Ficha docv

Ficha docv









ORDE 36/2024, de 17 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos administratiu, C1-01, cos general, convocatòria 27/24, torn lliure|, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, pel sistema d'oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/6004]

(DOGV núm. 9880 de 28.06.2024) Ref. Base de dades 006126/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Grup C, subgrup C1. Titulació de batxiller o tècnic de formació professional



El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 (d'ara en avant, OOP 2024) per a l'Administració de la Generalitat, conté 53 llocs de treball que corresponen al cos administratiu, C1-01, cos general, torn lliure, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, que hauran de ser convocats mitjançant el sistema d'oposició.

De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos administratiu, C1-01, cos general, torn lliure, persones amb diversitat funcional i malaltia mental, pel sistema d'oposició, per a cobrir 53 llocs de treball que corresponen 45 llocs al cos administratiu de l'Administració de la Generalitat, C1-01, i 8 llocs de treball a la APT C1-01-01 del cos administratiu d'agents tributaris.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que establixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta de normes d'aplicació general i pertinent, i el que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició, per a cobrir mitjançant 2 processos selectius:

Procés selectiu número 1: 45 llocs de treball que corresponen al cos general administratiu de l'Administració de la Generalitat, C1-01, torn lliure, persones amb diversitat funcional i malaltia mental.



D'acord amb l'assenyalat en el Decret 34/2024, dels 45 llocs convocats es reserven 3 llocs per a persones amb diversitat funcional i 2 llocs per a persones amb malaltia mental.

Procés selectiu número 2: 8 llocs de treball que corresponen a la APT C1-01-01, del cos administratiu d'agents tributaris, cos general, torn lliure.

Només es podrà concórrer a un dels processos selectius convocats, havent-se d'optar per un d'ells. En el cas de presentació de sol·licituds a tots dos processos selectius, s'atendrà l'última inscripció realitzada.



1.2. En cada procés selectiu, els llocs de torn lliure que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir, incrementaran els de torn lliure.

1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o les ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'esta orde, es convoquen pel torn de promoció interna, llocs idèntics als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns, ja que només es pot optar per un dels dos.



1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, si és el cas, després de la finalització del procés selectiu corresponent, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, quan hi haja places reservades a les quotes de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, s'acumularan a les quotes corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes de la quota de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan a la quota de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en esta última quota, s'acumularà al torn lliure.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'esta convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és d'un 70,39 % de dones i un 29,61 % d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors i treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, també hi podran participar el cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge de les persones nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors i treballadores, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge menors de 21 anys o majors d'esta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Estar en possessió del títol batxiller o técnic o técnica formació professional, o complir les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions o tasques corresponents.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadada o acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.1.6. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que, a més, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.

Així mateix, si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que, a més, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, la valoració de la qual derive d'una malaltia mental, i ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a què s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i que així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en este procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà sol·licitar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional; en eixe cas, aquella persona hi podrà participar condicionalment, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció del dictamen esmentat.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrada o registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i procés selectiu, i presentació autenticada), i efectuar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud electrònicament i, per consegüent, les dites persones no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, estes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o malaltia mental. En cas que no s'indique res, se'ls assignarà d'ofici el torn lliure.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici hauran d'observar, en l'ompliment de la sol·licitud, les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar l'opció procedent en cada cas, segons que siga: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren, que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessiten, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. S'haurà d'optar per esta mesura quan es done qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com, per exemple, casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si alguna persona aspirant, durant el transcurs d'este procés selectiu, és nomenada personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a què opta, l'OTS la substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 15,29 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior. A este efecte, han d'assenyalar l'apartat de «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i la bonificació s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Excepcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten que es troben en situació d'exclusió social mitjançant el document corresponent expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. El pagament de la taxa no eximirà en cap cas del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma corresponent, en el registre electrònic determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes. S'haurà de sol·licitar per via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrada o registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; omplir el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://atv.gva.es/va/dii-756-acces; desplaçar la pàgina cap avall, i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».



S'haurà d'omplir una sol·licitud per cada taxa abonada (número d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb la verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional de persones admeses i excloses. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents; tot això, efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 2, «Ampliació del temps de duració de la prova», o la mesura d'adaptació 6, «Altres», que implique l'ús d'audiòfons o l'adaptació especial de proves per casos, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses en este procediment selectiu s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, o únic exercici si és el cas, així com l'orde de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra «H», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).



6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i aquelles de l'origen de les quals es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'esta llengua.

El contingut de la prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'«apta» o «no apta», i és necessari obtindre la valoració d'«apta» per a passar a fer la prova d'oposició.



Queden eximides de fer esta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, els certificats o els títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el nivell corresponent A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2002, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats anteriorment.



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció constarà d'una única fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament de la fase de l'oposició

L'oposició constarà d`un exercici únic, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1 Exercici únic

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 90 preguntes que es formularan sobre la totalitat del temari que obra en l'annex, de les quals, 34 preguntes versaran sobre les matèries arreplegades en la «part general» comuna als 2 processos selectius, i altres 56 versaran sobre la «part especial» conforme al procés selectiu triat: «procés selectiu 1, part especial, cos general, C1-01», o «procés selectiu 2, part especial, APT C1-01-01, cos administratiu d'agents tributaris», segons el procés selectiu d'inscripció, d'acord amb les instruccions del punt 4.2.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta, que, en tot cas, es formularà amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima que es podrà obtindre en l'oposició serà de 60 punts.

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 30 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3)

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.4. Puntuació final

Per a superar l'oposició, serà necessari obtindre un mínim de 30 punts en l'exercici.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys; s'interrompran quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, si són entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional objecte de la present convocatòria, en la data en què es publique.

Finalment, si encara persistix l'empat, es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades; l'orde esmentat s'iniciarà per la lletra «H», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que hagen optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional i tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn lliure, però no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn lliure.

Així mateix, les persones aspirants que hagen optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en la quota de reserva esmentada, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn lliure.



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici, o l'exercici únic si és el cas, es realitzaran en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i caldrà que hi haja un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si és el cas, serà fet públic per l'OTS a través dels mitjans que establix la base 13, d'acord amb el que preceptua l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que siguen procedents en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a realitzar la fase d'oposició



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o un part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de ser valorat per l'OTS; en tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'estes.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i esta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho consideren convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb la indicació del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis.

9.2. Una vegada finalitzada l'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades per l'orde de puntuació total a què es referix la base 7.4, atenent els llocs oferits per cada quota.

L'OTS no podrà declarar en cap cas que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'esta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Una còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.3 de la convocatòria, o una certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Una declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadada o acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de la LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, les persones que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Elemental o B1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu per la quota de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada del certificat de la conselleria competent o els òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que té una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i les funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental, este certificat haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o bonificacions establides en la base 5 hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'esta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels punts indicats, o quan de la documentació esmentada es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats, o, si és el cas, obtindre'ls electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, en especial els relatius a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica i certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocats, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, incloent-hi les possibles acumulacions del torn de promoció interna, si és el cas, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del nomenament o la presa de possessió, o en el cas que estes persones no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents. Es designarà un OTS per cadascun dels 2 processos selectius de la present convocatòria.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre, i podran ser recusades per les persones interessades, quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els 5 anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establixen la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres de competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per part de l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre recurs que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent, tal com disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 17 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.









ANNEX

Cos administratiu de l'Administració de la Generalitat, C1-01



TEMARI PART GENERAL

(Matèries comunes)

I. DRET CONSTITUCIONAL

1. La Constitució Espanyola de 1978: Títol preliminar; Títol I Dels drets i deures fonamentals.

2. La Constitució Espanyola de 1978: títol II La Corona; títol III De les Corts Generals: Capítol I De les cambres, i Capítol II De l'elaboració de les lleis.

3. La Constitució Espanyola de 1978: Títol IV Del Govern i l'Administració; Títol V De les relacions entre el Govern i les Corts Generals.



4. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VI El poder judicial; Títol IX Del Tribunal Constitucional.

5. La Constitució Espanyola de 1978: Títol VIII De l'organització territorial de l'Estat.

II. DRET AUTONÒMIC

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: Preàmbul; Títol I La Comunitat Valenciana; Títol II Dels drets dels valencians i les valencianes; Títol III La Generalitat; Títol IV Competències.



7. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol I El president de la Generalitat; Títol II Del Consell: Capítol I Composició; Capítol II Les atribucions; Capítol III Del funcionament; Capítol VI La iniciativa legislativa, els decrets legislatius i la potestat reglamentària del Consell; Títol III Relacions entre el Consell i les Corts.



8. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: Títol II Del Consell: Capítol IV De la Conselleria i dels consellers; Capítol V Estatut personal dels consellers; Títol IV De l'Administració pública de la Generalitat; Títol V De la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

III. LA UNIÓ EUROPEA

9. Dret de la Unió Europea. El dret primari i el dret derivat, especialment els reglaments i les directives. La relació entre el dret de la Unió Europea i l'ordenament jurídic dels estats membres.



IV. TEMES TRANSVERSALS

10. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: Títol Preliminar, Objecte de la llei; Títol I El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació; Títol II Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes: Títol I Objecte, principis generals i àmbit de la Llei; Títol III Igualtat i Administració pública.



11. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere: Títol preliminar; Títol I Mesures de sensibilització, prevenció i detecció; Títol II Drets de les dones víctimes de violència de gènere.

12. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: Títol Preliminar; Títol I Transparència de l'activitat pública. La Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.



TEMARI PART ESPECIAL

«Procés selectiu 1, part especial, cos general, C1-01»

I. DRET ADMINISTRATIU I GESTIÓ PÚBLICA

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol preliminar Disposicions generals; Títol I Els interessats en el procediment; Títol II L'activitat de les administracions públiques.

2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol III Els actes administratius: Capítol I Requisits; Capítol II Eficàcia; Títol IV, Capítol VII Execució.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol III Els actes administratius: Capítol III Nul·litat i anul·labilitat.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol IV Disposicions sobre el procediment administratiu comú: Capítol I Garanties del procediment; Capítol II Iniciació; Capítol III, Ordenació; Capítol IV Instrucció; Capítol V Finalització; Capítol VI Tramitació simplificada.



5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Títol V La revisió dels actes en via administrativa: Capítol I Revisió d'ofici; Capítol II Els recursos administratius.

6. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de signatura. Encàrrec de gestió. Avocació.



7. Activitat de limitació, arbitral i de foment. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions: títol preliminar: Disposicions generals; Títol I: Procediments de concessió i gestió de les subvencions. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions: Títol X. Subvencions.



8. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Parts del contracte.

9. Els contractes del sector públic (II). Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.

10. L'Administració electrònica a la Comunitat Valenciana. Protecció de dades de caràcter personal.

II. FUNCIÓ PÚBLICA

11. La regulació constitucional de la funció pública. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que aprova la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: Objecte i àmbit d'aplicació. La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana: Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei. Organització de l'administració de la Generalitat en matèria de funció pública.

12. Personal al servei de les administracions públiques: concepte i classes de personal empleat públic; direcció pública professional. Estructura i ordenació de l'ocupació pública: estructuració de l'ocupació pública. Estructura i ordenació de l'ocupació pública: ordenació dels llocs de treball; instruments de planificació i ordenació de l'ocupació pública; Registres de personal.

13. Situacions administratives del personal funcionari de carrera. Drets, deures i condicions de treball del personal empleat públic de la Generalitat. Règim d'incompatibilitats del personal empleat públic. Règim disciplinari.

14. Naixement i extinció de la relació de servei. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció professional.

III. GESTIÓ FINANCERA

15. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. La Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària: Preceptes bàsics. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions: els principis i regles de programació i gestió pressupostària.



16. El pressupost de la Generalitat: regulació jurídica. L'estructura pressupostària. L'elaboració del pressupost: procediment i remissió a les Corts. Tramitació i aprovació. La pròrroga del pressupost.



17. La gestió del pressupost en l'àmbit de la Generalitat: les fases d'execució del pressupost.

18. Els crèdits pressupostaris en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. Els crèdits i les seues modificacions. Normes per a la modificació dels pressupostos i competències en les Lleis de Pressupostos anuals.

19. El control pressupostari en l'àmbit de la Generalitat. Control intern i control extern.

20. Comptabilitat del sector públic de la Generalitat: Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions: Títol VII. Comptabilitat del sector públic de la Generalitat.

TEMARI PART ESPECIAL

«Procés selectiu 2, part especial, APT C1-01-01, cos administratiu d'agents tributaris»

1. El sistema fiscal espanyol. Principis impositius en la Constitució Espanyola. La hisenda pública

estatal, autonòmica i local. La conselleria competent en matèria d'hisenda. L'Agència Tributària Valenciana.

2. Dret tributari: Concepte i contingut. Fonts. Els tributs: Concepte i classificació. L'obligació tributària. Fet imposable. Meritació. Base imposable i liquidable. Quota i deute tributari.

3. Drets i garanties dels obligats tributaris. Els obligats tributaris. La capacitat d'obrar en l'ordre tributari. Representació i domicili fiscal. La prescripció.

4. L'aplicació dels tributs: Informació i assistència. La col·laboració social. Les tecnologies informàtiques i telemàtiques.

5. Les obligacions formals dels contribuents: Llibres registres i factures. La gestió censal. El Número d'Identificació Fiscal.

6. Normes comunes sobre actuacions i procediments tributaris: Fases. Les liquidacions tributàries. Obligació de resoldre i terminis de resolució. La prova. Les notificacions. Potestats i funcions de comprovació i investigació.

7. Les declaracions tributàries: Concepte i classes. Les autoliquidacions. Les comunicacions de dades. Les retencions. Els pagaments a compte. Declaracions informatives. L'obtenció d'informació amb transcendència tributària.

8. Actuacions i procediment de gestió tributària. Els procediments de gestió tributària: Iniciació, tràmits i terminació. El procediment de verificació de dades. Els procediments de gestió tributària: El procediment de comprovació de valors. El procediment de comprovació limitada.

9. Actuacions i procediment d'inspecció: Funcions i facultats. Documentació de les actuacions d'inspecció. La personació de la inspecció en el domicili o locals del contribuent. El procediment d'inspecció: iniciació, desenvolupament i terminació.

10. Les mesures cautelars en el procediment inspector. Les facultats de la inspecció en entorns informàtics. Conservació informàtica de llibres i accés a la documentació electrònica.

11. L'extinció del deute tributari. Mitjans d'extinció del deute. El pagament o compliment. Ajornament i fraccionament del pagament. La prescripció del dret a exigir el pagament. Altres formes d'extinció dels deutes: La compensació, la deducció sobre transferències, la condonació. Insolvències i crèdit incobrable.

12. El procediment de recaptació en període voluntari. La recaptació en període executiu. Inici. Efectes. Recàrrecs del període executiu. Procediment de constrenyiment. Provisió de constrenyiment. Les garanties del deute tributari. El procediment enfront de responsables. El procediment enfront de successors.

13. L'embargament. Facultats de la recaptació. Pràctica de l'embargament. Les diligències d'embargament. Tipus d'embargament.

14. Depòsit i alienació dels béns embargats. Terceries. Exercici d'accions civils i penals en l'àmbit de la gestió recaptatòria.



15. Infraccions i sancions en matèria tributària.

16. La revisió dels actes de caràcter tributari en via administrativa. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives.



17. L'Impost sobre el Patrimoni. L'Impost sobre Successions i Donacions.

18. L'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats. La tributació sobre el joc a la Comunitat Valenciana.



19. La imposició mediambiental a la Comunitat Valenciana. Impost sobre el Depòsit de Residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus. L'impost sobre activitats que incideixen en el Medi Ambient. Impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica. Impost sobre l'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle a l'atmosfera d'activitats. Impost ambiental sobre grans establiments comercials.

20. L'Impost valencià sobre estades turístiques. L'Impost sobre habitatges buits de la Generalitat Valenciana.

Mapa web