Ficha docv

Ficha docv









ORDE 31/2024, de 14 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos d'Especialistes en l'administració del medi ambient, C1-05, cos especial, convocatòria 34/24, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat [2024/5971]

(DOGV núm. 9878 de 26.06.2024) Ref. Base de dades 005998/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat







El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat (d'ara endavant, OOP 2024), conté 9 llocs de treball que corresponen al cos d'Especialistes en l'administració del medi ambient, C1-05, cos especial, promoció interna, que hauran de ser convocats mitjançant el sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que s'establix en el Decret 34/2024 i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara endavant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos d'Especialistes en l'administració del medi ambient, C1-05, cos especial, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 9 llocs de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'establix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en l'LFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Esta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 9 llocs de treball que corresponen al cos d'Especialistes en l'administració del medi ambient, C1-05, cos especial, promoció interna.

D'acord amb l'assenyalat en el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb diversitat funcional el nombre de llocs següent: 0

D'acord amb l'assenyalat en el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb malaltia mental el nombre de llocs següent: 0

1.2. Els llocs del torn de promoció interna que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional, i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir incrementaran el contingent de promoció interna general.



1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present orde, es convocaren per torn lliure idèntics llocs als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a ambdós torns, i s'haurà d'optar per un d'ells.

1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, en el supòsit de places reservades als contingents de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, s'acumularan als contingents corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes del contingent de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan al contingent de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en este últim contingent, s'acumularà al torn lliure.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'esta convocatòria, en la data de publicació de la corresponent oferta, és de 17,58 % de dones i 82,42 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62 de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el este apartat per a cadascuna de les modalitats i haver prestat servicis efectius durant almenys dos anys en el cos o escala des del qual s'accedix, tal com establix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional en el cas que este no tinga subgrup, a un altre superior.

Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol batxiller o tècnic o tècnica formació professional, i permís de conduir tipus B, o complides les condicions per a obtindre'l abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.3. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.



Així mateix, si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, i també la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant, l'OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4 i haurà d'acreditar-se documentalment conforme al que es disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en este cas aquella podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'este dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'esta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. Si no s'indica se'ls assignarà d'ofici al torn de promoció interna.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseïxen, assenyalant el que procedisca en cada cas, segons anara: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, d'entre les que figuren en la sol·licitud, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts, conforme a la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent. Haurà d'optar-se per esta mesura quan concórrega qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com per exemple supòsits de víctimes de violència de gènere, creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'este procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS procedirà a la seua substitució en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que constara en el llistat corresponent.

4.7. Les persones aspirants inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a la realització de l'exercici conforme al que es disposa en la base 7, no donarà lloc a devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 15,29 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 per cent de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i també els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma corresponent en el registre electrònic, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Haurà de sol·licitar-se per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, fer lliscar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

Haurà d'emplenar-se una sol·licitud per cada taxa abonada (núm. d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden sol·licitar la seua modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'errada, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagueren sol·licitat conforme a la base 4 la mesura d'adaptació número 2, «Ampliació de temps de duració de la prova» o la mesura número 6, «Unes altres» que implique l'ús d'audiòfon, o adaptació especial de proves per supòsits entre altres de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors, i en el supòsit de produir-se, procedir a la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en este procediment selectiu s'establirà, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici o únic exercici si és el cas, i també, l'orde de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra «H» conforme al resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).





7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase de l'oposició.

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, el desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

Els primers o únics exercicis, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos especials de l'Administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, relacionats a continuació, se celebraran el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria:



– A1-09 Cos Superior Facultatiu d'Inspecció de Tributs.

– A2-02-01 Cos Tècnic Facultatiu, escala Tècnica en Sistemes i Tecnologia de la Informació.

La fase d'oposició constarà d'un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1. Exercici únic

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 56 preguntes que es formularan sobre el temari que consta en l'annex I.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les que només una d'elles serà la correcta.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts.

La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 30 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 30 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició, serà necessari obtindre un mínim de 30 punts en aquest exercici.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a este moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació es configuraran les llistes que procedisquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en estes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà tindre en compte, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren enumerats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarrepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte d'esta convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se l'esmentat orde per la lletra «H» conforme al resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

De conformitat amb l'assenyalat en l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que, havent optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per unes altres o altres aspirants de promoció interna, i no hagueren obtingut vacant en l'esmentat contingent de reserva, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, les persones aspirants que hagueren optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagueren obtingut vacant en l'esmentat contingent de reserva, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.





8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici o exercici únic, si és el cas, es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, havent de transcórrer un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si és el cas, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que procediren, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la fase d'oposició.



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a estes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se estes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'estes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'estes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

9.2. Finalitzada la fase d'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el fulla d'autobaremació degudament emplenat i tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en estes, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i prèvia autorització de la Direcció General de Funció Pública, en aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de ambdós fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades, i també la relació definitiva de persones aprovades pel seu orde de puntuació total a què es referix la base 7.6, atenent als llocs oferits per cada contingent.



En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que s'establix en la base 2.1.2 de la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat o comiat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de la LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en la normativa, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Elemental o B1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

f) Fotocòpia del permís de conduir tipus B.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental, hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que posseïx una diversitat funcional igual o superior al 33 per cent, i també l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental esta certificació haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.

10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que se'n deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5. No obstant això, el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'establix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment els relatius a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a això haurà de marcar la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la qual es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió o en el cas que estes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per cinc persones, que ocuparan la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, i també el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'establix en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, i també als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, i també els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. En contra podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'establix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 14 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.



ANNEX I

Cos Especialistes en l'administració del medi ambient, C1-05



TEMARI PART ESPECIAL

(Temari específic)



1. Principals característiques ambientals de la Comunitat Valenciana: El medi físic (principals formacions muntanyenques, principals rius i principals zones humides). Climatologia (règim tèrmic, règim pluviomètric, règim de vents). Edafologia (tipus de sòls i les seues característiques).

2. Espais Naturals. La Llei 11/1994, de 27 de desembre, de la Generalitat, d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana. Objecte i finalitat de la llei. Classes d'espais naturals protegits i d'espais protegits de la Xarxa Natura 2000. Protecció d'altres àrees: Zones Humides i protecció de les coves. Instruments d'ordenació ambiental. Infraccions i sancions. Acord de 10 de setembre de 2002, del Govern Valencià, d'aprovació del Catàleg de Zones Humides de la Comunitat Valenciana. Decret 65/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual es desenvolupa el règim de protecció de les coves i s'aprova el Catàleg de Coves de la Comunitat Valenciana: règim general i especial de protecció.



3. Fauna valenciana: Característiques de les principals espècies de la fauna valenciana i els seus ecosistemes. Tècniques i ferramentes per al maneig de fauna salvatge. Programa de seguiment de fauna cinegètica de la CV.

4. Vegetació natural de la Comunitat Valenciana: Principals formacions de vegetació natural de la Comunitat Valenciana. Formacions arbòries: les pinedes, carrascars, savinars i ginebrars: principals característiques i regions de procedència. Els hàbitats protegits de la Comunitat Valenciana (Annex IV, Decret 70/2009, de 22 de maig, del Consell).

5. Plagues i malalties: Principals plagues, malalties i fanerògames paràsites que afecten la vegetació forestal de la Comunitat Valenciana. Cicles biològics, espècies afectades, danys i mètodes de control: Thaumetopoea pityocampa, Tomicus destruens i Tomicus piniperda, Ips sexdentatus i Ips acuminatus, Lymantria dispar, Xanthogaleruca luteola, Euproctis chrysorrhoea, Coroebus undatus i Kermes vermilio, Sirococcus conigenus, la grafiosi de l'om i Viscum album.

6. Forests: La Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: Definició i principis generals, àmbit de la llei, objectius, de la titularitat i classificació, de les competències de les administracions públiques, infraccions i sancions. La Llei 43/2003, de 21 de novembre, de Forests: Règim sancionador. Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: Àmbit d'aplicació. Titularitat i classificació de les forests. Estatut jurídic del domini forestal. Competències de la Generalitat. Superfície forestal. Registres públics. Catàleg de forests de domini públic i d'utilitat pública i Catàleg de forests protectores de la Comunitat Valenciana. Títol II. De la propietat forestal: Capítol VI. Utilització del domini públic forestal: Usos del domini públic forestal. Règim d'usos de les forests de domini públic. Competència. Títol IV. Usos del sòl forestal: Capítol I. Usos del sòl forestal: Rompuda de terrenys forestals motivada per un canvi d'ús.



7. Aprofitaments forestals: Definició i tipus d'aprofitaments. Normativa reguladora: Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: Títol II, Capítol IV. Aprofitaments forestals. Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: Títol III. De la política forestal: Capítol IV. Aprofitaments forestals. Decret 205/2020, d'11 de desembre, del Consell, de regulació dels aprofitaments forestals en forests privades i l'alienació d'aprofitaments forestals en forests gestionades per la Generalitat. Ordre de 16 de setembre de 1996, de la Conselleria d'Agricultura i Medi Ambient, per la qual es regula la recol·lecció de bolets i altres fongs en el territori de la Comunitat Valenciana. Ordre 1/2018, de 12 de gener, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es regula la recol·lecció de tòfones en terrenys forestals. Seguiment i control d'aprofitaments forestals: cubicació d'arbres abatuts, cubicació d'arbres en peu. Dasometria: definició. Principals variables dasomètriques: alçària dominant, alçària mitjana, diàmetre mitjà, àrea basimètrica, volum i arbres tipus.

8. Plànols topogràfics: Interpretació plànols topogràfics. Escales. Corbes de nivell. Pendents i altituds. Sistemes de coordenades. Coneixement i utilització de la brúixola. Coneixement i utilització de sistemes GPS. Coneixement i utilització del visor cartogràfic de la GVA. La base cartogràfica de la Generalitat Valenciana. Oruxmaps, coneixement i ús.

9. Espècies protegides: El Decret 32/2004, de 27 de febrer, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg Valencià d'Espècies de Fauna Amenaçades, i s'establixen categories i normes per a la seua protecció: Classificació de les espècies de fauna silvestre, espècies catalogades, protecció de les espècies silvestres. El Decret 70/2009, de 22 de maig, del Consell, pel qual es crea i regula el Catàleg Valencià d'Espècies de Flora Amenaçades i es regulen mesures addicionals de conservació: Disposicions generals, categories de protecció, llocs protegits per a la flora silvestre, prevenció de danys a la flora. Annexos actualitzats. Plans de recuperació i de conservació.

10. Línies elèctriques: Normativa per a reduir el risc de les línies elèctriques sobre l'avifauna: Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'establixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i l'electrocució en línies elèctriques d'alta tensió. Resolució de 6 de juliol de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'amplien les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució.

11. Vies pecuàries de la Comunitat Valenciana: La Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries, i la Llei 3/2014, d'11 de juliol, de la Generalitat, de Vies Pecuàries de la Comunitat Valenciana: disposicions generals. Potestats administratives sobre les vies pecuàries. Dels usos comuns, generals i especials. De la policia, vigilància i inspecció.

12. Incendis forestals I: Causes, propagació, comportament prevenció, tipus, parts i extinció d'incendis. Investigació de les causes. Impactes ambientals dels incendis forestals. Models de combustible de la Comunitat Valenciana. El Pla especial enfront del risc d'incendis forestals de la Comunitat Valenciana: competències, estructura, organització i operativitat. Nivells d'emergència i preemergència i les seues conseqüències. Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: règim jurídic aplicable als terrenys forestals incendiats.

13. Incendis forestals II: Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: usos del foc en els terrenys forestals i en la Zona d'Influència Forestal. Límits als usos i actuacions en terrenys forestals i en la Zona d'Influència Forestal en matèria de prevenció d'incendis forestals. Annex VIII. Condicions mínimes per a la realització de determinades accions o activitats amb ús del foc en terreny forestal o en la Zona d'Influència Forestal. Annex IX. plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals a observar en l'execució d'obres, treballs i aprofitaments forestals, que es realitzen en terreny forestal o en els seus voltants. Annex X. Condicions particulars en matèria de prevenció d'incendis forestals en les autoritzacions de determinats usos o instal·lacions amb el risc d'incendi forestal en terreny forestal i la Zona d'Influència Forestal.



14. Caça: La Llei 13/2004, de 27 de desembre, de caça, de la Comunitat Valenciana: disposicions generals. Exercici de la caça. Requisits. Exercici i tècniques de caça. Dels espais i la caça. Planificació i ordenació de l'activitat cinegètica. Règim jurídic. Espècies cinegètiques.

15. La pesca continental: Ordre 30/2016, de 31 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es fixen els períodes hàbils i les normes generals relacionades amb pesca recreativa en aigües continentals de la Comunitat Valenciana (o norma que la substituïsca): espècies objecte de pesca, espècies invasores, repoblacions i soltes, projectes tècnics d'ordenació piscícola. Decret 35/2013, de 22 de febrer, del Consell, pel qual es regula l'aprofitament sostenible de l'anguila europea. Espècies piscícoles continentals.

16. Armes: Reial decret 137/1993, de 29 de gener, pel qual s'aprova el Reglament d'Armes: Capítol preliminar. Disposicions generals: Secció 3. Classificació de les armes reglamentades. Capítol IV. Documentació de la titularitat de les armes: Secció 1. Guies de pertinença i Secció 2. Revista d'armes. Capítol V. Llicències, autoritzacions especials i targetes d'armes: Secció 1. Llicències en general i targetes. Capítol IX. Armes depositades i decomissades.

17. Ús públic: Decret 91/2023, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana: Títol IV. Usos del sòl forestal: Capítol II. Ús recreatiu en el mitjà forestal i natural. Annex IV. Tipologia de les instal·lacions recreatives. Annex V. Senyalització de senderes inscrites en el registre públic de senderes de la Comunitat Valenciana. Fins i objectius de l'educació ambiental. Centres d'educació ambiental a la Comunitat Valenciana: disposicions generals. Equipaments i recursos per a l'educació ambiental.

18. Residus: Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats per a una economia circular: Disposicions generals. Jerarquia de residus. Competències administratives. Producció, possessió i gestió dels residus. Règim sancionador. Llei 5/2022, de 29 de novembre, de la Generalitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana: competències i òrgans competents. Instruments de la política de residus.

19. Protecció animal: Llei 7/2023, de 28 de març, de protecció dels drets i el benestar dels animals. Funció inspectora. Animals silvestres en captivitat. Funcions de l'Administració autonòmica. Llei 2/2023, de 13 de març, de Protecció, Benestar i Tinença d'animals de companyia i altres mesures de benestar animal. Objecte, finalitats i àmbit de la llei. Infraccions. Competència sancionadora.

20. Protecció penal: Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal: Títol XVI. Dels delictes relatius a l'ordenació del territori i l'urbanisme, la protecció del patrimoni històric i el medi ambient. Títol XVII. Dels delictes contra la seguretat col·lectiva: Capítol II. De delictes relatius als incendis forestals. La figura de l'agent mediambiental com a agent de l'autoritat i com a policia judicial en sentit genèric. Llei bàsica d'agents forestals i mediambientals.



ANNEX II

Barem fase concurs



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració de la Generalitat i en altres Administracions Públiques, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat i en altres Administracions Públiques, que siguen diferents als previstos en l'apartat a.1): 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat d'aquest cos i escala o agrupació professional funcionarial que el que s'ha convocat o convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haguera hagut almenys tres processos selectius d'aquesta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.

Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que procedisca. No és necessari al·legar-los ni la seua acreditació.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a la que s'exigeix en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb una acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per l'ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos, i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.



b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 hores o més: 0,50 punts

De 25 hores o més: 0,25 punts

De 15 hores o més: 0,15 punts

Mapa web