Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 14 de setembre de 2021, de la Direcció General Operativa, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'acreditació del personal del Servei Específic d'Admissió a efectuar l'últim trimestre de 2021. [2021/9301]

(DOGV núm. 9179 de 22.09.2021) Ref. Base de dades 008703/2021




El dret d'admissió està regulat en l'article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOGV 6414, 10 de desembre). El reglament pel qual es desenvolupa aquesta llei, aprovat pel Decret 143/2015, d'11 de setembre (DOGV 7615, 15 de setembre), estableix en el títol VI les previsions normatives vigents referides a la reserva, dret i servei d'admissió en els espectacles públics, activitats recreatives i socioculturals i establiments públics.



En aquest marc, la normativa en vigor recull la regulació del servei d'admissió com a obligació de tots els establiments, espectacles i activitats subjectes a aquesta. D'igual manera, correlativament, es preveu l'ordenació del servei específic d'admissió com un deure qualificat per a supòsits determinats. És el cas de totes les discoteques, sales de ball i sales de festes i per a pubs i karaokes d'aforament superior a 200 persones. Igualment, entre altres supòsits, han de disposar d'aquest servei els espectacles i activitats extraordinaris amb increment de risc i els que, en tot cas, superen les 500 persones d'aforament.



Així mateix, la referida normativa preveu els requisits dels aspirants a aquest servei. Entre aquests es troben les exigències de majoria d'edat, nacionalitat espanyola o europea o tindre permís de residència i treball, absència d'antecedents penals i la necessitat d'una titulació acadèmica concreta.

D'una altra banda, l'actual regulació estableix la realització d'almenys una convocatòria anual per a l'obtenció de l'acreditació per al desenvolupament de les funcions del servei específic d'admissió i el seu anunci exprés en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Per a participar en aquesta prova es requereix la inscripció i l'abonament d'una taxa en els termes fixats en la convocatòria.

Per tot això, en virtut del que disposa l'article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, en relació amb l'article 13 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, oïda la Comissió d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Activitats Socioculturals de la Comunitat Valenciana, en la reunió del dia 10 de setembre de 2021, resolc:





Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

1. És objecte d'aquesta resolució la regulació de la convocatòria de la prova avaluadora per a l'obtenció del certificat individual d'acreditació del servei específic d'admissió.

2. La prova avaluadora s'ha d'efectuar durant l'últim trimestre de 2021 (finals de novembre / inicis de desembre) en convocatòria única a realitzar a les ciutats d'Alacant, Castelló i València. El dia, hora i lloc de la prova avaluadora s'indicaran en la resolució per la qual s'aprove la llista provisional d'admesos i exclosos per a aquesta prova.



3. En virtut d'aquesta resolució, queda convocada la prova avaluadora per a l'obtenció de la certificació acreditativa de personal de servei específic d'admissió, a la qual es refereix el present apartat.



4. No obstant el que s'ha indicat en els apartats anteriors, la realització de la prova avaluadora queda condicionada a l'evolució de la situació sanitària. En el supòsit de suspensió o ajornament de la prova, el pagament de la taxa així com la resta de documentació presentada la data de la qual siga vàlida es mantindran vigents fins que aquella puga efectuar-se en condicions normals.

La suspensió o ajornament de la prova avaluadora es comunicarà per resolució de la Direcció General Operativa.

Segon. Requisits dels i les aspirants

1. Per a la realització de les proves del personal del servei específic d'admissió, els aspirants han de reunir per a la present convocatòria els requisits següents:

– Ser major d'edat i no trobar-se incapacitat.

– Ser espanyol o ciutadà d'algun dels països de la Unió Europea o estar en possessió de permís de residència i treball.

– No tindre antecedents penals.

– Estar en possessió, com a mínim, del títol de graduat en educació secundària obligatòria o formació professional de grau mitjà, o equivalents a efectes acadèmics o laborals.

– Abonar una taxa de 15,15 euros en el compte de la Generalitat en les sucursals de les entitats financeres col·laboradores, d'acord amb el que estableixen els articles 47 a 50 del Reial decret legislatiu 1/2005, que aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat (DOGV 22.03.2005).

2. En cas que l'interessat requerisca una adaptació de temps o mitjans per a efectuar la prova avaluadora amb normalitat, ha d'indicar-ho expressament a l'hora de presentar la instància de sol·licitud i adjuntar un certificat mèdic justificatiu d'aquesta circumstància.

3. Aquests requisits han de ser acreditats en el moment de la presentació de la instància de sol·licitud per a participar en la prova avaluadora per mitjà de la presentació de la documentació original o fotocòpia compulsada.

4. La instància de sol·licitud es facilita gratuïtament en les seus de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública situades a Alacant, Rambla Méndez Núñez, 41; Castelló, carrer Major, 78, i a València, carrer de la Democràcia, 77, i en qualsevol de les oficines PROP.



Així mateix, la referida instància està disponible en la pàgina web del PROP.

5. A l'efecte de l'acreditació indicada en els apartats anteriors, els aspirants han de presentar els documents següents:

a) Sol·licitud de l'interessat d'acord amb el model d'instància que es recull en l'annex d'aquesta resolució. En aquesta sol·licitud s'ha d'indicar expressament la província on l'aspirant vol efectuar la prova avaluadora.

b) Els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola han de presentar fotocòpia compulsada del document que n'acredite la nacionalitat i, en cas de no pertànyer a la Unió Europea, la targeta de residència i permís de treball en vigor. Els aspirants de nacionalitat espanyola han d'acreditar la identitat mostrant el DNI al funcionari competent.



c) Certificat acreditatiu que l'interessat no té antecedents penals.



d) Fotocòpies compulsades del títol acadèmic o resguard d'aquest, llibre d'escolaritat en el qual quede clar la identitat de l'aspirant o certificat acreditatiu del nivell d'estudis signat per un inspector d'educació o equivalent. En cas de títols estrangers, acreditació de l'homologació del títol per l'òrgan competent.

e) Exemplar per a l'Administració de l'imprés del pagament (model de la taxa 046) per presentació a la prova avaluadora del servei específic d'admissió, amb certificació mecànica o signatura autoritzada de l'entitat col·laboradora de l'ingrés de les quanties de les taxes.

6. El model de la taxa 046 al qual es fa referència en el punt e) de l'apartat anterior pot obtindre's en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic (portal tributari), en les direccions territorials competents en matèria d'espectacles o en les oficines PROP de la Generalitat.

Estan exempts del pagament de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria especial. Així mateix, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria general.

Els aspirants que en presentar la sol·licitud, s'acullen a l'exempció o bonificació esmentades, han d'acreditar-ho mitjançant una còpia compulsada del títol de família nombrosa o el certificat corresponent.



Tercer. Lloc de presentació de la documentació

La sol·licitud i la documentació a la qual es refereix l'apartat anterior pot presentar-se en els llocs següents:

a) En el registre de la Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública a Alacant, situat a l'avinguda Rambla Méndez Núñez, 41, d'Alacant.

b) En el registre de l'Oficina PROP, situada al carrer Major, 78, de Castelló de la Plana,

c) En el Registre General de la Torre 4a de la Ciutat Administrativa 9 d'Octubre de València situat al carrer de la Democràcia, 77.

d) En les oficines PROP de la Generalitat.

e) En qualsevol dels llocs i formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en compliment del qual, les sol·licituds subscrites a l'estranger poden cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.





Quart. Termini de presentació de la documentació

1. El termini de presentació de les sol·licituds i documentació és d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La presentació de la sol·licitud i documentació annexa per l'aspirant implica l'acceptació de les bases generals i de les particulars de la present convocatòria.



Quint. Admissió d'aspirants

1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds s'ha publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la seu de l'òrgan competent de les tres províncies, la resolució que aprova la llista provisional d'admesos i exclosos. Respecte a aquests últims, s'ha d'indicar la causa o motiu de la seua exclusió als efectes pertinents

2. Als aspirants que figuren com a exclosos en l'anterior resolució se'ls atorga un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta amb la finalitat que aporten la documentació que esmene el defecte o defectes que ha motivat la seua exclusió, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



3. Transcorregut el termini anterior, la Direcció General Operativa ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els taulers d'anuncis de les seus de les tres províncies la llista definitiva d'admesos i exclosos de la convocatòria. En aquesta resolució s'indicarà l'hora i el lloc en què tindrà lloc la prova avaluadora. Contra la resolució que fa pública la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos pot interposar-se el recurs administratiu corresponent en els termes de la Llei 39/2015.



Sisé. Comissió avaluadora

1 . La comissió avaluadora que qualificarà aquesta prova és la que es designe en la disposició addicional d'aquesta resolució; en tot cas, el nombre de membres serà imparell.

2. El règim jurídic aplicable a la comissió avaluadora és el que s'estableix per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en les altres normes que hi siguen aplicables. En tot cas, almenys un dels membres de la comissió, o el seu suplent, ha de ser present en els llocs on s'efectue l'examen el dia, hora i lloc convocats. A aquest efecte, s'ha d'assegurar la coordinació entre les tres províncies a través de la persona que exercisca la presidència de la comissió.



3. Sobre la percepció de dietes dels membres de la comissió, s'ha d'ajustar al que disposa la normativa en vigor.

4. La persona que exerceix la presidència ha de sol·licitar als membres de la comissió avaluadora una declaració expressa de no trobar-se en cap de les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015. Aquesta declaració ha de ser també emplenada, si escau, pels assessors especialistes i pel personal auxiliar que la comissió incorpore als seus treballs.

5. Els interessats poden promoure la recusació dels membres de la comissió quan, al seu parer, hi concorren alguna de les causes previstes en la normativa vigent.

6. Amb antelació suficient a l'inici de les proves, la Direcció General Operativa ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució per la qual es nomene els nous membres de la comissió que han de substituir els que han perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en el present apartat.

7. En tot allò no previst en aquestes bases generals, la comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància que es puga plantejar i adoptar els acords que garantisquen el bon ordre de la convocatòria.

8. Si la comissió avaluadora, en qualsevol moment del procés, té coneixement o dubtes fundats que algun dels aspirants incompleix un o diversos dels requisits exigits en la convocatòria, pot requerir-li els documents acreditatius del seu compliment. En el cas que no queden acreditats, la comissió, amb l'audiència prèvia a l'interessat, ha d'emetre una proposta motivada de la seua exclusió del procediment dirigida a la Direcció General Operativa en què li comunique, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a la prova avaluadora. Contra aquesta resolució d'exclusió pot interposar-se un recurs administratiu en els termes de la Llei 39/2015.





Seté. Contingut de les proves

1. Els aspirants a prestar el servei específic d'admissió han de superar les proves a les quals es refereix la normativa de desenvolupament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics. Les matèries objecte d'examen són les previstes en l'annex III del reglament aprovat pel Decret 143/2015.

2. L'examen consisteix en una prova teòrica tipus test i en una prova psicotècnica. El test té tres respostes possibles de la qual només una és la correcta. Les contestacions en blanc no es compten. Les respostes errònies no suposen cap penalització.

3. El temps per a les dues proves de l'examen és com a mínim de dues hores i com a màxim de tres hores. Les dues proves s'han de fer en la mateixa sessió.



Huité. Desenvolupament de les proves

1. Una vegada determinada la llista definitiva d'admesos i, convocats aquests el dia i l'hora assenyalats en la resolució en què aquella s'anuncie, la seua distribució a les aules tindrà lloc per rigorós ordre alfabètic segons l'organització prevista.

2. Els aspirants que no compareguen el dia i hora de l'examen seran exclosos. Així mateix, no s'admet a cap aspirant quan comparega al lloc on se celebre la prova avaluadora una vegada s'haja iniciat.



3. Els aspirants han d'acudir a la realització de les proves proveïts del DNI original o passaport. Durant les proves, els membres de la comissió avaluadora poden requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.

4. Els aspirants han de portar bolígraf.



Nové. Qualificació de les proves

Cada una de les dues proves de l'exercici es qualifica per separat amb la qualificació d'«apte» o «no apte». Per a aconseguir el certificat ha d'obtindre's la qualificació d'«apte» en les dues proves.



Desé. Llista d'aspirants declarats «aptes»

1. Finalitzades les proves i acabada la correcció dels exàmens, la Comissió ha de fer públic i elevar a la Direcció General Operativa la relació d'aspirants declarats «aptes».

2. La publicació de la llista d'aspirants qualificats com a «aptes» s'ha d'efectuar en els taulers d'anuncis del departament competent de les tres províncies, així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre els interessats.

3. La resolució en què s'aprova la llista definitiva a la qual es refereix el present apartat s'ha de publicar, així mateix, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. Els aspirants declarats com «no aptes» poden interposar l'oportú recurs d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



El llistat definitiu s'ha de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els taulers d'anuncis de les seus de les direccions territorials d'Alacant, Castelló i València.

Onzé. Acreditació dels aspirants que han superat la prova avaluadora



1. Els aspirants que han superat la prova a la qual es refereix la present resolució obtindran de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública un document acreditatiu per a l'exercici de les funcions pròpies del servei específic d'admissió.

2. El referit document serà emés i posat a disposició per la Direcció General Operativa en el termini màxim de dos mesos als aspirants que han sigut declarats «aptes». En aquest sentit, els interessats que han aprovat la prova avaluadora poden exigir el seu lliurament una vegada ha transcorregut el termini indicat.



Dotzé. Comunicació d'incidències

Amb la finalitat d'atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que poden plantejar-se en relació amb aquestes proves, els interessats poden dirigir-se a la presidència o secretaria de la comissió avaluadora a l'efecte de la seua consideració per aquest. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.



Tretzé. Composició de la comissió avaluadora

Titulars:

Presidència: Amparo Renau Almela, subdirectora general d'Espectacles i Establiments Públics.

Secretaria: Fernando Castellano Martí, cap del Servei d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.

Vocals:

– Begoña Duart Quiles, directora territorial a València de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

– Araceli Martínez Márquez, directora territorial a Alacant de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

– Miguel Ángel Guillén Galindo, director territorial a Castelló de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

– Lluís Orts Ruiz, cap de la Secció de Coordinació de la Unitat Tècnica del Servei d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.



– Francisco Fornés Úbeda, metge en cap de Salut Laboral de la Policia Local de l'Ajuntament de València.

Suplents:

Presidència: M. Carmen Escrivá Badiola, secretària tècnica de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Secretaria: Núria Cuenca Marí, cap del Servei de Seguretat Pública de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Vocals:

– Mercedes Sepúlveda Martínez, cap de la Secció d'Espectacles i Activitats Recreatives de la Direcció Territorial a València.

– Lucía Juan Tena. Direcció Territorial a Castelló de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

– Salvador Julián Pellicer, tècnic de la Unitat Tècnica del Servei d'Establiments Públics i Règim Jurídic.

– María Luisa Feliú Pérez, tècnica jurídica del Servei d'Establiments Públics i Règim Jurídic.

– María del Carmen Fabuel Cervera. Servei d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives.



València, 14 de setembre de 2021.– El director general d'Operativa: Ángel Paredes Mazón.

Mapa web