Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de setembre de 2021, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual es concedeixen subvencions per al desenvolupament dels programes formatius de qualificació bàsica, convocades per la Resolució de 20 d'abril de 2021, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per al curs 2021-2022. [2021/9330]

(DOGV núm. 9176 de 17.09.2021) Ref. Base de dades 008557/2021






Per l'Ordre 41/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores de les ajudes als programes formatius de qualificació bàsica de la Comunitat Valenciana.

La Resolució de 20 d'abril de 2021, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial convoca les subvencions per als programes formatius de qualificació bàsica de la Comunitat Valenciana per al curs 2021-2022.

Examinades les sol·licituds de subvencions presentades per les entitats sol·licitants i valorats els seus projectes socioeducatius en funció dels criteris i prioritats establits en l'annex I de l'Ordre 41/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



Vista la proposta de concessió de subvencions que eleva la comissió de valoració dels programes formatius de qualificació bàsica constituïda a aquest efecte, en compliment del que disposa l'article 18.2 de l'Ordre 41/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

D'acord amb les competències atribuïdes per delegació en la disposició addicional segona de l'Ordre 41/2016, resolc:



Primer

1. Aprovar la concessió de subvencions destinades als ens territorials, mancomunitats i institucions sense ànim de lucre, per al desenvolupament de les modalitats de programes formatius de qualificació bàsica ordinaris i programes formatius de qualificació bàsica adaptada a persones amb necessitats educatives especials permanents, que figuren en els annexos I i II, per un import total de 978.575,26 euros, corresponent a l'exercici pressupostari 2021, i per un import de total de 2.634.671,18 euros, corresponent a l'exercici pressupostari 2022, a càrrec de la línia de subvenció S7875 i a l'aplicació pressupostària 09.02.05.422.40.4.



L'import màxim corresponent a l'anualitat 2022 quedarà condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en la corresponent llei de pressupostos de la Generalitat per a aquest exercici, tal com indica l'apartat 3 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.



El nombre de programes formatius subvencionats és de 90, en compliment del que disposa l'apartat 4.3 de la Resolució de 20 d'abril de 2021. D'aquests, 58 corresponen a la modalitat ordinària i 32 a la modalitat adaptada a persones amb necessitats educatives especials permanents.

2. Desestimar les sol·licituds de subvencions formulades pels ens territorials i entitats als programes que figuren en l'annex IV d'aquesta resolució pels motius següents:

– Per haver presentat renúncia a programes en el curs anterior, segons el que estableix l'article 4.1.e de l'Ordre 41/2016 i 20.1

3. Publicar l'annex III on figuren els programes en reserva, però no queda cap programa en aquesta situació per al curs 2021-2022.





Segon

Els programes formatius de qualificació bàsica detallats en l'annex I i II es realitzaran en dues anualitats, segons el que disposa l'article 7 de l'Ordre 41/2016 i l'apartat 4.4 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.



El càlcul de les quanties per al desenvolupament del programa formatiu de qualificació bàsica es realitza tenint en compte que la duració de la primera anualitat és de 260 hores i el de la segona anualitat de 700 hores, de les quals un mínim de 80 hores i un màxim de 150 hores correspon al mòdul professional de Formació de Centres de Treball (FCT), tal com estableix l'apartat quart punt 4 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.

Per a la part A: professorat, el valor hora lectiva per programa/grup és de 36,10 euros/hora, per a totes dues modalitats, ordinaris i adaptats a necessitats educatives especials permanents.

Per a la part B: despeses generals, el valor hora és de 5,42 euros per a la modalitat ordinària i 7,22 euros per a l'adaptada a necessitats educatives especials permanents.



Tercer

El calendari d'accés, admissió i matrícula corresponent al procés extraordinari, per als programes formatius de qualificació bàsica en les entitats subvencionats amb fons públics adjudicades per la present resolució, per al curs 2021-2022, és el següent:

1. Oferta formativa: Programes inclosos en els annexos I i II de la present resolució.

2. Publicació de vacants existents en les entitats, per al procés extraordinari d'admissió de l'alumnat: 1 de setembre. El llistat de vacants estarà disponible en https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos.

3. Recepció de sol·licituds d'admissió, en el centre de primera opció, per a programes formatius de qualificació bàsica, en format paper: de l'1 al 6 de setembre tots dos inclusivament. El model de sol·licitud es troba disponible en el següent enllaç: https://ceice.gva.es/documents/161863064/162743791/_docs_fp_PFCB_Anexos_ANEXO_I_18663_V1.pdf.

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.

4. Elaboració i publicació de les llistes provisionals de l'alumnat admés i no admés en entitats: 8 de setembre.

5. Presentació de reclamacions a les llistes provisionals, en l'entitat sol·licitada en primera opció: del 8 al 10 de setembre.

6. Elaboració i publicació en les entitats de les llistes definitives de l'alumnat admés i no admés: el 13 de setembre.

7. Presentació d'al·legacions davant la comissió sectorial d'escolarització: 13 i 14 de setembre.

8. Termini de formalització de matrícula per a l'alumnat admés en el procés extraordinari: 14 i 15 de setembre.

9. Període per a assignar les places vacants sobrants, així com les que es generen per renúncia: 16 i 17 de setembre.

Les entitats comunicaran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial a través del compte de correu electrònic pfqb@gva.es, el llistat de vacants sobrants que seran publicades en https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/admision-alumnado-en-ciclos-formativos.

Aquest període d'assignació es desenvoluparà en una única fase en la qual podran accedir en primera instància les persones que hagen participat en el procés d'admissió, i en segona instància qualsevol persona interessada sempre que complisca els requisits d'accés; l'adjudicació es realitzarà mitjançant els mitjans objectius i registrats que el centre considere. Una vegada adjudicades aquestes vacants, les entitats hauran de formalitzar la matrícula i actualitzar-la per a tot l'alumnat en ITACA: 17 i 19 de setembre



Quart

Les entitats beneficiàries hauran d'incloure en l'aplicació informàtica ITACA totes les dades necessàries corresponents a l'alumnat matriculat amb una antelació de quatre dies naturals al de l'inici del període lectiu dels grups i programa, segons estableix l'article 22.2, 3 i 4 de l'Ordre 41/2016.

Les entitats beneficiàries hauran de fer tota la gestió documental en el desenvolupament del programa formatiu mitjançant l'aplicació informàtica ITACA (admissió, matrícula, creació de grups i horaris amb assignació del professorat, programacions, normes d'organització i funcionament, altes i baixes, gestió FCT via SAÓ, avaluació incloent-hi actes, memòries, certificats i altres documents institucionals), i la Inspecció d'Educació serà qui exercisca el paper de supervisió d'aquest compliment, segons estableix l'apartat 2.3 de la Resolució de 20 d'abril de 2021, podent condicionar la concessió en posteriors convocatòries en funció dels informes realitzats.



Amb la finalitat de poder dur a terme adequadament el procés d'escolarització i garantir el compliment dels preceptes establits en la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD), s'hauran de remetre per correu electrònic a l'adreça pfqb@gva.es, en el termini de cinc dies a comptar des de la publicació d'aquesta resolució, les dades següents:



– Denominació del centre o entitat.

– Municipi.

– Denominació del programa.

– Nom i cognoms del representant.

– DNI o NIF.

– Correu electrònic.



Cinqué

1. De conformitat amb el que disposa l'article 21 de l'Ordre 41/2016, en el termini de quinze dies naturals des de la data d'inici del programa, les entitats beneficiàries procediran a la presentació de la documentació d'inici.

2. La tramitació i presentació de la documentació s'ha de realitzar exclusivament per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la GVA. Per a realitzar la tramitació electrònica, l'entitat sol·licitant pot utilitzar qualsevol dels certificats admesos per la seu electrònica de la Generalitat.

3. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es. Aquest tràmit també estarà disponible en l'enllaç següent: http://www.gva.es/és/inicie/procediments?aneu_proc=18542

La documentació a presentar serà:

– Annex IV de l'Ordre 41/2016 degudament omplit; a més, s'adjuntarà la següent documentació referida a tot el període de duració del programa formatiu, llevat que estiga en poder de l'Administració i així es faça constar:

a) Documentació que acredite haver subscrit i pagat l'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil per mitjà de l'aportació de la pòlissa de l'assegurança o la carta de garantia.

b) Fotocòpia compulsada dels contractes dels docents.

c) La documentació acreditativa de la titulació i/o experiència professional de l'equip docent.

d) En la modalitat de programes formatius de qualificació bàsica adaptada a persones amb necessitats educatives especials permanents i en els programes ordinaris que integren fins a un màxim de dos alumnes amb necessitats educatives especials, s'aportaran les certificacions de discapacitat, i informes psicopedagògics originals o compulsats de data no anterior a 6 mesos, comptats des de la data d'inici del programa.



Les entitats beneficiàries també hauran d'aportar juntament amb la documentació anterior:

– Escrit-notificació, signat i segellat, en el qual s'especifique que l'entitat beneficiària anticipa l'import econòmic.

– Certificació del representant de l'entitat beneficiària, en el cas de rebre subvencions, ajudes, ingressos o recursos d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, indicant-ne l'origen i la quantitat.



Sisé

1. D'acord amb el que disposa l'article 22 de l'ordre, la justificació de la subvenció revestirà la forma de compte justificatiu simplificat que signarà el representant de l'entitat (annex V de l'Ordre 41/2016), la tramitació i presentació de la documentació s'ha de realitzar també, exclusivament, per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la GVA.

2. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es. Aquest tràmit també estarà disponible en l'enllaç següent: http://www.gva.es/és/inicie/procediments?aneu_proc=18542

3. Són despeses subvencionables les que recull l'article 8 de l'Ordre 41/2016, amb els límits que estableix aquest article i l'article 17 de la mateixa disposició legal, en els termes establits en l'apartat 9.6 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.

4. La justificació de l'anualitat 2021 es realitzarà fins al 10 de desembre de 2020, i s'imputaran a la segona anualitat els costos corresponents al mes de desembre. A la finalització del programa i, en tot cas fins al 31 de juliol o primer dia hàbil immediatament posterior, s'haurà de presentar el compte justificatiu de la segona anualitat 2022, acompanyat de la memòria final d'actuació del programa formatiu, segons el que s'estableix en l'apartat 9.2 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.



La data d'emissió de les despeses corresponents totes dues anualitats seran les que es determinen en l'apartat 9.5 de la Resolució de 20 d'abril de 2021.



Seté

El beneficiari estarà sotmés a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com a les de control per la Intervenció General de la Generalitat i per la Sindicatura de Comptes, en els termes establits en l'article 24 de l'Ordre 41/2016.



Huité

La Consellería d'Educació, Cultura i Esport queda facultada per a minorar la subvenció concedida en els supòsits i per les causes previstes en l'article 37 de la Llei general de subvencions, tal com estableix l'article 22.5 de l'Ordre 41/2016.

Així mateix, queda facultada per a procedir al reintegrament total de la subvenció concedida i dels interessos de demora corresponents en els casos prevists en l'article 37 de la Llei general de subvencions, com disposa l'article 25 de l'Ordre 41/2016.



Nové

En compliment del que es disposa en l'article 26 de l'esmentada Ordre 41/2016, el material imprés divulgatiu dels programes formatius de qualificació bàsica, així com la retolació de les instal·lacions on es duguen a terme aquests programes s'ajustarà al model i instruccions indicades en l'annex III de l'ordre.



Deu

La realització dels programes formatius de qualificació bàsica es regirà pel que estableixen l'Ordre 41/2016 i la Resolució de 20 d'abril de 2021, així com per totes les instruccions que dicte la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial.



El lliurament dels comprovants que integren els comptes justificatius, per part de les entitats seleccionades mitjançant mostreig del 60 %, segons estableix l'article 24.3 de l'Ordre 41/2016, així com qualsevol variació que es produïsca en el desenvolupament del programa, es comunicarà a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial per mitjans electrònics, a través la plataforma de tramitació de la GVA.

El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es. Aquest tràmit també estarà disponible en l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18542.



Onzé

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



València, 10 de setembre de 2021.– El director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial: Manuel Gomicia Giménez.

Mapa web