Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2024, de la Universitat Miguel Hernández d'Elx per la qual es convoquen les proves selectives d'accés al grup C, subgrup C2, sector administració especial, escala auxiliar tècnica i de laboratoris, amb denominació especialista de laboratori, mitjançant el sistema d'oposició, referència 24/134728. [2024/5600]

(DOGV núm. 9875 de 20.06.2024) Ref. Base de dades 005844/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Miguel Hernández d'Elx
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis d'aquesta universitat, encarregada del servei públic de l'educació superior, d'acord amb les competències que li atribueixen l'article 3.2 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, en relació amb l'article 91 d'aquesta, així com els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre) del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell;

Tenint en consideració que l'article 61.6 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, disposa que els sistemes selectius de personal funcionari de carrera són el d'oposició i el de concurs oposició com a regla general alternativa;

Vista la Resolució rectoral de 24 d'octubre de 2023 (DOGV 03.11.2023) per la qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2023, per la taxa específica, amb caràcter extraordinari, de places de personal funcionari tècnic, de gestió i d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx;

En virtut de l'Acord d'aprovació del procediment de selecció corresponent al sistema d'oposició per a l'accés a la funció pública del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovat pel Consell de Govern amb data de 21 de març de 2024;

Aquest rectorat acorda convocar una oposició per a l'ingrés en l'escala auxiliar tècnica i de laboratoris de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, segons les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Es convoquen les proves selectives per a cobrir una plaça vacant de l'escala auxiliar tècnica i de laboratoris, amb denominació especialista de laboratori, grup C, subgrup C2, pel sistema general d'accés lliure.

1.2. A la present convocatòria li són aplicables la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana; la disposició transitòria única del Decret llei 12/2022, de 23 de setembre, del Consell, pel qual es modifica la Llei 4/2021, de 16 d'abril; els Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, aprovats pel Decret 208/2004, de 8 d'octubre (DOGV 13 d'octubre), del Consell de la Generalitat Valenciana, modificats pel Decret 105/2012, de 29 de juny, del Consell; el que disposen la present convocatòria i qualsevol altra normativa general aplicable.



De conformitat amb l'article 61.2.f de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, es fa constar que la distribució percentual de personal en l'escala auxiliar tècnica i de laboratoris és de 35,29 % homes i 64,71 % dones.

1.3. D'acord amb el que preveu l'article 91 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, aquesta convocatòria es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i un extracte en el Boletín Oficial del Estado (BOE); aquesta publicació és la que es pren com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a presentar-hi les instàncies. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publiquen únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Els actes del tribunal de selecció es publiquen en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i són vinculants, si és el cas, als efectes de la convocatòria per a la realització dels exercicis de l'oposició, així com per a l'inici del còmput de qualsevol dels terminis que estiguen establits i siguen aplicables, segons el que disposen les bases de la present convocatòria.



Segona. Requisits de participació

2.1. Per a ser admesa/admés a la realització de les proves selectives,les/els aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola o una altra que, conforme al que disposa l'article 63 de la Llei 4/2021, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

2.1.2. Haver complit els 16 anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa o qualsevol altra que es puga establir per llei.

2.1.3. Estar en possessió del títol de graduat escolar, graduat en ESO, formació professional de primer grau o equivalent, o complir els requisits per a obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació. Així mateix, es requereix haver superat un curs d'experimentació animal reconegut per l'autoritat competent de les funcions a i b conforme a l'Ordre ECC/566/2015. En cas que es requerisca un títol específic, les persones interessades l'han de declarar en el formulari d'inscripció, en l'apartat «Altre títol acadèmic exigit en la convocatòria».

2.1.4. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques corresponents.

2.1.5. No haver sigut separat del servei com a personal funcionari de carrera o haver-se'n revocat el nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari, ni estar inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques, i la resta de consideracions establides en l'apartat d de l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

2.1.6. Haver abonat la taxa per drets d'examen a què es refereix la base 3.3, excepte en cas de trobar-se en algun dels supòsits d'exempció, conforme a la base 3.4.

2.2. Tots els requisits enumerats en la base 2.1, s'han de complir en el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

2.3. El mes d'agost és inhàbil a l'efecte del còmput de terminis en aquest procediment administratiu de gestió pròpia, la resolució del qual correspon a la Universitat, en virtut de l'article 3 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari.



Tercera. Sol·licituds

3.1. En virtut de la resolució rectoral publicada en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx en data 4 d'octubre de 2021, per la qual s'incorporen els procediments de selecció de PTGAS al catàleg de procediments i serveis electrònics de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i, per consegüent, la tramitació per mitjans electrònics exclusiva i obligatòria per a les persones interessades en aquests tràmits, s'ha de presentar la sol·licitud de participació adreçada al rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, en el termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, a través de la seu electrònica en el portal https://sede.umh.es/ca/procedimientos/, triant l'opció «Selecció PTGAS-Funcionari de carrera», o per mitjà de l'URL: https://universite.umh.es/espacio-opositor.



3.2. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat; les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar-hi han de presentar una fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si és el cas, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, han de presentar una declaració del cònjuge del fet que no estan separats de dret i, si és el cas, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està al seu càrrec.

b) Si és el cas, el document justificatiu d'exempció o bonificació de taxes.

3.3. Els drets de participació són els corresponents a la plaça convocada, en aquest cas 10,00 €. El pagament s'ha d'efectuar mitjançant una targeta bancària, de manera telemàtica, a través de la plataforma que està inclosa en la Seu, simultàniament a la presentació de la instància de participació.

3.4. Conforme al que estableix l'article 18.1-2 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, estan exempts del pagament de la taxa establida en la base 3.3:

a) Els aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Per a gaudir d'aquesta exempció, cal adjuntar-hi la certificació de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial o de famílies monoparentals de categoria especial. Per a gaudir de l'exempció, cal adjuntar a la sol·licitud la fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i el 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Així mateix, estan exemptes del pagament de la taxa establida en la base 3.3, les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la publicació de la convocatòria. Per a gaudir de l'exempció, és requisit que no hagen rebutjat, dins del termini al·ludit, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagen negat a participar, excepte per causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, s'ha de sol·licitar en l'oficina corresponent del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a les rendes, s'han d'acreditar amb una declaració escrita de la persona sol·licitant en la qual s'afirme que no es perceben rendes superiors al salari mínim interprofessional. Els dos documents s'han d'adjuntar inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives, de conformitat amb el que disposa l'article 17 de la Llei 50/1998, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social.



Així mateix, conforme al que estableix l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa, els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

Qui, no tenint dret a exempció, no abone la taxa per drets d'examen durant el termini de presentació de sol·licituds serà exclòs/osa del procediment.

L'impagament de la taxa per drets d'examen no és corregible durant el termini d'esmena de 10 dies hàbils. Qui, en la sol·licitud de participació, al·legue estar exempt del pagament de la taxa per drets d'examen, però no complisca els requisits per a gaudir de l'exempció, queda exclòs/osa del procés selectiu. Aquesta causa d'exclusió no és corregible mitjançant l'abonament de la taxa durant el termini posterior de deu dies hàbils. I això s'entén sense perjudici de la responsabilitat en la qual puga incórrer la persona interessada per falsedat en la seua sol·licitud.



3.5. Els mers errors de fet de la sol·licitud que es puguen corregir com a tals es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

3.6. La informació bàsica sobre la protecció de dades és la següent:



Responsable: Universitat Miguel Hernández d'Elx

Finalitat: Gestió de la selecció de personal aspirant a un lloc de treball en la Universitat Miguel Hernández d'Elx, així com la gestió de la provisió de llocs de treball. Publicació de llistats d'admesos i exclosos, realització de proves selectives, llistat d'aprovats i valoració de mèrits, d'acord amb la normativa aplicable.

Legitimació: Exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (art.6.1.e del RGPD) i obligacions legals (art. 6.1.c del RGPD).

Cessions/transferències internacionals: Publicitat en els processos de selecció en els butlletins oficials oportuns i aquells que siguen obligatoris per ministeri de la llei. No es preveuen transferències internacionals de dades.

Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades personals, així com altres drets, com s'explica en la informació addicional.

Més informació:

https://serviciopas.umh.es/files/2021/07/segunda-capa-procesos-selectivos_v4_bilig%C3 %BCe.pdf

S'informa que, a fi de garantir la transparència, es publiquen en la pàgina web o en qualsevol altre espai establit a aquest efecte, les dades de caràcter personal necessàries per als actes de tràmit, així com les qualificacions obtingudes en les diferents proves que es deriven del procés selectiu.

Les dades personals, domicili, adreça de correu electrònic, telèfon, així com qualsevol altra declarada pel/per la participant en la seua sol·licitud en aquest procés selectiu, són considerades com les úniques vàlides als efectes de les notificacions que, si és el cas, s'hagen de practicar, i n'és la seua responsabilitat a veracitat, així com la corresponent comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi en les dades consignades inicialment.

En cas d'haver de realitzar alguna notificació individual, es fa per mitjans electrònics a través de compareixença en la seu electrònica de la UMH. L'avís de la posada a la disposició de la notificació s'envia a l'adreça electrònica i/o telèfon mòbil indicats per l'aspirant.



3.7. Aquelles persones que requerisquen adaptacions de temps i/o mitjans per a la realització de les proves que formen part d'aquesta convocatòria, a més d'indicar-ho en l'apartat corresponent de la sol·licitud, han de presentar una còpia del certificat mèdic acreditatiu de la necessitat de l'adaptació sol·licitada o una còpia del dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan tècnic de qualificació del grau de discapacitat competent, que acredite de manera fefaent les limitacions que han donat origen al grau de discapacitat reconegut.

L'aportació de la documentació acreditativa corresponent es pot fer durant el termini de presentació de sol·licituds o bé dins del termini establit en la base 4.2. de la present convocatòria.

El tribunal, en cas d'apreciar que no siga procedent la concessió de la sol·licitud d'adaptació sol·licitada, ha de notificar-ho expressament a la persona interessada, i indicar-li la causa de denegació.

El tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries en aquells casos en què calga, de manera que els/les aspirants que hagen sol·licitat adaptacions de temps i/o mitjans en la forma prevista en l'apartat anterior gaudisquen de condicions similars a les de la resta dels participants per a dur a terme els exercicis. A aquest efecte, el tribunal pot sol·licitar un informe i, si és el cas, la col·laboració dels centres base o d'altres òrgans tècnics competents.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. Expirat el termini de presentació d'instàncies, el rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx dicta la resolució, que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que conté la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

4.2. Les persones poden esmenar, en cas d'error o exclusió, els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren oportunes, i disposen, per a fer-ho, d'un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les persones que hagen d'esmenar errors o causes d'exclusió ho han de fer a través de la Seu Electrònica, en el propi expedient electrònic, que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

4.3. En qualsevol cas, a fi d'evitar errors i per a possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, els/les aspirants han de comprovar fefaentment no sols que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que, a més, els seus noms consten correctament en la relació pertinent de persones admeses. Les persones que, dins del termini assenyalat, no esmenen l'exclusió o no al·leguen l'omissió seran excloses definitivament de la participació de les proves i se les declararà desistides per no haver-ho fet dins del termini concedit.

4.4. Conclòs aquest termini, s'eleva a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant una resolució que es publica, igualment, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació aprofita de notificació als efectes d'impugnacions i de recursos. És causa d'exclusió, a més de l'incompliment del qual estableixen aquestes bases, no abonar, dins del termini de presentació d'instàncies, les taxes de participació.

4.5. En qualsevol moment del procés selectiu, si el tribunal té coneixement que algun dels/de les aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per la present convocatòria, amb audiència prèvia de la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió al rector de la Universitat, i comunicar-li, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a les proves selectives, als efectes que siguen procedents. Contra l'exclusió de l'aspirant, s'hi pot interposar un recurs d'alçada davant de la mateixa autoritat indicada en el paràgraf anterior.



Cinquena. Tribunals

5.1. Les persones que formen part del tribunal i els seus assessors se subjecten en el seu règim i funcionament al qual estableixen l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre,de règim jurídic del sector públic, a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en la llei esmentada i al qual preveu l'article 67 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

5.2. Amb anterioritat a l'inici de les proves selectives, si és el cas, es publicarà una resolució amb el nomenament dels nous membres del tribunal en substitució dels que n'hagen perdut la condició.



5.3. Després de la convocatòria de la presidenta o el president, es constitueix el tribunal, que requereix l'assistència de la presidenta o el president i la secretària o el secretari, i la de la meitat, almenys, dels membres titulars o suplents.

5.4. Durant el procés selectiu, el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

5.5. El tribunal pot disposar la incorporació als seus treballs d'assessors/es especialistes per a les proves corresponents dels exercicis que estimen pertinents i aquests s'han de limitar a prestar la col·laboració en les seues especialitats tècniques. La designació d'aquests assessors s'ha de comunicar al rector de la Universitat.

Igualment, quan, en funció del nombre de persones aspirants, els exercicis s'hagen de practicar en més d'una aula, el tribunal pot disposar la incorporació de tots els col·laboradors que calguen. En aquest cas, el tribunal ha de sol·licitar l'autorització a la Gerència per a designar aquests col·laboradors, els quals han d'actuar durant la realització dels exercicis conforme a les directrius que el tribunal mateix els haja marcat.

5.6. El tribunal qualificador ha d'adoptar les mesures necessàries en aquells casos en què calga, de manera que els/les aspirants amb discapacitat gaudisquen de condicions similars a les de la resta dels participants per a dur a terme els exercicis. En aquest sentit, s'hi estableixen, per a les persones amb discapacitat que ho sol·liciten, les adaptacions possibles pel que fa al temps i els mitjans per a fer-los. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera dubtes respecte a la capacitat d'una persona per a acomplir les activitats desenvolupades habitualment pels funcionaris de l'escala a què es refereixen aquestes proves, pot demanar el dictamen pertinent dels òrgans competents de la comunitat autònoma corresponent i, en aquest cas, l'aspirant pot participar condicionalment en el procés selectiu, i queda en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió de les proves fins a rebre el dictamen.



5.7. Als efectes de comunicació i altres incidències el tribunal té la seu en el Servei de Personal Tècnic, de Gestió i d'Administració i Serveis i de Personal Investigador (edifici Rectorat i Consell Social) d'aquesta universitat.

5.8. Els membres del tribunal perceben les gratificacions per assistències fixades en les normes d'execució i funcionament establides en els pressupostos anuals de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

5.9. El tribunal qualificador és nomenat pel rector, atés el que disposen l'article 67 de la Llei 4/2021 de la funció pública valenciana i concordants del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, mitjançant una resolució que es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.10. El tribunal qualificador ha d'especificar els criteris de valoració i qualificació dels exercicis, i ha de fer-los públics amb antelació a la seua execució perquè els aspirants en prenguen coneixement. El tribunal qualificador de les proves ha d'adoptar les mesures oportunes per a garantir que els exercicis siguen corregits sense que es conega la identitat del personal aspirant. En seran excloses aquelles persones en els fulls d'examen de les quals figuren noms, trets, marques o signes que permeten conèixer-ne la identitat. El tribunal ha de vetlar perquè queden garantits els principis de mèrit, de capacitat i d'igualtat d'oportunitats.





Sisena. Procediment de selecció

6.1. El procediment de selecció de les persones aspirants és el d'oposició, amb una puntuació màxima de 60 punts, i consisteix en la superació d'un únic exercici. L'exercici obligatori i eliminatori consta de dues parts que no són eliminatòries entre si, i cal obtindre-hi un mínim de 30 punts, sumant les puntuacions de les dues parts, per a superar l'oposició.

1a part: Consisteix en la resolució d'un test de 80 preguntes, en un temps de 120 minuts, en què s'inclouen preguntes del temari específic, i es puntua de 0 a 40 punts. S'hi inclouen tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que puguen ser objecte d'anul·lació.



2a part: Consisteix en la resolució d'un test de 40 preguntes, en un temps de 90 minuts, en què s'inclouen preguntes de tot el temari, i es puntua de 0 a 20 punts.

S'hi inclouen tres preguntes addicionals de reserva per a substituir aquelles que puguen ser objecte d'anul·lació.

Els errors en l'exercici es penalitzen segons la fórmula següent: fórmula



On:

N= nota resultant

A= nombre d'encerts

E= nombre d'errors

d= nombre d'opcions per a cada pregunta

n= nombre de preguntes

P= puntuació total

6.2. La qualificació final de l'oposició està determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les parts de l'exercici que han de realitzar les/els aspirants.

6.3. Els exercicis, que tenen lloc en les dependències de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, es duen a terme en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució a què es refereix la base 4.4.

6.3.1. Les persones aspirants són convocades per a l'exercici en única crida, i seran excloses de l'oposició les qui no hi compareguen i en perdran el dret quan es personen en els llocs en què es duen a terme les proves una vegada iniciades o per no assistir-hi, encara quan es dega a causes justificades.

6.3.2. En cada exercici, les persones han d'acreditar-ne la identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir, per a les que tinguen la nacionalitat espanyola. Les persones la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola han d'acreditar-ne la identitat mitjançant el document original qual se'ls expedisca a aquest efecte en el país del qual són nacionals. L'incompliment d'aquest requisit determina l'exclusió de les proves. En cap cas són vàlides les còpies o fotocòpies d'aquests documents.

6.3.3. En qualsevol moment les persones poden ser requerides pels membres del tribunal amb la finalitat d'acreditar-ne la identitat.

6.3.4. Els/les aspirants han d'observar en tot moment les instruccions del tribunal o del personal ajudant o assessor durant l'execució de les proves, amb vista al desenvolupament adequat d'aquestes.

6.4. Els exercicis han de versar sobre el programa que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria, vigent en la data de finalització de presentació d'instàncies.

6.5. Començades les proves, l'anunci de la realització dels exercicis restants el fa públic el tribunal de manera oficial en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx i, a títol informatiu, en la pàgina web https://servicioptgas-pi.umh.es/convocatorias/ de la Universitat Miguel Hernández. La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici s'ha de fer amb un termini mínim d'antelació de 24 hores des de l'inici de la sessió anterior, mentre que la convocatòria per a un exercici diferent ha de respectar un termini mínim de dos dies.



6.6. Així mateix, el tribunal qualificador publicarà dins dels tres dies hàbils següents al de la realització de l'exercici tipus test, si n'hi ha, l'acta de la plantilla de respostes correctes, que obri un termini de reclamacions de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació. Els empats es resolen atesa la puntuació obtinguda en la primera part de l'exercici de l'oposició. Si persistira, es realitzaria un sorteig.

6.7. Després de la realització dels exercicis, el tribunal exposa al públic, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, la llista amb la qualificació final, i concedeix un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació perquè les persones interessades formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents. Per a això, les persones han d'accedir, a través de la seu electrònica, al propi expedient electrònic, que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits».

6.8. Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dicta una resolució en què fixa la relació definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que seran proposats per al seu nomenament com a personal funcionari.

6.9. Per a confeccionar aquesta relació se sumen les qualificacions obtingudes per cada aspirant en l'oposició. A continuació, s'ordenen per ordre de puntuació de major a menor, i s'interromp la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades, sense que en cap cas puga contindre un número superior al de places convocades.

6.10. No obstant l'anterior, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'un nombre igual d'aspirants que el de vacants convocades, quan es produïsquen renúncies o concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant requerirà de l'òrgan de selecció la relació complementària d'aspirants aprovats posicionats a continuació de les persones proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera. En cas que el nombre d'aspirants aprovats siga inferior al de places convocades, les sobrants es declararan desertes.

6.11. En cas que es convoque més d'un lloc, les persones que han superat el procediment han de presentar el seu llistat d'ordre de preferència de llocs, a través de l'aplicació Espai Opositor https://universite.umh.es/espacio-opositor/, per registre electrònic en un termini de cinc dies hàbils. Per a això, el tribunal ha d'haver publicat prèviament el llistat dels números dels llocs vacants, si és el cas. Si la persona interessada no tria suficients números de llocs, arribat el seu torn, se li n'assignarà un d'ofici. Si la persona interessada desitja realitzar alguna esmena a un llistat de preferències ja presentat, pot fer-ho dins del termini de presentació i ha d'elaborar una sol·licitud íntegra que substituirà la presentada. El tribunal valora únicament l'última sol·licitud presentada, que anul·la les anteriors.

6.12. Els aspirants que hagen accedit a través de la quota de reserva de places per a persones amb diversitat funcional, trien plaça per l'ordre de puntuació aconseguida fins a completar el nombre de places reservades per a aquesta quota. Si, esgotada la quota de reserva de places per a persones amb diversitat funcional, hi ha més participants en aquesta quota, passaran a ocupar el lloc que la seua puntuació final els atorgue dins de la quota general, i poden obtindre destinació d'entre la resta de les places oferides en aquesta quota.

6.13. Perdran els drets derivats de participar en les proves selectives, les persones que no hagen superat l'oposició, les que no sol·liciten plaça en la data i conforme al procediment que s'hi establisca, així com aquelles a les quals, per la puntuació aconseguida, no corresponga cap plaça d'entre les convocades.

6.14. Una vegada resolta l'assignació de llocs, el tribunal publica l'acta final del procediment que conté els noms de les persones, la puntuació final, la destinació i el número de lloc assignat.



Setena. Relació d'aspirants que han superat el procés selectiu



Finalitzat el procés selectiu, la Universitat fa pública, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que són proposats per al seu nomenament com a personal funcionari, per ordre de puntuació aconseguida, confeccionada segons el que preveu la base 6.9 de la present convocatòria, que en cap circumstància pot ser superior al de places convocades.





Huitena. Constitució de borsa de treball

La borsa de treball es constitueix amb el personal aspirant que ha superat l'oposició, en estricte ordre de puntuació total obtinguda, una vegada finalitzat el procediment. La constitució i el funcionament de la borsa de treball es regeix per la normativa que regule aquest aspecte i que es trobe en vigor en el moment de la publicació de la resolució de constitució de la borsa de treball.





Novena. Presentació de documents i nomenament de funcionaris



En el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'aquell en què es va fer pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, les persones que consten en aquesta relació han de presentar els documents que figuren en aquest punt en el Registre General de la Universitat o en els registres auxiliars dels centres de gestió de campus.

Així mateix, els documents es poden presentar en les oficines d'assistència en matèria de registre que estan connectades al Sistema d'Interconnexió de Registres i que es poden consultar en la URL següent:

https://administracion.gob.es/pagFront/atencionCiudadana/oficinas/encuentraOficina.htm

Documents que cal presentar-hi:

a) El document nacional d'identitat en vigor. Per a les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, una fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si és el cas, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle. Així mateix, han de presentar una declaració jurada o promesa del cònjuge del fet que no estan separats de dret i, si és el cas, del fet que l'aspirant viu a les seues expenses o està al seu càrrec.

b) El títol acadèmic exigible segons la present convocatòria, o certificació acadèmica que acredite que s'han cursat tots els estudis per a obtindre'l i, si és el cas, que s'ha efectuat el pagament de taxes corresponent a la seua expedició. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal presentar, a més del títol corresponent, la credencial que n'acredite l'homologació.

c) La declaració de no haver sigut separada/separat mitjançant cap expedient disciplinari de qualsevol administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitada/inhabilitat penalment per a l'exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com a annex II. Els/les aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola, a més, han d'efectuar una declaració de no estar sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública, segons el model que figura com a annex III d'aquesta convocatòria.

d) El certificat mèdic acreditatiu de no patir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents.

e) Les persones que hagen fet valdre la seua condició de persones amb discapacitat han de presentar una certificació de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent d'altres administracions públiques que acredite aquesta condició, així com la seua capacitat per a complir les tasques i funcions corresponents.

f) L'acreditació de qualsevol altre requisit que establisquen les bases no previst en els apartats anteriors.

9.2. Qui tinga la condició de personal funcionari de carrera de la Universitat Miguel Hernández d'Elx està exempt de justificar documentalment les condicions i els altres requisits ja provats per a obtindre el nomenament anterior.

Si és personal funcionari de carrera d'una altra administració pública, ha de presentar una certificació del ministeri o organisme del qual depén per a acreditar aquesta condició, amb expressió del nombre i import dels triennis que tinga acreditats així com la data del seu compliment.

9.3. Qui, dins del termini fixat i excepte els casos de força major, no presente la documentació o després d'examinar-la es deduïsca que no compleix algun dels requisits assenyalats en la base 2.1, no pot ser nomenat personal funcionari i les seues actuacions queden anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què haja incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. La plaça no ocupada per l'aspirant que incórrega en els supòsits detallats en aquesta base quedarà vacant, i es procedirà conforme el que disposa en la base 6.10.

9.4. Per resolució del rector, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es procedirà al nomenament de personal com a funcionari de carrera de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.



9.5. La presa de possessió de les persones aspirants aprovades s'ha d'efectuar en el termini d'un mes comptador des de la data de publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

9.6. Quan un/a aspirant no prenga possessió de la plaça que se li ha adjudicat en el termini indicat, perd tots els drets derivats d'haver participat en el procediment, llevat que es dega a causa justificada així apreciada per l'òrgan convocant.

Desena. Publicació en la pàgina web

La present convocatòria i els actes que se'n deriven que requerisquen publicació poden ser consultats, a efectes purament informatius, en la pàgina web de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, l'adreça de la qual és https://servicioptgas-pi.umh.es/convocatorias/, de conformitat amb el que disposa l'article 45.1-b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Onzena. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat contenciós administratiu d'Elx en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament s'hi pot interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Contra les actuacions del tribunal relatives a l'acta de resultat de l'oposició, s'hi pot presentar un escrit de reclamacions i esmenes en el termini de deu dies davant del tribunal mateix. Per a això, les persones han d'accedir a través de la seu electrònica al propi expedient electrònic, que es troba en «Els meus tràmits/Els meus expedients», punxant en «Detall» de l'expedient, opció «Esmenar/altres tràmits». Contra la resta d'actuacions del tribunal, s'hi pot interposar el recurs d'alçada que preveu l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de les seues publicacions o notificacions. El recurs s'hi pot interposar davant de l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre-hi.

Tots els actes de notificació dels procediments que s'inicien com a conseqüència d'admetre els recursos anteriors es fan, amb text íntegre, en el Butlletí Oficial de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, i amb ressenya indicativa en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Elx, 10 de juny de 2024.–El rector: Juan José Ruiz Martínez.







Annex I

Plaça vacant núm.: F52229



Temari general

1. Constitució espanyola: títol preliminar i títol I («Dels drets i deures fonamentals»).

2. Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: títol primer («La Comunitat Valenciana») i capítol primer del títol tercer («La Generalitat»).

3. Administració electrònica: marc normatiu i aplicació; la seua aplicació en l'àmbit dels òrgans col·legiats; registre, tramitació i notificació electròniques; identitat, signatura electrònica i certificats digitals; seguretat i protecció de dades.

4. Objectius i àmbit d'aplicació de les lleis 39/2015 i 40/2015; interessats, principis generals, òrgans administratius, competència i òrgans col·legiats; els actes administratius i el procediment administratiu comú (iniciació, tràmit i finalització dels procediments); així com la revisió d'actes en via administrativa: la revisió d'ofici i els recursos administratius.

5. Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: personal al servei de les administracions públiques; estructura i ordenació de l'ocupació pública; naixement i extinció de la relació de servei; drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic; provisió de llocs i mobilitat; promoció professional; situacions administratives del personal funcionari de carrera.



6. Estatuts de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: títol preliminar, títol I «El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació» i títol II «Polítiques públiques per a la igualtat».





Temari específic

1. Instal·lacions per a animals d'experimentació. Instal·lacions de barrera, convencionals i quarantena. Procediments de neteja, desinfecció i esterilització. Bioseguretat.

2. Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de ratolins.

3.  Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de rates.

4.  Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de conills d'Índies i conills.

5.  Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de porcs i ovelles.

6.  Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de furons i felins.

7.  Biologia bàsica, cura bàsica, salut i maneig de peixos, amfibis i rèptils.

8.  Mètodes incruents de sacrifici animal.

9. Ètica i benestar animal. Les tres erres (reducció, reemplaçament, refinament).

10. Reconeixement del dolor, el patiment i l'angoixa animal.

11. Principis de cirurgia.

12. Procediments mínimament invasius sense anestèsia.

13. Sedació, anestèsia i analgèsia per a procediments menors.

14. Sedació, anestèsia i analgèsia avançades per a intervencions quirúrgiques o procediments prolongats.

15. Legislació europea i espanyola de protecció d'animals d'experimentació







ANNEX II

Declaració que han de presentar tots els aspirants aprovats



... amb domicili en ... i document nacional d'identitat número ... declara, a l'efecte de ser nomenat/ada funcionari/ària de l'escala tècnica mitjana de gestió esportiva, que no ha sigut separat/ada del servei de cap de les administracions públiques i que no es troba inhabilitat/ada penalment per a l'exercici de funcions públiques.



Elx, ... de/d' ... de ...







ANNEX III

Declaració que han de presentar, a més, tots els aspirants aprovats la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola



... amb domicili en ...i document d'acreditació de nacionalitat número ... declara, a l'efecte de ser nomenat/ada funcionari/ària de l'escala tècnica mitjana de gestió esportiva, que no està sotmés/esa a cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública.



Elx, ... de/d' ... de ...

Mapa web