Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 225/2020, de 23 de juny, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual s'aprova la política de signatura electrònica i de certificats d'aquesta agència. [2020/5007]

(DOGV núm. 8850 de 06.07.2020) Ref. Base de dades 005129/2020


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana
    Grup temàtic: 000



Segons la definició del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'administració electrònica, una política de signatura electrònica i de certificats és el «conjunt de normes de seguretat, d'organització, tècniques i legals per a determinar com es generen, es verifiquen i es gestionen signatures electròniques, incloses les característiques exigibles als certificats de signatura».

Amb caràcter general, una política de signatura electrònica és un document legal que conté una sèrie de normes relatives a la signatura electrònica, organitzades al voltant dels conceptes de generació i validació de signatura, en un context particular (contractual, jurídic, legal), definint les regles i obligacions de tots els actors involucrats en el procés. L'objectiu és determinar la validesa de la signatura electrònica per a una transacció en particular, especificant la informació que ha d'incloure la persona signant en el procés de generació de la signatura i la informació que s'ha de comprovar en el procés de validar-la.



L'article 18 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, estableix que les administracions públiques aprovaran i publicaran una política de signatura electrònica i de certificats partint de la norma tècnica aprovada per la Resolució de 19 de juliol de 2011, de la Secretaria d'Estat per a la Funció Pública (BOE 182, 30.07.2011).

En desplegament d'aquesta norma, amb data 30 de maig de 2012, la Comissió Permanent del Consell Superior d'Administració Electrònica va aprovar la versió 1.9 de la política de signatura electrònica i de certificats (OID 2.16.724.1.3.1.1.2.1.9).

Posteriorment, el Boletín Oficial del Estado número 299, de 13 de desembre, va recollir la Resolució de 29 de novembre de 2012, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual es publica l'Acord d'aprovació de la Política de Signatura Electrònica i de Certificats de l'Administració general de l'Estat i s'anuncia la publicació en la seu corresponent.

En aquest context normatiu, la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de Signatura Electrònica i de Certificats de l'Administració General de l'Estat, aprovada per la Resolució de 27 d'octubre de 2016, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques (BOE 266, 03.11.2016), en la secció II.5, sobre interacció amb altres polítiques, estableix que «cada organització valorarà la necessitat i conveniència de desenvolupar una política pròpia davant de la possibilitat d'utilitzar una política marc existent».

Examinada la política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat, es considera que és coherent amb la normativa d'administració electrònica de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana i plenament assumible en els aspectes tècnics, així com convenient a l'efecte d'una adequada interoperabilitat entre els sistemes d'informació de les diferents administracions públiques, la qual cosa redundarà d'una manera immediata en la simplificació de tràmits per als ciutadans.



Per tot això, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, i en virtut de les funcions recollides en l'article 13.1.m del Reglament de funcionament i règim interior de 27 de juny de 2019, de l'Agència (DOGV 8582, 02.07.2019), resolc:



Primer

Adoptar com a política de signatura electrònica i de certificats de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana la política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat, de data 29 de novembre de 2012, publicada en el Boletín Oficial del Estado número 299, de 13 de desembre de 2012 (OID 2.16.724.1.3.1.1.2.1.9) i, si escau, les posteriors modificacions.



Segon

Publicar íntegrament els documents d'aquesta política de signatura electrònica i de certificats (OID 2.16.724.1.3.1.1.2.1.9), constituïts pels annexos I, «Política de signatura electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat», i II, «Perfils de certificats electrònics», en la seu electrònica de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (https://sede.antifraucv.es).





Tercer

Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini màxim d'un mes, davant d'aquest mateix òrgan, d'acord amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu que corresponga, en el termini màxim de dos mesos, de conformitat amb el que es preveu en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; tots dos terminis comptats a partir de l'endemà de la publicació. Tot això sense perjudici de qualsevol altra acció que s'estime pertinent.



València, 23 de juny de 2020.– El director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana: Joan A. Llinares Gómez.

Mapa web