Ficha docv

Ficha docv









ORDE 33/2024, de 17 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, cos general, convocatòria 2/24, promoció interna i persones amb diversitat funcional, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/5932]

(DOGV núm. 9878 de 26.06.2024) Ref. Base de dades 006000/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat



El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant, OOP 2024), conté 26 llocs de treball que corresponen al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, cos general, que hauran de convocar-se per promoció interna i persones amb diversitat funcional pel sistema de concurs oposició.

De conformitat amb el que establix el Decret 34/2024, i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara en avant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, cos general, promoció interna i persones amb diversitat funcional pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 26 llocs de treball que corresponen 16 llocs al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, i 10 llocs de treball a l'APT A1-01-03 del cos superior d'administració de fons europeus.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'establix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en l'LFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en la resta de normes d'aplicació general i pertinent, i en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objectiu de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objectiu la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir mitjançant 2 processos selectius:

Procés selectiu número 1: 16 llocs de treball que corresponen al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01.

D'acord amb el que assenyala el Decret 34/2024, dels 16 llocs convocats se'n reserva un per a persones amb diversitat funcional.



Procés selectiu número 2: 10 llocs de treball que corresponen a l'APT A1-01-03, del cos superior d'administració de fons europeus.



D'acord amb el que assenyala el Decret 34/2024, dels 10 llocs convocats se'n reserva un per a persones amb diversitat funcional.



Només es podrà concórrer a un dels processos selectius convocats, i caldrà optar per un d'estos. En cas que es presenten sol·licituds als dos processos selectius, s'atendrà l'última inscripció realitzada.



En l'annex III s'establix la monografia professional d'estos llocs de treball.

1.2. En cada procés selectiu, els llocs del torn de promoció interna que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir incrementaran el contingent de promoció interna.

1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació d'esta orde, es convoquen per torn lliure llocs idèntics als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds als dos torns i caldrà optar per un d'estos.

1.4. En cada procés selectiu, els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.

En tot cas, les places reservades als contingents de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes s'acumularan als contingents corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes del contingent de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan al contingent de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en este últim contingent, s'acumularà al torn lliure.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte de la present convocatòria, en la data de publicació de la corresponent oferta, és en el cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01, el de 63,14 % de dones i 36,86 % d'hòmens.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions que preveu l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, en relació amb l'article 62, de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el present apartat per a cada una de les modalitats i haver prestat servicis efectius durant almenys dos anys en el cos o l'escala des del qual s'accedix, tal com establix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional, en el cas que este no tinga subgrup, a un altre superior.

– Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé llicenciatura, enginyeria superior o arquitectura, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la credencial d'homologació corresponent o, si és el cas, del certificat d'equivalència corresponent. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.3. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional les persones aspirants que, complint els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que establix la base 4.



2.1.4. Així mateix, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental les persones aspirants que complisquen els requisits anteriors i que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %, la valoració de la qual derive d'una malaltia mental, i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions que establix la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants, en qualsevol moment, que acrediten el compliment dels requisits exigits per a participar-hi, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no s'acrediten o els documents no s'aporten en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant, OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i així ho sol·liciten, en cada cas, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, de la manera que indica la base 4, i haurà d'acreditar-se documentalment d'acord amb el que disposa la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa inicialment, l'OTS podrà recaptar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, cas en què esta podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió fins a la recepció d'este dictamen.





4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a presentar sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica, d'acord amb el que establisca la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i procés selectiu, i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.



La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) La formalització del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No s'admetran i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu les persones que hagen abonat la taxa, però no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu que hagen abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica, i consegüentment, no figuren en la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, estes hauran d'esmenar la sol·licitud tal com preveu la base 6.3 d'esta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. Si no s'indica, se l'assignarà d'ofici al torn de promoció interna.

4.4. Els aspirants amb diversitat funcional que necessiten mesures d'adaptació per a realitzar l'exercici, en la formalització de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que tenen i assenyalar el que siga procedent en cada cas, segons siga: física (F), psíquica (P), sensorial (S).

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que requerisquen i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessiten entre les que figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a aplicar esta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessiten, expressat en nombre de minuts, d'acord amb la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona perquè és invident.

6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent. Caldrà optar per esta mesura quan concórrega qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com ara casos de víctimes de violència de gènere o creences religioses, entre altres.

4.5. La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6. Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'este procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS el substituirà en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que conste en la llista corresponent.

4.7. El fet que les persones aspirants estiguen inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a la realització de l'exercici, d'acord amb el que disposa la base 7, no donarà lloc a la devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen són de 30,57 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, i per a això hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. S'aplicarà automàticament quan s'efectue el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i s'assenyale en l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten estar en situació d'exclusió social mitjançant el document corresponent expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació, el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud, dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Correspondrà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments que preveu l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. S'haurà de sol·licitar per via electrònica, d'acord amb el que establisca la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; formalitzar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat, https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, desplaçar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

Haurà de formalitzar-se una sol·licitud per cada taxa abonada (núm. d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les sol·licituds i només en poden sol·licitar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini que establix la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i amb una verificació prèvia que s'ha efectuat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses per a realitzar les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades del fet que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, podran esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la llista provisional d'admesos i exclosos. Especialment, les persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i el registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com preveu la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, el justificant de l'intent de la presentació i el registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o les exempcions corresponents, tot això efectuat en el termini que preveu la base 4.1 per a presentar sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagen sol·licitat, d'acord amb la base 4, la mesura d'adaptació 2, Ampliació de temps de duració de la prova, o la mesura d'adaptació 6, Altres, que implique l'ús d'audiòfons o adaptació especial de proves per supòsits, entre altres, de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en cas que se'n produïsquen, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran que no figuren en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la sol·licitud consten correctament en les llistes de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses per a realitzar les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu s'establirà, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici o exercici únic si és el cas, així com l'orde de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra H segons el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

7. Desenvolupament del procés selectiu

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, el desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

Els primers o únics exercicis, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos generals de l'Administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, relacionats a continuació, se celebraran el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria:



– A2-01 cos de gestió.

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció serà el de concurs oposició. Constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

La fase d'oposició constarà d'un exercici, de caràcter obligatori i eliminatori, que tindrà dos parts a realitzar en el mateix dia.

a) La primera part, que tindrà lloc de matí, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 110 preguntes que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que arreplega l'annex I, d'acord amb el procés selectiu d'inscripció, «procés selectiu 1 cos general A1-01», o «procés selectiu 2 APT 01-01-03 cos superior d'administració de fons europeus», d'acord amb les instruccions del punt 4.2.



El temps de realitzar l'examen serà determinat prèviament per l'OTS, i en cap cas serà inferior a 60 segons ni superior a 90 segons per pregunta.

b) La segona part, que tindrà lloc de vesprada, consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 40 preguntes teoricopràctiques que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta, sobre la totalitat del temari que arreplega l'annex I segons el procés selectiu d'inscripció d'acord amb les instruccions del punt 4.2.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS, i en cap cas serà inferior a 120 segons ni superior a 180 segons per pregunta.

7.3. Qualificació de l'exercici

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà 60 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. La qualificació de l'exercici serà de 0 a 60 punts. És necessari per a superar l'exercici obtindre 30 punts i haver obtingut el mínim de la puntuació requerida en cada una de les parts:

a) La primera part es qualificarà de 0 a 30 punts. És necessari obtindre 12 punts per a superar la primera part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 12 punts en la prova serà contestar el 40 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

b) La segona part es qualificarà de 0 a 30 punts. És necessari obtindre 12 punts per a superar la segona part.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 12 punts en l'exercici serà contestar el 40 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en l'exercici.

7.4. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats han d'haver-se obtingut amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i només es computaran fins a este moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.5. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dos fases.

A continuació, es configuraran les llistes que siguen procedents, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de més a menys, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en estes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, s'atendrà la puntuació més alta obtinguda en la segona part de l'exercici. Si continua l'empat, es resoldrà a favor de la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix orde en què figuren detallats.



En cas que persistisca l'empat, si és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, l'escala o l'agrupació professional objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si persistix l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, orde que s'iniciarà per la lletra H segons el resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV 9816, 26.03.2024).

De conformitat amb el que assenyala l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que, havent optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del torn de promoció interna, i no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, per a les persones aspirants que hagen optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagen obtingut vacant en el contingent de reserva esmentat, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a celebrar la fase d'oposició

L'exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i haurà de transcórrer un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.



8.2. Concurrència a les crides per a realitzar la fase d'oposició



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en una crida única.

8.2.2. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que siga per causes justificades.

No obstant això, en el cas que concórrega causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació deguda, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, fet que haurà de valorar l'OTS i, en tot cas, la realització d'estes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a realitzar les proves

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a desenvolupar-les adequadament.

Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que l'OTS resolga sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici i sempre que es considere convenient durant el desenvolupament d'este, els membres de l'òrgan tècnic de selecció i el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat amb el document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i s'anul·laran tots els exercicis que continguen alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar l'exercici de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb l'expressió del nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar l'exercici.

9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, mitjançant un anunci l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les llistes esmentades se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el full d'autobaremació degudament formalitzat i tots els documents acreditatius dels mèrits que s'hi declaren, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que consideren pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i amb autorització prèvia de la Direcció General de Funció Pública, en els processos selectius massius en què el nombre de persones que han superat la fase d'oposició, i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i la valoració dels mèrits de les persones que, atenent la puntuació final de les dos fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, mitjançant un anunci l'OTS publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades pel seu orde de puntuació total a què es referix la base 7, atenent els llocs oferits per cada contingent.



En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre de persones superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1 i 11 de la present convocatòria.







10. Llista definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, perquè es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les llistes definitives de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que establix la base 2.1.2 de la convocatòria, o certificat acadèmic que acredite haver cursat tots els estudis per a obtindre el títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni estar inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional funcionarial o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut despatxat o despatxada disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes i en el seu estat accedir a l'ocupació pública.

d) Si ho exigix la normativa, un certificat que manifeste tindre les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a acomplir les funcions o les tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, d'acord amb el que disposa l'article 62 de l'LFPV. En defecte d'això, caldrà complir les exigències legals.

e) Els qui superen les proves selectives acreditaran els coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, els diplomes o els títols que haja homologat la Generalitat, o mitjançant un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de fer els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran per mitjà de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



Segons el que preceptua la normativa, acreditaran els coneixements de valencià en el corresponent grau mitjà o C1 mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental, hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada del certificat de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que posseïx una diversitat funcional igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a acomplir les tasques i les funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental, este certificat haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que hagen sol·licitat una de les exempcions o les bonificacions de les que establix la base 5, hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència d'esta exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació que acredite els requisits indicats, o si se'n deduïx que no en tenen algun dels exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



10.5. No obstant el que disposen els apartats anteriors, d'acord amb el que establix l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment els relatius a la condició de personal amb diversitat funcional, malaltia mental, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta consentiment, i per a això haurà de marcar la casella inclosa el formulari de la sol·licitud.





11. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es nomenarà personal funcionari de carrera del cos, l'escala o l'agrupació professional funcionarial convocat, amb adjudicació prèvia d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que estes no complisquen els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones següents a les proposades, per al seu possible nomenament de personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per 5 persones, que tindran la titularitat de la presidència, la secretaria i 3 vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de suplents. Es designarà un OTS per cada un dels 2 processos selectius d'esta convocatòria.



12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS es publicarà amb una antelació mínima d'un mes a la data d'inici de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà de la manera que preveu la base 13 en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns, per a realitzar adequadament les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs i, en general, adoptar totes les mesures que siguen necessàries amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en estes circumstàncies de les que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'hauran d'abstindre les persones integrants de l'OTS que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3 es regiran pel que disposa el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que establix Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i l'execució del procediment selectiu, a les resolucions i les instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que dicten l'òrgan competent, així com els acords i/o les notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i procés selectiu).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra estos podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del mateix òrgan que haja dictat l'acte contra el qual s'ha recorregut, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que establixen els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que consideren procedent.

14.2. Contra els acords i els actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'acord corresponent, tal com disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 17 de juny de 2024.– La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.







ANNEX I

Temari per a les proves selectives d'accés al cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat, A1-01



Part especial «procés selectiu 1 cos general A1-01 cos superior d'administració general de l'Administració de la Generalitat»





I. Dret administratiu

1. Les fonts del dret administratiu (I): concepte. L'aplicació de les normes. El dret de la Unió Europea. Els tractats internacionals. La primacia del dret europeu respecte de la Constitució i les seues conseqüències per al sistema de fonts. La Constitució. La llei: les seues classes. Els principis de legalitat, reserva de llei, de jerarquia normativa i de competència. Els estatuts d'autonomia. Les lleis de les comunitats autònomes. Referència al costum i principis generals del dret.



2. Les fonts del dret administratiu (II). El reglament: concepte, classes i naturalesa. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. El control de la potestat reglamentària.

3. L'Administració pública com a persona jurídica. Les potestats administratives. L'activitat discrecional: els seus límits i control. Les relacions entre l'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals de justícia i l'Administració.

4. Els actes jurídics de l'Administració: públics i privats. L'acte administratiu. Concepte i elements. Classificació dels actes administratius. Referència especial als actes de tràmit i que posen fi a la via administrativa.

5. L'eficàcia temporal de les normes. La seua entrada en vigor i la fi de la seua vigència. La derogació tàcita. El dret transitori. El principi d'irretroactivitat i els drets adquirits.

6. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Forma, estructura i procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat. Les exigències de qualitat normativa i programació.

7. La jurisdicció contenciosa administrativa. Naturalesa. Qüestions a les quals s'estén. Òrgans i competències. Les parts i l'objecte del recurs contenciós administratiu. Els procediments davant de la jurisdicció contenciosa administrativa. Recursos i execució de sentències. Terminis i mesures cautelars. Costes processals.

8. Del Tribunal Constitucional, la seua organització i atribucions. Els procediments de declaració d'inconstitucionalitat. El recurs d'empara constitucional. Els conflictes constitucionals. La impugnació de disposicions sense força de llei i resolucions de les comunitats autònomes. El recurs previ d'inconstitucionalitat contra projectes d'estatuts d'autonomia i les seues propostes de reforma.

9. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: normes generals d'actuació. Termes i terminis. Referència especial a la identificació, la firma i la utilització de mitjans electrònics, el registre i l'arxiu electrònic.

10. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Els actes administratius: requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Referència especial a la notificació electrònica.

11. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Disposicions sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució del procediment. La tramitació simplificada. Referència especial al procediment electrònic.



12. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. Els recursos administratius.

13. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals. Dels òrgans de les administracions públiques. Actuació i funcionament electrònic del sector públic. El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics: preceptes bàsics.

14. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Dels convenis. Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.

15. La potestat sancionadora de l'Administració. Principis de la potestat sancionadora. Especialitats en els procediments sancionadors.



16. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. Responsabilitat de les autoritats i personal al servici de les administracions públiques. Especialitats en els procediments en matèria de responsabilitat patrimonial.

17. El patrimoni de les administracions públiques. Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques: preceptes bàsics. La Llei de patrimoni de la Generalitat.

18. Les formes d'activitat administrativa. Activitat de limitació o policia, de foment i de servici públic. Principals manifestacions.

19. El servici públic. Concepte i classes. Les formes de gestió dels servicis públics. La gestió directa. La gestió indirecta La concessió: classes, règim jurídic. Modificació, novació, transmissió i extinció de les concessions.

20. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions: preceptes bàsics. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Títol X. Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

21. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus de contractes. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Del recurs especial en matèria de contractació. Parts del contracte. Òrgans autonòmics en matèria de contractació.

22. Els contractes del sector públic (II). Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques. Referència especial a les clàusules socials i ambientals. Els contractes menors.

23. Els contractes del sector públic (III). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals. Tipus de procediment. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. Dels tipus de contractes de les administracions públiques.

24. Expropiació forçosa: fonament i naturalesa. Subjectes, objecte i causa de l'expropiació. Procediment general. Peculiaritats del procediment d'urgència.

25. L'ordenament jurídic en matèria d'administració local. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: principis generals. La Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana: el municipi, la província, entitats locals menors, les àrees metropolitanes i les mancomunitats, referència general a les seues competències i òrgans de govern. Les relacions entre la comunitat autònoma i les entitats locals.



II. Gestió pública

26. La governança com a paradigma de gestió pública. El Llibre blanc de la UE i els cinc principis de la bona governança. El dret a la bona administració en la normativa europea, estatal i autonòmica. L'agenda 2023 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

27. Gestió de la qualitat i millora contínua dels servicis públics. La gestió de la qualitat en l'Administració valenciana: normativa, metodologia. Les cartes de servicis. El sistema de queixes i suggeriments de la Generalitat. Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell.

28. La planificació estratègica. Utilitat i marc normatiu estatal i autonòmic de la planificació. Àmbit objectiu, subjectiu i temporal de la planificació. Fases de la planificació. Fase 1: anàlisi de situació. Fase 2: planificació operativa i elaboració de projectes. Fase 3: seguiment i avaluació dels plans d'actuació. Estructura del pla i de l'informe d'avaluació.

29. Govern obert: principis. La transparència i el bon govern: normativa bàsica estatal i autonòmica. La participació ciutadana en l'Administració valenciana. Els grups d'interés. La protecció de dades de caràcter personal: normativa bàsica estatal i autonòmica. Referència especial als drets digitals i a les figures del responsable i l'encarregat del tractament de dades, i el delegat de Protecció de Dades.

30. La protecció de les persones que informen sobre irregularitats: marc europeu i estatal. La protecció en la Llei valenciana de funció pública. El sistema intern d'informació de la Generalitat. El conflicte d'interessos: la seua regulació en la normativa europea, estatal i autonòmica. Referència especial a la seua aplicació en la gestió de fons europeus.



III. Organització i règim dels empleats públics

31. La regulació constitucional de la funció pública. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: objecte i àmbit d'aplicació. El personal al servici de les administracions públiques. El personal directiu. Drets i deures. Codi de conducta.



32 El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: adquisició i pèrdua de la relació de servici. Ordenació de l'activitat professional. Situacions administratives. El règim disciplinari. Cooperació entre les administracions públiques.

33. La funció pública en la Generalitat (I): Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei. Organització de l'Administració de la Generalitat en matèria de funció pública. Personal al servici de les administracions públiques.

34 La funció pública en la Generalitat (II). Estructuració de l'ocupació pública. Ordenació dels llocs de treball. Instruments de planificació i ordenació de l'ocupació pública. Registres de personal.

35. La funció pública en la Generalitat (III). Naixement i extinció de la relació de servici dels empleats públics. Selecció de personal. Adquisició i pèrdua de la condició del personal empleat públic. Provisió de llocs i mobilitat. Promoció i carrera professional. L'avaluació de l'acompliment. El teletreball: principis i regulació en la Generalitat.



36. La funció pública en la Generalitat (IV). Situacions administratives dels funcionaris al servici de la Generalitat. Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic. Règim disciplinari. Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris. Referència a la responsabilitat comptable. Els conflictes d'interessos.



37. La funció pública en la Generalitat (V). La representació, negociació col·lectiva i participació institucional dels empleats públics.



38. La Llei de l'Estatut dels Treballadors: fonts de la relació laboral. Forma del contracte. Tipus de contracte i la seua duració. Drets i deures derivats del contracte. Modificació, suspensió i extinció del contracte de treball.

IV. Gestió economicopressupostària

39. El sistema de finançament de les CA de règim comú: necessitats globals de finançament i recursos addicionals que s'integren en el sistema. Recursos financers. Capacitat tributària. El finançament de la Comunitat Valenciana: principis generals. La política tributària de la Generalitat; referència especial a la gestió de tributs propis i cedits. Recursos de la Comunitat Valenciana. Competències. Resolució de conflictes.

40. La Llei orgànica 2/2012, de 27 abril, d'estabilitat pressupostària: àmbit d'aplicació i principis generals. Estabilitat pressupostària, sostenibilitat financera i regla de gasto. Mesures preventives, correctives i coercitives. Normativa sobre període mitjà de pagament a proveïdors. Instrumentació del principi de transparència. Els efectes econòmics del pressupost. Efectes del pressupost sobre el creixement econòmic.



41. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. El règim de la Hisenda Pública de la Generalitat. El sector públic instrumental de la Generalitat: els organismes públics, les societats mercantils, les fundacions i els consorcis.

42. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. La Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària: preceptes bàsics. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: els principis i regles de programació i gestió pressupostària. La programació pressupostària i l'objectiu d'estabilitat.

43. El pressupost de la Generalitat: contingut, elaboració i estructura. Tramitació i aprovació. Gestió pressupostària. Pagaments que cal justificar. Acomptes de caixa fixa. Els crèdits pressupostaris i les seues modificacions. Normes per a la modificació dels pressupostos i les competències en les lleis de pressupostos anuals.

44. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: la Tresoreria de la Generalitat. Concepte. Funcions. Gestió de la Tresoreria. Deute públic i gestió d'avals.

45. Taxes i preus públics en la Generalitat. Llei de taxes de la Generalitat: objecte i normativa aplicable, concepte, principis i elements essencials de la taxa. Decret 103/2014, de 4 de juliol, del Consell, pel qual es regulen els preus públics de la Generalitat.

46. Comptabilitat del sector públic de la Generalitat: Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: títol VII. Comptabilitat del sector públic de la Generalitat.



47. El control intern de la gestió economicofinancera de la Generalitat efectuat per la Intervenció General de la Generalitat: àmbit i objectius, principis d'actuació i prerrogatives, deures i facultats del personal controlador, deure de col·laboració i assistència jurídica; plans anuals i elevació al Consell d'informes generals. La funció interventora. El control financer. L'auditoria pública. La supervisió contínua. El control del Tribunal de Comptes: la seua funció fiscalitzadora, l'enjudiciament comptable i la seua relació amb la Sindicatura de Comptes.



V. Unió Europea



48. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió: reglaments, directives, decisions, recomanacions i dictàmens.

49. Drets fonamentals i ciutadania de la Unió. El mercat interior: la lliure circulació de mercaderies, lliure circulació de treballadors, lliure circulació de persones, servicis i capitals. Les competències i garanties sobre l'espai de llibertat, seguretat i justícia.

50. Dret de la Unió Europea. El dret primari i el dret derivat. Jerarquia de les normes. La relació entre el dret de la Unió Europea i l'ordenament jurídic dels estats membres. Principis i control. La participació de les CA i de la Generalitat en la formació i en l'execució del dret de la Unió Europea.

VI. Competències de la Generalitat

51. Les competències de la Generalitat en matèria de polítiques de prestació social, servicis socials, dependència, persones amb diversitat funcional, famílies, infància i adolescència, adopcions, joventut, dona, persones migrants i voluntariat social. Principals normes reguladores: aspectes generals.

52. Les competències de la Generalitat en matèria de justícia, interior, protecció civil, emergències i administració pública. Principals normes reguladores: aspectes generals.

53. Les competències de la Generalitat en matèria d'educació, formació professional reglada, política lingüística, universitats. Principals normes reguladores: aspectes generals.

54. Les competències de la Generalitat en matèria de sanitat, salut pública i farmàcia. Principals normes reguladores: aspectes generals.

55. Les competències de la Generalitat en matèria d'economia social, foment de l'ocupació, formació professional ocupacional i contínua, intermediació en el mercat laboral. Principals normes reguladores: aspectes generals.

56. Les competències de la Generalitat en matèria d'indústria, energia, sectors productius, comerç interior i exterior, turisme, fires sectorials i activitats promocionals, artesania i consum. Principals normes reguladores: aspectes generals.

57. Les competències de la Generalitat en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, desenvolupament rural, política agrària comuna.

58. Les competències de la Generalitat en matèria de medi ambient, muntanyes, recursos hídrics, canvi climàtic, i prevenció d'incendis. Principals normes reguladores: aspectes generals.

59. Les competències de la Generalitat en matèria d'ordenació del territori i del litoral, urbanisme, obres públiques, vivenda, transports, ports, costes i aeroports. Principals normes reguladores: aspectes generals.

60. Les competències de la Generalitat en matèria de cultura. El patrimoni històric. Normativa aplicable a la Comunitat Valenciana en matèria de patrimoni cultural valencià, arxius, biblioteques i esport.



Part especial «procés selectiu 2 APT-01-01-03 cos superior d'administració de fons europeus»

I. Dret administratiu

1. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Forma, estructura i procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat. Les exigències de qualitat normativa i programació.

2. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: objecte i àmbit subjectiu d'aplicació. Les persones interessades en el procediment. L'activitat de les administracions públiques: normes generals d'actuació. Termes i terminis. Referència especial a la identificació, la firma i la utilització de mitjans electrònics, el registre i l'arxiu electrònic.

3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Els actes administratius: requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Referència especial a la notificació electrònica.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Disposicions sobre els procediments administratius: garanties del procediment. Iniciació, ordenació, instrucció, finalització i execució del procediment. La tramitació simplificada. Referència especial al procediment electrònic.

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La revisió dels actes en via administrativa: la revisió d'ofici. Els recursos administratius.

6. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Disposicions generals. Dels òrgans de les administracions públiques. Actuació i funcionament electrònic del sector públic. El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics: preceptes bàsics.



7. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Dels convenis. Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.



8. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions: preceptes bàsics. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Títol X. Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

9. Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Del recurs especial en matèria de contractació. Parts del contracte. Òrgans autonòmics en matèria de contractació.

10. Els contractes del sector públic (II). Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques. Referència especial a les clàusules socials i ambientals. Els contractes menors.



11. Els contractes del sector públic (III). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques: normes generals. Tipus de procediment. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. Dels tipus de contractes de les administracions públiques.

12. La regulació constitucional de la funció pública. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic: objecte i àmbit d'aplicació. El personal al servici de les administracions públiques. El personal directiu. Drets i deures. Codi de conducta.



13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. El règim de la Hisenda Pública de la Generalitat. El sector públic instrumental de la Generalitat: els organismes públics, les societats mercantils, les fundacions i els consorcis.

14. El pressupost: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari. La Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària: preceptes bàsics. Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: els principis i regles de programació i gestió pressupostària. La programació pressupostària i l'objectiu d'estabilitat.

15. El pressupost de la Generalitat: contingut, elaboració i estructura. Tramitació i aprovació. Gestió pressupostària. Pagaments que cal justificar. Acomptes de caixa fixa. Els crèdits pressupostaris i les seues modificacions. Normes per a la modificació dels pressupostos i les competències en les lleis de pressupostos anuals.

II. Les polítiques de la Unió Europea i el seu pressupost

16. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió: reglaments, directives, decisions, recomanacions i dictàmens.

17. Drets fonamentals i ciutadania de la Unió. El mercat interior: la lliure circulació de mercaderies, lliure circulació de treballadors, lliure circulació de persones, servicis i capitals. Les competències i garanties sobre l'espai de llibertat, seguretat i justícia.

18. Les polítiques de la Unió Europea (I): agricultura, transports, medi ambient, política econòmica i monetària.

19. Les polítiques de la Unió Europea (II): ocupació i política social; educació, formació professional i joventut; cultura; salut pública.

20. Les polítiques de la Unió Europea (III): la cohesió econòmica, social i territorial.

21. Dret de la Unió Europea. El dret primari i el dret derivat. Jerarquia de les normes. La relació entre el dret de la Unió Europea i l'ordenament jurídic dels estats membres. Principis i control. La participació de les CA i de la Generalitat en la formació i en l'execució del dret de la Unió Europea.

22. El pressupost de la Unió Europea: concepte i naturalesa. Principis pressupostaris. El cicle pressupostari.

23. El pressupost de la Unió Europea: contingut, elaboració i estructura. Tramitació i aprovació. La gestió del pressupost.



III. Reglament de disposicions comunes

24. Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura, així com les normes financeres per a estos Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i Política de Visats: Consideracions generals a la norma. Considerants (1) a (96).



25. Títol I, Objectius i normes generals d'ajuda; títol II, Enfocament estratègic.

26. Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura, així com les normes financeres per a estos fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració; el Fons de Seguretat Interior, i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i Política de Visats: títol III, Programació; títol IV, capítol I, Seguiment; títol IV, capítol II, Avaluació. Títol V, Ajuda financera dels fons.



27. Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura, així com les normes financeres per a estos fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració; el Fons de Seguretat Interior, i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i Política de Visats: títol VI, Gestió i control. Títol VII. Gestió financera, presentació i examen de comptes i correccions financeres; títol VIII, Marc financer.



28. Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i Aqüicultura, així com les normes financeres per a estos fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració; el Fons de Seguretat Interior, i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i Política de Visats: títol IX, Delegació de poders i disposicions d'execució transitòries i finals. Annexos, excepte el VI i el XXVI.



IV. Comunicació i visibilitat

29. Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021: títol IV, Seguiment, avaluació, comunicació i visibilitat; capítol III, Visibilitat, transparència i comunicació; annex IX, Comunicació i visibilitat, articles 47, 49 I 50.



30. Apartat 7, Comunicació i visibilitat, i apèndix 3, Operacions d'importància estratègica dels programes FEDER-FSE+ Comunitat Valenciana 2021-2027.

V. Procediments

31. Designació com a organisme intermedi i acord d'atribució de funcions a l'organisme intermedi. Descripció de funcions i procediments de la Generalitat Valenciana programes FEDER-FSE+ Comunitat Valenciana 2021-2027 vigents.

VI. Verificació

32. Verificacions de gestió. Objectius, metodologia i abast: orientacions per als estats membres sobre les verificacions de gestió vigents; i títol VI, capítol II, del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.



33. Verificacions administratives: normes nacionals de subvencionabilitat dels gastos en els programes del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i el Fons Social Europeu Plus 2021-2027.

34. Verificacions sobre el terreny: pla de verificacions sobre el terreny en els programes FEDER-FSE Comunitat Valenciana. https://breu.gva.es/b/zJfqj5sB8z https://breu.gva.es/b/zMtSRhWzHB

35. Àmbits específics de les verificacions de gestió (I). Contractació pública, ajudes i instruments financers: orientacions per als estats membres sobre les verificacions de gestió vigents.; títol V, capítol II, secció II, i títol VI, capítol II, del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.



36. Àmbits específics de les verificacions de gestió (II). Durabilitat de les operacions, medi ambient, igualtat i no-discriminació i indicadors: orientacions per als estats membres sobre les verificacions de gestió vigents; títol I, capítol II, títol V, capítol III, del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.



37. Àmbits específics de les verificacions de gestió (III). Opcions de costos simplificats, assistència tècnica i finançament no vinculat als costos: orientacions per als estats membres sobre les verificacions de gestió vigents; títol III, capítol III i títol VII, capítol I, secció II, del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021; capítol 5, De les directrius sobre l'ús d'opcions de costos simplificats en els fons estructurals i d'inversió europeus (2021/C 200/01).



38. Pista d'auditoria: títol VI, capítol I, i annex XIII del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.

39. Sistema comptable i doble finançament. Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió: títol IV, capítol 4, secció 3, i títol VIII, capítol 2.

40. Correccions financeres: títol VII, capítol III, del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021; i Decisió de la Comissió de 14 de maig de 2019 per la qual s'establixen les directrius per a la determinació de les correccions financeres que han d'aplicar-se als gastos finançats per la Unió en cas d'incompliment de les normes aplicables a la contractació pública.



41. Avaluació dels sistemes de gestió i control. Requisits clau, classificació i categories: orientacions vigents per a la Comissió i els estats membres sobre una metodologia comuna per a l'avaluació dels sistemes de gestió i control en els estats membres; títol VI, capítol I, i annex XI del Reglament (UE) 2021/1060, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021.

VII. Política antifrau

42. Directiva (UE) 2017/1371, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2017, sobre la lluita contra el frau que afecta els interessos financers de la Unió a través del dret penal.

43. Reglament (UE, Euratom) núm. 883/2013, del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de setembre de 2013, relatiu a les investigacions efectuades per l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF).



44. Orientacions vigents per als estats membres i les autoritats del Programa sobre l'avaluació del risc de frau i mesures contra el frau eficaços i proporcionals i els seus annexos 1, 2, 3 i 4.

45. Comunicació de la Comissió, Orientacions sobre com evitar i gestionar les situacions de conflicte d'interessos conformement al Reglament financer 2021/C 121/01. Document 52021XC0409(01) DOUE C121, de 9 d'abril de 2021.

46. COCOF 09/0003/00 de 18.2.2009, nota informativa sobre indicadors de frau per al FEDER, l'FSE i l'FC.

47. XXXIII Informe anual sobre la protecció dels interessos financers de la Unió Europea i la lluita contra el frau (2021) COM/2022/482 final.

VIII. Reglament FEDER 2021-2027

48. Reglament (UE) 2021/1058, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional i al Fons de Cohesió: consideracions generals a la norma. Considerants de (1) a (55).

49. Reglament (UE) 2021/1058, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, relatiu al Fons Europeu de Desenvolupament Regional i al Fons de Cohesió: capítol I, articles 1 a 4, objecte, comeses del FEDER, objectius específics del FEDER i concentració temàtica de l'ajuda del FEDER. Capítol I, articles 5 a 7, abast i exclusió de l'abast de l'ajuda del FEDER. Capítol I, article 8 i annex I, indicadors de FEDER i indicadors comuns de realització i de resultat per al FEDER (Inversió en ocupació i creixement).



IX. Cooperació territorial europea

50. Reglament (UE) 2021/1059, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, sobre disposicions específiques per a l'objectiu de cooperació territorial europea (Interreg) que rep suport del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i dels instruments de finançament exterior.

X. Reglament FSE+ 2021-2027

51. Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021 pel qual s'establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013: consideracions generals a la norma. Considerants d'(1) a (54).



52. Reglament (UE) 2021/1057, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013: part I, Disposicions generals; part IV, disposicions finals; annex I; annex II; annex III. Part II, Execució en règim de gestió compartida.



53. Part III, Execució en règim de gestió directa i indirecta.

XI. EGESIF

54. Comunicació de la Comissió, Directrius sobre l'ús d'opcions de costos simplificats en els Fons Estructurals i d'Inversió Europeus (Fons EIE), DOUE de 27 de maig de 2021 – versió revisada després de l'entrada en vigor del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046: capítol 1, Introducció; capítol 2, Principis horitzontals i àmbit d'aplicació.



55. Capítol 3, Tipus d'opcions de costos simplificats; capítol 4, Establiment de les opcions de costos simplificats. Annex I, Exemples d'opcions de costos simplificats; annex II, Exemple de compatibilitat de les OCS amb les normes sobre ajudes estatals.

XII. Ajudes d'estat

56. El concepte d'ajuda estatal; Tractat de funcionament de la Unió Europea: article 107; Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda estatal d'acord amb el que disposa l'article 107 del TFUE (DOUE 19.07.2016 C 262/1): apartats 2, 3, 4, 5.1, 5.2, 5.3 i 6.

57. Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, de 26.6.2014) modificat pels reglaments (UE) 2017/1084, 2020/972 i 2021/1237: capítols I i II.

58. RGEC 2: Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (DO L 187, de 26.6.2014) modificat pels reglaments (UE) 2017/1084, 2020/972 i 2021/1237: capítol III (art. 13, 14, del 25 al 32, del 36 al 49, 53 i 54), annex I (Definició de pime).



59. Ajudes de minimis: Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, modificat per Reglament (UE) núm. 2020/972 de la Comissió de 2 de juliol.

60. Normativa autonòmica: Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.

XIII. Mecanisme de recuperació i resiliència i política agrícola comuna

61. Mecanisme de recuperació i resiliència. Concepte i principals xifres en el marc pressupostari de la UE 2021-2027. Reglament (UE) 2021/241, pel qual s'establix el Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR). Normativa estatal i autonòmica per a la recuperació post COVID. Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre. Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell. Decret 161/2021, de 8 d'octubre, del Consell. Decisió d'execució de 13 de juliol de 2021, del Consell Europeu d'Assumptes Econòmics i Financers de la Unió Europea, que aprova l'avaluació del Pla de recuperació, transformació i resiliència d'Espanya. (Document CID). Addenda al Pla de recuperació, transformació i resiliència. (Modificació de la Decisió d'execució del Consell de 13 de juliol de 2021 relativa a l'avaluació del PRTR, per la qual s'actualitza el calendari de desemborsaments, que inclouen transferències addicionals i préstecs per a finançar inversions privades i públiques i l'actualització de les fites i els objectius, ratificada el 17 d'octubre de 2023 pel Consell Europeu d'Assumptes Econòmics i Financers de la Unió Europea.)



62. El Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). Documents d'aprovació: decisió i acord operatiu. Estructura del pla i definicions: polítiques palanca, components, mesures i reformes i inversions. Governança interadministrativa i calendari aplicable. Ordes ministerials HFP/1030/2021 i HFP/1031/2021, de 29 de setembre. Jerarquia de gestió. Implicacions per a la gestió i l'execució de fons de recuperació a escala autonòmica. Orde HFP/55/2023, de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interessos en els procediments que executen el Pla de recuperació, transformació i resiliència.



63. El Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna i pel qual es deroga el Reglament (UE) 1306/2013.







ANNEX II

Barem



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat a.1: 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat del mateix cos i escala o agrupació professional funcionarial que el convocat, convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haja hagut almenys tres processos selectius d'eixa categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.



Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que siga procedent. No és necessari al·legar-los ni acreditar-los.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a l'exigida en la convocatòria per a l'accés, excloent-ne este: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

Per a valorar el coneixement del valencià es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per l'orde de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), segons l'escala que es detalla en la taula adjunta a este apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a este apartat.

b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 o més hores: 0,50 punts

De 25 o més hores: 0,25 punts

De 15 o més hores: 0,15 punts







ANNEX III

Monografia professional dels llocs pertanyents al cos A1-01



1. Context

Tipus de tasques

Article 31.1.b de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre grups de classificació professional:

Els llocs de treball que es classifiquen per a la provisió pel subgrup A1, amb caràcter general, tindran funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, execució, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior.

Article 32.a de l'LFPV, sobre els cossos generals:

Són cossos generals els que habiliten per a exercir llocs de treball que tinguen atribuïdes funcions comunes en l'exercici de l'activitat administrativa, incloent-hi les de gestió, inspecció, assessorament, control, execució i altres similars relacionades amb esta.

Llocs de treball associats al cos

Des d'un punt de vista horitzontal, les àrees més habituals són les referides a la contractació administrativa, la gestió econòmica i pressupostària, la responsabilitat patrimonial, procediments sancionadors, subvencions, convenis o la gestió de personal.

Des d'un punt de vista vertical, exemples de llocs als quals solen adscriure's els funcionaris/àries pertanyents al cos A1-01 són els de tècnic/a, inspector/a, analista, cap de secció, cap d'unitat, cap de servici, director/a territorial, subdirector/a general o secretari/ària general administratiu.

2. Funcions i responsabilitats

Missió

Exercir les funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior en l'àmbit funcional al qual estiga adscrit/a, d'acord amb la normativa i els criteris de gestió que resulten aplicables per a assegurar la consecució dels principis generals d'actuació de les administracions públiques.

Responsabilitats

Gestió, seguiment i impuls dels procediments i els expedients administratius a càrrec seu, incloent-hi la proposta de resolució.

Planificació i execució dels plans, les polítiques i els programes d'actuació del seu àmbit competencial, incloent-hi el control i l'avaluació de resultats, i proposar, si és el cas, les accions correctives i de millora que siguen procedents.

Assistència tècnica als òrgans administratius, directius i tècnics dels quals depenga, incloent-hi l'elaboració de tots els informes que se li requerisquen.

Col·laborar des del seu àmbit de destinació en totes les iniciatives, els grups i els projectes de millora o disseny de servicis que se li encomanen.

Efectuar totes les funcions afins de caràcter administratiu de nivell superior que se li assignen.

En el cas d'exercir tasques de direcció de qualsevol nivell: supervisar, orientar i motivar les persones a càrrec seu per a aconseguir les comeses atribuïdes a la unitat administrativa en el marc d'un bon clima laboral.

3. Coneixements i capacitats personals

Conéixer les institucions i les normes reguladores que ordenen l'activitat i el funcionament de les administracions públiques (saber).

Comprensió dels valors i els objectius del departament i de l'organització en general i de la gestió de projectes i resolució de problemes. Comprensió de les dinàmiques organitzacionals i dels processos necessaris per a implementar canvis (saber).

Conéixer els aspectes teòrics i pràctics relatius a la gestió dels recursos públics, els fonaments sobre la governança i les polítiques públiques, els sistemes de qualitat aplicables i l'entorn actual de les administracions públiques (saber).

Manejar adequadament les fonts legals, comprendre i redactar documents i textos corresponents a l'activitat administrativa, resoldre les incidències generades en la seua tramitació i informar sobre estos (saber fer).

Saber dissenyar un pla d'actuació de l'Administració. L'anàlisi de la situació de partida. Les seues metes estratègiques, objectius operatius, recursos i els sistemes de seguiment i control (saber fer).

Ser capaç d'aplicar en la seua activitat professional les ferramentes digitals i ofimàtiques necessàries, tant quant a la gestió com a la relació interna i/o externa necessària. Llegir, comprendre i utilitzar les dades de diferents maneres, i demostrar capacitats de càlcul. Traslladar coneixements, capacitats i competències a través de ferramentes digitals i adaptar-se amb rapidesa a les noves realitats informàtiques i professionals (saber fer).

Ser capaç de treballar de manera col·laborativa, així com de dirigir equips, fixant objectius i el seu seguiment, orientant els membres de la seua unitat sobre el seu acompliment i resolent conflictes en el grup (saber fer).

Ser capaç per a identificar oportunitats, prendre la iniciativa en projectes nous, superar barreres i planificar a llarg termini. Capacitat per a liderar iniciatives de canvi, i actuar proactivament. Habilitat per a inspirar i animar als altres, utilitzant tècniques de coaching i lideratge per a impulsar l'acció i el progrés (saber fer).



Monografia professional dels llocs pertanyents a l'APT-A1-01-03 de fons europeus

1. Context

Tipus de tasques

Article 31.1.b de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre grups de classificació professional:

Els llocs de treball que es classifiquen per a la provisió pel subgrup A1, amb caràcter general, tindran funcions de planificació, assessorament, gestió, inspecció, execució, control, avaluació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior.

Article 40.1 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, LFPV, sobre agrupacions de llocs de treball (APT):

Els llocs de treball podran agrupar-se en funció dels coneixements o les destreses exigits per al seu acompliment, a fi de racionalitzar la gestió de recursos humans. Les agrupacions de llocs són instruments per a l'ordenació dels processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball, així com per a la formació i, si és el cas, la carrera professional entesa com a sistema de promoció professional.



Llocs de treball associats a l'APT-A1-01-03 fons europeus

Des d'un punt de vista horitzontal, les àrees més habituals són les referides a la programació, la gestió, la verificació, el control, l'avaluació i la comunicació per a l'execució dels fons estructurals i d'inversió europeus (fons EIE) a la Comunitat Valenciana i la cooperació territorial europea.

Des d'un punt de vista vertical, exemples de llocs als quals solen adscriure's els funcionaris/àries pertanyents a l'APT-A1-01-03 FONS EUROPEUS són els de tècnic/a, cap de secció, cap d'unitat, cap de servici, subdirector/a general.

2. Funcions i responsabilitats

Missió

Exercir les funcions de programació, planificació, assessorament, gestió, control, avaluació, verificació, estudi i proposta de caràcter administratiu de nivell superior en l'àmbit funcional al qual estiga adscrit/a, d'acord amb la normativa i els criteris que resulten aplicables per a assegurar la gestió òptima dels fons estructurals i d'inversió europeus (fons EIE) a la Comunitat Valenciana.

Responsabilitats

Dur a terme el seguiment de la política regional de la UE, elaboració d'informes i coordinació amb departaments responsables de l'Administració general de l'Estat i la Comissió Europea, així com la política de cohesió.

Atendre l'objectiu bàsic d'aprofitar al màxim els recursos pressupostaris procedents de la UE per mitjà del seu coneixement i difusió i assegurar el compliment de les polítiques europees en matèria de gestió dels fons.

Realitzar el seguiment dels ingressos previstos procedents de la Unió Europea procedents dels diferents fons estructurals de la política de cohesió.

Gestionar, fer el seguiment i avaluar els diferents tipus d'accions finançades amb FEDER – FSE en coordinació amb departaments responsables de l'Administració general de l'Estat i la Comissió Europea.



Coordinar i assessorar altres departaments responsables de l'Administració autonòmica que executen accions finançats amb FEDER – FSE a l'efecte d'aprofitar al màxim els recursos procedents de la Unió Europea.

Gestionar els Fons Estructurals a la CV i fer-ne el seguiment i la certificació.

Definir les línies estratègiques que adoptarà la Generalitat en els diferents períodes de programació dels Fons Estructurals i d'Inversió Europeus.

Portar avant les tasques de verificació previstes en els reglaments comunitaris vigents en cada moment.

Dissenyar les mesures d'informació, comunicació i publicitat dels programes i els projectes europeus, posar-les en marxa i executar-les segons els reglaments comunitaris vigents en cada moment.

Impulsar, coordinar i supervisar les mesures antifrau efectives i proporcionades, tenint en compte els riscos que s'hagen detectat en la gestió i el control financers dels programes.

Aplicar per la Generalitat Valenciana la política de competència de la UE sobre ajudes d'estat amb l'emissió dels informes corresponents i assessorament.

Donar suport als projectes de la Generalitat Valenciana, per al seu finançament europeu per mitjà d'altres tipus de fons, diferents dels estructurals, convocatòries i /o instruments financers (Europa Creativa, LIFE, Horitzó Europa, ERASMUS, etc.).

Controlar l'Oficina INTERACT IV València i fer-ne el seguiment.

Col·laborar des del seu àmbit de destinació en totes les iniciatives, els grups i els projectes de millora o disseny de servicis que se li encomanen.

Efectuar totes les funcions afins de caràcter administratiu de nivell superior que se li assignen.

En el cas d'exercir tasques de direcció de qualsevol nivell: supervisar, orientar i motivar les persones a càrrec seu per a aconseguir les comeses atribuïdes a la unitat administrativa en el marc d'un bon clima laboral.

3. Coneixements i capacitats personals

Conéixer les institucions i les normes reguladores que ordenen l'activitat i el funcionament dels Fons Europeus.

Conéixer els aspectes teòrics i pràctics relatius a la gestió dels Fons Europeus, el principi de cogovernança entre els poders europeu, estatal, autonòmic i local, l'anàlisi dels sistemes de gestió i control.



Manejar adequadament les fonts legals comunitàries (reglaments, directives) i les guies, les recomanacions, les comunicacions, les instruccions, i comprendre i redactar documents i textos.

Resoldre les incidències generades en la gestió dels Fons Europeus, la seua tramitació i informar-ne.

Saber elaborar programes i projectes amb els quals poder optar al finançament dels Fons Europeus.

Saber elaborar un diagnòstic econòmic, social, mediambiental i laboral de la Comunitat Valenciana; els seus reptes; selecció d'objectius polítics, específics, prioritats d'inversió, tenint en compte l'informe País Espanya, les concentracions temàtiques i requisits mediambientals.



Ser capaç d'aplicar en la seua activitat professional les ferramentes digitals, tant generals com específiques, dels Fons Europeus de l'organisme intermedi i de l'autoritat de gestió.

Ser capaç de treballar de manera col·laborativa, així com de dirigir equips, fixant objectius i el seu seguiment, orientant els membres de la seua unitat sobre el seu acompliment i resolent conflictes en el grup.

Mapa web