Ficha docv

Ficha docv









ORDE 38/2024, de 17 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés a l'agrupació professional funcionarial de subalterns, APT-APF-01, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, convocatòria 35/24, pel sistema d'oposició corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/6003]

(DOGV núm. 9880 de 28.06.2024) Ref. Base de dades 006128/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Agrupacions professionals funcionarials (APF). Sense requisit de titulació



El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat, conté 35 llocs de treball que corresponen a l'agrupació professional funcionarial de subalterns, APT-APF-01, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, que hauran de ser convocats, mitjançant el sistema d'oposició.

De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions que conferix la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés a l'agrupació professional funcionarial de subalterns, APT-APF-01, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual, pel sistema d'oposició, per a cobrir 35 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que establixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'LFPV; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; la resta de normes d'aplicació general i pertinent, i el que disposen les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema d'oposició i procés ordinari, per a cobrir 35 llocs de treball de l'agrupació professional funcionarial de subalterns, APT-APF-01, torn de persones amb diversitat funcional intel·lectual.



1.2. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'esta convocatòria, en la data de publicació de l'oferta corresponent, és de 54,33% de dones i 45,67% d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, caldrà complir els requisits següents:

2.1.1. Diversitat funcional: només podran participar en este procés selectiu les persones aspirants que tinguen una diversitat funcional d'origen intel·lectual (límit/lleu o moderada) de grau igual al 33 % o superior.

La diversitat funcional intel·lectual límit/lleu o moderada haurà de ser acreditada una vegada finalitze el procediment selectiu en la forma que determina la base 10.

2.1.2. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea, o d'algun estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors i treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, també hi podran participar el cònjuge de les persones espanyoles i de les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan així ho preveja el tractat corresponent, el cònjuge de les persones nacionals d'algun estat en què siga aplicable la llibertat de circulació dels treballadors i treballadores, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge menors de 21 anys o majors d'esta edat que visquen a càrrec seu.

2.1.3. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.4. Capacitat: tindre les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a exercir les funcions o tasques corresponents.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se en inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a la prova s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants, en qualsevol moment, que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a què s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en este procés selectiu, tal com s'indica en la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà sol·licitar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en este cas podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins que reba este dictamen.





4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per una de les formes següents:

I. Via electrònica, d'acord amb el que establix la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a usar el sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o tindre un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), i realitzar el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'ompliment i la inscripció en línia. En l'apartat B «Dades de la convocatòria» número 30 «Dada addicional 1» s'indicarà el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es té, per a la qual cosa cal marcar amb una ics (X) el número corresponent d'acord amb la classificació següent:

«1)» per a diversitat funcional intel·lectual límit o lleu.

«2)» per a diversitat funcional intel·lectual moderada.

b) El registre electrònic de la sol·licitud.

II. Sol·licitud presencial: podrà presentar-se la sol·licitud omplint el formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i «Formulari inscripció») i en l'annex II. Es podrà presentar la sol·licitud en les oficines PROP, una vegada omplida, o en la forma que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Hauran d'indicar en l'apartat B «Dades de la convocatòria» número 30 «Dada addicional», cal indicar el tipus de diversitat funcional intel·lectual que es té, per a la qual cosa cal marcar amb una ics (X) el nombre corresponent d'acord amb la classificació següent:



«1) LÍMIT/LLEU».

«2) MODERADA».

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que no hagen registrat la sol·licitud, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, estes hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma que preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



Quan no s'autoritze la consulta de dades hauran d'aportar la resolució completa de la diversitat funcional.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici hauran d'observar, en l'ompliment de la sol·licitud, les prescripcions següents:



4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar l'opció procedent en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que hi figuren, que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Totes les persones que realitzen les proves tindran concedida l'ampliació de temps de la duració de la prova, sense la necessitat de presentar cap tipus de documentació, amb independència que marquen o no esta casella.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. S'haurà d'optar per esta mesura quan es done qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com, per exemple, casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant, durant el transcurs d'este procés selectiu, és nomenat personal funcionari de carrera de l'agrupació professional funcionarial, l'OTS el substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.



5. Drets d'examen

De conformitat amb la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa les persones aspirants a participar en este procés selectiu.

S'haurà d'assenyalar la casella 1, Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, de l'apartat 33, Exempcions.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que establix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, d'exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional de persones admeses i excloses. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 6, “Altres”, que implique l'ús d'audiòfons o adaptació especial de proves per casos, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a este procediment selectiu s'establiran, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora d'inici del primer exercici, així com l'orde de crida de les persones, que s'iniciarà en la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV núm. 9816, 26.03.2024).

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no tinguen nacionalitat espanyola

Amb caràcter previ a la realització de les proves d'accés, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i aquelles de l'origen de les quals es desprenga que no tenen coneixements del castellà hauran d'acreditar, mitjançant la realització d'una prova, que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'esta llengua.

El contingut de la prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, modificat per la disposició final primera del Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula el procediment per a l'adquisició de la nacionalitat espanyola per residència.

La prova es qualificarà d'“apta” o “no apta”, i és necessari obtindre la valoració d'“apta” per a passar a fer la prova de la fase d'oposició.



Queden eximides de fer esta prova les persones que estiguen en possessió dels diplomes, els certificats o els títols acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera que hagen sigut integrats en el Sistema Internacional de Certificació de l'Espanyol com a Llengua Estrangera (SICELE); pel que fa a cada un dels sis nivells, respectivament, als diplomes d'espanyol en el nivell corresponent A1, A2, B1, B2, C1 i C2; tot això, d'acord amb el que recull la disposició addicional quarta del Reial decret 1137/2001, modificat pel Reial decret 1004/2015, esmentats anteriorment.



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció constarà d'una única fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

L'oposició constarà d'un exercici únic, de caràcter obligatori i eliminatori.

A fi de garantir al màxim possible la igualtat entre totes les persones aspirants l'òrgan tècnic de selecció configurarà un examen diferent atenent si la persona aspirant té una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu o si, per contra, és una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.

7.2.1. Exercici únic.

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb 3 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta. El qüestionari estarà compost per 30 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual límit o lleu, i de 20 preguntes si es tracta d'una diversitat funcional d'origen intel·lectual moderada.



Les preguntes versaran sobre les matèries arreplegades en l'annex I. Els coneixements exigibles sobre estes matèries quedaran determinats i delimitats pel desenvolupament dels temes que es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria) en el termini d'un mes des de la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció.

7.2.1.3. Les persones aspirants la diversitat funcional de les quals estiga certificada oficialment com de caràcter límit o lleu (a les quals correspon el qüestionari compost de 30 preguntes) i, no obstant això, realitzen el qüestionari de 20 preguntes quedaran excloses del procés selectiu quan presenten la documentació acreditativa assenyalada en la base 10.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima que podrà obtindre's en l'oposició serà de 60 punts.

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 30 punts en la prova serà contestar el 50 % de respostes correctes. Les contestacions errònies o en blanc ni puntuen ni penalitzen. Establit el nombre de respostes correctes de cada persona aspirant es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.4. Puntuació final

Per a superar l'oposició, caldrà obtindre un mínim de 30 punts.



A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en estes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, si són entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional objecte d'esta convocatòria, en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistix l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, que s'iniciarà per la lletra H, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV núm. 9816, 26.03.2024).



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició

El primer exercici de la fase d'oposició es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que establisca la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, i hi haurà d'haver un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la prova

8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de l'exercici únic en crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit que hi concórrega una causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de la prova que haja quedat ajornada, i esta no podrà demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, cosa que haurà de ser valorada per l'OTS. En tot cas la realització d'esta tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.



La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la realització de la prova amb vista al desenvolupament adequat d'esta.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de la prova per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i esta persona aspirant podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional fins que l'OTS resolga alguna cosa sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En la prova, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.





9. Llistes de persones aprovades

9.1. En finalitzar l'exercici, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb la indicació del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici.

9.2. Finalitzada l'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives de persones aspirants aprovades pel seu orde de puntuació total a què es referix la base 7.4.

L'OTS no podrà declarar en cap cas que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 d'esta convocatòria.





10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Una fotocòpia del DNI o el NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver efectuat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Una declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se'n revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitada o inhabilitat per una sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se en inhabilitació per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de l'LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Qui supere les proves selectives acreditarà els coneixements de valencià presentant els certificats, els diplomes o els títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que preceptua la normativa, les persones que superen la prova selectiva acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent grau elemental o B1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Certificat de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una diversitat funcional d'origen intel·lectual de grau igual o superior al 33 %. Hi haurà de constar expressament si la diversitat funcional d'origen intel·lectual és límit/lleu o moderada. Així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa dels punts indicats, o quan de la documentació esmentada es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, sol·licitar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment les relatives a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a la qual cosa haurà de marcar la casella que conté el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'efectuarà el nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocats, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que estes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir a l'OTS una llista complementària de les persones que vagen a continuació de les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per cinc persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La llista nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació del personal col·laborador de caràcter administratiu o del personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de fer-les, i adoptar totes les mesures que calguen amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, s'hauran d'abstindre, i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018, València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establixen la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres de competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicte l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte recorregut, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre recurs que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent, tal com disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 17 de juny de 2024.- La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.





ANNEX I

Agrupació professional funcionarial de subalterns, APT-APF-01, convocatòria 35/24



Tema 1. La Constitució espanyola

Tema 2. Organització territorial i Administració

Tema 3. La Comunitat Valenciana

Tema 4. L'Administració de la Generalitat Valenciana

Tema 5. Igualtat

Tema 6. Control d'accés, identificació, informació, atenció i recepció de personal visitant

Tema 7. Reprografia i altres tasques del personal subaltern

Tema 8. Correspondència, documentació i paqueteria

Tema 9. Prevenció de riscos laborals



El desenvolupament d'este temari es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria) en el termini d'un mes des de la publicació de la present orde en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Mapa web