Ficha docv

Ficha docv









ORDE 8/2024, de 12 de juny, de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut en el treball, A2-03, cos especial, convocatòria 18/24, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2024/5795]

(DOGV núm. 9876 de 21.06.2024) Ref. Base de dades 005868/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau





El Decret 34/2024, de 26 de març, del Consell, d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2024 per a l'Administració de la Generalitat (d'ara endavant, OOP 2024), conté 4 llocs de treball que corresponen al cos tècnic facultatiu de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut en el treball, A2-03, cos especial, promoció interna, que hauran de ser convocats mitjançant el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'establix en el Decret 34/2024 i en exercici de les atribucions conferides per la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (d'ara endavant, LFPV), i a proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos tècnic facultatiu de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut en el treball, A2-03, cos especial, promoció interna, pel sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball.



Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'establix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; en l'LFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; en les altres normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en les següents



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Esta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball que corresponen al cos tècnic facultatiu de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut en el treball, A2-03, cos especial, promoció interna.



D'acord amb l'assenyalat en el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb diversitat funcional el nombre de llocs següent: 0

D'acord amb l'assenyalat en el Decret 34/2024, es reserva per a persones amb malaltia mental el nombre de llocs següent: 0

1.2. Els llocs del torn de promoció interna que queden sense cobrir s'acumularan als llocs reservats, si és el cas, per a persones amb diversitat funcional, i viceversa; els llocs de malaltia mental que queden sense cobrir incrementaran el contingent de promoció interna general.



1.3. En el cas que, a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present orde, es convocaren per torn lliure idèntics llocs als inclosos en esta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a ambdós torns, i s'haurà d'optar per un d'ells.

1.4. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del corresponent procés selectiu, s'acumularan als llocs oferits per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.



En tot cas, en el supòsit de places reservades als contingents de persones amb diversitat funcional i malaltia mental del torn de promoció interna que resulten desertes, s'acumularan als contingents corresponents del torn lliure. Si resulten places desertes del contingent de malaltia mental del torn lliure, s'acumularan al contingent de persones amb diversitat funcional, i si queda alguna plaça deserta en este últim contingent, s'acumularà al torn lliure.

1.5. De conformitat amb la lletra f de l'apartat 2 de l'article 61 de l'LFPV, la distribució percentual dels sexes en el cos i, si és el cas, l'escala, l'agrupació professional funcionarial, l'agrupació de llocs de treball o el grup professional objecte d'esta convocatòria, en la data de publicació de la corresponent oferta, és de 50 % de dones i 50 % d'homes.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a estes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 62 de l'LFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el este apartat per a cadascuna de les modalitats i haver prestat servicis efectius durant almenys dos anys en el cos o escala des del qual s'accedix, tal com establix l'article 135 de l'LFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

Promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que ascendisca des d'un cos o escala d'un subgrup, o grup de classificació professional en el cas que este no tinga subgrup, a un altre superior.

Promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional.

2.1.2. Estar en possessió del títol universitari de grau o bé diplomatura, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica i màster de tècnic superior Prevenció Riscos Laborals, o complides les condicions per a obtindreŽl abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

Les persones aspirants hauran d'acreditar la formació com a Tècnic Superior en Prevenció de Riscos Laborals a través d'una titulació o certificat que acredite estar habilitat per a realitzar les funcions de nivell superior previstes en l'article 37 del Reglament dels Serveis de Prevenció, Reial Decret 39/1997, de 17 de gener, que es justificarà per qualsevol de les següents formes:

A) Mitjançant l'acreditació de la formació per la Universitat per a exercir les funcions de nivell superior conforme a l'article 37.2 del Reglament dels Serveis de Prevenció, aprovat pel Reial Decret 39/1997, de 17 de gener.

B) Certificació expedida per una entitat pública o privada que haguera tingut capacitat per a desenvolupar activitats formatives en esta matèria i comptara amb autorització de l'autoritat laboral competent després d'haver realitzat un curs de 600 hores i amb el contingut previst en l'annex VI del Reglament dels Serveis de Prevenció, conforme a la disposició addicional primera del Reial Decret 337/2010, de 19 de març, que modifica el Reial Decret 39/1997, de 17 de gener.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.1.3. Si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.



Així mateix, si és el cas, podran optar als llocs reservats per a persones amb malaltia mental aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent i la valoració del qual derive d'una malaltia mental, i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 4.

2.2. Les condicions per a l'admissió per a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'administració podrà requerir, en qualsevol moment, a les persones aspirants a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, i també la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en este procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en este procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial de l'Administració de la Generalitat a la qual s'opta.



3. Accés de persones amb diversitat funcional i malaltia mental

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara endavant, l'OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional i malaltia mental que ho necessiten, i així ho sol·liciten en cada cas, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Esta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4 i haurà d'acreditar-se documentalment conforme al que es disposa en la base 6.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en este cas aquella podrà participar condicionalment i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'este dictamen.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (cal seleccionar convocatòria i presentació autenticada), realitzar el pagament telemàtic de la taxa i el registre electrònic de la sol·licitud.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament del formulari.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjuí del que s'indica en l'apartat següent.

Quan, per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en este procediment selectiu, i havent abonat la taxa corresponent de manera telemàtica, no siga possible completar el procés de firma i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, consegüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'esta convocatòria.



Les persones aspirants hauran de marcar en la sol·licitud la casella corresponent, si és el cas, si opten per la reserva de persones amb diversitat funcional o de malaltia mental. Si no s'indica se'ls assignarà d'ofici al torn de promoció interna.

4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseïxen, assenyalant el que procedisca en cada cas, segons anara: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, d'entre les que figuren en la sol·licitud, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'esta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts, conforme a la base 6.3.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invidència.

6. Unes altres, especificant quines en la casella corresponent. Haurà d'optar-se per esta mesura quan concórrega qualsevol altra circumstància que afecte el desenvolupament de les proves, com per exemple supòsits de víctimes de violència de gènere, creences religioses, entre altres.

4.5 La presentació de la sol·licitud comporta la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de la convocatòria.

4.6 Si algun aspirant és nomenat durant el transcurs d'este procés selectiu personal funcionari de carrera del mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial a la qual opta, l'OTS procedirà a la seua substitució en la relació de persones aprovades i amb l'orde de prelació que constara en el llistat corresponent.

4.7 Les persones aspirants inscrites en diversos processos selectius concurrents en el mateix dia i hora per a la realització de l'exercici conforme al que es disposa en la base 7, no donarà lloc a devolució de les taxes.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 25,48 euros.

5.1.1. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 per cent de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.2. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'«Exempcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, i també els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma corresponent en el registre electrònic, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. Haurà de sol·licitar-se per via electrònica, d'acord amb el que s'establix en la normativa vigent. A este efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i firma electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de firma electrònica, o DNIe; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat https://atv.gva.es/va/dii-756-acces, fer lliscar la pàgina cap avall i seleccionar «Accés a la plataforma de tramitació».

Haurà d'emplenar-se una sol·licitud per cada taxa abonada (núm. d'autoliquidació) que se sol·licite retornar.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només poden sol·licitar la seua modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de les proves.

El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es complixen els requisits per a participar en esta convocatòria.

6.3. Les persones aspirants podran, en cas d'errada, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució a què es referix la base anterior, d'acord amb el que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A este efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si és el cas, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

Així mateix, les persones aspirants que hagueren sol·licitat conforme a la base 4 la mesura d'adaptació número 2, «Ampliació de temps de duració de la prova» o la mesura número 6, «Unes altres» que implique l'ús d'audiòfon, o adaptació especial de proves per supòsits entre altres de víctimes de violència de gènere o creences religioses, hauran d'aportar la documentació justificativa de la mesura sol·licitada en este mateix termini de 10 dies hàbils.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors, i en el supòsit de produir-se, procedir a la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran que no figuren recollides en la llista provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es dictarà una resolució que eleve a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6.6. En la resolució per la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses en este procediment selectiu s'establirà, amb almenys 10 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici o únic exercici si és el cas, i també, l'orde de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra «H» conforme al resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV núm. 9816, de 26.03.2024).

7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Procediment de selecció.

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament de la fase de l'oposició.

Amb la finalitat de dotar de celeritat i agilitat el desenvolupament dels diferents processos selectius, la realització de proves podrà ser coincident en el temps, en qualsevol de les seues fases, inclosa la realització o lectura d'exercicis, el desenvolupament de cursos selectius o qualsevol altra fase prèvia al nomenament com a personal funcionari de carrera.

En relació amb la celebració dels exercicis dels processos selectius en execució de l'OOP 2024, es disposa el següent:

Els primers o únics exercicis, si és el cas, dels processos selectius per a l'ingrés als cossos especials de l'Administració de la Generalitat contemplats en l'OOP 2024, relacionats a continuació, se celebraran el mateix dia i a la mateixa hora que el de la present convocatòria:



– A1-07-03 Cos Superior Facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala Medicina.

– A2-04-02 Cos Tècnic Facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala Infermeria.

– A2-04-03 Cos Tècnic Facultatiu d'acció social, administració de serveis socials i sociosanitaris, escala Fisioteràpia.

La fase d'oposició constarà de dos exercicis, de caràcter obligatori i eliminatori.

7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 60 preguntes que es formularan sobre el temari que consta en l'annex I.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb 4 respostes alternatives, de les que només una d'elles serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que, per a resoldre-les, les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes teoricopràctiques sobre el temari específic, amb quatre respostes alternatives, de les que només una serà la correcta. El temps de realització, en cap cas, serà inferior a 60 segons per pregunta.



– Segona part: consistirà a respondre per escrit 5 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari específic.

El temps de realització del segon exercici serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 100 minuts.

7.3. Qualificació

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts.

7.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 15 punts.

El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts serà contestar el 100 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen, i s'hi aplicarà la fórmula de correcció i el mètode de conversió per a determinar la puntuació d'aquesta part de l'exercici, segons el que s'assenyala en l'apartat 7.3.1.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 15 punts.

Es presumirà un valor idèntic a totes les preguntes, llevat que l'OTS, atesa l'extensió, la complexitat i/o la dificultat tècnica, establisca una puntuació diferent a cada una de les qüestions formulades; en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició, caldrà obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a este moment.



La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació es configuraran les llistes que procedisquen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones incloses en estes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Estes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la màxima puntuació obtinguda en el primer exercici i, si persisteix l'empat, es dirimirà a favor de la màxima puntuació obtinguda en la segona part del segon exercici. En cas de continuar l'empat, es resoldrà a favor de la màxima puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarrepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional funcionarial objecte d'esta convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persistira l'empat, este es dirimirà per orde alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se l'esmentat orde per la lletra «H» conforme al resultat del sorteig celebrat l'11 de març de 2024 (DOGV núm. 9816, de 26.03.2024).

De conformitat amb l'assenyalat en l'apartat 5 de l'article 18 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, les persones aspirants que, havent optat per les vacants, si és el cas, reservades a persones amb diversitat funcional, tinguen una puntuació superior a l'obtinguda per unes altres o altres aspirants de promoció interna, i no hagueren obtingut vacant en l'esmentat contingent de reserva, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.

Així mateix, les persones aspirants que hagueren optat, si és el cas, per la reserva per a persones amb malaltia mental i no hagueren obtingut vacant en l'esmentat contingent de reserva, seran incloses pel seu orde de puntuació en el torn de promoció interna.



8. Desenvolupament de la fase d'oposició

8.1. Convocatòria per a la celebració de la fase d'oposició

8.1.1. El primer exercici o exercici únic, si és el cas, es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses per a la realització de les proves, havent de transcórrer un termini no inferior a 10 dies hàbils entre la publicació i la data de realització de la prova.

8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si és el cas, es farà públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'apartat 2 de l'article 16 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. Es preveu la realització dels exercicis successius que procediren, en un termini que permeta que el procés finalitze en un any des de la convocatòria.

8.2. Concurrència a la crida per a la realització de la fase d'oposició.



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització dels exercicis en crida única.

8.2.2. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a estes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i esta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de les proves que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se estes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'estes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves.

8.3.1. Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'estes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici dels exercicis, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició exclusivament de l'original del DNI, del NIE acompanyat del document nacional d'identitat del país d'origen amb foto, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya.

8.3.3. En totes les proves, l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



9. Llistes de persones aprovades i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat l'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

9.2. Finalitzada la fase d'oposició, l'OTS, mitjançant un anunci publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per orde de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, el fulla d'autobaremació degudament emplenat i tots aquells documents acreditatius dels mèrits declarats en estes, i previstos en l'annex II, degudament acreditats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en l'autobarem, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en l'autobarem.

9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició, amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional, i prèvia autorització de la Direcció General de Funció Pública, en aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, consegüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de ambdós fases, tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant un anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem. Esta publicació servirà de notificació a les persones interessades, i també la relació definitiva de persones aprovades pel seu orde de puntuació total a què es referix la base 7.6, atenent als llocs oferits per cada contingent.



En cap cas, l'OTS podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre superior de persones al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.



10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades per orde de puntuació total, perquè en el termini de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació, presenten davant la Direcció General de Funció Pública, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Còpia autenticada del títol acadèmic exigible segons el que s'establix en la base 2.1.2 de la convocatòria, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, una còpia autenticada de la credencial d'homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència. Este requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional funcionarial o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut acomiadat o comiat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.



Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes, en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

d) D'exigir-ho la normativa, certificat que manifeste posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques que corresponguen a la plaça o, si és el cas, al lloc al qual s'opta, conforme al que es disposa en l'art. 62 de la LFPV. En defecte d'això, haurà de complir-se les exigències legals.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a este efecte. El personal que no puga acreditar estos coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a este efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en la normativa, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant un certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que, si és el cas, superen el procés selectiu pel contingent de reserva de persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia mental, hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la còpia autenticada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite que posseïx una diversitat funcional igual o superior al 33 per cent, i també l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc; en els casos de persones amb malaltia mental esta certificació haurà d'indicar que la valoració deriva d'una malaltia mental.



10.3. Les persones que superen el procés selectiu i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, una còpia autenticada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.4. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que se'n deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



10.5. No obstant això, el que es disposa en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'establix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar l'exactitud de les dades declarades i l'autenticitat dels documents aportats o, si és el cas, recaptar-los electrònicament a través de les seues xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a este efecte, especialment els relatius a la condició de persona amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, llevat que la persona interessada manifeste expressament que s'oposa a la consulta de dades, per a això haurà de marcar la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.



11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la qual es procedirà al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocat, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió o en el cas que estes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS una relació complementària de les persones que seguisquen a les propostes per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a esta convocatòria estarà integrat per cinc persones, que ocuparan la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i haurà de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la forma prevista en la base 13.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones aspirants després de la seua realització i, en general, adoptar totes les mesures que calguen amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, i també el personal col·laborador de suport tècnic, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'OTS tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública, carrer de la Democràcia, 77, torre 4. 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.



12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'establix en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, i també als protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten per l'òrgan competent, i també els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS, es publicaran en el portal de l'Administració de la Generalitat https://breu.gva.es/b/L6PyaDjUb9 (seleccionar convocatòria).



14. Recursos

14.1. Esta convocatòria i tots els actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. En contra podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte recorregut, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'establix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen fer ús, si és el cas, de qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si estos últims decidixen directament o indirectament sobre el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produïxen indefensió o perjuí irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la persona titular de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord, tal com es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 12 de juny de 2024. La consellera d'Hisenda, Economia i Administració Pública: Ruth María Merino Peña.







ANNEX I

Cos Tècnic Facultatiu de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut en el treball, A2-03



TEMARI PART ESPECIAL

(Temari específic)

Conceptes generals de seguretat i salut en el treball

1. Marc jurídic: la Directiva marc 89/391/CEE. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals a Espanya: la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. Organismes internacionals amb competències en matèria de seguretat i salut en el treball. Competències, funcions i organització d'aquests. El Real Decret 39/1997, pel qual s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció: La integració de l'activitat preventiva. El Pla de Prevenció de Riscos Laborals. L'avaluació dels riscos. La planificació de l'activitat preventiva. Organització de recursos per a les activitats preventives. Acreditació d'entitats especialitzades com a serveis de prevenció aliens. Auditories. Funcions i nivells de qualificació.

2. Actuacions comprovatòries dels funcionaris tècnics habilitats: Reial Decret 689/2005, de 10 de juny, pel qual es modifica el reglament d'organització i funcionament de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, aprovat pel Reial Decret 138/2000, de 4 de febrer.



3. El marc jurídic de la prevenció de riscos laborals en la Comunitat Valenciana: La Llei 2/2004, de creació de l'INVASSAT, modificada per la Llei 16/2010, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. Decret 48/2016, de 22 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional de l'INVASSAT. Decret 123/2001, de 10 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament dels Serveis de Prevenció de Riscos Laborals en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana i dels seus organismes autònoms.

4. Estratègies de PRL: Marc estratègic de la UE en matèria de seguretat i salut en el treball 2021-2027. Estratègia espanyola de seguretat i salut en el treball 2023-2027. Pla director de l'INVASSAT 2022-2028.



5. Sistemes de gestió de la seguretat i salut en el treball en les empreses i organitzacions: concepte, objectius, contingut i implantació. La norma ISO 45001: Objecte i camp d'aplicació. Context de l'organització. Lideratge i participació dels treballadors. Planificació. Suport. Operació. Avaluació de l'acompliment. Millora. Responsabilitat social corporativa i promoció de la salut en el treball: La responsabilitat social corporativa (RSC). Conceptes bàsics i antecedents. Estàndards normatius relacionats amb la RSC. La RSC i la prevenció de riscos laborals. Concepte de salut i de promoció de la salut en el treball. Els determinants de la salut i la seua relació amb l'àmbit laboral. Els beneficis de la promoció de la salut. La Declaració de Luxemburg.



6. Tècniques preventives: Principis de l'acció preventiva. Disciplines preventives. Seguretat en el treball. Higiene industrial. Ergonomia i psicosociologia aplicada. Medicina del treball. Relació de la prevenció de riscos laborals amb altres àmbits: industrial, sanitari, mediambiental, sectorials (agricultura, mineria, pesca, construcció i transport). La formació i informació en prevenció de riscos laborals. Danys per a la salut: Investigació d'accidents de treball: objectius, metodologies, informes. Avaluació i control de riscos d'accident: mètodes simplificats i complexos. L'anàlisi probabilística d'accidents. Metodologies d'investigació d'accidents. Investigació de malalties professionals. Els costos dels accidents de treball; cost humà i cost econòmic. Cost per a l'accidentat, per a l'empresa i per a la societat. Anàlisi cost-benefici de la prevenció. L'anàlisi estadística d'accidents: conceptes i objectius. Tipus de diagrames que es poden obtenir.



7. Llocs de treball i senyalització: el Reial Decret 486/1997 sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball. El Reial Decret 485/1997 sobre disposicions mínimes en matèria de senyalització de seguretat i salut en el treball. Guies tècniques d'aplicació i criteris de l'INSST.

8. Equips de protecció individual (EPI) i col·lectiva: Concepte d'EPI. Oportunitat de la seua utilització. Tipus d'EPI. Normativa del mercat únic europeu relativa al disseny i comercialització d'EPI: Reglament (UE) 2016/425 del Parlament Europeu i del Consell de 9 de març de 2016 relatiu als equips de protecció individual. El Reial Decret 773/1997, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la utilització pels treballadors dels EPI. Guia tècnica d'aplicació i criteris de l'INSST. Concepte de protecció col·lectiva, criteris d'elecció.



9. L'avaluació de riscos: concepte i fonament. La gestió del risc. Tipus d'avaluacions de risc i les seues característiques. Procés avaluador. Contingut del document d'avaluació de riscos. La planificació de l'acció preventiva. Concepte i contingut.

10. Coordinació d'activitats empresarials: Article 24 de la Llei 31/1995, sobre coordinació d'activitats empresarials. Reial Decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995, de Prevenció de Riscos Laborals. La coordinació en les obres de construcció.

11. Disposicions mínimes de seguretat i salut en el treball en les obres de construcció: Reial Decret 1627/1997. Guia tècnica i criteris de l'INSST. La Llei 32/2006, de 18 d'octubre, reguladora de la subcontractació en el sector de la construcció i la seua normativa de desenvolupament. El VII Conveni General del Sector de la Construcció. Principals riscos i mesures preventives i de protecció en el sector de la construcció.

12. Protecció de la maternitat i els menors: riscos laborals específics per a la dona treballadora durant l'embaràs, el postpart i la lactància. Legislació vigent de protecció a la maternitat. Mesures per a promoure la millora de la seguretat i salut en el treball de la dona embarassada, que haja donat a llum o en període de lactància. Mesures preventives enfront dels riscos específics. Riscos específics per als menors per raó del seu treball. Legislació vigent de protecció dels menors.



13. Treball temporal i autònoms: Relacions de treball temporals, de duració determinada i en empreses de treball temporal: característiques específiques d'aquestes relacions. Normativa aplicable. Obligacions empresarials en relació amb la prevenció de riscos laborals. El Reial Decret 216/1999, de 5 de febrer, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut en el treball en l'àmbit de les Empreses de Treball Temporal. Treballs o ocupacions amb limitacions per a la formalització de contractes de posada a disposició. El treballador autònom i la prevenció de riscos laborals: normativa bàsica i obligacions específiques.



14. Les obligacions dels fabricants, importadors i subministradors: Les exigències de la lliure circulació de mercaderies en el mercat únic europeu. L'obligació de facilitar cada informació útil sobre l'ús segur d'un equip o producte en ocasió de la seua comercialització. L'obligació d'informació de l'empresari als treballadors.



Part específica: seguretat en el treball.

15. El risc d'incendi: Química del foc. Cadena de l'incendi. Prevenció d'incendis. Classificació dels focs en funció de la naturalesa del combustible. Sistemes de detecció i alarma. Mitjans de lluita contra incendis. Reial Decret 513/2017 de 22 de maig, pel qual s'aprova el Reglament d'Instal·lacions de Protecció contra incendis. Actuació en cas d'emergència. Mesures d'emergència i plans d'autoprotecció. Document Bàsic de Seguretat contra Incendis (DBSI) del Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació. Reial Decret 2267/2004, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de seguretat contra incendis en els establiments industrials. Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguen donar origen a situacions d'emergència. Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Catàleg d'activitats amb risc a la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans d'Autoprotecció.



16. Equips de treball: El Reial Decret 1215/1997, de 18 de juliol, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut per a la utilització pels treballadors dels equips de treball. Guia tècnica d'aplicació i criteris de l'INSST. Principals riscos en la utilització de les màquines. Principis de seguretat aplicables a les màquines. Reial Decret 1644/2008, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les normes per a la comercialització i posada en servei de les màquines. Equips de pressió: El Reial Decret 809/2021, de 21 de septiembre, pel qual s'aprova el Reglament d'equips de pressió: Articulat i annexos. El Reial Decret 709/2015, de 24 de juliol, pel qual s'estableixen els requisits essencials de seguretat per a la comercialització dels equips de pressió.

17. Risc elèctric: riscos laborals deguts a l'electricitat. Tipus de contactes elèctrics i protecció enfront d'aquests. El Reial Decret 614/2001, de 8 de juny, sobre disposicions mínimes per a la protecció de la salut i seguretat dels treballadors enfront del risc elèctric. Guia tècnica d'aplicació i criteris de l'INSST. El Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament electrotècnic per a baixa tensió: Articulat i les ITC-BT-03 “Empreses instal·ladores en baixa tensió”, ITC-BT-04 “Documentació i posada en servici de les instal·lacions”, ITC-BT-05 “Verificacions i inspeccions”, ITC-BT-8 «Sistemes de connexió del neutre i de les masses en xarxes de distribució d'energia elèctrica», ITC-BT-24 “Instal·lacions interiors o receptores. Protecció contra els contactes directes i indirectes”, ITC-BT-29 «Prescripcions particulars per a les instal·lacions elèctriques dels locals amb el risc d'incendi o explosió «, ITC-BT-33 «Instal·lacions provisionals i temporals d'obres».

18. Soldadura elèctrica i oxiacetilènica: Concepte i tipus. Principals riscos presents en operacions de soldadura. Mesures preventives. Equips de protecció individual utilitzats en operacions de soldadura; protecció ocular i criteris per a la seua selecció, protecció de les diferents parts del cos. Criteris del INSST.

19. Atmosferes explosives (ATEX): substàncies inflamables o combustibles capaços de formar ATEX. Classificació de les àrees o emplaçaments amb riscos específics derivats de la presència de ATEX. Extensió de zones. Fonts d'ignició. Avaluació de riscos. Mesures preventives i de protecció. Aparells i sistemes de protecció per a ús en atmosferes potencialment explosives. Legislació aplicable a treballs en atmosferes explosives: Reial Decret 681/2003, de 12 de juny, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors exposats als riscos derivats d'atmosferes explosives en el lloc de treball. Guia tècnica d'aplicació del INSST.

20. Espais confinats: Concepte d'espai confinat i classificació. Riscos associats a un espai confinat. Mesures preventives enfront dels riscos específics associats als espais confinats. El Permís de Treball. Procediments d'emergència i rescat. La presència del recurs preventiu. Legislació aplicable als treballs en espais confinats. Criteris del INSST.



21. Emmagatzematge de productes químics: el Reial Decret 656/2017, de 23 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'Emmagatzematge de Productes Químics: Articulat i la Instrucció tècnica complementària MIE APQ-0 «Definicions generals». La informació facilitada pel fabricant del producte. Mesures generals de seguretat aplicables a l'emmagatzematge de productes químics.



Part específica: higiene industrial.

22. El control del risc químic a la Unió Europea: legislació sobre classificació, etiquetatge i envasament de substàncies i mescles. Conceptes bàsics i procediment de classificació. Classes i categories de perill. L'etiquetatge. L'envasament. Les fitxes de dades de seguretat.

23. Avaluació de l'exposició a agents químics per via inhalatòria: models qualitatius o simplificats d'avaluació. Avaluació quantitativa de l'exposició. Límits d'exposició professional per a agents químics a Espanya. Control biològic. Mesurament de la concentració ambiental dels contaminants químics i control de l'exposició: Tipus de mesuraments. Instruments de lectura directa. Sistemes de captació activa. Captació passiva. Priorització en el control de riscos. Accions de control tècniques. Accions de control organitzatives. Accions sobre l'agent. Accions sobre el procés. Accions en el local de treball. Accions en els mètodes de treball.

24. Protecció dels treballadors enfront dels agents químics i biològics: El Reial Decret 374/2001, de 6 d'abril, sobre la protecció de la salut i seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb els agents químics durant el treball. El Reial Decret 664/1997, sobre la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents biològics durant el treball. Guies tècniques d'aplicació i criteris de l'INSST.

25. Agents carcinògens: El Reial Decret 665/1997 sobre la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents cancerígens i mutàgens durant el treball. El Reial Decret 396/2006, de 31 de març, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de Seguretat i Salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant. Guies tècniques d'aplicació i criteris de l'INSST.



26. Soroll i vibracions: fonaments d'acústica. Efectes del soroll en la salut dels treballadors. Reial Decret 286/2006, de 10 de març, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició al soroll. Mesurament del soroll. Valoració d'exposició laboral a soroll. Control de l'exposició a soroll. Física de les vibracions. Efectes de les vibracions en la salut dels treballadors. Reial Decret 1311/2005, de 4 de novembre, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors enfront dels riscos derivats o que puguen derivar-se de l'exposició a vibracions mecàniques. Mesura de les vibracions. Valoració d'exposició laboral a vibracions. Control de l'exposició a vibracions. Guies tècniques d'aplicació i criteris de l'INSST.



27. Ambient tèrmic: Equació del Balanç Tèrmic. Mecanismes de termoregulació i d'intercanvi de calor entre l'organisme i l'ambient. Efectes de la calor i el fred sobre l'organisme. Mètodes de valoració: Mètode de l'índex WBGT (Wet bulbe globe temperature). Mètode de l'índex de sobrecàrrega tèrmica (IST). Mètode de l'aïllament requerit de la roba (IREQ). Avaluació del refredament local. Control de les exposicions, principals mesures preventives. Criteris del INSST.



28. Radiacions no ionitzants: Concepte. Classificació i característiques físiques. Principals riscos per a la salut. Activitats de risc. Mesures preventives enfront de l'exposició a radiacions. Legislació aplicable: el Reial Decret 486/2010, de 23 d'abril, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a radiacions òptiques artificials. Guia tècnica d'aplicació del INSST; el Reial Decret 299/2016, de 22 de juliol, sobre la protecció de la salut i la seguretat dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a camps electromagnètics. Guia tècnica d'aplicació del INSST. Radiacions ionitzants: Concepte. Classificació i característiques físiques. Principals riscos per a la salut. Activitats de risc. Mesures preventives enfront de l'exposició a radiacions. Legislació aplicable: Reial Decret 1029/2022, de 20 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la salut contra els riscos derivats de l'exposició a les radiacions ionitzants.



Part específica: ergonomia i psicosociologia aplicada.

29. Introducció a l'ergonomia i disseny del lloc de treball: Ergonomia: Concepte, objectius i classificació. Principis ergonòmics aplicables per al disseny del lloc de treball. Antropometria: Concepte i aplicació en el disseny del lloc de treball. Pantalles de visualització de dades: metodologia per a l'avaluació dels riscos derivats del seu ús. El Reial Decret 488/1997. Guia tècnica d'aplicació i criteris de l'INSST.



30. Manipulació manual de càrregues i esforços: Reial decret 487/97, de 14 d'abril, sobre disposicions mínimes de seguretat i salut relatives a la manipulació manual de càrregues que comporte riscos, en particular dorsolumbars, per als treballadors. Guia tècnica d'aplicació del INSST. Avaluació de manipulació manual de càrregues: Equació NIOSH. Norma UNE-EN 1005.2. Mètode MAPO. Avaluació de transport, empenyiments i arrossegaments de càrregues: Norma ISO 11228 part 1, Norma ISO 11228 part 2, taules de Snook i Ciriello. Avaluació d'esforços: Norma UNE-EN 1005-3.

31. Postures de treball: Factors que les determinen. Criteris per a l'avaluació de les postures de treball. Riscos derivats de les postures de treball i la seua prevenció. Avaluació de postures forçades: El mètode OWAS, el mètode REBA, la norma UNE-EN 1005-4 i ISO 11226.

32. Moviments repetitius i mesurament de la freqüència cardíaca: Trastorns osteomusculars de l'extremitat superior. Identificació dels factors de risc associats i la seua prevenció. Avaluació d'aquests riscos: mòdul de repetitivitat del mètode Ergo IBV, Strain Index i norma UNE-EN 1005- 5. Càrrega física de treball: valoració mitjançant el mesurament de la freqüència cardíaca. Els criteris de Frimat i Chamoux.



33. Ergonomia ambiental: Qualitat de l'ambient interior: Factors que la determinen, riscos associats, la seua avaluació, prevenció i control. Normativa aplicable. Els factors ambientals en el Reial Decret 486/1997. Guia tècnica d'aplicació del INSST: Les condicions ambientals i d'il·luminació mínimes dels llocs de treball. Benestar tèrmic: Avaluació, Normativa aplicable, índexs PMV i PPD. Aspectes ergonòmics del soroll i la seua avaluació: Criteris SIL i NR.

34. Factors psicosocials: Factors relacionats. Metodologia per a l'avaluació dels factors psicosocials. El mètode d'avaluació del INSHT i ISTAS 21. Estrés laboral: Estressors; factors modulars de l'estrés; respostes a l'estrés: Síndrome General d'Adaptació; Conseqüències de l'estrés per a l'empresa i l'individu. Avaluació i prevenció del risc derivat de l'estrés laboral.

35. Assetjament psicològic, burnout i intervenció psicosocial: La violència, l'assetjament i fustigació en el treball (Assetjament psicològic): Concepte, formes d'assetjament, fases del procés, conseqüències i avaluació. L'«efecte del cremat» (burnout): Concepte, fases del procés i avaluació. La intervenció psicosocial: concepte, intervenció sobre l'organització del treball, sobre l'estil de direcció i sobre els individus.





ANNEX II

Barem fase concurs



a) Experiència (32 punts màxim):

a.1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial/laboral en l'Administració de la Generalitat i en altres Administracions Públiques, que siguen del mateix grup o subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos i l'escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0,15 punts per mes treballat.

a.2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat i en altres Administracions Públiques, que siguen diferents als previstos en l'apartat a.1): 0,12 punts per mes treballat.

b) Altres mèrits (8 punts màxim):

b.1) Exàmens aprovats en processos selectius de l'Administració de la Generalitat d'aquest cos i escala o agrupació professional funcionarial que el que s'ha convocat o convocats en els 10 anys anteriors a la convocatòria o en els processos selectius de les tres últimes convocatòries quan no hi haguera hagut almenys tres processos selectius d'aquesta categoria en els últims 10 anys: 1 punt per examen fins a màxim de 3 punts.

Es comprovarà d'ofici la superació dels exercicis que procedisca. No és necessari al·legar-los ni la seua acreditació.

b.2) Tindre titulacions acadèmiques oficials iguals o superiors a la que s'exigeix en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 2 punts.

b.3) Coneixement del valencià: fins a un màxim de 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb una acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons l'escala següent:

– Coneixement oral o A2: 1,00 punt

– Grau elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau superior o C2: 5,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

b.4) Coneixement d'idiomes comunitaris: fins a un màxim de 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, que s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per l'ordre de la conselleria competent en matèria d'educació. El coneixement de l'idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 2 punts per idioma, i es tindran en compte els cursos, i les seues equivalències si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present apartat.



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.















b.5) Formació: fins a un màxim de 2 punts pels cursos de formació rebuts o impartits, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació o dels plans per a la formació contínua del personal de les administracions públiques:

De 100 hores o més: 1 punt

De 50 hores o més: 0,50 punts

De 25 hores o més: 0,25 punts

De 15 hores o més: 0,15 punts

Mapa web