Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2023 de 15 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana. [2023/5367]

(DOGV núm. 9599 de 19.05.2023) Ref. Base de dades 005291/2023






Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit

Article 2. Finançament

Article 3. Entitats beneficiàries

Article 4. Obligacions de l'entitat beneficiària

Article 5. Actuacions subvencionables

Article 6. Requisits mínims de les actuacions subvencionables

Article 7. Costos subvencionables

Article 8. Subcontractació

Article 9. Quantia de la subvenció

Article 10. Règim de compatibilitat

Capítol II. Procediment de gestió i concessió

Article 11. Règim de concessió i òrgans competents

Article 12. Convocatòria de les ajudes i documentació a aportar

Article 13. Sol·licituds i termini de presentació

Article 14. Instrucció del procediment

Article 15. Comissió de Valoració

Article 16. Criteris de valoració

Article 17. Proposta de concessió

Article 18. Resolució de concessió i recursos

Article 19. Modificació de la resolució

Capítol III. Pagament, justificació, control i seguiment de les subvencions

Article 20. Pagament de la subvenció

Article 21. Règim de garanties

Article 22. Justificació de la subvenció

Article 23. Termini de justificació

Article 24. Comprovació de la realització de l'activitat

Article 25. Minoració, revocació i reintegrament de les subvencions



Article 26. Règim sancionador

Article 27. Tractament de dades de caràcter personal

Article 28. Verificació de dades

Article 29. Transparència

Disposició addicional

Única. Règim jurídic

Disposició derogatòria

Disposició final

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



I



L'article 149.1.7 de la Constitució Espanyola, disposa que l'Estat té la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, sense perjudici de la seua execució pels òrgans de les comunitats autònomes. L'article 51.1.1a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, estableix que correspon a la Generalitat l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral. El traspàs de funcions i serveis en matèria de treball es va produir mitjançant els reials decrets 4105/1982, de 29 de desembre, i 268/1985, de 23 de gener.

D'acord amb el que es disposa en l'article 1.3 de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, LPCI), es considera com a col·laboració institucional el desenvolupament, per part de les organitzacions sindicals i empresarials, de l'acció social i econòmica pròpia d'interés general, els objectius de la qual tendisquen al compliment de finalitats d'interés públic.

En aquest sentit, es considera necessari continuar impulsant actuacions de difusió, foment i promoció de la prevenció de riscos laborals les destinatàries últimes de les quals són les persones treballadores i les empreses de la Comunitat Valenciana. A aquest efecte, les organitzacions sindicals i empresarials de la Comunitat Valenciana tenen un paper essencial en la tasca d'afermar una vertadera cultura de la prevenció en l'àmbit de les relacions de treball en la nostra Comunitat, per la qual cosa la seua participació és imprescindible perquè la prevenció de riscos laborals siga eficaç, amb l'objectiu últim de reduir la sinistralitat laboral. En aquest punt s'ha tingut en compte que per a aconseguir plenament l'objectiu que es pretén, ha de tindre's en compte la major difusió de les actuacions, extrem aquest que ha d'estar vinculat a l'àmbit territorial i funcional de les entitats sol·licitants.





II



Fins hui les ajudes en matèria de col·laboració Institucional han estat regulades en l'Ordre 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana. L'experiència acumulada durant aquests cinc anys en les successives convocatòries d'ajudes emparades en la indicada Ordre, aconsellen una modificació de diversos apartats d'aquesta, tant quant al marc d'actuació (les successives estratègies europees, nacionals i autonòmiques en matèria de seguretat i salut en el treball), com respecte a les actuacions subvencionables, el nombre i quantia màxima de les subvencions a atorgar a una mateixa entitat o organització, la modalitat de justificació de les ajudes, etc. En conseqüència i en nom de la claredat reguladora, s'estableix una nova ordenació de les bases reguladores en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals, per això aquesta ordre deroga la 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.







III



Una vegada assenyalat l'anterior, la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (d'ara en avant LPRL), estableix que la política en matèria de prevenció tindrà com a objecte la promoció de la millora de les condicions de treball, dirigida a elevar el nivell de protecció i de la seguretat i salut de les treballadores i treballadors en el treball.

En la línia determinada pel Marc estratègic de la UE sobre seguretat i salut en el treball 2021-2027, per part seua, el Govern espanyol està elaborant la nova Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el treball i, en virtut d'Acord del Consell de Ministres del mes de febrer de 2022, l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el Treball 2015-2020 es troba actualment prorrogada. Finalment, també la Generalitat Valenciana està elaborant una nova Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral, per la qual cosa continua vigent actualment l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020. En aquest sentit, i atés el caràcter d'ordre de bases, aquesta ordre ha de referir-se en el seu text no a una estratègia temporal determinada sinó a la que estiga vigent a cada moment de les successives convocatòries anuals d'ajudes emparades en l'Ordre.





IV



Així mateix, el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball vigent preveu entre els seus objectius estratègics el d'impulsar la participació i activitat dels agents econòmics i socials.

Les ajudes previstes en aquesta ordre tenen la naturalesa jurídica de subvencions i es regiran pel que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant LGS), el Reial decret 887/2006, de 17 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament de desenvolupament (d'ara en avant RLGS), així com per la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions (d'ara en avant LHPS).

En aquesta ordre s'ha tingut en compte el que s'estableix en la Llei 18/2018, de 13 de juliol, per al foment de la responsabilitat social, així com en el Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions.



En aquest sentit, la mateixa naturalesa i objecte de l'ajuda incideix en aspectes de caràcter social atés que repercuteix directament en la millora de la seguretat i salut de les persones treballadores.





V



En compliment del que es disposa en l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'indica que aquestes subvencions no estan subjectes a l'obligació de notificació prèvia a la Comissió Europea per no concórrer tots els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atés que la subvenció pública concedida, per la seua naturalesa, no suposa un avantatge econòmic, no falseja ni pot falsejar la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres.







VI



Per Resolució de 29 d'abril del conseller es va aprovar el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Consum 2022-2024 incloent-se entre les línies de subvenció les subvencions previstes en aquestes bases.



Per tot l'anterior, a la vista del Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i en exercici de les competències previstes en els articles 160.2 i 165.1 LHPS, en relació amb l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, emesos els informes preceptius de l'Advocacia General de la Generalitat i de la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria de treball, consultades les organitzacions sindicals i empresarials més representatives de la Comunitat en sessió del Ple de data 27.02.2023 del Consell Tripartit per al desenvolupament de les relacions laborals i la negociació col·lectiva de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Capítol I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit

1. Aquesta ordre té com a objecte aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per la conselleria competent en matèria de treball, a les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana, vinculades als objectius i les accions de l'Estratègia Valenciana de Seguretat i Salut en el Treball, vigent en el moment de la convocatòria d'ajudes.

A l'efecte d'aquesta ordre es consideren accions subvencionables els programes i les altres actuacions, com ara jornades, seminaris, tallers, conferències, elaboració de material de difusió, i altres d'igual o similar objecte, dirigides a la millora de la seguretat i salut en el treball de les persones treballadores que presten els seus serveis en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, així com la difusió, promoció i foment de la cultura preventiva.

2. Podran acollir-se a aquesta ordre les actuacions dutes a terme en el període comprés entre el dia 1 de gener i el dia 30 de novembre de l'exercici en què es concedisca la subvenció, sempre que reunisquen els requisits que ací es determinen.

3. Únicament seran objecte de les referides subvencions aquelles activitats que guarden una relació directa amb els objectius i les accions de l'Estratègia Valenciana de Seguretat i Salut en el Treball, vigent en el moment de la convocatòria d'ajudes.



Article 2. Finançament

1. Els crèdits disponibles inicials per a atendre les subvencions que es convoquen segons el que s'estableix en aquesta ordre seran els previstos en la Llei de pressupostos generals de la Comunitat Valenciana per a l'exercici anual corresponent.

2. En la resolució de convocatòria, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es donarà publicitat als crèdits pressupostaris disponibles per a cada exercici.

3. Les convocatòries podran fixar, a més de la quantia total màxima dels crèdits disponibles, una quantia addicional, a conseqüència de l'augment pressupostari derivat d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit, i en aquest cas, la quantia del crèdit addicional quedarà condicionada a l'efectiva disponibilitat d'aquest, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb caràcter previ a la resolució del procediment, sense que tal publicitat implique l'obertura d'un nou termini per a la presentació de sol·licituds.

4. Les subvencions que s'atorguen seran concedides fins al límit de les consignacions pressupostàries, sempre que es complisquen els requisits legals establits en aquesta ordre, d'acord amb els principis de publicitat, concurrència i objectivitat.



Article 3. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes subvencions, en aplicació de l'article 3 del Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, RLPCI), totes les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana constituïdes a l'empara de la Llei 19/1977, d'1 d'abril, sobre regulació del dret d'associació sindical, o de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de Llibertat Sindical, independentment del seu percentatge de representativitat, amb l'única limitació del compliment dels requisits previstos en aquestes bases.

2. La condició d'organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana serà comprovada d'ofici per la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant consulta realitzada en les bases de dades corresponents, prenent com a referència la data de publicació de la corresponent convocatòria, havent de tindre depositats els seus Estatuts en el corresponent depòsit d'estatuts d'organitzacions sindicals i empresarials amb anterioritat a aquesta data o, en el seu cas, haver adquirit personalitat jurídica i plena capacitat en els termes previstos en l'article 14 del Reial decret 416/2015, de 29 de maig, sobre depòsit d'estatuts de les organitzacions sindicals i empresarials.



3. No podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les previstes en l'article 13 de l'LGS.

b) Haver sigut sancionada amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

c) Les entitats que no complisquen la condició de ser una organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana en la data de publicació de la corresponent convocatòria.



Article 4. Obligacions de l'entitat beneficiària

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de l'LGS i d'aquelles altres recollides en aquestes bases, amb caràcter específic seran obligacions de les entitats beneficiàries, les següents:



1. Facilitar a la direcció general competent en matèria de treball la programació de les activitats previstes, així com posar a la seua disposició el programa detallat amb el contingut de cadascuna de les activitats, mantenint aquesta informació actualitzada en tot moment i comunicant qualsevol modificació d'aquestes activitats amb l'antelació suficient.



2. Donar publicitat a la programació de les activitats a través de la inserció en les publicacions oficials i pàgina web de l'entitat, així com per altres mitjans que es consideren oportuns, de manera que s'assegure l'efectivitat en el compliment dels objectius d'aquesta subvenció.



3. Facilitar a la direcció general competent en matèria de treball informació periòdica, així com una memòria final sobre el desenvolupament de la programació.

A aquest efecte, serà aplicable, amb les peculiaritats pròpies d'aquestes organitzacions, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

4. Sotmetre's i prestar la seua col·laboració a les actuacions de control que corresponguen, especialment les que durà a terme el personal tècnic designat per la direcció general competent en matèria de treball, a qui s'atribueix expressament les funcions de «verificació sobre el terreny» de l'efectiva realització de les actuacions subvencionades.



5. Conservar, a la disposició de la direcció general competent en matèria de treball, un exemplar de tots els materials que hagen sigut emprats en les activitats subvencionades, on constaran, nítidament, els logos i llegendes referents al finançament aportat per la Conselleria.



6. Comptar amb una codificació comptable adequada que permeta identificar clarament totes les transaccions relacionades amb les actuacions finançades en el marc d'aquestes ajudes.

7. Comunicar a la direcció general competent en matèria de treball, al més prompte possible, l'obtenció de qualsevol altra ajuda destinada a subvencionar les mateixes activitats finançades en el marc d'aquestes ajudes.

8. Sotmetre's al control econòmic i financer de les seues activitats per part de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.

9. Fer constar de manera explícita en la difusió i publicitat de les actuacions subvencionades el suport de la conselleria competent en matèria de treball. A aquest efecte, aquesta publicitat comprendrà la publicació, en les seues pàgines web, de la informació financera que reflectisca l'origen i destinació dels fons percebuts, i la informació de les activitats referides al destí atorgat a aquests en concepte de col·laboració institucional regulades en l'LPCI i en el seu reglament.



Article 5. Actuacions subvencionables

1. Als efectes previstos en aquesta ordre de bases, es consideren actuacions subvencionables les de difusió, promoció o foment en matèria de prevenció de riscos laborals vinculades als objectius i les accions de l'Estratègia Valenciana de Seguretat i Salut en el Treball, vigent en el moment de la convocatòria d'ajudes.

2. De manera específica, serà subvencionable la realització d'accions consistents en jornades, seminaris, tallers, conferències i altres actuacions de difusió, dirigides a persones empresàries o treballadores que presten els seus serveis en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, sempre que estiguen vinculades als objectius i les accions de l'Estratègia Valenciana de Seguretat i Salut en el Treball, vigent en el moment de la convocatòria d'ajudes. I en particular les següents:



a) La coordinació de les activitats empresarials de prevenció previstes en l'article 24 de l'LPRL, i en el Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa aquest article 24.

b) La sinistralitat en alguna de les set seccions d'activitat econòmica amb major índex d'incidència total d'accidents amb baixa en jornada de treball en la Comunitat Valenciana i que el nombre total d'accidents de treball amb baixa en la citada secció d'activitat siga superior a 50, segons l'últim informe anual disponible de sinistralitat elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).





Article 6. Requisits mínims de les actuacions subvencionables

1. Per a garantir la qualitat de les actuacions subvencionades i el compliment dels principis d'eficàcia, eficiència, transparència, igualtat i no discriminació, així com l'aplicació de les clàusules de responsabilitat social en les convocatòries d'ajudes i subvencions contingudes en l'esmentat Decret 118/2022, les accions subvencionables hauran de complir els requisits mínims següents:

a) Les accions hauran de ser realitzades o, en el seu cas, dirigides per personal tècnic amb formació de nivell superior en prevenció de riscos laborals o amb titulació de formació professional de tècnic/a superior en prevenció de riscos laborals.

b) Les accions consistents en jornades, seminaris, tallers o conferències hauran de comptar amb una adequada publicitat i difusió prèvia al seu desenvolupament, de manera que es garantisca el compliment dels principis de transparència, igualtat i no discriminació.

c) La participació en les accions subvencionables serà paritària d'homes i dones. En cas de no poder aconseguir-se aquesta paritat, haurà de justificar-se el motiu que ho ha impedit.

d) Les accions consistents en jornades, seminaris, tallers o conferències hauran de comptar amb un nombre mínim de 20 assistents, sense que l'assistència puga excedir de l'aforament màxim del recinte en el qual aquelles s'impartisquen.

e) Les accions subvencionables hauran de ser gratuïtes per a les persones destinatàries finals de les entitats beneficiàries.

2. En cas que no s'acomplisca algun dels requisits mínims assenyalats, correspondrà la minoració o, si escau, el reintegrament de la subvenció que haguera sigut concedida a l'organització beneficiària incomplidora, d'acord amb el que es preveu en l'article 25 d'aquestes bases.

3. No seran subvencionables les actuacions de caràcter pluriennal, entenent-se per tals les que s'inicien o finalitzen en una anualitat diferent de la de la corresponent convocatòria.

4. Queden excloses de la concessió d'aquesta subvenció les activitats en matèria de prevenció de riscos laborals que les beneficiàries, com a ocupadores, es veuen obligades a complir respecte del seu personal ocupat.



Article 7. Costos subvencionables

a) Seran susceptibles de ser subvencionats aquelles despeses en què l'entitat beneficiària haja incorregut des de l'1 de gener fins al 30 de novembre de l'exercici en el qual es concedisca la subvenció, que responguen de manera indubtable a la naturalesa de les activitats subvencionades i resulten estrictament necessaris per al seu desenvolupament i execució.

b) En cap cas el cost de les despeses subvencionables serà superior al valor del mercat.

c) Als efectes previstos en aquestes bases, tindran la consideració de despeses subvencionables:

1. Les despeses per la participació de personal moderador, conferenciant i ponent de les jornades, seminaris, tallers, conferències o similars a què es refereix l'article 5.2 d'aquestes bases

Aquestes despeses hauran de desglossar-se degudament, identificant adequadament la persona la participació de la qual se subvencione, així com l'activitat en la qual haja participat, sent aplicable, a aquest efecte de concretar la despesa subvencionable màxima, els imports previstos per a les gratificacions per assistència a seminaris, cursos, etc. del Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, o norma que la substituïsca.

2. Les despeses d'amortització d'equips informàtics, de plataformes tecnològiques, o de les aules i altres superfícies propietat de la beneficiària, sempre que siguen utilitzades en el desenvolupament de les activitats subvencionades, i que seran calculades segons normes de comptabilitat generalment acceptades, sempre que per a la seua compra o construcció no s'haja fet ús de subvencions públiques, i el cost es referisca exclusivament al període subvencionable.

3. Les despeses corresponents a l'arrendament de locals, espais o mitjans que no siguen propietat de la beneficiària, quedant exclòs l'arrendament financer, quan això siga necessari per a poder desenvolupar l'activitat subvencionada, i sempre que es justifique prou la impossibilitat d'ús de les instal·lacions o mitjans propis, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant certificació signada per la persona representant de l'entitat beneficiària.

4. Les despeses de personal propi, inclosos els costos de la Seguretat Social, i despeses de personal contractat o que puga contractar l'entitat beneficiària a l'efecte d'aquesta ajuda. Quan se subvencionen despeses de personal propi de l'organització beneficiària, haurà d'acreditar-se en la justificació de l'ajuda les hores de treball dedicades a les diferents funcions desenvolupades, consignades en el document identificatiu de l'actuació, deixant constància del mètode seguit per a establir aquests costos.

5. Les despeses financeres són subvencionables si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. No seran subvencionables els interessos deutors dels comptes bancaris.

6. Les despeses de subministraments d'energia elèctrica, aigua, calefacció, missatgeria, correu, neteja i vigilància.

7. Els tributs són despeses subvencionables quan la beneficiària de la subvenció els pague efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



8. També es consideren costos subvencionables els honoraris, costos de les auditories dels comptes auditats. S'inclou exclusivament el cost corresponent a l'actuació de persona auditora independent per a la justificació de la subvenció en els termes previstos en aquestes bases, que haurà de ser convenientment especificat, distingint-ho del cost que poguera correspondre a qualsevol altra labor desenvolupada per la persona auditora per a la beneficiària.

d) Costos indirectes. D'acord amb el que es preveu en l'article 31.9 de l'LGS, els costos indirectes hauran d'imputar-se per l'entitat beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement corresponga d'acord amb principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat.

Tenint en compte el que s'estableix en l'article 83.3 de l'RLGS, la fracció del cost total que es considera cost indirecte imputable a l'activitat subvencionada s'estableix en un màxim del 10 %.



Article 8. Subcontractació

1. A l'efecte d'aquesta subvenció, s'entendrà que existeix subcontractació quan la beneficiària concerte amb tercers l'execució parcial de les accions previstes en aquestes bases reguladores. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer la beneficiaria per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada.

2. La subcontractació d'accions per part de la beneficiària es farà en condicions de lliure competència, sotmetent-se en tot cas al que es disposa en l'article 29 de l'LGS i en l'article 68 de l'RLGS, sense perjudici de qualsevol altra normativa que resulte d'aplicació.

3. Sols seran subvencionables les despeses corresponents a accions subcontractades fins al límit del 50 % de la subvenció concedida.

4. Quan el valor estimat d'algun dels serveis subcontractats siga igual o superior als 15.000,00 euros previstos en l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic com a llindar màxim per a l'adjudicació de contractes menors, la beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdores, amb caràcter previ a la contractació, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que les realitzen, presten o subministren, circumstància que haurà de ser acreditada per la beneficiària.

5. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de donar prioritat en la subcontractació a entitats socials o sense ànim de lucre i justificant expressament l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

6. D'acord amb el que disposa l'article 21.2 del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, quan les entitats beneficiàries subcontracten amb tercers la realització de part de l'activitat subvencionada, hauran d'exigir a aquestes terceres que es comprometen per escrit a respectar la normativa ambiental i social, així com a complir amb els compromisos socials, de transparència, ètics i ambientals assumits per l'entitat beneficiària.



Article 9. Quantia de la subvenció

La quantia màxima que pot rebre cada actuació subvencionable serà de 30.000, 00 euros, sense que en cap cas la subvenció puga ser de tal quantia que supere el cost de l'activitat subvencionada. Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, i en aquest cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació. De conformitat amb el que s'estableix en l'art.13.3 d'aquesta ordre una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 sol·licituds en cada convocatòria. L'import total màxim de les ajudes que podrà sol·licitar una mateixa entitat beneficiària en cada convocatòria anual no podrà ser superior als 100.000 euros.



Article 10. Règim de compatibilitat

De conformitat amb el que es preveu en l'article 17.3.m de la LGS, les ajudes que es regulen mitjançant aquestes bases són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat per les entitats beneficiàries, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, ja siguen nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.





Capítol II

Procediment de gestió i concessió



Article 11. Règim de concessió i òrgans competents

1. El règim de concessió de les subvencions regulades per aquesta ordre serà el de concurrència competitiva previst en l'article 164 i següents de l'LHPS, i en l'article 22.1 de l'LGS.

A aquest efecte, es realitzarà un examen de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases, abans d'adjudicar la subvenció que corresponga, tenint en compte el límit fixat en la convocatòria dins del crèdit disponible.

2. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball la facultat de convocar, mitjançant resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les subvencions regulades per aquesta ordre. Així mateix, es delega també en aquests la facultat de dictar les resolucions de concessió corresponents i, si escau, tramitar el procediment de reintegrament de les subvencions concedides.

D'igual manera, se li autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta ordre, i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució d'aquestes bases, a proposta de la Comissió de Valoració prevista en l'article 15 d'aquesta ordre.



Article 12. Convocatòria de les ajudes i documentació a aportar

1. La forma i termini de presentació de sol·licituds i els documents i informacions a aportar es recolliran en la corresponent resolució de convocatòria que haurà de realitzar la direcció general competent en matèria de treball, de conformitat amb el que es disposa en aquesta ordre de bases i en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En qualsevol cas, s'establirà com a documentació mínima a acompanyar a la sol·licitud general de subvenció els documents següents:



a) Acord adoptat per l'òrgan competent de la sol·licitant pel qual s'aprove la presentació de la sol·licitud de subvenció.

b) Programació de les activitats previstes, amb expressió de la seua modalitat, lloc i calendari previsible de realització.

c) Pressupost desglossat per partides, segons despeses subvencionables i detall d'accions de realització directa o realització mitjançant subcontractació amb tercers. Aquest pressupost haurà d'estar ajustat a la quantia màxima de subvenció a concedir d'acord amb l'assenyalat en l'article 9 d'aquestes bases.

2. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball, perquè aquesta, a l'efecte que l'entitat sol·licitant acredite el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS, i l'article 22 del seu Reglament, puga recaptar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les mesures de simplificació i reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre els documents assenyalats en els apartats anteriors, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació o, si no n'hi ha, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereixen aquests. No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors juntament amb la resta de la documentació les certificacions abans assenyalades. En aquest sentit, les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 de l'RLGS.



Article 13. Sol·licituds i termini de presentació

1. Les sol·licituds per a l'obtenció de les subvencions regulades en aquestes bases, juntament amb la documentació requerida, es presentaran exclusivament de manera telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), mitjançant el procediment que figurarà publicat i disponible en la mateixa seu electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta dels documents a presentar hauran de signar-se electrònicament amb certificació de persona jurídica, emesa per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificació digital del seu representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de representants de la Generalitat.

2. L'òrgan instructor podrà, en qualsevol moment, recaptar de les organitzacions interessades l'aportació addicional de tots aquells documents i dades aclaridores que considere necessàries per a comprovar l'exacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases reguladores.

3. De conformitat amb l'article 9 d'aquesta ordre, una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 sol·licituds en cada convocatòria. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació. L'import total màxim de les ajudes que podrà sol·licitar una mateixa entitat beneficiària no podrà ser superior als 100.000 euros.

4. Les organitzacions integrades en altres entitats d'àmbit superior no podran presentar sol·licituds les actuacions de les quals versen sobre la mateixa matèria que les realitzades per aquestes últimes.

5. El termini per a presentació de sol·licituds es fixarà en la resolució de convocatòria d'aquestes subvencions, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, juntament amb un extracte d'aquesta.



Article 14. Instrucció del procediment

1. La instrucció del procediment de concessió de les subvencions regulades per aquestes bases correspondrà a la direcció general competent en matèria de treball, en els termes previstos en l'LHPS.

2. L'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits de les sol·licituds presentades, així com de les condicions per a adquirir la condició de beneficiària, procedint a requerir, si escau, l'esmena de les deficiències observades o l'aportació de la documentació preceptiva que no s'acompanye, concedint un termini de deu dies a la sol·licitant amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'LPAC.

Esmenades les deficiències, o transcorregut el termini concedit per a això sense que s'haguera atés el requeriment, l'òrgan instructor ordenarà les sol·licituds rebudes d'acord amb els criteris de valoració recollits en l'article 16 d'aquestes bases.

3. Finalitzada la instrucció, l'òrgan instructor traslladarà a la Comissió de Valoració, a la qual es refereix l'article següent, els corresponents expedients acompanyats d'una relació ordenada per ordre de puntuació de les sol·licituds rebudes i d'un informe en el qual es faça constar les sol·licituds denegades i els motius de la denegació.





Article 15. Comissió de Valoració

1. Per a la valoració dels criteris de baremació fixats en l'article següent, d'acord amb el que es disposa en l'article 165.2 c) de l'LHPS, es constituirà una Comissió de Valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició de la qual serà la següent:

a) Presidència: la persona titular de la subdirecció general competent en matèria de relacions laborals o persona que la substituïsca.

b) Vocalies:

1r. Un tècnic/a de l'INVASSAT designat per la direcció general d'aquest organisme.

2n. Una persona funcionària designada per la direcció general competent en matèria de treball, que exercirà, així mateix, les funcions de secretaria de la comissió.

2. La comissió de valoració ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en la seua composició es procurarà la presència equilibrada de dones i homes.

3. La comissió de valoració podrà recaptar en qualsevol moment la documentació que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en aquestes bases i la correcta avaluació de la subvenció que, si escau, poguera atorgar-se.

4. La Presidència de la Comissió de Valoració podrà convocar, a més, a altres persones en funció de les característiques de les matèries a analitzar. Aquestes assistiran a les reunions amb veu però sense vot.

5. La Comissió de Valoració elaborarà un informe d'avaluació de les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració esmentats. En aquest informe s'establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació.



Article 16. Criteris de valoració

1. En aplicació del que es preveu en l'article 165.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient seran valorades d'acord amb els següents criteris, i podran obtindre fins a 10 punts per cadascun d'aquests, amb un màxim de 40 punts:

a) En funció de l'àmbit geogràfic. Es valorarà la implantació geogràfica de la sol·licitant dins de la Comunitat Valenciana, segons el barem següent: local, 3 punts; comarcal, 5 punts; provincial, 7 punts; autonòmica, 10 punts.

b) En funció de la projecció de l'actuació en l'àmbit territorial sobre el qual es propose realitzar l'acció. Es valorarà de la manera següent:



Actuacions realitzades amb projecció en una província, 5 punts; actuacions amb projecció en dues províncies, 7 punts; actuacions amb projecció en les tres províncies de la Comunitat Valenciana, 10 punts.



c) En funció de les seccions d'activitat sobre les quals es propose realitzar l'actuació:

– 10 punts per a les tres seccions d'activitat econòmica amb major índex d'incidència total d'accidents amb baixa en jornada de treball a la Comunitat Valenciana i que el nombre total d'accidents de treball amb baixa en la citada secció d'activitat siga superior a 50, segons l'últim informe anual disponible de sinistralitat elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), en el moment de publicació de la convocatòria.

– 7 punts per a les següents quatre seccions d'activitat econòmica en les quals l'índex d'incidència total d'accidents amb baixa en jornada de treball haja sigut major a la Comunitat Valenciana i que el nombre total d'accidents de treball amb baixa en la citada secció d'activitat siga superior a 50, segons l'últim informe anual disponible de sinistralitat elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), en el moment de publicació de la convocatòria.



– 5 punts per a la resta de seccions d'activitat econòmica.

d) Pla d'actuació. S'efectuarà una valoració motivada de cadascun dels següents paràmetres, amb la puntuació que s'indica per a cadascun d'aquests, fins a un màxim de 10 punts:

1r. La consideració de determinats col·lectius com a destinataris preferents de les actuacions. Es valorarà que aquestes estiguen especialment dirigides a dones, persones desocupades, immigrants, grups necessitats d'especial protecció, persones amb discapacitat, facilitant en aquest cas l'accessibilitat als materials i documentació: 5 punts.

2n. Proporcionar a la totalitat de les persones assistents els materials elaborats amb motiu de l'acció, que permeten el seu seguiment, comprensió i posterior plasmació pràctica dels coneixements adquirits: 2,5 punts.

3r. La publicació en la pàgina web de la sol·licitant del material elaborat amb motiu de l'acció, perquè en prengueu coneixement per tercers i per a la seua projecció i utilització en favor d'una cultura de prevenció de riscos laborals: 2,5 punts.

2. El crèdit es distribuirà per ordre de major puntuació fins que s'haja esgotat la disponibilitat pressupostària.

3. En cas d'igual puntuació, s'atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles entitats que, d'acord amb l'article 11 del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell compten amb un Pla d'igualtat registrat per l'Autoritat Laboral, segons el que es disposa en l'RD 901/2020 de 13 d'octubre, encara no estant obligades legalment.



Si persistira la igualtat, s'atorgarà preferència a aquelles que tinguen la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenvolupament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.

Si finalment persistira la igualtat, el criteri de concessió serà per ordre de registre d'entrada de la sol·licitud.

Es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les entitats interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes.



Article 17. Proposta de concessió

1. La comissió de valoració formularà proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds.

2. La proposta de concessió haurà de contindre la relació de sol·licitants que compleixen els requisits exigits, indicant l'ordre de prelació que els haja correspost en aplicació dels criteris fixats en l'article 16 d'aquestes bases i fent constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cadascun d'aquests.



Article 18. Resolució de concessió i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspondrà a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

2. La proposta de concessió es formularà per l'òrgan col·legiat determinat en l'article 15 d'aquesta ordre, a través de l'òrgan instructor.



3. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que es preveu en l'article 25.5 de l'LGS.

Això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

La resolució haurà de ser motivada.

4. Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

5. Als efectes previstos en els articles 18 i 20 de l'LGS, es procedirà a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les subvencions concedides, amb expressió de la convocatòria, el programa i crèdit al qual s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i finalitat de la subvenció, així com, en la Base de Dades Nacional de Subvencions, en els termes previstos en les disposicions indicades.



6. Les resolucions de concessió o denegació de les ajudes esgotaran la via administrativa i, contra aquestes, podran interposar-se els recursos que establisca aquesta resolució de concessió, d'acord amb el que s'estableix en l'LPAC i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Article 19. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc, prèvia instrucció del corresponent procediment amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o revocació de la resolució de concessió.







Capítol III

Pagament, justificació, control i seguiment de les subvencions



Article 20. Pagament de la subvenció

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la manera següent:

a) Una bestreta del 30 per cent de l'import de la subvenció en el termini d'un mes a partir de la data de notificació de la resolució de concessió, prèvia sol·licitud de l'entitat beneficiària de l'ajuda.

b) El 70 per cent restant s'abonarà a la finalització de l'acció o programa per a la qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'acció subvencionada.

2. D'acord amb el que disposa l'article 34 de l'LGS, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció en tant la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, és a dir deutora per resolució de procedència de reintegrament.

3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS, sent aplicable el règim previst en l'article 25 d'aquestes bases.



Article 21. Règim de garanties

Les entitats beneficiàries estaran exonerades de la constitució de garantias, en virtut de l'article 171.5.f) de l'LHPS, que estableix l'exoneració d'aquelles entitats sense ànim de lucre, així com les federacions o agrupacions d'aquestes -entre les quals s'inclouen les organitzacions empresarials i sindicals, de manera genèrica-, sempre que desenvolupen projectes o programes vinculats a les àrees de, entre altres, ocupació; formació i qualificació professional.



Article 22. Justificació de la subvenció

La modalitat de justificació d'aquestes subvencions serà la de compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditoria en els termes previstos en l'article 74 de l'RLGS.

El compte justificatiu incorporarà, a més de la memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, a què fa referència l'apartat 1 de l'article 72 de l'RLGS, una memòria econòmica abreujada que contindrà, per remissió a l'article 7 d'aquestes bases, un estat representatiu de les despeses incorregudes en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupades, i, si escau, les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.

La citada memòria d'actuació justificativa haurà d'incloure, com a mínim, el contingut següent:

a) Una relació de les activitats realitzades, indicant el lloc, data de realització i nombre d'assistents, en el seu cas, així com el seu cost total.



b) Identificació del personal moderador, ponent i conferenciant que haja participat en cada acció de les previstes en l'article 5.2 d'aquestes bases, mitjançant document que haurà de ser signat per aquell i per qui represente l'entitat beneficiària.

c) La documentació justificativa de la formació professional o acadèmica del personal tècnic encarregat de la realització o direcció de cada acció subvencionada.

d) La identificació de les persones empresàries i treballadores que han assistit a l'acció subvencionada mitjançant un document en el qual s'identifique aquesta acció, així com les dades d'aquelles (nom, cognoms i NIF) i de l'empresa en la qual treballen (denominació i NIF).



e) Quan es realitzen accions de difusió previstes en l'article 5.2 d'aquestes bases, haurà d'acompanyar-se un exemplar del document gràfic o material que acredite la realització d'aquestes accions de difusió. Aquests materials, una vegada feta l'oportuna comprovació, hauran de ser retirats per la mateixa entitat en un termini de dos mesos des del pagament final de la subvenció. Si no es retiren, passaran a ser propietat de l'Administració.

f) Quan l'acció de difusió consistisca en la creació d'una pàgina web, o creació de continguts digitals per a la seua difusió en internet, l'entitat beneficiària haurà d'aportar documentació justificativa que acredite el caràcter nou d'aquest contingut o pàgina web, així com dades estadístiques sobre els accessos realitzats des de la seua creació.



Article 23. Termini de justificació

1. La justificació de la subvenció es realitzarà, com a màxim, el 30 de novembre (inclusivament) de l'exercici en què es concedisca la subvenció i, de conformitat amb el que es preveu en la normativa bàsica en matèria de procediment administratiu, es podrà contemplar una pròrroga dels terminis de realització i justificació, quan el projecte o activitat subvencionada no puga realitzar-se o justificar-se en el termini previst, per causes degudament justificades previstes.

2. En el cas que les despeses justificades foren inferiors a la subvenció concedida, aquesta es minorarà en la quantitat corresponent, devent la beneficiària procedir, si escau, al reintegrament de les quantitats rebudes en excés, incrementades amb els corresponents interessos.



3. En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el seu coneixement, concedint-li un termini de deu dies per a l'esmena d'aquelles. Si no es duguera a terme l'esmena requerida, es tindrà per no justificada la despesa corresponent.





Article 24. Comprovació de la realització de l'activitat

En compliment del que es disposa en els articles 165.2.j i 169.3 de l'LHPS, s'aprova el següent pla de control dirigit a la comprovació de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada:

1) Comprovació material de la justificació documental de la subvenció concedida mitjançant la revisió administrativa de la documentació que a aquest efecte s'estableix en aquestes bases com d'aportació preceptiva per les beneficiàries.

Aquesta comprovació material es durà a terme per la direcció general competent en matèria de treball.

2) Comprovació material sobre el terreny de l'efectiva realització de les activitats subvencionades.

Aquesta comprovació consistirà en la realització, aleatòria i sense previ avís, de visites als llocs de realització de les activitats subvencionades per part del personal designat per la direcció general competent en matèria de treball, durant l'execució de les actuacions objecte d'aquesta subvenció.



Article 25. Minoració, revocació i reintegrament de les subvencions

1. Correspondrà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament (o la data en què la deutora ingresse el reintegrament si és anterior a aquesta), o bé la declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'aquesta si aquest pagament no s'haguera efectuat, en cas que concórrega alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. Igualment, correspondrà el reintegrament de les quantitats percebudes en excés i l'exigència de l'interés de demora reportat des del moment del pagament de la subvenció fins hui en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la beneficiària no haja procedit al reintegrament voluntari previst en l'apartat 2 de l'article 23 d'aquesta ordre.

3. Correspondrà la minoració o, si escau, el reintegrament parcial de les quantitats concedides quan la beneficiària no justifique la totalitat de l'import subvencionat, en una quantia igual a la diferència entre el concedit i l'efectivament justificat, més els interessos de demora, en el seu cas.

4. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball seguint les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especialitats assenyalades en l'article 172 de l'LHPS.



Article 26. Règim sancionador

1. Serà aplicable a les organitzacions beneficiàries d'aquestes subvencions el règim sancionador regulat en els articles 173 a 177 de l'LHPS, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal, d'acord amb el procediment establit en la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Són òrgans competents per a la resolució del procediment sancionador els assenyalats en l'article 160 de l'LHPS.



Article 27. Tractament de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes previstes en aquestes bases comporta el tractament de dades de caràcter personal relatives a representants, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En el disseny de la sol·licitud, dels formularis, de l'aportació documental, en les publicacions i altres actes administratius hauran de tindre's en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades al necessari en relació amb els fins per als quals són tractades.

3. En la convocatòria s'inclourà la informació que ha de facilitar-se a les persones interessades en relació amb les seues dades de caràcter personal, de conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels aspectes següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització legal per part de les persones les dades de les quals es consulten, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.

4. En tota la gestió de les ajudes es garantirà una seguretat adequada de les dades personals, inclosa la protecció contra el tractament no autoritzat o il·lícit i contra la seua pèrdua, destrucció a mal accidental, mitjançant l'aplicació de mesures tècniques o organitzatives apropiades i aconseguir així la integritat i confidencialitat de les dades.



Article 28. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Article 29. Transparència

1. Sense perjudici de les obligacions de transparència que han de complir les entitats beneficiàries en virtut de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i l'article 18 de la Llei general de subvencions, han de complir les obligacions següents:



a) Subministrar a l'entitat concedent, amb el requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei de transparència, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment.

b) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

2. El compliment de les obligacions de publicitat activa s'ha de realitzar a través del portal web de l'organització sindical o empresarial, o bé utilitzant els mitjans electrònics de l'organització, associació o agrupació a la qual puga pertànyer.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Règim jurídic

Aquesta ordre es dicta de conformitat amb el que es disposa en el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, del Reglament que la desenvolupa aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, així com en la resta de normativa comunitària, estatal i autonòmica que resulte d'aplicació.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queda derogada l'Ordre 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor el mateix dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 15 de maig de 2023



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web