Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 d'agost de 2021, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'autoritza a Niordseas, SL, la instal·lació d'un establiment d'aqüicultura en terrenys de domini públic maritimoterrestre enfront del terme municipal del Campello (expedient ANIA/03.0017). [2021/9375]

(DOGV núm. 9183 de 28.09.2021) Ref. Base de dades 008877/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: empresa privada
      Descriptors toponímics: El Campello



Tenint en compte l'expedient instruït a petició de Eduardo Soler Torres, en representació de Niordseas, SL, amb CIF B62144076 i domicili social en C/ Manuel Sanchis Guarner, núm. 3 de La Vall d'Uixó CP 12600 (Castelló) en sol·licitud d'autorització per a la instal·lació d'aqüicultura, explotació marina per a la cria i engreix de peixos en gàbies flotants, en terrenys de domini públic maritimoterrestre enfront del municipi del Campello (Alacant).

Resolució de la declaració d'impacte ambiental de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental de 14 de maig de 2020.



Tenint en compte la Resolució de concessió de domini públic maritimoterrestre de la Direcció General de la Costa i la Mar de data 16 de juny de 2021 per la qual s'atorga a Niordseas, SL, la concessió d'ocupar una superfície d'1.440.000 m² de fons marins enfront del terme municipal del Campello (Alacant).

Tenint en compte la proposta d'informe d'autorització de noves instal·lacions d'aqüicultura marina del director Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica d'Alacant de 5 de juliol de 2021.

D'acord amb l'article 26 (autorització d'activitats), de la Llei 5/2017, de 10 de febrer, de la Generalitat, de Pesca Marítima i Aqüicultura de la Comunitat Valenciana, aquesta Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, resol:



Primer

Atorgar l'autorització administrativa per a la instal·lació d'un establiment de granja marina per a la cria i engreix d'orada, llobarro i corbina en gàbies flotants, en una superfície d'1.440.000 m² (144 hectàrees) de terreny en el domini públic maritimoterrestre davant les costes del municipi del Campello (Alacant).

Delimitació del polígon del jaciment (coordenades geogràfiques ETRS89):

Latitud: 38º 24.363N; Longitud: 0º 19.157W

Latitud: 38º 24.477N; Longitud: 0º 19.968W

Latitud: 38º 23.840N; Durada: 0º 20.116W

Latitud: 38º 23.725N; Longitud: 0º 19.305W



Segon

L'establiment inclourà la instal·lació de 40 gàbies per al cultiu de peixos, distribuïdes en 4 grups de gàbies de 2x5 de 32m de diàmetre cadascuna.



Tercer

El disseny de l'estructura, així com el sistema d'ancoratge, serà tal com s'especifica en el projecte aprovat el 30 de setembre de 2020 signat pel tècnic Guillermo Estalrich Mezquida.

La balisa es durà a terme d'acord amb el projecte aprovat el 9 de maig de 2017.



Quart

Les espècies reproductores i engreixades i la capacitat màxima de producció anual seran les següents:



Especie Producció (tones/any)

Daurada (Sparus aurata), llobarro (Dicentrarchus labrax), corbina (Argyrosomus regius) 5.000





Cinqué

L'inici de les obres i la finalització de les mateixes es comunicarà a la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica d'Alacant, i serà necessària iniciar l'explotació de l'anterior inspecció de les instal·lacions per part dels serveis tècnics de la Conselleria.



Sisé

Sobre la base de l'article 29, de control administratiu, de la Llei 5/2017, els òrgans competents podran inspeccionar el progrés de les obres a realitzar, així com el funcionament de l'establiment, obligant al propietari a col· publicar l'entrada als inspectors i tècnics corresponents.





Seté

Es compliran les condicions i requisits següents:

– Les de la Resolució de concessió de domini públic maritimoterrestre de la Direcció General de la Costa i la Mar de data 16 de juny de 2021 per la qual s'atorga a Niordseas, SL, la concessió d'ocupar una superfície d'1.440.000 m² de fons marins enfront del terme municipal del Campello (Alacant) per a la instal·lació d'una explotació marina.



– Les de la declaració d'impacte ambiental de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental de 15 de maig de 2020.



– La primera venda de les produccions obtingudes podrà realitzar-se en els mercats dels ports, en els centres productius o altres establiments que estiguen autoritzats per la comunitat autònoma corresponent. Per poder realitzar la venda al lloc de cria o producció, cal obtenir la corresponent autorització com a establiment de primera venda.



– Si la primera venda no es realitza en el lloc de la cria, s'autoritza el transport dels lots a l'establiment homologat per a la primera venda, sempre que s'establisca la traçabilitat dels lots.



– El titular de l'establiment ha d'enviar a l'òrgan competent de la seua comunitat autònoma un resum mensual que reflectisca el volum de vendes expressat en quilograms i el preu mitjà per quilogram per a cadascuna de les espècies posades a la venda. La remissió es realitzarà en el primer semestre del mes següent al qual es referisquen les operacions de compravenda.

La informació indicada en el paràgraf anterior serà enviada pel titular de l'establiment productiu en suport informatitzat, format fitxer normalitzat, en el primer semestre del mes següent al qual les dades es referisquen a la Subdirecció General de Pesca del Ministeri d'Agricultura,



Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

– El sistema de tecnologia de cria s'ajustarà en tot moment a la memòria presentada. Qualsevol variació en aquest sentit s'ha de comunicar al Ministeri d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i, si escau, estarà subjecta a la normativa aplicable.



Vuité

La paralització de l'activitat sense causa justificada en opinió dels Serveis Tècnics de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica així com l'extinció de les autoritzacions emeses per les esmentades resolucions suposarà la pèrdua de l'autorització.



Nové

El titular de l'establiment haurà de comunicar a la Direcció Territorial de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica d'Alacant, en el termini de tres mesos, les modificacions relatives a:

1. Canvis de titularitat, tant de persones físiques o jurídiques com d'aquelles que en formen part.

2. El cessament d'activitat.

3. Ajudes estatals concedides a l'establiment indicant la seua finalitat.

4. Canvis de domicili o nom comercial i número d'identificació fiscal.



Desé

L'incompliment dels requisits o condicions ací establits serà sancionat administrativament d'acord amb la Llei 5/2017, de 10 de febrer, de la Generalitat Valenciana, de pesca marítima i aqüicultura de la Comunitat Valenciana.



Onzé

Aquest establiment d'aqüicultura marina el titular del qual és Niordseas, SL, amb CIF B62144076 i domicili social en C/ Manuel Sanchis Guarner, núm. 3 de la Vall d'Uixó CP 12600 (Castelló), està inscrit amb el número 56 d'establiments de cultius marins, d'acord amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/1998, de 15 de desembre, de la Generalitat Valenciana.

Aquesta resolució no esgota el procediment administratiu i contra aquesta es pot presentar un recurs davant la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural en el termini d'un mes des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 24 d'agost de 2021.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: Antonio Quintana Martínez.





ANNEX

Condicionat a l'autorització d'aqüicultura



1r Informe de Capitania Marítima

Es tindran en compte els següents punts:

1. S'han de comunicar al Comandament Naval d'Alacant les característiques del projecte d'instal·lació en cas que afecte els sistemes de defensa costanera que l'Armada ha desplegat al llarg de la costa.

2. Durant els treballs d'instal·lació de la finca marina, s'informarà Salvament Marítim perquè puguen ser informats a la navegació mitjançant avisos radiofònics.

3. L'inici i la finalització de les obres s'ha de comunicar a les Autoritats Portuàries de la Generalitat Valenciana i al Port d'Alacant, així com a la Federació Provincial de Confraries de Pescadors i al Club Nàutic del Campello perquè difonguen les obres i la seua aparició definitiva entre el seu col·lectiu i usuaris.

4. Atès que, en les proximitats de la piscifactoria hi ha diverses restes i jaciments arqueològics, s'ha de notificar a la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana les característiques del projecte en cas que els afecte.

5. Les obres de muntatge i instal·lació seran realitzades per una empresa d'obres subaquàtiques que haurà de sol·licitar i obtenir autorització per a la seua realització a aquesta Administració Marítima.

6. Un cop finalitzats els treballs, s'enviarà a l'Institut Hidrogràfic de la Marina un informe final amb els plànols i característiques de la instal·lació, amb l'objectiu d'incloure'l en la cartografia oficial, rutes i llibres de fars publicats per aquest organisme, així com incloure la informació en totes les publicacions oficials.



2n Informe de Ports de l'Estat

1. Sense perjudici del que puga dictaminar la Comissió del Far en el seu moment, aquesta instal·lació ha d'estar marcada perimetralment amb huit (8) boies, una a cada vèrtex i unes altres quatre al punt mitjà de cada costat de la plaça, que defineix la instal·lació.

2. Les boies han de ser de marca especial, groga, equipades amb llum groga i ritme de flaixos aïllats, amb un rang nominal de 3 milles nàutiques (lluminoses de 2,3M) per als senyals dels vèrtexs i d'1M (lluminós 1M) per als senyals intermedis de cada costat del quadrat, tots sincronitzats entre si. Cadascun dels senyals tindrà un reflector passiu de radar i marca de parada, la distància de reconeixement de la marca diürna serà d'almenys 1M per als dels vèrtexs i 0,5M per als intermedis.



3. El projecte d'execució de beaconing, d'acord amb els requisits anteriors, s'ha de remetre a l'Autoritat

Port d'Alacant, per al seu informe vinculant (art. 137.4.c) TRLPEMM).

4. Si durant l'execució de les obres és necessari instal·lar algun tipus de balisa temporal, aquesta serà instal·lada per l'interessat, amb la sol·licitud prèvia de les seues característiques als Ports de l'Estat.

5. En tot cas, aquesta instal·lació, i la seua balisa, seran posades en coneixement de l'Institut Geogràfic de la Marina per, si escau, la seua inclusió en els documents nàutics corresponents.



3r Informe de la Subdirecció General de Protecció del Mar (Xarxa Natura 2000)

Mesures correctores i preventives previstes en l'Estudi d'Impacte Ambiental presentat, entre d'altres:

1. Els ancoratges de formigó mort utilitzats com a llasts només es poden col·locar en fons sedimentaris. En cap moment es podran col·locar sobre les restes de prats de posidònia, a bioconcrecions coral·lines o sobre restes arqueològiques si n'hi ha. Per a això, la direcció d'obra tindrà en compte la cartografia bionòmica i les conclusions de l'estudi arqueològic de la zona.

2. La contaminació causada per l'emissió de combustibles, greixos i olis, partícules i gasos de combustió, així com el soroll i la vibració dels vasos es reduiran pel manteniment correcte dels seus motors. En cap cas es permetrà l'abocament de combustible o petroli al medi marí.



3. L'abandonament de les eines i materials sobrants de l'obra es controlarà tant a mar oberta com a la zona portuària. En finalitzar les obres, es retiraran tots els materials sobrants, runes, maquinària, edificis temporals i qualsevol altre element que s'haja introduït durant l'execució.

Els residus es traslladaran a un abocador expressament autoritzat amb capacitat per recollir i gestionar els residus.

4. La dosi d'alimentació s'ha d'optimitzar per a reduir les pèrdues.



5. Els residus generats per l'activitat s'han d'eliminar mitjançant una correcta gestió, que requereix un correcte emmagatzematge i identificació fins que siga retirat per una empresa especialitzada i autoritzada.



6. També s'aplicarà el Pla de Seguiment Ambiental inclòs en l'Estudi d'Impacte Ambiental.



4t Informe de la Direcció General de l'Aigua

1. Per tal de monitoritzar els possibles efectes de la nova instal·lació sobre el medi marí, el compliment del següent Pla de Seguiment Ambiental:

1.1. Es comprovaran els següents paràmetres en la freqüència indicada:

1.1.1. Aigua:

– 4 punts de control a la zona de concessió, i 2 punts fora de la concessió que serviran de control. Es proporcionaran les coordenades dels punts del sistema Spindle 30 ETRS89.

– El mostreig es realitzarà a 2 nivells batimètrics (superfície i proximitat d'ancoratge).

– Freqüència trimestral.

– Paràmetres: clorofil·la a (g/L), amoni (mol NH4/l), nitrits (mol NO2/l), nitrats (mol NO3/l), fosfats (mol PO4/l), índex FAN, sòlids en suspensió (mg/L), oxigen dissolt (% saturació O2), transparència i terbolesa (UNF).

– Estructura fitoplanctònica.

1.1.2. Sediment:

– Els punts de control seran els mateixos que per a la columna d'aigua.

– Freqüència semestral.

– Paràmetres: mida del gra, matèria orgànica, TOC (%) Kjeldah de nitrogen (mg/kg), fòsfor total (mg/kg), pH, potencial redox, reductors de sulfit Clostridium i presència de mantell de Beggiatoa.

1.1.3. Biocenosi en arenes fangoses:

– Els punts de control seran els mateixos que per als sediments.

– Freqüència anual.

– Metodologia MEDDOC o BOPA.

1.2. Les còpies dels resultats obtinguts en el PVA s'enviaran a aquest Servei cada sis mesos. L'avaluació dels resultats es durà a terme tal com estableix el Reial decret 817/2015, d'11 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris de seguiment i avaluació de l'estat de les aigües superficials i dels estàndards de qualitat ambiental.



Les anomalies detectades també s'informaran immediatament.



1.3. Pel que fa als productes per a tractaments sanitaris en l'estudi s'indica que se'ls proporcionarà aliments. La informació sobre el seu ús es proporcionarà en els informes semestrals.

1.4. La documentació no indica res sobre els processos de neteja de les xarxes, ha d'indicar on es realitza i els productes.

1.5. Mesures a aplicar per evitar la contaminació del medi ambient per abocaments accidentals i/o accidents de la barcassa de sitja.

2. A més, prèviament a la posada en marxa de la instal·lació, s'ha de realitzar un estudi preoperacional d'acord amb tot el que s'indica en l'apartat anterior. La cartografia binomial presentada en aquest estudi ha de localitzar les àrees protegides properes.

3. Abans de l'inici de l'activitat, també s'ha de presentar un estudi dels possibles efectes acumulatius de la instal·lació existent (CUDOMAR 2) i el nou.

4. Les coordenades de la instal·lació s'han de presentar en Spindle 30 etrs89.



5é Declaració d'Impacte Ambiental

Primer. 1. El Pla de Seguiment Ambiental s'ha de complir d'acord amb l'informe de la Subdirecció General de Protecció del Mar.



2. Es compliran les mesures de balisa, els avisos als organismes competents en matèria de navegació i seguretat marítima d'acord amb el que disposen els diferents informes sectorials emesos.

Segons l'informe de la Direcció General de la Marina Mercant, en l'execució de les obres s'han de prendre les precaucions oportunes per no afectar directament o indirectament les restes existents en zones properes a les instal·lacions, i per tant s'ha de vigilar estrictament la instal·lació d'infraestructures al fons marí.



3. S'amplia el programa de Seguiment Ambiental de la finca Campello Sud en els següents aspectes:

a) S'inclourà un apartat de vigilància per a la dispensació de productes veterinaris. La seua dispensació serà estrictament supervisada. En el cas que els controls detecten un augment de patologies i un augment de la freqüència dels tractaments, s'han d'establir mesures correctores addicionals en el funcionament de l'activitat, com una disminució de la densitat de peixos o l'aplicació de buits sanitaris.



b) Les comunitats de fauna presents a la zona seran monitoritzades d'acord amb l'Estudi de

Impacte ambiental i tenint en compte les variacions en la seua riquesa, abundància i diversitat.

c) Es farà un seguiment periòdic de l'estat de les xarxes i de la possible fugida de peixos en situacions normals i extraordinàries. En cas d'accident, els exemplars fugitius seran capturats immediatament.



d) El Programa de Seguiment Ambiental es durà a terme d'acord amb el que s'estableix actualment o el que en el futur establisca la Secció d'Aigües del Servei de Planificació de Recursos Hídrics i Qualitat de l'Aigua pel que fa a la periodicitat i paràmetres a controlar.

e) Es dissenyarà un programa de seguiment de la influència de la finca en les praderies de posidònia d'acord amb la «Proposta metodològica per a la realització de programes de seguiment ambiental de cultius marins en gàbies flotants» publicada pel Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient l'any 2012.

4. Es dissenyarà un Programa conjunt de Seguiment Ambiental (PVA) per al Campello Nord i Sud i la finca marina de la Vila Joiosa (Explotació Marina del Mediterrani de NIORDSEAS) que contemplarà:

a) Seguiment dels efectes indirectes sobre les praderies de posidònia l'àmbit d'estudi (amplitud sobre superfície) s'ha de fixar en el Programa de Seguiment Ambiental després d'un estudi de justificació i que en tot cas tindrà en compte els efectes sobre els LICs Serra Gelada, litoral de la Marina Baixa i Espai Marí del Cap de les Hortes.



b) La detecció de canvis en l'estructura de les poblacions marines en l'àmbit d'estudi establert en el PVA i la periodicitat de les quals s'ha de fixar en aquest Programa de manera justificada.

c) La dispersió de productes veterinaris en la columna d'aigua i en poblacions naturals.

d) S'haurà de fer un manteniment periòdic de caràcter per garantir que les cordes romanguen tibants, no només després de les tempestes, per tal d'evitar possibles captures accidentals d'exemplars de fauna marina recollits en el RD 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament de la Llista d'Espècies Silvestres en Règim d'Especial Protecció i del Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades. També han de notificar a l'autoritat competent qualsevol captura parcial d'aquestes espècies en l'estructura dels caps. D'acord amb els criteris del Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental, aquest seguiment s'ha de fer almenys setmanalment.

5. El disseny del nombre de mostres que s'establiran en el Programa Conjunt de Seguiment Ambiental per a les explotacions del Campello Sud, Nord i la Finca de la Vila Joiosa ha de permetre obtenir una fiabilitat estadística d'almenys el 95 % per a permetre l'anàlisi estadística de les dades per a poder detectar de manera el més objectiva possible si hi ha efectes acumulatius de signe negatiu.

A aquest efecte, el promotor ha d'establir criteris de qualitat amb estàndards reconeguts i en el cas que no es complisquen aquests criteris o en el cas que les anàlisis estadístiques mostren deteriorament de les condicions ambientals de la zona o es demostre que hi ha una influència indirecta en les praderies de posidònia, haurà de comunicar-ho immediatament a la Subdirecció General de Pesca, a la Secció de Qualitat de l'Aigua i al Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental les mesures correctores adoptades i els resultats que s'esperen obtenir, resultats a verificar mitjançant mesures i estudis adequats. Si les mesures proposades no produeixen els resultats esperats en el termini d'un any, la producció s'ha de reduir immediatament. Si els efectes persisteixen, les instal·lacions s'han de desmantellar.

6. Els residus generats es gestionaran per separat, sent derivats a un gestor autoritzat. El promotor ha de tenir accés a les aigües residuals en la EDAR de la Vila Joiosa per part de l'EPSAR. També ha de justificar a l'organisme substantiu que ha signat un contracte amb el gerent de Sandach per a la retirada dels peixos morts.

7. No es requerirà cap nou pronunciament ambiental quan hi haja modificació de l'espècie a conrear sempre que siguen autòctones, la modificació no suposa un augment quantitatiu de la producció i no suposa que el nou cultiu supose un augment de pinso o excrements en el medi marí.

8. Qualsevol modificació del projecte serà objecte d'avaluació ambiental quan siga un cas requerit per la normativa sectorial d'avaluació ambiental vigent en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, aplicant el procediment d'avaluació d'impacte ambiental previst en el mateix.



Segon. La declaració d'impacte ambiental no serà objecte de cap recurs sense perjudici d'aquells que, si escau, procedisquen en procediments administratius i judicials contra l'acte que autoritza el projecte.

Tercer. Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en la forma reglamentària, d'acord amb el que estableix l'article 41.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental modificada per la Llei 9/2018.

Quart. La regulació de la vigència d'aquesta declaració d'impacte ambiental serà la que estableix l'article 43 de l'esmentada Llei 21/2013 modificada per la Llei 9/2018.



6é Concessió d'ocupació de domini públic maritimoterrestre (Direcció General de la Costa i la Mar)

Condicions Generals

1a. Aquesta concessió, que no implica la cessió del domini públic ni de les facultats dominicals de la

Estatal, s'atorga amb subjecció al que disposa la Llei 22/1988, de 28 de juliol, i en el Reglament General de Costes.

2a L'empresa concessionària està obligada a instal·lar i conservar pel seu compte, en la forma i termini indicats per aquest ministeri, la senyalització terrestre provisional durant les obres, així com la definitiva, que ha d'incloure la dels accessos i àrees d'ús públic.

En el cas que el caràcter marítim de la concessió així ho requerisca, la concessionària està obligada a instal·lar i mantenir al seu càrrec els senyals de balisa que siguen ordenats per l'Entitat Pública Ports de l'Estat.

L'Autoritat Portuària corresponent exercirà la inspecció sobre aquesta senyalització, així com establirà la balisa provisional a col·locar durant l'execució de les obres. A aquests efectes, prèviament a la replantació de les obres, haurà de presentar els plans de situació i planta d'aquestes. Posteriorment, en el termini de sis mesos, comptats des de la data en què se li notifica els rètols que han de constituir la balisa i les seves compareixences i abast, haurà de presentar el corresponent projecte per a la seua aprovació per part de l'Autoritat Portuària corresponent.



3a. La concessionària sol·licitarà la replantació de les obres, per escrit dirigides al Servei Provincial de Costes d'Alacant, amb suficient antelació, perquè puguen iniciar-se dins del termini, que seran practicades per l'Enginyer representant del Servei Provincial de Costes, amb assistència del concessionari i del seu director d'obres, elevant actes i plans, generals i de detall, corresponents a l'autoritat competent la seua aprovació, si escau.

4a. La concessionària està obligada a la substitució i conservació de les fites que delimiten l'àrea de domini públic ocupat, d'acord amb el que indica el Servei Provincial de Costes.

5a. El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, a través de la Direcció General de Sostenibilitat de la Costa i el Mar i del Servei Provincial de Costes dependents, podran inspeccionar en qualsevol moment l'execució de les obres, per comprovar si s'ajusten al projecte en el moment informat i sobre la base del qual s'ha concedit la concessió d'ocupació del domini públic maritimoterrestre. Si es constata que hi ha desviacions en relació amb el projecte, s'informarà a la Comunitat Autònoma de l'obligació d'acordar la paralització de les obres fins que es corregisquen els defectes observats.

En cas d'incidències d'obres o modificacions d'aquestes que constituïsquen una variació significativa en l'ocupació del domini públic o la finalitat de les obres autoritzades, la modificació proposada s'ha de sotmetre, amb caràcter previ a la seua execució, a un informe del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

6a. Una vegada finalitzades les obres, la concessionària presentarà el certificat final de les obres, signat pel seu director i avalat pel seu col·legi professional, en el qual s'hauran d'incloure totes les obres, incloses, si escau, les corresponents a l'abocament d'aigües residuals al mar, i sol·licitarà per escrit al Servei Provincial de Costes el reconeixement definitiu de les mateixes, que es practicarà amb l'assistència de l'enginyer que represente a aquest, la concessionària i el seu director d'obres, aixecant actes i plànols amb els mateixos requisits que els de la replantació. L'incompliment d'aquesta condició comportarà necessàriament l'inici d'un procediment per a l'expiració de la concessió.

7a. El domini públic ocupat, ni les obres executades, no podran ser utilitzades per a usos diferents dels autoritzats.

8a. En el cas que durant el període de concessió, la concessionària sol·licite, o la Comunitat Autònoma impose, la modificació, total o parcial, de les obres i instal·lacions existents, aquesta modificació haurà de comptar amb l'informe previ favorable del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

9a. L'atorgament d'aquesta concessió no eximeix el seu titular d'obtenir les llicències, permisos i autoritzacions legalment oportunes.



10a. El concessionari estarà obligat a complir les disposicions vigents o a dictar-se a partir d'ara, que afecten el domini públic atorgat, sense que les obres que s'executen siguen un obstacle per al manteniment de les servituds de protecció, trànsit i accés al mar.

11a. Si la concessionària incorre en causa de venciment de l'autorització d'obres, i per la Comunitat Autònoma és possible declarar les mateixes, la resolució adoptada ha de ser notificada a aquest ministeri, per tal de tramitar la corresponent caducitat de la concessió d'ocupació de domini públic.

En cas d'incompliment de les condicions de la concessió d'ocupació de domini públic, el Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, prèvia notificació a la Comunitat Autònoma, iniciarà l'expedient de caducitat de la concessió, que es tramitarà d'acord amb el que estableix la matèria.

12a. Després d'haver transcorregut el termini concedit o declarat expirant la concessió, la concessionària estarà obligada a desmantellar, a càrrec seu i llevat que es resolga el contrari, les construccions existents i altres instal·lacions, i a executar, a més, les obres necessàries perquè els béns de domini públic concedits puguen ser rebuts per aquest Ministeri que, a la seua discreció, podrà eximir el concessionari de l'aixecament de la part d'obres i instal·lacions la permanència de les quals no implique perjudici dels interessos generals.

De la recepció per part d'aquest Ministeri dels béns retornats, s'elaborarà l'acta corresponent en presència de l'interessat, si apareix, i del representant de la Comunitat Autònoma. L'acta indicarà com la concessionària ha complert les obligacions imposades en el paràgraf anterior. Si aquestes obligacions s'han incomplert totalment o parcialment, l'acta servirà de base per a la investigació de l'expedient corresponent, que ha d'especificar l'import de les obres i reparacions necessàries, que s'exigiran a la concessionària, utilitzant, si escau, el procediment de limitació administrativa.

13a. El que disposa la condició anterior 12a s'entén sense perjudici del dret de la concessionària a sol·licitar una nova autorització d'obres, i, per tant, nova concessió d'ocupació de domini públic, que serà tramitada reglamentàriament i serà concedida o denegada en funció dels interessos públics que concorren en aquell moment.



Condicions especials

1a. Aquesta concessió es concedeix per un període de deu 10 anys, prorrogable per períodes iguals fins a un màxim de 50 anys, prèvia sol·licitud de la concessionària i autorització del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (condició 2a del PCG). El còmput d'aquest termini s'iniciarà l'endemà de la data de notificació a l'interessat d'aquesta comanda.

Les ampliacions es concediran o denegaran en funció dels estudis i informes sobre el seguiment de l'activitat i els seus efectes sobre el domini públic maritimoterrestre.

Per a aquest seguiment, la concessionària haurà de presentar al Servei Provincial de Costes d'Alacant els informes oportuns sobre els efectes de l'activitat en el domini públic maritimoterrestre, realitzada amb solvència científica, amb una periodicitat de cinc anys, a partir de la situació actual.

2a Les obres es realitzaran d'acord amb la «Modificació no substancial del projecte d'instal·lació d'aqüicultura Niordseas Tres, Campello (Alacant)», signat al setembre de 2020 per l'enginyer tècnic naval Guillermo Estalrich Mezquida (condició 3a del PCG).

3a La concessionària abonarà en la Hisenda Pública, per semestres avançats, l'import corresponent al cànon, calculat per l'ocupació de la superfície de domini públic maritimoterrestre, concedida en aquesta concessió, per un import de 0,03248 €/m² i any, havent de presentar els corresponents justificants de pagament en el Servei Provincial de Costes d'Alacant. Un cop aprovat l'acte de reconeixement definitiu de les obres, s'aplicarà la taxa a la zona ocupada definitivament segons determinen les quatre boies de senyalització. En cas d'aportar la certificació del sistema de gestió ambiental UNE-EN ISO 14001, s'aplicaria una reducció del 25 % de la taxa amb la qual seria de 0,02436 €/m² a l'any. La reducció seria vàlida mentre dure la certificació ambiental presentada i es renovaria automàticament amb la presentació d'una nova certificació per al proper període. No obstant això, en el cas que transcorregut el període de vigència de la certificació ambiental presentada no es renovara, la quota s'abonaria sense cap reducció.



Aquesta taxa podrà ser revisada per l'Administració quan el valor de la base imposable utilitzada per al seu càlcul varie.

El pagament d'aquesta taxa serà conforme al que estableix la Llei 25/1998, de 13 de juliol, de modificació de l'Ordenament Jurídic dels Tributs Estatals i Locals i de Reordenació de les Prestacions i disposicions que la desenvolupen.

4a La concessionària iniciarà les obres en un termini de sis (6) mesos, i ha d'estar completament acabada en un termini de dotze (12) mesos.

5a La concessionària està obligada a presentar una fiança definitiva a què es refereix l'article 88 de la Llei 22/1988.



Prescripcions

A. La concessionària ha de complir tot el que indiquen els organismes oficials que han informat sobre el projecte i en particular tant amb les condicions establides en la Declaració d'Impacte Ambiental en l'informe de 14 de maig de 2020, de la Direcció General de Mesurament Natural i Avaluació Ambiental de la Generalitat Valenciana, així com amb els continguts en l'informe de la Subdirecció per a la Protecció del Mar d'11 de març de 2020 que és detalla en la 3a condició.

B. D'acord amb la disposició addicional cinquena de la Llei 22/1988, aquesta concessió autoritza exclusivament l'ocupació del domini públic maritimoterrestre afectat pel projecte i no prejutja el resultat de la concessió d'explotació o servei, la concessió de la qual correspon a la Comunitat Autònoma, d'acord amb la legislació sectorial aplicable, en la qual s'han de valorar els efectes ambientals de l'activitat proposada. L'atorgament d'aquesta concessió no eximeix el seu titular de l'obtenció de les llicències, permisos i autoritzacions legalment oportunes.

C. L'empresa concessionària respondrà de tots els danys a les persones, a les persones i al medi ambient que es puguen derivar de l'activitat, directament o indirectament, al mar, al seu llit i al subsòl, i en general, a la propietat de domini públic maritimoterrestre, i s'ha de sotmetre a aquest efecte, en el termini indicat, el projecte que comprenen les obres necessàries, que ha de dur a terme pel seu compte, per tal de reparar els danys causats.

D. Si la instal·lació autoritzada causa danys a les costes o al medi marí circumdant i als seus recursos naturals, o constitueix un obstacle o dificulta la possible extracció de sorres per a futures obres de regeneració de platges, aquesta Direcció General podrà procedir a la retirada de les instal·lacions a càrrec de la concessionària i la seua posterior cessió al lloc que se li indique.

I. Al final del període de concessió, la concessionària haurà de retirar a càrrec seu tots els elements ancorats, llevat que aquesta Direcció General expresse un altre criteri.

F. En el cas que siga necessari en opinió de l'Administració de l'Estat, per dur a terme obres de major interès públic, la modificació de les instal·lacions autoritzades o el canvi d'ubicació, o fins i tot el seu desmuntatge, la concessionària estarà a disposició de l'Administració de l'Estat, i caldrà modificar-les o desmuntar-les en el termini indicat i a càrrec seu.

G. En les actes i plànols d'estacament i reconeixement final es determinarà la superfície exacta del domini públic maritimoterrestre ocupat, fixant així la quota final a pagar.

H. No es permetrà cap tipus d'abocament al mar, el domini públic maritimoterrestre o la zona de servitud de protecció, inclosos els terrenys, runes, materials o productes generats per l'obra, que no dispose de l'autorització adequada, i s'hauran d'establir les mesures oportunes per corregir els impactes generats durant la fase d'execució de l'obra o instal·lació de l'ocupació.

I. El concessionari ha d'informar la Capitania Marítima corresponent de la Direcció General de la Mercant i l'Institut Hidrogràfic de la Marina les dates d'inici i finalització de les obres, amb la finalitat d'incloure la informació corresponent en les Cartes de Navegació i Avisos als Navegants. Aquestes dates d'inici i finalització de les obres també s'han de comunicar a l'Autoritat Portuària corresponent per tal de fer el seguiment i la verificació de la balisa.



J. S'adverteix expressament que la zona sobre la qual es preveu ubicar les instal·lacions pot ser inundable per la seua pròpia naturalesa, per la qual cosa la concessionària assumeix tots els riscos i perjudicis derivats, tant per a les instal·lacions com per als seus usuaris, d'aquest lloc i la seua proximitat al mar, i caldrà establir les mesures de seguretat i vigilància adequades.

K. Totes les consideracions anteriors, així com qualsevol impacte en el medi ambient que puga sorgir en el procés d'execució de les obres, s'observaran en el reconeixement final d'aquestes per part del Servei Provincial de Costes d'Alacant, requerint un projecte de condicionament i millora de l'entorn ambiental, si es considera necessari, d'acord amb l'impacte produït per l'establiment i execució de les instal·lacions.



L. L'incompliment de qualsevol dels requisits anteriors comportarà l'expiració de la concessió amb independència de la tramitació de l'expedient sancionador corresponent.

Mapa web