Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 d'abril de 2024, de la gerent de l'Institut Valencià d'Art Modern, per la qual es convoca el procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral número 103, cap d'exposicions, corresponent al torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de 2021, convocatòria 7/2024. [2024/5309]

(DOGV núm. 9874 de 19.06.2024) Ref. Base de dades 005778/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià d'Art Modern, IVAM
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



L'Institut Valencià d'Art Modern (d'ara en avant, IVAM) és una entitat de dret públic de la Generalitat amb personalitat jurídica pròpia i amb autonomia econòmica i administrativa subjecta a l'ordenament jurídic privat per a la realització dels seus fins, entre els quals es troben el coneixement, el foment, la investigació i la difusió de l'art modern i contemporani.

En el marc del desenvolupament i compliment d'estos objectius i per a atendre les seues necessitats de personal, l'IVAM convoca un procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral núm. 103, cap d'exposicions.

El lloc de treball que es convoca correspon al torn lliure de l'oferta d'ocupació pública de l'IVAM de l'any 2021, aprovada per l'Acord del Consell Rector de l'IVAM de data 15 de desembre de 2021, autoritzada per la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic el 29 de desembre de 2021 i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 9317, de data 11 d'abril de 2022 (d'ara en avant, DOGV), i de conformitat amb l'article 36 de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, i amb l'article 19 de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021.



Esta resolució es dicta de conformitat amb el que es disposa en l'article octau «Provisió de llocs de treball i oferta d'ocupació pública» del II Conveni col·lectiu del personal laboral al servici de l'Administració autonòmica; en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que disposa que l'execució de l'oferta d'ocupació pública o instrument similar haurà de desenvolupar-se dins del termini improrrogable de tres anys; en la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, i en la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries, a les borses d'ocupació temporal, així com als processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, en el sector públic instrumental de la Generalitat.



La present convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i hòmens pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.



La present convocatòria ha sigut negociada en data 23 de juny de 2023 amb el Comité d'Empresa de l'IVAM, i aprovada pel Consell Rector de l'IVAM en data 30 de juny de 2023.

Igualment, el Consell Rector, en la sessió de 30 de juny de 2023, ha acordat delegar la competència per a resoldre les controvèrsies que se susciten en relació amb el present procés en el gerent de l'IVAM. La present delegació de competències podrà ser revocada en qualsevol moment per l'òrgan delegant, segons l'article 9.6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Sempre que es faça ús d'esta delegació de competències s'haurà de fer constar expressament en la resolució o l'acte que s'adopte, i es considerarà que s'han dictat per l'òrgan delegant; tot això, de conformitat amb el que establix l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Esta convocatòria, a fi de facilitar l'accés a la informació, figurarà en la pàgina de l'IVAM https://ivam.es/beques-i-convocatories/ i es desenvoluparà d'acord amb les bases següents.

Per tant, i en virtut de les facultats que em conferix l'article 12.2.c de la Llei 1/2018, de 9 de febrer, per la qual es crea l'Institut Valencià d'Art Modern, resolc:



Primer

Convocar el procés de selecció per a l'ingrés com a personal fix en el lloc de treball de l'IVAM de naturalesa laboral número 103, cap d'exposicions, per torn lliure i sistema de selecció de concurs oposició.





Segon

Publicar les bases que s'adjunten com a annex de la present resolució, les quals regiran en esta convocatòria.



Tercer

Esta orde entrarà en vigor a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar directament, en el termini de 2 mesos, una demanda laboral davant del jutjat social de la ciutat de València, segons el que es disposa en el vigent article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense perjuí de qualsevol altre que s'estime oportú.



València, 3 d'abril de 2024.– La gerent: M. Luisa Ayuso González-Muntagut.







ANNEX I

Bases



1. Objectiu de la convocatòria

La present convocatòria té com a objecte la selecció de personal fix, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir el següent lloc de treball de naturalesa laboral de la relació de llocs de treball de l'IVAM pel torn d'accés lliure:



– Lloc núm. 103

Denominació: cap d'exposicions

Grup: A

Nivell: 24

Complement específic: E040

Forma de provisió: concurs

Naturalesa: laboral

Adscripció orgànica: director/a adjunt/a

Localitat: València

Requisits: títol universitari oficial de llicenciatura Història de l'Art / Geografia i Història / Belles Arts o equivalent, o bé un títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

Idiomes: anglés B1, un altre idioma comunitari A1

Valencià C1

Funcions: sota la supervisió de la Direcció Adjunta:

Realitzar l'assessorament i el seguiment del projecte museològic i museogràfic de l'IVAM en les dos seus, així com en adquisicions d'obres d'art.

Investigar l'art modern i contemporani i el seu mercat.

Coordinar i organitzar el comissariat d'exposicions de la seu del museu a Alcoi i les que se'ls encomana d'esta naturalesa; execució i control del pressupost d'estes; coordinació editorial dels seus catàlegs i altres publicacions.

Redactar la memòria anual de les activitats realitzades en la seu per a reportar a l'IVAM.

Gestionar el sistema documental del museu en relació amb les seues activitats expositives.

Gestionar i coordinar la captació i recepció de possibles col·laboradors nacionals i internacionals per a l'acolliment de mostres temporals i possible itinerància de projectes expositius produïts pel museu, incloent-hi les activitats didàctiques i culturals vinculades.

Coordinar les presentacions en premsa i altres mitjans de difusió de les activitats programades en la seu d'Alcoi.



2. Naturalesa i duració del contracte

El contracte serà de naturalesa laboral indefinit.



3. Requisits per a concórrer

3.1. Per a ser admesos en la realització del procés selectiu, els i les aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre'ls durant tot el procés selectiu fins al moment de la formalització del contracte de treball, a més dels requisits exigits en la descripció del lloc en la base 1, els següents:



3.1.1. Tindre la nacionalitat espanyola o una altra que, d'acord amb el que disposa l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

3.1.2. Haver complit setze anys i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa o una altra que es puga establir per llei.



3.1.3. Estar en possessió o en condicions d'obtindre, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, la titulació i els nivells d'idiomes que s'assenyalen en la base 1.

Els i les aspirants amb titulacions acadèmiques professionals obtingudes en l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que n'acredite, si és el cas, l'homologació. Este requisit no serà aplicable a les persones aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

En el cas dels idiomes per a acreditar l'equivalència amb els nivells del Marc Europeu de Referència i els títols acreditatius, es tindrà en compte el que es disposa en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, i es crea la Comissió d'Acreditació de Nivells de Competència en Llengua Estrangera.

Coneixement del castellà. Els i les aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement de la manera següent:

– Certificat que acredite que s'ha cursat l'Educació Primària, Secundària o Batxillerat a Espanya.

– Diploma d'Espanyol que establix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera, o equivalent, o certificació acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'este. El nivell exigit serà el C1.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes.

En cas que no puguen procedir a l'acreditació, hauran de fer obligatòriament una prova de coneixement d'espanyol, en la qual es comprovarà que tenen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en esta llengua. El contingut d'esta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considerarà apta o no apta. La no superació d'esta prova implicarà que l'aspirant no complix amb el requisit exigit en la convocatòria.



3.1.4. Tindre les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les funcions o les tasques corresponents.

3.1.5. No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí amb caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o de les pròpies del cos, l'agrupació professional o l'escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no estar inhabilitat per una sentència ferma o a conseqüència d'haver sigut despatxat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes i en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.



3.1.6 Així mateix, els qui superen les proves selectives han d'acreditar, mitjançant el certificat mèdic oficial corresponent, que tenen les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a acomplir les funcions o tasques corresponents.

3.1.7 L'aspirant seleccionat per a un lloc de treball que implique un contacte habitual amb menors haurà de presentar, amb caràcter previ a la contractació, el certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent. En cas que el certificat siga positiu o no s'aporte la contractació no es produirà.



3.2. L'òrgan tècnic de selecció (en avant, OTS) establirà, per a les persones amb diversitat funcional que ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A este efecte, les persones interessades hauran de formular en la sol·licitud de participació en este concurs oposició la petició corresponent al tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica o (S) sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona, per invident.

6) Altres, cal especificar quines.

L'OTS podrà, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a qui ho haja comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant un dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan competent. En qualsevol cas, i de manera independent, qui resulte seleccionat haurà de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del desenvolupament, si se li requerix, un certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la convocatòria corresponent.

3.3. L'OTS podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar-hi, així com de tots els documents que puguen aportar en este procés selectiu. Si els requisits no s'acrediten dins del termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



4. Proves selectives

El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

La fase d'oposició representa el 60 % de la puntuació total del concurs oposició, mentres que la fase de concurs el 40 % d'esta.



4.1. Fase d'oposició:

L'oposició constarà de 2 exercicis obligatoris i eliminatoris.

4.1.1 Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 80 preguntes, sobretot el temari arreplegat en l'annex I (part general i específica), amb quatre respostes alternatives, de les quals només una serà la correcta. De les 80 preguntes, 30 versaran sobre les matèries del temari comú i 50 preguntes sobre el temari específic. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta.

No obstant això, hi haurà 5 preguntes de reserva per al supòsit de possibles anul·lacions d'estes.

La qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 15 punts. El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà: respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3). Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

4.1.2 Segon exercici

Consistirà en la resolució per escrit, durant un temps mínim de dos hores i màxim de tres, determinat per l'OTS, d'un supòsit que s'ha de triar entre dos per l'aspirant, de caràcter teoricopràctic del temari específic que figura en l'annex I.

Per a accedir al segon exercici serà necessari haver superat el primer exercici amb una puntuació mínima de 15 punts. L'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts i serà necessari obtindre un mínim de 15 punts per a superar-lo.

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en un sobre tancat i quedaran baix la custòdia de l'OTS, que anomenarà individualment les persones aspirants per a l'exposició de l'exercici davant l'OTS. La crida es realitzarà per orde alfabètic. El lloc, dates i hores de lectura d'este exercici s'anunciarà per l'OTS amb la deguda antelació. En la resolució de l'exercici, l'OTS valorarà els coneixements, l'actualització d'estos i l'originalitat en la resolució del supòsit pràctic, la claredat i l'orde d'idees i la qualitat d'expressió escrita, així com la forma de presentació i exposició. Conclosa l'exposició, l'OTS podrà plantejar a l'aspirant qüestiones sobre el supòsit teoricopràctic i les respostes a les preguntes escrites formulades durant un temps màxim de 15 minuts; valorarà l'amplitud i comprensió dels coneixements, la claredat d'exposició i la capacitat d'expressió oral.



Per a superar la fase d'oposició, caldrà obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

L'OTS garantirà que els i les aspirants puguen realitzar les proves selectives en qualsevol de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

4.2. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La puntuació màxima en la fase de concurs constituirà el 40 % de la nota final d'accés al lloc i es distribuirà de la manera següent:

A) Experiència professional relacionada amb les funcions del lloc, fins a un màxim de 25 punts:

a. L'experiència laboral en l'IVAM, en departaments artístics amb funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb classificació igual o superior a la del lloc convocat a raó de 0,25 punts per mes complet de servicis.

a. L'experiència laboral en departaments artístics en institucions museístiques d'altres administracions públiques, en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb classificació igual o superior, a raó de 0,17 punts per mes complet de servicis.



b. L'experiència laboral en departaments artístics en institucions culturals d'altres administracions públiques, en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb classificació igual o superior, a raó de 0,15 punts per mes complet de servicis.

c. L'experiència laboral en departaments artístics en l'IVAM en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb classificació inferior, a raó de 0,12 punts per mes complet de servicis.



d. L'experiència en departaments artístics en institucions museístiques o culturals en els supòsits no previstos en els apartats anteriors en funcions relacionades amb el lloc convocat i en llocs de treball amb classificació igual o superior o categoria equivalent a la del lloc convocat, a raó de 0,05 punts per mes complet de servicis.



L'experiència professional s'ha d'acreditar d'acord amb els criteris següents:

Per als servicis prestats en la mateixa entitat serà necessari aportar certificat de vida laboral i de l'òrgan competent de trajectòria laboral, funcions i classificació.

Els treballs per a administracions públiques i entitats de dret públic s'acreditaran amb l'aportació del certificat de vida laboral i de l'òrgan competent de trajectòria laboral, funcions i classificació.

Per a la resta dels treballs per compte d'altri, s'haurà d'aportar certificat de vida laboral i certificat d'empresa o contracte/s de treball que continga el temps treballat, la categoria laboral i una descripció de les funcions desenvolupades.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservats a personal eventual referit en l'article 12 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.



B) Mèrits acadèmics, idiomes i altres que no siguen requisits d'accés, fins a un màxim de 15 punts:

a) Valencià: màxim de 3 punts. Només es tindrà en compte el coneixement de valencià de nivell superior a l'exigit com a requisit de participació. El coneixement del valencià es reconeixerà mitjançant l'acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, segons l'escala següent:

Nivell A1: 0,50 punts

Nivell A2: 0,90 punts

Nivell B1: 1,20 punts

Nivell B2: 1,50 punts

Nivell C1: 2 punts

Nivell C2: 2,80 punts



Llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació,

Correcció de textos + 0,20 per certificat.

b) Idiomes comunitaris diferents de la llengua espanyola: fins a un màxim de 3 punts, a raó de 0,40 punts per títol oficial, de conformitat amb els nivells del Marc Europeu de Referència, expedits per la universitat o l'Escola Oficial d'Idiomes. Només es puntuaran els nivells superiors a l'exigit, si és el cas com a requisit, a raó de 0,40 punts per nivell superior acreditat.

c) Títols acadèmics oficials de nivell igual o superior a l'exigit com a requisit de participació, excloent este: 1 punt per cada titulació fins a un màxim de 3 punts.

d) Altres titulacions relacionades amb les funcions del lloc diferents de les valorades en l'apartat anterior: 1 punt per cada titulació fins a un màxim d'1 punt.

e) Cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions del lloc, convocats i homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació fins a un màxim de 3 punts, i segons l'escala següent:



a) De 100 o més hores, 1,5 punts.

b) De 75 o més hores, 1 punt.

c) De 50 o més hores, 0,70 punts.

d) De 25 o més hores, 0,50 punts.

e) De 15 o més hores, 0,20 punts.

f) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.



En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'anterior els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



f) Altres cursos de formació i perfeccionament, rebuts o impartits, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions del lloc, fins a un màxim de 2 punts, i segons l'escala següent:

a) De 75 o més hores, 1 punt.

b) De 50 o més hores, 0,70 punts.

c) De 25 o més hores, 0,50 punts.

d) De 15 o més hores, 0,20 punts.

e) De menys de 15 hores, 0,005 punts per hora.



5. Puntuació final del concurs oposició

Una vegada aconseguida la condició d'apte/a en la fase d'oposició, l'OTS valorarà els mèrits mitjançant un barem disposat per orde de la major puntuació obtinguda pels i les aspirants. Únicament es tindran en compte els mèrits al·legats, obtinguts i acreditats abans de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds per a participar en este procés.





6. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Els i les aspirants que concórreguen al procés hauran de presentar la seua sol·licitud en el registre de l'IVAM (C/ Guillem de Castro, 118, València 46003, Horari 09.00 a 14.00 hores), mitjançant la seu electrònica de l'IVAM https://seuelectronica.ivam.es/, o amb alguna de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud es presentarà segons el formulari que figura en l'annex II i s'hi adjuntaran fotocòpies del DNI i el currículum, d'acord amb el formulari de l'annex III.

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de vint dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'esta resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les presents bases.



7. Òrgan tècnic de selecció

L'OTS de la present convocatòria serà designat per resolució de la persona titular de la Subsecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i estarà integrat per:

– President/a: haurà de ser funcionari de carrera o personal laboral fix designat entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o altres administracions públiques, amb classificació professional igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria, i haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



– 2 vocals: que hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix designat entre el personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o altres administracions públiques, amb classificació professional igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria, i hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



– Secretari/ària: un treballador personal laboral fix de l'IVAM la classificació professional del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria, que tindrà veu però no vot.

En qualsevol cas, els membres dels òrgans col·legiats de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.



La relació nominal dels membres de l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'1 mes a la data de començament de les proves mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Correspon a l'OTS l'execució dels processos selectius i l'avaluació de les proves i els mèrits de les persones aspirants, així com l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries per al desenvolupament correcte de les proves selectives.

Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció hauran d'abstindre's i podran ser recusades pels i les aspirants quan concórreguen en estes algunes de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, hauran d'abstindre's els membres que hagen realitzat tasques de preparació dels i les aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'esta convocatòria.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que establix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Amb la finalitat de reduir les càrregues administratives, els i les aspirants únicament presentaran la sol·licitud degudament omplida que s'adjunta en l'annex II, la fotocòpia del DNI i el currículum amb els mèrits segons l'annex III.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb verificació prèvia que es reunixen els requisits exigits per al lloc, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de l'IVAM, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



Les persones aspirants podran, en cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o fer les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes si fora procedent, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

Esta resolució es publicarà en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la web de l'IVAM, i establirà també la data, l'hora i el lloc de realització del primer exercici, així com la composició de l'OTS. Esta resolució serà publicada amb una antelació mínima d'1 mes a la data de celebració del primer exercici. En qualsevol cas, el primer exercici no podrà realitzar-se en un termini que excedisca els 3 mesos comptats des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Començades les proves, l'anunci de la celebració del segon exercici es farà públic per l'OTS en la web de l'IVAM amb una antelació mínima d'1 mes.

L'orde de crida de les persones admeses per a cada exercici serà per orde alfabètic.

8.2. Les persones admeses seran convocades per a fer cada exercici en una crida única. Perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o si no hi assistixen, encara que siga per causes justificades.



Per tractar-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'OTS podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que estes no hagen finalitzat i l'admissió esmentada no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'este i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades; no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a un temps raonables, un fet que haurà de valorar l'òrgan tècnic de selecció i, en qualsevol cas, la realització d'estes haurà de tindre lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. La mateixa previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no hi poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en qualsevol moment les instruccions de l'OTS o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves per al desenvolupament adequat d'estes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent i esta persona aspirant podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'este, les persones membres de l'OTS, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, el NIE, el passaport o el permís de conduir emés a Espanya, sense que per a este efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents esmentats, així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'OTS prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'estes, i seran anul·lats tots els exercicis que continguen alguna marca que puga identificar la seua autoria.



9. Publicitat de les llistes

9.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVAM la llista de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, els cognoms, el document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament els i les aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a cada un dels exercicis.



Els i les aspirants que no superen el primer exercici quedaran exclosos del procés selectiu. Una vegada fetes públiques les llistes provisionals amb les qualificacions de cada exercici, els i les aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en la web de l'IVAM per a realitzar totes les al·legacions que estimen convenients.

Transcorregut el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació dels resultats en la web de l'IVAM i una vegada revisades les al·legacions per l'OTS, es procedirà a publicar les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes pels i les aspirants que han superat cada un dels dos exercicis eliminatoris.

9.2. Els i les aspirants que superen la fase d'oposició hauran d'acreditar documentalment, amb la presentació dels títols i certificats acreditatius per al seu acarat i compulsa, tant els requisits com els mèrits per a la valoració per l'OTS en un termini de cinc dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació de les llistes amb les qualificacions definitives obtingudes en la web de l'IVAM.

9.3. Una vegada realitzat el barem de mèrits per l'OTS s'exposarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM i en la pàgina web de l'IVAM www.ivam.es, amb l'establiment d'un termini de 3 dies hàbils durant els quals els i les aspirants podran presentar un escrit de disconformitat que haurà d'exposar els motius. L'OTS resoldrà les reclamacions que es presenten en el termini de cinc dies hàbils després dels quals es publicarà el barem definitiu d'estos mèrits.

9.4. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en les dos fases. Es configurarà una llista, ordenada per puntuació de més a menys, que s'interromprà quan el nombre de persones que incloga coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Esta constituirà la llista definitiva de persones aprovades. Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà tindre en compte, en primer lloc, la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició, i si persistix l'empat, es dirimirà per la puntuació més alta obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix orde en què figuren enumerats. En cas de persistir l'empat, es tindrà en compte, en tercer lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produïx entre les persones esmentades, es triarà la persona que tinga acreditat un percentatge més elevat de discapacitat. En cas de persistir l'empat, es resoldrà, en quart lloc, si l'empat fora entre persones de sexe diferent, en favor del sexe que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del grup o categoria professional convocat.

Amb els i les aspirants que no hagen resultat adjudicataris dels llocs convocats, però que hagen superat alguna prova selectiva, es constituirà una borsa de treball ordinària i prioritària ordenada per la puntuació obtinguda en el procés de selecció de les arreplegades en l'apartat II.10.2.1 de la Resolució de 27 d'abril de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries.



9.5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'OTS que algun dels i les aspirants no posseïx la totalitat dels requisits exigits, o dels mèrits al·legats, haurà de requerir-los per a la seua acreditació. En cas de no ser acreditats en termini, quedarà exclòs del procés, amb indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.



10. Formalització del contracte

El present procés de selecció serà resolt pel gerent de l'IVAM i es publicarà en el tauler d'anuncis de l'IVAM, en la pàgina web de l'IVAM www.ivam.es, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si l'òrgan tècnic de selecció considera que cap dels i les aspirants aconseguix la condició d'apte/a.

Conclòs el procés selectiu, l'aspirant que aconseguisca la puntuació més elevada serà qui es contracte amb caràcter fix mitjançant contracte de duració indefinida i superació d'un període de prova de quatre mesos.



11. Protecció de dades

D'acord amb el que s'establix per la legislació de protecció de dades, s'informa els i les aspirants que les dades de caràcter personal seran tractades per a gestionar la seua candidatura i incloure-la així en el procés de selecció. A més, amb la formalització de la sol·licitud, s'informa que les dades podran ser cedides a altres administracions en cas que això resulte obligatori per disposició legal, i publicades en la web per a garantir la transparència dels resultats, tant de la llista d'admissió com, una vegada finalitzat el procés, de les acceptacions i les exclusions; l'IVAM s'empararà en el seu consentiment en omplir i enviar el formulari i en marcar la casella d'acceptació de la política de privacitat.



L'IVAM no cedirà les dades a tercers, excepte per obligació legal.

Els i les aspirants compten amb els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament i portabilitat respecte de les seues dades de caràcter personal, així com amb la possibilitat de revocar el seu consentiment, i poden exercir-los amb la remissió d'un correu electrònic a ivam@ivam.es.







TEMARI

General



a) Normativa pròpia de l'IVAM. Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM). Objecte, fins i funcions de l'IVAM.

b) Normativa pròpia de l'IVAM. Llei 1/2018, de 9 de febrer, de la Generalitat, reguladora de l'Institut Valencià d'Art Modern (IVAM). Òrgans rectors i organització de l'IVAM.

c) L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Comunitat Valenciana. Els drets dels valencians i valencianes.

d) L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat.

e) L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Les competències.

f) Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. El president i el Consell.

g) Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià. De l'Administració pública de la Generalitat i de la responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

h) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens.

i) Els contractes del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014: Delimitació dels tipus contractuals. Contractes administratius i contractes privats. Perfecció i forma del contracte. Règim d'invalidesa. Parts del contracte.

j) Els contractes del sector públic (II). Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació de contractes per les administracions públiques.



Específic



k) El concepte de museu: origen, evolució i actualitat d'una institució cultural. El paper del museu en la construcció d'identitats. Museologia: definició i evolució.

l) El museu d'art contemporani hui: nous rols i perspectives. Corrents teòrics actuals.

m) Models d'organització, gestió i finançament en els museus. La gestió de qualitat en les institucions museístiques.

n) El museu com a espai d'aprenentatge. La mediació cultural i comunitària. El museu com a agent de canvi social i desenvolupament.

o) El museu en la seua dimensió digital: noves presències, usuaris i modes de relació.

p) Història i estructura organitzativa de l'IVAM. Una mirada al primer IVAM (1989-1994): la complementarietat entre el Centre Julio González i el Centre del Carme de l'IVAM. Principals fites culturals.

q) Transformacions urbanes i gentrificació: el factor de l'art contemporani. El cas del Centre Julio González de l'IVAM.

r) La participació de la societat civil en el museu. La col·laboració publicoprivada. Models i perspectives.

s) El flux del turisme cultural en el món contemporani. Perspectives crítiques. El cas de València.

t) Relats crítics de la Història de l'Art al voltant de l'esquema centre/perifèria. Perspectives crítiques i descolonials.

u) Una revisió de l'art del segle XX europeu: avantguardes històriques, art de postguerra, avantguardes anys 60/70 i art contemporani. Noves perspectives teòriques.

v) La col·lecció de l'IVAM (I). Els seus elements nuclears: Ignacio Pinazo i l'inici de la modernitat, el llegat de Julio González i el depòsit de Josep Renau.

w) La col·lecció de l'IVAM (II): avantguardes històriques.

x) La col·lecció de l'IVAM (III): l'experimentació abstracta: l'informalisme europeu, l'expressionisme abstracte americà i l'abstracció geomètrica.

y) La col·lecció de l'IVAM (IV): pop art i nous realismes.

z) La fotografia en la col·lecció de l'IVAM.

aa) Gestió i organització d'exposicions temporals. El cronograma en la producció i sistemes de contractació associats.

bb) Les exposicions temporals de l'IVAM: recorregut històric i principals fites. Contextualització social i política.

cc) La planificació en la gestió de les institucions museístiques. La planificació estratègica i operativa. Ferramentes de planificació. El cicle de preparació i muntatge d'una exposició.

dd) La política d'increment de col·leccions: planificació i criteris. La funció del museu en la valoració i peritatge de béns culturals: criteris, deontologia i supòsits d'aplicació. El col·leccionisme públic i privat a Espanya.

ee) Concepció i desenvolupament de l'exposició permanent. Relat i estratègies comunicatives.

ff) La investigació en el museu: objectius i àmbits d'actuació. El paper dels museus en l'espai europeu d'investigació i en la Llei de la ciència, la tecnologia i la innovació.

gg) L'edició en el museu. Desenvolupament d'una funció crítica mitjançant publicacions i estratègies en línia.

hh) Museus i sostenibilitat. Anàlisi des d'una perspectiva integral. L'Estratègia de sostenibilitat de l'IVAM.

ii) La perspectiva de gènere en la interpretació del patrimoni i en els museus: objectius i anàlisis des d'una visió transversal.

Mapa web