Ficha docv

Ficha docv









Anunci de 30 de maig de 2024, del director general de la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, SA. (SITVAL), per la qual s'informa de la publicació de les bases del procés selectiu pel sistema de baremació de mèrits per a cobrir el lloc d'Inspector/a mitjançant borsa d'ocupació temporal, i es donen a conéixer. [2024/5238]

(DOGV núm. 9864 de 05.06.2024) Ref. Base de dades 005198/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, SA
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball



Es dona a conéixer la publicació de les bases per a la confecció de la borsa d'ocupació temporal del lloc d'inspector/a en la Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, SA. (SITVAL).

Este procés selectiu es regirà per les bases contingudes la present resolució. En el no previst en estes bases, resultaran d'aplicació les indicacions dirigides a les persones aspirants que la Direcció General de SITVAL o la comissió de seguiment, segons les seues respectives competències, facen públiques a través de la seu electrònica de SITVAL: www.sitval.com

Igualment, a través d'esta seu electrònica s'informarà sobre la forma, dates i terminis d'admissió de sol·licituds per a participar en el procés selectiu.

Les bases han sigut acordades amb la representació legal dels treballadors i les treballadores de SITVAL i s'ajusten a les previsions legals i normatives aplicables, havent sigut informades favorablement per la Comissió de Seguiment del VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en la reunió celebrada el passat 24 de maig de 2024 i per la Secretaria Autonòmica d'Economia mitjançant escrit de data 30 de maig de 2024.



Contra el present anunci sobre el qual no cap recurs administratiu, podrà interposar-se demanda davant el Jutjat Social que corresponga al lloc de prestació dels servicis o al del domicili de la persona demandant, a elecció d'esta en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, tal com disposa l'article 69.2 i concordants de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.





València, 30 de maig de 2024. El director Societat Valenciana d'Inspecció Tècnica de Vehicles, SA. (SITVAL): Javier López Mora







BASES PER A LA CONFECCIÓ DE LA BORSA URGENT D'OCUPACIÓ TEMPORAL DEL LLOC D'INSPECTOR/A EN SITVAL



Primera. Finalitat de les contractacions i condicions de treball

Les contractacions de duració determinada amb les persones que integren les borses d'ocupació temporal tindran com a finalitat atendre les següents necessitats previstes en l'article 6 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat:

a) Atendre les circumstàncies de la producció regulades en l'article 15.2 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.



b) La substitució transitòria de persones treballadores amb dret a reserva de lloc de treball i per a completar la jornada reduïda per una altra persona treballadora que s'empare en causes legal o convencionalment establides.

c) La substitució dels representants del personal empleat públic que, per acumulació d'hores de representació sindical, estiguen dispensats d'acudir al seu lloc de treball.

d) La cobertura amb caràcter temporal d'un lloc de treball durant el procés de selecció o promoció per a la seua cobertura definitiva mitjançant contracte fix.

– Jornada laboral: segons el número 2 de l'apartat Quart de l'acord d'homogeneïtzació de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu de SITVAL de 9/11/2023.

– Torns de treball: segons el número 2 de l'apartat Quart de l'acord d'homogeneïtzació de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu de SITVAL de 9/11/2023.

– Horari d'obertura d'estacions d'ITV: segons el número 2 de l'apartat Quart de l'acord d'homogeneïtzació de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu de SITVAL de 9/11/2023.

– Retribució i resta de condicions laborals no establides en els punts anteriors: segons acord d'homogeneïtzació de la Comissió Negociadora del Conveni Col·lectiu de SITVAL de 9/11/2023.



Segona. Àmbit territorial de les bosses

En compliment del principi d'especialització, es constituirà una única bossa per al lloc d'inspector-a d'ITV en la Comunitat Valenciana, amb vigència inicial fins a 31/12/2025, que podrà prorrogar-se excepte denúncia expressa de qualsevol de les parts legitimades amb un mes d'antelació a la finalització de la seua vigència.

El contingut de la prestació i les condicions de treball es correspondran amb el que s'establix en la base primera de la present convocatòria, i per tant l'assignació del concret centre de treball a cada persona candidata s'efectuarà exclusivament atesa la puntuació obtinguda en la baremació dels mèrits, sense que siga possible excloure o fixar preferències en la sol·licitud respecte a concretes estacions o al conjunts d'estacions derivats del procés de reversió.

A títol merament orientatiu, es detalla a continuació les ubicacions de les Estacions de SITVAL a les quals es referix la present convocatòria:



Zona Nord Zona Centre Zona Sud

Vinaròs Utiel Ondara

Castelló Riba-roja Alcoi

Vila-real Vara Quart Alacant

Port de Sagunt Catarroja Benidorm

Massalfassar Alzira Elx

Campanar Gandia Villena

Llíria Xàtiva Redovan

Sant Antoni de Benaixeve Ontinyent Orihuela

Torrevieja





Tercera. Requisits per al lloc d'inspector/a d'ITV

Totes les persones candidates a inspector-a hauran de complir, d'acord amb el Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles, els següents requisits:

1. Tindre com a mínim la titulació exigida pel Ministeri d'Indústria conformement a les previsions del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles, que pot consultar-se en la pàgina web de SITVAL.

2. A l'efecte de la present convocatòria, podran admetre's els certificats de professionalitat reconeguts com a equivalents a un títol de formació professional en la regulació que es detalla en la següent taula:



Titulacions del Ministeri d'Educació Certificacions de professionalitat (Nivell 3) del Ministeri de Treball

Tècnic superior d'automoció (RD 1796/2008) Planificació i control de l'àrea d'Electromecànica (RD 1539/2011). Anteriorment denominat “Tècnic en diagnosi de vehicles” (RD 542/1997)

Tècnic especialista en mecànica i electricitat de l'automòbil, branca automoció. (Llei 14/1970 i RD 707/1976 Planificació i control de l'àrea de Carrosseria (RD 723/2011)

Tècnic en electromecànica de vehicles automòbils (RD 453/2010) Manteniment dels sistemes elèctrics i electrònics de vehicles (RD 723/2011)

Tècnic en electromecànica de vehicles (RD 1649/1994) Manteniment d'estructures de carrosseries de vehicles (RD 723/2011)





Quarta. Requisits de les persones aspirants

1. Nacionalitat espanyola o alguna altra que permeta l'accés a l'ocupació pública conforme a les previsions de l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana o ser persona estrangera amb residència legal a Espanya. S'acreditarà amb document d'identitat, vàlid i en vigor; en el cas de persones estrangeres també haurà d'aportar-se certificat de residència legal a Espanya i permís de treball.

2. Les persones aspirants de nacionalitat diferent de l'espanyola que no tinguen com a idioma natiu l'espanyol hauran d'acreditar documentalment el seu coneixement mitjançant Diploma d'Español com a Llengua Estrangera (DELE), certificat del Servici Internacional d'Avaluació de la Llengua Espanyola (SIELE) o títol d'espanyol d'Escola Oficial d'Idiomes. Totes les certificacions indicades hauran de ser, almenys, de nivell B1. També s'admetrà títol universitari de Grau en Filologia Hispànica o equivalent (per a títol obtingut a l'estranger haurà d'acreditar-se homologació).

3. Tindre 18 anys d'edat mínima, atés que les condicions de treball i/o les exigències de capacitació necessàries impossibiliten legalment ocupar els llocs a persones menors d'esta edat. S'acreditarà amb document d'identitat, vàlid i en vigor.

4. Titulació del nivell acadèmic mínim exigit per al lloc o el seu equivalent (per a títols obtinguts a l'estranger ha d'acreditar-se l'homologació). S'acreditarà mitjançant títol vàlid i, si escau, amb certificat d'homologació al sistema educatiu espanyol.

5. Atesa la configuració de les Estacions existents, es requerix estar en possessió del permís de conduir Tipus B en vigor, vàlid per a conduir a Espanya.

6. Per a exercir el lloc d'inspector-a mecànic-a, es requerix acreditar l'ensinistrament inicial i la seua actualització amb vigència posterior al 30.06.2024, en els termes previstos en l'annex VI del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles.

Tots els requisits han de complir-se l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds. Les persones aspirants hauran de presentar còpia dels documents acreditatius indicats quan així els siga requerit per SITVAL.



Quinta. Baremació dels mèrits

Es tindrà en compte els mèrits per formació i per experiència que es relacionen a continuació, sent 40 els punts màxims a computar, dels quals fins a un màxim de 16 correspondran a mèrits per experiència i fins a un màxim de 24 a mèrits per formació.

A. Mèrits per experiència

a) Haver treballat com a inspector-mecànic en qualsevol estació d'Inspecció Tècnica de Vehicles a Espanya: 0,50 punts per mes de contracte.

Total màxim possible per experiència: 16 punts.

S'haurà d'adjuntar a la sol·licitud la següent documentació:

– Certificat de vida laboral actualitzat emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

– Certificació de pràctiques, en el cas de no tractar-se d'experiència duta a terme per un contracte laboral. En este, haurà de figurar la identitat de la persona candidata, l'empresa o centre que ho emet, així com la duració de les mateixes expressada en dies.

– Certificat de lloc de treball, en el supòsit d'haver sigut obtinguda mitjançant contracte laboral. En este, haurà de figurar l'empresa que ho emet, el lloc de treball exercit, així com la duració de la relació laboral expressada en dies.

Només en aquells casos en els quals no siga possible esta certificació per haver desaparegut l'empresa, es podrà aportar còpia dels contractes de treball, o certificat del servici públic d'ocupació.

B. Mèrits per formació

a) Titulació acadèmica universitària: es valorarà amb tres punts per cada titulació amb un màxim de 6 punts.

b) Cicle Formatiu de Grau Superior diferent del qual s'haguera usat, si és el cas, com a requisit (es valorarà amb independència del nombre de cicles acreditats): 2 punts per cada títol, amb un màxim de 4 punts.



c) La formació modular associada als certificats de professionalitat de les famílies professionals de transport i manteniment de vehicles que es regulen en l'article 5 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, es valorarà a raó de 0,03 punts per cada hora acreditada, amb un màxim de 3 punts.



Es fa constar expressament que en cap cas les titulacions exigides com a requisit d'accés podran considerar-se mèrits objecte de baremació.

d) Nivell d'idioma valencià (segons Orde 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport):

– A2: 1 punt.

– B1: 1,5 punts

– B2: 2 punts.

– C1: 2,5 punts.

– C2: 3 punts.



e) Nivell d'idioma anglés, francés, italià, alemany, llengua de signes o qualsevol que compte amb certificació del Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües (MECR). Es valoraran fins a tres idiomes diferents (segons Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, Orde 93/2013, d'11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i Resolució de 2 d'octubre de 2014, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport):

– A2: 1 punt per cada idioma.

– B1: 1,5 punts per cada idioma.

– B2: 2 punts per cada idioma.

– C1: 2,5 punts per cada idioma.

– C2: 3 punts per cada idioma.



Total màxim possible per formació en idiomes: 6 punts.

En la puntuació dels idiomes, s'assignaran els punts corresponents al nivell més alt, sense que puguen acumular-se els nivells inferiors.



S'haurà d'adjuntar a la sol·licitud, la documentació acreditativa de cadascun dels mèrits per formació al·legats.

Total màxim possible per formació: 24 punts.



Sexta. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Les persones interessades que compten amb algun dels mèrits assenyalats en la base sexta, podran inscriure's en el procés en el termini i forma que es donarà a conéixer a través de la web de SITVAL www.sitval.com, apartat “Oferta d'Ocupació” (d'ara en avant, “la web de SITVAL”, adjuntant la documentació acreditativa de requisits i mèrits. No seran admeses sol·licituds fora d'este termini.

En la sol·licitud no serà possible excloure o fixar preferències respecte a concretes estacions o als conjunts d'estacions derivats del procés de reversió.

SITVAL es reserva la potestat de requerir en qualsevol moment, fins i tot una vegada conclòs el procés selectiu i realitzada la contractació, originals o fotocòpies compulsades de qualsevol document aportat per a acreditar requisits o mèrits, podent eliminar a la persona (rescindint la relació laboral si ja s'haguera iniciat) d'observar-se alguna irregularitat.





Sèptima. Criteris per a confeccionar els llistats de persones en disposició d'integrar-se en les bosses.

Es conformarà una única bossa per al lloc d'inspector-a d'ITV, ordenades ambdues atenent la puntuació obtinguda per les persones aspirants en la baremació dels mèrits.

Les persones aspirants hauran de formular la seua sol·licitud d'ocupació en el model que s'establirà durant el termini dels deu dies naturals següents a la publicació de la convocatòria, havent de publicar-se la llista provisional de valoració de mèrits en els cinc dies naturals següents, amb indicació de la puntuació obtinguda en cadascun dels mèrits i de la puntuació total.

Es podrà formular al·legacions en el termini dels cinc dies naturals següents des de la publicació de la llista provisional de valoració de mèrits, elevant-se a definitives una vegada resoltes motivadament totes les al·legacions, dins d'un termini que no podrà excedir els cinc dies hàbils.

Conclòs el procés de selecció, les persones aspirants que hagen acreditat complir els requisits exigits, quedaran ordenades conformement a la puntuació derivada de la valoració dels mèrits, i seran cridades al lloc al qual opten en funció de l'orde establit.

En cas d'empat, s'establixen els següents criteris:

a) A favor de la persona del sexe menys representat en el lloc de treball, per a promoure el principi d'igualtat entre homes i dones d'aplicació en l'empresa.

b) A favor de la persona amb diversitat funcional. Si l'empat es produïx entre persones amb diversitat funcional, qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

c) Major puntuació obtinguda en experiència professional de l'activitat pròpia del lloc al qual s'opte.

d) A favor de la persona que acredite major edat.



Octava. Funcionament del llistat ordenat

1. La persona integrant de la relació ordenada que siga anomenada per a formalitzar un contracte de duració determinada serà baixa en este llistat, i una vegada que finalitze el contracte temporal corresponent, tornarà a causar alta en la mateixa posició que li corresponga en funció de la seua puntuació total.

2. La renúncia a un lloc de treball oferit suposarà el pas de la persona que haja rebut la crida a l'últim lloc de la relació ordenada, llevat que concórrega una de les següents circumstàncies, que hauran de ser acreditades per escrit davant l'Empresa:

a) Ser beneficiària de la prestació de Seguretat Social per naixement i cura de menor.

b) Malaltia que impedisca l'assistència al treball, sempre que s'acredite degudament.

c) Exercici de responsabilitats públiques que impossibiliten l'assistència al treball.

d) Per matrimoni o registre com a parella de fet, si la seua celebració es produïx dins dels 15 dies anteriors o posteriors a la crida.



e) Víctimes de violència, pel temps que dure esta situació.

f) Quan el lloc oferit tinga una jornada igual o inferior al 50% respecte de l'ordinària.

3. La justificació per algun dels motius citats anteriorment permetrà romandre en la relació ordenada, passant a la situació d'inactivitat mentres dure la circumstància acreditada; finalitzada la causa s'haurà de comunicar a l'empresa esta circumstància en el termini dels cinc dies hàbils següents per a recuperar la possibilitat de ser objecte de crida.



4. Els períodes, el tipus de contractació, la jornada i l'horari dependran de la circumstància que va justificar la crida, i cobrirà eixes necessitats específiques conformement a la normativa convencional sectorial d'aplicació i a la preceptiva autorització derivada de la inclusió de l'empresa en el sector públic instrumental de la Generalitat.



En compliment del que es preveu en la disposició adicional quarantena tercera de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, o de la normativa bàsica que la substituïsca, les futures contractacions temporals que es formalitzen amb les persones que conformen la relació ordenada resultant de la present convocatòria, quedaran condicionades al compliment de les prescripcions i termes establits en l'Estatut dels Treballadors i resta de normes reguladores de la contractació laboral, especialment quant a la duració màxima de la duració del contracte i al règim d'incompatibilitats.



Per la Direcció de l'Empresa es portarà un registre en el qual constaran per data i orde d'entrada, els llocs sol·licitats i autoritzats per a la seua cobertura.

5. La crida es realitzarà preferentment mitjançant l'aplicació WhatsApp o per servici de missatges curts (SMS), a fi que siga possible deixar constància de la deguda notificació a la persona interessada amb les indicacions precises de les condicions de la seua incorporació. Opcionalment, la persona interessada podrà designar com a alternativa, un compte de correu electrònic a la qual remetre la crida.

6. La designació del mitjà de crida es farà constar en el moment d'incorporació al llistat ordenat, havent de contestar la persona interessada pel mateix mitjà, a fi de justificar la recepció de la crida efectuada per l'empresa.

7. La persona interessada que reba la crida haurà de respondre en el següent dia hàbil pel mateix mitjà en el qual s'haja efectuat, a fi de confirmar la seua incorporació.

Per al cas de manifestar el rebuig a la crida, este haurà de ser remés per escrit a l'Empresa en el termini màxim del següent dia hàbil al de la comunicació de l'oferiment del lloc, independentment que siga justificada o no. En cas de no realitzar-se per part de la persona interessada esta comunicació per escrit, esta passarà a l'última posició de la relació ordenada, i si el termini de no comunicació per escrit s'excedix de 15 dies hàbils, serà baixa definitiva en la relació ordenada.



8. Una vegada acceptat el lloc de treball per part de la persona objecte de crida, esta haurà de presentar a l'empresa en el termini d'un dia hàbil, la documentació necessària que permeta la seua contractació. De no fer-ho o demorar-se, esta persona passarà a l'última posició de la llista ordenada.

9. Causes de baixa automàtica en el llistat de reserva:

a) Renunciar a una contractació després d'haver-se compromés a realitzar-la, o no superar el període de prova corresponent.

b) Renúncia al lloc de treball de manera voluntària per qualsevol causa, una vegada iniciada la prestació laboral.

c) L'emissió per part del Servici de Prevenció concertat per l'empresa d'un informe que impedisca totalment o parcialment l'adequada prestació laboral.

d) Haver incorregut en falsedat sobre les dades i informacions de la sol·licitud.

e) Aquelles persones que hagen sigut sancionades disciplinàriament de manera ferma.

10. La inclusió en el llistat ordenat implica l'acceptació de les seues normes de funcionament.

11. El llistat ordenat regulat en el present apartat tindrà una vigència inicial fins a 31/12/2025, que podrà prorrogar-se excepte denúncia expressa de qualsevol de les parts legitimades amb un mes d'antelació a la finalització de la seua vigència.



Novena. Comissió de seguiment de la borsa d'ocupació temporal

El seguiment de la constitució i funcionament de la present bossa s'efectuarà a través de la comissió de contractació del conveni col·lectiu de SITVAL, amb les següents funcions:

a) Comprovar els mèrits del personal aspirant en els processos de constitució de les bosses.

b) Sol·licitar, en cas que així es justifique com a necessari, el certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació.

c) Verificar el registre en el qual consten per data i orde d'entrada, els llocs sol·licitats i autoritzats per a la seua cobertura.

En representació de SITVAL es designarà al personal de l'empresa que exercisca la direcció tècnica regulada en l'article 20.2 del Reial decret 920/2017, de 23 d'octubre, pel qual es regula la inspecció tècnica de vehicles com a membre d'este òrgan.

Serà aplicable el que es preveu en el VI Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat (DOGV 02.05.2022).



Dècima. Protecció de dades de caràcter personal

En matèria de protecció de dades de caràcter personal s'estarà en el que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades) així com en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Mapa web