Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 26 de febrer de 2021, de la Intervenció General de la Generalitat, per la qual es dicten instruccions en relació amb l'exercici del control financer permanent. [2021/2829]

(DOGV núm. 9044 de 18.03.2021) Ref. Base de dades 002545/2021




El títol VI de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions configura el control intern a partir de tres modalitats diferents d'exercici, que són: la funció interventora, el control financer i l'auditoria pública. En el marc dels fonaments de l'activitat de control predefinits en la llei, correspon a la Intervenció General de la Generalitat la facultat de concretar les tècniques, els procediments i les regles d'actuació que han d'imperar en cadascuna de les referides modalitats d'exercici del control intern. En l'àmbit del control financer permanent, les instruccions internes que requereixen l'exercici del control es contenen en la Resolució de 16 de gener de 2020, de la Intervenció General de la Generalitat, per la qual es dicten instruccions en relació amb l'exercici del control financer permanent i els informes dels controls financers específics acordats pel Consell.



La incorporació dels plans d'acció en el control financer permanent repercuteix en diferents aspectes de la realització de les activitats de control financer permanent que es van tractar en la Resolució de 16 gener de 2020; no obstant això, s'han advertit algunes ineficiències que es podien millorar, especialment quant als informes que s'han d'emetre, i que constitueixen el motiu per a l'aprovació d'aquesta resolució. Així mateix, s'han omés les instruccions referides als informes dels controls financers específics que es contenien en l'esmentada Resolució de 16 de gener de 2020, de la Intervenció General de la Generalitat per considerar-se més convenient ser regulats en una resolució pròpia que tracte aquesta modalitat específica de control amb substantivitat pròpia i independent respecte del control financer permanent.



A fi d'unificar el conjunt de les instruccions dictades per la Intervenció General en l'àmbit del control financer permanent, es considera oportú dictar la present resolució en substitució de l'anterior i derogar, per tant, en la vigència, l'anterior Resolució de 16 de gener de 2020, de la Intervenció General de la Generalitat. Per tot l'anterior, d'acord amb l'article 38 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, es disposa el següent:



Secció 1a. Disposicions generals



U. Àmbit d'aplicació

La present resolució té per objecte concretar l'exercici del control financer permanent (d'ara en avant, CFP) que duen a terme les intervencions delegades, de conformitat amb el que s'estableix en els articles del 108 al 112 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, Llei 1/2015), tot això sense perjudici de les disposicions reglamentàries de desenvolupament que en matèria de control intern es puguen dictar més avant.



Dos. Objecte i contingut del control financer permanent (CFP)

1. El CFP en el sector públic de la Generalitat té per objecte comprovar de manera continuada que el seu funcionament, en l'aspecte economicofinancer, s'ajusta a l'ordenament juridic i als principis generals de bona gestio financera, així com formular recomanacions en els aspectes econòmic i financer per a corregir les actuacions que ho requerisquen, a fi de promoure la millora de les tècniques i els procediments de gestió economicofinancera.

2. El CFP serà exercit, en els termes i amb l'abast establits en el pla anual de control financer permanent (d'ara en avant, pla anual de CFP) que aprove la Intervenció General, per les intervencions delegades destacades en els òrgans de l'Administració de la Generalitat i els organismes públics subjectes a aquesta modalitat de control.

No obstant això, de manera excepcional, quan concórreguen circumstàncies justificades en les intervencions delegades que impedisquen l'execució adequada del CFP, la Intervenció General podrà acordar que la Viceintervenció General de Control Financer i Auditories (d'ara en avant, VGCFA) col·labore en la realització dels treballs necessaris per a garantir el desenvolupament normal del CFP de l'exercici.

3. El contingut del CFP el constitueixen les actuacions que, en el marc establit en l'article 110 de la Llei 1/2015, s'inclouen en el corresponent pla anual de CFP, i, en cas de ser considerat per la intervenció delegada actuant, per la resta de les actuacions atribuïdes a les intervencions delegades a les quals es refereix el paràgraf e de l'article 110 de la Llei 1/2015; entre d'altres: els informes a les bases reguladores de la concessió de subvencions i informes en matèria de modificacions de crèdit regulats en l'apartat 1 de l'article 165 i l'article 44 de la Llei 1/2015 respectivament; els informes als expedients en què, per haver-se omés la intervenció prèvia, no fora possible considerar convalidades les actuacions que preveu l'apartat 2 de l'article 106 de la Llei 1/2015; les activitats relacionades amb l'assistència a taules i juntes de contractació previstes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (d'ara en avant, LCSP).

Per a aquestes actuacions que es poden incloure en el CFP en aplicació del referit paràgraf e de l'article 110 de la Llei 1/2015, el treball desenvolupat en l'exercici de la competència atribuïda a les intervencions delegades s'utilitzarà per a elaborar tant els informes corresponents que s'hagen d'emetre d'acord amb la normativa reguladora, com els mateixos informes de CFP.





Secció 2a. Del pla anual de control financer permanent



Tres. Elaboració, aprovació i publicitat del pla anual de CFP

1. Per a l'elaboració del pla anual de CFP, la VGCFA ha d'elaborar un esborrany de proposta de les actuacions de control que s'hagen d'incloure, sobre la base d'una anàlisi de riscos consistent amb els objectius que es pretenguen aconseguir i les prioritats establides per a cada exercici que s'ha de comunicar abans de l'1 de desembre a les intervencions delegades.

2. Abans del 15 de desembre, les intervencions delegades, d'acord amb els mitjans disponibles, hauran de proposar a la VGCFA el volum de la mostra que cal sotmetre a control i, si és el cas, altres actuacions que, de manera justificada, es proposa afegir o substituir de les inicialment previstes.

3. El pla anual de CFP ha de ser aprovat per una resolució de la Intervenció General abans del 31 de desembre, a proposta de la VGCFA, i ha d'incloure les actuacions de control que haja de dur a terme cada intervenció delegada, així com l'abast dels treballs que s'hagen d'efectuar.

4. El pla anual de CFP, una vegada aprovat, ha de ser remés per la Intervenció General a la Sindicatura de Comptes i a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda.

5. La Intervenció General ha de publicar en el portal de transparència en els termes establits en la normativa que resulte aplicable la resolució que aprove el pla anual de CFP, en la qual es podran ometre els apartats que puguen afectar negativament les funcions de control.





Secció 3a. De l'exercici del control financer permanent



Quatre. Instruccions generals sobre l'execució de les actuacions de CFP

1. Els treballs de CFP es realitzaran de forma continuada. No obstant això, les intervencions delegades han de comunicar a l'òrgan gestor l'inici de les actuacions de control i sol·licitar la seua col·laboració en aquelles actuacions que ho requerisquen; així mateix, si és el cas, ha de donar les explicacions necessàries per a aclarir els aspectes bàsics de les actuacions, com ara l'objecte, l'abast, la forma d'accés a la informació que calga verificar i els informes que s'hagen d'emetre.

2. Les verificacions s'han de fer de manera sistemàtica i mitjançant l'aplicació de procediments d'anàlisi de les operacions o actuacions seleccionades a aquest efecte, que permeten obtindre una evidència suficient, pertinent i vàlida.

En el cas que aquestes verificacions s'efectuen aplicant procediments d'auditoria, s'han de sotmetre, a falta d'una norma específica, al que s'estableix en les normes de CFP i normes d'auditoria del sector públic aprovades per la Intervenció General de l'Administració de l'Estat.

3. En l'exercici de les funcions de CFP s'hauran d'examinar tots els antecedents, tota la documentació i tota la informació que siguen necessaris a l'efecte de les actuacions de control, així com consultar la informació continguda en els sistemes informàtics de gestió que siga rellevant.

A aquest efecte, els òrgans gestors, d'acord amb el deure de col·laboració que s'estableix en els apartats 3 i 4 de l'article 95 de la Llei 1/2015, hauran de facilitar la informació de caràcter econòmic, o d'una altra naturalesa, que siga rellevant per a la realització de les actuacions de control. Les Intervencions Delegades podran sol·licitar l'esmentada informació de manera singular o establint la periodicitat i el procediment per a la seua posada a disposició.

4. Les actuacions s'han de documentar i arxivar en papers de treball segons el que s'estableix en les normes d'auditoria i en les instruccions dictades per la Intervenció General.

5. El resultat obtingut a partir del seguiment continuat sobre la gestió efectuada s'ha de documentar en informes de CFP, en els quals s'han de posar de manifest les incidències observades en la tramitació d'aquests, que hauran de ser remesos al centre gestor.

6. Totes les actuacions s'han de dur a terme fent ús de mitjans electrònics, informàtics i telemàtics. Els informes s'han de signar de manera electrònica i s'han de remetre per mitjà del registre departamental.



Cinc. Consultes

Quan una intervenció delegada considere necessària la formulacio d'una consulta relacionada amb l'exercici del CFP, s'ha de dirigir a la VGCFA, que l'ha de resoldre o, si és el cas, n'ha de donar trasllat a l'òrgan competent.

La Intervenció General ha d'assegurar la difusio adequada, a tots els òrgans de control que hi puguen estar afectats, de les respostes o els informes derivats de les consultes plantejades en el paràgraf anterior.



Sis. Sobre l'execució d'actuacions de CFP sobre despeses sotmeses a la funció interventora

1. El pla anual de CFP elaborat per la Intervenció General podrà contindre àrees de despeses que, sotmeses a funció interventora, també siguen objecte de CFP durant l'exercici.

2. Amb caràcter general, l'execució de les actuacions sobre despeses sotmeses a funció interventora s'ha de desenvolupar de la manera següent:

– Sobre els documents remesos a la intervenció delegada per a dur a terme la preceptiva funció interventora de la despesa prèvia a la signatura de l'acte, s'han d'efectuar les verificacions de CFP que siguen possibles. Les irregularitats detectades que excedisquen l'àmbit de comprovació de la funció interventora es podran fer constar com a observacions complementàries en l'informe corresponent de funció interventora que es remeta al centre gestor, per tal que se'n tinga coneixement i es puguen corregir.

– Una vegada efectuada la comptabilització de la proposta comptable de suport de l'acte, s'ha de posar a disposició de la intervenció delegada l'expedient complet a l'efecte de dur a terme la resta de verificacions de CFP decidides per la intervenció delegada actuant.

– Immediatament després de finalitzar cadascuna de les actuacions de CFP, s'ha d'emetre un informe de control financer permanent amb expressió del resultat obtingut. La tramitació d'aquests informes s'ha d'ajustar al que s'assenyala en les instruccions tretze i següents.

– Totes les verificacions efectuades s'hauran de recollir en un document denominat «Llista de verificacions» que es podrà incloure com a annex en l'informe de control financer permanent corresponent. Els resultats han de quedar documentats en papers de treball que mostren l'evidència obtinguda que suporta el resultat expressat i s'han de conservar en l'arxiu de la intervenció delegada actuant a l'efecte de ser consultats.



Set. Sobre l'execució d'actuacions de CFP sobre despeses sotmeses per un acord del Consell a CFP en substitució de la funció interventora



1. Amb caràcter general l'execució de les actuacions sobre aquesta mena de despeses s'ha de desenvolupar de la manera següent:

– Una vegada finalitzada la tramitació de la despesa exclosa de funció interventora per l'acord del Consell i obtinguts del centre gestor la informació adequada per a l'extracció d'una mostra, així com els documents que siguen necessaris, s'han d'efectuar les verificacions de control decidides per la intervenció delegada actuant en funció del tipus de despesa de què es tracte.

En tot cas, les verificacions efectuades s'hauran de recollir en un document denominat «Llista de verificacions» que es podrà incloure com a annex en l'informe de control financer permanent corresponent. Els resultats han de quedar documentats en papers de treball que mostren l'evidència obtinguda que suporta el resultat expressat i s'han de conservar en l'arxiu de la intervenció delegada actuant a l'efecte de ser consultats.

– S'ha d'emetre un informe de control financer permanent amb expressió del resultat obtingut en l'actuació. La tramitació d'aquests informes s'ha d'ajustar al que s'assenyala en les instruccions tretze i següents.

2. Caldrà atendre els acords que adopte el Consell en exercici de l'apartat 2 de l'article 98 de la Llei 1/2015, a l'efecte de conéixer els supòsits concrets referits en aquesta disposició, siga amb caràcter permanent o puntual per a un exercici concret.



Huit. Sobre l'execució d'actuacions de CFP sobre les despeses satisfetes per caixa fixa

Amb caràcter general, l'execució de les actuacions sobre despeses satisfetes pel sistema de caixa fixa s'ha de desenvolupar de la manera següent:

– Sobre les propostes comptables corresponents per a la imputació de la despesa, les intervencions delegades han de comprovar abans de comptabilitzar-les:

a) Que l'import total dels comptes justificatius coincideix amb el de les propostes de documents RA/ADOK.

b) Que les propostes i els comptes justificatius han sigut subscrits per un òrgan competent.

– En exercici del CFP, sobre els comptes justificatius rendits, comptabilitzats i seleccionats per a CFP s'han d'efectuar les comprovacions següents:

a) Que el crèdit era adequat i suficient a la naturalesa de la despesa o obligació que s'ha contret.

b) Que es correspon amb despeses no subjectes a intervenció prèvia i susceptibles de ser satisfetes per mitjà de bestretes de caixa fixa.

c) Que els justificants es corresponen a despeses concretes i determinades en l'execució de les quals s'ha seguit el procediment aplicable a cada cas, de la qual cosa ha de quedar constància documental.

d) Que s'acredite la realització efectiva i conforme de les despeses o els serveis, així com la conformitat amb la factura o el document justificatiu.

e) Que conste la conformitat oportuna de la persona responsable de la caixa per a la satisfacció de l'obligació per mitjà del sistema de caixa fixa i ordre de pagament.

f) Que el pagament s'ha efectuat a un creditor determinat per l'import degut.

– En els primers dies del mes següent, s'ha d'emetre un informe de control financer permanent per cada habilitació sotmesa a CFP amb expressió del resultat obtingut en l'actuació, que s'ha de remetre al personal caixer i habilitat i a la sotssecretaria (o la unitat equivalent) que aprove el compte justificatiu.

Sense perjudici dels informes assenyalats en el paràgraf anterior, en els casos en què es detecten irregularitats en l'execució del procediment de realització de la despesa, s'ha de traslladar una còpia de l'informe de control financer permanent a l'òrgan que autoritza la despesa perquè se'n tinga coneixement i conste als efectes oportuns.

– La tramitació d'aquests informes s'ha d'ajustar al que s'assenyala en les instruccions tretze i següents, i s'hi han de reflectir tots els justificants dels comptes justificatius rendits per l'habilitació respectiva que s'hagen comptabilitzat en el mes immediatament anterior.

– Les intervencions delegades han de portar un control respecte de les irregularitats manifestades en els informes, i, a criteri de la intervenció delegada actuant, seran lliures pel que fa als termes concrets de la redacció de les irregularitats en els informes.

No obstant això, la VGCFA podrà establir una relació concreta d'irregularitats que requereixen un seguiment específic. En l'informe global anual de CFP s'ha d'incloure un quadre, facilitat per la VGCFA, amb la relació d'aquestes irregularitats i les vegades que s'han reflectit en els informes de control financer permanent emesos durant l'exercici.





Nou. Sobre l'execució de les actuacions de CFP sobre despeses excloses de fiscalització prèvia NO satisfetes pel sistema de caixa fixa

Amb caràcter general, l'execució de les actuacions sobre despeses excloses de fiscalització prèvia i no satisfetes pel sistema de caixa fixa s'ha de desenvolupar de la manera següent:

– Sobre la proposta de document comptable formulada per l'òrgan gestor, la intervenció delegada ha de comprovar abans de comptabilitzar-la:

a) Que la despesa, efectivament, s'ajusta a un dels supòsits de no subjecció previstos en l'apartat 1 de l'article 101 de la Llei 1/2015.

b) Que el capítol pressupostari proposat per a la imputació de la despesa és correcte.

c) Que la proposta de document comptable ha sigut subscrita per òrgan competent.

– Al començament de cada mes les intervencions delegades han d'obtindre la població dels expedients d'aquest tipus de despeses que s'han comptabilitzat en el mes immediat anterior; és a dir, s'han d'identificar i computar les propostes comptabilitzades, referides a aquest tipus de despeses, amb la fase A (ens referim a propostes: A, AD o ADOK). Les propostes comptables que no incloguen la fase A (propostes OK) així com propostes de documents comptables inversos o barrats (per exemple: A/, AD/ o ADOK/) no formen part de la població i, per tant, no es computen a l'efecte de determinar la mostra mensual en els termes indicats en el paràgraf següent.

En cas que el nombre d'expedients comptabilitzats (propostes comptables A, AD o ADOK) siga inferior a 65 s'han de sotmetre a CFP íntegrament; en cas contrari, s'ha de seleccionar mitjançant la tècnica de mostreig numèric per mètodes informàtics o aritmètics un nombre aproximat a 65 expedients.

– Sobre la mostra obtinguda, s'han d'efectuar les comprovacions següents:

a) Que el crèdit era adequat i suficient a la naturalesa de la despesa.

b) Que en l'execució de la despesa s'ha seguit el procediment aplicable a cada cas i que n'ha quedat constància documental.

Respecte de la comprovació en CFP de la fase de reconeixement de l'obligació d'aquest tipus de despeses (suport en documents comptables ADOK i OK), tot i que, d'acord amb l'apartat 1.b de l'article 101 de la Llei 1/2015 no es troba exclosa d'intervenció prèvia i, en conseqüència, no és objecte de CFP (llevat que el pla anual de CFP dispose el contrari), en cas que la intervenció delegada actuant ho estime convenient, es poden traslladar en els informes de control financer permanent les debilitats detectades que excedisquen l'àmbit de comprovació de la intervenció prèvia del reconeixement de les obligacions.



– En els primers dies del mes s'ha d'emetre un informe de control financer permanent amb expressió del resultat obtingut en l'actuació de control. Aquest informe s'ha de remetre: a la unitat que tramita la despesa i a l'òrgan que l'autoritza respectivament.

– La tramitació d'aquests informes s'ha d'ajustar al que s'assenyala en les instruccions tretze i següents i s'hi han de reflectir els documents comptables que són objecte de l'informe.

– Les intervencions delegades han de portar un control respecte de les irregularitats manifestades en els informes, i, a criteri de la intervenció delegada actuant, seran lliures pel que fa als termes concrets de la redacció de les irregularitats en els informes.

No obstant això, la VGCFA podrà establir una relació concreta d'irregularitats que requereixen un seguiment específic. En l'informe global anual de CFP s'ha d'incloure un quadre, facilitat per la VGCFA, amb la relació d'aquestes irregularitats i les vegades que s'han reflectit en els informes de control financer permanent emesos durant l'exercici.





Deu. Informació estadística de les despeses excloses

Les intervencions delegades han de mantindre actualitzada la informació sobre el volum comptabilitzat de despeses excloses, tramitades o no per caixa fixa, i el volum fiscalitzat: (nombre d'expedients/caixes fiscalitzats i factures/justificants fiscalitzats i import fiscalitzat) així com el volum d'errors detectats (total d'errors i total d'expedient/caixa/justificant amb error).

Una vegada finalitzats els treballs, s'ha de fer constar aquesta informació en l'informe global anual de CFP mitjançant el model de quadre facilitat per la VGCFA i que igualment s'ha de remetre a aquesta en format full de càlcul.



Onze. Sobre l'execució d'actuacions de CFP sobre ingressos

1. En aplicació del que s'indica en l'article 97.2 de la Llei 1/2015, la Intervenció General, per mitjà de la resolució que aprova el pla anual de CFP, ha de decidir sobre la substitució de la fiscalització prèvia d'ingressos per la presa de raó en comptabilitat i, si és el cas, ha d'aprovar les actuacions de CFP que siguen convenients per al reforç del control d'ingressos.

2. Sense perjudici del que es preveu en el pla anual de CFP i en disposicions posteriors que puga aprovar la Intervenció General, l'execució de les actuacions s'ha d'efectuar segons els mateixos paràmetres de les actuacions de CFP sobre despeses sotmeses a CFP en substitució de la funció interventora assenyalades en la instrucció sis.





Secció 4a. Informes que han d'emetre les intervencions delegades



Dotze. Dels informes que han d'emetre les intervencions delegades en el marc del control financer permanent (CFP) de l'exercici

1. El resultat de les actuacions de control realitzades per les intervencions delegades al llarg de l'exercici s'ha de documentar en els informes escrits següents:

a) Informe de control financer permanent, que ha d'expressar el resultat concret d'una actuació de control que es defineix en el pla anual de CFP realitzada al llarg de l'exercici, o, si és el cas, el resultat d'aquelles altres actuacions que, sense constar expressament en el pla anual de CFP, la intervenció delegada actuant haja decidit incloure en el CFP d'acord amb el que es preveu en l'article 110.e de la Llei 1/2015 i la instrucció dos d'aquesta mateixa resolució.

En tot cas, l'informe de control financer permanent ha de contindre de manera clara, objectiva i ponderada els fets comprovats, les conclusions obtingudes i, si és el cas, les recomanacions sobre les actuacions objecte de control. Així mateix, si és el cas, s'han d'indicar les deficiències que s'hagen d'esmenar per mitjà d'una actuació correctora immediata (vegeu la instrucció vint-i-u) i se n'ha de verificar la realització en les següents actuacions de control.

La periodicitat d'emissió variarà en funció de l'actuació de CFP de què es tracte.

Hi haurà dues versions: provisional i definitiu; en aquest últim s'ha de fer esment a la repercussió de les al·legacions rebudes o, si és el cas, a l'absència d'aquestes.

L'estructura ha de ser decidida per la intervenció delegada actuant. En qualsevol cas, ha de contindre de manera succinta: fonamentació de l'actuació de control executada, identificació de l'òrgan sotmés a control, naturalesa i descripció de l'acte sotmés a control i, finalment, les debilitats o irregularitats detectades.

b) Informe global anual, que ha de comprendre, únicament, aquells aspectes que, a criteri de la intervenció delegada actuant, es consideren més rellevants dels resultats del CFP que s'han traslladat al gestor directe de l'activitat en els informes de control financer permanent durant l'exercici.

En cas d'haver-se detectat, d'acord amb els paràmetres establits en la instrucció vint-i-dos d'aquesta mateixa resolució, debilitats, errors o incompliments que requerisquen per a ser corregits un pla d'acció (article 112 de la Llei 1/2015), necessàriament s'han d'expressar en el cos d'aquest informe i s'han de detallar en un annex a banda titulat: «Situacions per corregir que requereixen un pla d'acció».

La finalitat d'aquest informe és traslladar a la persona titular de la conselleria, amb claredat i concisió, les ineficiències, els problemes o les irregularitats significatius que la intervenció delegada vol posar de manifest i, si és el cas, aquelles que requereixen mesures correctores en el marc d'un pla d'acció.

La periodicitat d'emissió és anual.

Hi haurà una única versió, sense ser objecte d'al·legacions.

L'estructura i el contingut s'han d'ajustar a les instruccions quinze i setze d'aquesta resolució.

Subsecció 1a. Dels informes de control financer permanent



Tretze. Tramitació dels informes de control financer permanent

1. La intervenció delegada que haja desenvolupat l'actuació de control haurà d'emetre l'informe amb caràcter provisional i remetre'l a la persona titular de l'òrgan gestor, acompanyat d'un escrit de remissió en què s'haurà d'indicar que en un termini de quinze dies hàbils podrà efectuar les al·legacions que considere convenients. Els informes provisionals hauran de contindre en cada una de les pàgines una marca que indique la condició de provisional.

Si es considera procedent, en funció dels fets posats de manifest en l'informe i d'acord amb el que s'indica en la instrucció vint-i-u d'aquesta resolució sobre els «fets que requereixen una mesura correctora», en l'escrit de remissió s'ha d'indicar que l'òrgan gestor ha de comunicar les mesures adoptades i, si és el cas, el calendari previst per a solucionar les deficiències posades de manifest.

2. En cas de canvi en la titularitat de l'òrgan controlat, el titular actual d'aquest podrà demanar i remetre a l'òrgan de control, acompanyant les al·legacions, les consideracions que, segons siga procedent, puga fer l'anterior titular de la gestió. A aquest efecte, la intervenció delegada, quan tinga coneixement que s'ha produït el canvi de titularitat, ha d'incloure en l'escrit de remissió de l'informe provisional una menció expressa a aquesta possibilitat.

3. Sobre la base de l'informe provisional i, si és el cas, de les al·legacions rebudes, s'ha d'emetre l'informe definitiu que s'haurà de remetre novament al titular de l'òrgan gestor. Les al·legacions remeses pels òrgans gestors no s'incorporaran com a annex en l'informe, però quedaran degudament arxivades juntament amb la resta de documentació suport del control realitzat.

4. L'informe de control financer permanent haurà de ser signat electrònicament.



Catorze. Tractament a les al·legacions rebudes a un informe de control financer permanent

1. Quan del contingut i la importància de les al·legacions es derive la necessitat de modificar l'informe provisional, s'hauran de suprimir o substituir els aspectes afectats, amb l'obtenció prèvia de l'evidència que suporte el canvi de posició en l'informe definitiu.

2. Quan, segons el parer de la intervenció delegada actuant, la informació i documentació aportada en les al·legacions no haja d'originar modificacions sobre el que s'exposa en l'informe provisional, s'haurà de fer constar en l'informe definitiu l'opinió discrepant dels òrgans gestors, si és el cas amb la transcripció del contingut de l'al·legació corresponent, i les raons per les quals la intervenció delegada actuant no accepta les al·legacions o en discrepa, sempre que en aquestes es continguen arguments que rebaten les conclusions de l'informe.

3. Si no s'han rebut al·legacions en el termini assenyalat per a fer-ho, s'emetrà l'informe definitiu, en què s'haurà d'indicar aquesta circumstància.

Si les al·legacions es reben fora de termini, però abans de l'emissió de l'informe definitiu, la intervenció delegada haurà de valorar-ne la rellevància i actuar d'acord amb el que estableixen els apartats anteriors.

4. En el cas que es reben al·legacions després de l'emissió de l'informe definitiu, es procedirà a l'arxivament d'aquestes. Excepcionalment es podrà emetre un nou informe definitiu, en l'apartat d'introducció del qual s'haurà de fer constar aquesta circumstància, quan, en cas d'haver-se rebut abans de l'emissió de l'informe definitiu, hagen donat lloc a modificacions substancials en el contingut.





Subsecció 2a. De l'informe global anual



Quinze. De l'informe global anual: contingut i terminis de tramitació

1. D'acord amb el que es preveu en l'apartat 2 de l'article 111 de la Llei 1/2015, en el curs del primer trimestre de l'any següent al qual es referisca el pla anual de CFP, les intervencions delegades, hauran d'elaborar un informe comprensiu dels resultats del CFP realitzat en l'exercici.

2. L'informe global haurà de contindre, fonamentalment, els aspectes que resulten significatius per la rellevància quantitativa o qualitativa, per la reiteració, per la novetat o per qualsevol altra circumstància que l'interventor delegat considere oportuna, continguts en els informes definitius que s'hagen remés al llarg de l'exercici als gestors directes de l'activitat controlada, en execució del corresponent pla anual de CFP.



Els resultats que es posen de manifest en aquest informe poden suposar l'elaboració d'un pla d'acció per part de la conselleria; per això és necessari que en aquest informe global s'assenyalen nítidament, entre els resultats de què s'informa, aquells fets que, segons s'ha advertit en els informes definitius de l'exercici, requerien mesures correctores.

En la instrucció vint-i-u i la instrucció vint-i-dos d'aquesta resolució s'estableix una llista no limitadora de fets rellevants a l'efecte d'adoptar mesures correctores i de situacions que poden requerir l'elaboració d'un pla d'acció.

3. En aquest informe es podran incloure, a criteri de la intervenció delegada actuant, aspectes o circumstàncies que es deriven de les actuacions i dels resultats de seguiment de les comprovacions materials de la inversió a què es refereix el Decret 137/2012, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la inversió de fons públics.



També s'haurà de fer esment al resultat de l'actuació de CFP (prevista en el pla anual de CFP) relativa al seguiment de les situacions procedents de plans d'acció anteriors que, segons s'ha constatat, resten obertes d'acord amb el que es preveu en la instrucció vint.

5. Quan en algun dels aspectes que es traslladen a aquest informe, l'òrgan gestor, en les seues al·legacions al corresponent informe de control financer permanent, haja mantingut opinions contràries a les de la intervenció delegada que s'estime que hagen de ser conegudes pels destinataris d'aquest informe global, s'haurà de fer referència a tal circumstància i s'hauran d'explicar els arguments de la intervenció per a ratificar la seua opinió, però en cap cas s'hauran d'adjuntar les al·legacions a aquest informe global.

6. Els informes globals hauran de ser signats electrònicament per les intervencions delegades i, juntament amb les fitxes de mesures que preveu la instrucció dèsset, si és el cas, s'hauran de remetre per mitjà del registre departamental a la VGCFA abans del 31 de març de cada any. La Intervenció General, una vegada aprovat, haurà de remetre l'informe i la referida fitxa de mesures, si és el cas, abans del 30 d'abril de cada any a cada conseller.



Setze. De l'informe global anual: estructura

L'informe global anual s'ha d'adaptar a l'estructura que s'assenyala en el model adjunt en l'annex III d'aquesta resolució; de manera resumida, el contingut de cada apartat seria el següent:

I. Introducció:

– S'ha d'indicar la intervenció delegada que emet l'informe i el pla anual de CFP en l'execució del qual s'ha realitzat el control.

– En cas que l'òrgan gestor, en les seues al·legacions als informes de control financer permanent, mantinga opinions contràries a les de la intervenció delegada que s'estime que hagen de ser conegudes, s'haurà de fer referència a aquesta circumstància i s'hauran d'explicar els arguments de la intervenció per a ratificar la seua opinió.

II. Abast de l'informe global:

– S'han de detallar les actuacions de control realitzades en execució del pla anual de CFP de l'exercici.

III. Conclusions del treball i recomanacions: (*)

– Resultats més rellevants i recomanacions d'actuacions de control realitzades en execució del pla anual de CFP.

(*) En aquest cas, s'hauran d'incloure per a cada resultat les opinions contràries en les al·legacions que s'estime oportú que conega el destinatari de l'informe global.



Annex. Situacions per corregir que requereixen un pla d'acció



Secció 5a. Dels plans d'acció

Subsecció 1a. Tramitació dels plans d'acció



Dèsset. Comunicació a la Intervenció General de les mesures que requereixen un pla d'acció

1. Quan en els informes globals anuals de CFP s'incloguen conclusions que es referisquen a debilitats, deficiències, errors i incompliments que, segons el parer de la intervenció delegada actuant, requerisquen l'elaboració d'un pla d'acció, paral·lelament a l'emissió de l'informe referit, s'haurà d'elaborar una fitxa (en l'annex I d'aquesta resolució s'inclou el model que cal utilitzar) en la qual, de manera clara i sintètica, s'incloguen les situacions que requereixen l'adopció de mesures.



2. Aquesta denominada «fitxa de mesures» s'haurà de remetre, en format electrònic, a la VGCFA per registre departamental com a document adjunt en la remissió de l'informe global de CFP. En cas de no disposar de registre departamental, la remissió s'haurà de fer per correu electrònic (ig_controlfinanciero@gva.es).

3. S'entendrà que no contenen debilitats, deficiències, errors i incompliments que requerisquen l'elaboració d'un pla d'acció aquells informes globals de CFP per als quals no s'elabore i adjunte com a document a banda la fitxa esmentada.



Díhuit. Termini de remissió del pla d'acció elaborat per la conselleria

1. Tenint en compte que el termini per a la remissió a la persona titular de la conselleria de l'informe global de CFP queda fixat en la instrucció quinze d'aquesta resolució per a abans del 31 de març de l'any següent al qual es refereix el corresponent pla anual de CFP i que l'article 112 de la Llei 1/2015 estableix un termini de 3 mesos perquè la conselleria elabore el pla d'acció, els plans d'acció que es deriven del contingut de l'informe global s'hauran de rebre en la Intervenció General abans del 30 de juny.

2. En la mesura que es complisquen els terminis esmentats, l'Informe General, sobre els resultats més significatius en l'execució del pla anual de CFP que la Intervenció General remet al Consell en virtut de l'article 96.2 de la Llei 1/2015, haurà d'incloure la valoració i informació sobre els plans d'acció adoptats en aquest sentit.

3. A fi de fer possible aquest cicle de: comunicació de resultats a la persona titular del departament, elaboració dels plans d'acció corresponents, valoració d'aquests plans per la Intervenció General i informació posterior al Consell; esdevé imprescindible atendre els terminis establits d'emissió, tant dels informes globals per les intervencions delegades com dels plans d'acció per les conselleries.



Dènou. Contingut i valoració per les intervencions delegades del pla

1. Partint de cadascuna de les actuacions per corregir que s'incloguen en els informes globals, el corresponent pla d'acció elaborat per la persona titular de la conselleria haurà de contindre de manera clara, sintètica i identificable les mesures correctores adoptades, i, si és el cas, el calendari que es proposa per a aquelles mesures que no s'hagen adoptat encara. Cada mesura correctora haurà d'incloure un detall explicatiu d'aquesta i se n'haurà d'estructurar l'exposició en el mateix ordre dels apartats de l'informe global a què es referisquen.

Adjunt al pla d'acció, la conselleria també haurà d'omplir la referida «fitxa de mesures» remesa juntament amb l'informe global en les seues columnes centrals; és a dir, les referides a: «Mesures correctores» (data proposada, calendari, ref.).

2. Una vegada la Intervenció General haja rebut el pla d'acció i la fitxa de mesures, s'hauran de remetre per correu electrònic a les intervencions delegades corresponents perquè, en el termini de 15 dies naturals, realitzen la seua valoració de les mesures que ha adoptat o es proposa adoptar la conselleria.

3. La valoració s'haurà de realitzar de manera sintètica en aquesta «fitxa de mesures» que es va remetre a la Intervenció General juntament amb l'informe global; en la valoració caldrà indicar, per a cada situació que calga corregir, la mesura inclosa per la conselleria, si es valora adequada per a resoldre la deficiència posada de manifest i, si és el cas, la raonabilitat del calendari de correcció proposat. En el cas que aquestes mesures ja s'hagen implementat, haurà d'indicar si, després de revisar-les, està d'acord amb aquesta implementació i, si és així, procedir a indicar que la deficiència queda tancada.

4. Quan les mesures adoptades, o que es proposen, es consideren inadequades o insuficients, o el calendari proposat no es considere raonable, s'haurà d'indicar així en la fitxa, i s'hauran de descriure en un annex signat els motius de disconformitat. Igualment s'haurà d'indicar si per a alguna de les situacions que calga corregir el pla d'acció no proposa cap mesura.





Vint. Seguiment dels plans d'acció

1. Les situacions per corregir que després de l'elaboració i la valoració d'un pla d'acció no queden tancades perquè no s'hagen adoptat mesures o perquè les intervencions delegades les hagen considerades insuficients o inadequades, i aquelles de les quals, tot i haver sigut valorades com a adequades, no s'haja pogut comprovar la implantació efectiva o que depenien d'un calendari d'adopció que no s'haja complit, i que continuen en aquesta mateixa situació, hauran de ser incloses en els successius informes globals de CFP que s'emeten sobre la conselleria o organisme autònom i incorporades a la «fitxa de mesures» corresponent, juntament amb les que es deriven, si és el cas, de les conclusions dels nous informes.

Per aquesta raó, amb caràcter previ a l'emissió de l'informe global, s'haurà d'haver realitzat una actuació de CFP específica de seguiment que permeta verificar si les situacions declarades obertes continuen o no en aquesta situació per a incorporar-les a l'informe global. Les constatacions obtingudes d'aquesta actuació general obligatòria que s'inclourà cada any en el pla anual de CFP per al seguiment de les deficiències obertes, en tot cas, s'hauran d'haver sotmés a procediment contradictori per mitjà del procediment previst en les instruccions tretze i catorze d'aquesta resolució.

2. No obstant això, en cas que durant el treball de CFP actual s'observe que s'han adoptat les mesures necessàries per a corregir situacions procedents d'informes anteriors que havien quedat obertes, s'haurà de fer constar aquesta circumstància en la fitxa de mesures i es considerarà la situació tancada. Amb això es disposarà d'una situació actualitzada de les situacions que s'han de corregir i es permetrà un millor seguiment de les mesures adoptades.





Subsecció 2a. Fets rellevants, supòsits i situacions

que originen la necessitat d'un pla d'acció



Vint-i-u. Fets rellevants que deriven en la necessitat d'adoptar mesures correctores en una actuació de CFP

1. Amb caràcter general, són fets que, sense representar una llista tancada ni exhaustiva, poden ser considerats rellevants a l'efecte d'assenyalar en un informe de control financer permanent la necessitat d'adoptar mesures per a corregir-los en una actuació de CFP:

– Actuacions contràries als principis de bona gestió, com ara: incompliments de la legislació aplicable, debilitats de control intern, limitacions provocades pels òrgans gestors al treball, errors i incompliments dels principis i normes comptables i pressupostàries.



– Actuacions contràries als principis d'eficàcia, eficiència i economia sense causa que ho justifique, com ara: les adquisicions de béns i serveis en excés respecte de les necessitats reals, la prolongada i manifesta falta d'utilització o infrautilització dels mitjans personals o materials de què es dispose per al desenvolupament de les seues funcions, la paralització excessiva i reiterada de les actuacions que impedisca o dificulte el compliment dels fins o objectius assignats, les actuacions que es desvien dels fins previstos i que comprometen el patrimoni de l'ens controlat.

– Supòsits que puguen produir un perjudici econòmic per a la hisenda pública o la de l'ens controlat, com ara: pagaments indeguts (considerats com a tals: els duplicats o excessius respecte de la liquidació practicada, els derivats de liquidacions incorrectes o improcedents o els realitzats sense justificació o liquidació), drets econòmics no realitzats o ingressos indegudament percebuts, fons situats en comptes o caixes no autoritzats.

2. Quan aquests fets o circumstàncies concórreguen en la debilitat, la deficiència, l'error i l'incompliment que s'ha detectat, en l'informe de CFP en què es manifeste s'haurà d'indicar que es necessita per a esmenar-los la implantació d'una mesura correctora.

En cas que, a més, concórreguen els supòsits i les situacions que s'assenyalen en la instrucció següent (vint-i-quatre), la debilitat, la deficiència, l'error i l'incompliment que es detecte requerirà l'elaboració d'un pla d'acció per part de la conselleria corresponent.



Vint-i-dos. Supòsits i situacions que condueixen a un pla d'acció

1. Per a considerar que una debilitat, una deficiència, un error o un incompliment que es detecte requereix un pla d'acció han de concórrer les dues circumstàncies de l'apartat 2 amb alguna de les situacions que s'expressen en l'apartat 3 de la present instrucció.

2. Amb caràcter general, els supòsits o tipus de debilitats, deficiències, errors i incompliments que requeriran l'elaboració d'un pla d'acció han de complir dues circumstàncies:

– que es referisquen a aspectes d'especial rellevància en l'activitat de l'òrgan sotmés a control o que tinguen greus efectes negatius contrastats,

– i que s'hagen de corregir per mitjà d'actuacions específiques, i no siga previsible que els òrgans gestors procedisquen a corregir-los en un temps raonable.

3. En particular, donarà lloc al fet que la conselleria necessite adoptar mesures correctores a través d'un pla d'acció quan es produïsca alguna de les situacions següents:

a) Quan l'òrgan controlat manifeste discrepàncies amb les conclusions i recomanacions de l'informe i aquestes no siguen acceptades per l'òrgan de control o no es manifeste en relació amb el contingut de l'informe.

b) Quan no es formulen al·legacions i no es produïsca una manifestació inequívoca que indique que es resoldran les deficiències en un termini que l'òrgan de control considere raonable.

c) Quan, després d'acceptar les conclusions de l'informe, de les seues al·legacions no es deduïsca que assumeix el compromís d'adoptar les mesures necessàries per a solucionar les deficiències posades de manifest en un termini que l'òrgan de control considere raonable en virtut de la naturalesa de les deficiències esmentades.

d) Quan l'òrgan de control comprove que l'òrgan controlat està incomplint amb el compromís de solucionar les deficiències en el termini que aquest mateix, o la conselleria en un pla d'acció previ, va establir.



e) Quan l'òrgan controlat manifeste que per a solucionar les deficiències es requereixen actuacions que excedeixen el seu àmbit de competència.



Secció 6a. De les actuacions que cal realitzar quan es coneguen fets que puguen ser constitutius d'infracció administrativa, o donar lloc a responsabilitats comptables o penals



Vint-i-tres. Trasllat d'actuacions quan es coneguen fets que puguen ser constitutius d'infracció administrativa, o donar lloc a responsabilitats comptables o penals en el curs d'un CFP

1. Quan en l'exercici d'un CFP, la intervenció delegada actuant entenga que, dels fets acreditats en l'expedient objecte de control, es puguen derivar responsabilitats administratives, patrimonials, comptables o penals, haurà de remetre les seues actuacions, juntament amb una còpia dels documents en què conste l'evidència obtinguda, als òrgans següents:

– A la Intervenció General en el cas que els fets acreditats puguen ser constitutius de delicte, la qual haurà de procedir, si és el cas, a remetre'ls a l'òrgan competent.

– Al Tribunal de Comptes, en el supòsit de responsabilitat patrimonial o comptable previst en l'article 145.1.a de la Llei 1/2015, i a la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, quan concórrega algun dels supòsits previstos en els apartats b a f de l'article 145.1. d'esmentada Llei 1/2015.

– Al Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern en el cas de possibles infraccions previstes en el títol III de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, sense perjudici d'altres infraccions contingudes en el règim sancionador previst en el títol II de la Llei 19/2013, de transparència, accés a la informació pública i bon govern de l'Estat.

– A la sotssecretaria del departament corresponent objecte de control en el cas d'infraccions administratives diferents de les anteriors.



2. El trasllat de fets detectats en l'exercici del CFP als òrgans previstos en l'apartat primer d'aquesta disposició d'aquesta instrucció s'ha de dur a terme segons el model d'escrit que s'inclou en l'annex II d'aquesta resolució, incorporant aquelles parts de l'informe definitiu de CFP en les quals es recullen, com a mínim:

a) Les presumptes infraccions, amb descripció dels fets constatats i els elements que suposen incloure'ls en el tipus d'infracció corresponent.

b) Els presumptes autors, en el cas que es dispose d'informació suficient per a identificar-los.

c) Quan dels supòsits de fet es puga derivar responsabilitat comptable, la quantificació o l'estimació dels perjudicis causats, sempre que siga possible.

d) Les actuacions realitzades per l'òrgan gestor en relació amb les presumptes infraccions.

Així mateix, s'haurà d'incorporar en l'escrit esmentat l'extracte de les al·legacions de l'òrgan gestor en la mesura que es relacionen amb les possibles responsabilitats administratives, patrimonials, comptables o penals.

3. No obstant això, en els supòsits en què la intervenció delegada aprecie que dels fets acreditats hi puga haver indicis de delicte, valorarà, en funció de les circumstàncies concurrents, la comunicació immediata, sense enviament previ de l'informe provisional als efectes d'al·legacions, a la Intervenció General.

4. Als efectes de la coordinació i el seguiment de les actuacions de control financer, s'haurà de remetre a la Intervenció General una còpia de totes les remissions efectuades directament per les intervencions delegades als òrgans competents, en virtut del que disposen els apartats anteriors.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queda derogada la Resolució de 16 de gener de 2020, de la Intervenció General de la Generalitat, per la qual es dicten instruccions en relació amb l'exercici del control financer permanent i els informes dels controls financers específics acordats pel Consell.



DISPOSICIÓ FINAL



Única

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 de febrer de 2021.– La interventora general: Amparo Adam Llagües.







ANNEX II

Model de remissió d'actuacions als òrgans destinataris

previstos en la instrucció vint-i-tres



(Paràgraf tipus: classe de responsabilitat)



(Responsabilitat penal)

En l'exercici de les actuacions de control financer permanent que la intervenció delegada en …… ha realitzat en (entitat) s'han posat de manifest fets acreditats que poden ser constitutius de delicte de conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal.

En concret, es considera que s'ha produït la infracció penal tipificada en l'article (…) de l'esmentada norma, que disposa…



(Infraccions en matèria de gestió economicopressupostària)

S'han posat de manifest fets acreditats que poden ser constitutius d'infracció administrativa molt greu de conformitat amb el règim sancionador en matèria de gestió economicopressupostària establit en l'article 28 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en relació amb l'article 29 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.



En concret, es considera que s'ha produït la infracció tipificada en l'apartat (…) de l'article 28 de l'esmentada norma, que disposa…



(Responsabilitat patrimonial o comptable)

En l'exercici de les actuacions de control financer permanent que la Intervenció Delegada en …… ha realitzat en (entitat) s'han posat de manifest fets acreditats que poden ser constitutius de responsabilitat patrimonial o comptable d'acord amb el que s'estableix en els articles 144 i 145 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



En concret, es considera que s'ha produït la infracció tipificada en l'apartat (…) de l'article 145.1 de l'esmentada norma, que disposa…





(Altres infraccions administratives)

En l'exercici de les actuacions de control financer permanent que la intervenció delegada en …… ha realitzat en (entitat) s'han posat de manifest fets acreditats que poden ser constitutius d'infracció administrativa de conformitat amb allò que s'estableix en (normativa reguladora).

En concret, es considera que s'ha produït la infracció tipificada en l'article (…) de l'esmentada norma, que disposa…





(Paràgraf tipus: descripció de les infraccions)



Les característiques fonamentals de les actuacions que es posen en el seu coneixement es mostren en el quadre següent:



Pla anual de control financer permanent de control

Ens/òrgan controlat

Denominació de l'actuació

Data de l'informe de control

Presumptes infraccions

Presumptes autors

Quantificació de la responsabilitat

Altres elements rellevants













En l'actuació assenyalada s'han constatat les circumstàncies següents (si és el cas, només s'han d'adjuntar les parts de l'informe de control que es referisquen a la infracció):

(Extracte de l'informe en què es posen de manifest els fets constitutius de la infracció; si és necessari, es podria distingir entre les diferents parts de l'informe)

«(…)»





L'informe de control financer permanent va ser remés a l'òrgan gestor als efectes d'al·legacions pel termini de quinze dies hàbils, una vegada rebudes (o sense haver-les rebut), el text de les quals es reprodueix, pel que fa a les possibles infraccions.

«(…)»





Així mateix, s'adjunten a aquest escrit els documents indicats a continuació, en els quals consta l'evidència obtinguda.

1.

2.

3.



La qual cosa es comunica d'acord amb la disposició vint-i-tres de la resolució de la Intervenció General de la Generalitat, per la qual es dicten instruccions en relació amb l'exercici del control financer permanent, en compliment del que es disposa en l'article 262 del Reial decret de 14 de setembre de 1882, pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal, en relació amb el paràgraf segon, apartat primer, de l'article 95 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i als efectes oportuns.





Signatura: l'interventor delegat / la interventora delegada





ANNEX III

Model d'informe global anual de control financer permanent



I. Introducció

D'acord amb el que es disposa en l'article 111 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la intervenció delegada en … ha elaborat el present informe, que conté els resultats més significatius de les actuacions de control financer permanent dutes a terme durant l'exercici 20XX i la realització de les quals havia sigut prevista en el pla anual de control financer permanent aprovat per la Intervenció General de la Generalitat mitjançant la Resolució de desembre de 20XX.



II. Abast de l'informe

(La descripció concisa de l'informe permetrà limitar la responsabilitat de la intervenció delegada a les àrees incloses en els treballs realitzats i no a altres en les quals també hi pot haver hagut deficiències.)

Els resultats continguts en aquest informe global són aquells que aquesta intervenció delegada ha considerat oportú exposar com a aspectes més significatius per la rellevància quantitativa o qualitativa, per la reiteració, per la novetat, o per altres circumstàncies que presenten, obtinguts a partir de la realització d'actuacions de control financer permanent.

L'abast d'aquest informe és el següent:



Controls del pla 20XX amb resultats especialment significatius



Denominació de l'actuació CFP Àmbit objectiu i temporal Àmbit subjectiu

Control 1

Control 2





(En forma de quadre s'han de recollir les actuacions de control financer permanent, els resultats de les quals s'han d'exposar en aquest informe. Aquests resultats seran els que la intervenció delegada considere oportú incloure per ser significatius, tant si requereixen pla d'acció com si només es pretén cridar l'atenció del titular de la conselleria o organisme autònom sobre els resultats).



III. Conclusions del treball i recomanacions

(En aquest apartat de l'informe s'exposen els resultats més significatius i les recomanacions de l'òrgan de control.)

A continuació s'exposen, segons l'actuació de la qual procedeixen, els resultats més significatius que a parer d'aquesta intervenció delegada s'han de tindre en consideració:

1.1. Primer resultat

1.2. Segon resultat

1.3. Tercer resultat…

(Els resultats s'han d'exposar en el mateix ordre en què figuren les actuacions exposades en l'abast de l'apartat II de l'informe.)



(També s'han d'incloure per a cada resultat les recomanacions, que es deriven de les conclusions prèviament exposades, que s'estimen pertinents per a resoldre les deficiències detectades o per a introduir millores en la gestió, a través d'una actuació concreta que ha d'adoptar l'òrgan gestor. Si és el cas, quan l'òrgan gestor, en les seues al·legacions, haja mantingut opinions contràries a les de la intervenció delegada, que, segons es considera, hagen de ser conegudes pel titular de la conselleria o organisme autònom, s'ha de fer referència a aquesta circumstància i, si és el cas, s'han d'explicar els arguments de la intervenció per a ratificar la seua opinió. En cap cas s'han d'acompanyar al·legacions.)



(Les deficiències que requerisquen l'elaboració d'un pla d'acció, entre les que s'hagen exposat, hauran de figurar en l'annex de l'informe global anual.)



El present informe ha sigut signat electrònicament per (nom i cognoms), interventor delegat de (nom de conselleria/organisme autònom).





ANNEX

Situacions per corregir que requereixen un pla d'acció



Descripció de la situació que cal corregir Informe de control financer permanent afectat

Situació 1

Situació 2

Situació 3

















(Nota: les situacions per corregir que s'hagen inclòs en aquest annex han de ser les mateixes que s'incloguen en la fitxa de mesures associada a l'informe global a la qual es refereix la instrucció dèsset d'aquesta resolució.)

Mapa web