Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 de setembre de 2021, de la directora general d'Indústria, Energia i Mines, per la qual es resol la convocatòria, per a l'exercici 2021, d'ajudes per a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana. [2021/9703]

(DOGV núm. 9184 de 29.09.2021) Ref. Base de dades 008914/2021




Atesa la Resolució de 6 de maig del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria en l'exercici 2021, d'ajudes per a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana, publicada en el DOGV 9082 del 12 de maig de 2021.

Vista la Resolució de 31 d'agost de 2021, de la directora general d'Indústria, Energia i Mines, per la qual s'inadmet de manera definitiva la sol·licitud de l'expedient número INACER/2021/3.

Vista la proposta de concessió d'ajudes formulada per la Comissió Tècnica Instructora, de conformitat amb el que disposa el punt resolutiu tretzé de la convocatòria.

Considerant que les ajudes que es concedeixen a través de la present resolució tenen la consideració d'ajudes de minimis regulades en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352/1, 24 de desembre), de manera que, en tot cas, l'import de les esmentades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba la mateixa empresa durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros.

Considerant que aquesta convocatòria queda sotmesa a més a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament sobre el procediment per a la concessió de subvencions.

En aplicació de la delegació de la competència per a resoldre continguda en el punt resolutiu catorzé de la convocatòria, en concordança amb el que es disposa en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'industrialització, en l'article de la qual 12 es delega en la persona titular de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la competència per a resoldre la concessió o denegació de les ajudes a què es refereix la convocatòria a dalt referenciada, resolc:



Primer. Concessió

Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0551 del capítol VII, del programa 722.20, Política industrial, del pressupost de la Generalitat per a 2021, a les següents empreses sol·licitants, per les quanties d'ajuda i conforme a la despesa a justificar que es detalla, amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, en la convocatòria respectiva i en les bases reguladores d'aquestes:



Segon. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les empreses beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització, així com en la resolució de convocatòria i en aquesta resolució de concessió.

2. Les empreses beneficiàries deuran realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada juntament amb la sol·licitud, respectant els costos presentats en la taula normalitzada. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'empresa beneficiària de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: abans de l'1 d'octubre de 2021 s'hauran de comunicar electrònicament a la direcció general d'Indústria, Energia i Mines i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el projecte d'inversió.



b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: abans de l'1 d'octubre de 2021 s'hauran de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la direcció general d'Indústria, Energia i Mines.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa la fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del projecte inicial.



4. L'empresa sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, podent donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

5. Les tecnologies, prototips, desenvolupaments o mínim producte viable resultat dels projectes subvencionats hauran d'aplicar-se i utilitzar-se en un centre productiu de la pime beneficiària situat en la Comunitat Valenciana i mantindre's en l'inventari de la pime beneficiària durant almenys 3 anys, comptats a partir de la finalització del termini de justificació. Això no impedirà la substitució en el cas que hagen quedat obsolets o s'hagen avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica de la pime beneficiària es mantinga en Comunitat Valenciana durant el període mínim anterior. La venda dels actius subvencionats abans del termini indicat de 3 anys comportarà la revocació de la subvenció, amb l'obligació de la seua devolució íntegra, més els interessos reportats des de la data del seu pagament.

6. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les empreses sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar qualsevol altra ajuda minimis rebuda des de la presentació de la sol·licitud, altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450



Tercer. Termini de realització de les actuacions subvencionables

Els projectes de col·laboració hauran de desenvolupar-se entre l'1 de gener de 2021 i la data de justificació de la subvenció. Excepcionalment, i prèvia sol·licitud justificada abans de l'expiració del termini anterior, la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà autoritzar l'ampliació d'aquest termini, sense que en cap cas la mateixa puga superar els 9 mesos des de l'endemà a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta autorització imposarà a l'empresa l'obligació d'acreditar, mitjançant addenda a l'informe de l'empresa auditora, la finalització del projecte de col·laboració dins del termini ampliat, i el seu incompliment o la falta de presentació en termini d'aquesta addenda, podrà suposar la revocació total o parcial de la subvenció, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament.



Quart. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que s'estableix l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i s'enquadren en alguna de les categories detallades en els següents apartats:

a) Col·laboracions externes: costos de la contractació dels serveis de les startups o pimes tecnològiques que participen en el projecte, així com d'una entitat dinamitzadora de l'acceleració, conforme a les activitats descrites en la lletra b) de l'apartat 1 de l'article 6. El cost màxim subvencionable de l'entitat dinamitzadora no podrà superar el 20 % del pressupost total subvencionable (sumatori de despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria).

b) Despeses del personal propi de la pime industrial destinat directament al projecte de col·laboració: import efectivament pagat en la data de la justificació de l'ajuda dels costos de personal laboral propi de la pime industrial empleat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i Seguretat Social a càrrec de l'empresa), en el percentatge de temps que es justifique es puga imputar al desenvolupament del projecte, i fins a un import màxim del 20 % del pressupost total subvencionable (sumatori de despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria). El topall màxim de retribució mensual bruta en nòmina computable per al càlcul de la part subvencionable és de 4.500 euros, incloent-hi la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.

c) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud. Aquest cost no serà subvencionable si la pime industrial beneficiària està obligada per llei a auditar els seus comptes.

2. Són aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents regles:

a) Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració, sense perjudici que sí que puguen rebre altres ajudes públiques altres costos no inclosos en el model normalitzat de taula de costos encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte.

b) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa del projecte de col·laboració a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en la taula de costos estimats.

c) No s'acceptarà la subcontractació de persones o entitats vinculades a l'empresa beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



d) Quan l'import de la contractació d'una col·laboració externa supere la quantia establida en la legislació vigent de contractació per al contracte menor de serveis, l'empresa beneficiària haurà de disposar d'almenys tres ofertes de diferents empreses proveïdores, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament en una declaració responsable aquesta elecció menys econòmica. No obstant l'anterior, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei a contractar, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que els presten o subministren. Totes dues declaracions responsables deuran, si és el cas, presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació.

e) En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



f) La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

– Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

– Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

– Efectes o altres instruments mercantils garantits: còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament a l'empresa proveïdora per l'entitat que ho haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagat la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor de la part creditora per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a la mateixa de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les parts signants de l'acord de cessió per a realitzar aquest negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



Cinqué. Justificació de les ajudes

1. Les empreses beneficiàries hauran de presentar, la documentació justificativa fins al 15 de novembre de 2021 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se és la següent:

a) Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b) Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del projecte de col·laboració subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c) Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions.

d) Informe de l'entitat dinamitzadora de l'acceleració que justifique que al final de projecte de col·laboració subvencionat el nivell de maduresa de la tecnologia desenvolupada se situa entre TRL 7 i TRL 9, així com la possibilitat d'implementació del MPV i d'accelerar la transició tecnològica de la pime industrial.

e) Només en cas que l'empresa beneficiària haguera denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, deurà a més aportar les certificacions relacionades en el punt 5, apartat h, del resolc nové de la convocatòria.



Els models normalitzats anteriors estaran disponibles en l'apartat Impresos Associats del procediment https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=21658&version=amp, al qual també pot accedir-se a través del següent enllaç: https://cindi.gva.es/es/web/industria-e-i-d-i/incentius-i-ajudes, apartat IV Ajudes per a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana.



3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

4. El pagament de les ajudes es realitzarà després de la comprovació de la documentació justificativa per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, conforme al que es disposa en la convocatòria, en la resolució de concessió i en la Llei general de subvencions.



sisé. Minoració i reintegrament

1. Procedirà la minoració o revocació de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les empreses beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents suposats:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del projecte de col·laboració aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables o comprovació posterior de la superació del límit màxim d'ajudes minimis en 3 exercicis fiscals.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei general de subvencions.

2. Quan el compliment per l'empresa beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, si és el cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. En el cas que l'empresa beneficiària justifique, en qualsevol de les categories de despesa, un import inferior a l'aprovat en la concessió per a aquesta mena de cost, no s'admetran la compensació entre diferents tipus de costos aprovats, i l'import de l'ajuda es reduirà en la quantia corresponent. Si s'admetrà la compensació entre diferents costos admesos dins de la mateixa categoria de despeses.

4. A l'efecte de què es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si és el cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % del pressupost aprovat inicial, o del 90 % del pressupost del projecte modificat prèvia comunicació o autorització, sempre que en aquest cas supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.



c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració, la revocació o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei general de subvencions, el seu Reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Seté. Informació i publicitat

Totes les empreses beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria, deuran informar d'aquesta, publicant obligatòriament en un apartat específic del seu portal web, la concessió de l'ajuda per aquesta conselleria, de l'import concedit i una referència genèrica del projecte d'inversió per al qual es concedeix l'ajuda. El compliment d'aquesta obligació es justificarà davant l'empresa auditora, mitjançant impressió de la pantalla de la web en la qual conste. L'incompliment d'aquesta obligació de publicitat podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el punt resolutiu sisé d'aquesta resolució. Aquesta informació haurà de mantindre's publicada en el portal web almenys durant 3 anys comptats des de la data límit de justificació de les ajudes.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 24 de setembre de 2021.– La directora general d'Indústria, Energia i Mines: María Empar Martínez Bonafé.

Mapa web