats, en funció de les disponibilitats pressupostàries i del que es disposa en els apartats anteriors.

5. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



6. En cap cas l'import de la subvenció serà superior a l'import de la despesa sol·licitada per a la seua execució.



Article 9. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds d'aquestes subvencions hauran de presentar-se per les universitats del Sistema Universitari Valencià que impartisquen estudis oficials de doctorat, en la forma i terminis recollits en les convocatòries que es publiquen.

2. Les sol·licituds que les persones candidates dirigisquen a les universitats es presentaran en la forma prevista per la respectiva universitat en convocar el procediment de selecció.



Article 10. Perspectiva de gènere i inclusió social

1. De conformitat amb la Disposició addicional tretzena de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, les persones investigadores, promouran i promocionaran la incorporació de la perspectiva de gènere com una categoria transversal en la investigació i la tecnologia.

2. Segons el que es preveu en l'article 71.1 Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, les persones investigadores fomentaran la innovació i investigació aplicada al desenvolupament d'entorns, productes, serveis i prestacions que garantisquen els principis d'inclusió, accessibilitat universal, disseny per a totes les persones i vida independent en favor de les persones amb discapacitat.



Article 11. Cessió de dades

La participació en qualsevol de les convocatòries de la present ordre implicarà l'acceptació de la cessió, a favor de la Generalitat, de les dades contingudes tant en la sol·licitud presentada com, si escau, en la resolució de concessió, a efectes estadístics, d'avaluació i seguiment, sense perjudici del que s'estableix en la legislació sobre propietat intel·lectual i sobre protecció de dades personals.





CAPÍTOL II

Tramitació i resolució de les subvencions



Article 12. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions regulades en aquesta ordre serà el de concurrència competitiva, previst en la secció 1a del capítol II de Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat, conforme als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius i eficiència en l'assignació i utilització de recursos públics.

2. El procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà d'ofici i es realitzarà mitjançant convocatòries que desenvoluparan la tramitació necessària per a la concessió d'aquestes subvencions.



Article 13. Òrgans competents

1. La persona titular de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic, a qui correspon l'aprovació d'aquestes bases reguladores, és la competent per a l'aprovació de la despesa, la convocatòria de les subvencions i les resolucions de concessió d'aquestes.



2. L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic.



Article 14. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de sol·licituds i, en el seu cas, la documentació que ha d'acompanyar-les es realitzarà de manera telemàtica, segons els models normalitzats accessibles en la seu electrònica de la Generalitat. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant haurà de disposar d'alguns dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat.

2. Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat.

3. Els models d'impresos normalitzats (sol·licituds i la resta de documentació) estaran disponibles en el servidor de la Conselleria competent en matèria de finançament autonòmic.

4. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per a comprovar les dades d'identitat, domicili, residència i titulació segons el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic i recaptar els certificats a emetre per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la Tresoreria General de la Seguretat Social i per la Conselleria competent en matèria d'Hisenda o Tributs que acrediten el compliment per la persona sol·licitant de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 22.4 del Reglament de la Llei General de Subvencions aprovat pel Reial decret 887/2006. No obstant això, els qui sol·liciten aquestes subvencions podran acreditar directament el compliment de les referides obligacions mitjançant l'aportació de les certificacions corresponents.

5. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació exigida en cada convocatòria. En tot cas s'adjuntarà declaració responsable de no incórrer en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions. A més, en el cas d'entitats privades, llevat que la documentació ja es trobe en poder de l'administració actuant, l'imprés de sol·licitud haurà d'anar acompanyat d'una còpia del document acreditatiu de la representació legal de la persona que dona conformitat a la sol·licitud en nom de l'entitat sol·licitant. No obstant això, si la representació legal de qui actua en nom de la universitat resulta de les seues normes d'organització i funcionament, no serà necessari aportar el document acreditatiu de la representació legal. D'altra banda, aquestes entitats hauran d'acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, en el seu cas, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que es preveu en l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat.



6. La documentació de les sol·licituds desestimades o denegades podrà retirar-se per les persones interessades en el termini de tres mesos a partir de la publicació de la resolució de concessió de subvencions en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria finançament autonòmic. Passat aqueix termini, aquelles sol·licituds que no hagen sigut recollides podran ser destruïdes d'acord amb la regulació de conservació i eliminació de patrimoni documental.



Article 15. Instrucció del procediment

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.

2. Si la documentació aportada fora incompleta, es requerirà a les entitats sol·licitants, telemàticament o per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció perquè, en el termini de 10 dies esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren, se'ls tindrà per desistides de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC). Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Les notificacions es realitzaran mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que ostente la competència en matèria de finançament autonòmic assortint tots els efectes de notificació practicada.



Article 16. Comissió avaluadora

1. La selecció de les universitats es durà a terme per part de l'òrgan instructor a proposta d'una Comissió avaluadora integrada pels següents membres:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de finançament autonòmic o persona en qui delegue.

b) Vocalies: dues persones designades per la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic, una de las quals exercirà la secretaria.

2. En aplicació del que es preveu en el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, aprovat per Acord de 10 de març de 2017, del Consell i el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, haurà d'existir una presència equilibrada de dones i homes en la comissió avaluadora.

3. Per a l'avaluació de les sol·licituds, la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic podrà recaptar l'assessorament d'experts o expertes independents, a través de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) o l'Agència Estatal d'Investigació (AEI).



Article 17. Criteris de valoració i selecció de les sol·licituds

1. Els criteris que s'empraran per a seleccionar a les universitats beneficiàries són els següents:

a) Professorat amb doctorat per cada cent alumnes: Professorat Permanent Doctor equivalent a temps complet per cada 100 alumnes matriculats en estudis de grau, màster i doctorat. Màxim: 25 punts.



b) Nombre de tesis doctorals llegides en el programa de Doctorat d'Economia per cada cent alumnes. Màxim: 20 punts.

c) Factor d'impacte mitjà: Factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha un autor o autora afiliat a la institució. Màxim: 20 punts.

d) Fons d'investigació per professorat doctor: Recursos per a projectes d'investigació sobre el total de professorat permanent doctor equivalent a temps complet. Màxim: 20 punts.

e) Percentatge de professorat permanent amb doctorat en el estranger sobre el total de professorat permanent doctor. Màxim: 15 punts.



2. Les universitats sol·licitants, mitjançant certificació del representant legal, hauran de proporcionar la informació sobre els criteris de concessió, així com el detall del càlcul i dades utilitzades per a la determinació de les ràtios esmentades en l'apartat anterior.

3. Els criteris de concessió relacionats estaran referits a les dades del curs acadèmic que s'indique en la convocatòria i únicament als departaments en matèries relatives a Economia. En el cas del criteri establit en la lletra c de l'apartat 1 del present article, es tindrà en compte el factor d'impacte mitjà de les publicacions per a les quals hi ha una autoria o autor afiliat a la institució d'acord amb Journal Citation Reports referenciat a les àrees de Economy, Finance i Business.



4. Per a cadascun d'aquests criteris, les universitats seran classificades, per ordre decreixent (de major a menor), en funció dels seus respectius registres (dades declarades). Les que tinguen el registre més elevat obtindran el màxim de punts del criteri, i la puntuació anirà reduint-se de manera proporcional a les dades aportades per la resta de les universitats conformement a la següent fórmula (regla de tres inversa):



Puntuació de la universitat en el criteri X = (Puntuació màxima del criteri X * Dada declarada per la universitat en el criteri X) / Dada declarada per la universitat amb la puntuació més alta en el criteri X.



5. En cas de no presentar-se informació relativa a un criteri o el càlcul i detall de les xifres utilitzades per a la determinació de les ràtios o ser considerada aquesta informació per la comissió avaluadora com a inadequada o insuficient, es valorarà amb 0 punts.

6. La puntuació final de cada universitat serà la suma dels punts obtinguts en tots els criteris.

7. En cas d'empat en la puntuació final, per a desfer-ho s'utilitzarà la puntuació en el primer criteri; si l'empat persistira, s'empraria el segon criteri i, així, successivament.

8. Així mateix, en cada convocatòria s'establirà el màxim de projectes de tesi doctoral que podrà aportar cada universitat beneficiària en funció del resultat obtingut en el procés de selecció establit en el present article.



Article 18. Proposta de resolució

La comissió avaluadora, conforme als criteris establits per a l'avaluació, elevarà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic una proposta de resolució definitiva, amb indicació del resultat de l'avaluació efectuada mitjançant una relació prioritzada de les sol·licituds, per puntuació obtinguda i en el seu cas la llista de reserva per a cobrir les renúncies que es produïsquen.





Article 19. Resolució

1. Elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic o la persona titular de l'òrgan en qui delegue, dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada a les persones interessades.

2. La resolució del procés de selecció serà motivada i contindrà la relació ordenada d'universitats seleccionades, amb indicació de la puntuació obtinguda en el procés d'avaluació, el nombre de projectes de tesi doctoral a finançar en funció de la puntuació obtinguda i la quantia concedida, total i per anualitats, en funció de la quantia per projecte fixat en la convocatòria en els termes previstos en l'article 7 d'aquesta ordre i del nombre de projectes assignats. La resolució del procés establirà, si escau, una llista de reserva amb la puntuació obtinguda, per a cobrir les renúncies que es produïsquen; i finalment la relació de sol·licituds amb desestimació expressa.

3. D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, la resolució del procediment es publicarà en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic, assortint aquesta publicació els efectes de la notificació. Les successives notificacions es publicaran també en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic. A l'efecte del que es disposa en l'article 18 de la Llei General de Subvencions, la resolució es publicarà també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 20. Convenis de col·laboració

1. En un termini màxim de 3 mesos des de la notificació de la resolució de concessió de les subvencions, se subscriurà amb cada entitat beneficiària el corresponent conveni de col·laboració en el qual es recollirà el títol i objectius de les tesis finançades, doctorant, tutor i director de tesi, tutor-enllaç en l'administració, programació i pressupost amb respecte al que es disposa en la resolució de concessió, mecanismes de seguiment científic i col·laboració previstos en aquestes bases i tots aquells extrems necessaris per al compliment de les finalitats de la subvenció en tots els seus termes i condicions.

2. En el termini màxim de 10 dies des de la formalització del conveni haurà de formalitzar-se el contracte laboral previst en l'article sis d'aquesta ordre. La data d'inici del contracte o, si escau, el termini de 3 mesos i 10 dies des de la resolució de la concessió determina l'inici de l'execució del projecte i de la subvenció.

3. Si en el termini indicat no s'haguera subscrit el precitat conveni per causes imputables a l'entitat beneficiària, s'entendrà que renúncia a la subvenció concedida.



Article 21. Modificació de la subvenció

1. Les actuacions hauran d'executar-se en el temps i forma que es determine en la resolució de concessió i en el conveni subscrit, havent-se de comunicar al comité de seguiment del conveni qualsevol incidència que afecte el seu desenvolupament quan es tinga coneixement d'aquesta.

2. En el cas que sorgisquen altres circumstàncies concretes que alteren les condicions essencials tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar la modificació de la resolució de concessió. Qualsevol canvi en el contingut de la resolució requerirà simultàniament:

a) Que el canvi siga sol·licitat abans que finalitze el termini vigència de la subvenció i siga autoritzat expressament per l'òrgan concedent amb informe favorable del comité de seguiment del conveni.

b) Que el canvi no afecte els objectius perseguits amb la subvenció, als seus aspectes fonamentals, ni danye drets de terceres persones.



c) Que les modificacions obeïsquen a causes sobrevingudes que no van poder preveure's en el moment de la sol·licitud.

3. La sol·licitud de modificació s'acompanyarà d'una memòria en la qual s'exposaran els motius dels canvis i es justificarà la impossibilitat de complir les condicions imposades en la resolució de concessió, el manteniment dels requisits essencials i objectius de la subvenció, així com que no es danyen drets de tercers.

4. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, en el seu cas, l'obtenció amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres subvencions públiques o privades que en el seu conjunt superen el cost de l'activitat, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.





CAPÍTOL III

Pagament, justificació i control de les subvencions



Article 22. Justificació de les subvencions

1. El termini i forma de justificació de l'aplicació dels fons percebuts es realitzarà conforme al que es preveu en aquestes bases reguladores, la convocatòria, la resolució de concessió i el corresponent conveni de col·laboració, en el qual s'hauran de tindre en compte, en tot cas, les disposicions establides en el present article.

2. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions deuran, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.b de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, acreditar la realització de l'activitat d'investigació i el compliment de la finalitat que determine la concessió i gaudi de la subvenció.

3. Les entitats beneficiàries hauran d'enviar a la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic, la documentació justificativa del pagament de les subvencions.

4. Sense perjudici del que es disposa en les convocatòries, així com de les instruccions que puga dictar la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic, les entitats beneficiàries estaran obligades a presentar, la següent documentació com a justificació del pagament de les subvencions rebudes:

a) Amb caràcter general, les entitats beneficiàries hauran de presentar un compte justificatiu que contindrà la següent documentació:

1. Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació de l a persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió, que es justificaran amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en fotocòpia compulsada.

3. Per a la justificació de les despeses de personal realitzats, es presentaran les còpies dels contractes i de les nòmines, acompanyades dels butlletins de cotització TC1 i TC2 del personal contractat.

b) A les universitats públiques valencianes se'ls aplicarà de manera supletòria l'article 82 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. A aquest efecte hauran de presentar la següent documentació:

1. Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

2. Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació de l a persona creditora i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, data de pagament.

3. Certificació que la subvenció concedida ha sigut degudament registrada en la comptabilitat de l'entitat i que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada es troba en les dependències d'aquesta, a la disposició de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.

5. Si la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma estableix el pagament anticipat, el termini per a la presentació de la documentació justificativa del pagament de la subvenció serà:

a) Per a les entitats amb pagament anticipat, el mes de febrer de l'anualitat següent a la d'execució de la subvenció.

b) Per a la resta d'entitats, el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.

6. Si per contra la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma no estableix el pagament anticipat, totes les entitats hauran de presentar la documentació justificativa com a màxim el mes de novembre de l'anualitat d'execució de la subvenció.



Article 23. Pagament de les subvencions

1. El pagament de la subvenció es tramitarà conforme el que es preveu en aquestes bases reguladores, la resolució de convocatòria, la resolució de concessió i segons el que es disposa en els convenis que se subscriguen amb les universitats, en els quals haurà de reflectir la quantia total de les obligacions econòmiques que assumeix la hisenda de la Generalitat, detallant per imports i exercicis, la manera de realitzar els pagaments i l'aplicació pressupostària a la qual s'imputen.

2. El pagament anticipat de l'import d'aquestes subvencions es realitzarà si la Llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableix. En aquest cas, el pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària del finançament dels contractes es tramitarà després de la presentació dels contractes predoctorals, una vegada subscrit el corresponent conveni.

3. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'hagen presentat prèviament els informes de seguiment científic i s'hagen valorat positivament.



4. Quan les entitats beneficiàries hagen d'aportar garanties, d'acord amb el que s'estableix per l'article 171 Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, per a la bestreta de subvencions, la garantia consistirà en aval bancari per import igual a la quantitat anticipada, incrementada en l'1 % d'aquesta. Aquesta garantia haurà d'estar constituïda en metàl·lic o en forma d'aval financer prestat per entitats de crèdit o per societats de garantia recíproca, que haurà de cobrir també qualsevol despesa derivada de l'incompliment de l'obligació de reembossament.





Article 24. Seguiment econòmic de les subvencions

1. Segons el que es disposa en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, l'òrgan concedent comprovarà l'adequada justificació de la subvenció, la realització de l'activitat o el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció, així com si ha pogut haver-hi concurrència amb altres subvencions que poguera comportar la modificació de la concessió.

2. La comprovació econòmica en les activitats s'efectuarà a través de les actuacions que verificaran que la despesa declarada és real i té relació amb l'actuació subvencionada, que els béns s'han entregat o els serveis s'han prestat de conformitat, que les justificacions de l'entitat beneficiària són correctes i que les operacions i despeses compleixen les normes comunitàries i nacionals aplicables, així com que l'entitat beneficiària no incorre en el supòsit de doble finançament.



3. A aquest efecte es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte de les presents bases reguladores, que contemplarà tant una comprovació administrativa com una comprovació material.



4. La comprovació administrativa es realitzarà sobre el 100 % de les subvencions concedides, duent-se a terme la revisió de la justificació rendida per les entitats beneficiàries exigida en les presents bases reguladores i en les convocatòries que es realitzen. L'abast mínim d'aquesta comprovació serà el següent:

a) Correspondència de la despesa al període d'execució del projecte

b) Correspondència de la despesa amb el projecte aprovat.

c) Compliment de les condicions de la convocatòria.

d) Compliment de les normes de subvencionabilitat.

e) Compatibilitat amb altres subvencions.

f) Conformitat amb la normativa aplicable.

5. La comprovació material podrà portar-se a cap sobre una mostra representativa de les subvencions concedides. Les verificacions sobre el terreny són comprovacions in situ que tenen per objecte comprovar, entre altres, els següents aspectes:

a) La realitat de l'actuació.

b) La presència dels investigadors predoctorals en els departaments de la Generalitat i en les universitats.

c) La verificació documental i física de les despeses efectuades directament relacionades amb els projectes de tesi doctoral subvencionats.

d) La observança en matèria de publicitat establida en l'article 26 de les presents bases reguladores.



Article 25. Seguiment científic de les subvencions

1. L'òrgan instructor realitzarà anualment un seguiment científic sobre el treball desenvolupat per les persones investigadores contractades, en els termes previstos en el conveni que en tot cas inclourà l'obligació que, el mes de desembre de cada anualitat, els investigadors o investigadores predoctorals contractats, a través de l'entitat beneficiària, presenten un informe que contemple un detall de la labor realitzada i un informe explicatiu de les tasques a realitzar durant el següent any de contracte. Aquest document haurà d'anar acompanyat d'un informe de la direcció i de la tutoria de tesi sobre els resultats aconseguits i del representant legal de la universitat, així com d'un informe del tutor o tutora intern de la Generalitat.

2. Aquests informes es traslladaran al comité de seguiment del conveni que elevarà un dictamen/opinió a l'òrgan instructor. Si com a resultat del seguiment assenyalat hi haguera una valoració negativa del rendiment de la persona investigadora contractada, previ el corresponent expedient amb audiència a la persona interessada, que determine l'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.3.n de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, es reduirà l'import de la subvenció en la quantia corresponent a les anualitats següents, deixant sense efecte la mateixa. Si s'haguera abonat prèviament la quantia corresponent a un any de contracte, posterior a la qualificació del seguiment com a negatiu, procedirà el reintegrament d'aquesta.

3. Finalitzat el contracte, inclosa la renúncia d'aquest, la persona investigadora contractada, mitjançant la seua universitat, haurà de remetre a l'òrgan instructor, en el termini d'un mes, un resum explicatiu de la labor realitzada i un informe de la direcció i de la tutoria de tesi sobre els resultats obtinguts i el grau de formació adquirit, així com d'un informe de qui exercisca la tutoria de la Generalitat sobre el grau de consecució dels objectius previstos en el conveni. Aquests informes es traslladaran al comité de seguiment del conveni que elevarà un dictamen/opinió a l'òrgan instructor.

4. El personal investigador contractat comunicarà a l'òrgan instructor, a través de la seua universitat, la lectura i defensa de la tesi doctoral en el termini d'un mes des que es produïsca, havent de presentar en aquest termini una còpia del resguard de la sol·licitud del títol de doctor o doctora.



Article 26. Publicitat i resultats

1. En les activitats de difusió pública i en les publicacions originades a partir de les actuacions subvencionades s'haurà de fer constar explícitament el finançament de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic.

2. Els resultats dels treballs de recerca derivats de les actuacions subvencionades, estaran a la disposició de la conselleria competent en matèria de finançament autonòmic per al seu ús i possible publicació, en els termes previstos en el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual.





Article 27. Compatibilitat amb altres subvencions

1. Aquestes subvencions seran compatibles amb altres subvencions concedides per al mateix projecte i atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sense que en cap cas siguen de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb tals subvencions, superen el cost de l'activitat subvencionada.

2. El finançament del contracte predoctoral és incompatible amb qualsevol altra classe de subvenció, beca o contracte anàleg. També serà incompatible amb qualsevol altra percepció econòmica quan la normativa que la regule així ho establisca.

3. Per a la resta d'incompatibilitats s'estarà al que a aquest efecte dicten les normes de la universitat.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Abast pluriennal de les subvencions

Les subvencions regulades en la present ordre tindran abast pluriennal. La resolució de les mateixes establirà l'import per a cadascuna de les anualitats de vigència de la subvenció respectiva, i estarà condicionat als crèdits que amb tal fi es consignen en cadascuna d'aquestes anualitats en el pressupost de la Generalitat.



Segona. Caràcter econòmic de les activitats d'investigació

1. D'acord amb el Marc sobre ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2014/C198/01) les activitats de transferència de coneixements desenvolupades per les universitats no tindran naturalesa econòmica quan tots els beneficis generats per elles tornen a invertir-se en activitats primàries d'aquest centre.

2. En el cas que una universitat exercisca activitats tant de caràcter econòmic com no econòmic, a fi d'evitar la subvenció indirecta de l'activitat econòmica, s'haurà de distingir amb claredat entre tots dos tipus d'activitats i entre els seus respectius costos i finançament, per a això els estats financers anuals de les universitats reflectiran la correcta imputació dels mateixos a cadascuna de les activitats.







DISPOSICIONS DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades quantes disposicions d'igual o inferior rang s'oposen al que es disposa en la present ordre.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Facultats de la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic

Es faculta a la persona titular de la direcció general competent en matèria de finançament autonòmic perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per a l'aplicació i interpretació de la present ordre.





Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 de febrer de 2021



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web