Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de maig de 2024, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen concursos d'accés a places de cossos docents universitaris pel sistema de promoció interna. [2024/5002]

(DOGV núm. 9863 de 04.06.2024) Ref. Base de dades 005131/2024


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat d'Alacant
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions



Segons estableix l'article 141 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i la base 3 de la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris, aquest rectorat, d'acord amb l'article 20.U.3.I) de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2022, una vegada obtinguda la corresponent autorització de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i en execució de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2022, aprovada per l'Acord del Consell de Govern de 31 de març del 2022 (DOGV 9 de maig), ha resolt convocar a concurs d'accés pel sistema de promoció interna les places que es detallen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents:



1. Règim jurídic

Aquest concurs d'accés es regirà pel que es disposa en l'article 71 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari; pel Reial decret 678/2023, de 18 de juliol, pel qual es regula l'acreditació estatal per a l'accés als cossos docents universitaris i el règim dels concursos d'accés a places d'estos cossos; per les bases d'aquesta convocatòria; l'Estatut de la Universitat d'Alacant, aprovat pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 09.02.2012); per l'Acord de Consell de Govern de 30 de novembre de 2023, pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant sobre els concursos d'accés als cossos docents universitaris; per la Instrucció de la Secretaria General i del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, aportació de documentació, pagament de les taxes, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció de funcionaris dels cossos docents universitaris i de professorat laboral estable i altra normativa d'aplicació general.



D'acord amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 27 de gener de 2022 pel qual s'aprova el IV Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Hi ha infrarepresentació de les dones en la categoria de catedràtic o catedràtica d'universitat en les àrees de Llenguatges i Sistemes Informàtics, Sociologia i Química Inorgànica.

– Hi ha infrerepresentació dels homes en la categoria de catedràtic o catedràtica d'universitat en les àrees de Llengua Espanyola i Medicina Preventiva i Salut Pública.

– No hi ha infrarepresentació de cap dels gèneres en la categoria de catedràtic o catedràtica d'universitat en la resta de les àrees.

D'acord amb la Resolució de 9 de maig de 2024 (DOGV 15 de maig), a l'efecte del còmput de terminis arreplegats en esta convocatòria, el mes d'agost de 2024 es considerarà inhàbil.



2. Requisits de les candidates o els candidats

Per a ser admeses o admesos a aquest concurs d'accés s'hauran de reunir els requisits següents, el compliment dels quals ha d'estar referit a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.1. Requisits generals:

2.1.1. Els que es recullen en l'article 56 i 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

a) Nacionalitat. Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l'article 57 del reial decret esmentat.

b) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions o tasques corresponents.



c) Tenir complits setze anys d'edat i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver sigut separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual s'haguera produït la separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no estar inhabilitada o inhabilitat en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



2.1.2. Les persones aspirants que no siguen de nacionalitat espanyola hauran d'acreditar un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.2. Requisits específics:

2.2.1. Reunir, almenys, un dels següents requisits

– Estar en possessió de l'acreditació per al cos de catedràtic o catedràtica d'universitat d'acord amb el que s'establix en el Reial decret 678/2023, de 18 de juliol, pel qual es regula l'acreditació estatal per a l'accés als cossos docents universitaris i el règim dels concursos d'accés a places d'estos cossos

– Estar en possessió de l'acreditació per al cos de catedràtic o catedràtica d'universitat d'acord amb el que s'establix en el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'establix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, modificat pel Reial decret 415/2015, de 29 de maig.

– Estar en possessió de l'habilitació conforme al que s'establix en el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés.

2.2.2. Pertànyer com a personal funcionari de carrera al cos de professores o professors titulars d'universitat i haver prestat, com a mínim, dos anys de servicis efectius en el lloc d'origen.

2.3. Requisits específics que es requerixen per a l'exercici de les funcions de les places convocades recollits en l'annex I:

2.3.1. Requisit lingüístic, consistent en el coneixement del valencià i/o d'una determinada llengua estrangera. Les persones aspirants hauran d'acreditar el nivell del mateix establit per a cada plaça.



3. Presentació telemàtica de sol·licituds

Les persones que vulguen prendre part en el procés de selecció hauran de presentar, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, la sol·licitud corresponent, que haurà de ser emplenada a través de la Seu Electrònica (https://seuelectronica.ua.es), Tràmits–Sol·licitud de places de personal docent i investigador, o a través de l'adreça següent:



https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites/iniciartramite?pcodigotramite=tram_contpdilabsol

En aquesta mateixa aplicació s'haurà d'adjuntar la documentació que s'indica en la base 3.2, la qual s'haurà d'escanejar en format JPG, PDF, DOCX o DOC. Es recomana una resolució de 200 ppp i escaneig en blanc i negre. La mida màxima de tota la documentació que cal adjuntar no podrà superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'utilitzaran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica. En la Guia per al sol·licitant, que està disponible en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal, Selecció de PDI, es pot consultar tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds i la resta de tràmits del procés.



3.1. Taxa per drets de participació

D'acord amb l'article 7 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2020), que modifica l'art. 14.4-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes (DOGV 30.12.2017), l'import de la taxa és de 35 euros.

Es podrà abonar directament des de l'aplicació quan es faça la sol·licitud o accedir-hi posteriorment des de l'expedient d'Administració Electrònica.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificat de la conselleria corresponent o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei de taxes de la Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general es beneficiaran d'una bonificació del 50 %. En tots dos casos hauran de presentar còpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Hauran de presentar aquesta documentació a través del tràmit de l'administració electrònica «Acreditació condició violència de gènere», indicant en l'Exposa el motiu de la sol·licitud i la referència de la present convocatòria.

Els documents acreditatius d'alguna de les situacions d'exempció de taxes recollides en els apartats a) a c) s'hauran d'adjuntar en l'apartat «Justificant d'exempció de taxes» de l'aplicació informàtica.

Si el pagament fet no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-lo caldrà fer el pagament de la taxa completa i posteriorment sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2. Documentació que cal adjuntar en la sol·licitud

Caldrà annexar en l'apartat «Documents adjunts» de l'aplicació informàtica:

a) Còpia del certificat d'acreditació nacional o habilitació, d'acord amb el que estableix la base 2.2.1.

b) Full de serveis o document que acredite el compliment del requisit establit en la base 2.2.2. Els qui tinguen la condició de funcionaris de la Universitat d'Alacant estaran exempts de justificar aquest requisit.



c) Per a l'acreditació del requisit que recull la base 2.1.2 caldrà aportar còpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. En cas de no disposar-ne, l'acreditació d'aquest coneixement la determinarà la comissió en el desenvolupament de la prova prevista en la base 8.3.

d) Les persones que sol·liciten plaça en la qual s'establisca com a requisit un perfil lingüístic, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell de coneixement de la llengua corresponent.

Per a les places en les quals s'establisca l'ensenyament en llengua valenciana, s'aportara còpia del certificat de Capacitació Docent en Valencià de la Conselleria amb competències en matèria d'Educació; certificat de Nivell C1, Nivell Mitjà o l'equivalent homologat dels cursos de valencià de la Universitat d'Alacant, o document equivalent expedit per qualsevol altra de les universitats de l'àmbit lingüístic català, certificat de Grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o document equivalent expedit per la Generalitat de Catalunya o pel Govern de les Illes Balears.

Per a les places en què s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement d'una determinada llengua estrangera, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) establit per a cada plaça, segons la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant que es pot consultar en la pàgina web del Servei de Selecció de Personal en l'adreça següent: https://s.ua.es/B~Nw

En el cas de cursos fets pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant s'haurà d'acreditar l'equivalència d'aquests amb el nivell del MECR. Per a això, caldrà adjuntar còpia del títol amb el revers d'aquest on conste aquesta circumstància o el certificat electrònic disponible en UACloud/eAdministración /Tràmits laborals/Certificat de Formació, on s'especifica aquesta equivalència.



Les persones que hagen cursat estudis que tinguen com a llengua vehicular principal de la docència la requerida per a l'accés a la plaça, podran certificar el nivell d'idioma requerit segons s'estableix en la taula d'equivalències indicada més amunt.

Es podrà sol·licitar a la persona interessada la traducció del títol en els casos en què a causa de l'idioma siga necessari, com també un informe de l'organisme competent que acredite la llengua vehicular d'aquest, sempre que de la documentació presentada no es desprenga aquesta circumstància.



4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament «109 –Convocatòries de concurs per a la provisió de places de cossos docents universitaris».

De conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades, li comuniquem que la Universitat d'Alacant tractarà les dades aportades amb la finalitat de la gestió i resolució de la convocatòria. La base de legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici dels poders públics conferits a la Universitat d'Alacant.

En el marc dels tractaments esmentats, les seues dades no podran ser cedits, excepte obligació legal i seran conservats durant el temps estrictament necessari per a complir amb la finalitat citada.

L'informem que pot exercir els seus drets en relació amb el tractament de les seues dades personals d'accés, rectificació i supressió, entre altres, mitjançant sol·licitud dirigida a la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua Seu electrònica https://seuelectronica.ua.es/va/index.html. Pot, així mateix, posar-se en contacte amb el delegat de protecció de dades a través de l'adreça dpd@ua.es.

La informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els drets de la persona interessada i la Política de privacitat de la Universitat d'Alacant es pot consultar en l'enllaç següent:

https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, i també la informació d'altres actes que se'n deriven i que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.



Les publicacions es faran en la Seu Electrònica en «Altres documents generals» de l'expedient de la persona aspirant associada a aquesta convocatòria i, si són de manera presencial, les actuacions recollides en les bases 8 i 9.1 seran publicades, a més, en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït la comissió i es desenvolupen les seues actuacions. Així mateix, es podran consultar, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció de Personal: https://ssp.ua.es/va/accesopdi/funcionaris/convocatories-professorat-funcionari-concurs-d-acces-promocio-interna.html la fase en què es troba el procés i la data de publicació en Seu Electrònica.

5.2. En el cas que calga efectuar alguna notificació individual, es farà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la rectora de la Universitat d'Alacant dictarà una resolució que es publicarà segons recull la base 5.1, en la qual constarà la relació provisional de persones admeses i excloses, i s'indicaran, en aquest cas, les causes d'exclusió.

Contra aquesta resolució, les persones interessades podran presentar reclamació o esmena en el termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, que tramitaran accedint al seu expedient electrònic.

6.2. Una vegada finalitzat aquest termini, es publicarà en el mateix lloc una resolució que, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, recollirà la data, l'hora i el lloc (físic o virtual, depenent si el desenvolupament del concurs és presencial o no presencial) de l'acte de presentació a què es refereix la base 8. La convocatòria per a l'acte de presentació haurà d'indicar, si escau, si el desenvolupament del concurs s'ha establit en forma no presencial, la forma en què podran seguir-se de forma no presencial les sessions públiques i el termini habilitat perquè les persones aspirants aporten la documentació referida en la base 8.

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes o, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l'art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6.3. No hi haurà cap devolució dels drets d'admissió a proves en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.





7. Comissions del concurs d'accés

7.1. La composició de la comissió jutjadora corresponent a cada concurs, nomenada per la Resolució de la Universitat d'Alacant de 28 de maig de 2024, figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

7.2. Els currículums dels membres titulars es publicaran en Seu electrònica en «Altres documents generals» de l'expedient de l'aspirant associat a esta convocatòria.

7.3. Les comissions jutjadores s'hauran de constituir en el termini màxim de 3 mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria del concurs d'accés i s'hauran d'ajustar en el seu funcionament al que estableix la base 6 i següents de la normativa de desenvolupament d'aquesta universitat.

7.4. Els membres de les comissions percebran les gratificacions per assistències fixades en la Normativa sobre indemnitzacions per raó de servici i despeses de desplaçament i estada de personal extern en la Universitat d'Alacant, aprovada en Consell de Govern de la Universitat d'Alacant de 31 de gener de 2024..



8. Desenvolupament del concurs

8.1. Acte de constitució

Es podrà fer de manera presencial o a distància, i la comissió fixarà els criteris específics de valoració, que s'hauran d'ajustar als criteris bàsics establits en l'art. 142.2 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i als criteris generals recollits en l'article 11 de la normativa de desenvolupament d'aquesta universitat. Es publicaran amb antelació a l'acte de presentació en la Seu Electrònica i, si la constitució ha sigut de manera presencial, es publicaran també en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït i es desenvolupen les actuacions de la comissió.



8.2. Presentació

Amb caràcter previ a l'acte de presentació, d'acord amb el que indica la resolució per la qual es publica la convocatòria a aquest acte, el personal aspirant adjuntarà a través de la Seu Electrònica, accedint al seu expedient, en qualsevol dels formats JPG, PDF, DOC o DOCX, la documentació següent:

· Còpia digital del currículum, d'acord amb el model que s'inclou en la convocatòria (annex II) o amb el curriculum vitae normalitzat (CVN).

· Còpia digital de la documentació que acredite fefaentment els mèrits al·legats. Només seran valorats els mèrits complits en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

· Còpia digital del projecte investigador.

En l'acte de presentació, que serà públic, la presidència de la comissió accedirà a la documentació que ha sigut aportada prèviament de manera telemàtica.

Si aquest acte es fa de manera presencial, el personal aspirant lliurarà també el seu historial acadèmic, docent i investigador per quintuplicat, juntament amb un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits adduïts i, també per quintuplicat, el projecte investigador. El currículum s'haurà d'ajustar al model que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria o al curriculum vitae normalitzat (CVN).



La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents acreditatius del compliment dels requisits ja presentats o dels mèrits al·legats en el currículum.

En aquest mateix acte, la comissió establirà:

a) L'ordre d'actuació de les i els aspirants en les proves, que serà ordre alfabètic del primer cognom començant per la lletra «Y», d'acord amb la Resolució de 8 de juny de 2023, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

b) El calendari de les proves, que tindrà lloc en el termini màxim de 15 dies naturals comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.



c) El termini fixat perquè qualsevol concursant puga examinar la documentació lliurada per la resta de concursants. En el cas que es desenvolupe de forma no presencial, l'examen de la documentació es realitzarà dins dels 5 dies hàbils següents a la publicació de proposta de provisió.

Així mateix, es comunicaran a les persones candidates totes les instruccions que siguen necessàries sobre la celebració de les proves.

Després de l'acte de presentació, la comissió farà públics en la Seu Electrònica i en el tauler d'anuncis dels locals on es desenvolupen les seues actuacions, si ha sigut de manera presencial, els acords adoptats en aquesta sessió.

En el cas que en la plaça hi haja una única persona aspirant admesa, la prova podrà començar a continuació de l'acte de presentació.

8.3. Prova

Totes les proves es faran en sessió pública i tindran caràcter obligatori.

Quan la plaça convocada tinga un perfil lingüístic, el desenvolupament de la prova es podrà fer d'acord amb aquest perfil.

El desenvolupament de les proves es podrà fer en forma no presencial tant dels integrants de la comissió de selecció com de les persones aspirants. En aquest cas, el desenvolupament del procés es farà mitjançant una videoconferència grupal en la qual tots els assistents puguen interactuar, i es garantirà que tant les exposicions orals de totes les persones aspirants, com les preguntes, aclariments i debat que sol·licite la comissió es puguen fer.

Els concursos d'accés a places de catedràtic i catedràtica d'universitat constaran de dos proves.

8.3.1 Primera prova. Consistirà en l'exposició oral dels seus mèrits i historial acadèmic, docent i investigador. Tindrà un valor màxim de 50 punts i per a superar-la caldrà obtindre una puntuació igual o superior a 25 punts

8.3.2. Segona prova. Consistirà en l'exposició oral d'un projecte d'investigació. Tindrà un valor màxim de 50 punts i per a superar-la caldrà obtindre una puntuació igual o superior a 25 punts.

Per al desenvolupament de cadascuna de les proves les persones candidates disposaran d'un temps màxim de seixanta minuts. Les dos proves podran desenvolupar-se en unitat d'acte. Seguidament, la comissió podrà realitzar preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb l'o el concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de dos hores.

Finalitzada la prova, la comissió o cada integrant, realitzarà una valoració raonada sobre cada concursant, que haurà d'ajustar-se als criteris de valoració establits en l'article 11 així com als criteris específics que prèviament haja establit la comissió. Amb les puntuacions obtingudes en cada prova i amb la valoració raonada, la comissió farà una proposta motivada de provisió.



9. Proposta de provisió i reclamacions

9.1. La comissió elevarà a la rectora, motivadament i amb caràcter vinculant, la proposta de provisió de la plaça, que haurà d'incloure l'avaluació de cada concursant desglossada per cadascun dels aspectes avaluats. Aquesta proposta serà publicada en la Seu Electrònica.

9.2. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada. Contra esta decisió serà possible presentar l'oportuna reclamació davant la Comissió de Reclamacions.

9.3. El temps transcorregut entre la publicació de la convocatòria de concurs d'accés i la resolució d'aquest no podrà superar els sis mesos.



9.4. Contra les propostes de les comissions dels concursos d'accés es podrà presentar reclamació davant de la rectora en el termini màxim de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la seua resolució definitiva.

9.5. Les persones candidates proposades per a cada plaça, en el termini màxim de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, hauran d'acreditar el compliment dels requisits establits en la convocatòria mitjançant la presentació de la documentació següent, accedint al seu expedient electrònic:

– Declaració jurada de no haver sigut separada o separat de l'administració de l'estat, institucional o local, ni de les administracions de les comunitats autònomes, en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de la funció pública.

– Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.



10. Nomenament i presa de possessió

10.1. Una vegada realitzat el tràmit anterior, la rectora farà el nomenament de la persona o persones proposades, que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i comunicat als registres oportuns, especificant la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement.

10.2. Presa de possessió. En el termini màxim 20 dies, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el BOE, la persona candidata proposada haurà de prendre possessió. La Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador li requerirà la documentació necessària per a la seua formalització, que presentarà mitjançant instància genèrica a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant (disponible en la Seu Electrònica de la Universitat d'Alacant), o a través d'UAcloud-Eadministració-Tràmits-Instància genèrica.

10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament, en matèria d'incompatibilitats.



11. Norma final

Contra aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 38.4 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament hi podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 28 de maig de 2024.– La rectora, p. d. (R 22.12.2020), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Luis Alfonso Martínez Giner.







ANNEX I



Nombre de plaça: DF00027

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Estadística i Investigació Operativa

Departament: Matemàtiques

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: algorismes d'optimització contínua



Nombre de plaça: DF00993

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Filologia Anglesa

Departament: Filologia Anglesa

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: llenguatges d'especialitat i corpus en llengua anglesa. Terminologia contrastiva (anglès-espanyol)



Nombre de plaça: DF02376

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llenguatges i Sistemes Informàtics

Departament: Llenguatges i Sistemes Informàtics

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: processament de llenguatge natural

Requisit lingüístic: coneixement de valencià i anglés nivell C1



Nombre de plaça: DF03110

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llengua Espanyola

Departament: Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: pragmàtica i gramàtica



Nombre de plaça: DF03112

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llengua Espanyola

Departament: Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: terminologia, lexicologia, lexicografia i neologia



Nombre de plaça: DF03113

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Medicina Preventiva i Salut Pública

Departament: Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: epidemiologia social i política



Nombre de plaça: DF03114

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Sociologia

Departament: Sociologia I

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: sociologia del turisme

Requisit lingüístic: coneixement de valencià nivell C1



Nombre de plaça: DF03115

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Química Inorgànica

Departament: Química Inorgànica

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: materials compostos i cel·lulars de matriu metàl·lica: química interfacial i processos metal·lúrgics associats



Nombre de plaça: DF03116

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Dret Internacional Privat

Departament: Filosofia del Dret i Dret Internacional Privat

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement



















ANNEX III



Núm. de plaça: DF00027

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Estadística i Investigació Operativa



Comissió titular

President: Jenaro Joaquín López Acedo, catedràtic d'universitat de la Universitat de Sevilla

Secretari: Juan Francisco Monge Ivars, catedràtic d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez

Vocal: Rafaela Osuna Gómez, catedràtica d'universitat de la Universitat de Sevilla

Vocal: Carmen Armero Cervera, catedràtica d'universitat de la Universitat de València

Vocal: Manuel Ruiz Galán, catedràtic d'universitat de la Universitat de Granada

Comissió suplent

Presidenta: Ana Meca Martínez, catedràtica d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez

Secretari: Juan Aparicio Baeza, catedràtic d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez

Vocal: Eduardo Casas Rentería, catedràtic d'universitat de la Universitat de Cantàbria

Vocal: Amelia Simó Vidal, catedràtica d'universitat de la Universitat Jaume I

Vocal: María Josefa Cánovas Cánovas, catedràtica d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez





Núm. de plaça: DF00993

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Filologia Anglesa



Comissió titular

President: Francisco Benigno Yus Ramos, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria: María Luisa Carrió Pastor, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal: Francisco Javier Martín Arista, catedràtic d'universitat de la Universitat de La Rioja

Vocal: Isabel Sofía Moskowich-Spiegel Fandiño, catedràtica d'universitat de la Universitat de La Corunya

Vocal: Francisco Alonso Almeida, catedràtic d'universitat de la Universitat de Les Palmes de Gran Canaria

Comissió suplent

President: Pascual Francisco Pérez Paredes, catedràtic d'universitat de la Universitat de Múrcia

Secretaria: María Isabel Balteiro Fernández, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Miguel Fuster Márquez, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal: Francisco José Cortés Rodríguez, catedràtic d'universitat de la Universitat de La Laguna

Vocal: María Mercedes Rico García, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Extremadura





Núm. de plaça: DF02376

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llenguatges i Sistemes Informàtics



Comissió titular

President: José Norberto Mazón López, catedrátic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Jesús Peral Cortés, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María Lourdes Araujo Serna, catedràtica d'universitat de la UNED

Vocal: Beatriz Barros Blanco, catedràtica d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal: Vicente Juan Bottí Navarro, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Comissió suplent

President: Antonio Ferrández Rodríguez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: José Manuel Iñesta Quereda, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María Nieves Rodríguez Brisaboa, catedràtica d'universitat de la Universitat de La Corunya

Vocal: Adriana Susana Giret Boggino, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal: Encarnación Segarra Soriano, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València





Núm. de plaça: DF03110

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llengua Espanyola



Comissió titular

Presidenta: Leonor Ruiz Gurillo, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria: María Belén Alvarado Ortega, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Mario García-Page Sánchez, catedràtic d'universitat de la UNED

Vocal: Antonio Miguel Bañón Hernández, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Almeria

Vocal: Cristina Sánchez López, catedràtica d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid

Comissió suplent

Presidenta: Ana Isabel Navarro Carrasco, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria: Eva María Valero Juan, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Manuel Martí Sánchez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alcalà

Vocal: Salvador Pons Bordería, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal: María José Rodríguez Espiñeira, catedràtica d'universitat de la Universitat de Santiago de Compostel·la





Núm. de plaça: DF03112

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Llengua Espanyola



Comissió titular

Presidenta: Leonor Ruiz Gurillo, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria: María Belén Alvarado Ortega, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Cecilio Garriga Escribano, catedràtic d'universitat de la Universitat Autònoma de Barcelona

Vocal: Ignacio Moreno-Torres Sánchez, catedràtic d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal: Enrique Jiménez Ríos, catedràtic d'universitat de la Universitat de Salamanca

Comissió suplent

President: José Luis Cifuentes Honrubia, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Juan Antonio Ríos Carratalá, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María Tadea Díaz Hormigo, catedràtica d'universitat de la Universitat de Càdis

Vocal: Mercedes Abad Merino, catedràtica d'universitat de la Universitat de Múrcia

Vocal: Antonio Hidalgo Navarro, catedràtic d'universitat de la Universitat de València







Núm. de plaça: DF03113

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Medicina Preventiva i Salut Pública





Comissió titular

Presidenta: Aurora Bueno Cavanillas, catedràtica d'universitat de la Universitat de Granada

Secretari: Juan Andrés Nolasco Bonmatí, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Alberto Ruano Raviña, catedràtic d'universitat de la Universitat de Santiago de Compostel·la

Vocal: Alberto Mariscal Larrubia, catedràtic d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal: María Victoria Arija Val, catedràtica d'universitat de la Universitat Rovira i Virgili

Comissió suplent

Presidenta: Manuela García de la Hera, catedràtica d'universitat de la Universitat Miguel Hernàndez

Secretari: José Juan Jiménez Moleón, catedràtic d'universitat de la Universitat de Granada

Vocal: Adolfo Figueiras Guzmán, catedràtic d'universitat de la Universitat de Santiago de Compostel·la

Vocal: Francisca Rius Díaz, catedràtica d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal: David Martínez Hernández, catedràtic d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid





Núm. de plaça: DF03114

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Sociologia



Comissió titular

President: Antonio Álvarez Sousa, catedràtic d'universitat de la Universitat de La Corunya

Secretari: Daniel La Parra Casado, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María Ángeles Cea D'Ancona, catedràtica d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid

Vocal: Cristóbal Torres Albero, catedràtic d'universitat de la Universitat Autònoma de Madrid

Vocal: Cecilia Díaz Méndez, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Oviedo

Comissió suplent

Presidenta: Carmen María Elboj Saso, catedràtica d'universitat de la Universitat de Saragossa

Secretari: Juan Antonio Roche Cárcel, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Félix Requena Santos, catedràtic d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal: Pedro Sánchez Vera, catedràtic d'universitat de la Universitat de Múrcia

Vocal: María del Rosario Sánchez Morales, catedràtica d'universitat de la UNED





Núm. de plaça: DF03115

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Química Inorgànica



Comissió titular

Presidenta: María Carmen Román Martínez, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Manuel Martínez Escandell, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Juan Manuel Gutiérrez Zorrilla, catedràtic d'universitat de la Universitat del País Basc

Vocal: Juan José Borrás Almenar, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal: Svetlana Ivanova, catedràtica d'universitat de la Universitat de Sevilla

Comissió suplent

Presidenta: Avelina Antonia García García, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Antonio Sepúlveda Escribano, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Miguel Ángel Cauqui López, catedràtic d'universitat de la Universitat de Càdis

Vocal: Rosa María Martín Aranda, catedràtica d'universitat de la UNED

Vocal: Julián José Garrido Segovia, catedràtic d'universitat de la Universitat Pública de Navarra





Núm. de plaça: DF03116

Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat

Àrea de coneixement: Dret Internacional Privat



Comissió titular

Presidenta: María del Pilar Blanco-Morales Limones, catedràtica d'universitat de la Universitat de Sevilla

Secretari: Guillermo Palao Moreno, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal: Andrés Rodríguez Benot, catedràtic d'universitat de la Universitat Pablo de Olavide

Vocal: Mónica Guzmán Zapater, catedràtica d'universitat de la UNED



Vocal: Carlos Esplugues Mota, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Comissió suplent

President: Juan José Álvarez Rubio, catedràtic d'universitat de la Universitat del País Basc

Secretaria: María del Rosario Espinosa Calabuig, catedràtica d'universitat de la Universitat de València

Vocal: María del Pilar Jiménez Blanco, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Oviedo

Vocal: José Luis Iriarte Ángel, catedràtic d'universitat de la Universitat Pública de Navarra

Vocal: Pedro Alberto de Miguel Asensio, catedràtic d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid

Mapa web