Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2024, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es disposa la publicació de l'acord del Consell de Govern en el qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024. [2024/5580]

(DOGV núm. 9872 de 17.06.2024) Ref. Base de dades 005660/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat de Valencia
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



El Consell de Govern de la Universitat de València, en la sessió ordinària del 28 de maig de 2024, va aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2024, referida al personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis de la Universitat de València (ACGUV 161/2024).

Per la qual cosa, aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 50, en relació amb els articles 3.2.k) i 90 i següents de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i en compliment del disposat en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, l'article 55 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, i el que estableixen els articles 90.21 i 190 dels Estatuts de la Universitat de València, resol





Enviar a publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) l'Acord del Consell de Govern 161/2024, que figura com annex a aquesta resolució.



Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar potestativament un recurs de reposició en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o un recurs contenciós administratiu, davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació.



València, 10 de juny de 2024.– La rectora de la Universitat de València: M. Vicenta Mestre Escrivà.







Oferta d'ocupació pública del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis per a l'any 2024



1. Contingut de l'oferta d'ocupació pública

Els pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2023, en aplicació de la previsió continguda en l'article 134.4 de la Constitució, i en l'article 38.1 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, han estat prorrogats automàticament per a l'any 2024.

La Llei 31/2022, de 23 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2023, estableix en el seu article 20, que la incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, es regularà pels criteris assenyalats en aquest article i se subjectarà a una taxa de reposició d'efectius del 120 per cent en els sectors prioritaris i del 110 per cent en els altres sectors.

En l'apartat dos.3.I) de l'esmentat article es considera sector prioritari, a l'efecte de la taxa de reposició, les places de personal d'administració i serveis de les universitats, sempre que per part de les Administracions Públiques de les quals depenguen s'autoritzen les corresponents convocatòries.

En compliment del previst en l'apartat set.a) de l'article 20 de la Llei 22/2022, amb caràcter previ a la present oferta pública d'ocupació, aquesta universitat va remetre al Ministeri d'Hisenda, a través de la Secretaria d'Estat de Pressupostos i Despeses, certificació amb el nombre de baixes i altes tingudes en compte en el càlcul de la taxa de reposició, incloses les produïdes per concursos de trasllat a conseqüència dels procediments de mobilitat voluntària entre diferents administracions públiques l'any immediat anterior.

L'apartat 5 de l'esmentat article 20 assenyala que, en tot cas, l'oferta d'ocupació pública haurà d'atenir-se a les disponibilitats pressupostàries del capítol corresponent a les despeses de personal del pressupost de despeses.

L'article 36.dos.3 g) de la Llei 8/2023, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024, estableix que les convocatòries de places de personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana requeriran d'autorització prèvia de la conselleria competent en matèria d'universitats.

L'article 20 tres.3 de la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2023 assenyala que la validesa de la taxa autoritzada estarà condicionada, d'acord amb l'article 70 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, al següent: a) Al fet que les places s'incloguen en una oferta d'ocupació pública que haurà de ser aprovada pels òrgans de govern de les administracions públiques i publicar-se en el butlletí oficial de la província, de la comunitat autònoma o, en el seu cas, de l'Estat, abans de la finalització de cada any i b) Al fet que la convocatòria de les places es publique en el diari oficial de la província, comunitat autònoma o, en el seu cas, de l'Estat, havent d'assegurar la seva execució en el termini màxim de tres anys.

Les places no cobertes durant l'execució d'una convocatòria podran convocar-se novament sempre que no hagen transcorregut més de tres anys des de la publicació de l'oferta d'ocupació pública que les hagués autoritzat. La nova convocatòria haurà d'identificar les places que procedeixen de convocatòries anteriors i l'oferta a la qual corresponen.



L'esmentada Llei 31/2022, en l'article 20.tres.1 estableix que per al càlcul de la taxa de reposició d'efectius el percentatge de taxa màxim autoritzat s'aplicarà sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que, durant l'exercici pressupostari anterior, van deixar de prestar serveis i el nombre d'empleats fixos que s'haguessen incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes d'ocupació pública, o reingressat des de situacions que no comporten la reserva de llocs de treball. A aquest efecte, es computaran els cessaments per jubilació, retir, defunció, renúncia, declaració en situació d'excedència sense reserva de lloc de treball, pèrdua de la condició de funcionari de carrera o l'extinció del contracte de treball, o en qualsevol altra situació administrativa que no supose la reserva de lloc de treball o la percepció de retribucions amb càrrec a l'Administració en la qual se cessa. Igualment, es tindran en compte les altes i baixes produïdes pels concursos de trasllats a altres administracions públiques.



No computarà per al límit màxim d'aquesta taxa el personal que s'incorpore en execució d'ofertes d'ocupació pública d'exercicis anteriors, les places que es convoquen per promoció interna o les places corresponents al personal declarat indefinit no fix per sentència judicial.

Aplicant els criteris continguts en els esmentats preceptes, considerant a la Universitat de València sector prioritari a l'efecte de la taxa de reposició i aplicant una taxa de reposició del 120 %, l'oferta d'ocupació pública per a 2024 és de 76 llocs de treball.

Les escales en les quals s'ofereixen aquests llocs de treball funcionarials, fins a un total de 72, són: escala de tècnics de gestió, escala tècnica superior d'educació física, escala tècnica superior d'arquitectura, escala tècnica superior d'enginyeria, infraestructures i instal·lacions, escala tècnica superior de gestió cultural i patrimoni, escala tècnica superior d'edició i publicacions, escala tècnica superior de formació permanent, escala tècnica superior d'investigació, escala tècnica mitjana d'arquitectura, escala tècnica mitjana lingüística, escala d'ajudants d'arxius, biblioteques i museus, escala tècnica mitjana de gestió cultural i patrimoni, escala tècnica mitjana d'enginyeria, infraestructures i instal·lacions, escala tècnica mitjana de comunicació, escala tècnica mitjana d'investigació, escala tècnica de delineació, escala tècnica mecànica, escala administrativa, escala tècnica bàsica de comunicació, escala auxiliar bàsica de suport administratiu i escala auxiliar bàsica d'arxius i biblioteques.

Aquesta oferta inclou 4 llocs de treball de personal laboral, 1 de la categoria tècnic mitjà de conservació d'estructures humanes i 3 de la categoria auxiliar d'oficis.

Junt aquests llocs per torn lliure, es publica una oferta de promoció interna de 55 llocs de treball, que té per objecte contribuir a la consecució d'una major eficàcia en la prestació de la gestió pública, que no computen dins del límit de la taxa de reposició d'efectius. Les escales a convocar per promoció interna són: escala de tècnics de gestió, escala tècnica superior d'enginyeria, infraestructures i instal·lacions, escala tècnica superior de comunicació, escala tècnica superior d'investigació, escala d'ajudants d'arxius, biblioteques i museus, escala tècnica mitjana d'investigació, escala tècnica de delineació, escala tècnica mecànica i escala administrativa.

En l'elecció del sistema selectiu pel qual es regirà cadascuna de les convocatòries de les places oferides (annex I) s'ha aplicat el que es disposa en l'article 65.2 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana.

Per a llocs de treball classificats indistintament per a la seua provisió per escales amb diferent grup de titulació, es podrà convocar un torn especial. Les escales d'aquests llocs són: escala de tècnics de gestió, escala de facultatius d'arxius i biblioteques, escala de gestió universitària i escala de suport administratiu.



2. Persones amb discapacitat o diversitat funcional

De conformitat amb el que es preveu en l'article 64 de la Llei 4/2021 de la Funció Pública Valenciana, en la present oferta d'ocupació pública s'ha reservat un contingent no inferior al deu per cent de les vacants per a ser cobertes entre persones amb discapacitat, sempre que superen els processos selectius, acrediten la seua discapacitat a més de la compatibilitat en l'acompliment de les seues funcions.

En les proves selectives s'establiran, per a les persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent que ho sol·liciten, les adaptacions i els ajustos raonables necessaris de temps i mitjans per a la seua realització, d'acord amb el que disposa l'Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

En cas que, algun dels aspirants amb discapacitat s'haguera presentat pel contingent de reserva, superara els exercicis i no obtinguera plaça en el citat contingent, sent la seua puntuació superior a l'obtinguda per altres aspirants del sistema d'accés general, aquest aspirant, serà inclòs per la seua ordre de puntuació en el sistema d'accés general.

Es reserven 8 llocs de treball per a persones amb discapacitat en el torn lliure distribuïdes de la següent manera:

– 1 en l'escala de tècnics de gestió (A1) per oposició, per a persones amb discapacitat física.

– 3 en l'escala administrativa per a persones amb discapacitat física (2 per oposició i 1 per concurs oposició).

– 2 en l'escala auxiliar bàsica de suport administratiu per a persones amb discapacitat intel·lectual (1 per oposició i 1 per concurs oposició).



– 2 en l'escala auxiliar bàsica d'arxius i biblioteques per a persones amb discapacitat intel·lectual (1 per oposició i 1 per concurs oposició).



Les places per a persones amb discapacitat intel·lectual podran ser objecte de convocatòria separada i comptar amb les mesures d'adaptació pertinents.

En cas que no aprovara cap persona amb discapacitat, s'acumularà al torn general.

De les places a convocar per promoció interna, es reserven 6 per a persones amb discapacitat distribuïdes de la següent manera:

– 1 en l'escala de tècnics de gestió (A1) per oposició, per a persones amb discapacitat física.

– 5 en l'escala administrativa per a persones amb discapacitat física (3 per oposició i 2 per concurs oposició).



3. Composició dels tribunals

la composició dels tribunals s'ajustarà al que estableix l'article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.



La seua estructura haurà d'ajustar-se al Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València aprovat pel Consell de Govern de 2 de febrer de 2021 (ACGUV 11/2021).



En aplicació d'aquest reglament, es garantirà la composició equilibrada del nombre de dones i homes en els tribunals d'aquestes proves selectives.



4. Termini per a les convocatòries previstes en l'oferta

De conformitat amb el que disposa l'article 70.1 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, el termini màxim per a la convocatòria dels processos selectius previstos en aquesta oferta és de 3 anys, comptats a partir de la publicació de l'oferta en el DOGV.



5. Informe d'impacte de gènere

De conformitat amb el que es preveu en el paràgraf segon de l'article 55.1 de la Llei 4/2021 de la funció pública valenciana, s'acompanya a aquesta oferta d'ocupació pública informe d'impacte de gènere.





ANNEX I

Oferta d'ocupació pública de l'any 2024



TORN LLIURE



Nombre de llocs de treball per a personal funcionari



Total 76(*)



(*) En aquest total es troben incloses les 8 places reservades per a persones amb discapacitat (10 %).



Sistema selectiu

Escala GRUP A, SUBGRUP A1 Oposició Concurs oposició Total

FA06 Escala Tècnica Superior d'Educació Física 1 0 1

FA01 Escala Tècnica Superior d'Arquitectura 1 1 2

FA18 Escala Tècnica Superior d'Enginyeria, Infraestructures i Instal·lacions 1 0 1

FA08 Escala Tècnica Superior de Gestió Cultural i Patrimoni 1 0 1

FA16 Escala de Tècnics de Gestió 3 2 5

FA05 Escala Tècnica Superior d'Edició i Publicacions 1 0 1

FA07 Escala Tècnica Superior de Formació Permanent 1 0 1

FA12 Escala Tècnica Superior d'Investigació 1 1 2

  Total A1 10 4 14







Sistema selectiu

Escala GRUP A, SUBGRUP A2 Oposició Concurs oposició Total

FB01 Escala Tècnica Mitjana d'Arquitectura 1 0 1

FB02 Escala Tècnica Mitjana Lingüística 1 0 1

FB19 Escala d'Ajudants d'Arxius, Biblioteques i Museus 2 2 4

FB11 Escala Tècnica Mitjana de Gestió Cultural i Patrimoni 1 0 1

FB12 Escala Tècnica Mitjana d'Enginyeria, Infraestructures i Instal·lacions 3 0 3

FB21 Escala Tècnica Mitjana de Comunicació 1 0 1

FB17 Escala Tècnica Mitjana d'Investigació 1 1 2

  Total A2 10 3 13









Sistema selectiu

Escala GRUP B Oposició Concurs oposició Total

FP02 Escala Tècnica de Delineació 1 0 1

FP03 Escala Tècnica Mecànica 1 0 1

  Total B 2 0 2







Sistema selectiu

Escala GRUP C, SUBGRUP C1 Oposició Concurs oposició Total

FC07 Escala Tècnica Bàsica de Comunicació 1 1 2

FC58 Escala Administrativa 18 18 36

  Total C1 19 19 38







Sistema selectiu

Escala GRUP C, SUBGRUP C2 Oposició Concurs oposició Total

FD18 Escala Auxiliar Bàsica d'Arxius i Biblioteques 2 1 3

FD20 Escala Auxiliar Bàsica de Suport Administratiu 1 1 2

  Total C2 3 2 5







Sistema selectiu

Categoria Oposició Concurs oposició Total

Laboral Tècnic/a Mitjà/ana de Conservació d'Estructures Anatòmiques Humanes 1 0 1

Laboral Auxiliars d'Oficis 2 1 3

  Total Personal Laboral 3 1 4









PROMOCIÓ INTERNA



Nombre de llocs de treball per a personal funcionari



Total 55(*)



(*) En aquest total es troben incloses les 6 places reservades per a persones amb discapacitat (10 %).



Sistema selectiu

Escala GRUP A, SUBGRUP A1 Oposició Concurs oposició Total

FA16 Escala de Tècnics de Gestió 3 2 5

FA18 Escala Tècnica Superior d'Enginyeria, Infraestructures i Instal·lacions 1 1 2

FA20 Escala Tècnica Superior de Comunicació 1 0 1

FA12 Escala Tècnica Superior d'Investigació 1 1 2

  Total A1 6 4 10







Sistema selectiu

Escala GRUP A, SUBGRUP A2 Oposició Concurs

Oposició Total

FB19 Escala d'Ajudants d'Arxius, Biblioteques i Museus 2 2 4

FB17 Escala Tècnica Mitjana d'Investigació 2 1 3

  Total A2 4 3 7







Sistema selectiu

Escala GRUP B Oposició Concurs oposició Total

FP03 Escala Tècnica Mecànica 1 0 1

FP02 Escala Tècnica de Delineació 1 0 1

  Total B 2 0 2







Sistema selectiu

Escala GRUP C, SUBGRUP C1 Oposició Concurs oposició Total

FC58 Escala Administrativa 18 18 36

  Total C1 18 18 36





Mapa web