Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 9 de setembre de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva del lloc TE16, tècnic o tècnica informàtics, de la Subdirecció de Sistemes, per mitjà d'un procediment de cobertura externa mitjançant el sistema de concurs oposició. [2021/9635]

(DOGV núm. 9183 de 28.09.2021) Ref. Base de dades 008865/2021




El lloc TE16 tècnic o tècnica informàtic, de la Subdirecció de Sistemes es troba vacant, després d'haver quedat desert, en primer lloc, el procediment de cobertura interna, acordat a partir de la Resolució de 15 de febrer de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances (IVF), per la qual s'acorda l'oferiment a cobertura interna dels llocs creats en la nova Relació de Llocs de treball de l'IVF, aprovada pel Consell General de l'IVF en la sessió celebrada el 24 de juliol de 2020.



Igualment, per Resolució de 7 de juliol de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva del lloc TE16, tècnic o tècnica informàtics, de la subdirecció de sistemes, per mitjà d'un procediment de promoció interna pel sistema de concurs oposició s'inicià un procés de promoció interna que també va quedar desert al no haver-se rebut cap sol·licitud.



En desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2020, aprovada pel director general de l'Institut Valencià de Finances, en data 29 de desembre de 2020 (DOGV 8987, 31.12.2020), i vist el que es disposa en l'article 8 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Generalitat, així com el que es disposa en la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, i fent ús de la facultat d'autoorganització del treball que té l'IVF, l'aplicació pràctica del qual correspon al seu director general, amb competències per a l'execució dels processos selectius, establint els criteris que han de regir aquests, així com per a l'aprovació de les convocatòries de proves d'admissió per a la selecció del personal propi al servei de l'IVF en virtut del que es disposa en l'article 6.3. i i k del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances, aprovat pel Decret 118/2018, de 23 d'agost, del Consell, resolc:



Primer

Convocar la provisió del lloc TE16 tècnic/a informàtic/a, mitjançant un procediment de cobertura externa.



Segon

Aprovar les bases de la convocatòria que figuren com a annex a la present resolució.



Tercer

Publicar la present resolució en el DOGV i en la pàgina web de l'IVF (http://www.ivf.gva.es).



La present convocatòria i els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu exhaureixen la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació. Igualment podrà interposar-se directament un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València, article 8.3 i 14 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es considere procedent.



València, 9 de setembre de 2021.– El director general: Manuel Illueca Muñoz.





Bases de la convocatòria de cobertura externa mitjançant el sistema de concurs oposició per a la provisió definitiva del lloc TE16, tècnic/a d'informàtic/a de l'Institut Valencià de Finances.



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal laboral, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir un lloc de treball de tècnic o tècnica informàtic/a, per cobertura externa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

Per a ser admés a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, l'exposat en l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, conforme al que es disposa en l'article 63 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

b) Tindre setze anys complits i no haver arribat a l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir-se per llei.



c) Estar en possessió del títol d'Enginyeria informàtica; o bé, títol universitari oficial de grau equivalent, que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

d) Habilitació: no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració de l'Estat, o de l'Administració autonòmica o local, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma, o a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

e) Capacitat: no patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents al lloc convocat.

f) Les condicions per a ser admés a les proves, hauran de complir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la provisió definitiva.

g) Acreditar la competència lingüística en els coneixements de valencià del nivell que es determine reglamentariament respectant d'aquesta manera el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents.

L'IVF podrà requerir als aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podria quedar exclosa del procés selectiu.

No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que tinga ja la condició de personal laboral fixe del grup professional objecte de la present convocatòria.

Les persones amb diversitat funcional que desitgen accedir al procés, l'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS) establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho precisen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.

L'OTS podrà, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar als qui així ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant Dictamen Tècnic Facultatiu emés per l'òrgan competent.

En tot cas i de manera independent, els qui resulten seleccionats hauran de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del seu desenvolupament si així se'ls requereix, certificat d'estar en possessió de la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la corresponent convocatòria.



3. Identificació i funcions



Núm. lloc TE16

Denominació: Tècnic/a Departament de Sistemes d'informació i manteniment

Grup professional Grup A

Retribucions complementàries 22E041

Dependència funcional Cap de Departament de Sistemes d'informació i manteniment

Ocupant actual Vacant

Funcions Programar, estudiar, proposar, gestionar, controlar, inspeccionar, assessorar i, en general, aquelles funcions assignades al departament.





4. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds seran adreçades a la Subdirecció Legal de l'IVF, plaça Nàpols i Sicília, 6 – 46003 València, segons el model d'instància que s'incorpora com a model en l'annex III de les presents bases i que es troba disponible en la pàgina de l'IVF (http://www.ivf.gva.es).

La presentació de sol·licituds es farà, de manera preferent, en el registre d'entrada d'aquesta entitat o bé en qualsevol dels registres i oficines públiques a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si les sol·licituds es presenten a través de les oficines de correus, hauran d'anar en sobre obert per a ser datades i segellades pel funcionari corresponent abans de ser certificades.

El termini per a la presentació de la sol·licitud serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



5. Admissió de sol·licituds

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i podran únicament demanar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit la base 4 per a la presentació de sol·licituds.

Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, i després de la comprovació del compliment dels requisits de participació, el director general de l'IVF publicarà la relació provisional d'admesos i exclosos a la realització de les proves, en la pàgina web de l'IVF.

Els aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la mencionada relació provisional, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, els aspirants comprovaran no sols que no figuren recollits en la relació provisional d'exclosos, sinó que, a més, els seus noms i dades consten correctament en les pertinents relacions d'aspirants admesos.

Després d'haver transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la llista d'admesos i excloses a la realització de les proves que es publicarà en la pàgina web de l'IVF. En aquesta resolució s'establirà, amb almenys 15 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de la celebració i l'hora de començament d'aquestes proves, així com, en el seu cas, l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, segons el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



6. Proves selectives

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

6.1. Desenvolupament de la fase d'oposició.

Ateses les característiques del lloc a cobrir, i després de l'aplicació del barem detallat en l'annex II, la fase d'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris, que hauran de realitzar les persones aspirants.

6.1.1. Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari tipus test de 60 preguntes, sobre el temari recollit a l'annex II, amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a un minut per pregunta.

6.1.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzaran en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució les persones aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

a) Primera part. Consistirà a contestar per escrit a 10 preguntes teoricopràctiques de resposta breu sobre el temari de l'annex II. El temps de realització serà determinat prèviament per l'Òrgan Tècnic de Selecció (d'ara en avant, OTS) i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 40 minuts.



b) Segona part. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en la totalitat del temari de l'annex II. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS i, en cap cas, serà inferior a 1 hora i 30 minuts.

6.2. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuiran de la següent manera:

a) Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 15 punts.



El nivell de coneixements exigits per a aconseguir els 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes.

Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.

La fórmula de correcció serà: Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

En cas de no superar aquest exercici no es procedirà a la correcció del segon exercici.

b) Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 30 punts dels quals 15 punts correspondran a les preguntes teoricopràctiques i 15 punts al cas pràctic.

En cas de no superar la puntuació mínima de 15 punts en la primera part de l'exercici (preguntes teoricopràctiques) no es procedirà a la correcció de la segona part (supòsit pràctic).

6.3. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30,00 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions parcials obtingudes en els exercicis esmentats.

6.4. Fase de concurs.

Solament podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

La puntuació de la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II:

– Un màxim de 20 punts correspondrà a mèrits relacionats amb la formació de les i els aspirants d'acord amb el que es determina en l'annex III.

– Un màxim de 20 punts correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència de les i els aspirants d'acord amb el que s'estableix en l'annex III de la present convocatòria.

6.5. Resultat del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació, es configurarà la llista provisional, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquestes coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat aquest es dirimiria per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat, s'adjudicarà en favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.



En cas de persistir l'empat, si fora entre persones de diferent sexe, es dirimiria en favor del sexe que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del grup professional convocat.



Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimiria per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciaria aquest ordre per la lletra F conformement amb el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



7. Desenvolupament de les proves selectives

7.1. Desenvolupament de les proves selectives.

El primer exercici, no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar des de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en la pàgina de l'IVF, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i caldrà que hi haja un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.

L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, el farà públic l'OTS amb la publicació en la pàgina web de l'IVF, de conformitat amb el que s'estableix en la base 11 de la convocatòria.

7.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves.



Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

Perdran el dret a participar-hi quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre a la persona aspirant, sempre que es posen de manifest amb l'antelació escaient, no haja finalitzat l'exercici corresponent i, aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat. Especialment, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, ben acreditat, la seua situació quedaria condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, però no podran demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que hagen superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten escaientment que no poden assistir per motius de seguretat.



7.3. Regles generals per a la realització de les proves.

Les persones aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, però podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de la seua finalització, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat de les persones aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada, de la sol·licitud d'admissió a les proves.

En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i s'anul·laran tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



8. Llista d'aprovats i fase de concurs

En finalitzar cadascun dels exercicis d'oposició, l'OTS publicarà en la pàgina web de l'IVF la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat i puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la fase d'oposició únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.

Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 6, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs. A les persones incloses en les dites llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de la còpia del formulari de sol·licitud i previstos en l'annex II. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de l'IVF, únicament seria necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en la fulla o formulari de sol·licitud de participació en el procés selectiu (annex III).



Realitzada la valoració dels mèrits, es publicaran en la pàgina web de l'IVF les llistes provisionals de persones que hagen superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Una vegada resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 6. En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es disposa en les bases 1 i 9 de la present convocatòria.

L'OTS elevarà a la Direcció General de l'IVF la relació definitiva amb les persones aprovades per ordre de puntuació total.



9. Nomenament

Després d'haver conclòs el procés de selecció, el director general de l'IVF, dictarà resolució que es publicarà en el DOGV, i procedirà al nomenament de la persona aspirant que haja obtingut la millor puntuació resultant del concurs oposició, com a personal laboral indefinit de l'IVF, per a l'acompliment de les funcions assignades al lloc convocat, que inclourà un període de prova de 4 mesos, durant el qual l'IVF avaluarà el correcte acompliment del lloc de treball. La situació d'incapacitat temporal durant el període de prova interromprà el còmput d'aquest.



Formalitzat el contracte, una còpia d'aquest s'entregarà al treballador en un termini màxim de 15 dies des que es va iniciar l'activitat.

Durant aquest període, la persona en pràctiques desenvoluparà les activitats pròpies del lloc de treball que corresponga, i serà objecte d'avaluació i qualificació les següents aptituds i comportaments professionals, en relació amb:

– Capacitat de treball i rendiment professional

– Sentit de la responsabilitat i eficiència

– Interés per l'aprenentatge, disposició i iniciativa

– Integració en l'equip de treball

– Adequació de les seues relacions internes i/o externes

– Adaptació a situacions d'estrés, imprevistos, etc.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura del lloc convocat, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament, l'òrgan tècnic de selecció atés l'ordre de puntuació, podrà requerir al següent aspirant i proposar-lo per al seu possible nomenament.



10. Òrgan tècnic de selecció

D'acord amb l'apartat 12 de la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, l'Òrgan Tècnic de Selecció de la present convocatòria estarà compost per quatre membres, que seran designats per resolució de la sotssecretaria de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, a la qual es troba adscrita l'IVF.

Només un d'ells podrà ser personal al servei de l'entitat convocant. Aquest membre exercirà les funcions de secretària o secretari, amb veu però sense vot. La resta de personal serà designat d'entre aquell personal de la Generalitat i el seu sector públic instrumental o d'altres Administracions públiques que ocupen places els requisits de formació de les quals i funcions assignades siguen equivalents o similars a aquells que s'estableixen per a les places objecte de la convocatòria.

En tot cas, els membres de l'òrgan col·legiat de selecció no podran haver fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

El nomenament de les persones membre de l'òrgan tècnic de selecció es realitzarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el DOGV, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a l'execució dels procediments selectius i l'avaluació de les proves i mèrits de les persones aspirants, tant en la fase d'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de les mesures calga amb vista al desenvolupament correcte de les proves selectives.



Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan es donen en elles alguna de les circumstàncies descrites en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i altra normativa vigent.



11. Borsa d'ocupació

Finalitzat el procés selectiu, es constituirà una borsa d'ocupació temporal, que es publicarà en la pàgina web de l'IVF (http://www.ivf.gva.es), per a cobrir les necessitats de contractació temporal, que podran ser cridades per a substituir a les persones seleccionades per a cobrir els llocs de treball, en el cas que no hagen superat el període de prova establit o es produïsca la seua renúncia o baixa, així com per a cobrir les necessitats de personal de la categoria convocada, amb els candidats/ates que hagen superat el primer examen de la fase d'oposició per ordre de puntuació.

Aquesta borsa substituirà a qualsevol borsa anterior de la mateixa categoria.

El règim de constitució i funcionament d'aquesta borsa s'ajustarà al que disposa la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual es dicten instruccions i es disposa la publicació de l'III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





12. Publicitat

Totes les resolucions que es dicten pel director general de l'IVF, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS es publicaran en la pàgina de l'IVF: http://www.ivf.gva.es/es (Cercador d'Ocupació / Borses d'ocupació / Beques, Descripció: Processos oberts).

Tot això sense perjudici de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de les resolucions dictades per la direcció general que convoquen la provisió de la plaça, i amb el nomenament de l'aspirant que haja obtingut major puntuació de conformitat amb el que s'estableix en la base 9.



13. Recursos

La present convocatòria i tots els actes administratius que es dicten en el desenvolupament del procés selectiu, exhaureixen la via administrativa, i contra aquests podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació. Igualment podrà interposar-se directament un recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València, segons els articles 8.3 i 14 de la Llei 28/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 28/ 1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que es considere procedent.

Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar amb el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





ANNEX I

Temari



Part general



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques.

Tema 2. La Constitució Espanyola de 1978: l'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: organització política i administrativa. Les competències pròpies de les comunitats autònomes.



Tema 3. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

Tema 4. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: el president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, atribucions i funcions. La seua potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

Tema 5. La Unió Europea. El dret originari: els tractats constitutius. El dret derivat: els reglaments, les directives i les decisions. La política de lliure competència. Les ajudes públiques. Ajudes compatibles amb el mercat comú: marc jurídic.

Tema 6. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda i pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. Pressupostos de la Generalitat: contingut, elaboració i estructura. Sector públic instrumental de la Generalitat. Subvencions.

Tema 7. Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i de funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF), i article 171 de la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat.

Tema 8. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals. Els òrgans de les administracions públiques. Dels organismes públics estatals: les entitats públiques empresarials d'àmbit estatal i els fons mancats de personalitat jurídica del sector públic estatal.

Tema 9. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte de la llei. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat d'homes i dones.

Tema 10. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: transparència en l'activitat pública. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.





Part especial



I. Organització i gestió dels sistemes d'informació.



Tema 1. Definició, estructura i dimensionament eficient dels sistemes d'informació. La informació en les organitzacions. Les organitzacions basades en la informació. L'Administració com a cas específic d'aquesta mena d'organització.

Tema 2. Models de governança TIC. Organització i instruments operatius de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l'Administració local. La transformació digital de l'Administració local.



Tema 3. Organització i funcionament d'un centre de sistemes d'informació. Funcions de desenvolupament, manteniment, sistemes, bases de dades, comunicacions, seguretat, qualitat, microinformàtica i atenció a usuaris.

Tema 4. Direcció i gestió de projectes de tecnologies de la informació. Planificació estratègica, gestió de recursos, seguiment de projectes, presa de decisions.

Tema 5. Metodologies predictives per a la gestió de projectes: GANTT, PERT. Metodologies àgils per a la gestió de projectes. Metodologies lean.

Tema 6. Auditoria informàtica. Concepte i continguts. Administració, planejament, organització, infraestructura tècnica i pràctiques operatives.

Tema 7. Adquisició de sistemes: estudi d'alternatives, avaluació de la viabilitat i presa de decisió. Alternatives bàsiques de decisió en el camp de l'equipament hardware i software.

Tema 8. Accessibilitat i usabilitat. W3C. Disseny universal. Disseny web adaptatiu.

Tema 9. Interoperabilitat de sistemes. L'Esquema Nacional d'Interoperabilitat. Dimensions de la interoperabilitat. Les Normes Tècniques d'Interoperabilitat. Interoperabilitat dels documents i expedients electrònics i normes per a l'intercanvi de dades entre Administracions Públiques.

Tema 10. Seguretat de sistemes. Anàlisi i gestió de riscos. Eines. L'Esquema Nacional de Seguretat. Adequació a l'Esquema Nacional de Seguretat. Estratègia Nacional de Seguretat. CCN-STIC.

Tema 11. Infraestructures, serveis comuns i compartits per a la interoperabilitat entre Administracions Públiques. Cl@ve, la Carpeta Ciutadana, el Sistema d'Interconnexió de Registres, la Plataforma d'Intermediació de Dades, i altres serveis.





II. Tecnologia bàsica



Tema 12. Equips departamentals. Servidors. Mesures de seguretat per a equips departamentals i servidors. Centres de procesament de dades: disseny, implantació i gestió.

Tema 13. Dispositius personals de PC i dispositius mòbils. La connectivitat dels dispositius personals. Mesures de seguretat i gestió per a equips personals i dispositius mòbils.

Tema 14. Sistemes d'emmagatzematge per a sistemes grans i departamentals. Dispositius per a tractament d'informació multimèdia. Virtualització de l'emmagatzematge. Còpies de seguretat.

Tema 15. Tipus de sistemes d'informació multiusuari. Sistemes grans, mitjans i xicotets. Servidors de dades i d'aplicacions. Virtualització de servidors.

Tema 16. Conceptes i fonaments de sistemes operatius. Evolució i tendències. Sistemes operatius UNIX-LINUX. Fonaments, administració, instal·lació, gestió. Sistemes operatius Microsoft. Fonaments, administració, instal·lació, gestió. Conceptes bàsics d'altres sistemes operatius: US X, iOS, Android, z/US. Sistemes operatius per a dispositius mòbils.

Tema 17. Els sistemes de gestió de bases de dades SGBD. El model de referència de ANSI. El model relacional. El llenguatge SQL. Normes i estàndards per a la interoperabilitat entre gestors de bases de dades relacionals.

Tema 18. Arquitectura de desenvolupament en la web. Desenvolupament web front-end. Scripts de client. Frameworks. UX. Desenvolupament web en servidor, connexió a bases de dades i interconnexió amb sistemes i serveis.

Tema 19. Entorn de desenvolupament Microsoft.net. Entorn de desenvolupament JAVA. Entorn de desenvolupament PHP.

Tema 20. Software de codi obert. Software lliure. Conceptes base. Aplicacions en entorn ofimàtic i servidors web.

Tema 21. Intel·ligència artificial: l'orientació heurística, intel·ligència artificial distribuïda, agents intel·ligents. Gestió del coneixement: representació del coneixement. Sistemes experts. Eines.

Tema 22. Sistemes CRM (Customer Relationship Management) i ERP (Enterprise Resource Planning). Generació d'informes a la direcció. E-learning: conceptes, eines, sistemes d'implantació i normalització.



Tema 23. Els sistemes d'informació geogràfica. Conceptes i funcionalitat bàsics.

Tema 24. Gestió de les dades corporatives. Magatzem de dades (Data-Warehouse). Arquitectura OLAP. Mineria de dades. Big Data. Captura, anàlisi, transformació, emmagatzematge i explotació de conjunts massius de dades. Entorns Hadoop o similars. Bases de dades NoSQL.

Tema 25. Llenguatges i eines per a la utilització de xarxes globals. HTML, CSS i XML. Navegadors web i compatibilitat amb estàndards.



Tema 26. Comerç electrònic. Mecanismes de pagament. Gestió del negoci. Factura electrònica. Passarel·les de pagament.

Tema 27. El xifratge. Algorismes de xifratge simètrics i asimètrics. La funció hash. El notariat.

Tema 28. Identificació i signatura electrònica. Marc europeu i nacional. Certificats digitals. Claus privades, públiques i concertades. Formats de signatura electrònica. Protocols de directori basats en LDAP i X.500. Altres serveis. prestació de serveis públics i privats. Infraestructura de clau pública (PKI). Mecanismes d'identificació i signatura: «Smart Cards» DNI electrònic, mecanismes biomètrics.

Tema 29. Adaptació d'aplicacions i entorns als requisits de la normativa de protecció de dades segons els nivells de seguretat. Eines de xifratge i auditoria.

Tema 30. El tractament d'imatges. Tecnologies de digitalització i d'impressió. Impressió 3D. Reconeixement òptic de caràcters (OCR, ICR). Reconeixement biomètric.



III. Enginyeria dels sistemes d'informació



Tema 31. Anàlisi del domini dels sistemes: modelatge de domini, model entitat relació i models de classes. Anàlisi dinàmica de sistemes: modelatge de processos, modelatge dinàmic i BPMN (Business Process Model and Notation). Anàlisi d'aspectes no funcionals: rendiment, seguretat, privacitat. Disseny arquitectònic de sistemes. Diagrames de desplegament.

Tema 32. Tècniques de disseny de software. Disseny per capes i patrons de disseny.

Tema 33. L'elaboració de prototips en el desenvolupament de sistemes. Disseny d'interfícies d'aplicacions. La metodologia de planificació i desenvolupament de sistemes d'informació mètrica.

Tema 34. Processos de proves i garantia de qualitat en el desenvolupament de software. Planificació, estratègia de proves i estàndards. Nivells, tècniques i eines de proves de software. Criteris d'acceptació de software.

Tema 35. Models d'integració contínua. Eines i les seues aplicacions.

Tema 36. Mètriques i avaluació de la qualitat del software. La implantació de la funció de qualitat. Manteniment de sistemes. Manteniment predictiu, adaptatiu i correctiu. Planificació i gestió del manteniment. Gestió de canvis en projectes de desenvolupament de software. Gestió de la configuració i de versions. Gestió d'entorns.

Tema 37. La qualitat en els serveis d'informació. El Model EFQM i la Guia per als serveis ISO 9004.

Tema 38. Gestió documental. Gestió de continguts. Tecnologies CMS i DMS d'alta implantació. Sistemes de recuperació de la informació. Polítiques, procediments i mètodes per a la conservació de la informació.

Tema 39. Planificació i control de les TIC: gestió de serveis i infraestructures TIC, gestió del valor de les TIC. Acords de nivell de servei. Gestió d'incidències. Bases conceptuals de ITIL (IT Infrastructure Library), i CoBIT (Control Objectives for Information and Related Technology), objectius de control i mètriques.





ANNEX II

Barem fase de concurs de la convocatòria de concurs oposició

per a la provisió definitiva del lloc TE16 tècnic o tècnica informàtic/a, que depén de la Subdirecció de Sistemes de l'Institut Valencià de Finances



En la fase de concurs a la qual es refereix la base 6 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el següent barem:



A. Experiència professional: màxim 30 punts.

Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el següent barem:

a) 0,30 punts per mes complet de servei en actiu en l'IVF desenvolupant funcions relacionades amb les del mateix grup del lloc convocat.

b) 0,15 punts per mes complet treballant en empreses del sector privat desenvolupant funcions relacionades amb les del lloc convocat.



c) 0,09 punts per mes complet de treball en altres administracions púbiques en llocs que pertanyen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria laboral a les del lloc convocat.



L'experiència professional s'acreditarà conforme als següents criteris:

Els treballs per compte d'altre, mitjançant el contracte de treball i certificació de l'empresa de les funcions, quan aquestes no es puguen deduir dels termes del contracte, sense que s'admeta en cap cas contradicción entre ambdós documents. Tot i això, serà obligatòria la presentació del certificat de vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue.

Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència fiscal o IAE, i certificat de col·legiació, si escau, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o la Mutualitat corresponent. Per tal d'evidenciar el desenvolupament d'activitats relacionades amb el lloc s'haurà d'aportar certificat de les empreses a les quals s'haja prestat serveis o còpia de les factures emeses amb el concepte de la prestació del servei.



El treball per administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.



B. Formació: màxim 10 punts.

Aquest concepte es valorarà fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els següents criteris:

1. Titulació acadèmica oficial: màxim 2,00 punts

Per cada titulació acadèmica oficial addicional, directament vinculada amb la plaça convocada (supòsit en el qual es consideraran titulacions valorables totes aquelles relacionades de manera directa amb l'economia, la comptabilitat, l'administració o el dret), de nivell igual al que s'exigeix per a pertànyer al grup A, excepte el que es requereix per a accedir-hi, a raó de 2 punts per títol:

– Doctorat, màster universitari oficial, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 2 punts per títol oficial.



2. Formació complementària: màxim 3 punts

– Cursos de formació que s'hagen fet en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria:

Cursos de formació i perfeccionament rebuts que hagen sigut convocats, organitzats o homologats per administracions públiques, universitats o fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, col·legis professionals i centres o organismes públics de formació, així com per entitats de prestigi reconegut en la matèria impartida, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de la plaça que es convoca, de duració igual o superior a 15 hores.

Cursos que hagen sigut convocats o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, per centres de formació de personal empleat públic o per les organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques vigents en el moment de realització dels cursos, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de la plaça que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià ni els d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, els cursos de doctorat o els de les diferents institucions de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ordenació de recursos humans o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Es valoraran els cursos certificats o en condicions de ser-ho en la data de finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud, d'acord amb l'escala següent:

a) De 100 o més hores: 1,00 punts.

b) De 75 o més hores: 0,75 punts.

c) De 50 o més hores: 0,50 punts.

d) De 25 o més hores: 0,25 punts.

e) De 15 o més hores: 0,10 punts.

Per al supòsit de cursos en matèria d'igualtat o de prevenció de riscos laborals que s'hagen fet en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria, l'escala de valoració serà la següent:



a) De 100 o més hores: 1,25 punts.

b) De 75 o més hores: 1,00 punts.

c) De 50 o més hores: 0,75 punts.

d) De 25 o més hores: 0,50 punts.

e) De 15 o més hores: 0,35 punts.

La docència impartida en qualsevol dels cursos detallats més amunt. Es valorarà la suma de les hores de cada curs diferent impartit, i no seran susceptibles de valoració les impartides en successives edicions d'un mateix curs.

La impartició de cursos es valorarà d'acord amb l'escala següent:



a) 100 o més hores: 1,50 punts.

b) 50 o més hores: 1,00 punts.

c) 10 o més hores: 0,50 punts.

– Màster propi o altres títols de postgrau expedits per les universitats, sempre que no hagen servit per a l'accés al grup al qual estiga adscrit el lloc objecte de la convocatòria i no hagen sigut valorats en l'apartat B.1 Titulació acadèmica oficial.

Es valoraran d'acord amb l'escala següent:

a) De 300 o més hores: 1,50 punts.

b) De 200 o més hores: 1,00 punts.

c) De 100 o més hores: 0,75 punts.



3. Coneixements de valencià:

Es valoraran fins a un màxim de 3,5 punts, una vegada que s'haja acreditat estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandarització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI), d'acord amb la puntuació següent:

– Grau elemental (B1): 0,75 punts

– B2: 1,00 punts

– Grau mitjà (C1): 2,00 punts

– Grau superior (C2): 3,00 punts

– Per cada certificat de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge en els mitjans de comunicació i correcció de textos), s'afegirà: 0,50 punts, amb un màxim d'un.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

4. Coneixement d'idiomes comunitaris:

Es valorarà, fins a un màxim d'1,50 punts, el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats, i s'ha d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats de l'Espai Europeu d'Educació Superior que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots els que s'indiquen en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

Per cada idioma, es valorarà la puntuació més alta que s'obtinga, de conformitat amb el que estableix el quadre següent:

Mapa web